ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"27" січня 2010 р. м. Київ К-24827/08
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:
головуючого: судді-доповідача Бим М.Є.
суддів: Гончар Л.Я., Харченка В.В., Чалого С.Я., Черпіцької Л.Т.
при секретарі: Сірик Ю.В.
за участю представників:
АТЗТ "Альцест"- Козаченко І.В.
Київської регіональної митниці –Маньковської К.Е.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за касаційною скаргою акціонерного товариства закритого типу "Альцест"на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 11 листопада 2008 року у справі №25/239-А за позовом акціонерного товариства закритого типу "Альцест"до Київської регіональної митниці про зобов’язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИЛА:
У травні 2006 року АТЗТ "Альцест"звернулось до суду з адміністративним позовом до Київської регіональної митниці про зобов’язання вчинити дії, а саме анулювати вантажну митну декларацію від 16 травня 2005 року №100000007/5/061868, у якій товари були задекларовані за кодом 4202 12 5000, та оформити нову митну декларацію, з використанням коду товару 3923 10 0000 для ввезеного товару, взамін митної декларації від 16 травня 2005 року.
Позивач зазначав, що ставка мита для коду товару 3923 10 00 00 на момент декларування складала 10%, а для коду товару 4202 12 5000 - 25%. Позивачем внаслідок неправильного визначення коду товару при його розмитненні надмірно сплачено 11946грн.13 коп.
Постановою Господарського суду міста Києва від 12 квітня 2007 року позов задоволено в повному обсязі.
Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 11 листопада 2008 року постанова суду першої інстанції скасована та ухвалено нове рішення про відмову в задоволенні позову.
В касаційній скарзі АТЗТ "Альцест"просить скасувати постанову суду апеляційної інстанції як таку, що ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права, та залишити в силі постанову суду першої інстанції, яку вважає законною та обґрунтованою.
В запереченнях на касаційну скаргу Київська регіональна митниця зазначає, що апеляційним судом правильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини.
Відповідач вказує, що відповідно до статті 90 Митного кодексу України та розділу 5 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Державної митної служби України від 20.04.2005р. №314 (z0439-05) , відомості, зазначені у вантажній митній декларації, можуть бути змінені чи доповнені декларантом лише з дозволу посадової особи митного органу до моменту прийняття цієї ВМД до оформлення. Зміна, доповнення та відкликання митної декларації після її прийняття митним органом до митного оформлення не допускається. Просить касаційну скаргу залишити без задоволення.
Перевіривши матеріали справи, правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин у справі, обговоривши доводи касаційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на наступне.
Як убачається з матеріалів справи та встановлено судом, позивачем була подана до митного оформлення вантажна митна декларація №100000007/5/061868 від 16 травня 2005 року, в якій імпортований товар було задекларовано за кодом УКТ ЗЕД 4202 12 5000.
Статтею 1 Митного кодексу України визначено, що митна декларація - письмова заява встановленої форми, яка подається митному органу і містить відомості щодо товарів і транспортних засобів, які переміщуються через митний кордон України, необхідні для їх митного оформлення або переоформлення.
Згідно зі статтею 81 цього Кодексу декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари і транспортні засоби, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Статтею 88 цього ж Кодексу на декларанта покладаються обов'язки: здійснювати декларування товарів і транспортних засобів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу митного органу пред'явити товари і транспорті засоби для митного контролю і митного оформлення; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних процедур; сплатити податки і збори.
Статтею 86 Митного кодексу України визначено порядок прийняття митної декларації, а саме: митна декларація приймається митним органом, якщо встановлено, що в ній містяться всі необхідні відомості і до неї додано всі необхідні документи. Дата і час прийняття митної декларації фіксується посадовою особою митного органу, що її прийняла, проставленням відміток на бланку митної декларації та відповідним записом у документах митного органу. З моменту прийняття митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення. Митний орган не має права відмовити в прийнятті митної декларації, якщо декларантом виконано всі умови, встановлені цим Кодексом. Відмова митного органу в прийнятті митної декларації повинна бути вмотивованою, а про причини відмови має бути письмово повідомлено декларанту.
Згідно пункту 14 Постанови Кабінету Міністрів України від 09.06.1997р. № 574 "Про затвердження Положення про вантажну митну декларацію" (574-97-п) вантажна митна декларація, заповнена з підчистками та помилками, для оформлення не приймається. Порядок унесення виправлень у вантажну митну декларацію визначається Державною митною службою.
Відповідно до Розділу 5 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Державної митної служби України від 20.04.2005 № 314 (z0439-05) , відомості, зазначені у вантажній митній декларації, можуть бути змінені чи доповнені декларантом лише з дозволу посадової особи митного органу до моменту прийняття цієї ВМД до оформлення.
Отже, надання дозволу на подання нової декларації у разі зміни коду згідно УКТЗЕД після завершення митного оформлення не передбачено.
Відповідно до абзацу 4 пунктц 2.11. Порядку (z0439-05) , якщо ВНК (ВКМВ та Н) приймається Рішення про визначення коду товару, яке не відповідає інформації, заявленій декларантом у вантажній митній декларації, то ВМД не може використовуватися для митного оформлення класифікованого товару. Вантажна митна декларація скасовується у встановленому порядку, а для митного оформлення класифікованого товару може складатися нова ВМД, у якій у графі 44 у розділі "0" під кодом "0029" проставляються номер та дата Рішення про визначення коду товару, а інформація у графах 31 та 33 повинна відповідати інформації, зазначеній у Рішенні про визначення коду товару.
У спірній вантажній митній декларації № 100000007/5/061868 від 16.05.2005 року, (взамін якої позивач просить надати дозвіл на складання іншої ВМД із іншим номером коду вже розмитненого ним товару), не зазначено номер та дата Рішення про визначення коду товару.
Тобто, при розмитненні товару по вантажній митній декларації № 100000007/5/061868 від 16.05.2005 року не існувало спору щодо правильності вказаного у ВМД коду імпортованого товару.
Відповідно до вимог статті 90 Митного кодексу України з дозволу митного органу відомості, зазначені у митній декларації, можуть бути змінені чи доповнені, а подана митна декларація відкликана. Зміна, доповнення чи відкликання можуть бути здійснені лише до моменту прийняття митним органом митної декларації до митного оформлення. Зміна, доповнення та відкликання митної декларації після її прийняття митним органом до митного оформлення не допускаються. Внесення до митної декларації змін чи доповнень, які мають істотне значення для застосування процедур митного контролю щодо товарів і транспортних засобів або впливають на умови оподаткування товарів чи застосування до них заходів нетарифного регулювання, здійснюється шляхом подання митному органу нової митної декларації, якщо це дозволяється відповідно до цього Кодексу. Посадові особи митних органів не мають права заповнювати митну декларацію, змінювати чи доповнювати відомості, зазначені в митній декларації, за винятком внесення до неї відомостей, що належать до компетенції митних органів.
Тобто, відомості зазначені у вантажній митній декларації, можуть бути змінені з дозволу митного органу до закінчення митного оформлення
За таких обставин, апеляційний суд дійшов правильного висновку про те, що надання дозволу на подання нової вантажної митної декларації у разі зміни коду згідно з УКТ ЗЕД після завершення митного оформлення не передбачено, а тому дійшов правильного висновку про необґрунтованість позовних вимог.
Доводи касаційної скарги зазначених висновків суду не спростовують і не дають підстав для висновку, що апеляційним судом при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Відповідно до ст. 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення –без змін, якщо суди не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Керуючись ст.ст. 221, 223, 224, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Касаційну скаргу акціонерного товариства закритого типу "Альцест"залишити без задоволення, а постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 11 листопада 2008 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і оскарженню не підлягає, крім випадків, у строки та порядку, визначених ст.ст. 237- 239 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді: