ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа №К-8090/07 26 серпня 2008 року Київ
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:
Головуючого - судді Фадєєвої Н.М.
Суддів - Васильченко Н.В., Гордійчук М.П., Матолича С.В., Чалого С.Я.
розглянувши у попередньому розгляді касаційну скаргу УПФУ в Семенівському районі на постанову господарського суду Полтавської області від 16.01.2007р. та ухвалу Київського міжобласного апеляційного господарського суду від 13.03.2007р. у справі за позовом УПФУ в Семенівському районі до Весело подільської дослідно-селекційної станції інституту цукрових буряків про стягнення заборгованості, -
В С Т А Н О В И Л А :
Доповідач Фадєєва Н.М.
26 липня 2006 року Управління Пенсійного фонду України в Семенівському районі звернулось до господарського суду Полтавської області з позовною заявою до Веселоподільської дослідно-селекційної станції інституту цукрових буряків, с.Вереміївка, Семенівський район, Полтавська область про стягнення заборгованості зі сплати сум витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно з Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність" (1977-12) і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів за період з листопада 2003р. по червень 2006р.
Постановою господарського суду Полтавської області від 16.01.2007р. відмовлено у задоволенні позовних вимог.
Ухвалою Київського міжобласного апеляційного господарського суду від 13.03.2007р. апеляційна скарга залишена без задоволення, а постанова господарського суду Полтавської області від 13.03.2007р. - без змін.
Не погоджуючись з вищезазначеними судовими рішеннями, УПФУ в Семенівському районі звернулось з касаційною скаргою до Вищого адміністративного суду України, у якій просить скасувати вищезазначені судові рішення, ухвалити нове судове рішення, яким задовольнити позовні вимоги, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права.
Касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом, згідно з Статутом Української академії аграрних наук, затвердженого Постановою КМУ від 13.08.99р. № 1488 (1488-99-п) , до складу Академії входить разом з іншими державними науковими установами Веселоподільська дослідно-селекційної станції інституту цукрових буряків.
Відповідно до Статуту Веселоподільської дослідно-селекційної станції інституту цукрових буряків, затвердженого Президентом Української академії аграрних наук 17.10.2000р., Станція є державною бюджетною сільськогосподарською науково-дослідною установою, що частково фінансується з державного бюджету, з правом здійснення господарської діяльності .
Фінансування видатків на заробітну плату штатним науковим працівникам Станції, відрахування з заробітної плати відсотків та нарахування відсотків на заробітну плату до Пенсійного фонду проводилось згідно з кошторисів, затверджених інститутом цукрових буряків Української академії аграрних наук за рахунок державних бюджетних коштів через відділення казначейства у Семенівському районі. Станція щомісячно звітувалась у Пенсійний фонд по розрахунку зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування окремо по наукових працівниках, які одержували заробітну плату з державного бюджету.
Наказом № 37 від 31.12.2002 року по Веселоподільській дослідно-селекційній станції інституту цукрових буряків, працівники наукового підрозділу ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 з січня 2003 року звільнені з роботи і з 02.01.2003р. були включені до штатного розпису наукових, інженерно-технічних робітників, лаборантів та службовців апарату Інституту цукрових буряків. Довідки, що підтверджують стаж роботи названих вище робітників і були підставою для призначення наукової пенсії, видані у 2002 році та затверджені печаткою Веселоподільської дослідно-селекційної станції інституту цукрових буряків.
Управління Пенсійного фонду України в Семенівському районі стверджує, що Веселоподільська дослідно-селекційна станція інституту цукрових буряків зобов'язана сплатити 11 665 грн. 33 коп. відповідно до п.2 Порядку фінансування різниці між сумою пенсії призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів ПІ-ІУ рівнів акредитації згідно з Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність" (1977-12) та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів на яку мають право зазначені особи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2004р. № 372 (372-2004-п) , яким встановлено, що за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III -IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач є державною не бюджетною установою, оскільки у Довідці Полтавського обласного управління статистики № 19/1583 про включення до ЄДРПОУ визначено, що організаційно-правова форма господарювання - державне підприємство а фінансування - госпрозрахунок.
Суд вірно вважає такий висновок управління Пенсійного фонду помилковим, оскільки Довідка з ЄДРПОУ не є правовстановлюючим документом підприємства і наявний у ній запис про фінансування підприємства, у даному випадку - госпрозрахунок не є доказом того, що відповідач не має статусу державної бюджетної установи.
Відповідно до рішення господарського суду Полтавської області від 05.07.2004р. по справі № 17/702, у позові Управління Пенсійного фонду України в Семенівському районі до Весело подільської дослідно-селекційної станції інституту цукрових буряків про стягнення 17 255 грн. 88 коп. недоїмки зі сплати збору на обов"язкове державне пенсійне страхування було відмовлено. Вищезазначене судове рішення набрало законної сили.
Відповідно до ст.. 24 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" (1977-12) визначено, що різниця між сумою призначеної пенсії за цим Законом та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується: для наукових ( науково-педагогічних) працівників державних наукових бюджетних установ, організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІУ рівнів акредитації - за рахунок коштів державного бюджету.
Таким чином, колегія суддів вважає, що постанова суду відповідає матеріалам справи та діючому законодавству, доводи, на яких ґрунтуються касаційні скарги не є підставою для її скасування.
Судом рішення ухвалене з додержанням норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, не допущено порушень норм процесуально права при вчиненні процесуальних дій.
Відповідно до ст. 224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд не допустив порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судового рішення чи вчиненні процесуальних дій.
Керуючись ст.ст. 220, 220-1, 221, 224, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А :
Касаційну скаргу УПФУ в Семенівському районі залишити без задоволення, а постанову господарського суду Полтавської області від 16.01.2007р. та ухвалу Київського міжобласного апеляційного господарського суду від 13.03.2007р. у справі № 19/335 - без змін.
Ухвала набирає чинності з моменту проголошення і оскарженню не підлягає.
Судді :