ВИЩИЙ АДМIНIСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                              УХВАЛА
 
                          IМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
     12 грудня 2007 року  м. Київ
 
     Колегія  суддів  Вищого  адміністративного  суду  України   у
складі:
 
     головуючого Співака В.I.,
 
     суддів Білуги С.В.,
 
     Гаманка О.I.,
 
     Загороднього А.Ф.,
 
     Заїки М.М.,
 
     при секретарі Дашківській О.Є.,
 
     за участю позивача ОСОБА_1.,
 
     розглянувши в судовому засіданні касаційну скаргу  управління
Пенсійного фонду України в Чигиринському районі Черкаської області
на постанову Чигиринського  районного  суду  від  04.05.2006р.  та
ухвалу апеляційного суду Черкаської області  від  26.06.2006р.  по
справі за позовом ОСОБА_1. до управління Пенсійного фонду  України
в Чигиринському районі Черкаської області про визнання  відмови  у
призначенні пенсії державного службовця незаконною, -
 
                           встановила:
 
     У  квітні  2006  року  ОСОБА_1  звернувся  до   Чигиринського
районного  суду  Черкаської  області  з  позовом   до   управління
Пенсійного фонду України в Чигиринському районі Черкаської області
про визнання відмови у  призначенні  пенсії  державного  службовця
незаконною.
 
     Постановою Чигиринського районного  суду  Черкаської  області
від 04.05.2006р. позов ОСОБА_1. було задоволено частково.  Визнано
відмову управління Пенсійного фонду України в Чигиринському районі
Черкаської області від  28.03.2006р.  щодо  зарахування  роботи  в
органах прокуратури до стажу державної служби ОСОБА_1 протиправною
і  такою,  що  суперечить   вимогам   законодавства.   Зобов'язано
управління  Пенсійного  фонду  України  в   Чигиринському   районі
Черкаської  області   зарахувати   роботу   ОСОБА_1.   в   органах
прокуратури  терміном  18  років  10  місяців  18  днів  до  стажу
державної служби, як  особі,  що  працювала  на  посадах  керівних
працівників в органах прокуратури, та призначити пенсію державного
службовця, як особі, яка має не менше 20  років  стажу  роботи  на
посадах віднесених  до  категорій  посад  державних  службовців  у
розмірі 80%  заробітної  плати  відповідної  посади  та  рангу  за
останнім місцем роботи на  державній  службі  з  моменту  набрання
рішенням чинності.
 
     Ухвалою апеляційного суду Черкаської області від 26.06.2006р.
апеляційну  скаргу   управління   Пенсійного   фонду   України   в
Чигиринському  районі  Черкаської  області   було   відхилено,   а
постанову Чигиринського  районного  суду  Черкаської  області  від
04.05.2006р. залишено без змін.
 
     Управління Пенсійного фонду України  в  Чигиринському  районі
Черкаської  області  подало  касаційну  скаргу,  в  якій   просить
постанову Чигиринського районного суду від 04.05.2006р. та  ухвалу
апеляційного суду Черкаської області від 26.06.2006р. скасувати та
прийняти нове судове рішення  про  відмову  у  задоволенні  позову
ОСОБА_1.
 
     Перевіривши наведені  доводи  в  касаційній  скарзі,  рішення
судів щодо застосування судами  першої  та  апеляційної  інстанції
норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає,
що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
 
     Судами першої та апеляційної інстанції було  встановлено,  що
відповідно до  записів  трудової  книжки,  позивач  розпочав  свою
трудову діяльність у 1972 році. В період з  1974р.  по  1996р.,  з
деякими перервами, працював в органах прокуратури і стаж роботи на
посадах помічника та старшого  помічника  прокурора  становить  18
років 10 місяців 18 днів. З 1997 року по 2001 рік ОСОБА_1 працював
на  посадах  державних  службовців   в   податкових   органах   та
контрольно-ревізійному управлінні і стаж роботи на посадах  у  цих
органах складає 4 роки 5 місяців  9  днів.  Отже,  загальний  стаж
роботи на вказаних посадах складає  23  роки  3  місяці  27  днів.
Оскільки,  на  думку  управління  Пенсійного   фонду   України   в
Чигиринському  районі  Черкаської  області,   робота   в   органах
прокуратури  не   відноситься   до   категорії   посад   державних
службовців, рішенням від 28.03.2006р. позивачу було  відмовлено  у
призначенні пенсії державного службовця.
 
     Відповідно  до  частини  2  статті  37  Закону  України  "Про
державну  службу"  ( 3723-12 ) (3723-12)
          на  одержання   пенсії   державних
службовців  мають   право   особи,   які   досягли   встановленого
законодавством пенсійного віку, за наявності страхового стажу  для
чоловіків - не менше 25 років, для жінок - не менше  20  років,  у
тому числі стажу державної служби - не менше 10 років, та  які  на
час досягнення пенсійного  віку  працювали  на  посадах  державних
службовців, а також особи, які  мають  не  менше  20  років  стажу
роботи  на  посадах,  віднесених  до  категорій  посад   державних
службовців,  -  незалежно  від  місця  роботи  на  час  досягнення
пенсійного  віку.  Пенсія  державним  службовцям  призначається  в
розмірі  80  відсотків  від  сум  їх  заробітної  плати,  на   які
нараховуються  страхові  внески  на  загальнообов'язкове  державне
пенсійне страхування, без обмеження граничного розміру  пенсії,  а
особам,  які  на  час  звернення  за  призначенням  пенсії  не   є
державними службовцями, - у розмірі 80 відсотків заробітної  плати
працюючого державного службовця відповідної  посади  та  рангу  за
останнім місцем роботи на державній службі.
 
     Згідно абзацу 2 пункту 2 Порядку обчислення  стажу  державної
служби, затвердженого постановою Кабінету  Міністрів  України  від
03.05.1994р.  №  283  ( 283-94-п ) (283-94-п)
          до  стажу   державної   служби
зараховується робота (служба) на посадах  керівних  працівників  і
спеціалістів в  апараті  органів  прокуратури,  судів,  нотаріату,
дипломатичної служби, митного контролю, внутрішніх  справ,  служби
безпеки, інших органів управління військових формувань,  державної
податкової та контрольно-ревізійної служби.
 
     Враховуючи вищенаведене законодавство та беручи до уваги,  що
на момент звернення до органів Пенсійного фонду  України,  позивач
досяг пенсійного віку, мав страховий стаж більше 25 років та понад
20 років стажу роботи на посадах, віднесених  до  категорій  посад
державних службовців, суди першої та апеляційної інстанції  дійшли
вірного висновку  щодо  неправомірних  дій  управління  Пенсійного
фонду  України  в  Чигиринському  районі  Черкаської  області  про
відмову у призначенні ОСОБА_1 пенсії державного службовця.
 
     Отже, судами першої та апеляційної інстанції  правова  оцінка
по справі дана вірно,  а  тому  касаційна  скарга  задоволенню  не
підлягає, а судові рішення слід залишити без змін.
 
     Керуючись  ст.ст.  220,  221,  223,  224,  230,  231  Кодексу
адміністративного   судочинства   України   ( 2747-15 ) (2747-15)
        ,   колегія
суддів -
 
                            ухвалила:
 
     Касаційну  скаргу  управління  Пенсійного  фонду  України   в
Чигиринському районі Черкаської області залишити без  задоволення,
а постанову  Чигиринського  районного  суду  від  04.05.2006р.  та
ухвалу апеляційного суду Черкаської області  від  26.06.2006р.  по
справі за позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в
Чигиринському районі Черкаської області  про  визнання  відмови  у
призначенні пенсії державного службовця незаконною - без змін.
 
     Ухвала оскарженню не підлягає.
 
     Головуючий В.I. Співак
 
     Судді С.В. Білуга
 
     О.I. Гаманко
 
     А.Ф. Загородній
 
     М.М. Заїка