ВИЩИЙ АДМIНIСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
IМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 грудня 2007 року м. Київ
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі
суддів : Бутенка В.I.(доповідач),
Лиски Т.О.,
Панченка О.I.,
Сороки М.О.,
Штульмана I.В.
розглянувши в порядку письмового касаційного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, третя особа прокуратура Чернігівської області, до управління Служби безпеки України в Чернігівській області про визнання неправомірними дій та зобов'язання надати довідку про дату заведення оперативно-розшукової справи, її номеру та окрасу або письмових пояснень по факту проведення оперативно-розшукових дій, -
в с т а н о в и л а :
У жовтні 2005 рокуОСОБА_1 звернувся до суду із вказаним позовом, в якому просив визнати неправомірними дії Управління Служби безпеки України в Чернігівській області в частині необгрунтованої відмови в наданні інформації та зобов'язати відповідача надати довідку про дату заведення, номер і окрас оперативно-розшукової справи відносно ОСОБА_2., ОСОБА_3., а у випадку, якщо така справа не порушувалась, надати письмове пояснення по факту проведення оперативно-розшукових дій співробітниками відповідача по відношенню до вказаних осіб.
У грудні 2005 року ОСОБА_2. та ОСОБА_3. звернулись до суду із аналогічним позовом і ухвалою Деснянського районного суду м. Чернігова від 26.01.206 року зазначені позови об'єднані в одне провадження.
Постановою Деснянського районного суду м. Чернігова від 26 січня 2006 року позов задоволений частково.
Визнано неправомірним дії відповідача в частині ненадання інформації про дату заведення і номер оперативно-розшукової справи відносно ОСОБА_2., ОСОБА_3., зобов'язано Управління Служби безпеки України в Чернігівській області надати вказану інформацію. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Постановою апеляційного суду Чернігівської області від 29 березня 2006 року це судове рішення в частині задоволення позовних вимог скасоване, в іншій частині воно залишено без змін.
Не погоджуючись з рішенням суду апеляційної інстанції,ОСОБА_1 подав касаційну скаргу, в якій просить його скасувати та залишити в силі рішення суду першої інстанції.
В скарзі він посилається на порушення апеляційним судом норм матеріального та процесуального права.
Колегія суддів вважає, що касаційна скарга задоволенню не підлягають з наступних підстав.
Відповідно до ст. 9 Закону України "Про інформацію" ( 2657-12 ) (2657-12) всі громадяни України, юридичні особи і державні органи мають право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення та зберігання відомостей, необхідних їм для реалізації ними своїх прав, свобод і законних інтересів, здійснення завдань і функцій.
Реалізація права на інформацію громадянами, юридичними особами і державою не повинна порушувати громадські, політичні, економічні, соціальні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, права та інтереси юридичних осіб.
Кожному громадянину забезпечується вільний доступ до інформації, яка стосується його особисто, крім випадків, передбачених законами України.
Один з таких випадків передбачений статтею 37 вказаного Закону, відповідно до якої не підлягають обов'язковому наданню для ознайомлення за інформаційними запитами офіційні документи, які містять у собі інформацію про оперативну і слідчу роботу органів прокуратури, МВС, СБУ, роботу органів дізнання та суду у тих випадках, коли її розголошення може зашкодити оперативним заходам, розслідуванню чи дізнанню, порушити право людини на справедливий та об'єктивний судовий розгляд її справи, створити загрозу життю або здоров'ю будь-якої особи.
Згідно із статтею 9 Закону України "Про оперативно-розшукову діяльність" ( 2135-12 ) (2135-12) не підлягають передачі і розголошенню результати оперативно-розшукової діяльності, які відповідно до законодавства України становлять державну таємницю, а також відомості, що стосуються особистого життя, честі, гідності людини. За передачу і розголошення цих відомостей працівники оперативних підрозділів, а також особи, яким ці відомості були довірені при здійсненні оперативно-розшукової діяльності чи стали відомі по службі або роботі, підлягають відповідальності згідно з чинним законодавством, крім випадків розголошення інформації про незаконні дії, що порушують права людини.
Як правильно зазначив суд апеляційної інстанції, після звернення ОСОБА_1 із запитом до відповідача, останній надав йому в установлений Законом України "Про інформацію" ( 2657-12 ) (2657-12) відповідь, яка містила необхідну інформацію в межах, визначених законодавством.
В той же час апеляційним судом із урахуванням вимог наведених правових норм скасовано рішення місцевого суду в частині зобов'язання Управління Служби безпеки України в Чернігівській області надати інформацію про дату заведення і номер оперативно-розшукової справи відносно ОСОБА_2. та ОСОБА_3. і обгрунтовано відмовлено в цій частині у задоволенні позову.
Доводи касаційної скарги зроблених апеляційним судом висновків не спростовують.
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що судом апеляційної інстанції прийнято законне і обгрунтоване рішення, а тому підстав для його скасування чи зміни не вбачається.
Керуючись ст.ст. 220, 222, 223, 224, 230 КАС України ( 2747-15 ) (2747-15) , колегія суддів, -
у х в а л и л а :
Касаційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а постанову апеляційного суду Чернігівської області від 29 березня 2006 року без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і оскарженню не підлягає.
Згідно ст.ст. 236, 237 КАС України ( 2747-15 ) (2747-15) рішення суду касаційної інстанції може бути оскаржено до Верховного Суду України лише за винятковими обставинами протягом одного місяця з дня відкриття таких обставин.
С у д д і :