ВИЩИЙ АДМIНIСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                            УХВАЛА
 
                       IМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
     04 грудня 2007 року м.Київ
 
     Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі
суддів:
 
     Фадєєвої Н.М., Бим  М.Є.,  Гордійчук  М.П.,  Леонтович  К.Г.,
Чалого С.Я.
 
     розглянувши  в  попередньому  судовому  засіданні  справу  за
касаційними  скаргами  товариства  з  обмеженою   відповідальністю
"Теплодаренерго" та  виконавчого  комітету  Теплодарської  міської
ради Одеської області на постанову  Теплодарського  міського  суду
Одеської області від 09 березня 2006 року та  ухвалу  апеляційного
суду Одеської області від 24 травня 2006 року, у справі № 2-а-1/06
за позовом  Біляївського  міжрайонного  прокурора  до  виконавчого
комітету  Теплодарської  міської  ради,  треті  особи   -   міське
комунальне  підприємство  "Одеська  теплоелектроцентраль   №   2",
товариство  з  обмеженою  відповідальністю  "Теплодаренерго",  про
скасування рішення, -
 
                           ВСТАНОВИЛА:
 
     Біляївський міжрайонний прокурор звернувся до суду  з  заявою
до  виконавчого  комітету  Теплодарської  міської  ради   Одеської
області про визнання незаконним та  скасування  рішення  №118/В-05
від 24 травня 2005 року.
 
     Постановою Теплодарського міського суду Одеської області  від
09 березня  2006  року,  яка  залишена  без  змін  ухвалою  ухвалу
апеляційного суду  Одеської  області  від  24  травня  2006  року,
позовні вимоги задоволені.
 
     В  касаційних  скаргах  ТОВ  "Теплодаренерго"  та  виконавчий
комітет  Теплодарської  міської  ради  Одеської  області   просять
скасувати рішення судів попередніх  інстанцій  та  залишити  заяву
прокурора  без  розгляду,  посилаючи  на  порушення  судами   норм
матеріального та процесуального права.
 
     Перевіривши  матеріали  справи,   правильність   застосування
судами попередніх інстанцій норм  матеріального  і  процесуального
права, правової  оцінки  обставин  у  справі,  обговоривши  доводи
касаційних скарг, колегія суддів вважає, що  касаційні  скарги  не
підлягають задоволенню виходячи з наступного.
 
     Згідно  п.1ч.1ст.17  Кодексу  адміністративного   судочинства
України ( 2747-15 ) (2747-15)
         компетенція адміністративних судів поширюється
на  спори  фізичних  чи  юридичних  осіб  із   суб'єктом   владних
повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів
чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
 
     Законами  України  "Про  місцеве  самоврядування  в  Україні"
( 280/97-ВР ) (280/97-ВР)
        , "Про місцеві  державні  адміністрації"  ( 586-14 ) (586-14)
        ,
Земельним    кодексом    України     ( 2768-14 ) (2768-14)
             та     іншими
нормативно-правовими актами Держава делегувала  органам  місцевого
самоврядування та органам виконавчої влади  розпорядження  землями
відповідних  територіальних   громад,   землями   комунальної   чи
державної власності, та делегувала їм  вирішення  у  встановленому
законом порядку інших питань в галузі земельних відносин.
 
     Отже, в розумінні п. 1 ч. 1 ст.  3  КАС  України  ( 2747-15 ) (2747-15)
        
спір,   який   виник   між   сторонами   по   даній   справі,    є
публічно-правовим, тому  касаційна  скарга  інстанційної  підсудна
Вищому адміністративному суду України.
 
     Як вбачається з  матеріалів  справи  та  встановлено  судами,
виконавчим комітетом Теплодарської міської ради  Одеської  області
24 травня 2005 року було прийнято рішення  №118/В-05  "Про  заміну
виробника, постачальника послуг з  теплопостачання  м.  Теплодар",
відповідно  до  якого,  в  зв'язку  з   перепрофілюванням   роботи
пуско-резервної котельної м.Теплодар,  виробником,  постачальником
та виконавцем послуг з теплопостачання (опалення та підігрів води)
для  населення,  постачання  теплоенергії  для   інших   категорій
споживачів, визначено з 01.07.2005 року ТОВ "Теплодаренерго". Крім
того, вказаним рішенням на КП '"Одеська ТЄЦ-2" покладено обов'язок
щодо передачі на умовах оренди  майна  комунальної  власності  ТОВ
"Теплодаренерго" для здійснення останнім функцій з теплопостачання
перелічених в п.1 вищезазначеною рішення виконкому.
 
     Відповідно до вимог ч.2 ст.  4  Закону  України  "Про  оренду
державного та комунального  майна"  ( 2269-12 ) (2269-12)
        ,  не  можуть  бути
об'єктами   оренди   об'єкти   державної   власності,   що   мають
загальнодержавне значення і не підлягають приватизації  відповідно
до ч.2 ст. 5 Закону України "Про  приватизацію  державного  майна"
( 2163-12 ) (2163-12)
        .
 
     Згідно ст.31 Закону України  "Про  власність"  ( 697-12 ) (697-12)
          до
державної власності України відноситься загальнодержавна власність
(республіканська)  та   власність   адміністративно-територіальних
одиниць (комунальна власність).
 
     Виконавчий орган Теплодарської міської ради Одеської  області
не мав права на  власний  розсуд  приймати  25  травня  2005  року
вищезазначене рішення, оскільки згідно вимог ст.30 Закону  України
"Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ) (280/97-ВР)
        , яка зазначає
повноваження в галузі житлово-комунального господарства, прямо  не
визначено, що до відання виконавчих органів міських  рад  належить
прийняття  рішень  про  перепрофілювання  підприємств  комунальної
власності, в даному випадку КП "Одеська ТЕЦ-2", яка на  теперішній
час  не  є  виробником,  постачальником  та  виконавцем  послуг  з
теплопостачання міста Теплодар.
 
     Відповідно до положень п.30 ст.26 Закону України "Про місцеве
самоврядування  в  Україні"  ( 280/97-ВР ) (280/97-ВР)
          прийняття  рішень  про
перепрофілювання підприємств, установ та  організацій  комунальної
власності   відповідної   територіальної   громади   є   виключною
компетенцією міської ради, в даному випадку, Теплодарської міської
ради,  і  прийматися  воно  повинно  виключно  на  її   пленарному
засіданні.
 
     За  таких  обставин  суди  дійшли  правильного  висновку  про
обгрунтованість позовних вимог.
 
     Доводи  касаційних  скарг  зазначених   висновків   суду   не
спростовують і не дають підстав для висновку, що судами першої  та
апеляційної інстанцій при розгляді справи допущені порушення  норм
матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, а  також
допущені порушення норм процесуального права.
 
     Згідно ч.3  ст.220-1  Кодексу  адміністративного  судочинства
України ( 2747-15 ) (2747-15)
         суд касаційної  інстанції  відхиляє  касаційну
скаргу і залишає рішення без  змін,  якщо  відсутні  підстави  для
скасування судового рішення.
 
     Керуючись    ст.ст.220-1,    223,    224,     231     Кодексу
адміністративного   судочинства   України   ( 2747-15 ) (2747-15)
        ,   колегія
суддів, -
 
     УХВАЛИЛА:
 
     Касаційні  скарги  товариства  з  обмеженою  відповідальністю
"Теплодаренерго" та  виконавчого  комітету  Теплодарської  міської
ради  Одеської  області  відхилити,  а  постанову   Теплодарського
міського суду Одеської області від 09 березня 2006 року та  ухвалу
апеляційного  суду  Одеської  області  від  24  травня  2006  року
залишити без змін.
 
     Ухвала  набирає  законної  сили  з  моменту  проголошення   і
оскарженню не підлягає.
 
     Судді: