ВИЩИЙ АДМIНIСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                           У Х В А Л А
 
     IМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
     09 жовтня 2007 року м. Київ
 
     Колегія  суддів  Вищого  адміністративного  суду  України   у
складі:
 
     головуючого: Смоковича М.I.
 
     суддів: Весельської Т.Ф
 
     Горбатюка С.А.
 
     Мироненка О.В.
 
     Чумаченко Т.А.,
 
     розглянувши у порядку попереднього розгляду касаційну  скаргу
ОСОБА_1 на ухвалу апеляційного суду Миколаївської області  від  15
березня 2005 року у справі за скаргою ОСОБА_1 на неправомірні  дії
Центральної  міжрайонної  державної  податкової  інспекції  у   м.
Миколаєві,  Державної  податкової  адміністрації  України  реєстру
фізичних осіб-платників податків та інших обов'язкових платежів, -
 
                       в с т а н о в и л а:
 
     ОСОБА_1 звернулась до суду зі  скаргою  на  неправомірні  дії
Центральної  міжрайонної  державної  податкової  інспекції  у   м.
Миколаєві,  Державної  податкової  адміністрації  України  реєстру
фізичних осіб-платників податків та інших обов'язкових платежів.
 
     Рішенням Центрального районного  суду  м.  Миколаєва  від  30
листопада 2004 року скаргу ОСОБА_1 задоволено. Визнано  незаконною
бездіяльність   Центральної   міжрайонної   державної   податкової
інспекції  у  м.  Миколаєві,  Державної  податкової  адміністрації
України щодо  відмови  в  задоволенні  заяви  ОСОБА_1  Зобов'язано
Державної податкової адміністрації  України  виключити  ОСОБА_1  з
Державного   реєстру   фізичних   осіб.   Зобов'язано   Центральну
міжрайонну державну податкову інспекцію в м. Миколаєві виконати  в
паспорті ОСОБА_1 відмітку, що вона має право здійснювати  будь-які
платежі без ідентифікаційного номера.
 
     Ухвалою  апеляційного  суду  Миколаївської  області  від   15
березня 2005 року рішення Центрального районного суду м. Миколаєва
від 30 листопада  2004  року  змінено.  Виключено  з  резолютивної
частини  рішення  обов'язок  Центральної   міжрайонної   державної
податкової інспекції у м. Миколаєві виконати  у  паспорті  ОСОБА_1
відмітку про те, що вона має право  здійснювати  будь-які  платежі
без ідентифікаційного номера.  Зобов'язано  Центральну  міжрайонну
державну  податкову  інспекцію  у  м.  Миколаєві   виконати   дії,
передбачені розділом  3  Порядку  внесення  відмітки  до  паспорта
громадянина України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи -
платника податків та інших  обов'язкових  платежів,  затвердженого
наказом Державної податкової адміністрації  України,  Міністерства
внутрішніх  справ  України  від   13.10.2004   року   №   602/1226
( z1345-04 ) (z1345-04)
         відносно ОСОБА_1 В решті рішення залишити без зміни.
 
     Не  погоджуючись  з  постановленим  у  справі  рішенням  суду
апеляційної    інстанції,    ОСОБА_1    звернулась    до    Вищого
адміністративного  суду  України  з  касаційною  скаргою,  в  якій
посилається на неправильне застосування судом  норм  матеріального
права, просить скасувати ухвалу апеляційного  суду  і  залишити  в
силі рішення суду першої інстанції.
 
     Заслухавши  доповідь  судді  щодо  обставин  необхідних   для
ухвалення рішення судом касаційної інстанції,  перевіривши  доводи
касаційної скарги, правильність правової оцінки обставин у  справі
та  застосування  судами  першої  та  апеляційної  інстанції  норм
матеріального і процесуального права, колегія  суддів  вважає,  що
касаційна скарга не підлягає задоволенню за таких підстав.
 
     Згідно зі статтею 67 Конституції України ( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
         кожен
зобов'язаний сплачувати податки і  збори  в  порядку  і  розмірах,
встановлених законом.
 
     Відповідно до вимог частини 2 статті 1  Закону  України  "Про
Державний реєстр фізичних  осіб  -  платників  податків  та  інших
обов'язкових платежів" ( 320/94-ВР ) (320/94-ВР)
          для  осіб,  які  через  свої
релігійні  або  інші  переконання  відмовляються   від   прийняття
ідентифікаційного  номера  та   офіційно   повідомляють   про   це
відповідні державні органи, зберігаються раніше встановлені  форми
обліку  платників  податків  та  інших  обов'язкових  платежів.  У
паспортах зазначених осіб робиться відмітка про  наявність  у  них
права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера.
 
     Разом  з  тим,  наказом  Державної  податкової  адміністрації
України та Міністерства внутрішніх справ  України  від  19.10.2004
року  №  602/1226  ( z1345-04 ) (z1345-04)
          затверджено   "Порядок   унесення
відмітки до паспорта громадянина  України  щодо  ідентифікаційного
номера фізичної особи - платника податків  та  інших  обов'язкових
платежів", згідно з яким відмітки про наявність права  здійснювати
будь-які платежі без ідентифікаційного номера до паспорта фізичної
особи, яка  не  бажає  мати  такий  номер  за  своїми  релігійними
переконаннями, здійснюється органом  внутрішніх  справ  за  місцем
реєстрації  платника  податку,  згідно  довідки  органу  державної
податкової служби, яка провела перевірку інформації,  наведеної  у
заяві. Після чого фізична  особа  у  формі  заяви  повідомляє  про
внесення  відмітки  орган  державної  податкової  служби  і   далі
обліковується як платник податків та інших  обов'язкових  платежів
за серією і номером паспорта.
 
     За таких обставин, суд дійшов вірного  висновку,  що  ОСОБА_1
має право виконувати конституційний обов'язок щодо сплати податків
та інших обов'язкових платежів  без  присвоєння  ідентифікаційного
номера  за  альтернативною  формою  обліку  платників  податку,  і
обгрунтовано зобов'язав податкові органи, на які покладено функції
з контролю за  дотриманням  податкового  законодавства  та  обліку
платників податку, виконати необхідні дії щодо  внесення  відмітки
до паспорта громадянина України  про  право  здійснення  будь-яких
платежів  без  ідентифікаційного  номера,  а  також   виключив   з
резолютивної частини рішення першої інстанції обов'язок  державної
податкової  інспекції  безпосередньо  виконати  в  паспорті   таку
відмітку.
 
     Доводи касаційної скарги не дають підстав  для  висновку,  що
судом при розгляді справи допущені порушення норм матеріального чи
процесуального права, які  зазначені  у  статтях  225-229  Кодексу
адміністративного судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
        .
 
     Виходячи з  наведеного,  колегія  суддів  вважає,  що  судове
рішення у справі постановлене відповідно до вимог матеріального та
процесуального права і  підстави  для  його  зміни  чи  скасування
відсутні.
 
     Керуючись статтями 220, 220-1, 223,  224,  230,  231  Кодексу
адміністративного   судочинства   України   ( 2747-15 ) (2747-15)
        ,   колегія
суддів, -
 
                         у х в а л и л а:
 
     Касаційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.
 
     Ухвалу апеляційного суду Миколаївської області від 15 березня
2005  року  у  справі  за  скаргою  ОСОБА_1  на  неправомірні  дії
Центральної  міжрайонної  державної  податкової  інспекції  у   м.
Миколаєві,  Державної  податкової  адміністрації  України  реєстру
фізичних осіб-платників податків та інших обов'язкових платежів  -
залишити без зміни.
 
     Ухвала набирає законної сили  з  моменту  її  проголошення  і
оскарженню  не  підлягає,  крім  як  у  порядку  та   з   підстав,
передбачених   статтями    237-239    Кодексу    адміністративного
судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
        .
 
     Судді: (підписи)
 
     З оригіналом згідно: відповідальний секретар