ВИЩИЙ АДМIНIСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                           У Х В А Л А
 
                          IМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
     24 травня 2007 року
                                                           м. Київ
 
     Колегія  суддів  Вищого  адміністративного  суду  України   в
складі:
 
     Головуючого:
 
     Харченка В.В.
 
     Суддів:
 
     Гончар Л.Я.
 
     Чалого С.Я.
 
     Гордійчук М.П.
 
     Матолича С.В.
 
     при секретарі :  Кулеші А.О.
 
     з участю представника Управління праці та соціального захисту
населення  виконавчого   комітету   Краматорської   міської   ради
Чернишова Юрія Олексійовича,  розглянувши  у  відкритому  судовому
засіданні в залі суду адміністративну справу за касаційною скаргою
Управління праці  та  соціального  захисту  населення  Виконавчого
комітету Краматорської міської ради на рішення господарського суду
Донецької області від 10 травня 2005 року та постанову  Донецького
апеляційного господарського суду від 27 липня 2005 року  у  справі
за позовом Донецької залізниці до Управління праці та  соціального
захисту населення Виконавчого комітету Краматорської міської  ради
про стягнення 62 163, 20 грн., -
 
     в с т а н о в и л а :
 
     Донецька залізниця звернулася до суду з позовом до Управління
праці  та  соціального  захисту  населення  Виконавчого   комітету
Краматорської міської ради про стягнення 62 163, 20 грн.
 
     В обгрунтування своїх позовних вимог позивач  посилається  на
перевезення пасажирів пільгової категорії, а саме: учасників  ВВВ,
учасників бойових дій, інвалідів ВВВ, інвалідів всіх категорій  та
супроводжуючих осіб,  пенсіонерів  та  ветеранів  праці,  дітей  -
сиріт, яким згідно із Законами України "Про статус ветеранів війни
і гарантіях  їх  соціального  захисту"  ( 3551-12 ) (3551-12)
        ,  "Про  основи
соціального захисту інвалідів в Україні" ( 875-12 ) (875-12)
        , "Про  основні
принципи захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в
Україні"  ( 3721-12 ) (3721-12)
        ,  "Про   соціальний   та   правовий   захист
військовослужбовців та їх сімей"  ( 2011-12 ) (2011-12)
        ,  "Про  реабілітацію
жертв політичних репресій в Україні"  ( 962-12 ) (962-12)
          та  відповідними
підзаконними актами надано право пільгового проїзду; на  Постанову
Кабінету  Міністрів  України  №  256  від   4   березня   2002року
( 256-2002-п ) (256-2002-п)
        ; на виставлення відповідних рахунків та несплату їх
відповідачем;  на  листи  Головного  комерційного  управління   та
Головного пасажирського управління Укрзалізниці.
 
     Рішенням господарського суду Донецької області від 10  травня
2005 року, залишеним без змін постановою  Донецького  апеляційного
господарського суду від 27 липня 2005 року, позов задоволено.
 
     У поданій касаційній скарзі Управління праці  та  соціального
захисту населення Виконавчого комітету Краматорської міської ради,
з посиланням на порушення судами норм матеріального права, просило
скасувати оскаржувані судові  рішення  та  постановити  нове,  про
відмову в задоволенні позову.
 
     Касаційна скарга задоволенню не підлягає.
 
     Судами  вірно  встановлено,  що  у  січні-березні  2004  року
Донецька  залізниця  здійснила  перевезення  пасажирів   пільгової
категорії, а саме: учасників бойових дій, інвалідів ВВВ, інвалідів
всіх категорій та супроводжуючих осіб,  пенсіонерів  та  ветеранів
праці, дітей-сиріт.
 
     На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України № 256
від 4 березня 2002 року  ( 256-2002-п ) (256-2002-п)
          2002р  "Про  затвердження
Порядку фінансування  видатків  місцевих  бюджетів  на  здійснення
заходів  з  виконання  державних   програм   соціального   захисту
населення за рахунок субвенцій з  державного  бюджету",  позивачем
щомісячно протягом 2004  року  були  направлені  відповідачу  акти
звірення розрахунків за надані  послуги  з  перевезення  пільгової
категорії громадян, які останнім без достатніх на то підстав  були
залишені без підписання .
 
     Як вірно зазначено в рішеннях  судів  першої  та  апеляційної
інстанцій, за  приписами  вимог,  що  передбачені  ст.100  Статуту
залізниці   України,   п.21   Порядку   обслуговування    громадян
залізничним   транспортом,   затвердженого   Постановою   Кабінету
міністрів України від 19  березня  1997року  №  252  ( 252-97-п ) (252-97-п)
        ,
"Порядком  оформлення  розрахункових  і  звітних  документів   при
здійсненні  продажу  проїзних   і   перевізних   документації   на
залізничному   транспорті",   затвердженого   наказом   Мінтрансу,
Державної адміністрації України від 24 жовтня 2001року, №  712/431
та розробленого  наказу  начальника  за  №  252-Н  від  25  травня
2000року "Про  ведення  обліку  пільгової  категорії  пасажирів  у
приміському сполученні", зареєстрованого  у  Донецькому  обласному
управлінні юстиції за № 57/681 29  травня  2000року  -  оформлення
пільгових  та  безплатних  квитків  здійснюється  по  пред'явленні
документа, який підтверджує відповідне право.
 
     При  оформленні  такого  проїзду  заповнюється  квиток   (для
пасажирів) та корінець до нього  (для  звіту).  В  цих  документах
вказується код  категорії  пасажира,  номер  посвідчення,  станція
відправлення,  станція  призначення.   Всі   вказані   вимоги   до
оформлення проїзних документів позивачем були виконані.
 
     Субвенція з держбюджету місцевим бюджетам на надання пільг та
компенсацію за пільговий проїзд  окремих  категорій  громадян,  що
передбачена Законом України "Про державний  бюджет  на  2004  рік"
( 1344-15 ) (1344-15)
        , зокрема Донецькій області складає 60229,2тис.грн.
 
     Субвенція з держбюджету Донецькій області на надання пільг та
компенсацію  за  пільговий  проїзд  окремих   категорій   громадян
збільшена  на  13800,00тис.грн.  згідно  з   Постановою   Кабінету
Міністрів  України  №1529   від   17   листопада   2004року   "Про
перерозподіл обсягів субвенцій з  Державного  бюджету  України  на
2004 рік між місцевими бюджетами:" ( 1529-2004-п ) (1529-2004-п)
        
 
     Донецькій області на 2004 рік кошти для компенсаційних виплат
за пільговий проїзд  окремих  категорій  громадян  на  приміському
залізничному транспорті виділялись у  складі  субвенції  за  кодом
бюджету 05100000000. Розподіл цих видатків  по  видах  транспортні
належить виключно до компетенції місцевих органів влади.
 
     Рішенням Донецької обласної ради  №4//13-340  від  16  грудня
2003року "Про обласний бюджет на 2004 рік" копія якого  додана  до
матеріалів  справи   відповідачем,   був   затверджений   розподіл
субвенції з державного  бюджету  на  2004рік.  Як  підтверджується
листом     Головного     Фінансового     управління      Донецької
облдержадміністрації  №04-01/23-4-30  від   13   січня   2004року,
субвенція, яка надана м. Краматорськ розподілена на  автотранспорт
та міськелектротранспорт.
 
     За висновками господарських судів, Донецькою  обласною  радою
виділені області кошти розподілені без достатніх на те підстав для
компенсаційних виплат тільки підприємствам  міськелектротранспорту
та автотранспорту, з чим прогоджується судова колегія.
 
     Відповідно до п.п. З, 5  -  8  постанови  Кабінету  Міністрів
України №256 від 4 березня 2002  року  "Про  затвердження  Порядку
фінансування видатків місцевих бюджетів на  здійснення  заходів  з
виконання  державних  програм  соціального  захисту  населення  за
рахунок субвенцій з державного бюджету" ( 256-2002-п ) (256-2002-п)
        ,  головними
розпорядниками коштів місцевих бюджетів на  здійснення  заходів  з
виконання  державних  програм  соціального  захисту  населенні   с
керівники  головних  управлінь,  управлінь,  відділів   та   інших
самостійних структурних  підрозділів  місцевих  держадміністрацій,
виконавчих органів рад, до компетенції яких належить питання праці
та соціального захисту населення.
 
     Головні  розпорядники  коштів  місцевих   бюджетів   щомісяця
готують дані про нараховані суми  щодо  компенсаційних  виплат  за
пільговий проїзд  окремих  категорій  громадян  та  акти  звіряння
розрахунків за надані послуги з підприємствами  -  постачальниками
відповідних послуг і направляють їх до фінансових органів районних
держадміністрацій, виконкомів міських рад до 15 числа  місяця,  що
настає за звітним.
 
     Фінансові  органи  районних   держадміністрацій,   виконкомів
міських рад на підставі отриманих актів звіряння щомісяця  готують
реєстри нарахованих сум щодо компенсаційних  виплат  за  пільговий
проїзд окремих категорій громадян  та  направляють  їх  фінансовим
органам   обласних   держадміністрацій,   управлінням   Державного
казначейства в областях до 20 числа місяця, що настає за  звітним.
Після  отримання  коштів  субвенцій  надають   органм   Державного
казначейства платіжні доручення щодо перерахування цих  коштів  на
рахунки  районних  бюджетів  пропорційно  нарахованим   сумам   та
компенсаційних  виплат  за  пільговий  проїзд  окремих   категорій
громадян відповідних бюджетів на дату  проведення  платежів  з  їх
оплати.
 
     Отримання місцевими бюджетами суми субвенцій  перераховуються
протягом одного операційного дня на рахунки головних розпорядників
коштів,   відкриті   в   територіальних   управліннях   Державного
казначейства,  для  здійснення   відповідних   видатків.   Головні
розпорядники  коштів  місцевих  бюджетів  у   п'ятиденний   термін
здійснюють розрахунки  з  постачальниками  відповідних  послуг  та
ведуть облік за видами пільг.
 
     На    підставі    викладеного    колегія    суддів     Вищого
адміністративного суду погоджується з висновками судів  першої  та
апеляційної інстанції про те, що Управління праці  та  соціального
захисту населення виконавчого комітету Краматорської міської  ради
є належним відповідачем по справі.
 
     З урахуванням наведеного та керуючись ст., ст.220, 221,  224,
230 КАС України ( 2747-15 ) (2747-15)
        , колегія суддів, -
 
                         у х в а л и л а:
 
     Касаційну скаргу  Управління  праці  та  соціального  захисту
населення Виконавчого комітету Краматорської міської ради залишити
без задоволення, а рішення господарського суду  Донецької  області
від 10 травня  2005  року  та  постанову  Донецького  апеляційного
господарського суду від 27 липня 2005 року - без змін.
 
     Ухвала набирає чинності з моменту проголошення  і  оскарженню
не підлягає.
 
     Судді :