ВИЩИЙ АДМIНIСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
                           У Х В А Л А
                         IМЕНЕМ УКРАЇНИ
     18 квітня 2007 року  К-10150/06
     №40/738а
     Колегія  суддів  Вищого  адміністративного  суду  України   у
складі:
     головуючого  Харченка В.В.,
     суддів:  Гончар Л.Я.,
     Васильченко Н.В.,
     Кравченко О.О.,
     Матолича С.В.,
     при секретарі - Кулеша А.О.
     сторони:
     від позивача - В"язовик В.Я.
     від інших сторін представники не з"явились, про час  і  місце
судового засідання повідомлені належним чином;
     розглянувши  касаційну  скаргу  Київської  районної  у  місті
Донецьку ради на рішення господарського суду Донецької області від
13  грудня  2004  року  та   постанову   Донецького   апеляційного
господарського суду від 21 лютого 2005 року у  справі  за  позовом
Колективного  інноваційного  науково  -  виробничого  підприємства
"Союз" до Виконавчого комітету Київської районної у місті Донецьку
ради та Київської районної у  місті  Донецьку  ради  про  визнання
недійсним рішення,-
                            встановила
     У грудні 2002 року Колективне інноваційне науково - виробниче
підприємство "Союз" (далі  по  тексту  -  Позивач,  КIНВП  "Союз")
звернулось до господарського суду Донецької області з  позовом  до
Виконавчого комітету Київської районної у місті Донецьку  ради  та
Київської районної у місті Донецьку ради  про  визнання  недійсним
рішення виконавчого комітету Київської районної у  місті  Донецьку
ради від 25 листопада 2002 року  №938  "Про  скасування  державної
реєстрації  товариства   з   обмеженою   відповідальністю   "Зірка
України"..
     Справа розглядалась судами неодноразово.
     Рішенням господарського суду Донецької області від 13  грудня
2004 року задоволено позов Колективного  інноваційного  науково  -
виробничого  підприємства  "Союз",   визнано   недійсним   рішення
виконавчого комітету Київської районної в місті Донецьку  ради від
25  листопада  2002  року  за  №938  "Про   скасування   державної
реєстрації  товариства   з   обмеженою   відповідальністю   "Зірка
України"; відновлено первісний стан, який мав місце  до  прийняття
рішення виконавчого комітету Київської районної в  місті  Донецьку
ради від 25 листопада 2002 року  №938  "Про  скасування  державної
реєстрації  товариства   з   обмеженою   відповідальністю   "Зірка
України"; зобов"язано  Київську  районну  в  місті  Донецьку  раду
повідомити про резолютивну  частину  рішення  по  справі  №40/738а
орган  державної  статистики,  державного  реєстратора,  податкову
службу та засновників ТОВ "Зірка України"; припинено провадження у
справі стосовно Виконавчого комітету Київської  районної  у  місті
Донецьку ради.
     Постановою Донецького апеляційного господарського суду від 21
лютого 2005 року рішення господарського суду Донецької області від
13 грудня 2004 року залишено без змін.
     Ухвалені у справі судові рішення мотивовані тим,  що  рішення
№938  від  25  листопада  2002  року  "Про  скасування   державної
реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю "Зірка України"
було прийнято виконавчим  комітетом  Київської  районної  в  місті
Донецьку ради з порушенням частини другої статті 20 Закону України
"Про господарські товариства" ( 1576-12 ) (1576-12)
        , п.п. 33,  34  Положення
"Про  порядок  державної  реєстрації   суб"єктів   підприємницької
діяльності".
     Київська районна у місті Донецьку  рада,  не  погоджуючись  з
ухваленими у справі судовими рішеннями,  звернулась  з  касаційною
скаргою, в якій  просить  скасувати  рішення  господарського  суду
Донецької області від 13 грудня 2004 року та постанову  Донецького
апеляційного господарського суду від 21 лютого 2005 року в частині
задоволення позову КIНВ "Союз"  та  прийняти  нове  рішення,  яким
відмовити КIНВ "Союз" у задоволенні позовних вимог.
     В касаційній скарзі Київська районна у місті  Донецьку  рада,
серед іншого, стверджує, що Ліквідаційною  комісією  ліквідаційний
акт було складено 19 листопада 2002 року, тобто  в  останній  день
роботи  ліквідації  комісії,   а   тому,   на   думку   скаржника,
ліквідаційний  акт  складений  по  закінченню  строку   проведення
ліквідаційної комісії.
     Посилаючись на те,  що  суди  не  витребували  необхідні  для
вирішення справи докази, не  врахували  того,  що  згідно  статуту
газети "донецький кряж"  є  "російською  всеукраїнською  газетою",
стверджує, що спірне рішення №938 від 25 листопада 2002 року  "Про
скасування   державної   реєстрації   товариства    з    обмеженою
відповідальністю  "Зірка  України"  відповідає   вимогам   чинного
законодавства,а саме: пункту 34 Положення про державну  реєстрацію
суб"єктів  підприємницької  діяльності,  затвердженого  Постановою
Кабінету  Міністрів  України  від  25  травня   1998   року   №740
( 740-98-п ) (740-98-п)
        , тому, відповідно до пункту  2  роз"яснення  Президії
Вищого арбітражного суду України від 26 січня 2000  року  №02-5/35
"Про деякі питання  практики  розгляду  спорів,  які  пов"язані  з
визнанням недійсними актів державних чи  інших  органів"  не  може
бути визнано недійсним.
     Обговоривши доводи касаційної  скарги,  перевіривши  юридичну
оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, судова  колегія
Вищого адміністративного суду України встановила наступне.
     Статтею 220  Кодексу  адміністративного  судочинства  України
( 2747-15 ) (2747-15)
         передбачено, що  суд  касаційної  інстанції  перевіряє
правильність застосування судами першої та  апеляційної  інстанцій
норм  матеріального  та  процесуального  права,  правової   оцінки
обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати  та
визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в  судовому
рішенні, та вирішувати питання про достовірність  того  чи  іншого
доказу.
     Судами першої та апеляційної інстанції  встановлені  наступні
фактичні обставини справи.
     24  жовтня  2002року  ТОВ  "Зірка  України"   звернулось   до
Київської районної в місті Донецьку  ради  з  заявою  б/н  від  24
жовтня  2002  року,   яку   зареєстровано   за   вхідним   номером
01/10-2155, в якій вказано прохання скасувати державну  реєстрацію
товариства. До заяви додані протокол зборів засновників № 7 від 18
вересня 2002року та оголошення в газеті "Донецький  кряж"  від  19
вересня  2002  р.,  але  залишок  документів,  як  це  встановлено
попередніми судовими інстанціями, що є обов"язковими для прийняття
рішення реєструючим органом про скасування  державної  реєстрації,
Товариством до заяви не додано.
     25  листопада  2002  року  Виконавчим   комітетом   Київської
районної в місті Донецьку ради прийнято  рішення  за  №  938  "Про
скасування   державної   реєстрації   товариства    з    обмеженою
відповідальністю "Зірка України" у  зв"язку  з  його  ліквідацією,
яким зобов"язано планово-економічний відділ направити повідомлення
про скасуванню державної реєстрації ТОВ "Зірка України" до органів
державної статистики та податкової служби.
     Предметом спору у  даній  справі  є  правомірність  прийняття
рішення № 938 про скасування  державної  реєстрації  товариства  з
обмеженою відповідальністю "Зірка України".
     У відповідності до пункту 33 Положення "Про порядок державної
реєстрації суб"єктів  підприємницької  діяльності",  затвердженого
постановою Кабінетом Міністрів  України  від  25.05.98р.  за  №740
( 740-98-п ) (740-98-п)
          (у  відповідній   редакції)   скасування   державної
реєстрації  суб"єкта  підприємницької  (власників)  діяльності   -
юридичної  особи  здійснюється  органом  державної  реєстрації  за
заявою власника або уповноваженого ним (ними) органів, а також  на
підставі рішення господарського суду.
     Пункт  34  того  ж  Положення  визначає  порядок   скасування
державної реєстрації суб"єкта підприємницької діяльності,  а  саме
скасування   державної   реєстрації    суб'єкта    підприємницької
діяльності  -  юридичної  особи  здійснюється  органом   державної
реєстрації   шляхом   виключення   його   з   Реєстру    суб'єктів
підприємницької діяльності після проведення ліквідаційною комісією
заходів щодо  ліквідації  суб"єкта  підприємницької  діяльності  і
подання до органу  державної  реєстрації  належних  документів,  а
саме: - заяви (рішення) власника  (власників)  або  уповноваженого
ним (ними) органу  чи  рішення  господарського  суду  у  випадках,
передбачених  законодавством;  -  акта  ліквідаційної  комісії   з
ліквідаційним  балансом,  затвердженого  органом,   що   призначив
ліквідаційну  комісію;  -  довідки  аудитора,  якщо  це  необхідно
відповідно до  вимог  законодавства  для  перевірки  достовірності
ліквідаційного балансу;  -  довідки  органу  державної  податкової
служби про зняття з обліку; - довідки установ банку  про  закриття
рахунків; - підтвердження про опублікування у  друкованих  засобах
масової   інформації   оголошення    про    ліквідацію    суб'єкта
підприємницької  діяльності;  -  довідки  архіву   про   прийняття
документів, які підлягають довгостроковому зберіганню;  -  довідки
органу  внутрішніх  справ  про  прийняття  печаток  і  штампів;  -
оригіналів установчих документів (статут, установчий  договір);  -
свідоцтва про державну реєстрацію.
     Згідно статті 20 Закону України "Про господарські товариства"
( 1576-12 ) (1576-12)
         для господарських товариств визначений  такий  порядок
публікації  інформації  про  ліквідацію  товариства:  ліквідаційна
комісія у  триденний  строк  з  моменту  її  призначений  публікує
інформацію товариства в одному з  офіційних  (республіканському  і
місцевому)  органів  преси  із  зазначенням  строку  подачі   заяв
кредиторами своїх претензій.
     Частиною 19 статті  8  Закону  України  "Про  підприємництво"
( 698-12 ) (698-12)
          встановлено,  що   скасування   державної   реєстрації
суб"єкта підприємницької діяльності здійснюється органом державної
реєстрації  за  наявності  ліквідаційного  балансу,  складеного  і
затвердженого згідно з законодавством,  та  інших  документів,  що
підтверджують  проведення   заходів   щодо   ліквідації   суб"єкта
підприємницької  діяльності  як  юридичної  особи,  перелік   яких
визначається Кабінетом Міністрів України. Ліквідаційний баланс має
бути складений у формі річного звіту  згідно  п.8.1.3.  Iнструкції
про порядок обліку платників  податків  та.  п.п.8,  12  Положення
(стандарту)  бухгалтерського  обліку   1   "Загальні   вимоги   до
фінансової  звітності"  (що   затверджені   наказом   Міністерства
Фінансів України від 31.03.99р. за №87) річний звіт складається із
п"яти обов"язкових форм.
     Отже, відповідно до  чинного  на  момент  прийняття  спірного
рішення  законодавства,  для  проведення   скасування   реєстрації
суб"єкта  підприємницької  діяльності  необхідним   є   дотримання
встановленого порядку  та  відповідності  наданих  для  скасування
реєстрації підприємства документів вимогам відповідних нормативних
актів.
     Між тим, судами першої та апеляційної  інстанції  встановлені
наступні фактичні обставини справи, які свідчать про те, що спірне
рішення було прийняте з порушення вимог законодавства України:
     - доказів належної реєстрації у Київській районній  раді  або
Виконавчому комітеті документів, окрім  тих,  що  були  додані  до
заяви засновника ТОВ  "Зірка  України",  а  саме  протокол  зборів
засновників №7 від 18.09.02р. та оголошення  в  газеті  "Донецький
кряж"  від  19.09.02р.,  Відповідачами  до  матеріалів  справи  не
представлено;
     - довідка фонду соціального страхування з  тимчасової  втрати
працездатності   від   16.10.02р;   довідка   фонду    соціального
страхування від нещасних випадків на виробництві  від  11.10.02р.,
установчі документи  та  свідоцтво  про  державну  реєстрацію  ТОВ
"Зірка України" станом на 24.10.02р. баланс станом  на  07.10.02р.
до заяви не додавались;
     - баланс ТОВ  "Зірка  України",  який  надано  до  матеріалів
справи, відповідачем складений станом  на  07.10.02р.,  суперечить
вимогам  ст.  20  Закону  України  "Про  господарські  товариства"
( 1576-12 ) (1576-12)
         не відповідає вимогам чинного законодавства та не може
вважатися належним для подання документів для ліквідації;
     - не відповідає вимогам також аудиторський висновок, оскільки
суперечить  п.   12.   Порядку   надання   фінансової   звітності,
затвердженому Постановою КМУ №419 від 28.02.00р ( 419-2000-п ) (419-2000-п)
        , що
прийнята з виконання Закону України "Про бухгалтерський  облік  та
фінансову звітність" ( 996-14 ) (996-14)
         . При  цьому  на  час  початку  та
закінчення аудиту не був закінчений строк звернення  кредиторів  з
вимогами до ТОВ "Зірка України"; довідка ДРУ КБ  "Приватбанк"  від
10.10.02р. про закриття  поточних  рахунків,  на  яку  посилається
аудиторський висновок до матеріалів не додавалась.
     Враховуючи,  що  судами  першої  та   апеляційної   інстанції
встановлені фактичні обставини справи, які  свідчать  про  те,  що
спірне  рішення  №  938  "Про  скасування   державної   реєстрації
товариства  з  обмеженою  відповідальністю  "Зірка  України"  було
прийняте виконавчим комітетом Київської  районної  в  м.  Донецьку
ради з порушенням частини  другої  ст..  20  Закону  України  "Про
господарські товариства" ( 1576-12 ) (1576-12)
        , п.п. 33, 34  Положення  "Про
порядок    державної    реєстрації    суб'єктів    підприємницької
діяльності", а, в силу положень статті 220 КАС України ( 2747-15 ) (2747-15)
        
суд   касаційної   інстанції   не   може   досліджувати    докази,
встановлювати  та  визнавати  доведеними  обставини,  що  не  були
встановлені  в  судовому  рішенні,  та  вирішувати   питання   про
достовірність  того  чи  іншого  доказу,  судова  колегія   Вищого
адміністративного  суду   України   не   знаходить   підстав   для
задоволення касаційної скарги та скасування судових рішень.
     Наведені Київською районною у місті Донецьку радою  доводи  в
обгрунтування прохання скасувати ухвалені у справі судові  рішення
спростовуються матеріалами  справи,  а  належних  доводів,  які  б
свідчили про порушення судам норм матеріального чи  процесуального
права, скаржником не наведено.
     Враховуючи викладене, судова колегія Вищого адміністративного
суду  України  приходить  до  висновку  про  те,  що  місцевий  та
апеляційний суди  повно  з'ясували  обставини  справи  і  дали  їм
правильну юридичну оцінку. Порушень чи неправильного  застосування
норм матеріального чи процесуального права, які потягли б за собою
скасування чи зміну прийнятих у  справі  судових  рішень,  судовою
колегією не встановлено.
     Керуючись  ст.ст.  220,  221,  223,  224,  230,  231  Кодексу
адміністративного судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
        , колегія  суддів
Вищого адміністративного суду України
     УХВАЛИЛА:
     Касаційну скаргу Київської районної  у  місті  Донецьку  ради
залишити без задоволення.
     Рішення господарського суду Донецької області від  13  грудня
2004 року та постанову Донецького апеляційного господарського суду
від  21  лютого  2005  року  у  справі  за  позовом   Колективного
інноваційного  науково  -  виробничого  підприємства   "Союз"   до
Виконавчого комітету Київської районної у місті Донецьку  ради  та
Київської районної у місті Донецьку ради  про  визнання  недійсним
рішення залишити без змін.
     Ухвала набирає законної сили  з  моменту  її  проголошення  і
оскарженню не підлягає крім як з  підстав  у  строки  та  порядку,
передбаченому  ст.ст.  237   -   239   Кодексу   адміністративного
судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
        .
     Головуючий   
     судді: