ВИЩИЙ  АДМIНIСТРАТИВНИЙ  СУД  УКРАЇНИ
                           У Х В А Л А
                         IМЕНЕМ УКРАЇНИ
     03 квітня 2007 року  м. Київ
     Колегія  суддів  Вищого  адміністративного  суду  України   у
складі:
     головуючого:    Смоковича М.I.
     суддів:    Весельської Т.Ф.
     Горбатюка С.А.
     Мироненка О.В.
     Чумаченко Т.А.,
     розглянувши у порядку попереднього розгляду касаційну  скаргу
Хустської  об'єднаної державної податкової інспекції Закарпатської
області  на  рішення   Хустського  районного  суду   Закарпатської
області від  12  січня  2004  року  та  ухвалу  апеляційного  суду
Закарпатської області від 12 травня 2004 року у справі  за  скаргою
ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3,  ОСОБА_4,  ОСОБА_5,  ОСОБА_6,  ОСОБА_7,
ОСОБА_8,  ОСОБА_9,   ОСОБА_10,   ОСОБА_11,   ОСОБА_12,   ОСОБА_13,
ОСОБА_14,  ОСОБА_15,  ОСОБА_16,  ОСОБА_17,   ОСОБА_18,   ОСОБА_19,
ОСОБА_1 в інтересах своїх неповнолітніх дітей: ОСОБА_20, ОСОБА_21,
ОСОБА_2 в інтересах своєї неповнолітньої дитини: ОСОБА_22, ОСОБА_8
в інтересах своєї  неповнолітньої  дитини:  ОСОБА_23,  ОСОБА_12  в
інтересах своїх неповнолітніх дітей: ОСОБА_24, ОСОБА_25,  ОСОБА_14
в інтересах  своїх  неповнолітніх  дітей:  ОСОБА_26,  ОСОБА_27  на
неправомірну   бездіяльність   Хустської    об'єднаної   державної
податкової інспекції Закарпатської області,-
                       в с т а н о в и л а:
     Скаржники звернулись  до  суду  зі  скаргою  на  неправомірну
бездіяльність Хустської  об'єднаної державної податкової інспекції
Закарпатської області щодо відмови виконати  відмітку  у  паспорті
про їх право здійснювати будь-які  платежі  без  ідентифікаційного
номера.
     Рішенням Хустського районного суду Закарпатської області  від
12  січня  2004  року  скаргу  задоволено.  Визнано  неправомірною
бездіяльність Хустської об'єднаної державної податкової  інспекції
Закарпатської області, що полягає у відмові  зробити  у  паспортах
скаржників відмітку про наявність у них права здійснювати будь-які
платежі  без  ідентифікаційного   номеру.   Зобов'язано   Хустську
об'єднану державну податкову  інспекцію  у  Закарпатській  області
визнати недійсними ідентифікаційні номери скаржників,   знеособити
присвоєні їм ідентифікаційні номери та на  одній  із  сторінок  їх
паспортів, призначених  для особливих відміток, виконати  відмітку
про  наявність  у  них  права  здійснювати  будь-які  платежі  без
ідентифікаційного номера наступного змісту: "має право здійснювати
будь-які  платежі  без  ідентифікаційного  номера",  завіривши  її
підписом керівника та гербовою печаткою. Рішення суду допущено  до
негайного виконання.
     Ухвалою апеляційного суду Закарпатської області від 12 травня
2004 року рішення Хустського районного суду Закарпатської  області
від 12 січня 2004 року залишено без зміни.
     Не погоджуючись з постановленими у  справі  рішеннями  судів,
Хустська  об'єднана  державна  податкова  інспекція  Закарпатської
області звернулась до  Вищого  адміністративного  суду  України  з
касаційною скаргою, в якій посилається на неправильне застосування
судами  норм  матеріального  та  процесуального   права,   просить
скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанції і  закрити
провадження у справі.
     Заслухавши  доповідь  судді  щодо  обставин,  необхідних  для
ухвалення рішення судом касаційної інстанції,  перевіривши  доводи
касаційної скарги, правильність правової оцінки обставин у  справі
та застосування судами норм матеріального і процесуального  права,
колегія суддів вважає, що касаційна скарга задоволенню не підлягає
за таких підстав.
     Згідно зі статтею 67 Конституції України ( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
         кожен
зобов'язаний сплачувати податки і  збори  в  порядку  і  розмірах,
встановлених законом.
     Відповідно до вимог частини 2 статті 1  Закону  України  "Про
Державний реєстр фізичних  осіб  -  платників  податків  та  інших
обов'язкових платежів" ( 320/94-ВР ) (320/94-ВР)
          для  осіб,  які  через  свої
релігійні  або  інші  переконання  відмовляються   від   прийняття
ідентифікаційного  номера  та   офіційно   повідомляють   про   це
відповідні державні органи, зберігаються раніше встановлені  форми
обліку  платників  податків  та  інших  обов'язкових  платежів.  У
паспортах зазначених осіб робиться відмітка про  наявність  у  них
права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера.
     Разом з тим,  механізм  виконання  вищенаведених  відміток  у
паспортах громадян України діючим законодавством не визначений.
     Але відсутність такого механізму не може бути  підставою  для
невиконання вимог діючого законодавства.
     Крім того, згідно зі статтею 5 вищезазначеного  закону  зміни
та уточнення щодо даних, занесених до Державного реєстру  під  час
реєстрації, вносяться державними податковими інспекціями.
     За  таких  обставин,   суди  дійшли  вірного   висновку,   що
скаржники мають право  виконувати  конституційний  обов'язок  щодо
сплати податків та  інших  обов'язкових  платежів  без  присвоєння
ідентифікаційного номера за альтернативною формою обліку платників
податку, і обгрунтовано  зобов'язали  податковий  орган,  на  який 
покладені  функції   з   контролю   за   дотриманням   податкового
законодавства та обліку  платників  податку,  виконати  необхідний
запис у  паспорті   скаржників,  та  внести  відповідні  зміни  до
Державного  реєстру  фізичних  осіб-платників  податків  та  інших
обов'язкових платежів.
     Доводи касаційної скарги не дають підстав  для  висновку,  що
судами  при розгляді справи допущені порушення норм  матеріального
чи процесуального права, які зазначені у  статтях 225-229  Кодексу
адміністративного судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
        .
     Виходячи з  наведеного,  колегія  суддів  вважає,  що  судові
рішення у справі постановлені відповідно до вимог матеріального та
процесуального  права  і  підстави  для  їх  зміни  чи  скасування
відсутні.
     Керуючись статтями 220, 220-1, 223,  224,  230,  231  Кодексу
адміністративного   судочинства   України   ( 2747-15 ) (2747-15)
        ,   колегія
суддів, -
                         у х в а л и л а:
     Касаційну скаргу Хустської  об'єднаної  державної  податкової
інспекції Закарпатської області залишити без задоволення.
     Рішення Хустського районного суду Закарпатської  області  від
12 січня 2004  року  та  ухвалу  апеляційного  суду  Закарпатської
області від 12 травня 2004 року  у  справі  за   скаргою  ОСОБА_1,
ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4,  ОСОБА_5,  ОСОБА_6,  ОСОБА_7,  ОСОБА_8,
ОСОБА_9,  ОСОБА_10,  ОСОБА_11,   ОСОБА_12,   ОСОБА_13,   ОСОБА_14,
ОСОБА_15,  ОСОБА_16,  ОСОБА_17,  ОСОБА_18,  ОСОБА_19,  ОСОБА_1   в
інтересах своїх неповнолітніх дітей: ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_2 в
інтересах  своєї  неповнолітньої  дитини:  ОСОБА_22,   ОСОБА_8   в
інтересах  своєї  неповнолітньої  дитини:  ОСОБА_23,  ОСОБА_12   в
інтересах своїх неповнолітніх дітей: ОСОБА_24, ОСОБА_25,  ОСОБА_14
в інтересах  своїх  неповнолітніх  дітей:  ОСОБА_26,  ОСОБА_27  на
неправомірну   бездіяльність   Хустської    об'єднаної   державної
податкової інспекції Закарпатської області  - залишити без зміни.
     Ухвала набирає законної сили  з  моменту  її  проголошення  і
оскарженню  не  підлягає,  крім  як  у  порядку  та   з   підстав,
передбачених   статтями    237-239    Кодексу    адміністративного
судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
        .
     Судді:  (підписи)
     З оригіналом згідно: суддя  Т.А.Чумаченко