ВИЩИЙ АДМIНIСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
                           У Х В А Л А
                         IМЕНЕМ УКРАЇНИ
     03 квітня 2007 року  м. Київ
     Колегія  суддів  Вищого  адміністративного  суду  України   у
складі:
     головуючого:    Смоковича М.I.
     суддів:    Весельської Т.Ф.
     Горбатюка С.А.
     Мироненка О.В.
     Чумаченко Т.А.,
     розглянувши у порядку попереднього розгляду касаційну  скаргу
Бершадської    міжрайонної    державної    податкової    інспекції 
Вінницької  області  на   рішення  Чечельницького  районного  суду 
Вінницької області від 14 травня 2004 року та  ухвалу  апеляційного
суду  Вінницької області від 03  серпня  2004  року  у  справі  за
скаргою ОСОБА_1 на неправомірну бездіяльність державної податкової
інспекції   в   особі   Чечельницького   відділення    Бершадської
міжрайонної державної податкової інспекції Вінницької області, -
                       в с т а н о в и л а:
     ОСОБА_1.  звернулась  до  суду  зі  скаргою  на  неправомірну
бездіяльність   державної    податкової    інспекції    в    особі
Чечельницького  відділення   Бершадської   міжрайонної   державної
податкової інспекції  Вінницької  області  щодо  відмови  виконати
відмітку у паспорті про його право  здійснювати  будь-які  платежі
без ідентифікаційного номера.
     Рішенням Чечельницького районного  суду   Вінницької  області
від 14 травня  2004 року скаргу задоволено. Визнано  бездіяльність
державної податкової інспекції в особі  Чечельницького  відділення
Бершадської    міжрайонної    державної    податкової    інспекції
неправомірною та зобов'язано внести у паспорт скаржниці спеціальну
відмітку про наявність у неї права виконувати будь-які платежі без
ідентифікаційного номера.
     Ухвалою апеляційного суду Вінницької області  від  03  серпня
2004  року  рішення  Чечельницького  районного  суду    Вінницької
області від 14 травня 2004 року залишено без зміни.
     Не погоджуючись з постановленими у  справі  рішеннями  судів,
Бершадська  міжрайонна  державна  податкова  інспекція  Вінницької
області звернулась до  Вищого  адміністративного  суду  України  з
касаційною скаргою, в якій посилається на неправильне застосування
судами норм матеріального права, просить скасувати  рішення  судів
першої та апеляційної інстанції.
     Заслухавши  доповідь  судді  щодо  обставин,  необхідних  для
ухвалення рішення судом касаційної інстанції,  перевіривши  доводи
касаційної скарги, правильність правової оцінки обставин у  справі
та застосування судами норм матеріального і процесуального  права,
колегія суддів вважає, що касаційна скарга задоволенню не підлягає
за таких підстав.
     Згідно зі статтею 67 Конституції України ( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
         кожен
зобов'язаний сплачувати податки і  збори  в  порядку  і  розмірах,
встановлених законом.
     Відповідно до вимог частини 2 статті 1  Закону  України  "Про
Державний реєстр фізичних  осіб  -  платників  податків  та  інших
обов'язкових платежів" ( 320/94-ВР ) (320/94-ВР)
          для  осіб,  які  через  свої
релігійні  або  інші  переконання  відмовляються   від   прийняття
ідентифікаційного  номера  та   офіційно   повідомляють   про   це
відповідні державні органи, зберігаються раніше встановлені  форми
обліку  платників  податків  та  інших  обов'язкових  платежів.  У
паспортах зазначених осіб робиться відмітка про  наявність  у  них
права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера.
     Разом з тим,  механізм  виконання  вищенаведених  відміток  у
паспортах громадян України діючим законодавством не визначений.
     Але відсутність такого механізму не може бути  підставою  для
невиконання вимог діючого законодавства.
     Крім того,  згідно зі статтею 5 вищезазначеного закону  зміни
та уточнення щодо даних, занесених до Державного реєстру  під  час
реєстрації, вносяться державними податковими інспекціями.
     За таких обставин,  суди дійшли вірного висновку, що ОСОБА_1.
має право виконувати конституційний обов'язок щодо сплати податків
та інших обов'язкових платежів  без  присвоєння  ідентифікаційного
номера  за  альтернативною  формою  обліку  платників  податку,  і
обгрунтовано зобов'язали  податковий  орган,  на  який   покладені
функції з контролю за  дотриманням  податкового  законодавства  та
обліку платників податку, виконати  необхідний  запис  у  паспорті 
скаржниці.
     Доводи касаційної скарги не дають підстав  для  висновку,  що
судами  при розгляді справи допущені порушення норм  матеріального
чи процесуального права, які зазначені у  статтях 225-229  Кодексу
адміністративного судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
        .
     Виходячи з  наведеного,  колегія  суддів  вважає,  що  судові
рішення у справі постановлені відповідно до вимог матеріального та
процесуального  права  і  підстави  для  їх  зміни  чи  скасування
відсутні.
     Керуючись статтями 220, 220-1, 223,  224,  230,  231  Кодексу
адміністративного   судочинства   України   ( 2747-15 ) (2747-15)
        ,   колегія
суддів, -
                         у х в а л и л а:
     Касаційну скаргу Бершадської міжрайонної державної податкової
інспекції Вінницької області залишити без задоволення.
     Рішення Чечельницького районного суду  Вінницької області від
14 травня 2004  року  та  ухвалу   апеляційного  суду   Вінницької
області від 03 серпня 2004 року у справі  за  скаргою  ОСОБА_1  на
неправомірну бездіяльність державної податкової інспекції в  особі
Чечельницького  відділення   Бершадської   міжрайонної   державної
податкової інспекції Вінницької області - залишити без зміни.
     Ухвала набирає законної сили  з  моменту  її  проголошення  і
оскарженню  не  підлягає,  крім  як  у  порядку  та   з   підстав,
передбачених   статтями    237-239    Кодексу    адміністративного
судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
        .
     Судді:  (підписи)
     З оригіналом згідно: суддя  Т.А.Чумаченко