К/скарга №К-7200/06
 
                ВИЩИЙ АДМIНIСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                 01010, м.Київ, вул.Московська, 8
                           У Х В А Л А
                          IМЕНЕМ УКРАЇНИ
     17.01.2007 р. Вищий адміністративний  суд  України  в  складі
колегії суддів:
     головуючого  Ланченко Л.В.
     суддів  Бившевої Л.I.
     Нечитайла О.М.
     Пилипчук Н.Г.
     Степашка О.I.
     при секретарі:  Iльченко О.М.
     за участю представників:
     позивача: не з'явився.
     Відповідача-1: не з'явився.
     Відповідача-2: не з'явився.
     розглянувши касаційну скаргу Одеської митниці
     на постанову Одеського  апеляційного господарського суду  від
29.04.2005 р.
     у справі № 15/358-04-11696
     за  позовом  Закритого  акціонерного   товариства   "Одеський
коньячний завод"
     до 1. Чорноморської регіональної митниці;
     2. Управління державного казначейства в Одеській області
     про  визнання  незаконним  нарахування   митного   збору   та
стягнення суми, -
 
     ВСТАНОВИВ:
     ЗАТ "Одеський коньячний  завод"   звернулось  з  позовом  про
визнання дій Чорноморської регіональної митниці  щодо  нарахування
митного  збору  за  перебування  спирту  коньячного   під   митним
контролем на  суму  154864,76  грн.  та  повернення  з  державного
бюджету  України  через   Управління  державного  казначейства   у
Одеській області незаконно сплаченого митного збору за перебування
спирту коньячного під митним контролем на суму 154864,76 грн.
     Рішенням Господарського суду Одеської області  від 11.03.2005
р. у задоволенні позову відмовлено.
     Рішення мотивовано тим, що  факт  неправомірного  нарахування
Чорноморською регіональною митницею митного збору у сумі 154864,76
грн. документально не доведено,  позивачем було  добровільно  і  у
повному обсязі сплачено нараховані суми митних платежів.
     Постановою Одеського  апеляційного  господарського  суду  від
29.04.2005р.  рішення  місцевого  господарського  суду  скасовано,
позовні вимоги задоволено частково. Стягнуто з державного  бюджету
України на користь позивача 154864,76 грн.  надлишково  сплаченого
митного збору. Провадження у справі в частині вимог  про  визнання
незаконним  нарахування  митного  збору  за   перебування   спирту
коньячного під митним контролем на суму 154864,76 грн. припинено.
     При прийнятті рішення, суд апеляційної  інстанції  виходив  з
того, що  відповідачем-1 при митному оформленні  вантажу  порушено
вимоги  пп.7.3.6  п.7  Порядку  справляння  митних   зборів,   які
нараховуються за вантажною митною  декларацією,  оскільки  перебіг
строку, з якого нараховується митний збір  за  перебування  товару
під митним контролем, починається саме з  четвертого  дня  з  дати
отримання відповідного дозволу (ліцензії).
     У справі відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою
відповідача-1, у якій  ставиться питання  про  скасування  рішення
апеляційного господарського суду  та залишення в силі рішення суду
першої інстанції.
     Вимоги  касаційної  скарги  мотивовані  тим,  що  на   момент
оформлення ВМД не були пред'явлені документи, які підтверджували б
дату отримання позивачем ліцензій, тому митний збір за перебування
вантажу під митним контролем  був  нарахований  з  дати  ліцензії,
вказаної у графі 44 ВМД.
     Позивач у  запереченнях  на касаційну скаргу просив касаційну
скаргу  залишити  без  задоволення,   рішення   суду   апеляційної
інстанції - без змін.
     Сторони представників у судове засідання касаційної інстанції
не  направили,  про  час  та  місце  розгляду  справи  повідомлені
належним чином. Справу розглянуто відповідно до вимог  ч.4  ст.221
КАС України ( 2747-15 ) (2747-15)
        .
     Перевіривши   у   відкритому   судовому   засіданні   повноту
встановлення обставин справи та правильність їх юридичної оцінки в
судових рішеннях, колегія суддів  дійшла  висновку,  що  касаційна
скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
     Як  встановлено  у  справі,  постановою  Кабінету   Міністрів
України №1355 від 27.08.2003  ( 1355-2003-п ) (1355-2003-п)
          р.   "Про  розподіл
обсягу ввезення в Україну спирту коньячного" позивачу  встановлено
квоту на ввезення 550 тис.дал. 100% спирту.
     На підставі постанови КМУ позивачем укладено з АТ "Винокурний
завод  Барбез'є  -  Матрікс"  (Франція)  контракти   №03/820   від
11.09.2003 р., №03/917 від 17.09.2003 р., №03/918  від  18.09.2003
р., №03/1007 від 07.10.2003  р. на придбання  8087800  літрів  68%
спирту коньячного.
     Згідно із заявами позивача від  29.10.2003  р.  Міністерством
економіки та з питань європейської інтеграції  України  останньому
оформлені   разові   ліцензії   на   імпорт   спирту    коньячного
№006133300000426 від  24.11.2003  р.  -  отримана  28.11.2003  р.,
№006133300000441,    №006133300000433,    №006133300000435     від
12.12.2003 р. - отримані 18.12.2003 р.
     При ввезені  спирту  на  митну  територію  України  оформлено
вантажно   митні   декларації    №5004/3/033295,    5004/3/033296,
5004/3/033297,   5004/3/033298,   5004/3/033299,    5004/3/033300,
5004/3/033301.  За  перебування  вантажу  під   митним   контролем 
відповідачем нараховано позивачу  митний  збір  у  загальній  сумі
271036,34 грн., який сплачено останнім  платіжним  дорученням  від
19.12.2003 р. №6942.
     Відповідно до пп.7.3.6 п.7 Порядку справляння митних  зборів,
які нараховуються за вантажною митною  декларацією,  затвердженого
наказом Держмитслужби від  23.06.1998  р.  №363,  при  нарахуванні
зборів  за  перебування  під  митним  контролем   до   строку   не
включається  час,  витрачений  імпортером  на  отримання  дозволів
державних органів на ввезення продукції та пред'явлення їх  митній
установі, якщо надання таких дозволів  обумовлювалось  проведенням
відповідної експертизи продукції і вони не могли бути отримані  до
моменту перетинання продукцією митного  кордону.  Митний  збір  за
перебування товарів під митним контролем нараховується,  починаючи
з четвертого календарного дня з дати отримання дозволу.
     Таким чином, перебіг строку,  з  якого  нараховується  митний
збір за перебування товару під  митним  контролем,  починається  з
четвертого  дня  саме  з  дати  отримання   відповідного   дозволу
(ліцензії), а не його оформлення.
     Як вбачається з вантажно-митних декларацій, позивачем у графі
44 зазначено дату оформлення  ліцензій,  дати  отримання  ліцензій
зазначені не були.
     Відповідно до п.5 Постанови Кабінету Міністрів  України  №574
від 09.06.1997 ( 574-97-п ) (574-97-п)
         р.  "Про  затвердження  Положення  про
вантажну митну декларацію", достовірність  зазначених  декларантом
відомостей у вантажно-митній декларації, яка  заповнена  згідно  з
діючими правилами  та  засвідчена  ним  у  встановленому  порядку,
закріплюється одним  з  видів  митного  забезпечення  (штамп  "Під
митним контролем") на всіх аркушах ВМД та реєстраційним номером, а
також  реєстрацією  ВМД  у   журналі   обліку   вантажних   митних
декларацій.  Після  завершення  цієї  процедури   декларант   несе
юридичну  відповідальність  за  відомості,  зазначені  у  ВМД.  Ця
декларація не може бути відкликана декларантом.
     При огляді ліцензій судами попередніх інстанцій  встановлено,
що зазначені документи, видані уповноваженим міністерством,  і  не
містять дати їх видачі.
     За таких обставин,  суд  апеляційної  інстанції,  встановивши
факт отримання позивачем ліцензій 28.11.2003 р. та 18.12.2003  р.,
що підтверджується  листом  Міністерства  економіки  та  з  питань
європейської  інтеграції  від  21.01.2004  р.  №49-40/101,  дійшов
вірного висновку про відсутність підстав  для  нарахування  митних
платежів в розмірі 154864,76 грн.
     З огляду на викладене,  колегія  суддів  вважає,  що  суд  та
апеляційної інстанції,  правильно  оцінивши  обставини  справи,  з
дотриманням норм матеріального  та  процесуального  права,  дійшли
висновку  про обгрунтованість позовних вимог в частині  повернення
надлишково сплаченого митного збору.
     Доводи касаційної скарги відповідача-1 не беруться до  уваги,
оскільки  вони  не   спростовують   фактичних   обставин   справи, 
встановлених судом.
     При огляді ліцензій судами попередніх інстанцій  встановлено,
що зазначені документи, видані уповноваженим міністерством,  і  не
містять дати їх видачі, у зв'язку з чим у позивача  були  відсутні
правові підстави для зазначення у гр.44 ВМД дати  іншої  ніж  дата
оформлення ліцензії.
     Незвернення позивача до Чорноморської регіональної митниці за
роз'ясненням з  приводу  нарахування  митних  платежів  та  сплата
митного збору не можуть бути підставою для відмови в позові.
     Враховуючи викладене,  суд  касаційної  інстанції  не  вбачає 
підстав для задоволення касаційної скарги  та  скасування  рішення
суду апеляційної інстанції.
     Керуючись  ст.  ст.  220,  221,   223,   224,   230   Кодексу
адміністративного судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
        , суд -
 
                             УХВАЛИВ:
     Касаційну скаргу Одеської митниці залишити без задоволення, а
постанову  Одеського    апеляційного   господарського   суду   від
29.04.2005 р. - без змін.
     Ухвала набирає чинності з моменту проголошення  і  може  бути
оскаржена до Верховного Суду України  за  винятковими  обставинами
протягом одного місяця з дня відкриття таких обставин.
     Головуючий  Л.В.Ланченко
     Судді  Л.I.Бившева
     О.М.Нечитайло
     Н.Г.Пилипчук
     О.I.Степашко
     Повний текст ухвали складено  18.01.2007 р.