ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 березня 2008 року м. Київ
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі :
суддів : Бутенка В.І.(доповідач),
Лиски Т.О.,
Панченка О.І.,
Сороки М.О.,
Штульмана І.В.,
провівши в порядку касаційного провадження попередній розгляд адміністративної справи за позовом Державної податкової інспекції у м. Лисичанську до Приватного підприємства "Зимове", третя особа - Державний реєстратор Лисичанської міської ради, про визнання недійсним запису про державну реєстрацію та припинення юридичної особи, -
в с т а н о в и л а :
У квітні 2006 року Державна податкова інспекція у м. Лисичанську (далі - ДПІ у м. Лисичанську) звернулась до суду із вказаним позовом.
В обґрунтування своїх вимог податкова інспекція вказувала на те, що актом перевірки від 29 січня 2006 року виявлено, що ПП "Зимове" не перебуває за юридичною адресою і засновник підприємства погодився на його реєстрацію на своє ім'я за винагороду, не маючи на меті займатись підприємницькою діяльністю, що на думку позивача порушувало приписи ст.ст. 42, 56, 57, 63, 140 ГК України та Закону України України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Посилаючись на наведені обставини, ДПІ у м. Лисичанську просила визнати недійсним запис від 06.04.2005р. № 13811020000000418 щодо проведення державної реєстрації приватного підприємства "Зимове" (далі - ПП "Зимове") та припинити юридичну особу ПП "Зимове".
Постановою господарського суду Луганської області від 22 червня 2006 року, залишеною без змін ухвалою Луганського апеляційного господарського суду від 22 серпня 2006 року, у задоволенні позову ДПІ у м. Лисичанську відмовлено.
В касаційній скарзі ДПІ у м. Лисичанську, посилаючись на порушення судами норм матеріального і процесуального права, просить скасувати вказані судові рішення та ухвалити нове рішення, яким задовольнити її позовні вимоги.
Колегія суддів вважає, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Судами при розгляді даної справи було повно і всебічно встановлено фактичні обставини справи, надано їм належну правову оцінку та у відповідності із вимогами матеріального і процесуального права вирішено цей спір.
Відповідно до ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003р. N 755-IV (далі - Закон України від 15.05.2003р. N 755-IV (755-15) ), державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема:
перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці;
перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації;
внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру;
оформлення і видачу свідоцтва про державну реєстрацію та виписки з Єдиного державного реєстру.
Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Згідно із ст. 25 Закону України від 15.05.2003р. N 755-IV державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, без розгляду зобов'язаний перевірити ці документи на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи, які передбачені частиною першою статті 27 цього Закону.
Перевірка на відсутність підстав для відмови, які передбачені абзацами п'ятим - восьмим частини першої статті 27 цього Закону, здійснюється з використанням відомостей з Єдиного державного реєстру.
За відсутності підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи державний реєстратор повинен внести до реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи ідентифікаційний код заявника відповідно до вимог Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України та внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації юридичної особи на підставі відомостей цієї реєстраційної картки.
Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації юридичної особи є датою державної реєстрації юридичної особи.
Строк державної реєстрації юридичної особи не повинен перевищувати три робочих дні з дати надходження документів для проведення державної реєстрації юридичної особи.
За змістом ч.2 ст. 38 Закону України від 15.05.2003р. N 755-IV, підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є:
визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути;
провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом;
невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону;
неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;
наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Як встановлено судами, 06 квітня 2005 року державним реєстратором Виконавчого комітету Лисичанської міської ради, на підставі належного пакету документів, було вчинено запис № 13811020000000418 щодо проведення державної реєстрації приватного підприємства "Зимове", ідентифікаційний код 33359617, юридична адреса : м. Лисичанськ, вул. Філонова, 23, засновник ОСОБА_1
В подальшому згідно рішення засновників підприємства, 13 січня 2006 року проведено державну реєстрацію змін до установчих документів приватного підприємства "Зимове", за якими власником підприємства є ОСОБА_2, юридична адреса : м. Лисичанськ, вул. Трудова, 13.
Таким чином, судами попередніх інстанцій зроблено обґрунтований висновок про те, що оскільки під час реєстрації приватного підприємства "Зимове" не було допущено порушень законодавства, які неможливо усунути, і позивачем не доведено факту заснування ОСОБА_1 цього підприємства за винагороду, то позов задоволенню не підлягає
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що доводи касаційної скарги зроблених судами висновків не спростовують і при ухваленні оскаржуваних судових рішень порушень норм матеріального та процесуального права ними допущено не було.
За правилами ч.3 ст. - 220-1, ч.1 ст. 224 КАС України, якщо відсутні підстави для скасування судових рішень, то суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін.
Керуючись ст.ст. 220, - 220-1, 221, 223, 224, 230 КАС України, колегія суддів, -
у х в а л и л а :
Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Лисичанську залишити без задоволення, а постанову господарського суду Луганської області від 22 червня 2006 року та ухвалу Луганського апеляційного господарського суду від 22 серпня 2006 року без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і оскарженню не підлягає.
Згідно ст.ст. 236, 237 КАС України рішення суду касаційної інстанції може бути оскаржено до Верховного Суду України лише за винятковими обставинами протягом одного місяця з дня відкриття таких обставин.
С у д д і :