ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 листопада 2018 року
м. Київ
Справа № 911/495/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:
Жукова С.В. - головуючого, Білоуса В.В., Ткаченко Н.Г.,за участі секретаря судового засідання Корпусенка А.О.
за участю представників:
Фонду державного майна України по Київській області - Любенка С.В. (довіреність від 19.12.2017 № 47),
розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Скай Фуд Сервісес"
на рішення господарського суду Київської області від 09.07.2018
(суддя - Чонгова С.І.)
та постанову Київського апеляційного господарського суду від 29.08.2018
(колегія суддів у складі: Пашкіна С.А. - головуючий, Калатай Н.Ф., Сітайло Л.Г.)
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Скай Фуд Сервісес"
до: 1.Регіонального відділення фонду державного майна України по Київській області
2. Товариства з обмеженою відповідальністю "Кофе Бар Плюс"
за участю третьої особи Державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Бориспіль"
про визнання недійсними списку недопущених осіб, спільного протоколу і наказу та зобов'язання провести конкурс на право оренди державного майна, -
ВСТАНОВИВ:
1. Товариство з обмеженою відповідальністю "СКАЙ ФУД СЕРВІСЕС" (далі - ТОВ "СКАЙ ФУД СЕРВІСЕС", Позивач) звернулось до господарського суду Київської області з позовом до Регіонального відділення Фонду державного майна України по Київській області (далі - РВ ФДМ України по Київській області, Відповідач 1) та Товариства з обмеженою відповідальністю "Кофе Бар Плюс" (далі - ТОВ "Кофе Бар Плюс", Відповідач 2) та просить суд:
- Визнати недійсним список осіб, недопущених до конкурсу на право оренди державного майна, що перебуває на балансі Державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Бориспіль", а саме приміщення №172 та частини приміщення №226 на третьому поверсі пасажирського терміналу "D" (інв. №47578), загальною площею 315,0 кв.м. (далі - Оренди державного майна), що сформований конкурсною комісією РВ ФДМ України по Київській області та затверджений наказом РВ ФДМ України по Київській області в частині, що стосується ТОВ "СКАЙ ФУД СЕРВІСЕС".
- Визнати недійсним спільний протокол конкурсної комісії РВ ФДМ України по Київській області та ТОВ "Кофе Бар Плюс" від 02.03.2018 про результати конкурсу на право оренди державного майна, що перебуває на балансі Державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Бориспіль", а саме приміщення №172 та частини приміщення №226 на третьому поверсі пасажирського терміналу "D" (інв. №47578), загальною площею 315,0 кв.м.
- Визнати недійсним наказ РВ ФДМ України по Київській області про затвердження спільного протоколу конкурсної комісії РВ ФДМ України по Київській області та ТОВ "Кофе Бар Плюс" від 02.03.201 8 про результати конкурсу на право оренди державного майна, що перебуває на балансі Державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Бориспіль", а саме приміщення №172 та частини приміщення №226 на третьому поверсі пасажирського терміналу "D" (інв. №47578), загальною площею 315,0 кв.м.
- Зобов'язати РВ ФДМ України по Київській області включити ТОВ "СКАЙ ФУД СЕРВІСЕС" до списку учасників конкурсу (осіб допущених до подання конкурсних пропозицій щодо орендної плати) на право оренди державного майна, що перебуває на балансі Державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Бориспіль", а саме приміщення №172 та частини приміщення №226 на третьому поверсі пасажирського терміналу "D" (інв. №47578), загальною площею 315,0 кв.м. та затвердити такий список наказом РВ ФДМ України по Київській області.
- Зобов'язати РВ ФДМ України по Київській області провести конкурс на право оренди державного майна, що перебуває на балансі Державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Бориспіль", а саме приміщення №172 та частини приміщення №226 на третьому поверсі пасажирського терміналу "D" (інв. №47578), загальною площею 315,0 кв.м. з визначенням його переможця із застосуванням принципу аукціону за участю ТОВ "СКАЙ ФУД СЕРВІСЕС" та інших учасників, які звернулись із заявою на участь у конкурсі у строки, визначені Оголошенням про конкурс, опублікованого в газеті "Відомості приватизації" №15 від 19.02.2018 та відповідали умовам конкурсу, вказаним в Оголошені про конкурс, опублікованого в газеті "Відомості приватизації" №15 від 19.02.2018.
1.1. Позивачем подано клопотання про зміну предмету позову, в редакції якого позовні вимоги визначені наступним чином:
- Визнати недійсним в частині, що стосується Товариства з обмеженою відповідальністю "СКАЙ ФУД СЕРВІСЕС" список осіб, які за рішенням конкурсної комісії недопущені до участі у конкурсі на право оренди приміщення №172 та частини приміщення №226 на третьому поверсі пасажирського терміналу "D" (інв. №47578), загальною площею 315,0 кв.м., що знаходиться за адресою: Київська область, м. Бориспіль, Аеропорт та обліковується, оголошеного у газеті "Відомості приватизації" №15 від 19.02.2018.
- Визнати недійсним в частині, що стосується Товариства з обмеженою відповідальністю "СКАЙ ФУД СЕРВІСЕС" наказ Регіонального відділення Фонду державного майна України по Київській області про затвердження списку осіб, які за рішенням конкурсної комісії недопущені до участі у конкурсі на право оренди приміщення №172 та частини приміщення №226 на третьому поверсі пасажирського терміналу "D" (інв. №47578), загальною площею 315,0 кв.м., що знаходиться за адресою: Київська область, м. Бориспіль, Аеропорт та обліковується, оголошеного у газеті "Відомості приватизації" №15 від 19.02.2018.
- Визнати недійсним додаток до Протоколу №2 від 28.02.2018-01.03.2018 року засідання конкурсної комісії: "Опис вкладених претендентами у конверти матеріалів на конкурс на право оренди приміщення №172 та частини приміщення №226 на третьому поверсі пасажирського терміналу "D" (інв. №47578), загальною площею 315,0 кв.м., що знаходиться за адресою: Київська область, м. Бориспіль, Аеропорт та обліковується, оголошеного у газеті "Відомості приватизації" №15 від 19.02.2018, затверджений наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Київській області Наказ Фонду від 01.03.2018 року №193 "Про затвердження протоколу засідання конкурсної комісії та списку учасників конкурсу" в частині, що стосується висновку про невідповідність документів, поданих Товариством з обмеженою відповідальністю "Скай Фуд Сервісес" оголошеним умовам конкурсу.
- Визнати недійсним протокол №3 від 02.03.2018 року засідання конкурсної комісії щодо визначення переможця конкурсу з використанням відкритості пропонування розміру орендної плати за принципом аукціону на право оренди приміщення №172 та частини приміщення №226 на третьому поверсі пасажирського терміналу "D" (інв. №47578), загальною площею 315,0 кв.м., що знаходиться за адресою: Київська область, м. Бориспіль, Аеропорт та обліковується, оголошеного у газеті "Відомості приватизації" №15 від 19.02.2018 підписаний членами конкурсної комісії та Товариством з обмеженою відповідальністю "Кофе Бар Плюс" та затверджений наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Київській області від 03.03.2018 року №194.
- Визнати недійсним наказ Регіонального відділення Фонду державного майна України по Київській області від 03.03.2018 року №194 "Про затвердження протоколу засідання конкурсної комісії".
- Зобов'язати Регіональне відділення Фонду державного майна України по Київській області (комісію у складі, визначеному наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Київській області від 09.02.2018 року №116 зі змінами внесеними наказом від 28.02.2018 року №184) включити Товариство з обмеженою відповідальністю "Скай Фуд Сервісес" до списку учасників конкурсу, які за рішенням комісії допущені до участі у конкурсі (до подання конкурсних пропозиції) на право оренди приміщення №172 та частини приміщення №226 на третьому поверсі пасажирського терміналу "D" (інв. №47578), загальною площею 315,0 кв.м., що знаходиться за адресою: Київська область, м. Бориспіль, Аеропорт та обліковується, оголошеного у газеті "Відомості приватизації" №15 від 19.02.2018 та затвердити такий список наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Київській області.
- Зобов'язати Регіональне відділення Фонду державного майна України по Київській області протягом семи днів після включення Товариства з обмеженою відповідальністю "Скай Фуд Сервісес" до списку учасників на право оренди приміщення №172 та частини приміщення №226 на третьому поверсі пасажирського терміналу "D" (інв. №47578), загальною площею 315,0 кв.м., що знаходиться за адресою: Київська область, м. Бориспіль, Аеропорт та обліковується, оголошеного у газеті "Відомості приватизації" №15 від 19.02.2018 провести відкрите засідання за участю учасників конкурсу (Товариство з обмеженою відповідальністю "Скай Фуд Сервісес", Товариство з обмеженою відповідальністю "Кофе Бар Плюс", Товариство з обмеженою відповідальністю "Вог Кафе") щодо визначення переможця конкурсу з використанням відкритості пропонування розміру орендної плати за принципом аукціону на право оренди приміщення №172 та частини приміщення №226 на третьому поверсі пасажирського терміналу "D" (інв. №47578), загальною площею 315,0 кв.м., що знаходиться за адресою: Київська область, м. Бориспіль, Аеропорт та обліковується, оголошеного у газеті "Відомості приватизації" №15 від 19.02.2018.
- Визнати недійним договір оренди індивідуально визначеного (нерухомого) майна, що належить до державної власності від 15.03.2018 року №2082, укладений між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Київській області та Товариством з обмеженою відповідальністю "Кофе Бар Плюс".
Короткий зміст позовних вимог та оскаржуваних судових рішень
2. В обґрунтування заявлених вимог, Позивач посилається на його безпідставне недопущення Відповідачем 1 до участі у конкурсі, умови якого оголошено шляхом публікації в газеті "Відомості приватизації" №15 від 19.02.2018 (далі - Порядок проведення конкурсу). Позивачем було дотримано усі вимоги умов конкурсу на право Оренди державного майна, але його було не допущено до участі у конкурсі Відповідачем 1 без пояснення причин. За результатами конкурсу переможцем було оголошено Товариство з обмеженою відповідальністю "Кофе Бар Плюс" (далі в тексті - Відповідач 2).
3. Рішенням господарського суду Київської області від 09.07.2018, яке залишене без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 29.08.2018, у задоволенні позову відмовлено.
4. Рішення господарського суду Київської області від 09.07.2018 та постанова Київського апеляційного господарського суду від 29.08.2018 мотивовані наступним:
4.1. Судами встановлено, що Відповідачем 1 19.02.2018 публікацією у газеті "Відомості приватизації" №15 було оголошено конкурс на право оренди державного майна, що перебуває на балансі Державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Бориспіль", а саме приміщення № 172 та частини приміщення №226 на третьому поверсі пасажирського терміналу "D" (інд. №47578), загальною площею 315,0кв.м., також зазначено, що проведення конкурсу призначено об 11-00 на 11-й календарний день після дати опублікування цієї інформації, тобто 02.03.2018 за адресою 01032, м. Київ, вул. Симона Петлюри, 15, реєстрація учасників проходитиме з 10.00 в кімн. 606, реєстрація учасників конкурсу завершиться за 10 хв. до початку проведення конкурсу.
4.2. В оскаржуваних рішеннях встановлено, що для участі у конкурсі претендент подає до розгляду конкурсної комісії Фонду: заяву про участь у конкурсі та документи, зазначені в інформації про конкурс; пропозиції щодо виконання умов конкурсу, крім розміру орендної плати, пропозиція стосовно якого вноситься учасником конкурсу в день проведення конкурсу; інформацію про засоби зв'язку з ним (поштова адреса, контактний телефон, мобільний телефон); довідку від претендента про те, що стосовно нього не порушено справу про банкрутство; відомості про претендента-юридичну особу: документи, що посвідчують повноваження представника юридичної особи; документи, що підтверджують сплату гарантійного внеску; засвідчені в установленому порядку копії установчих документів; завірену належним чином копію звіту про фінансові результати претендента з урахуванням дебіторської і кредиторської заборгованості за останній рік кінцевий термін приймання документів на конкурс - за три робочих дні до дати проведення конкурсу.
4.3. За результатами конкурсу переможцем визначено ТОВ "Кофе Бар Плюс", з яким 15.03.2018 укладено договір оренди №2082 індивідуально визначеного (нерухомого) майна, що належить до державної власності.
4.4. Розглядаючи позов по суті судами встановлено, що Регіональним відділенням було отримано чотири заяви про намір орендувати приміщення №172 та частини приміщення " 226, розташовані на третьому поверсі пасажирського терміналу "D", загальною площею 315м. кв., що знаходяться на балансі ДП МА "Бориспіль" за адресою: Київська область, м. Бориспіль, Аеропорт.
4.5. Наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Київській області від 09.02.2018 №116 було затверджено результати вивчення попиту та утворено конкурсну комісію на право оренди державного майна.
4.6. Згідно з оголошенням про проведення конкурсу Товариством з обмеженою відповідальністю "Скай Фуд Сервісес" на конкурс надіслані документи: заява на участь у конкурсі №23/02/18-4 від 23.02.2018; довіреність б/н від 23.02.2018; Баланс (Звіт про фінансовий стан) на 31.12.2017; Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід) за 2017 рік; Звіт про рух грошових коштів (за прямим методом) за 2017 рік; Звіт про власний капітал за 2017 рік; примітки до річної фінансової звітності за 2017 рік; витяг №1610044500166 з реєстру платників податку на додану вартість; платіжне доручення №995 від 23.02.2018 на суму розміром 2 153 242,50грн; наказ №1-к від 07.08.2015 по особовому складу; протокол №1 Загальних зборів засновників (учасників) Товариства з обмеженою відповідальністю "Скай Фуд Сервісес" від 07.08.2015; довідка №23/02/18-5 від 23.02.2018 про відсутність справи про банкрутство; статут Товариства з обмеженою відповідальністю "Скай Фуд Сервісес" затвердженого Загальними зборами учасників товариства протоколом №26/10/17 від 26.10.2017; витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 14.02.2018.
4.7. В оскаржуваних судових рішеннях встановлено, що повноваження генерального директора обмежені положеннями Статуту Позивача.
4.8. Регіональним відділенням Фонду державного майна України було оголошено перерву в роботі комісії до 16.00. 28.02.2018 та факсограмою від 28.02.2018 №12 запрошено представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Скай Фуд Сервісес" на засідання комісії, що підтверджується наданими копіями факсограм від 28.02.2018 №12 та від 01.03.2018 №14 (а.с. 107-108 т.2).
4.9. На засіданні комісії Товариством з обмеженою відповідальністю "Скай Фуд Сервісес" надані додаткові пояснення та копія протоколу Загальних зборів Товариства № 03-10/16-1 від 03.10.2016 на підтвердження повноважень генерального директора Ямпольської Н.О. щодо подання документів для участі у конкурсі на право оренди державного нерухомого майна.
4.10. З наведених обставин справи суди в оскаржуваних судових рішеннях дійшли до висновку, що Позивачем несвоєчасно були надані на конкурс документи, що підтверджують повноваження представника юридичної особи.
4.11. Також судами встановлено, що повідомлення причин невключення Позивача до списку учасників конкурсу здійснювалося Відповідачем 1 у спосіб зазначений Позивачем (телефонне повідомлення та листування а.с. 117, 118 т.2).
4.12. Вищезазначені висновки стали підставою для того, що суди в оскаржуваних рішеннях зазначили що, Позивачем не доведено наявності порушень діючого законодавства при проведенні спірного конкурсу Відповідачем 1 - Регіональним відділення Фонду державного майна України по Київській області.
Короткий зміст вимог касаційної скарги з узагальненими доводами особи яка подала касаційну скаргу
5. До Верховного Суду від Товариства з обмеженою відповідальністю "Скай Фуд Сервісес" (далі в тексті - Скаржник) надійшла касаційна скарга у якій Скаржник просить суд скасувати рішення господарського суду Київської області від 09.07.2018 та постанову Київського апеляційного господарського суду від 29.08.2018 і прийняти нове рішення про задоволення позову ТОВ "Скай Фуд Сервісес".
6. В обґрунтування підстав для скасування оскаржуваних судових рішень з необхідністю прийняття судом касаційної інстанції нового рішення про задоволення позовних вимог Позивач у касаційній скарзі наводить наступні доводи:
6.1. Суди попередніх інстанцій не застосували положення ст. 238 ЦК України та ст. 62 Закону України "Про господарські товариства".
6.2. Суди попередніх інстанцій неправильно застосували приписи ч. 6 ст. 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" та пункти 7, 14, 17, 18 Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 31.08.2011 № 906 (906-2011-п) .
Узагальнений виклад позиції інших учасників у справі
7. До Верховного Суду не надходили відзиви на касаційну скаргу.
Короткий зміст вимог касаційної скарги з узагальненими доводами особи яка подала касаційну скаргу
8. Ухвалою Верховного Суду від 19.10.2018 відкрито касаційне провадження у справі №911/495/18 за касаційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Скай Фуд Сервісес" на рішення господарського суду Київської області від 09.07.018 та постанову Київського апеляційного господарського суду від 29.08.2018 у вказаній справі, призначено до розгляду касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Скай Фуд Сервісес" на 21 листопада 2018 року у відкритому судовому засіданні у приміщенні Касаційного господарського суду.
9. У відкритому судовому засіданні 21.11.2018 у приміщенні Касаційного господарського суду колегія суддів заслухавши доповідь судді доповідача та пояснення представника Відповідача 1, дослідивши доводи касаційної скарги, дійшла до висновку про відмову у задоволенні касаційної скарги, виходячи з наступного.
10. Відповідно ст. 300 ГПК України, переглядаючи у касаційному порядку судові рішення, суд касаційної інстанції в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права. Суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази. У суді касаційної інстанції не приймаються і не розглядаються вимоги, що не були предметом розгляду в суді першої інстанції. Зміна предмета та підстав позову у суді касаційної інстанції не допускається. Суд не обмежений доводами та вимогами касаційної скарги, якщо під час розгляду справи буде виявлено порушення норм процесуального права, які є обов'язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
11. Суд касаційної інстанції саме в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої та апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.
12. Щодо доводу касаційної скарги про те, що суди попередніх інстанцій не застосували положення ст. 238 ЦК України та ст. 62 Закону України "Про господарські товариства", колегія суддів зазначає наступне.
13. Суди попередніх інстанцій встановили, що:
- Відповідно до п. 9.5.1. Статуту Товариства з обмеженою відповідальністю "Скай Фуд Сервісес" генеральний директор Товариства має право одноособово, крім випадків, передбачених цим Статутом, укладати та підписувати угоди, правочини, розпоряджатися майном Товариства.
- У пункті 9.5.2 Статуту зазначено, що генеральний директор Товариства має право без довіреності діяти від імені Товариства, представляти його в усіх підприємствах, установах і організаціях, крім випадків передбачених цим Статутом.
- Згідно з п.9.5.4 Статуту генеральний директор Товариства має право укладати правочини, угоди, договори (низку пов'язаних правочинів за одним предметом або з одним контрагентом протягом календарного року) на суму, що в будь-який валюті не перевищує еквівалент ста тисяч доларів США за курсом НБУ станом на момент вчинення відповідного правочину; гривень або її еквіваленту в іноземній валюті за курсом НБУ, за винятком тих правочинів (договорів), прийняття рішення про укладення, яких відноситься до компетенції Вищого органу управління (щодо питань, віднесених до виключної компетенції Загальних зборів) та/або правочинів, укладення яких погоджується дирекцією, відповідно до положень Статуту.
- Пунктом 9.7 Статуту визначено, що генеральний директор не може приймати рішення, що є обов'язкові для зборів учасників.
14. Також судами попередніх інстанцій встановлено, що Статутом Позивача визначено, що будь-які правочини (договори, угоди, контракти тощо), які вчинені всупереч положенням п.п. 9.5.4 п.9.5. ст. 9 цього Статуту, а також акти, накази та розпорядження та/або будь-які інші документи чи дії, пов'язані з виконанням, зміною, або припиненням цих правочинів без попереднього рішення про це Загальних зорів Учасників Товариства (щодо питань, віднесених до виключної компетенції Загальних зборів) є недійсними та не підлягають виконанню.
15. Відповідно до ч. ч. 1, 4 ст. 62 Закону України "Про господарські товариства", у товаристві з обмеженою відповідальністю створюється виконавчий орган: колегіальний (дирекція) або одноособовий (директор). Дирекцію очолює генеральний директор. Членами виконавчого органу можуть бути також і особи, які не є учасниками товариства. Дирекція (директор) діє від імені товариства в межах, встановлених даним Законом та установчими документами.
16. Враховуючи встановлені фактичні обставини зокрема щодо положень ст. 9 Статуту Позивача, а також з урахуванням приписів ч. ч. 1, 4 ст. 62 Закону України "Про господарські товариства", колегія суддів погоджується з висновком судів попередніх інстанцій про те, що повноваження генерального директора Позивача обмежені положеннями статуту.
17. Судами попередніх інстанцій встановлено, що для участі у конкурсі претендент подає до розгляду конкурсної комісії Фонду серед іншого документи, що посвідчують повноваження представника юридичної особи.
18. Також судами попередніх інстанцій встановлено, що Позивачем при поданні заяви на участь у конкурсі не було подано копію протоколу Загальних зборів ТОВ "Скай Фуд Сервісес" на підтвердження повноважень генерального директора Ямпольської Н.О. щодо подання документів для участі у конкурсі на право оренди державного нерухомого майна.
19. Встановлені фактичні обставини справи, щодо положень Статуту Позивача, зокрема ст.9 вказаного Статуту, а також положення ч. ч. 1, 4 ст. 62 Закону України "Про господарські товариства" свідчать про те, що в оскаржуваних судових рішеннях вірно застосовано положення ст. 62 Закону України "Про господарські товариства", що свідчить про необґрунтованість доводу касаційної скарги Позивача, який викладений в підпункті 6.1. пункту 6 даної постанови.
20. Щодо доводу касаційної скарги про те, що суди попередніх інстанцій неправильно застосували приписи ч. 6 ст. 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" та пункти 7, 14, 17, 18 Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 31.08.2011 № 906 (906-2011-п) , колегія суддів зазначає наступне.
21. Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" визначено, що цей Закон серед іншого регулює організаційні відносини, пов'язані з передачею в оренду майна державних підприємств, установ та організацій, підприємств, заснованих на майні, що належить Автономній Республіці Крим або перебуває у комунальній власності (далі - підприємства), їх структурних підрозділів, та іншого окремого індивідуально визначеного майна, що перебуває в державній та комунальній власності.
22. Згідно ч. 6 ст. 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна", Порядок проведення конкурсу визначається: Кабінетом Міністрів України - для об'єктів, що перебувають у державній власності; органами, визначеними Верховною Радою Автономної Республіки Крим, - для об'єктів, що належать Автономній Республіці Крим; органами місцевого самоврядування - для об'єктів, що перебувають у комунальній власності.
23. Постановою Кабінету Міністрів України від 31.08.2011 № 906 (906-2011-п) затверджено Порядок проведення конкурсу на право оренди державного майна (далі в тексті - Порядок).
24. Відповідно до п. 14 Порядку, у разі потреби в отриманні додаткової інформації комісія має право заслуховувати на своїх засіданнях пояснення учасників конкурсу.
25. Пунктами 17, 18 Порядку визначено, що документи (крім пропозиції щодо розміру орендної плати) подаються до підрозділу орендодавця, який відповідно до своїх функцій здійснює реєстрацію вхідної кореспонденції, у конвертах з написом "На конкурс" з відбитком печатки претендента. Зазначені конверти передаються голові комісії перед її черговим засіданням, під час якого конверти розпечатуються. Подані претендентами матеріали розглядаються на засіданнях комісії до проведення конкурсу з метою формування списків його учасників та осіб, не допущених до конкурсу. Зазначені списки затверджуються наказом орендодавця. Орендодавець протягом одного робочого дня після затвердження списку повідомляє учасникам конкурсу з використанням тих засобів зв'язку, які вони обрали, про їх допущення або недопущення (із зазначенням підстав) до подання конкурсних пропозицій щодо орендної плати.
26. Судами попередніх інстанцій встановлено, що з метою отримання пояснень щодо поданих претендентами матеріалів, для участі в конкурсі на право оренди державного майна Регіональним відділенням Фонду державного майна України було оголошено перерву в роботі комісії до 16.00. 28.02.2018 та факсограмою від 28.02.2018 №12 запрошено представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Скай Фуд Сервісес" на засідання комісії, що підтверджується наданими копіями факсограм від 28.02.2018 №12 та №14 від 01.03.2018 (а.с. 107-108 т.2).
27. На засіданні комісії, як встановлено в оскаржуваних судових рішеннях, Товариством з обмеженою відповідальністю "Скай Фуд Сервісес" надані додаткові пояснення та копія протоколу Загальних зборів Товариства № 03-10/16-1 від 03.10.2016 на підтвердження повноважень генерального директора Ямпольської Н.О. щодо подання документів для участі у конкурсі на право оренди державного нерухомого майна.
28. Враховуючи спеціальний порядок подачі до підрозділу орендодавця документів претендента необхідних для участі у конкурсі, який визначений пунктом 17 Порядку, а також беручи до уваги встановлені попередніми судовими інстанціями фактичні обставини, які викладені в пунктах 18, 26, 27 даної постанови, колегія суддів суду касаційної інстанції вважає обґрунтованим висновок судів попередніх інстанцій про те, що Позивачем несвоєчасно були надані на конкурс документи, що підтверджують повноваження представника юридичної особи.
29. В оскаржуваних судових рішеннях встановлено, що повідомлення причин невключення Позивача до списку учасників конкурсу здійснювалося Відповідачем 1 у спосіб зазначений Позивачем (телефонне повідомлення та листування а.с. 117, 118 т.2).
30. За таких обставин, враховуючи викладене, колегія суддів суду касаційної інстанції вважає необґрунтованим довід касаційної скарги Позивача про те, що суди попередніх інстанцій неправильно застосували приписи ч. 6 ст. 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" та пункти 7, 14, 17, 18 Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 31.08.2011 № 906 (906-2011-п) .
31. Згідно приписів п. 1 ч. 1 ст. 308 ГПК України, суд касаційної інстанції за результатами розгляду касаційної скарги має право залишити судові рішення судів першої інстанції та апеляційної інстанції без змін, а скаргу без задоволення.
32. Відповідно положень ст. 309 ГПК України, суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що рішення ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права. Не може бути скасоване правильне по суті і законне рішення з одних лише формальних міркувань.
33. Колегія суддів суду касаційної інстанції за наслідками розгляду касаційної скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Скай Фуд Сервісес" дійшла до висновку, що рішення господарського суду Київської області від 09.07.2018 та постанова Київського апеляційного господарського суду від 29.08.2018 ухвалені з додержанням норм матеріального і процесуального права.
34. За таких обставин, касаційна скарга Товариства з обмеженою відповідальністю "Скай Фуд Сервісес" підлягає залишенню без задоволення, а рішення господарського суду Київської області від 09.07.2018 та постанова Київського апеляційного господарського суду від 29.08.2018 - залишенню без змін.
35. Оскільки за наслідками касаційного розгляду справи колегія суддів суду касаційної інстанції дійшла до висновку про залишення касаційної скарги без задоволення, а оскаржуваних судових рішень - без змін, судові витрати у вигляді судового збору за подання касаційної скарги покладаються на ТОВ "Скай Фуд Сервісес".
Керуючись ст.ст. 240, 300, 301, 304, 308, 309, 314, 315, 317 ГПК України, Верховний Суд, -
П О С Т А Н О В И В :
1. Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Скай Фуд Сервісес" на рішення господарського суду Київської області від 09.07.2018 та постанову Київського апеляційного господарського суду від 29.08.2018 у справі № 911/495/18 залишити без задоволення.
2. Рішення господарського суду Київської області від 09.07.2018 та постанову Київського апеляційного господарського суду від 29.08.2018 у справі № 911/495/18 залишити без змін.
Постанова суду касаційної інстанції набирає законної сили з моменту її прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.
Головуючий С.В. Жуков
Судді В.В. Білоус
Н.Г. Ткаченко