ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 червня 2018 року
м. Київ
Справа № 910/5809/15-г
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду:
Студенець В.І. - головуючий, Баранець О.М., Стратієнко Л.В.
розглянувши у порядку письмового провадження без повідомлення учасників справи
матеріали касаційної скарги Державної адміністрації залізничного транспорту України (Укрзалізниця)
на постанову Київського апеляційного господарського суду
(головуючий - Жук Г.А., судді: Пашкіна С.А., Мальченко А.О.)
від13.12.2017
за заявою державного виконавця Печерського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ Головного територіального управління юстиції у місті Києві Гусєва О.О.
про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником
у справі №910/5809/15-г
за позовом Приватного підприємства "Фреш Лайн"
до Державної адміністрації залізничного транспорту України (Укрзалізниця)
треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Державне підприємство "Український державний розрахунковий центр міжнародних перевезень",
Державне підприємство "Український транспортно-логістичний центр"
про стягнення 4 268 624,14 грн,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Господарського суду міста Києва від 06.04.2016 року, яке залишено без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 04.04.2017, позов задоволено повністю. Стягнуто з Державної адміністрації залізничного транспорту України (Укрзалізниця) на користь Приватного підприємства "Фреш Лайн" 4 268 624, 14 грн - заборгованості, 73 080, 00 грн - судового збору.
На примусове виконання рішення Господарського суду міста Києва від 06.04.2016, Господарським судом міста Києва 13.04.2017 видано наказ про стягнення з Державної адміністрації залізничного транспорту України (Укрзалізниця) на користь Приватного підприємства "Фреш Лайн" 4 268 624, 14 грн - заборгованості, 73 080, 00 грн - судового збору.
До Печерського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ Головного територіального управління юстиції у місті Києві 04.08.2017 надійшла заява від стягувача про заміну сторони виконавчого провадження боржника - Державної адміністрації залізничного транспорту України його правонаступником ПАТ "Українська залізниця".
У зв'язку із надходженням такої заяви, державний виконавець Печерського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ Головного територіального управління юстиції у місті Києві звернувся до Господарського суду міста Києва із заявою про заміну сторони у виконавчому провадженні, в якій просило замінити сторону виконавчого провадження №53854397 - Державну адміністрацію залізничного транспорту України її правонаступником ПАТ "Українська залізниця".
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 25.10.2017 у задоволенні заяви державного виконавця Печерського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ Головного територіального управління юстиції у місті Києві Гусєва О.О. про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником відмовлено повністю.
При цьому місцевий господарський суд, врахувавши правову позицію Верховного Суду України, викладену у постанові від 08.02.2017 №3-1586гс16, зазначив про таке:
- в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань міститься інформація про те, що Державна адміністрація залізничного транспорту України перебуває у стані припинення, проте запис про припинення у реєстрі відсутній. Крім того, в Реєстрі містяться дані про юридичних осіб, правонаступником яких є ПАТ "Українська залізниця", серед яких зазначено Державну адміністрацію залізничного транспорту України. Водночас, у цьому Реєстрі наведено інформацію про здійснення зв'язку з юридичною особою, зокрема відомості про те, що правонаступництво ПАТ "Українська залізниця" щодо Державної адміністрації залізничного транспорту України настає згідно з Постановою № 604 після внесення майна до статутного капіталу правонаступника;
- із комплексного аналізу зазначених норм права та установлених судом дійсних обставин справи можна дійти висновку, що спеціальним Законом № 4442-VI (4442-17) визначено особливості утворення ПАТ "Українська залізниця", на виконання якого Кабінет Міністрів України прийняв відповідні нормативно-правові акти та діяв не тільки як вищий орган у системі органів виконавчої влади, а й як особа, яка здійснює на підставі цього Закону від імені держави функції вищого органу управління Товариством;
- питання правонаступництва ПАТ "Українська залізниця" стосовно Державної адміністрації залізничного транспорту України визначається спеціальним законом та прийнятими на його виконання постановами № 200 та № 604, які пов'язують перехід прав і обов'язків ДП "Донецька залізниця" до ПАТ "Українська залізниця" з інвентаризацією, складанням передавального акта та внесенням майна до статутного капіталу правонаступника.
Постановою Київського апеляційного господарського суду від 13.12.2017 ухвалу Господарського суду міста Києва від 25.10.2017 у справі №910/5809/15-г скасовано та винесено нову ухвалу, якою заяву державного виконавця Печерського районного відділу Державної виконавчої служби міста Київ Головного територіального управління юстиції у місті Києві про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником задоволено, замінено сторону виконавчого провадження №53854397 боржника - Державну адміністрацію залізничного транспорту України на його правонаступника Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця".
Суд апеляційної інстанції виходив з того, що відповідно до наявного у матеріалах справи зведеного передавального акта від 06.08.2015, затвердженого Міністром інфраструктури України Пивоварським А.М., голова та члени комісії з утворення Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця", створеної згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 25.06.2014 № 200 (200-2014-п) "Про утворення публічного акціонерного товариства "Українська залізниця", керуючись статтею 107 Цивільного кодексу України, склали цей акт, який підтверджує вартість і склад активів та зобов'язань. Згідно з текстом вказаного акта, у перелік юридичних осіб, правонаступництво щодо всього майна, усіх прав та обов'язків яких після реорганізації шляхом злиття переходить до Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця", внесено Державну адміністрацію залізничного транспорту. Враховуючи вказаний зведений передавальний акт від 06.08.2015, положення ч. 6 ст. 2 Закону України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування", а також факт реєстрації Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця", зміст статей 1, 2 Статуту, які визначають положення щодо правонаступництва, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про те, що всі права та обов'язки Державної адміністрації залізничного транспорту перейшли до його правонаступника - Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця".
Не погоджуючись з постановою Київського апеляційного господарського суду від 13.12.2017, Державна адміністрація залізничного транспорту України (Укрзалізниця) звернулась до Верховного Суду з касаційною скаргою на зазначене судове рішення, в якій просить його скасувати та залишити в силі ухвалу Господарського суду міста Києва від 25.10.2017.
У касаційній скарзі Державна адміністрація залізничного транспорту посилається на те, що до внесення в Реєстр запису про припинення юридичної особи, її цивільна правоздатність не припиняється, при цьому, до правонаступника (у разі припинення шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення) переходять усі права та обов'язки припиненої юридичної особи лише з моменту внесення такого запису.
Відсутність на час розгляду даної справи внесення запису до Реєстру про припинення юридичної особи - Державна адміністрація залізничного транспорту України (УКРЗАЛІЗНИЦЯ), свідчить про те, що до ПАТ "Українська залізниця" наразі не перейшли обов'язки відповідача, оскільки такий перехід відбувається з моменту внесення запису до Реєстру про припинення юридичної особи.
Ухвалою Верховного Суду від 21.02.2018 відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Державної адміністрації залізничного транспорту України (Укрзалізниця) на постанову Київського апеляційного господарського суду від 13.12.2017 у справі № 910/5809/15-г. Прийнято до розгляду касаційну скаргу Державної адміністрації залізничного транспорту України (Укрзалізниця) на постанову Київського апеляційного господарського суду від 13.12.2017 у справі № 910/5809/15-г у порядку письмового провадження без повідомлення учасників справи.
Ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду: головуючого - Студенця В.І., суддів: Баранця О.М., Вронської Г.О. від 23.03.2018 справу №910/5809/15-г було передано на розгляд Великої Палати Верховного Суду у зв'язку з тим, що на думку колегії суддів, дана справа містить виключну правову проблему щодо застосування статті 104 Цивільного кодексу України та норм Закону України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування" і така передача необхідна для забезпечення розвитку права та формування єдиної правозастосовчої практики.
Ухвалою Великої Палати Верховного Суду від 10.04.2018 справу №910/5809/15-г разом з касаційною скаргою Державної адміністрації залізничного транспорту України (Укрзалізниця) на постанову Київського апеляційного господарського суду від 13.12.2017 повернуто відповідній колегії Касаційного господарського суду у Складі Верховного суду для розгляду, оскільки Велика Палата Верховного Суду дійшла висновку про відсутність у цій справі виключної правової проблеми, вирішення якої необхідно для забезпечення розвитку права та формування єдиної правозастосовчої практики, а звідси й про відсутність підстави для передачі справи на розгляд Великої Палати Верховного Суду.
Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями Касаційного господарського суду від 19.04.2018 у зв'язку з відрядженням судді Вронської Г.О. для розгляду касаційної скарги Державної адміністрації залізничного транспорту України (Укрзалізниця) у справі № 910/5809/15-г визначено такий склад колегії суддів: Студенець В.І. - головуючий, судді: Баранець О.М., Стратієнко Л.В.
Ухвалою Верховного Суду від 23.04.2018 прийнято до розгляду касаційну скаргу Державної адміністрації залізничного транспорту України (Укрзалізниця) на постанову Київського апеляційного господарського суду від 13.12.2017 у справі № 910/5809/15-г у порядку письмового провадження без повідомлення учасників справи.
Верховний Суд, переглядаючи у касаційному порядку оскаржувані судові рішення, в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення касаційної скарги з огляду на таке.
Відповідно до норм статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Частиною першою статті 56 Господарського кодексу України передбачено, що суб'єкт господарювання (господарська організація) може бути утворена за рішенням власника (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу, а у випадках, спеціально передбачених законодавством, також за рішенням інших органів, організацій і фізичних осіб шляхом заснування нової господарської організації, злиття, приєднання, виділу, перетворення діючої (діючих) господарської організації (господарських організацій) з додержанням вимог законодавства.
Як випливає із зазначених норм, правовий інститут реорганізації регулює відносини, одночасно пов'язані із припиненням тих юридичних осіб, що існують, та створенням нових господарських організацій -правонаступників.
Закон України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування" визначає правові, економічні та організаційні особливості утворення акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування, 100 відсотків акцій якого належать державі (далі - Товариство), управління і розпорядження його майном та спрямований на забезпечення економічної безпеки і захисту інтересів держави.
Відповідно до частини 6 статті 2 Закону України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування" товариство є правонаступником усіх прав і обов'язків Державної адміністрації залізничного транспорту України та підприємств залізничного транспорту.
Згідно з частиною 9 статті 2 Закону України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування" одночасно з прийняттям рішення про утворення Товариства Кабінет Міністрів України формує комісію з утворення Товариства, до складу якої входять представники Кабінету Міністрів України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, Державної адміністрації залізничного транспорту України, Фонду державного майна України, центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики, профспілок, що діють у галузі.
Комісія у чотиримісячний строк з дня затвердження її складу подає центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, для затвердження у місячний строк зведений передавальний акт, зведений акт оцінки майна залізничного транспорту загального користування, а також проект статуту Товариства для подання Кабінетові Міністрів України. Зведені передавальний акт та акт оцінки складаються на основі узагальнених даних передавальних актів та актів оцінки, складених стосовно цілісного майнового комплексу кожного підприємства залізничного транспорту.
Розмір статутного капіталу Товариства визначається під час його утворення згідно із зведеним актом оцінки майна залізничного транспорту загального користування.
Пунктом 2 розділу ІІІ "Перехідні та прикінцеві положення" Закону № 4442-VI (4442-17) встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.
Аналіз наведених норм права дає підстави для висновку, що спеціальним Законом № 4442-VI (4442-17) визначено пріоритет у застосуванні його норм, а саме: утворення Товариства здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України, який, крім іншого, виконує функції загальних зборів Товариства.
Спеціальним Законом № 4442-VI (4442-17) визначено особливості утворення ПАТ "Українська залізниця", на виконання цього Закону Кабінет Міністрів України прийняв відповідні нормативно-правові акти та діяв не тільки як вищий орган у системі органів виконавчої влади, а й як особа, яка здійснює на підставі цього Закону від імені держави функції вищого органу управління Товариством.
' 'br' Постановою Кабінету Міністрів України від 25.06.2014 №200 (200-2014-п) "Про утворення публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" було постановлено Утворити публічне акціонерне товариство "Українська залізниця" (далі - товариство), 100 відсотків акцій якого закріплюються в державній власності, на базі Державної адміністрації залізничного транспорту (код згідно з ЄДРПОУ 00034045) (далі - Укрзалізниця), підприємств та установ залізничного транспорту загального користування (далі - підприємства), які реорганізовуються шляхом злиття, згідно з додатком 1.
Пунктами 3, 4 постанови Кабінету Міністрів України від 25.06.2014 №200 (200-2014-п) постановлено
- утворити Комісію з утворення публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" (далі - Комісія) у складі згідно з додатком 4;
- Голові Комісії затвердити її персональний склад та організувати роботу Комісії;
- Комісії у чотиримісячний строк з дати затвердження її персонального складу подати Міністерству інфраструктури:
зведений акт оцінки майна, що вноситься до статутного капіталу товариства (далі - зведений акт оцінки), за формою згідно з додатком 5;
зведені передавальні акти майна, земельних ділянок;
проект статуту товариства.
Згідно з пунктом 5 постанови Кабінету Міністрів України від 25.06.2014 №200 (200-2014-п) Міністерству інфраструктури:
1) у двомісячний строк:
вжити заходів для реорганізації Укрзалізниці та підприємств, зазначених у додатку 1;
разом з Укрзалізницею забезпечити проведення інвентаризації майна Укрзалізниці, підприємств, зазначених у додатку 1, та господарських товариств, зазначених у додатку 2;
затвердити переліки та зведені акти інвентаризації майна:
- Укрзалізниці та підприємств, зазначених у додатку 1, що вноситься до статутного капіталу товариства;
- яке закріплюється за товариством на праві господарського відання;
затвердити зведені акти інвентаризації майна господарських товариств, зазначених у додатку 2.
3) до 31 серпня 2015 р.:
затвердити зведений акт оцінки, зведені перелік і передавальний акт майна, що вноситься до статутного капіталу товариства, та майна, яке закріплюється за товариством на праві господарського відання з відображенням вартості, визначеної за результатами незалежної оцінки;
затвердити зведені перелік та передавальний акт земельних ділянок, право постійного користування якими вноситься до статутного капіталу товариства з відображенням вартості, визначеної за результатами незалежної оцінки;
подати в установленому порядку Кабінетові Міністрів України на затвердження:
- проект статуту товариства;
- пропозиції щодо персонального складу правління, наглядової ради, ревізійної комісії;
4) вжити до 31 грудня 2015 р. заходів для припинення Укрзалізниці та підприємств, зазначених у додатку 1.
Зведений передавальний акт від 06.08.2015 затверджений Міністром інфраструктури України Пивоварським А.М. Голова та члени комісії з утворення Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця", створеної згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 25.06.2014 № 200 (200-2014-п) "Про утворення публічного акціонерного товариства "Українська залізниця", керуючись статтею 107 Цивільного кодексу України, склали цей акт, який підтверджує вартість і склад активів та зобов'язань. Згідно з текстом вказаного акта, у перелік юридичних осіб, правонаступництво щодо всього майна, усіх прав та обов'язків яких після реорганізації шляхом злиття переходить до Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця", внесено Державну адміністрацію залізничного транспорту.
У подальшому постановою Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015 року № 735 (735-2015-п) "Питання публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" затверджено Статут ПАТ "Українська залізниця".
Згідно з пунктами 1, 2 Статуту ПАТ "Українська залізниця" є юридичною особою, що утворене відповідно до Закону № 4442-VI (4442-17) , Постанови № 200; товариство є правонаступником усіх прав і обов'язків Укрзалізниці та підприємств залізничного транспорту. Товариство є юридичною особою з дня державної реєстрації (пункт 12 Статуту).
Товариство має у власності майно, що внесене до його статутного капіталу, та/або інше майно, набуте ним на підставах, що не заборонені законодавством. Товариство здійснює володіння, користування та розпорядження таким майном згідно з метою своєї діяльності з урахуванням вимог законодавства та цього Статуту. За товариством закріплено на праві господарського відання державне майно, що передане йому відповідно до законодавства. Товариство здійснює користування та розпорядження таким майном відповідно до мети своєї діяльності з урахуванням обмежень, установлених законом, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом (пункти 20, 21 Статуту).
Відповідно до пунктів 25, 26, 53, 54 Статуту засновником товариства є держава в особі Кабінету Міністрів України. Управління корпоративними правами держави стосовно товариства здійснює Кабінет Міністрів України. Управління корпоративними правами держави, переданими до статутного капіталу товариства, здійснює товариство. Єдиним акціонером товариства є держава в особі Кабінету Міністрів України. Вищим органом є загальні збори акціонерів. Функції загальних зборів виконує Кабінет Міністрів України. Функції вищого органу, які передбачені законодавством, цим Статутом, а також внутрішніми документами товариства, крім функцій, зазначених у пункті 56 цього Статуту, здійснюються Кабінетом Міністрів України одноосібно.
Державну реєстрацію ПАТ "Українська залізниця" здійснено 21 жовтня 2015 року.
З врахуванням викладеного, на підставі встановлених фактичних обставин справи суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що всі права та обов'язки Державної адміністрації залізничного транспорту перейшли до його правонаступника - Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця", та вважав обґрунтованими доводи державного виконавця Печерського РВДВС міста Київ ГТУЮ у місті Києві Гусєва О.О. та позивача у справі про існування підстав для заміни сторони виконавчого провадження - боржника її правонаступником, а відтак і для задоволення поданої заяви.
Колегія суддів враховує правову позицію Верховного Суду України, викладену у постановах від 8 лютого 2017 р. у справах N 3-1417гс16, 3-1586гс16; від 22 лютого 2017 р. у справах N 3-26гс17, 3-40гс17, 3-41гс17, 3-50гс17; від 15 березня 2017 р. у справах N 3-32гс17, 3-53гс17, 3-85гс17, 3-1500гс16, 3-1587гс16, 3-1589гс16, 3-1590гс16; від 19 квітня 2017 р. у справі N 3-306гс17; від 31 травня 2017 р. у справі N 3-308гс17; від 21 червня 2017 р. у справі N 3-512гс17), якою керувався місцевий господарський суд та згідно з якою питання правонаступництва ПАТ "Українська залізниця" стосовно державного підприємства (ДП) "Донецька залізниця" визначається спеціальним законом і прийнятими на його виконання постановами КМУ N 200 та N 604, які пов'язують перехід прав і обов'язків ДП "Донецька залізниця" до ПАТ "Українська залізниця" з інвентаризацією, складанням передавального акта та внесенням майна до статутного капіталу правонаступника. Також у Реєстрі міститься інформація про те, що ДП "Донецька залізниця" перебуває у стані припинення, проте запис про припинення у реєстрі відсутній. Крім того, в Реєстрі містяться дані про юридичних осіб, правонаступником яких є ПАТ "Українська залізниця", серед яких зазначено ДП "Донецька залізниця". Водночас, у цьому Реєстрі наведено інформацію про здійснення зв'язку з юридичною особою, зокрема відомості про те, що правонаступництво ПАТ "Українська залізниця" щодо ДП "Донецька залізниця" настає згідно з постановою N 604 після внесення майна до статутного капіталу правонаступника.
Місцевим господарським судом в ухвалі від 25.10.2017 зазначено, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань міститься інформація про те, що Державна адміністрація залізничного транспорту України перебуває у стані припинення, проте запис про припинення у реєстрі відсутній.
Крім того, в Реєстрі містяться дані про юридичних осіб, правонаступником яких є ПАТ "Українська залізниця", серед яких зазначено Державну адміністрацію залізничного транспорту України. Водночас, у цьому Реєстрі наведено інформацію про здійснення зв'язку з юридичною особою, зокрема відомості про те, що правонаступництво ПАТ "Українська залізниця" щодо Державної адміністрації залізничного транспорту України настає згідно з Постановою № 604 після внесення майна до статутного капіталу правонаступника.
Разом з тим із згаданого Реєстру вбачається, що дані про юридичних осіб, настання правонаступництва яких пов'язано з певними обставинами (згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 12.11.2014 №604 (604-2014-п) після внесення майна до статутного капіталу правонаступника) наведено в інформації про здійснення зв'язку з юридичною особою ПАТ "Українська залізниця", однак, серед цих юридичних осіб Державної адміністрації залізничного транспорту України не зазначено, про що помилково вказано судом першої інстанції.
Аналогічних висновків дійшов Верховний Суд у справі № 910/24431/16 у постанові від 06.03.2018, які враховуються колегією суддів при розгляді даної справи на підставі частини 4 статті 236 Господарського процесуального кодексу України.
При цьому колегія суддів бере до уваги, що спірні правовідносини у згаданих постановах Верховного Суду України мають свою специфіку, пов'язану з тим, що стороною у таких правовідносинах є ДП "Донецька залізниця", та вони додатково регулюються постановою Кабінету Міністрів України від 12.11.2014 № 604 "Деякі питання інвентаризації майна підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, яке розміщене на тимчасово окупованій території та території проведення антитерористичної операції" (604-2014-п) . Разом з тим у даній справі учасником спірних правовідносин є не ДП "Донецька залізниця", а Державна адміністрація залізничного транспорту України, на базі якої утворено ПАТ "Українська залізниця" та шляхом внесення майна якої формується статутний капітал ПАТ "Українська залізниця".
Відповідно до статті 309 Господарського процесуального кодексу України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що рішення ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З урахуванням меж перегляду справи в касаційній інстанції, колегія суддів вважає, що постанова суду апеляційної інстанції прийнята з додержанням вимог матеріального та процесуального права, підстав для її зміни чи скасування немає.
З огляду на те, що Верховний Суд залишає касаційну скаргу без задоволення, судові витрати, пов'язані з розглядом справи у суді касаційної інстанції, покладаються на скаржника.
Керуючись статтями 236, 238, 240, 300, 301, 308, 309, 314, 315, 317 Господарського процесуального кодексу України, Суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Касаційну скаргу Державної адміністрації залізничного транспорту України (Укрзалізниця) залишити без задоволення, а постанову Київського апеляційного господарського суду від 13.12.2018 у справі № 910/5809/15-г - без змін.
2. Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття, є остаточною та не підлягає оскарженню.
Головуючий В.Студенець
Судді О.Баранець
Л.Стратієнко