ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
01.07.2020 N 2641/6/99-00-09-03-03-06/ІПК
Державна податкова служба України, відповідно до ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Підприємства про надання індивідуальної податкової консультації стосовно практичного застосування окремих норм податкового законодавства щодо анулювання реєстрації акцизного складу, та в межах компетенції повідомляє.
У зверненні Підприємство зазначає, що використовує пальне виключно для власного споживання. Обсяг споживання за 2017 рік становив 324,2 м-3, за 2018 рік - 468,2 м-3, за 2019 рік - 295,3 м-3, що не перевищує 1000 м-3за рік.
Для зберігання пального Підприємство використовує ємності обсягом 130 м-3, які знаходяться на одній території складу паливно-мастильних матеріалів.
Підприємство запитує:
1. Чи можна анулювати реєстрацію акцизного складу у разі, якщо загальна місткість розташованих на ньому ємностей для навантаження- розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищує 1000 кубічних метрів, та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операції з реалізації та зберігання пального іншим особам, за умови, що зберігання підакцизних товарів у приміщенні, що раніше було зареєстровано як акцизний склад, продовжиться після анулювання реєстрації акцизного складу у межах параметрів, визначених пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу (2755-17) .
2. Чи потрібно Підприємству, у разі анулювання реєстрації акцизного складу, подавати декларацію акцизного податку?
3. Чи обов'язково на дату подання заяви про відмову реєстрації акцизного складу мати нульовий баланс паливно-мастильних матеріалів?
До запитань 1 та 3.
Відповідно до пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Кодексу (2755-17) , акцизний склад - приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Не є акцизним складом, зокрема але не виключно:
приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.
Критерій, визначений цим підпунктом, щодо загальної місткості ємностей для навантаження-розванщження та зберігання пального не застосовується до ємностей суб'єктів господарювання, які є розпорядниками хоча б одного акцизного складу.
Порядок електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 24 квітня 2019 р. N 408 (408-2019-п) "Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового" (далі - Порядок 408).
Пунктом 12 Порядку N 408 (408-2019-п) визначено, що:
анулювання реєстрації акцизного складу здійснюється в разі виведення акцизного складу з експлуатації та подання заяви з відміткою про анулювання реєстрації акцизного складу в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового. У разі подання зазначеної заяви платником акцизного податку надсилається повідомлення про закриття та припинення експлуатації такого об'єкта оподаткування відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Кодексу (2755-17) ;
анулювання реєстрації акцизного складу проводиться за умови, що в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового дорівнюють нулю значення показників обсягів залишків пального / спирту етилового, що обліковуються за таким акцизним складом за всіма кодами товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.
Отже, анулювання реєстрації акцизного складу можливе тільки за умови, що показники обсягів пального, що обліковуються за таким акцизним складом за всіма кодами товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, дорівнюють нулю.
До запитання 2.
Відповідно до п. 49.2-1ст. 49 Кодексу (2755-17) платники, визначені пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 цього Кодексу (2755-17) , а також платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов'язані за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді.
Отже, у разі анулювання реєстрації акцизного складу Підприємству необхідно згідно з п. 49.2-1ст. 49 Кодексу (2755-17) подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадило воно господарську діяльність у звітному періоді.
Відповідно до пп. 52.2 ст. 52 Кодексу (2755-17) індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.