УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
29.08.2016 № 794
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 вересня 2016 р.
за № 1262/29392
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів № 260 від 01.06.2020 (z0661-20) )

Про затвердження Порядку отримання з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків інформації, необхідної для здійснення верифікації та моніторингу державних виплат

Відповідно до статті 70 глави 6 розділу ІІ Податкового кодексу України (2755-17) , Закону України "Про захист персональних даних" (2297-17) , підпункту 5 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України (375-2014-п) , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375, з метою встановлення порядку отримання Міністерством фінансів України інформації з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок отримання з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків інформації, необхідної для здійснення верифікації та моніторингу державних виплат, що додається.
2. Установити, що до запровадження інформаційної взаємодії між Міністерством фінансів України та Державною фіскальною службою України з використанням Національної системи конфіденційного зв'язку така взаємодія здійснюється з використанням електронних носіїв із застосуванням електронного цифрового підпису відповідно до законодавства разом із супровідним листом.
3. Управлінню організації обміну та аналізу інформації Міністерства фінансів України у встановленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
4. Цей наказ набирає чинності з дня, що настає за днем його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра фінансів України Марченка С.М. та Голову Державної фіскальної служби України Насірова Р.М.
Міністр
О. Данилюк
ПОГОДЖЕНО:
Голова Державної
фіскальної служби України
Р.М.Насіров
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
29.08.2016 № 794
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 вересня 2016 р.
за № 1262/29392

ПОРЯДОК

отримання з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків інформації, необхідної для здійснення верифікації та моніторингу державних виплат

І. Загальні положення

1. Цей Порядок розроблено з метою встановлення механізму отримання з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків інформації, необхідної для здійснення верифікації та моніторингу державних виплат відповідно до статті 70 глави 6 розділу ІІ Податкового кодексу України (2755-17) , Законів України "Про захист персональних даних" (2297-17) , "Про Національну систему конфіденційного зв'язку" (2919-14) , постанови Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2016 року № 136 (136-2016-п) "Про затвердження Порядку здійснення верифікації та моніторингу достовірності інформації, поданої фізичними особами для нарахування та отримання соціальних виплат, пільг, субсидій, пенсій, заробітної плати, інших виплат, що здійснюються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, коштів Пенсійного фонду України, фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування" (далі - Постанова), підпункту 24-1 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України (375-2014-п) , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375, підпункту 37 пункту 4 Положення про Державну фіскальну службу України (236-2014-п) , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 236, Порядку обробки персональних даних у базі персональних даних - Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (z0278-15) , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 лютого 2015 року № 210 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2015 року за № 278/26723.
2. Суб'єктами інформаційних відносин відповідно до цього Порядку є Міністерство фінансів України та Державна фіскальна служба України.
3. У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, наведених в Постанові.
4. Цей Порядок регламентує обмін інформацією між суб'єктами інформаційних відносин, правила складання та подання Мінфіном до ДФС запитів щодо отримання з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків (далі - Державний реєстр) інформації, необхідної для здійснення верифікації та моніторингу достовірності інформації, поданої фізичними особами для нарахування та отримання соціальних виплат, пільг, субсидій, пенсій, заробітної плати, інших виплат, що здійснюються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, коштів Пенсійного фонду України, фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, та формування і надання ДФС відповідей на такі запити.
5. Структура та формати запитів та відповідей на такі запити, вимоги до захисту, строків формування та обсягів інформації, що передається, форма журналів обліку запитів та відповідей визначаються спільно Мінфіном та ДФС і оформлюються окремими протоколами, підготовленими відповідно до цього Порядку.

ІІ. Регламент інформаційної взаємодії між Мінфіном та ДФС

1. Інформаційна взаємодія між Мінфіном та ДФС здійснюється на центральному рівні в електронній формі за допомогою Національної системи конфіденційного зв'язку.
2. Мінфін та ДФС реєструють запити та відповіді на запити у журналах обліку запитів та відповідей на запити.
3. У разі виникнення обставин, які унеможливлюють виконання положень цього Порядку, суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані інформувати про це один одного протягом двох робочих днів від дня виникнення цих обставин.

ІІІ. Порядок формування запитів та надання відповідей на запити

1. Порядок формування запитів

1. Мінфін щокварталу (через 60 календарних днів після закінчення звітного кварталу) або у разі потреби формує та подає до ДФС запити на отримання інформації щодо фізичних осіб, які є одержувачами державних виплат.
2. Запит на отримання інформації з Державного реєстру обов'язково має містити такі дані:
реєстраційний номер та дата (число, місяць, рік) запиту;
унікальний ідентифікатор запису;
реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта) фізичної особи;
серія та номер документа, що посвідчує особу (для іноземців або осіб без громадянства - серія та номер паспортного документа, посвідки на постійне проживання або іншого документа, що посвідчує особу);
прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) фізичної особи;
дата народження фізичної особи;
код державної виплати (згідно з переліком, визначеним Мінфіном).
3. Запит може містити інші відомості, що не стосуються відомостей про особу та визначаються спільно Мінфіном і ДФС відповідно до пункту 5 розділу І цього Порядку.

2. Порядок надання відповідей на запити

1. ДФС забезпечує обробку запитів та надає відповіді на запити Мінфіну протягом восьми робочих днів з дня їх отримання ДФС.
2. Відповідь обов'язково має містити такі відомості:
реєстраційний номер (відповідає номеру запиту, на який надається відповідь) і дата (число, місяць, рік) відповіді на запит;
унікальний ідентифікатор запису;
реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта) фізичної особи;
місце проживання фізичної особи;
сума доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичної особи податковим агентом, у розрізі ознак доходу;
ознака податкової соціальної пільги;
дата прийняття на роботу та звільнення з роботи фізичної особи;
період, за який надається інформація.
3. Відповідь може містити інші відомості, що не стосуються відомостей про особу та визначаються спільно Мінфіном та ДФС відповідно до пункту 5 розділу І цього Порядку.
4. Інформація з Державного реєстру не надається, якщо:
інформація про суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичної особи податковим агентом, в Державному реєстрі відсутня;
у запиті вказано недійсний (помилковий) реєстраційний номер облікової картки платника податків або фізична особа за вказаними у запиті серією та номером паспорта на обліку в Державному реєстрі не перебуває;
реєстраційний номер облікової картки платника податків закрито або фізичну особу із зазначеними в запиті серією та номером паспорта знято з обліку в Державному реєстрі;
не заповнені або некоректно заповнені поля, що обов'язкові для заповнення;
реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта, прізвище, ім'я та по батькові, зазначені у запиті, не відповідають інформації, яка наявна у Державному реєстрі.

ІV. Порядок обробки запитів та відповідей в електронній формі

1. Суб'єкти інформаційних відносин проводять перевірку отриманих файлів-запитів/файлів-відповідей на:
відповідність встановленому протоколом згідно з пунктом 5 розділу І цього Порядку формату і структурі даних;
коректність заповнення полів, що є обов'язковими для заповнення відповідно до визначеної у протоколах структури даних.
2. У разі якщо у файлі-запиті/файлі-відповіді порушено вимоги щодо формату або структури даних, затверджених протоколом згідно з пунктом 5 розділу І цього Порядку, не заповнені або некоректно заповнені поля, що є обов'язковими для заповнення відповідно до визначеної у протоколах структури даних, суб'єкт інформаційних відносин, який отримав такий файл-запит/файл-відповідь, в електронній формі інформує про це іншого суб'єкта інформаційних відносин, який протягом одного робочого дня, що настає після дня отримання відповідного повідомлення, зобов'язаний надати коректно сформований файл на заміну раніше наданого.

V. Захист інформації при інформаційній взаємодії

1. При обміні інформацією згідно з цим Порядком суб'єкти інформаційних відносин впроваджують організаційно-технічні заходи, які забезпечують захист інформації з обмеженим доступом, що передається.
2. Інформація, що передається, обробляється Мінфіном з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних та використовується виключно з метою виконання вимог Порядку здійснення верифікації та моніторингу достовірності інформації, поданої фізичними особами для нарахування та отримання соціальних виплат, пільг, субсидій, пенсій, заробітної плати, інших виплат, що здійснюються за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів, коштів Пенсійного фонду України, фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, затвердженого Постановою, і не може бути передана третій стороні, якщо інше не передбачено законом.
В.о. начальника Управління
організації обміну
та аналізу інформації
С.Г. Авраменко