УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
27.07.2007 N 271
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної служби статистики N 204 (v0204832-20) від 09.07.2020 )

Про затвердження Методичних рекомендацій щодо складання рахунків перерозподілу доходу в натурі та використання доходу за інституційними секторами економіки

Відповідно до статті 14 Закону України "Про державну статистику" (2614-12) та з метою удосконалення методології складання національних рахунків за інституційними секторами економіки в частині складання рахунків перерозподілу доходу в натурі та використання доходу за інституційними секторами економіки НАКАЗУЮ:
1. Затвердити схвалені методичною комісією Держкомстату Методичні рекомендації щодо складання рахунків перерозподілу доходу в натурі та використання доходу за інституційними секторами економіки (додаються).
2. Департаменту макроекономічної статистики (Нікітіній І.М.)
2.1. Здійснювати організаційне керівництво щодо застосування на практиці зазначених Методичних рекомендацій.
2.2. Направити затверджені у п. 1 цього наказу Методичні рекомендації щодо складання рахунків перерозподілу доходу в натурі та використання доходу за інституційними секторами економіки Міністерству економіки, Міністерству фінансів, Національному банку для використання в роботі.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Піщейка В.О.
Голова
О.Г.Осауленко

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Держкомстату України
27.07.2007  N 271

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо складання рахунків перерозподілу доходу в натурі та використання доходу за інституційними секторами економіки

ПЕРЕДМОВА
Методологічні положення підготовлені на виконання заходів Програми розвитку системи національних рахунків на період до 2010 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 07.04.2003 р. N 475 (475-2003-п) , та з метою подальшого впровадження міжнародного стандарту Системи національних рахунків (CHP'93) (1), Європейської системи національних та регіональних рахунків (ESA'95) (2).
При підготовці положень враховано особливості національної економіки та існуючу в даний час інформаційну базу.
Метою розроблення цих положень є:
- удосконалення методики розрахунку показників рахунків перерозподілу доходу в натурі та використання доходу за інституційними секторами економіки;
- документування методичних підходів до здійснення розрахунків;
- поширення методологічних положень серед основних користувачів статистичної інформації.

1. Загальні положення

Рахунок перерозподілу доходу в натурі відноситься до рахунків вторинного перерозподілу доходу і відображає перехід від наявного доходу до скоригованого наявного доходу. Він також виступає перехідною ланкою між двома варіантами рахунків використання доходу.
Рахунки використання доходу включають: рахунок використання наявного доходу, рахунок використання скоригованого наявного доходу. Вони відображають розподіл наявного доходу і скоригованого наявного доходу на кінцеве споживання і заощадження. Два типи рахунків використання доходу в системі відповідають двом концепціям наявного доходу і споживання, тобто сформованими за принципом витрат на придбання, а також за принципом фактичного споживання товарів та послуг.
При визначенні показників рахунку перерозподілу доходу в натурі та рахунків використання доходу застосовується Класифікація інституційних секторів економіки (v0096202-05) (3). При визначенні кінцевих споживчих витрат інституційних секторів економіки використовуються Класифікація індивідуального споживання за цілями (КІСЦ) (v0480202-07) , Класифікація функцій органів державного управління (КФОДУ), Класифікація цілей некомерційних організацій, що обслуговують домашні господарства (КЦНО) (4).
Перелік джерел статистичної та адміністративної інформації, яка використовується для розрахунків, наведено у додатку 1.
Рахунки перерозподілу доходу в натурі та використання наявного доходу за 2005 рік наведені у додатку 2.
Схема розрахунку показників рахунку перерозподілу доходу в натурі та рахунків використання доходу за інституційними секторами економіки наведена у додатку 3.

2. Рахунок перерозподілу доходу в натурі

Рахунок перерозподілу доходу в натурі показує різницю між наявним доходом і скоригованим наявним доходом.
У ресурсній частині рахунку відображено валовий наявний доход та соціальні трансферти в натурі, отримані домашніми господарствами. У частині використання наведені соціальні трансферти в натурі, отримані домашніми господарствами від інституційних секторів загального державного управління та некомерційних організацій, що обслуговують домашні господарства (НКООДГ).
Балансуючою статтею рахунку є валовий скоригований наявний доход.
Схема розрахунку показників рахунку перерозподілу доходу в натурі за інституційними секторами економіки наведена у додатку 3, таблиця 3.1.
Валовий наявний доход є балансуючою статтею рахунку вторинного розподілу доходу. Валовий наявний доход - це максимальна сума, яку інституційна одиниця може використати на споживчі товари та послуги без зменшення активів, які існували раніше, або збільшення зобов'язань.
Соціальні трансферти в натурі складаються з товарів і послуг індивідуального призначення, які надають домашнім господарствам інституційні сектори загального державного управління і некомерційних організацій, що обслуговують домашні господарства, незалежно від того, придбані вони у ринкових виробників чи безпосередньо вироблені як неринковий випуск сектору загального державного управління та некомерційних організацій, що обслуговують домашні господарства. Джерелом їх фінансування можуть виступати державний та місцеві бюджети і кошти фондів соціального забезпечення, добровільні внески, пожертвування і доход від власності (для НКООДГ).
Соціальні трансферти в натурі включають:
вартість неринкових товарів та послуг, які мають індивідуальний характер, наданих домашнім господарствам безоплатно або за пільговою ціною (у частині пільг);
вартість споживчих товарів і послуг, придбаних сектором загального державного управління і НКООДГ у ринкових виробників для надання домашнім господарствам;
відшкодування домашнім господарствам витрат на придбання товарів та послуг за рахунок фондів соціального забезпечення.
Для економіки в цілому вартість соціальних трансфертів в натурі дорівнює вартості витрат на кінцеве споживання сектору загального державного управління, які надають індивідуальні товари і послуги, та витрат на кінцеве споживання НКООДГ.
Схема розрахунку соціальних трансфертів в натурі наведена у додатку 3, таблиця 3.6.
Валовий скоригований наявний доход є балансуючою статтею рахунку перерозподілу доходу в натурі. Його відмінність від валового наявного доходу полягає у тому, що індивідуальні споживчі витрати інституційних секторів загального державного управління та НКООДГ перерозподіляються на користь домашніх господарств, збільшуючи їх ресурси. Для рахунку використання скоригованого наявного доходу він виступає джерелом фактичного кінцевого споживання і заощадження.

3. Рахунки використання доходу

3.1. Рахунок використання наявного доходу
Рахунок використання наявного доходу відображає розподіл наявного доходу між витратами на кінцеве споживання та заощадження для інституційних одиниць домашніх господарств, сектору загального державного управління та некомерційних організацій, що обслуговують домашні господарства.
У ресурсній частині рахунку за інституційними секторами економіки відображено валовий наявний доход, який є балансуючою статтею рахунку вторинного розподілу доходу. До ресурсів сектору домашніх господарств включається коригування на зміни чистої вартості активів домашніх господарств у пенсійних фондах.
У розділі використання містяться кінцеві споживчі витрати (з розподілом на індивідуальні і колективні витрати відповідно до джерела їхнього фінансування) інституційних секторів домашніх господарств, сектору загального державного управління та НКООДГ. Коригування на зміни чистої вартості активів домашніх господарств у пенсійних фондах відображене за сектором фінансових корпорацій.
Балансуючою статтею рахунку є валове заощадження.
Схема складання рахунку використання наявного доходу за інституційними секторами економіки наведена у додатку 3, таблиця 3.2.
Кінцеві споживчі витрати являють собою витрати інституційних одиниць економіки на придбання товарів і послуг, які використовуються безпосередньо для задоволення поточних індивідуальних та колективних потреб. Вони відображують, яким чином домашні господарства, організації сектору загального державного управління і НКООДГ використовують наявний доход для придбання споживчих товарів та послуг (5).
Нефінансові та фінансові корпорації не здійснюють витрат на кінцеве споживання.
Схема розрахунку кінцевих споживчих витрат наведена у додатку 3, таблиця 3.2.
Кінцеві споживчі витрати домашніх господарств становлять основну частину кінцевого споживання. Вони включають витрати на придбання споживчих товарів і послуг за рахунок власних коштів, а також споживання товарів та послуг, одержаних у натуральній формі у складі заробітної плати і вироблених для власного кінцевого споживання.
Витрати домашніх господарств на придбання товарів визначаються на основі даних статистики торгівлі щодо роздрібного товарообороту торгової мережі підприємств - юридичних осіб, обороту торгової мережі фізичних осіб - підприємців, обороту організованих ринків з продажу сільгосппродуктів, обороту неформальних ринків та обороту ресторанного господарства підприємств юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, розрахованими згідно з Методикою визначення обсягів продажу споживчих товарів населенню за усіма каналами реалізації та обороту роздрібної торгівлі (7).
Для визначення вартості товарів, вироблених домашніми господарствами для власного кінцевого споживання використовуються дані статистики сільського господарства.
Вартість товарів, наданих роботодавцями у вигляді винагороди за виконану роботу у натуральній формі визначається за даними статистики праці та на основі "Інструментарію з розрахунку окремих статей балансу худоби, втрат та запасів у сільськогосподарському виробництві".
Не включаються до складу кінцевого споживання товари, придбані домашніми господарствами для виробничих потреб та для валового нагромадження капіталу: будинки і квартири, товари для ремонту або перебудови житлових приміщень; цінності (ювелірні вироби, дорогоцінне каміння, картини, антикваріат).
Витрати домашніх господарств на придбання послуг розраховуються за джерелами придбання. Оплата послуг, наданих підприємствами населенню, визначається на основі даних статистики нефінансових послуг за ф. N 1-послуги (vc230202-07) та даних міжгалузевої статистики підприємств за ф. N 1-підприємництво. Оплата послуг, наданих фізичними особами - підприємцями, розраховується за даними Державної податкової адміністрації про доходи фізичних осіб - підприємців.
Окремі види послуг визначаються на основі відповідних форм звітності та шляхом здійснення експертних розрахунків.
Витрати населення на придбання комунальних послуг розраховуються на основі даних ф. N 1-заборгованість (va236202-07) щодо оплати населенням житлово-комунальних послуг та електроенергії, включаючи зміну заборгованості з оплати цих послуг.
Витрати на оплату страхових послуг визначаються на основі ф. N 1-ст як різниця між страховими платежами та виплатою страхових сум і страховими відшкодуваннями.
Послуги зв'язку визначаються за даними ф. N 12-зв'язок (v270a202-05) .
Оплата послуг лотерей розраховується, як різниця між витратами на придбання лотерейних квитків та виграшами.
Вартість послуг органів державного управління розраховується за даними звітів про виконання Державного та місцевих бюджетів. До них відносяться, зокрема, плата за оформлення паспорту, державне мито, що сплачується за місцем розгляду та оформлення документів, збори (крім штрафів).
Експертним шляхом розраховуються послуги, надані в рамках "тіньової" та неформальної діяльності. Зокрема, здійснюється дорахунок на заниження звітних даних підприємствами сфери послуг, сплату чайових, оплату послуг репетиторів в освіті, додаткову оплату лікарям в охороні здоров'я тощо (9).
Оплата оренди житла у приватних осіб та умовно обчисленої вартості проживання у власному житлі визначається на підставі експертної оцінки. До послуг, вироблених домашніми господарствами для власного споживання, відносяться також платні послуги домашньої прислуги (кухарів, гувернанток, покоївок, слуг, садівників, водіїв тощо).
Із загального обсягу придбаних населенням послуг виключаються витрати, здійснені з виробничою метою: оплата проїзду та готелів, здійснена за рахунок витрат на відрядження; оплата послуг по обробленню землі, ветеринарні послуги для робочої і продуктивної худоби, здавання під найм приміщень виробничо-технічного призначення, послуги вантажного транспорту, послуги з ремонту та будівельні роботи, юридичні послуги тощо.
Загальний обсяг витрат домашніх господарств включає придбання товарів і послуг домашніми господарствами-резидентами на території держави, а також за кордоном. Не входить до нього купівля товарів і послуг нерезидентами.
Кінцеві споживчі витрати сектору домашніх господарств визначаються згідно з міжнародною класифікацією індивідуального споживання за цілями (4).
Схема розрахунку наведена у додатку 3, таблиця 3.3.
Кінцеві споживчі витрати сектору загального державного управління включають поточні витрати (оплату праці, нарахування на оплату праці, матеріальні витрати, оплату нематеріальних послуг, податки, пов'язані з виробництвом) та споживання основного капіталу за виключенням доходу від реалізації продукції (6).
Кінцеві споживчі витрати сектору загального державного управління розподіляються на індивідуальні і колективні.
Індивідуальні кінцеві споживчі витрати складаються з витрат центральних та місцевих органів державного управління, фондів соціального страхування, що пов'язані з наданням продукції домашнім господарствам безкоштовно або за економічно незначущими цінами незалежно від того, чи здійснюється придбання товарів та послуг на ринку, чи виробляються вони як неринкова продукція органами державного управління. Таким чином, вони включають:
- витрати на придбання товарів та послуг для надання домашнім господарствам безоплатно або за пільговими цінами;
- вартість виробництва індивідуальних послуг бюджетних установ у галузі освіти, охорони здоров'я, культури та соціального забезпечення.
Колективні кінцеві споживчі витрати складаються з витрат центральних та місцевих органів державного управління на виробництво неринкових товарів та послуг, які надаються суспільству в цілому або значним групам населення. До колективних послуг відноситься діяльність по забезпеченню громадського порядку та безпеки, національної оборони, законодавча та нормативно-регуляторна діяльність, забезпечення охорони навколишнього середовища, науково-дослідні та дослідно-конструкторські роботи тощо.
До складу кінцевих споживчих витрат сектору загального державного управління включається споживання основного капіталу, яке характеризує зменшення вартості основного капіталу, використаного у виробництві внаслідок фізичного та морального зносу і випадкових пошкоджень.
Цей показник розраховується згідно з Методологічними положеннями складання рахунку утворення доходу за інституційними секторами економіки (8).
Кінцеві споживчі витрати сектору загального державного управління визначаються згідно з міжнародною класифікацією функцій органів державного управління (4).
Схема розрахунку наведена у додатку 3, таблиця 3.4.
Кінцеві споживчі витрати сектору некомерційних організацій, що обслуговують домашні господарства, складаються з поточних витрат на виробництво неринкових товарів та послуг (оплата праці, нарахування на оплату праці, матеріальні витрати, оплата послуг, податки, пов'язані з виробництвом) та споживання основного капіталу.
Витрати політичних партій визначаються на основі поточних витрат на утримання цих організацій за даними ф. N 1-громадська організація (z0887-05) . Витрати профспілкових і професійних організацій визначаються на основі членських внесків до них.
Витрати на релігійну діяльність визначаються на основі чисельності служителів релігійних культів та середньої заробітної плати.
Витрати НКООДГ на інші цілі, зокрема, житлові послуги, охорону здоров'я, відпочинок і культуру, освіту, соціальний захист, охорону навколишнього середовища тощо, визначаються на основі експертних оцінок за даними соціальної статистики.
Споживання основного капіталу розраховується згідно з Методологічними положеннями складання рахунку утворення доходу за інституційними секторами економіки (8).
Схема розрахунку наведена у додатку 3, таблиця 3.5.
Коригування на зміни чистої вартості активів домашніх господарств у пенсійних фондах визначається як сума відрахувань донедержавних пенсійних фондів та чистого доходу від інвестування резервів недержавних пенсійних фондів за виключенням оплати послуг недержавних пенсійних фондів та сплачених ними пенсій. У рахунках використання доходу ця сума додається до наявного доходу домашніх господарств і відраховується з наявного доходу фінансових корпорацій.
Заощадження є балансуючою статтею рахунку використання наявного доходу. Воно становить ту частину наявного доходу інституційної одиниці, яка не була використана на кінцеве споживання товарів та послуг. У залежності від співвідношення наявного доходу і кінцевих споживчих витрат заощадження може бути позитивним або від'ємним.
Нефінансові і фінансові корпорації не здійснюють витрат на кінцеве споживання. Тому для сектору нефінансових корпорацій заощадження дорівнює наявному доходу, а для фінансових корпорацій - заощадження відрізняється від наявного доходу на обсяг коригування зміни чистої вартості активів домашніх господарств у пенсійних фондах.
Згідно з положеннями CHP (1) чисте заощадження дорівнює валовому заощадженню за виключенням споживання основного капіталу.
Схема розрахунку валового та чистого заощадження наведена у додатку 3, таблиця 3.2.
Схема складання рахунку використання наявного доходу за інституційними секторами економіки наведена у додатку 3, таблиця 3.2.
3.2. Рахунок використання скоригованого наявного доходу
Рахунок використання скоригованого наявного доходу відображає розподіл скоригованого наявного доходу між витратами на фактичне кінцеве споживання та заощадження для інституційних одиниць домашніх господарств та сектору загального державного управління.
У ресурсній частині рахунку за інституційними секторами економіки відображено скоригований наявний доход, який є балансуючою статтею рахунку вторинного перерозподілу доходу в натурі. До ресурсів сектору домашніх господарств включається коригування на зміни чистої вартості активів домашніх господарств у пенсійних фондах.
У розділі використання містяться показники фактичного індивідуального кінцевого споживання і фактичного колективного кінцевого споживання інституційних секторів домашніх господарств та сектору загального державного управління. Коригування на зміни чистої вартості активів домашніх господарств у пенсійних фондах відображається для сектору фінансових корпорацій.
Балансуючою статтею рахунку є валове заощадження.
Фактичне індивідуальне кінцеве споживання включає фактично спожиті домашніми господарствами товари і послуги як за рахунок власних коштів, так і за рахунок соціальних трансфертів в натурі.
Фактичне індивідуальне кінцеве споживання домашніх господарств визначається як сума кінцевих споживчих витрат цього сектору економіки, а також індивідуальних кінцевих споживчих витрат сектору загального державного управління та кінцевих споживчих витрат некомерційних організацій, що обслуговують домашні господарства.
Схема розрахунку фактичного індивідуального кінцевого споживання наведена у додатку 3, таблиця 3.2.
Фактичне колективне кінцеве споживання включає колективні споживчі витрати сектору загального державного управління, які складаються з витрат центральних та місцевих органів державного управління на виробництво неринкових товарів та послуг, які надаються суспільству в цілому або значним групам населення (діяльність по забезпеченню громадського порядку та безпеки, національної оборони, законодавча та нормативно-регуляторна діяльність, забезпечення охорони навколишнього середовища, науково-дослідні та дослідно-конструкторські роботи тощо).
Схема розрахунку фактичного колективного кінцевого споживання наведена у додатку 3, таблиця 3.2.
Заощадження є балансуючою статтею рахунку використання скоригованого наявного доходу. Воно становить ту частину скоригованого наявного доходу інституційної одиниці, яка не використана на фактичне кінцеве споживання товарів та послуг і не відрізняється від цієї ж балансуючої статті рахунку використання наявного доходу.
Схема складання рахунку використання скоригованого наявного доходу за інституційними секторами економіки наведена у додатку 3, таблиця 3.2.

Додаток 1

ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ,

яка використовується для складання рахунків

N з/п Найменування
Державні статистичні спостереження
1. Форма N 1-підприємництво "Звіт про основні показники діяльності підприємства" (річна, коротка річна) (vb347202-06)
2. Форма N 1-житлофонд "Житловий фонд" (va241202-07)
3. Форма N 1-громадська організація "Звіт про діяльність громадської організації" (va363202-07)
4. Форма N 1-релігія "Звіт про мережу церков і релігійних організацій в Україні"
5. Форма N 11-ОЗ "Звіт про наявність та рух основних засобів, амортизацію (знос)" (va219202-07)
6. Обстеження сільськогосподарської діяльності домашніх господарств в сільській місцевості
7. Річні зведені розробки статистики сільського господарства табл. 1 "Розрахунки валової продукції сільського господарства"
8. Форма N 1-наука "Звіт про виконання наукових та науково- технічних робіт" (vd234202-07)
9. Форма N 1-заборгованість (ЖКГ) "Звіт про оплату населенням житлово-комунальних послуг та електроенергії" (va236202-07)
10 Форма N 1-субсидії (ЖКГ) "Про надання населенню субсидій на відшкодування оплати житлово-комунальних послуг" (z0715-05)
11. Форма N 1-субсидії (паливо) "Про надання населенню субсидій готівкою для відшкодування витрат на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива" (z0716-05)
12. Форма N 1-послуги "Звіт про обсяги реалізованих послуг" (vc230202-07)
13. Форма N 12-зв'язок "Звіт про доходи від послуг зв'язку" (v270a202-05)
14. Форма N 3-торг "Звіт про продаж та запаси товарів у торговій мережі і мережі ресторанного господарства" (va248202-07)
15. Форма N 12-торг "Про наявність і використання торгової мережі на ринках та реалізацію сільськогосподарської продукції на них" (vl248202-07)
16. Обстеження мережі роздрібної торгівлі та ресторанного господарства, що належить фізичним особам - підприємцям
17. Форма N 9-ЗЕЗ "Звіт про експорт (імпорт) послуг" (z0611-02)
18. Форма N 5-ЗЕЗ "Звіт про експорт (імпорт) товарів, що не проходять митного декларування" (z1034-04)
19. Форма N 14-ЗЕЗ "Звіт про придбання товарів для забезпечення життєдіяльності транспортних засобів, потреб пасажирів та членів екіпажу" (z1035-04)
20. Форма N 1-ст "Звіт про фінансову діяльність страхової організації"
21. Результати вибіркового статистичного обстеження умов життя домогосподарств
Адміністративні дані органів державної влади та органів місцевого самоврядування
22. Звіт про виконання Державного бюджету України по доходах та видатках (z0067-01)
23. Звіт про виконання бюджетів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя по доходах та видатках
24. Звіти про заборгованість бюджетних установ, що утримуються за рахунок державного та місцевих бюджетів
25. Форма N 1 "Баланс бюджетних установ, що утримуються за рахунок державного бюджету"
26. Форма N 1 "Баланс бюджетних установ, що утримуються за рахунок місцевих бюджетів"
27. Форма N 1 "Баланс" Пенсійного фонду України
28. Форма N 2-ПФ "Звіт про виконання бюджету Пенсійного фонду" (z0046-95)
29. Форма N 6-ФСС "Фінансовий звіт про виконання бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності"
30. Форма N 1 "Баланс" Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності
31. Звіт про виконання бюджету Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань
32. Форма N 1 "Баланс" Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань
33. Інформація про виконання бюджету Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття
34. Форма N 1 "Баланс" Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття
35. Звіт про доходи та витрати страховика Державної комісії з регулювання фінансових послуг України (z0517-04)
36. Форма N Д-1 "Звіт про ремонт і утримання автомобільних доріг" (z0931-06)
37. Форма N Д-9 (квартальна) "Звіт про надходження та використання коштів на дорожнє господарство" Державної служби автомобільних доріг України (z0284-03)
38. Інформація Державної податкової адміністрації України про доходи фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності
Дані банківської і фінансової статистики, статистики платіжного балансу
39. Інформація про доходи та витрати Національного банку України (НБУ) та банків
40. "Звіт про фінансові результати" НБУ
41. "Звіт про фінансові результати" банків
42. "Звіт про доходи та витрати страховика" Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України (z0517-04)
43. Форма N 1 "Баланс" річної фінансової звітності (z0396-99)
44. Форма N 2 "Звіт про фінансові результати" (z0397-99)
45. Форма N 2-м "Звіт про фінансові результати" (z0161-00)
46. Форма N 5 "Примітки до річної фінансової звітності" (z0904-00)
47. Платіжний баланс України

Додаток 2

РАХУНКИ

перерозподілу доходу в натурі та використання доходу за інституційними секторами економіки за 2005 рік

(млн.грн.)
Операції та балансуючі статті Вся економіка S.1 Нефінансові корпорації S.11 Фінансові корпорації S.12 Сектор загального державного управління S.13 Домашні господарства S.14 Некомерційні організації, що обслуговують домашні господарства S.15
Рахунок перерозподілу доходу в натурі Ресурси
B.6g Валовий наявний доход 451 241 41 387 12 308 93 487 298 838 5221
D.63 Соціальні трансферти в натурі 54 145 54 145
Використання
D.63 Соціальні трансферти в натурі 54 145 49 418 4727
B.7g Валовий скоригований наявний доход 451 241 41 387 12 308 44 069 352 983 494
B.7n Чистий скоригований наявний доход 400 696 1881 10 965 35 702 352 420 -272
РАХУНКИ ВИКОРИСТАННЯ ДОХОДУ
Рахунок використання наявного доходу
Ресурси
B.6g Валовий наявний доход 451 241 41 387 12 308 93 487 298 838 5221
D.8 Коригування на зміни чистої вартості активів домашніх господарств у пенсійних фондах ... - - - ... -
Використання
P.3 Кінцеві споживчі витрати у тому числі 337 879 80 528 252 624 4727
P.31 індивідуальні споживчі витрати 306 769 49 418 252 624 4727
P.32 колективні споживчі витрати 31 110 31 110
D.8 Коригування на зміни чистої вартості активів домашніх господарств у пенсійних фондах ... - ... - - -
B.8g Валове заощадження 113 362 41 387 12 308 12 959 46 214 494
B.8n Чисте заощадження 62 817 1881 10 965 4592 45 651 -272
Рахунок використання скоригованого наявного доходу
Ресурси
B.7g Валовий скоригований наявний доход 451 241 41 387 12 308 44 069 352 983 494
Використання
P.4 Фактичне кінцеве споживання у тому числі 337 879 31 110 306 769
P.41 фактичне індивідуальне кінцеве споживання 306 769 306 769
P.42 фактичне колективне кінцеве споживання 31 110 31 110
B.8g Валове заощадження 113 362 41 387 12 308 12 959 46 214 494
B.8n Чисте заощадження 62 817 1881 10 965 4592 45 651 -272
додаток 3

РОЗРАХУНОК

показників рахунків перерозподілу доходу в натурі та використання доходу за інституційними секторами економіки

Таблиця 3.1

Розрахунок показників рахунку перерозподілу доходу в натурі за інституційними секторами економіки

Операції та балансуючі статті Код рядка Вся економіка Нефінансові корпорації Фінансові корпорації Сектор загального державного управління Домашні господарства Некомерційні організації, що обслуговують домашні господарства
А Б 1 = 2 + .. .. + 6 2 3 4 5 6
Рахунок перерозподілу доходу в натурі
Ресурси
Валовий наявний доход 01 Рахунок вторинного розподілу доходу
Соціальні трансферти в натурі 02 X X X Табл. N 3.5, ряд. 01, гр. 1 X
Використання
Соціальні трансферти в натурі 03 X X Табл. N 3.5, ряд. 02, гр. 1 X Табл. N 3.5, ряд. 03, гр. 1
Валовий скоригований наявний доход 04 Ряд. 01 + ряд. 02 - ряд. 03 Рахунок капіталу
Споживання основного капіталу 05
Чистий скоригований наявний доход 06 Ряд. 04 - ряд. 05
Таблиця 3.2

Розрахунок показників рахунків використання доходу за інституційними секторами економіки

(млн.грн.)
Операції та балансуючі статті Код рядка Вся економіка Нефінансові корпорації Фінансові корпорації Сектор загального державного управління Домашні господарства Некомерційні організації, що обслуговують домашні господарства
А Б 1 = 2 + .. .. + 6 2 3 4 5 6
Рахунок використання наявного доходу Ресурси
Валовий наявний доход 01 Рахунок вторинного розподілу доходу
Коригування на зміни чистої вартості активів домашніх господарств у пенсійних фондах 02 ... X X X ... X
Використання
Кінцеві споживчі витрати у тому числі 03 X X ряд. 04, гр. 4 + ряд. 05, гр. 4 ряд. 04, гр. 5 ряд. 04, гр. 6
індивідуальні споживчі витрати 04 X X Табл. N 3.4, ряд.01, гр. 2 Табл. N 3.4, Табл. N 3.3, ряд. 01, гр. 4 Табл. N 3.5, ряд. 01, гр. 1
колективні споживчі витрати 05 X X ряд.01, гр. 3 X X
Коригування на зміни чистої вартості активів домашніх господарств у пенсійних фондах 06 ... X ... X X X
Валове заощадження 07 ряд. 01 + ряд. 02 - ряд. 03 - ряд. 06 Рахунок капіталу ряд. 07 - ряд. 08
Споживання основного капіталу 08
Чисте заощадження 09
Рахунок використання скоригованого наявного доходу
Ресурси
Валовий скоригований наявний доход 10 Табл. N 3.1, ряд. 04
Коригування на зміни чистої вартості активів домашніх господарств у пенсійних фондах 11 ... X X X ... X
Використання
Фактичне кінцеве споживання у тому числі 12 X X ряд. 14, гр. 4 ряд. 13, гр. 5 X
фактичне індивідуальне кінцеве споживання 13 X X X Табл. N 3.3, ряд. 01, гр. 4 + табл. N 3.6, ряд. 01, гр. 1 X
фактичне колективне кінцеве споживання 14 X X Табл. N 3.4, ряд. 01, гр. 3 X X
Коригування на зміни чистої вартості активів домашніх господарств у пенсійних фондах 15 ... X ... X X X
Валове заощадження 16 ряд. 10 + ряд.11 - ряд. 12 - ряд. 15 Рахунок капіталу ряд. 16 - ряд. 17
Споживання основного капіталу 17
Чисте заощадження 18
Таблиця 3.3

Кінцеві споживчі витрати домашніх господарств

(млн.грн.)
Категорії кінцевого споживання домашніх господарств згідно КІСЦ (v0480202-07) Код рядка Товари Послуги Придбання товарів та послуг нерезидентами за виключенням придбання товарів та послуг резидентами за кордоном Всього
А Б 1 2 3 3 = 1 + 2 - 3
Кінцеві споживчі витрати домашніх господарств (ряд. 02 + ... + ряд. 13) 01
у тому числі: продукти харчування та безалкогольні напої 02 X
алкогольні напої, тютюнові вироби та наркотики 03 X
одяг і взуття 04
житло, вода, електроенергія, газ та інші види палива 05
предмети домашнього вжитку, побутова техніка та поточне утримання житла 06
охорона здоров'я 07
транспорт 08
зв'язок 09
відпочинок і культура 10
освіта 11 X
ресторани та готелі 12
різні товари та послуги 13
Таблиця 3.4

Кінцеві споживчі витрати сектору загального державного управління

(млн.грн.)
Функції органів державного управління згідно КФОДУ Код рядка Всього у тому числі
індивідуальні колективні
А Б 1 = 2 + 3 2 3
Кінцеві споживчі витрати сектору загального державного управління (ряд. 02 + ... + ряд. 11) 01
у тому числі: державні послуги загального характеру 02 X
діяльність та послуги в галузі оборони 03 X
діяльність по забезпеченню громадського порядку та безпеки 04 X
економічна діяльність 05 X
охорона навколишнього середовища 06 X
діяльність та послуги в галузі житлово- комунального господарства 07
діяльність та послуги в галузі охорони здоров'я 08
діяльність та послуги в галузі відпочинку, культури та релігії 09
діяльність та послуги в галузі освіти 10
діяльність та послуги в галузі соціального забезпечення та соціальної допомоги 11
Таблиця 3.5

Кінцеві споживчі витрати некомерційних організацій, що обслуговують домашні господарства

(млн.грн.)
Цілі некомерційних організацій, що обслуговують домашні господарства, згідно КЦНО Код рядка Всього
А Б 1
Кінцеві споживчі витрати некомерційних організацій, що обслуговують домашні господарства (ряд. 02 + ... + ряд. 10) 01
у тому числі: житлові послуги 02
охорона здоров'я 03
відпочинок і культура 04
освіта 05
соціальний захист 06
релігія 07
політичні партії, профспілкові і професійні організації 08
охорона навколишнього середовища 09
послуги, не віднесені до інших категорій 10
Таблиця 3.6

Соціальні трансферти в натурі

(млн.грн.)
Код рядка Джерело даних
А Б 1
Соціальні трансферти в натурі (ряд. 02 + ряд. 03) 01
Індивідуальні кінцеві споживчі витрати сектору загального державного управління 02 Табл. N 3.4, ряд. 01, гр. 2
Кінцеві споживчі витрати некомерційних організацій, що обслуговують домашні господарства 03 Табл. N 3.5, ряд. 01, гр. 1
ЛІТЕРАТУРА
1. Система национальных счетов. Комиссия Европейских сообществ, МВФ, ОЭСР, ООН, Всемирный банк, 1993. - Брюссель/Люксембург, Вашингтон, О. К., Нью-Йорк, Париж. - 1998.
2. European System of Accounts (ESA 1995). Eurostat.
3. Класифікація інституційних секторів економіки України (v0096202-05) . Державний комітет статистики України, Київ. - 2005.
4. Классификация расходов по целям: Классификация функций органов государственного управления (КФОГУ); Классификация индивидуального потребления по целям (КИПЦ) (v0480202-07) ; Классификация целей некоммерческих организаций, обслуживающих домашние хозяйства (КЦНО); Классификация расходов производителей по целям (КРПЦ). ООН, Нью-Йорк. - 2001.
5. Методологічні положення щодо річного розрахунку валового внутрішнього продукту за категоріями кінцевого використання. Державний комітет статистики України, Київ. - 2006.
6. Методичні рекомендації щодо складання рахунків сектора загального державного управління за підсекторами. Державний комітет статистики України, Київ. - 2005.
7. Методика визначення обсягів продажу споживчих товарів населенню за усіма каналами реалізації та обороту роздрібної торгівлі. Державний комітет статистики України, Київ. - 2006.
8. Методологічні положення складання рахунку утворення доходу за інституційними секторами економіки. Державний комітет статистики України, Київ. - 2006.
9. Методологічні положення обчислення обсягів економіки, яка безпосередньо не спостерігається (v0680202-04) . Державний комітет статистики України, Київ. - 2004.