УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ СТАТИСТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
27.07.2007 N 272
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної служби статистики N 204 (v0204832-20) від 09.07.2020 )

Про затвердження Методичних рекомендацій щодо складання рахунку вторинного розподілу доходу за інституційними секторами економіки

Відповідно до статті 14 Закону України "Про державну статистику" (2614-12) та з метою удосконалення методології складання національних рахунків за інституційними секторами економіки в частині складання рахунку вторинного розподілу доходів за інституційними секторами економіки НАКАЗУЮ:
1. Затвердити схвалені методичною комісією Держкомстату Методичні рекомендації щодо складання рахунку вторинного розподілу доходу за інституційними секторами економіки (додається).
2. Департаменту макроекономічної статистики (Нікітіній І.М.)
2.1. Здійснювати організаційне керівництво щодо застосування на практиці зазначених методичних рекомендацій.
2.2. Направити затверджені у п. 1 цього наказу Методичні рекомендації щодо складання рахунку вторинного розподілу доходу за інституційними секторами економіки Міністерству економіки, Міністерству фінансів, Національному банку для використання в роботі.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Піщейка В.О.
Голова
О.Г.Осауленко

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Держкомстату
27.07.2007  N 272

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо складання рахунку вторинного розподілу доходу за інституційними секторами економіки

Передмова
Впровадження міжнародних принципів обліку та звітності у вітчизняну практику обумовили необхідність удосконалення методики розрахунку показників для складання рахунку вторинного розподілу доходу.
Дані Методичні рекомендації підготовлені на виконання Програми розвитку системи національних рахунків на період до 2010 року, яку затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 07.04.2003 р. N 475 (475-2003-п) . При цьому були використані методологічні принципи міжнародного стандарту Системи національних рахунків (СНР), прийнятого у 1993 році Комісією Європейських співтовариств, Міжнародним валютним фондом, Організацією економічного співробітництва та розвитку, Організацією Об'єднаних Націй і Світовим банком. В той же час про розробленні Методичних рекомендацій були враховані особливості законодавчої й нормативної бази країни, а також специфіка первинної звітності.
Метою цих Методичних рекомендацій є, насамперед, здійснення оцінки обсягу та складу наявного доходу економіки країни та її інституційних секторів.
Крім того, розробка рахунку вторинного розподілу доходу надає можливість простежити, як за допомогою отримання (виплати) поточних трансфертів (за виключенням трансфертів в натуральній формі) формується наявний доход за суб'єктами економічної діяльності.

1. Загальні положення

Рахунок вторинного розподілу доходу відображує перерозподіл доходу через поточні трансферти в грошовій формі як усередині країни, так і з "іншим світом". Цей рахунок показує, як сальдо первинних доходів економіки (інституційних одиниць, секторів) трансформується в їх наявний доход за допомогою одержання і виплати поточних трансфертів, за винятком трансфертів в натуральній формі. В рахунку відображується максимальна сума, яку економіка країни (інституційний сектор) може використовувати на споживання товарів і послуг у поточному періоді.
Для розробки зазначеного рахунку використовується інформація державних статистичних спостережень, адміністративні дані органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також банківської та фінансової статистики, статистики платіжного балансу (додаток 1).
Ресурсна частина рахунку вторинного розподілу доходу формується із сальдо первинних доходів (для економіки в цілому - національного доходу - балансуючої статті рахунку розподілу первинного доходу (4)) і поточних трансфертів у грошовій формі. У витратній частині рахунку відображується передача поточних трансфертів.
Трансферти можуть здійснюватися як між інституційними секторами внутрішньої економіки (резидентами), так і між резидентами та нерезидентами. Таким чином, загальна сума поточних трансфертів, отриманих секторами внутрішньої економіки, відрізняється від суми трансфертів, наданих цими секторами, на сальдо поточних трансфертів, отриманих від "іншого світу" та переданих йому. Схема побудови рахунку вторинного розподілу доходу за інституційними секторами економіки наведена у додатку 2.
Балансуюча стаття рахунку - наявний доход. Він визначається шляхом підсумку первинних доходів і сальдо поточних перерозподілених надходжень (трансфертів). Наявний доход - це величина доходу, яким володіє інституційна одиниця для фінансування витрат на кінцеве споживання та заощадження.
Рахунок вторинного розподілу доходу складається для інституційних секторів (підсекторів) та економіки в цілому. Сума наявного доходу всіх інституційних одиниць (для економіки в цілому) утворює показник національного наявного доходу (валовий національний наявний доход (ВННД) або чистий національний наявний доход (ЧННД), тобто після відрахування споживання основного капіталу). Величина ВННД відрізняється від величини національного доходу на величину чистих трансфертів за кордон.

2. Класифікація та порядок визначення статей рахунку вторинного розподілу доходу

Усі статті в рахунку вторинного розподілу доходу відображують поточні трансферти.
Трансферт - це операція, під час якої одна інституційна одиниця надає іншій одиниці товар, послугу або актив, не отримуючи натомість будь-якого вартісного еквіваленту у вигляді іншого товару, послуги або активу.
Розрізняють трансферти поточні й капітальні. Капітальні трансферти пов'язані з передачею права власності на актив або з придбанням і вибуттям активів. Усі інші трансферти є поточними. Поточні трансферти бувають як у грошовій, так і в натуральній формі. Передача перших відображується у рахунку вторинного розподілу доходу, других - у рахунку перерозподілу доходу в натуральній формі. Трансферт у грошовій формі - це виплата готівки однією одиницею іншій без одержання еквівалента.
Поточні трансферти включають:
- поточні податки на доходи, майно тощо;
- внески на соціальне страхування;
- соціальні допомоги, крім допомог в натурі;
- інші поточні трансферти.
Поточні податки на доходи, майно тощо складаються здебільшого з податків на доходи домашніх господарств та корпорацій, які сплачуються до бюджету. Ці податки реєструються як використання в рахунку вторинного розподілу доходу для сектора домашніх господарств, нефінансових, фінансових корпорацій та "іншого світу", і як ресурси для сектору загального державного управління (додаток 2; таблиця 2.1).
В СНР характер та облік податків у відповідному рахунку залежить від взаємодії трьох факторів, а саме:
- типу податку;
- типу інституційної одиниці, яка сплачує податок;
- обставин, які спричинили сплату податку.
Таким чином, сплата одного й того ж податку може бути записана під двома різними позиціями в СНР. Наприклад, сплата податку власників наземних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів може бути віднесена як до інших податків, пов'язаних з виробництвом (якщо платниками є нефінансові чи фінансові корпорації), так і до поточних податків на доходи, майно тощо (якщо платник - домашні господарства).
До складу поточних податків на доходи включається податок на прибуток від діяльності на економічній території країни резидентів юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності та нерезидентів - фізичних чи юридичних осіб, створених у будь-якій організаційно-правовій формі, які отримують доходи з джерелом їх походження з України, за винятком установ та організацій, що мають дипломатичний статус.
Податок з доходів фізичних осіб, податок на промисел та інші місцеві збори з населення належать до сектору домашніх господарств. Податок з доходів фізичних осіб - це податок з одержаних платником будь-яких коштів, а також вартості матеріального і нематеріального майна, інших активів, що мають вартість, у тому числі цінних паперів, отриманих платником податку у власність або нарахованих на його користь.
Деякі поточні податки на доходи, майно тощо можуть сплачуватися резидентами нерезидентам і навпаки, наприклад, збір за проїзд по автомобільних шляхах транспортних засобів іноземних держав.
Внески на соціальне страхування - це фактичні або умовні платежі відповідно до програм соціального страхування, за рахунок яких створюються резерви для страхових соціальних виплат. Такі внески можуть здійснюватися роботодавцями від імені їх працівників або самими працівниками, а також особами, що не працюють взагалі від свого власного імені для забезпечення на майбутнє права на отримання соціальних допомог цими особами або членами їхніх сімей за певних обставин, які призводять до зниження доходів та добробуту домашніх господарств: необхідність лікування через хворобу, травму, народження дитини, інвалідність, похилий вік тощо (додаток 2; таблиця 2.2).
До внесків на соціальне страхування включаються:
- фактичні внески на соціальне страхування (роботодавців, найманих працівників та самозайнятих і незайнятих осіб);
- умовно обчислені внески роботодавців на соціальне страхування.
Фактичні внески роботодавців, найманих працівників, самозайнятих і незайнятих осіб можуть бути обов'язковими або добровільними.
Фактичні внески роботодавців на соціальне страхування складаються насамперед із обов'язкових платежів, які здійснюються роботодавцями третій стороні, тобто організаціям соціального страхування у відповідності з нормативно-правовими актами щодо соціального забезпечення і соціального страхування населення (фондове соціальне страхування). Ці платежі є основним джерелом коштів для виплати населенню пенсій, допомог, фінансування витрат на лікування й відпочинок працівників. Вони визначаються у розмірі нарахувань на фонд заробітної плати за усіма видами соціального страхування, тобто у фонди соціального страхування: Пенсійний фонд, Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
При добровільних відрахуваннях роботодавців на медичне страхування потрібно мати на увазі, що вони є фактичними, якщо вони проводяться відповідно до трудових угод всього колективу та якщо ці відрахування здійснюються по відношенню до окремих найманих працівників згідно з полісами особистого страхування (в рахунку утворення доходу ці відрахування враховуються як заробітна плата в натуральному виразі, а в рахунку вторинного розподілу доходу - як фактичні відрахування на соціальне страхування найманих працівників).
Фактичні внески найманих працівників на соціальне страхування включають внески найманих працівників до державних та недержавних фондів соціального страхування. Вони реєструються на момент, коли здійснюється робота, що призводить до виникнення зобов'язання по сплаті внесків. Внески найманих працівників на соціальне страхування складаються з обов'язкових фактичних внесків, що сплачуються з одержаних доходів за кожний період згідно зі встановленими законодавством відсотками, та у випадку недержавних фондів - добровільних внесків. Внески працівників на соціальне страхування до недержавних фондів реєструються після відрахування пов'язаних з цим платежів за послуги. Будь-яка плата за послуги трактується як нарахування на внески працівників, а не роботодавців.
У рахунку вторинного розподілу доходу фактичні відрахування на соціальне страхування показані як поточні трансферти, що передаються домашніми господарствами сектору загального державного управління (підсектор: фонди соціального страхування) або сектору фінансових корпорацій (підсектор: страхові корпорації та недержавні пенсійні фонди). Відрахування на соціальне страхування, що показані у рахунку вторинного розподілу доходу, більші, ніж у рахунку утворення доходу, на суму відрахувань, що сплачені безпосередньо домашніми господарствами (найманими працівниками та самозайнятими і незайнятими особами), крім відрахувань роботодавців.
Умовно обчислені внески роботодавців на соціальне страхування є еквівалентом соціальних допомог, що виплачуються ними безпосередньо працівникам, колишнім працівникам або їх утриманцям, які мають на це право, за рахунок своїх коштів без залучення третьої сторони (страхової компанії і без заснування з цією метою окремої інституційної одиниці по типу спеціального фонду або резерву). До них відносяться оплата навчальних відпусток, доплати до фактичного заробітку в разі тимчасової втрати непрацездатності, матеріальна допомога тощо.
У рахунках утворення доходу (використання) та розподілу первинного доходу (ресурси) умовно обчислені внески на соціальне страхування показані як компонент оплати праці найманих працівників. У рахунку вторинного розподілу доходу відображені два зустрічних потоки поточних трансфертів:
- розподіл умовно обчислених внесків на соціальне страхування (у використанні - від домашніх господарств, у ресурсній частині - нефінансовим, фінансовим корпораціям, сектору загального державного управління, некомерційним організаціям, що обслуговують домашні господарства);
- виплати соціальних умовних допомог домашнім господарствам (у використанні - від усіх секторів економіки, крім домашніх господарств, у ресурсах - домашнім господарствам).
Соціальні допомоги, крім допомог в натурі - це поточні трансферти в грошовій формі домашнім господарствам, що здійснюються державними органами за рахунок коштів бюджету та фондів соціального страхування і некомерційними організаціями, що обслуговують домашні господарства (НКОДГ) (додаток 2; таблиця 2.3). Населення отримує соціальні допомоги з державного і місцевих бюджетів, Пенсійного фонду, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (пенсії по старості за вислугу років; пенсії та допомоги військовослужбовцям; допомоги з тимчасової втрати працездатності; допомоги по трудовому каліцтву; допомоги по безробіттю; допомоги по вагітності та пологах, при народженні дитини; допомоги на дітей віком до 16, учнів - до 18; по догляду за дитиною до досягнення нею 3 років тощо). Вони також включають допомоги по соціальному страхуванню, що надаються безпосередньо роботодавцями найманим працівникам.
Соціальні допомоги можуть бути сплачені нерезидентами резидентам і навпаки, наприклад, стипендії іноземним студентам, пенсії від міжнародних організацій.
У рахунку вторинного розподілу доходу соціальні допомоги показані як поточні трансферти, що отримані домашніми господарствами від усіх інших секторів внутрішньої економіки та "іншого світу" (в ресурсній частині) та як поточні трансферти, що передані нефінансовими корпораціями, фінансовими корпораціями, державними установами і НКОДГ (у використанні). Виплата та отримання соціальних допомог "іншим світом" мають бути показані у зовнішньому рахунку первинних доходів та поточних трансфертів.
Інші поточні трансферти включають поточні трансферти між різними органами державного управління або різними підсекторами даного сектора, наприклад, трансферти між центральними та регіональними органами управління або між органами державного управління та фондами соціального страхування (останні трансферти є найбільш поширеними). Дана група не включає трансферти, які передбачені для фінансування валового нагромадження основного капіталу, вони належать до капітальних трансфертів (додаток 2; таблиця 2.4).
До інших поточних трансфертів належать:
- страхові платежі (крім платежів по страхуванню життя);
- страхові відшкодування (крім відшкодувань по страхуванню життя);
- поточні трансферти всередині сектору загального державного управління;
- поточне міжнародне співробітництво;
- різні поточні трансферти.
Страхові платежі - це обов'язкові та добровільні внески підприємств, установ і домашніх господарств на майнове, особисте та інше страхування. До цих платежів не включаються внески по страхуванню життя та відрахування на соціальне страхування до страхових установ (наприклад, страхування додаткових пенсій). Крім того, вони повинні бути показані за мінусом оплати послуг органів страхування. Відповідно до правил СНР у рахунку вторинного розподілу доходу страхові платежі повинні включати внески, що сплачені в поточному або попередніх періодах та мають покривати ризик у поточному періоді.
Страхові відшкодування - це відшкодування, які одержують підприємства, установи та домашні господарства по майновому, особистому та інших видах страхування за певних обставин. До них не належать відшкодування по страхуванню життя та виплати соціальних допомог страховими установами (наприклад, пенсій). Згідно з правилами СНР страхові відшкодування повинні включати виплати у зв'язку з подіями у звітному періоді.
У рахунку вторинного розподілу доходу страхові платежі відображуються як передача поточних трансфертів від усіх секторів (у використанні) та як отримання сектором фінансових корпорацій (у ресурсній частині), а страхові відшкодування - як поточні трансферти усім секторам (ресурси) від сектору фінансових корпорацій (використання).
Поточні трансферти всередині сектору загального державного управління являють собою трансферти (крім капітальних) між різними рівнями державного управління (наприклад, дотації та субвенції, що надходять з державного бюджету місцевим бюджетам або навпаки), між підсекторами та окремими одиницями сектору загального державного управління. Якщо рахунок вторинного розподілу доходу складається в цілому по цьому сектору без виділень підсекторів, то категорія інших поточних трансфертів не виділяється.
Поточне міжнародне співробітництво - це трансферти у грошовому та натуральному вимірі (крім капітальних) між урядами різних країн або між урядом та міжнародними організаціями.
До їх складу належать: безкоштовні надходження або передача продуктів харчування, одягу, інших споживчих товарів, медичних препаратів тощо з метою надання допомоги потерпілим через голод, землетруси та інші стихійні лиха, військові або подібні дії; надходження або безкоштовна передача військової техніки, озброєння та технічних комплексів для його обслуговування і доставки, що не належать до основного капіталу згідно з СНР (об'єкти довготривалого користування, наприклад, споруди, транспортне обладнання, госпіталі та комунікаційні мережі належать до основного капіталу; їх передача відноситься до категорії капітальних трансфертів); щорічні та інші регулярні внески, що сплачуються до фондів міжнародних організацій державними органами країн-членів цих організацій; виплати уряду або міжнародних організацій іншому уряду для оплати праці технічного персоналу, що є резидентом у країні, в якій він працює.
У рахунку вторинного розподілу доходу відображується передача цих трансфертів від сектору загального державного управління "іншому світу" або навпаки.
Різні поточні трансферти включають: поточні трансферти некомерційним організаціям, які обслуговують домашні господарства; поточні трансферти між домашніми господарствами; штрафи та пені; виграші в лотереях; інші поточні трансферти.
Поточні трансферти сектору НКОДГ включають: добровільні внески та пожертвування, що призначені для покриття поточних витрат цих організацій та надання ними соціальної допомоги домашнім господарствам (відображаються як трансферти НКОДГ від усіх секторів); трансферти від нефінансових та фінансових корпорацій на утримання підрозділів, які надають їх працівникам соціально-культурні послуги.
Добровільні внески та пожертвування включають вступні, членські внески та пожертвування від населення, підприємств та установ, надходження коштів благодійним фондам, а також з державного бюджету для поточного утримання громадських організацій, пожертвування держави та інших країн (нерезидентів) благодійним фондам.
Поточні трансферти між домашніми господарствами являють собою грошові перекази та подарунки в натуральній формі (крім подарунків капітального характеру) між резидентними домашніми господарствами, а також між резидентними та нерезидентними.
У рахунку вторинного розподілу доходу поточні трансферти показані як одержані та надані домашніми господарствами, причому ці суми мають відрізнятися на сальдо надходжень та передачі між резидентами та нерезидентами. Трансферти між домашніми господарствами - резидентами відображуються лише при виділенні в секторі домашніх господарств підсекторів.
Штрафи та пені - це обов'язкові платежі, що сплачуються інституційними одиницями за рішенням судових або адміністративних органів через порушення законів, правил, умов договорів, контрактів тощо. Ці платежі можуть сплачуватися підприємствами та населенням до державного та місцевих бюджетів, підприємствами одне іншому, господарськими одиницями-резидентами нерезидентам.
Виграші в лотереях - це трансферти між домашніми господарствами. Якщо у лотереях беруть участь нерезиденти, то в цьому випадку мають місце трансферти між домашніми господарствами та "іншим світом". Оскільки на сьогодні участь нерезидентів у лотереях навряд чи є значною, то з практичних міркувань виграші по лотереях можуть бути показані лише в рахунку домашніх господарств у складі поточних трансфертів.
Інші поточні трансферти являють собою всі трансферти, які не були згадані вище, а саме: виплати підприємствами та установами одноразової матеріальної допомоги працівникам, яка не належить до соціальних допомог; надходження коштів від населення для надання допомоги біженцям і переселенцям, для відшкодування збитків, що заподіяні стихійним лихом, тощо.
У рахунку вторинного розподілу доходу на рівні економіки в цілому відображуються лише поточні трансферти між внутрішньою економікою та "іншим світом" (поточні трансферти, що одержані від "іншого світу" та поточні трансферти, що передані "іншому світу").

Додаток 1

Джерела інформації

N Найменування
Державні статистичні спостереження
1 Форма N 1-підприємництво "Звіт про основні показники діяльності підприємства".
2 Форма N 1-підприємництво (коротка) "Звіт про основні показники діяльності підприємства".
3 Форма N 1-громадська організація "Звіт про діяльність громадської організації" (va363202-07) .
4 Форма N 1-ПВ "Звіт з праці".
Адміністративні дані органів державної влади та органів місцевого самоврядування
5 Звіт про виконання Державного бюджету України за доходами (z0067-01) .
6 Звіт про виконання Державного бюджету України за видатками.
7 Звіт про виконання бюджетів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя за доходами.
8 Звіт про виконання бюджетів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя за видатками.
9 Форма N 2-ПФ "Звіт про виконання бюджету Пенсійного фонду України".
10 Форма N 6-ФСС "Фінансовий звіт про виконання бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності".
11 Звіт про виконання бюджету Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.
12 Інформація про виконання бюджету Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
13 Форма N Д-9 "Звіт про надходження та використання коштів на дорожнє господарство" (z0284-03) Державної служби автомобільних доріг України.
Дані банківської і фінансової статистики, статистики платіжного балансу
14 Інформація про доходи та витрати Національного банку України (НБУ) та банків.
15 "Звіт про фінансові результати" Національного банку України (НБУ).
16 "Звіт про фінансові результати" банків.
17 "Звіт про доходи та витрати страховика" Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України.
18 Форма N 2 "Звіт про фінансові результати".
19 Форма N 2-м "Звіт про фінансові результати".
20 Форма N 5 "Примітки до річної фінансової звітності".
21 Платіжний баланс України.

Додаток 2

СХЕМА

побудови рахунку вторинного розподілу доходу за інституційннми секторами економіки

(у фактичних цінах; млн.грн.)
Операції та балансуючі статті Код рядка Джерело інформації S.11 Нефінансові корпорації S.12 Фінансові корпорації S.13 Сектор загального державного управління S.14 Домашні господарства S.15 Некомерційні організації, що обслуговують домашні господарства S.1 Вся економіка
А Б В 1 2 3 4 5 6 = 1 + .. + 5
Ресурси
B.5g Валове сальдо первинних доходів 01 68 291 13 509 68 938 284 900 773 436 411
D.5 Поточні податки на доходи, майно тощо 02 Табл. N 2.1 41 229 41 229
D.61 Внески па соціальне страхування 03 Табл. N 2.2 3369 142 61 310 25 64 846
D.62 Соціальні допомоги, крім допомог в натурі 04 Табл. N 2.3 84 617 84 617
D.7 Інші поточні трансферти 05 Табл. N 2.4 1533 2137 23 304 12 545 4459 43 978
Всього 06 = 01 + 02 + 03 + 04 + 05 73 193 15 788 194 781 382 062 5257 671 081
Використання
D.5 Поточні податки на доходи, майно тощо 07 Табл. N 2.1 21 990 1184 17 774 40 948
D.61 Внески на соціальне страхування 08 Табл. N 2.2 1919 100 62 827 64 846
D.62 Соціальні допомоги, крім допомог в натурі 09 Табл. N 2.3 3369 142 81 074 36 84 621
D.7 Інші поточні трансферти 10 Табл. N 2.4 4528 2154 20 120 2623 289 425
B.6g Валовий наявний доход 11 = 06 - 07 - 08 - 09 - 10 41 387 12 308 93 487 298 838 5221 451 241
Всього 12 = 07 + 08 + 09 + 10 + 11 73 193 15 788 194 781 382 062 5257 671 081
K.1 Споживання основного капіталу 13 Методологічні положення складання рахунку утворення доходу за інституційними секторами економіки, додаток 5 -39 506 -1343 -8367 -563 -766 -50 545
B.6n Чистий наявний доход 14 = 11 - 13 1881 10 965 85 120 298 275 4455 400 696
Таблиця N 2.1
Поточні податки на доходи, майно тощо
(у фактичних цінах; млн.грн.)
Сектори-платники Сектори-одержувачі Нефінансові корпорації Фінансові корпорації Домашні господарства Вся економіка Інший світ Разом
А 1 2 3 4 = 1 + 2 + 3 5 6 = 4 + 5
Сектор загального державного управління - всього 21 990 1184 17 774 40 948 281 41 229
Центральні органи державного управління(1) 21 794 1184 886 23 864 281 24 145
Податок з доходів фізичних осіб - військовослужбовців та осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, органів і установ виконання покарань, податкової міліції 839 839 839
Податок на прибуток підприємств 21 794(4;5) 1184(4;5) 22 978 281 23 259
Надходження від грошово-речових лотерей 47 47 47
Регіональні та місцеві органи державного управління(2) 196 16 888 17 084 17 084
Податок з доходів фізичних осіб 16 465 16 465 16 465
Податок на прибуток підприємств і організацій, що належать до комунальної власності 192 192 192
Податок з власників наземних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів (з громадян) 415 415 415
Податок на промисел 8 8 8
Плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні(6) 4 4 4
_______________
(1) - Звіт про виконання Державного бюджету України за доходами.
(2) - Звіт про виконання бюджетів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя за доходами.
(3) - "Звіт про фінансові результати" банків.
(4) - "Звіт про доходи та витрати страховика" Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України.
(5) - Форма N 2 "Звіт про фінансові результати" та форма N 2-м "Звіт про фінансові результати".
(6) - Форма N Д-9 "Звіт про надходження та використання коштів на дорожнє господарство" (z0284-03) Державної служби автомобільних доріг України.

Додаток 2
Таблиця N 2.2

Внески на соціальне страхування

(у фактичних цінах; млн.грн.)
Сектори-платники Сектори-одержувачі Нефінансові корпорації Фінансові корпорації Сектор загального державного управління Некомерційні організації, що обслуговують домашні господарства Вся економіка
А 1 2 3 4 5 = 1 + 2 + 3 + 4
Нефінансові корпорації - всього +
Фактичні внески на соціальне страхування до Пенсійного фонду України +
Сплата збору з купівлі-продажу валюти(2) +
Сплата збору при відчуженні легкових автомобілів(2) +
Сплата збору з операцій купівлі-продажу нерухомого майна(2) +
Сектор загального державного управління - всього +
Фактичні внески на соціальне страхування
Центральні органи державного управління(3) +
Сплата процентів до Пенсійного фонду, що пов'язана з купівлею-продажем валюти для обслуговування: +
- внутрішнього боргу +
- зовнішнього боргу +
Регіональні та місцеві органи державного управління(4) +
Сплата процентів до Пенсійного фонду, що пов'язана з купівлею- продажем валюти для обслуговування:
- внутрішнього боргу +
- зовнішнього боргу +
Домашні господарства - всього +
Фактичні внески па соціальне страхування до Пенсійного фонду України(1) +
Обов'язкові внески підприємств, установ, організацій +
Обов'язкові внески громадян +
Кошти від осіб, які займаються підприємницькою діяльністю, адвокатів, приватних нотаріусів тощо +
Обов'язкові внески від платників, що працюють у галузі сільського господарства +
Кошти від сплати громадянами-підприємцями фіксованого податку +
Кошти піл сплати єдиного податку платником +
Надходження за пільговими пенсіями:
Сплата збору з торгівлі ювелірними виробами із золота (крім обручок), плашки і дорогоцінного каміння(2) +
Сплата збору з послуг стільникового рухомого зв'язку(2) +
Сплата збору з купівлі- продажу валюти(2) +
Сплата збору при відчуженні легкових автомобілів(2) +
Сплата збору з операцій купівлі-продажу нерухомого майна(2) +
Кошти добровільної участі у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування +
До Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності(5) +
Внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування +
Відрахування від сум єдиного податку +
До Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України(6) +
Страхові внески роботодавців +
До Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття(7) +
Страхові внески роботодавців +
Страхові внески найманих працівників +
Умовно обчислені внески роботодавців на соціальне страхування + + + +
Оплата навчальних відпусток, доплати до фактичного заробітку в разі тимчасової втрати працездатності(8;9;10;11; 12) + + + +
Матеріальна допомога(12) + + + +
Разом
_______________
(1) - Форма N 2-ПФ "Звіт про виконання бюджету Пенсійного фонду України".
(2) - Звіт про виконання Державного бюджету України за доходами.
(3) - Звіт про виконання Державного бюджету України за видатками.
(4) - Звіт про виконання бюджетів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя за видатками.
(5) - Форма N 6-ФСС "Фінансовий звіт про виконання бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності".
(6) - Звіт про виконання бюджету Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.
(7) - Інформація про виконання бюджету Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
(8) - Форма N 1-підприємництво "Звіт про основні показники діяльності підприємства".
(9) - Форма N 1-підприємництво (коротка) "Звіт про основні показники діяльності підприємства"
(10) - "Звіт про фінансові результати" Національного банку України (НБУ).
(11) - "Звіт про фінансові результати" банків.
(12) - Форма N 1-ПВ "Звіт з праці".
Таблиця N 2.3

Соціальні допомоги, крім допомог в натурі

(у фактичних цінах; млн.грн.)
Сектори-платники Сектори-одержувачі Нефінансові корпорації Фінансові корпорації Сектор загального державного управління Некомерційні організації, що обслуговують домашні господарства Вся економіка
А 1 2 3 4 5 = 1 + 2 + 3 + 4
Домашні господарства - всього +
Соціальні виплати з державного бюджету та місцевих бюджетів(2) +
Компенсаційні виплати інвалідам на бензин, ремонт, техобслуговування автотранспорту та транспортне обслуговування +
Пенсійне забезпечення осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та військовослужбовців внутрішніх військ +
Пенсійне забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та Державної спеціальної служби транспорту +
Пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій +
Пенсійне забезпечення осіб начальницького і рядового складу кримінально- виконавчої системи +
Пенсійне забезпечення осіб начальницького складу податкової міліції +
Пенсійне забезпечення військовослужбовців Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України та Управління державної охорони +
Щорічна разова грошова допомога ветеранам війни +
Щомісячна грошова допомога у зв'язку з обмеженням споживання продуктів харчування місцевого виробництва та компенсації за пільгове забезпечення продуктами харчування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи +
Компенсації за шкоду, заподіяну здоров'ю, та допомоги на оздоровлення, у разі звільнення з роботи громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи +
Компенсація сім'ям з дітьми та видатки на безплатне харчування дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи +
Розселення та облаштування депортованих кримських татар та осіб інших національностей, які були депортовані з території України +
Компенсація за втрату годувальника та допомога на поховання громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи +
Соціальний захист на випадок непрацездатності +
Соціальний захист пенсіонерів +
Соціальний захист ветеранів війни та праці +
Соціальний захист сім'ї, дітей та молоді +
Соціальний захист інших категорій населення +
Соціальні виплати з Пенсійного фонду України(3)
Пенсії згідно Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (1058-15) +
Щомісячна державна адресна допомога до пенсії +
Пенсії особам, які не мають трудового стажу для призначення пенсій +
Цільові грошова допомога пенсіонерам з мінімальними доходами +
Надбавки до пенсій, призначених згідно із Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (3551-12) +
Надбавки до пенсій, призначених згідно із Законом України "Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні" (962-12) +
Надбавки до пенсій, призначених згідно із Законом України "Про донорство крові та її компонентів" (239/95-ВР) +
Надбавки до пенсій, призначених згідно із Законом України "Про статус гірських населених пунктів" (56/95-ВР) +
Допомога пенсіонерам на непрацездатних членів сім'ї (надбавка на дітей) +
Допомога по догляду за одинокими пенсіонерами та інвалідами +
Виплата державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам +
Цільова грошова допомога на прожиття пенсіонерам та поліпшення матеріального становища інвалідам війни +
Пенсії працівникам льотно- випробного складу та особам льотних екіпажів +
Пенсії працівникам, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах +
Виплата різниці між сумою пенсії, призначеної науковим працівникам державних небюджетних та бюджетних організацій згідно із Законом України "Про науково-технічну діяльність" (1977-12)
Допомога на поховання +
Пенсії багатодітним матерям та матерям інвалідів з дитинства +
Пенсії інвалідам по зору I групи +
Пенсії, призначені згідно із Законом України "Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні" (3721-12) +
Дострокові пенсії за віком інвалідам, учасникам війни, сім'ям загиблих військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу, органів внутрішніх справ +
Пенсії пенсіонерам країн СНД +
Виплата компенсації ООН +
Пенсії військовослужбовцям рядового, сержантського та старшинського складу строкової служби +
Пенсії особам, які працювали в органах державної влади +
Надбавки до пенсій, призначені згідно із Законом України "Про пенсії за особливі заслуги перед Україною" (1767-14) +
Щомісячна доплата до пенсій особам, яким виповнилось 100 і більше років +
Щомісячні компенсаційні виплати непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за інвалідом I групи, або престарілим, який досяг 80-річного віку
Виплата державної соціальної допомоги надогляд інвалідам 1, 2, 3 групи +
Щомісячні доплати до пенсії +
Пенсії, доплати та компенсації до них, призначені згідно із Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (796-12)
Пенсії, пов'язані з достроковим виходом працівників на пенсію +
Пенсії по інвалідності та у зв'язку з втратою годувальника +
Соціальні виплати з Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття(4) +
Допомога по безробіттю +
Матеріальна допомога в період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного +
Матеріальна допомога на поховання +
Соціальні виплати з Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності(5) +
Допомога по тимчасовій непрацездатності +
Допомога при вагітності та пологах +
Допомога при народженні литими +
Допомога на поховання +
Допомога по догляду за дитиною по досягненню нею трирічного віку +
Витрати на виплату допомоги громадянам, які постраждали в наслідок Чорнобильської катастрофи
Соціальні виплати з Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України(6) +
Допомога у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю до відмовлення працездатності або встановлення інвалідності +
Одноразова допомога у разі стійкої втрати професійної працездатності потерпілому +
Щомісячна грошова сума в разі часткової або повної втрати працездатності, що компенсує відповідну частину втраченого заробітку потерпілого +
Витрати при тимчасовому переведенні потерпілого на легшу роботу +
Одноразова допомога в разі смерті потерпілого +
Щомісячні страхові виплати особам, що мають па це право в разі втрати годувальника +
Соціальні виплати громадських організацій(7) +
Соціальні допомоги за рахунок коштів фонду оплати праці підприємств, установ, організацій + + + +
Оплата навчальних відпусток, доплати до фактичного заробітку в разі тимчасової втрати працездатності(8;9;10;11; 12) + + + +
Матеріальна допомога(12) + + + +
Інший світ +
Пенсії пенсіонерам, які виїхали за кордон(3) +
Разом
_______________
(1) - Звіт про виконання Державного бюджету України за видатками.
(2) - Звіт про виконання бюджетів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя за видатками.
(3) - Форма N 2-ПФ "Звіт про виконання бюджету Пенсійного фонду України".
(4) - Звіт про виконання кошторису видатків по бюджету Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
(5) - Форма N 6-ФСС "Фінансовий звіт про виконання бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності".
(6) - Звіт про виконання бюджету Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.
(7) - Форма N 1-громадська організація "Звіт про діяльність громадської організації" (va363202-07) .
(8) - Форма N 1-підприємництво "Звіт про основні показники діяльності підприємства".
(9) - Форма N 1-підприємництво (коротка) "Звіт про основні показники діяльності підприємства"
(10) - "Звіт про фінансові результати" Національного банку України (НБУ).
(11) - "Звіт про фінансові результати" банків.
(12) - Форма N 1-ПВ "Звіт з праці".
Таблиця N 2.4

Інші поточні трансферти

(у фактичних цінах; млн.грн.)
Сектори-платники Сектори-одержувачі Нефінансові корпорації Фінансові корпорації Сектор загального державного управління Домашні господарства Вся економіка Інший світ Разом
А 1 2 3 4 5 = 1 + 2 + 3 + 4 6 7 = 5 + 6
Нефінансові корпорації - всього
Страхові відшкодування(1) +
Мобілізаційна підготовка галузей національної економіки України(2) +
Трансферти для наукових організацій(2) +
Фінансові корпорації - всього
Національний банк України
Штрафи, пені(11) + + + +
Страхові відшкодування(1) +
Інші депозитні корпорації
Штрафи, пені(11) + + + +
Страхові відшкодування(1) +
Інші фінансові посередники, крім страхових корпорацій та недержавних пенсійних фондів
Штрафи, пені, неустойки(6) +
Допоміжні фінансові організації
Штрафи, пені, неустойки(6) +
Страхові корпорації та недержавні пенсійні фонди
Страхові платежі(1) + + + + +
Штрафи, пені, неустойки(6) +
Сектор загального державного управління - всього
Центральні органи державного управління(3)
Податки, не віднесені до інших категорій (штрафи та санкції, сплачені за порушення податкового законодавства) + + +
Виконавчий збір (штраф) +
Суми, стягнені з винних осіб, за шкоду, заподіяну державі, підприємству, установі, організації +
Штрафні санкції за порушення законодавства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг + +
Пеня за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності та за невиконання зобов'язань та штрафні санкції за порушення вимог валютного законодавства +
Адміністративні штрафи та інші санкції + + +
Надходження штрафних санкцій за порушення правил пожежної безпеки + + + +
Надходження коштів від Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України +
Страхові відшкодування(1) +
Регіональні та місцеві органи державного управління(5)
Надходження коштів від відшкодування трат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва +
Адміністративні штрафи та інші санкції + + +
Пенсійний фонд України
Відшкодування на виплату пенсій, надбавок та підвищень до пенсій, призначених за різними пенсійними програмами, державної соціальної допомоги особам, які не мають права па пенсію, та інвалідам і державної соціальної допомоги на догляд(2)
Покриті я дефіциту коштів Пенсійного фонду України для виплати пенсій(2) +
Відшкодування на виплату пенсій працівникам, які були безпосередньо зайняті поїзний робочий день на підземних роботах(2) +
Компенсація Пенсійному фонду втрат від застосування платниками фіксованого сільськогосподарського податку спеціальної ставки по сплаті збору на обов'язкове пенсійне страхування(2) +
Кошти Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття(10) +
Кошти Фонду соціального страхування під нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України(9) +
Кошти на виплату різниці у пенсійному забезпеченні наукових працівників, що відшкодовуються небюджетними установами(7) +
Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності(8)
Допомога по тимчасовій непрацездатності громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи +
Нараховано непі + + +
Перераховано адміністративних штрафів + + +
Накладено господарських штрафів +
Не прийнято до зарахування витрат +
Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України(9)
Пеня за несвоєчасну сплату страхових внесків + + +
Кошти одержані під стягнення штрафів за адміністративні порушення з посадових осіб підприємців, установ, організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю + + +
Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття(10)
Штрафи, пені + + +
Домашні господарства - всього
Страхові виплати/відшкодування страхувальникам - громадянам(1) +
Дослідження і розробки у сфері державного управління (премії, стипендії)(2) +
Судова влада (моральні збитки)(2) +
Державні та галузеві премії і стипендії за видатні досягнення у галузі культури, літератури і мистецтва(2) +
Національні премії імені Тараса Шевченка у галузі культури, літератури і мистецтва(2) +
Довічні державні стипендії(2) +
Відшкодування шкоди, завданої громадянинові незаконними діями органів дізнання, попереднього слідства, прокуратури, суду(2) +
Некомерційні організації, що обслуговують домашні господарства - всього
Фінансова підтримка служб Товариства Червоного Хреста України та внесок до Міжнародної федерації Товариств Червоного Хреста та Червоного Півмісяця(2) +
Фінансова підтримка громадських організацій фізкультурно- спортивного спрямування(2) +
Фінансова підтримка параолімпійського руху в Україні(2) +
Творчі спілки(2) +
Заходи Всеукраїнського товариства "Просвіта"(2)
Фінансова підтримка громадських організацій інвалідів(2) +
Державна підтримка громадських організацій на виконання загальнодержавних програм і заходів стосовно дітей, молоді, жінок, сім'ї(2) +
Соціальний захист ветеранів війни та праці(2) +
Членські внески громадських організацій(12) +
Надходження під благодійності тощо(12) + + +
Профспілкові внески +
Кошти підприємств, виділені на утримання об'єктів житлово- комунального та соціального призначення(6) +
Інший світ - всього
Страхові виплати/відшкодування страхувальникам - нерезидентам(1) +
Вищі органи державного управління, органи місцевої влади та місцевого самоврядування, фінансова та зовнішньополітична діяльність (внески до міжнародних організацій)(2) +
Економічна допомога зарубіжним країнам(2) +
Загальне керівництво та управління у сфері агропромислового комплексу(2) +
Протиепізоотичні заходи та участь у Міжнародному епізоотичному бюро(2) +
Міжнародна діяльність у галузі рибного господарства(2) +
Разом + + + +
_______________
(1) - Звіт про доходи та витрати страховика "Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України.
(2) - Звіт про виконання Державного бюджету України за видатками.
(3) - Звіт про виконання Державного бюджету України по доходах.
(4) - Звіт про виконання бюджетів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя за видатками.
(5) - Звіт про виконання бюджетів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя по доходах.
(6) - Форма N 5 "Примітки до річної фінансової звітності".
(7) - Форма N 2-ПФ "Звіт про виконання бюджету Пенсійного фонду України".
(8) - Форма N 6-ФСС "Фінансовий звіт про виконання бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності".
(9) - Звіт про виконання бюджету Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.
(10) - Інформація про виконання бюджету Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
(11) - Інформація про доходи та витрати Національного банку України та банків.
(12) - Форма N 1-громадська організація "Звіт про діяльність громадської організації" (va363202-07) .
(13) - Експертна оцінка.
Література
1. Система национальных счетов. Комиссия Европейских сообществ, МВФ, ОЭСР, ООН, Всемирный банк, 1993. - Брюссель/Люксембург, Вашингтон, О.К., Нью-Йорк, Париж. - 1998.
2. European System of Accounts (ESA 1995). Eurostat.
3. Класифікація інституційних секторів економіки України, затверджена наказом Держкомстату України від 18.04.2005 р. N 96 (v0096202-05) .
4. Методичні вказівки щодо складання рахунку розподілу первинного доходу, затверджені наказом Держкомстату України від 08.11.2004 р. N 609 (v0609202-04) .
5. Методологічні положення складання рахунку утворення доходу за інституційними секторами економіки, затверджені наказом Держкомстату України від 01.12.2006 р. N 578.