ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 13 листопада 2020 року № 480

Про скаргу кандидата на посаду Овруцького міського голови Коростенського району Житомирської області Гуденка О.Д., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 10 листопада 2020 року за № 21-36/1-23186

До Центральної виборчої комісії 10 листопада 2020 року надійшла скарга кандидата на посаду Овруцького міського голови Коростенського району Житомирської області(далі - Овруцький міський голова) Гуденка Олександра Дмитровича, суб’єктом оскарження в якій визначено Овруцьку міську територіальну виборчу комісію Коростенського району Житомирської області (далі - Овруцька міська територіальна виборча комісія).
У скарзі суб’єкт звернення просить достроково припинити повноваження складу Овруцької міської територіальної виборчої комісії та сформувати її новий склад; зобов’язати Овруцьку міську територіальну виборчу комісію встановити результати виборів Овруцького міського голови, результати виборів депутатів Овруцької міської ради Коростенського району Житомирської області (далі - Овруцька міська рада), а також прийняти рішення про визнання виборів Овруцького міського голови та депутатів Овруцької міської ради 25 жовтня 2020 року такими, що не відбулися, і призначити повторні вибори Овруцького міського голови та депутатів Овруцької міської ради.
Свої вимоги суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує тим, що Овруцька міська територіальна виборча комісія з 9 листопада 2020 року "виявляє бездіяльність щодо повторного підрахунку голосів на виборчих дільницях", а з 7 листопада 2020 року "виявляє бездіяльність" щодо встановлення результатів виборів Овруцького міського голови та депутатів Овруцької міської ради.
Як зазначено у скарзі, всупереч порядку формування територіальних виборчих комісій, визначеному статтею 203 Виборчого кодексу України (396-20) (далі - Кодекс), Овруцька міська територіальна виборча комісія припинила повноваження керівного складу цієї комісії і призначила нових голову та заступника голови цієї виборчої комісії зі свого складу, "що в свою чергу також суперечить ч. 7-8 статті 208 Виборчого кодексу України (396-20) " і підтверджується рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 5 листопада 2020 року у справі № 240/19192/20.
Суб’єкт звернення зі скаргою вважає, що непроведення станом на 9 листопада 2020 року Овруцькою міською територіальною виборчою комісією повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях на виконання зазначеного рішення Житомирського окружного адміністративного суду є бездіяльністю цієї комісії.
На виконання частини п’ятої статті 70 Кодексу (396-20) та пункту 8.6 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 192 (далі - Порядок), копію скарги надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Центральної виборчої комісії 11 листопада 2020 року електронною поштою надійшли пояснення за підписом голови Овруцької міської територіальної виборчої комісії, з яких вбачається, що цією виборчою комісією "винесено постанову № 1 від 12 серпня 2020 року, якою відповідно до заяв Царюк І.А. та Ятлук В.С. та на підставі ст. 212 ВК України (396-20) протягом виборчого процесу виконання повноважень голови Овруцької МТВК на підставі цивільно-правового договору покладено на Головача Богдана Васильовича, виконання обов’язків заступника голови комісії покладено на Царюк Ірину Анатоліївну.
Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 5 листопада 2020 року у справі № 240/19192/20 визнано незаконними дії, вчинені Овруцькою МТВК Коростенського району Житомирської області під головуванням Головача Б.В. та заступника Царюк І.А. під час проведення підрахунку голосів з виборів депутатів Овруцької міської ради та Овруцького міського голови на перших виборах 25 жовтня 2020 року.
Зобов’язано Овруцьку МТВК Коростенського Житомирської області провести повторний підрахунок голосів з виборів депутатів Овруцької міської ради Коростенського району Житомирської області та Овруцького міського голови Коростенського району Житомирської області виборчою комісією у складі, визначеною постановою ЦВК № 172 (v0172359-20) від 10.08.2020 року.
На даний час рішення суду перебуває в процесі виконання, а саме здійснення повторного підрахунку голосів з виборів депутатів Овруцької міської ради та Овруцького міського голови територіальною виборчою комісією у складі, визначеному Центральною виборчою комісією".
Вивчивши скаргу, Центральна виборча комісія зазначає.
Відповідно до частини другої статті 3 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" (1932-15) (далі - Закон) Комісія та її члени зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України (254к/96-ВР) та законами України.
Згідно з частиною четвертою статті 14 Закону (1932-15) скарги, що стосуються виборів чи референдумів, подаються до Комісії в порядку та строки, встановлені законом про вибори чи законом про референдуми.
Порядок і строки подання та розгляду скарг, що стосуються місцевих виборів, а також вимоги до їх форми і змісту визначено розділом XI Кодексу (396-20) .
Частиною другою статті 72 Кодексу (396-20) , пунктом 10.3 Порядку передбачено, що перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення, чи подано її належним суб’єктом звернення зі скаргою, визначеним Кодексом; чи віднесено Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги); чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені Кодексом.
Відповідно до частини першої статті 65 Кодексу (396-20) суб’єктом звернення до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, може бути, зокрема, кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах.
Згідно з частинами першою, шостою, сьомою статті 66 Кодексу (396-20) , пунктом 4.1, підпунктами 4, 6 пункту 4.3 Порядку скарга до виборчої комісії може бути подана суб’єктом звернення зі скаргою протягом двох днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб’єктом оскарження, за винятком випадків, зазначених у частинах другій і третій вказаної статті Кодексу (396-20) . Днем подання скарги вважається день фактичного отримання скарги виборчою комісією.
Таким чином, скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою з дотриманням установленого Кодексом (396-20) строку.
Досліджуючи питання, чи належить розгляд поданої скарги до повноважень Центральної виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги), Комісія зазначає, що згідно з пунктом 2 частини третьої статті 65 Кодексу (396-20) та підпунктом 1 пункту 3.1 Порядку до Центральної виборчої комісії може бути оскаржено бездіяльність територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів.
Зі змісту скарги вбачається, що суб’єкт звернення по суті оскаржує бездіяльність Овруцької міської територіальної виборчої комісії щодо виконання рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 5 листопада 2020 року у справі № 240/19192/20, зокрема, непроведення повторного підрахунку голосів з виборів депутатів Овруцької міської ради та Овруцького міського голови.
Отже, Центральна виборча комісія констатує, що є належним суб’єктом розгляду скарги кандидата на посаду Овруцького міського голови Гуденка О.Д. і скарга підлягає розгляду по суті.
Крім того, частиною другою статті 33, частиною першою статті 202 Кодексу (396-20) передбачено, що Центральна виборча комісія є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів.
Відповідно до частини першої статті 16 Закону (1932-15) , якщо Комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори, виборчих прав громадян України з результатів проведених нею перевірок або із засобів масової інформації чи інших джерел, що не суперечать законодавству України, Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення в установленому вказаним Законом порядку.
З огляду на викладене Комісія вважає за необхідне розглянути окремі питання, викладені в скарзі, за власною ініціативою.
Розглянувши скаргу, а також наявні в Комісії матеріали, Центральна виборча комісія зазначає.
Рішеннями Житомирського окружного адміністративного суду від 5 листопада 2020 року у справі № 240/19192/20 та від 9 листопада 2020 року у справі № 240/19453/20 установлено, що 12 серпня 2020 року на засіданні Овруцької міської територіальної виборчої комісії "було змінено голову комісії з Царюк І.А. на Головача Б.В. та заступника виборчої комісії з Ятлук В.С. на Царюк І.А., про що свідчить постанова № 1 від 12.08.2020 року" і "протягом виборчого процесу повноваження голови цієї комісії на платній основі на підставі цивільно-правового договору покладено на Головача Богдана Васильовича, заступника голови - на Царюк Ірину Анатоліївну".
Таким чином, як зазначено в мотивувальній частині рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 9 листопада 2020 року № 240/19453/20, "наведені обставини свідчать про те, що Овруцька МТВК самостійно змінила свій склад, що суперечить положенням частини 7 статті 208 Виборчого кодексу України (396-20) , оскільки в даному випадку правом змінювати склад Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області наділена лише Центральна виборча комісія".
Аналогічний висновок зроблено Житомирським окружним адміністративним судом у рішенні від 5 листопада 2020 року у справі № 240/19192/20, яке набрало законної сили 8 листопада 2020 року.
Крім того, 6 листопада 2020 року до Центральної виборчої комісії електронною поштою надійшла окрема ухвала Житомирського окружного адміністративного суду від 5 листопада 2020 року № 240/19192/20, якою до відома Комісії доведено, що Овруцька міська територіальна виборча комісія на порушення вимог частини сьомої статті 208 Кодексу (396-20) самостійно змінила голову і заступника голови вказаної комісії та перебрала на себе повноваження Центральної виборчої комісії щодо зміни складу міської територіальної виборчої комісії.
Частиною четвертою статті 203 Кодексу (396-20) передбачено, що Центральна виборча комісія формує склад обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у містах Києві, Севастополі виборчих комісій не пізніш як за сімдесят п’ять днів до дня чергових виборів. Подання кандидатур до складу відповідних територіальних виборчих комісій можуть вносити обласні, районні, міські, районні у містах Києві, Севастополі (у разі їх відсутності у структурі відповідної політичної партії - міська міст Києва, Севастополя) організації політичних партій, зазначених у частині другій статті 203 Кодексу (396-20) , а у разі їх відсутності у структурі відповідної політичної партії - обласна організація цієї політичної партії згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм. Такі подання вносяться не раніше ніж за дев’яносто днів та не пізніш як за вісімдесят днів до дня чергових виборів.
Постановою Центральної виборчої комісії від 10 серпня 2020 року № 172 (v0172359-20) з урахуванням внесених змін утворено Овруцьку міську територіальну виборчу комісію в такому складі: Царюк Ірина Анатоліївна - голова комісії; Ятлук Валентина Степанівна - заступник голови комісії; Козубська Олена Олександрівна - секретар комісії; члени комісії: Барановська Ніна Антонівна, Барановська Ольга Андріївна, Гераскевич Марія Василівна, Головач Алла Володимирівна, Головач Богдан Васильович, Гуденко Ліна Степанівна, Денисюк Тетяна Іванівна, Дідківська Алла Валентинівна, Желонська Олена Миколаївна, Невмержицька Ольга Миколаївна, Недашківський Михайло Костянтинович, Нелеп Людмила Василівна, Смірнова Алла Анатоліївна, Соботюк Петро Григорович, Терешко Світлана Йосипівна.
При цьому питання зміни складу територіальної виборчої комісії регламентовано положеннями статті 208 Кодексу (396-20) .
Зокрема, частиною сьомою статті 208 Кодексу (396-20) визначено, що в разі, якщо голова, заступник голови або секретар виборчої комісії систематично не виконує покладені на нього обов’язки, відповідна виборча комісія може звернутися до виборчої комісії, яка її утворила, з мотивованим поданням про його заміну, якщо за це проголосували не менше двох третин від складу комісії. Подання вноситься за підписом голови, заступника голови виборчої комісії або головуючого на відповідному засіданні виборчої комісії та засвідчується печаткою цієї комісії. До подання додаються не менш як два рішення виборчої комісії про невиконання головою, заступником голови чи секретарем цієї комісії покладених на нього обов’язків, а також витяг із протоколу засідання виборчої комісії, на якому розглядалося питання про внесення такого подання.
Голова, заступник голови або секретар виборчої комісії можуть особисто подати власноручно написану заяву про складення своїх обов’язків (без припинення членства в комісії) до виборчої комісії, що утворила відповідну виборчу комісію.
На підставі аналізу вказаної норми права територіальна виборча комісія не має права самостійно змінювати склад комісії, її голову, заступника чи секретаря. Таким правом щодо зміни складу територіальної виборчої комісії наділено виборчу комісію, яка утворила цю виборчу комісію, із дотриманням процедури, визначеної частиною сьомою статті 208 Кодексу (396-20) .
Враховуючи викладене, рішеннями Житомирського окружного адміністративного суду від 5 листопада 2020 року у справі № 240/19192/20 та від 9 листопада 2020 року у справі № 240/19453/20 вчинені дії та прийняті рішення Овруцькою міською територіальною виборчою комісією під час проведення підрахунку голосів з виборів депутатів Овруцької міської ради та Овруцького міського голови на перших виборах 25 жовтня 2020 року було визнано протиправними й такими, що підлягають скасуванню, оскільки мали місце поза межами легітимного стану та неуповноваженими членами виборчої комісії.
Крім того, рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 9 листопада 2020 року у справі № 240/19453/20 встановлено, що 2 листопада 2020 року під час безперервного засідання Овруцької міської територіальної виборчої комісії затверджено протокол про результати голосування з виборів Овруцького міського голови, прийнято постанову про результати голосування з виборів Овруцького міського голови № 20, а також постанову № 20-А про визнання обраним Овруцьким міським головою Коруда І.Я. Прийняття вказаних постанов відображено в протоколі безперервного засідання Овруцької міської територіальної виборчої комісії від 2 листопада 2020 року.
Як досліджено судом під час розгляду справи № 240/19453/20, постанови Овруцької міської територіальної виборчої комісії від 2 листопада 2020 року № 20 та № 20-А підписано Головачем Б.В. як головою Овруцької міської територіальної виборчої комісії, а протокол Овруцької міської територіальної виборчої комісії про результати голосування з виборів Овруцького міського голови - Головачем Б.В. як головою комісії і Царюк І.А. як заступником голови вказаної комісії.
Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 5 листопада 2020 року у справі № 240/19192/20 дії, вчинені Овруцькою міською територіальною виборчою комісією під головуванням Головача Б.В. та заступника голови Царюк І.А. під час проведення підрахунку голосів з виборів депутатів Овруцької міської ради та Овруцького міського голови на перших виборах 25 жовтня 2020 року, визнано протиправними, а вказану виборчу комісію зобов’язано провести повторний підрахунок голосів з виборів депутатів Овруцької міської ради та Овруцького міського голови у складі (v0172359-20) , затвердженому постановою Центральної виборчої комісії від 10 серпня 2020 року № 172.
Відповідно до частини другої статті 14 Кодексу (396-20) адміністративного судочинства України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов’язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об’єднаннями на всій території України.
Центральна виборча комісія звертає увагу, що згідно з висновками, викладеними Верховним Судом у рішенні від 11 серпня 2019 року у справі № 9901/436/19, з яким погодилась Велика Палата Верховного Суду, залишаючи своєю постановою від 15 серпня 2019 року відповідне рішення суду першої інстанції без змін, протиправна бездіяльність суб’єкта владних повноважень - це утримання суб’єкта владних повноважень від вчинення рішень, дій, які цей суб’єкт зобов’язаний був вчинити на підставі закону та/або іншого нормативно-правового регулювання.
Як вбачається із наявних у Комісії документів, на момент прийняття цієї постанови Овруцькою міською територіальною виборчою комісією розпочато процедуру проведення повторного підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Овруцької міської ради та Овруцького міського голови, яка триває.
При цьому повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів згідно з частиною дванадцятою статті 254 Кодексу (396-20) здійснюється членами територіальної виборчої комісії в порядку, визначеному Центральною виборчою комісією, з урахуванням положень статті 250 Кодексу (396-20) .
Відповідно до вимог частини тринадцятої статті 254 Кодексу (396-20) , пункту 6.7 Порядку підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів, порядку повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 15 жовтня 2020 року № 386, територіальна виборча комісія за результатами повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці складає протокол про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці.
Також Комісія зазначає, що за змістом частини другої статті 206, статті 255 Кодексу (396-20) відповідна територіальна виборча комісія на підставі протоколів (у тому числі з позначкою "Уточнений") дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, а в разі повторного підрахунку голосів виборців - протоколів територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці не пізніш як на дев’ятий день з дня голосування встановлює підсумки голосування по кожному виборчому округу з відповідних місцевих виборів, про що складає у визначеній Кодексом кількості примірників протокол.
Згідно з частиною першою статті 256 Кодексу (396-20) виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, районна у місті, міська, сільська, селищна виборча комісія на своєму засіданні на підставі протоколів про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів з відповідних місцевих виборів (у тому числі з позначкою "Уточнений") не пізніш як на дванадцятий день після дня голосування встановлює результати виборів депутатів у єдиному багатомандатному виборчому окрузі, про що складає протокол про результати виборів.
Відповідна територіальна виборча комісія на підставі протоколів, зазначених у частині першій цієї статті (у тому числі протоколів з позначкою "Уточнений"), а в разі проведення повторного підрахунку голосів виборців - на підставі протоколів відповідної територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, не пізніш як на дванадцятий день з дня голосування (а у разі проведення повторного голосування - не пізніш як на п’ятий день з дня повторного голосування) встановлює результати голосування з відповідних місцевих виборів сільського, селищного, міського голови, депутатів у багатомандатних виборчих округах у день виборів (день повторного голосування), про що складає протокол (частина друга статті 268 Кодексу (396-20) ).
Відповідно до пункту 1 частини сьомої статті 72 Кодексу (396-20) під час розгляду по суті скарги щодо бездіяльності суб’єкта оскарження виборча комісія вирішує, чи мала місце оскаржувана дія (бездіяльність) суб’єкта оскарження.
Разом з тим Овруцькою міською територіальною виборчою комісією здійснюються заходи щодо встановлення результатів виборів депутатів Овруцької міської ради та Овруцького міського голови, а отже, у Комісії немає підстав для задоволення скарги.
Окремо Центральна виборча комісія зазначає, що за змістом частини третьої статті 208 Кодексу (396-20) повноваження усього складу територіальної виборчої комісії можуть бути достроково припинені в установленому законом порядку виборчою комісією, яка сформувала (утворила) відповідну територіальну виборчу комісію, рішенням виборчої комісії вищого рівня з відповідних місцевих виборів або рішенням суду в разі одноразового грубого порушення чи систематичного порушення комісією Конституції України (254к/96-ВР) та законів України.
Зазначені положення не покладають на Комісію як на комісію вищого рівня імперативного обов’язку достроково припинити повноваження територіальної виборчої комісії за наявності викладених підстав. Право Центральної виборчої комісії на дострокове припинення повноважень територіальної виборчої комісії є дискреційним, тобто правом діяти на свій розсуд, обираючи з кількох юридично допустимих рішень те, яке Комісія вважає найкращим за певних обставин.
З огляду на вказане Центральна виборча комісія дійшла висновку, що викладені обставини у своїй сукупності обумовлюють відмову в задоволенні скарги Гуденка О.Д.
За змістом частини п’ятнадцятої статті 36 Кодексу (396-20) рішення виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийнято з перевищенням її повноважень, може бути скасовано виборчою комісією вищого рівня або судом.
Зважаючи на викладене, Центральна виборча комісія вважає за необхідне скасувати постанову Овруцької міської територіальної виборчої комісії від 12 серпня 2020 року № 1.
У зв’язку з цим Центральна виборча комісія вважає за необхідне зобов’язати Овруцьку міську територіальну виборчу комісію невідкладно привести свою діяльність та рішення у відповідність із вимогами виборчого законодавства, з урахуванням обставин, викладених у цій постанові.
Крім того, Комісія зазначає, що відповідно до частини шостої статті 33 Кодексу (396-20) територіальні виборчі комісії є юридичними особами.
Частиною першою статті 206 Кодексу (396-20) визначено, що територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та порядку, передбачених Кодексом та законами України.
Виборчі комісії зобов’язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, установлені Конституцією України (254к/96-ВР) , Кодексом та законами України (частина третя статті 32 Кодексу (396-20) ).
З огляду на те, що згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань керівником Овруцької міської територіальної виборчої комісії є Головач Богдан Васильович, відомості про якого внесено на підставі постанови цієї комісії від 12 серпня 2020 року № 1, а також беручи до уваги досліджені Комісією обставини, зазначене у своїй сукупності може свідчити про ознаки складу злочину в діях окремих членів територіальної виборчої комісії.
Частиною четвертою статті 13 Закону (1932-15) передбачено, що в разі виявлення у процесі розгляду питання на засіданні Комісії ознак вчинення злочину чи іншого правопорушення Комісія приймає рішення про звернення до відповідних правоохоронних органів та передає їм відповідні матеріали. Правоохоронний орган, якому передано вказані матеріали, повідомляє Комісію про результати розгляду звернення чи вжиті заходи в установлений законом строк.
Згідно з частиною першою статті 23 Закону України "Про Національну поліцію" (580-19) поліція відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, виявляє причини та умови, що сприяють вчиненню кримінальних та адміністративних правопорушень, вживає у межах своєї компетенції заходів для їх усунення; вживає заходів з метою виявлення кримінальних, адміністративних правопорушень; припиняє виявлені кримінальні та адміністративні правопорушення; здійснює своєчасне реагування на заяви та повідомлення про кримінальні, адміністративні правопорушення або події; здійснює досудове розслідування кримінальних правопорушень у межах визначеної підслідності.
За таких обставин Комісія вважає за необхідне звернутися до Національної поліції України для проведення перевірки зазначених у цій постанові фактів та вжиття відповідних заходів реагування в разі наявності підстав.
Окремо Комісія вважає за потрібне звернути увагу Овруцької міської територіальної виборчої комісії на необхідність неухильного дотримання вимог законодавства України в ході реалізації повноважень щодо підготовки і проведення місцевих виборів та організації своєї роботи.
Враховуючи викладене, відповідно до частини третьої статті 32, частини другої статті 33, частин першої, третьої статті 65, статей 66, 69 , частин першої, другої, п’ятої, сьомої статті 72, статей 202, 254 Виборчого кодексу України (396-20) , Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів (v0192359-20) , затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 192, керуючись частиною другою статті 1, частиною першою статті 2, частиною другою статті 3, статтями 11 - 13, 17, 21 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" (1932-15) , Центральна виборча комісія постановляє:
1. Відмовити в задоволенні скарги кандидата на посаду Овруцького міського голови Коростенського району Житомирської області Гуденка Олександра Дмитровича, зареєстрованої в Центральній виборчій комісії 10 листопада 2020 року за № 21-36/1-23186.
2. Скасувати постанову Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області від 12 серпня 2020 року № 1.
3. Зобов’язати Овруцьку міську територіальну виборчу комісію Коростенського району Житомирської області привести свою діяльність та рішення у відповідність із вимогами виборчого законодавства України, з урахуванням обставин, викладених у цій постанові.
4. Звернути увагу Овруцької міської територіальної виборчої комісії Коростенського району Житомирської області на необхідність неухильного дотримання вимог законодавства в ході реалізації повноважень щодо підготовки і проведення місцевих виборів та організації своєї роботи.
5. Звернутися до Національної поліції України для проведення перевірки обставин, викладених у цій постанові, та вжиття належних заходів реагування в разі наявності відповідних підстав.
6. Копію цієї постанови надіслати кандидату на посаду Овруцького міського голови Коростенського району Житомирської області Гуденку О.Д., Овруцькій міській територіальній виборчій комісії Коростенського району Житомирської області, Житомирському окружному адміністративному суду.
7. Цю постанову оприлюднити на офіційному вебсайті Центральної виборчої комісії.
Голова
Центральної виборчої комісії
О.ДІДЕНКО