ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 27 листопада 2020 року № 527

Про скаргу Київської обласної організації Політичної партії "НАШ КРАЙ", зареєстровану в Центральній виборчій комісії 24 листопада 2020 року за № 21-34-26811

До Центральної виборчої комісії 24 листопада 2020 року надійшла скарга Київської обласної організації Політичної партії "НАШ КРАЙ", зареєстрована в Комісії за № 21-34-26811, суб’єктом оскарження в якій визначено Київську обласну територіальну виборчу комісію.
У скарзі суб’єкт звернення просить:
"1) визнати бездіяльність Київської обласної територіальної виборчої комісії щодо нездійснення контролю за Фастівською міською територіальною виборчою комісією Фастівського району Київської області щодо встановлення підсумків голосування в межах частини виборчого округу № 9, в тому числі проведення повторного підрахунку голосів у межах територіального виборчого округу № 9 з виборів депутатів Київської обласної ради на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2020 року по справі № 320/11280/20;
2) визнати бездіяльність Київської обласної територіальної виборчої комісії щодо нездійснення повноважень Фастівської міської територіальної виборчої комісії Фастівського району Київської області в порядку ч. 1 ст. 256 Виборчого кодексу України (396-20) щодо встановлення підсумків голосування в межах частини виборчого округу № 9, в тому числі проведення повторного підрахунку голосів у межах територіального виборчого округу № 9 з виборів депутатів Київської обласної ради на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2020 року по справі № 320/11280/20;
3) визнати бездіяльність Київської обласної територіальної виборчої комісії щодо нескладання нового протоколу про результати виборів депутатів Київської обласної ради з урахуванням протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Київської обласної ради у межах частини територіального виборчого округу № 9 на виконання пункту 7 постанови Центральної виборчої комісії від 20 листопада 2020 року за № 506".
Обґрунтовуючи свої вимоги, скаржник зазначає, що постановою Центральної виборчої комісії від 20 листопада 2020 року № 506 було, зокрема, зобов’язано Фастівську міську територіальну виборчу комісію Фастівського району Київської області (далі - Фастівська міська територіальна виборча комісія) після сформування її нового складу провести на виборчих дільницях повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Київської обласної ради та встановити підсумки голосування з виборів депутатів Київської обласної ради у межах територіального виборчого округу № 9 відповідно до положень Виборчого кодексу України (396-20) (далі - Кодекс) з урахуванням рішення Київського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2020 року в справі № 320/11280/20, залишеного без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 15 листопада 2020 року (пункт 7 цієї постанови Комісії).
Крім того, цією постановою Комісія також зобов’язала Київську обласну територіальну виборчу комісію скласти новий протокол про результати виборів депутатів Київської обласної ради з урахуванням протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Київської обласної ради у межах територіального виборчого округу № 9, складеного Фастівською міською територіальною виборчою комісією на виконання пункту 7 цієї постанови, а також здійснити контроль за виконанням Фастівською міською територіальною виборчою комісією цієї постанови, забезпечивши в разі наявності підстав виконання повноважень, передбачених частиною першою статті 256 Кодексу (396-20) (пункти 8, 10 зазначеної постанови Комісії).
Разом з тим суб’єкт звернення зі скаргою стверджує, що постанова Комісії від 20 листопада 2020 року № 506 (v0506359-20) не виконується, Фастівська міська територіальна виборча комісія не проводить повторний підрахунок голосів виборців, а Київська обласна територіальна виборча комісія не здійснює контроль за виконанням цією виборчою комісією указаної постанови Центральної виборчої комісії та не забезпечує виконання повноважень, передбачених частиною першою статті 256 Кодексу (396-20) .
Також скаржник зазначає, що вказана бездіяльність суб’єкта оскарження призвела до порушення його прав та основних засад виборчого процесу, визначених Кодексом (396-20) , що обумовило його звернення до Комісії з цією скаргою.
На виконання частини п’ятої статті 70 Кодексу (396-20) та пункту 8.6 Порядку (v0192359-20) розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 192 (v0192359-20) (далі - Порядок), Київській обласній територіальній виборчій комісії надіслано копію скарги, а також вимогу надати пояснення та документи щодо викладених у скарзі обставин.
До Центральної виборчої комісії 25 листопада 2020 року електронною поштою надійшло пояснення Київської обласної територіальної виборчої комісії за підписом її голови, в якому, зокрема, зазначено, що цією виборчою комісією надається постійна консультативна підтримка Фастівській міській територіальній виборчій комісії. Водночас у поясненні вказано, що "Фастівська міська територіальна виборча комісія наразі має деякі труднощі, зокрема, її позбавлено приміщення для засідань, оргтехніки, тощо. За словами представників органів місцевого самоврядування це стало внаслідок відсутності оплати за оренду приміщення та закінченням виборчого процесу. У зв’язку з цим Фастівською ТВК перше засідання (в новому складі) проводилося на сходинах.
Такі об’єктивні перепони виключають можливість Фастівською міською територіальною виборчою комісією вчасно і в повному об’ємі провести перерахунок, адже на сьогоднішній день вони навіть не в змозі витребувати оригінали бюлетенів з місцевого архіву та доставити до свого приміщення".
Крім того, з метою з’ясування ситуації щодо виконання у відповідній частині постанови Центральної виборчої комісії від 20 листопада 2020 року за № 506 (v0506359-20) до Фастівської міської територіальної виборчої комісії 25 листопада 2020 року було надіслано звернення з проханням надати інформацію щодо виконання вказаної постанови Комісії та засвідчені належним чином копії відповідних документів на підтвердження її виконання.
Проте станом на момент розгляду цього питання на засіданні Комісії жодних документів чи інформації від Фастівської міської територіальної виборчої комісії не надійшло.
Вивчивши скарги та додані до них матеріали, Центральна виборча комісія зазначає.
Частиною другою статті 3 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" (1932-15) (далі - Закон) передбачено, що Комісія та її члени зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України (254к/96-ВР) та законами України.
Згідно з частиною четвертою статті 14 Закону (1932-15) скарги, що стосуються виборів чи референдумів, подаються до Комісії в порядку та строки, встановлені законом про вибори чи законом про референдуми.
Порядок і строки подання та розгляду скарг, що стосуються місцевих виборів, а також вимоги до їх форми і змісту визначено розділом XI Кодексу (396-20) .
Відповідно до частини сьомої статті 63 Кодексу (396-20) постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 192 затверджено Порядок (v0192359-20) .
Частиною другою статті 72 Кодексу (396-20) , пунктом 10.3 Порядку (v0192359-20) передбачено, що перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення, чи подано її належним суб’єктом звернення зі скаргою, визначеним Кодексом; чи віднесено Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги); чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені Кодексом.
За змістом частини першої статті 65 Кодексу (396-20) суб’єктом звернення до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, може бути, зокрема, місцева організація політичної партії - суб’єкт виборчого процесу місцевих виборів в особі її керівника.
Частиною першою статті 22 Кодексу (396-20) визначено, що місцева організація політичної партії, яка висунула кандидатів на відповідних виборах, є суб’єктом виборчого процесу відповідних виборів.
Частинами першою, сьомою статті 66 Кодексу (396-20) , пунктом 4.1, підпунктом 6 пункту 4.3 Порядку (v0192359-20) передбачено, що скарга до виборчої комісії може бути подана суб’єктом звернення зі скаргою протягом двох днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб’єктом оскарження, за винятком випадків, зазначених у частинах другій і третій указаної статті Кодексу (396-20) . Днем подання скарги вважається день фактичного отримання скарги виборчою комісією.
Згідно з пунктом 2 частини третьої статті 65 Кодексу (396-20) та підпунктом 1 пункту 3.1 Порядку (v0192359-20) до Центральної виборчої комісії може бути оскаржено бездіяльність територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів.
Отже, Комісія зазначає про наявність підстав для розгляду скарги по суті.
Розглянувши скаргу, пояснення суб’єкта оскарження, а також інші наявні в Комісії документи, Центральна виборча комісія зазначає.
Відповідно до статті 1 Закону (1932-15) Комісія є колегіальним державним органом, наділеним повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів та референдумів у порядку та в межах, установлених законами України. Комісія здійснює контроль за діяльністю та консультативно-методичне забезпечення виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад, сільських, селищних, міських голів та комісій з місцевих референдумів.
Центральна виборча комісія в межах повноважень, визначених частиною першою статті 2, статтями 16, 17, 21 Закону (1932-15) , забезпечує дотримання передбачених Конституцією України (254к/96-ВР) та законами України принципів і засад виборчого і референдумного процесів, реалізацію виборчих прав громадян України та права на участь у референдумі, однакове застосування законодавства України про вибори і референдуми на всій території України, здійснює контроль за додержанням вимог законодавства України про вибори і референдуми, приймає роз’яснення і рекомендації з питань застосування законодавства України про вибори і референдуми.
Повноваження Центральної виборчої комісії щодо організації підготовки та проведення місцевих виборів визначено статтями 17, 21 Закону (1932-15) та статтею 205 Кодексу (396-20) .
Частиною другою статті 33, пунктом 1 частини першої статті 202 Кодексу (396-20) передбачено, що Центральна виборча комісія є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів.
При цьому рішення Центральної виборчої комісії, прийняті в межах її повноважень, є обов’язковими для виконання всіма суб’єктами виборчого процесу, в тому числі територіальними, дільничними виборчими комісіями, а також органами виконавчої влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, громадськими об’єднаннями, підприємствами, установами, організаціями (частина перша статті 13 Закону (1932-15) , частина третя статті 202 Кодексу (396-20) ).
Частиною першою статті 32, частинами першою, четвертою статті 33 Кодексу (396-20) встановлено, що територіальні виборчі комісії є постійно діючими спеціальними колегіальними незалежними органами адміністрування виборчих процесів, які в межах повноважень, визначених Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів.
Частиною третьою статті 32 Кодексу (396-20) передбачено, що виборчі комісії зобов’язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, установлені Конституцією України (254к/96-ВР) , Кодексом та законами України.
За змістом статті 206 Кодексу (396-20) повноваження територіальних виборчих комісій визначено Кодексом та законами України.
Зокрема, до повноважень територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних виборів, належить здійснення в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці контролю за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори в частині, що стосується відповідних місцевих виборів (пункт 22 частини другої статті 206 Кодексу (396-20) ).
Відповідно до частини першої статті 256 Кодексу (396-20) виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, районна у місті, міська, сільська, селищна виборча комісія на своєму засіданні на підставі протоколів про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів з відповідних місцевих виборів (у тому числі з позначкою "Уточнений") не пізніш як на дванадцятий день після дня голосування встановлює результати виборів депутатів у єдиному багатомандатному виборчому окрузі, про що складає протокол про результати виборів.
У разі нескладання або неналежного складання територіальною виборчою комісією протоколу про встановлення підсумків голосування (у тому числі з позначкою "Уточнений") у строки, визначені Кодексом, або його ненадходження до виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборчої комісії, виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна в місті, сільська, селищна (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборча комісія здійснює повноваження територіальної виборчої комісії щодо встановлення підсумків голосування у межах відповідного територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу). У такому разі виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна в місті, сільська, селищна (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборча комісія витребовує та забезпечує транспортування від територіальної виборчої комісії виборчих документів, зазначених у частині десятій статті 251 Кодексу (396-20) , а також може витребувати інші документи.
Центральна виборча комісія 20 листопада 2020 року, розглянувши скаргу Київської обласної організації Політичної партії "НАШ КРАЙ", зареєстровану в Комісії 18 листопада 2020 року за № 21-34-25106, взявши до уваги факти, викладені в поданій тим самим суб’єктом скарзі, зареєстрованій в Комісії 18 листопада 2020 року за № 25-34-25109, а також дослідивши інші наявні документи, прийняла постанову № 506, пунктами 5, 7, 8, 10 якої відповідно:
достроково припинила повноваження всього складу Фастівської міської територіальної виборчої комісії у зв’язку з одноразовим грубим порушенням нею вимог Конституції України (254к/96-ВР) , Кодексу (396-20) та законів України;
зобов’язала Фастівську міську територіальну виборчу комісію після сформування її нового складу провести на виборчих дільницях повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Київської обласної ради та встановити підсумки голосування з виборів депутатів Київської обласної ради у межах територіального виборчого округу № 9 відповідно до положень Кодексу (396-20) з урахуванням рішення Київського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2020 року в справі № 320/11280/20, залишеного без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 15 листопада 2020 року;
зобов’язала Київську обласну територіальну виборчу комісію скласти новий протокол про результати виборів депутатів Київської обласної ради з урахуванням протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Київської обласної ради у межах територіального виборчого округу № 9, складеного Фастівською міською територіальною виборчою комісією на виконання пункту 7 цієї постанови;
зобов’язала Київську обласну територіальну виборчу комісію здійснити контроль за виконанням Фастівською міською територіальною виборчою комісією цієї постанови, забезпечивши в разі наявності підстав виконання повноважень, передбачених частиною першою статті 256 Кодексу (396-20) .
Новий склад Фастівської міської територіальної виборчої комісії сформовано постановою Центральної виборчої комісії від 21 листопада 2020 року № 514 (v0514359-20) .
З наданого пояснення Київської обласної територіальної виборчої комісії вбачається, що станом на 25 листопада 2020 року Фастівською міською територіальною виборчою комісією не проведено на виборчих дільницях повторного підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Київської обласної ради та не встановлено підсумків голосування з виборів депутатів Київської обласної ради в межах територіального виборчого округу № 9, як її було зобов’язано постановою Комісії від 20 листопада 2020 року № 506 (v0506359-20) .
Документів чи інформації, які б свідчили про виконання Фастівською міською територіальною виборчою комісією вказаної постанови Центральної виборчої комісії, до Комісії не надійшло.
Таким чином, оскільки Фастівською міською територіальною виборчою комісією на виконання постанови Комісії з урахуванням судових рішень, що набрали законної сили, не було складено протоколу про підсумки голосування у межах територіального виборчого округу № 9, у Київської обласної територіальної виборчої комісії були підстави для виконання повноважень, передбачених частиною першою статті 256 Кодексу (396-20) , а саме - щодо встановлення підсумків голосування у межах вказаного виборчого округу замість Фастівської міської територіальної виборчої комісії.
Натомість надане Київською обласною територіальною виборчою комісією пояснення за відсутності іншої інформації та документів не дає підстав для висновку, що вказаною комісією в межах реалізації наданих повноважень вчинялися дії, спрямовані на встановлення підсумків голосування у межах територіального виборчого округу № 9 замість Фастівської міської територіальної виборчої комісії.
За таких обставин Комісія дійшла висновку, що має місце протиправна бездіяльність Київської обласної територіальної виборчої комісії у зв’язку з нездійсненням нею за наявності передбачених частиною першою статті 256 Кодексу (396-20) підстав повноважень щодо встановлення підсумків голосування у межах територіального виборчого округу № 9 замість Фастівської міської територіальної виборчої комісії.
Згідно з частиною дев’ятою статті 72 Кодексу (396-20) , пунктом 10.13 Порядку (v0192359-20) виборча комісія приймає рішення про задоволення скарги в разі встановлення, що рішення, дії чи бездіяльність суб’єкта оскарження не відповідають законодавству про вибори.
У разі задоволення скарги виборча комісія може задовольнити всі або частину вимог суб’єкта звернення зі скаргою.
Зважаючи на наведене вище, Комісія констатує, що вимога щодо визнання протиправною бездіяльності Київської обласної територіальної виборчої комісії у зв’язку з нездійсненням нею за наявності передбачених частиною першою статті 256 Кодексу (396-20) підстав повноважень щодо встановлення підсумків голосування у межах територіального виборчого округу № 9 підлягає задоволенню.
Стосовно інших вимог скарги Комісія зазначає.
Частинами першою - третьою статті 71 Кодексу (396-20) , пунктами 9.1, 9.3 Порядку (v0192359-20) визначено, що доказами, на підставі яких виборча комісія під час розгляду скарги встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення суб’єкта звернення зі скаргою, суб’єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інших обставин, що мають значення для правильного розгляду скарги, можуть бути, зокрема, письмові документи і матеріали (у тому числі електронні), які містять відомості про обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги; письмові пояснення суб’єктів виборчого процесу, посадових і службових осіб органів виконавчої влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, закладів, установ і організацій, відповідних правоохоронних органів, отримані на вимогу суб’єкта розгляду скарги, у тому числі і членів виборчої комісії на виконання повноважень виборчої комісії.
Докази виборчій комісії надають суб’єкт звернення зі скаргою, суб’єкт оскарження, заінтересовані особи. Якщо суб’єкт звернення зі скаргою, суб’єкт оскарження чи заінтересована особа не надасть докази для підтвердження обставин, на які він посилається, виборча комісія вирішує справу на основі наявних доказів.
Комісія зазначає, що доказів на підтвердження бездіяльності Київської обласної територіальної виборчої комісії щодо здійснення нею контролю за виконанням Фастівською міською територіальною виборчою комісією постанови Центральної виборчої комісії скаржником не надано. Також із наявних у Комісії документів така бездіяльність не вбачається, а отже, вимога "визнати бездіяльність Київської обласної територіальної виборчої комісії щодо нездійснення контролю за Фастівською міською територіальною виборчою комісією Фастівського району Київської області щодо встановлення підсумків голосування в межах частини виборчого округу № 9, в тому числі проведення повторного підрахунку голосів у межах територіального виборчого округу № 9 з виборів депутатів Київської обласної ради на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2020 року по справі № 320/11280/20" задоволенню не підлягає.
Крім того, не підлягає задоволенню вимога визнати бездіяльність Київської обласної територіальної виборчої комісії щодо нескладення нового протоколу про результати виборів депутатів Київської обласної ради з урахуванням протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Київської обласної ради у межах частини територіального виборчого округу № 9 на виконання пункту 7 постанови Комісії від 20 листопада 2020 року № 506, оскільки на день розгляду цієї скарги вказаний протокол про підсумки голосування не складено, а отже, така вимога є передчасною.
Водночас Комісія зауважує, що відповідно до частин першої, третьої статті 16 Закону (1932-15) , якщо Комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори і референдуми, виборчих прав громадян України та права на участь у референдумі з результатів проведених нею перевірок або із засобів масової інформації чи інших джерел, що не суперечать законодавству України, Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення у встановленому цим Законом порядку.
У разі необхідності з метою забезпечення дотримання законного перебігу виборчого процесу, захисту та поновлення порушених виборчих прав громадян Комісія може з власної ініціативи розглянути питання діяльності виборчих комісій нижчого рівня та за результатами розгляду, зокрема, зобов’язати виборчу комісію, комісію з референдуму здійснити дії, передбачені законодавством, що регулює організацію та порядок проведення виборів, зобов’язати суб’єкта оскарження здійснити передбачені законодавством, що регулює організацію та порядок проведення виборів, дії, які випливають із факту скасування рішення, визнання дій або бездіяльності протиправними, поновити в інший спосіб порушені виборчі права громадян, права та законні інтереси суб’єкта виборчого процесу.
Враховуючи викладені вище обставини, беручи до уваги, що на сьогодні Фастівською міською територіальною виборчою комісією не проведено на виборчих дільницях повторного підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Київської обласної ради та встановлення підсумків голосування з виборів депутатів Київської обласної ради в межах територіального виборчого округу № 9 відповідно до положень Кодексу (396-20) з урахуванням рішення Київського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2020 року в справі № 320/11280/20, залишеного без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 15 листопада 2020 року, зважаючи, що забезпечення належного функціонування Фастівської міської територіальної виборчої комісії може зайняти певний час, Комісія вважає за необхідне розглянути питання встановлення підсумків голосування з виборів депутатів Київської обласної ради в межах територіального виборчого округу № 9 за власною ініціативою.
Так, Комісія зазначає, що на Київську обласну територіальну виборчу комісію як територіальну виборчу комісію, яка встановлює результати виборів депутатів Київської обласної ради, виборчим законодавством покладено повноваження щодо забезпечення дотримання основних засад виборчого права, належного здійснення виборчих процедур і механізмів, передбачених Кодексом, точного і достовірного встановлення результатів виборів депутатів Київської обласної ради, для чого їй надано можливість, зокрема, в разі нескладання або неналежного складання територіальною виборчою комісією протоколу про встановлення підсумків голосування (у тому числі з позначкою "Уточнений") у строки, визначені Кодексом, або його ненадходження до виборчої комісії здійснити повноваження територіальної виборчої комісії щодо встановлення підсумків голосування у межах відповідного територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу), для чого витребувати та забезпечити транспортування від територіальної виборчої комісії виборчих документів, зазначених у частині десятій статті 251 Кодексу (396-20) , а також інших документів.
Водночас слід зауважити, що встановлення підсумків голосування з виборів депутатів Київської обласної ради в межах територіального виборчого округу № 9 за змістом рішення Київського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2020 року в справі № 320/11280/20, залишеного без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 15 листопада 2020 року, повинно бути здійснено за наслідками повторного підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Київської обласної ради на виборчих дільницях, визначених цим судовим рішенням, проведеного із дотриманням вимог Кодексу (396-20) .
Порядок проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях унормовано положеннями частин дванадцятої - вісімнадцятої статті 254 Кодексу (396-20) .
При цьому Комісія зазначає, що виборча документація з виборів депутатів Київської обласної ради, в тому числі виборчі бюлетені з указаних виборів, що була транспортована дільничними виборчими комісіями до Фастівської міської територіальної виборчої комісії, перебуває на зберіганні в архівному відділі Фастівської районної державної адміністрації Київської області (акт приймання-передавання від 10 листопада 2020 року № 5), який має забезпечити доступ до цієї документації.
За вказаних обставин Комісія дійшла висновку про необхідність зобов’язання Київської обласної територіальної виборчої комісії здійснити повноваження Фастівської міської територіальної виборчої комісії щодо проведення на виборчих дільницях повторного підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Київської обласної ради на підставі виборчої документації з виборів депутатів Київської обласної ради дільничних виборчих комісій, що перебуває на зберіганні в архівному відділі Фастівської районної державної адміністрації Київської області, та встановлення підсумків голосування з виборів депутатів Київської обласної ради в межах територіального виборчого округу № 9 відповідно до положень Кодексу (396-20) з урахуванням рішення Київського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2020 року в справі № 320/11280/20, залишеного без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 15 листопада 2020 року, про що скласти відповідні протоколи.
Також Комісія зауважує, що встановлення результатів виборів - це низка взаємопов’язаних, послідовних дій виборчих комісій з відповідних виборів.
Таким чином, складення нового протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Київської обласної ради в межах територіального виборчого округу № 9 зумовлює необхідність виконання вимог частини першої статті 256 Кодексу (396-20) щодо встановлення результатів виборів депутатів указаної ради з урахуванням цього протоколу.
З метою забезпечення дотримання вимог Кодексу (396-20) щодо встановлення результатів виборів депутатів Київської обласної ради відповідно до виборчого законодавства Комісія вважає за необхідне зобов’язати Київську обласну територіальну виборчу комісію встановити результати вказаних виборів з урахуванням протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Київської обласної ради в межах територіального виборчого округу № 9, складеного Київською обласною територіальною виборчою комісією на виконання цієї постанови, та скласти новий протокол про результати виборів депутатів Київської обласної ради.
Враховуючи викладене, відповідно до частини третьої статті 32, частин першої, другої, четвертої, восьмої статті 33, частини четвертої статті 38, статей 202, 206, частин дванадцятої - вісімнадцятої статті 254, статей 255, 256 Виборчого кодексу України (396-20) , керуючись частиною другою статті 3, статтями 11 - 13, 16, 17, 21 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" (1932-15) , Центральна виборча комісія постановляє:
1. Скаргу Київської обласної організації Політичної партії "НАШ КРАЙ", зареєстровану в Центральній виборчій комісії 24 листопада 2020 року за № 21-34-26811, задовольнити частково.
2. Визнати протиправною бездіяльність Київської обласної територіальної виборчої комісії у зв’язку із нездійсненням нею за наявності передбачених частиною першою статті 256 Виборчого кодексу України (396-20) підстав повноважень щодо встановлення підсумків голосування у межах територіального виборчого округу № 9 з виборів депутатів Київської обласної ради замість Фастівської міської територіальної виборчої комісії Фастівського району Київської області.
3. У задоволенні інших вимог скарги Київської обласної організації Політичної партії "НАШ КРАЙ", зареєстрованої в Центральній виборчій комісії 24 листопада 2020 року за № 21-34-26811, відмовити.
4. Зобов’язати Київську обласну територіальну виборчу комісію здійснити повноваження Фастівської міської територіальної виборчої комісії Фастівського району Київської області щодо проведення на виборчих дільницях повторного підрахунку голосів виборців з виборів депутатів Київської обласної ради на підставі виборчої документації з виборів депутатів Київської обласної ради дільничних виборчих комісій, що перебуває на зберіганні в архівному відділі Фастівської районної державної адміністрації Київської області, та встановлення підсумків голосування з виборів депутатів Київської обласної ради в межах територіального виборчого округу № 9 відповідно до положень Виборчого кодексу України (396-20) , з урахуванням рішення Київського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2020 року в справі № 320/11280/20, залишеного без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 15 листопада 2020 року, про що скласти відповідні протоколи.
5. Зобов’язати Київську обласну територіальну виборчу комісію встановити результати виборів депутатів Київської обласної ради з урахуванням протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Київської обласної ради в межах територіального виборчого округу № 9, складеного на виконання пункту 4 цієї постанови, та скласти новий протокол про результати виборів депутатів Київської обласної ради.
6. Копію цієї постанови надіслати Київській обласній організації Політичної партії "НАШ КРАЙ", Київській обласній та Фастівській міській територіальним виборчим комісіям, Фастівській районній державній адміністрації Київської області.
7. Цю постанову оприлюднити на офіційному вебсайті Центральної виборчої комісії.
Голова
Центральної виборчої комісії
О.ДІДЕНКО