КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 05 січня 2021 р. № 1-р Київ

Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції реформи фінансування системи забезпечення населення культурними послугами

1. Затвердити план заходів щодо реалізації Концепції реформи фінансування системи забезпечення населення культурними послугами, що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, обласним та Київській міській державним адміністраціям інформувати щороку до 15 лютого Міністерство культури та інформаційної політики про стан виконання плану заходів, затвердженого цим розпорядженням, для подання до 15 березня Кабінетові Міністрів України узагальненої інформації.
Прем’єр-міністр України Д. ШМИГАЛЬ Інд. 73
ЗАТВЕРДЖЕНО
 розпорядженням Кабінету Міністрів України
 від 5 січня 2021 р. № 1-р

ПЛАН ЗАХОДІВ

щодо реалізації Концепції реформи фінансування системи забезпечення населення культурними послугами

Найменування завдання
Найменування заходу
Строк виконання
Відповідальні за виконання
Індикатор виконання
1.
Створення моделей фінансування культурних послуг, які надаються державними і комунальними закладами культури
1) розроблення моделей фінансування закладів культури за диференційованим принципом
травень 2021 року
Держмистецтв МКІП всеукраїнські асоціації органів місцевого самоврядування (за згодою) органи місцевого самоврядування (за згодою)
проведено дослідження та підготовлено аналітичний звіт з переліком ключових показників ефективності діяльності для закладів культури
жовтень 2021 року
МКІП Мінрегіон обласні та Київська міська держадміністрації всеукраїнські асоціації органів місцевого самоврядування (за згодою) органи місцевого самоврядування (за згодою)
розроблено та внесено на розгляд Кабінету Міністрів України проект розпорядження про реалізацію пілотних проектів щодо впровадження моделей фінансування закладів культури за диференційованим принципом в територіальних громадах
березень 2023 року
МКІП Мінрегіон обласні та Київська міська держадміністрації всеукраїнські асоціації органів місцевого самоврядування (за згодою) органи місцевого самоврядування (за згодою)
завершено реалізацію пілотних проектів щодо впровадження диференційованих моделей фінансування закладів культури за диференційованим принципом в територіальних громадах; підготовлено звіт за результатами реалізації пілотних проектів
2) оновлення переліку платних послуг, які можуть надаватися державними та комунальними закладами культури
травень 2022 року
МКІП Держмистецтв Мінекономіки обласні та Київська міська держадміністрації всеукраїнські асоціації органів місцевого самоврядування (за згодою) органи місцевого самоврядування (за згодою)
розроблено та внесено на розгляд Кабінету Міністрів України проект постанови щодо затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися державними та комунальними закладами культури
3) розроблення та запровадження системи верифікації надання культурних послуг
червень 2022 року
Держмистецтв МКІП обласні та Київська міська держадміністрації всеукраїнські асоціації органів місцевого самоврядування (за згодою)
запроваджено систему верифікації надання культурних послуг
4) розроблення та внесення на розгляд Кабінету Міністрів України законопроекту про внесення змін до Закону України "Про культуру" (2778-17)
щодо фінансової діяльності закладів культури
червень 2023 року
МКІП обласні та Київська міська держадміністрації всеукраїнські асоціації органів місцевого самоврядування (за згодою)
розроблено та внесено на розгляд Кабінету Міністрів України законопроект про внесення змін до Закону України "Про культуру" (2778-17)
5) здійснення комунікаційних заходів щодо моделей фінансування культурних послуг, які надаються державними та комунальними закладами культури
2021— 2023 роки
МКІП обласні та Київська міська держадміністрації всеукраїнські асоціації органів місцевого самоврядування (за згодою) органи місцевого самоврядування (за згодою)
проведено наради, семінари, засідання за круглим столом; підготовлено та надіслано місцевим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування інформаційно-роз’яснювальні листи; розміщено інформаційно-роз’яснювальні повідомлення на офіційних веб-сайтах та поширено у соціальних мережах (за умови наявності профілів у соціальних мережах)
2.
Оновлення системи оплати праці працівників сфери культури
1) визначення умов, критеріїв, показників та розмірів преміювання керівників державних підприємств, що належать до сфери управління МКІП
грудень 2021 року
МКІП Держмистецтв обласні та Київська міська держадміністрації
розроблено та затверджено наказ МКІП щодо визначення умов, критеріїв диференційованих показників та розмірів посадового окладу і преміювання керівників державних підприємств, що належать до сфери управління МКІП
2) упорядкування умов оплати праці працівників сфери культури
грудень 2021 року
МКІП Мінекономіки Держмистецтв обласні та Київська міська держадміністрації всеукраїнські асоціації органів місцевого самоврядування (за згодою)
проведено аналіз та оцінку рівня умов оплати праці працівників сфери культури
червень 2022 року
—"—
розроблено та внесено на розгляд Кабінету Міністрів України нормативно-правовий акт щодо впорядкування умов оплати праці працівників сфери культури
3) запровадження інформаційно-освітніх програм та здійснення комунікаційних заходів щодо оновлення системи оплати праці працівників сфери культури
2022— 2023 роки
МКІП Держмистецтв Мінцифри обласні та Київська міська держадміністрації, всеукраїнські асоціації органів місцевого самоврядування (за згодою) органи місцевого самоврядування (за згодою)
запроваджено інформаційно-освітні програми для працівників сфери культури щодо роботи за новим механізмом оплати праці та культурного менеджменту
2022— 2023 роки
—"—
проведено наради, семінари, засідання за круглим столом; підготовлено та надіслано місцевим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування інформаційно-роз’яснювальні листи; розміщено інформаційно-роз’яснювальні повідомлення на офіційних веб-сайтах та поширено у соціальних мережах (за умови наявності профілів у соціальних мережах)
3.
Створення можливостей для розвитку соціокультурної інфраструктури на регіональному та місцевому рівні
1) проведення аналізу стану фінансування сфери культури на регіональному та місцевому рівнях
червень 2021 року
МКІП Мінрегіон Мінекономіки обласні та Київська міська держадміністрації всеукраїнські асоціації органів місцевого самоврядування (за згодою) органи місцевого самоврядування (за згодою)
підготовлено звіт за результатами проведення аналізу щодо рівня поточних та капітальних видатків для сфери культури
2) стимулювання та підтримка місцевих ініціатив щодо підготовки інвестиційних проектів, спрямованих на розвиток культурної інфраструктури, зокрема таких, які подаються на конкурсний відбір за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку
щороку
МКІП Мінрегіон обласні та Київська міська держадміністрації органи місцевого самоврядування (за згодою)
збільшено кількість реалізованих проектів, спрямованих на розвиток культурної інфраструктури за рахунок коштів державного бюджету, в тому числі за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку
3) удосконалення механізму фінансування проектів Українським культурним фондом
листопад 2021 року
МКІП Мінфін
підготовлено пропозиції щодо внесення змін до нормативно-правових актів
4) створення українського фонду реставрації об’єктів культурної спадщини
грудень 2022 року
МКІП Мінфін Мінрегіон обласні та Київська міська держадміністрації
розроблено та подано на розгляд Мінфіну пропозиції до законопроекту про внесення змін до Бюджетного кодексу України (2456-17)
щодо створення українського фонду реставрації об’єктів культурної спадщини
5) здійснення комунікаційних заходів щодо створення додаткових можливостей для фінансування соціокультурної інфраструктури
2021—2023 роки
МКІП обласні та Київська міська держадміністрації всеукраїнські асоціації органів місцевого самоврядування (за згодою) органи місцевого самоврядування (за згодою)
проведено наради, семінари, засідання за круглим столом; підготовлено та надіслано місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування інформаційно-роз’яснювальні листи; розміщено інформаційно-роз’яснювальні повідомлення на офіційних веб-сайтах та поширено у соціальних мережах (за умови наявності профілів у соціальних мережах)
4.
Впровадження проектного підходу для формування конкурентних ринків культурних послуг
1) створення можливості фінансування Українським культурним фондом довгострокових проектів (тривалістю понад один календарний рік)
листопад 2021 року
МКІП Мінфін
проведено аналіз та підготовлено пропозиції щодо внесення змін до нормативно-правових актів
2) проведення дослідження щодо можливості запровадження системи багатоканального фінансування сфери культури
грудень 2022 року
МКІП Мінекономіки обласні та Київська міська держадміністрації всеукраїнські асоціації органів місцевого самоврядування (за згодою)
за результатами дослідження підготовлено та подано Мінфіну пропозиції щодо внесення змін до нормативно-правових актів
3) сприяння впровадженню проектного підходу для фінансування системи забезпечення надання населенню культурних послуг та формування конкурентних ринків культурних послуг
травень 2023 року
МКІП Мінрегіон органи місцевого самоврядування територіальних громад (за згодою) всеукраїнські асоціації органів місцевого самоврядування (за згодою)
проведено дослідження щодо можливості впровадження проектного підходу для фінансування системи забезпечення надання населенню культурних послуг
вересень 2023 року
—"—
підготовлено та подано Мінфіну звіт з пропозиціями щодо внесення змін до нормативно-правових актів
4) запровадження інформаційно-освітніх програм щодо організації функціонування закладів культури в рамках проектного фінансування
2023—2024 роки
МКІП Мінцифри обласні та Київська міська держадміністрації всеукраїнські асоціації органів місцевого самоврядування (за згодою)
запроваджено онлайн- навчання (курси) щодо впровадження проектного підходу в роботу закладів культури
5) здійснення комунікаційних заходів щодо впровадження проектного підходу для формування конкурентних ринків культурних послуг
2022—2025 роки
МКІП обласні та Київська міська держадміністрації всеукраїнські асоціації органів місцевого самоврядування (за згодою) органи місцевого самоврядування (за згодою)
проведено наради, семінари, засідання за круглим столом; розміщено інформацію на офіційних веб-сайтах та поширено у соціальних мережах (за умови наявності профілів у соціальних мережах)
5.
Запровадження механізму державно-приватного партнерства для реалізації інвестиційних проектів у сфері культури
1) аналіз зарубіжного досвіду використання інструменту державно-приватного партнерства для фінансування сфери культури
грудень 2021 року
МКІП Мінекономіки
підготовлено збірник кращих світових практик щодо використання інструменту державно-приватного партнерства для фінансування сфери культури
2) визначення переліку потенційних об’єктів державно-приватного партнерства у сфері культури
травень 2022 року
МКІП Мінекономіки обласні та Київська міська держадміністрації всеукраїнські асоціації органів місцевого самоврядування (за згодою)
сформовано перелік потенційних об’єктів державно-приватного партнерства у сфері культури; підготовлено концептуальні записки здійснення державно-приватного партнерства та подано Мінекономіки
3) здійснення комунікаційних заходів щодо можливостей використання інструменту державно-приватного партнерства для залучення позабюджетних коштів у сферу культури
2021— 2023 роки
МКІП обласні та Київська міська держадміністрації всеукраїнські асоціації органів місцевого самоврядування (за згодою) органи місцевого самоврядування (за згодою)
проведено наради, семінари, засідання за круглим столом розміщено інформацію на офіційних веб-сайтах та поширено у соціальних мережах (за умови наявності профілів у соціальних мережах)
6.
Поширення застосування інших інструментів фінансування сфери культури
1) проведено аналіз щодо можливості отримання грантів представниками української діаспори
грудень 2021 року
МКІП
проведено аналіз законодавства та у разі потреби підготовлено та подано Мінфіну пропозиції щодо внесення змін до нормативно-правових актів
2) удосконалення умов проведення меценатської діяльності у сфері культури
грудень 2021 року
МКІП Мінфін обласні та Київська міська держадміністрації, всеукраїнські асоціації органів місцевого самоврядування (за згодою)
розроблено та внесено на розгляд Кабінету Міністрів України законопроекти щодо особливостей проведення меценатської діяльності у сфері культури та щодо встановлення податкових пільг для стимулювання меценатської діяльності у сфері культури
3) проведення досліджень щодо стану фінансування та ефективності діяльності закладів культури, щодо можливостей запровадження інших інструментів фінансування сфери культури
листопад 2022 року
МКІП обласні та Київська міська держадміністрації всеукраїнські асоціації органів місцевого самоврядування (за згодою)
підготовлено та подано Мінфіну звіти за результатами проведення досліджень з пропозиціями щодо внесення змін до нормативно-правових актів
4) проведення комунікаційних заходів щодо можливостей залучення інших інструментів фінансування сфери культури
2021—2025 роки
МКІП обласні та Київська міська держадміністрації, всеукраїнські асоціації органів місцевого самоврядування (за згодою)
проведено наради, семінари, засідання за круглим столом; підготовлено та надіслано місцевим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування інформаційно-роз’яснювальні листи; розміщено інформаційно-роз’яснювальні повідомлення на офіційних веб-сайтах та поширено у соціальних мережах (за наявності профілів у соціальних мережах)
Джерело інформації: http://www.kmu.gov.ua