МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Положення про департамент публічної власності
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про департамент публічної власності, що додається.
2. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
розвитку економіки,
торгівлі та сільського
господарства України
02.12.2019 № 473
ПОЛОЖЕННЯ
про департамент публічної власності
1. Загальні положення
1.1. Департамент публічної власності (далі - департамент) є самостійним структурним підрозділом апарату Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі - Мінекономіки).
1.2. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією (
254к/96-ВР)
та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами Мінекономіки та дорученнями керівництва Мінекономіки, а також цим Положенням.
1.3. Структура та чисельність департаменту визначаються відповідно до структури та штатного розпису Мінекономіки.
1.4. До складу департаменту входять такі структурні підрозділи:
управління реформування державної власності;
управління державного сектору економіки та корпоративного управління;
відділ реформування системи корпоративного управління.
1.5. Основні завдання, функції та права структурних підрозділів, що входять до складу департаменту, визначаються в положеннях про них.
2. Завдання департаменту
Основними завданнями департаменту є:
здійснення методологічного та в межах повноважень, передбачених законом, нормативно-правового забезпечення з питань управління об'єктами державної власності, зокрема щодо:
- спільної діяльності, де однією із сторін є підприємства державного сектору економіки;
- організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, у тому числі електронних аукціонів;
- управління корпоративними правами держави, зокрема забезпечення її представництва в органах управління господарських товариств, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави;
- оцінки ефективності управління об'єктами державної власності;
- єдиного моніторингу ефективності управління об'єктами державної власності, у тому числі корпоративними правами держави;
організація забезпечення діяльності комітету з призначення керівників особливо важливих для економіки підприємств;
упровадження принципів корпоративного управління Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР);
ведення реєстру контрактів, укладених з керівниками суб'єктів господарювання державного сектору економіки в порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України;
формування за пропозицією суб'єктів управління переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації;
формування за пропозицією уповноважених органів управління переліків державних підприємств, що підлягають корпоратизації, та затвердження графіків її проведення;
розроблення разом із заінтересованими центральними органами виконавчої влади в установленому порядку пропозицій щодо критеріїв віднесення підприємств до тих, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, формування пропозицій щодо переліку таких підприємств;
забезпечення організації роботи комісії з розгляду скарг та підготовки пропозицій стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, що є постійно діючим колегіальним органом;
забезпечення затвердження типового договору між орендодавцем та оператором електронного майданчика;
здійснення підготовки пропозицій щодо прийняття Кабінетом Міністрів України рішень з питань:
- передачі повноважень з управління корпоративними правами держави уповноваженим органам управління та господарським структурам;
- закріплення в державній власності пакетів акцій акціонерних товариств, створених у процесі корпоратизації та приватизації, доцільності їх відчуження або придбання державою відповідних пакетів акцій (часток) в інших власників та акцій додаткової емісії в порядку, установленому Кабінетом Міністрів України;
- визначення адміністратора електронної торгової системи;
- затвердження Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, включаючи особливості передачі його в оренду;
- затвердження порядку подання, розгляду скарг та пропозицій стосовно організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, формування, функціонування та повноважень комісії з розгляду скарг та підготовки пропозицій;
визначення критеріїв ефективності управління корпоративними правами держави;
здійснення контролю за виконанням суб'єктами управління функцій з управління об'єктами державної власності шляхом проведення єдиного моніторингу ефективності управління такими об'єктами;
участь у формуванні та реалізації державної дивідендної політики;
здійснення в установленому порядку повноважень щодо погодження фінансових планів державних комерційних та казенних підприємств, господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, що є суб'єктами природних монополій, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 млн гривень, а також суб'єктів господарювання, уповноваженим органом управління яких є Кабінет Міністрів України;
розроблення методичних рекомендацій та форм щодо фінансового плану державного комерційного та казенного підприємства, господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі;
узагальнення та аналіз інформації суб'єктів управління про:
- затвердження (погодження) фінансових планів державних комерційних та казенних підприємств, господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі;
- виконання показників фінансових планів державних комерційних та казенних підприємств, господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі;
- надання інформації про відповідність державній політиці у сфері управління державним сектором економіки залучення підприємствами кредитів (позик), надання гарантій або поруки за такими зобов'язаннями щодо внутрішніх довгострокових (більше одного року) та зовнішніх кредитів (позик);
узагальнення практики застосування законодавства з питань, що належать до компетенції департаменту, розроблення пропозицій щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та в установленому порядку внесення їх на розгляд Кабінету Міністрів України;
формування в установленому порядку замовлення прикладних наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок з питань, що належать до компетенції департаменту;
підготовка пропозицій щодо утворення в установленому порядку державних холдингових компаній у промисловому секторі економіки, до статутного капіталу яких передається державне майно, затвердження їх статутів (положень).
3. Права департаменту
Департамент для виконання покладених на нього завдань має право в установленому порядку:
залучати спеціалістів центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за згодою керівників);
отримувати інформацію, документи і матеріали від структурних підрозділів Мінекономіки з питань, що належать до компетенції департаменту;
скликати наради, утворювати комісії та робочі групи, проводити наукові конференції, семінари та інші публічні заходи з питань, що належать до компетенції департаменту;
користуватися інформаційними базами даних державних органів, державною системою урядового зв'язку та іншими технічними засобами;
брати участь у нарадах, конференціях та семінарах;
отримувати документи і матеріали від центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій;
взаємодіяти з іншими державними органами, органами і службами, утвореними Президентом України, тимчасовими консультативними, дорадчими та іншими допоміжними органами, утвореними Кабінетом Міністрів України, органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, громадськими спілками, профспілками та організаціями роботодавців, з відповідними органами іноземних держав і міжнародних організацій, а також з підприємствами, установами та організаціями.
4. Керівництво департаменту
4.1. Департамент очолює директор департаменту публічної власності (далі - директор департаменту), якого в установленому порядку призначає на посаду та звільняє з посади державний секретар Мінекономіки.
4.2. Директор департаменту повинен мати ступінь вищої освіти не нижче магістра, досвід роботи на посадах державної служби категорій "Б" чи "В", або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років, вільно володіти державною мовою.
4.3. Директор департаменту:
здійснює керівництво роботою департаменту і несе персональну відповідальність за виконання завдань, визначених цим Положенням;
організовує, забезпечує та контролює виконання в установлені строки доручень керівництва Мінекономіки, несе персональну відповідальність за стан виконавської дисципліни в департаменті;
організовує та координує підготовку проектів рішень і документів з питань, що належать до його компетенції;
візує проекти рішень та документи з питань, що належать до компетенції департаменту, які подаються на підпис керівництву Мінекономіки;
у межах повноважень, наданих керівництвом Мінекономіки, підписує листи, запити та документи з питань, що належать до компетенції департаменту, які надсилаються до інших органів виконавчої влади;
з питань, що належать до компетенції департаменту, підписує доповідні та службові записки, інформаційно-аналітичні матеріали та інші документи, які використовуються в управлінській діяльності, для подання керівництву Мінекономіки або надання іншим самостійним структурним підрозділам Мінекономіки;
організовує міжвідомчу взаємодію та забезпечує комунікацію департаменту з іншими самостійними структурними підрозділами Мінекономіки та Секретаріату Кабінету Міністрів України з питань, що потребують спільного вирішення;
за дорученням керівництва Мінекономіки забезпечує супровід у комітетах Верховної Ради України законопроектів з питань, що належать до компетенції департаменту;
бере участь у підготовці нормативно-правових актів, що розробляються або координуються Мінекономіки, з питань визначення критеріїв віднесення підприємств до таких, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави; визначення адміністратора електронної торгової системи; затвердження Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, включаючи особливості передачі його в оренду; затвердження порядку подання, розгляду скарг та пропозицій стосовно організації та проведення електронних аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, формування, функціонування та повноважень комісії з розгляду скарг та підготовки пропозицій;
бере участь у підготовці нормативно-правових актів з питань управління об'єктами державної власності, ефективності управління корпоративними правами держави; організації та проведення аукціонів щодо передачі в оренду державного та комунального майна, у тому числі електронних аукціонів;
бере участь у підготовці рішень щодо спільної діяльності, де однією зі сторін є підприємства державного сектору економіки;
бере участь у погодженні фінансових планів державних комерційних та казенних підприємств, господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, що є суб'єктами природних монополій, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 млн гривень, а також суб'єктів господарювання, уповноваженим органом управління яких є Кабінет Міністрів України;
забезпечує в межах компетенції реалізацію вимог щодо збереження державної таємниці відповідно до Закону України (
3855-12)
"Про державну таємницю", уживає заходів щодо збереження службової інформації в департаменті;
відповідно до завдань та функцій, покладених на департамент, використовує в роботі відомості:
про будівництво підприємств оборонно-промислового комплексу, які розкривають їх дислокацію, призначення, виробничу потужність щодо випуску озброєння (військової техніки, спеціальних комплектувальних виробів до них) за окремими показниками в цілому щодо України;
про використання в інтересах забезпечення безпеки держави окремих потужностей галузей національної економіки, розголошення яких створює загрозу національним інтересам і безпеці;
відповідає за стан пожежної безпеки в приміщеннях департаменту та здійснює контроль за виконанням правил пожежної безпеки;
контролює додержання співробітниками департаменту правил внутрішнього службового розпорядку;
представляє Мінекономіки в інших органах виконавчої влади, на підприємствах, в установах та організаціях з питань, що належать до компетенції департаменту;
у своєму безпосередньому підпорядкуванні має заступника директора департаменту, заступника директора департаменту - начальника управління реформування державної власності, начальника управління державного сектору економіки та корпоративного управління, начальника відділу реформування системи корпоративного управління;
погоджує положення про структурні підрозділи, що утворені у складі департаменту;
забезпечує разом з керівниками структурних підрозділів, утворених у складі департаменту, і департаментом управління персоналом роботу з добору, розстановки кадрів та їх професійного розвитку;
погоджує заяви про переведення, стажування, звільнення державних службовців департаменту, а також заяви про надання їм відпусток та пропозиції щодо їх відряджень;
погоджує подання, підготовлене департаментом управління персоналом, про присвоєння чергового рангу державним службовцям, які знаходяться в його безпосередньому підпорядкуванні;
здійснює в установленому порядку оцінювання результатів службової діяльності державних службовців департаменту.
Виконання обов'язків тимчасово відсутнього директора департаменту забезпечується:
- заступником директора департаменту;
- заступником директора департаменту - начальником управління реформування державної власності в разі відсутності заступника директора департаменту;
- заступником директора департаменту - начальником управління державного сектору економіки та корпоративного управління в разі відсутності заступника директора департаменту та заступника директора департаменту - начальника управління реформування державної власності.
Заступник директора
департаменту публічної
власності
|
О. Максимов
|
( Текст взято з сайту Мінекономрозвитку України http://www.me.gov.ua )