ВИКОНАВЧА ДИРЕКЦІЯ ФОНДУ ГАРАНТУВАННЯ ВКЛАДІВ ФІЗИЧНИХ ОСІБ
РІШЕННЯ
14.01.2021 № 34
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 лютого 2021 р.
за № 252/35874

Про затвердження Порядку здійснення перевірки інформації про наявність/відсутність конфлікту інтересів, запобігання конфлікту інтересів у працівника Фонду гарантування вкладів фізичних осіб при виконанні ним повноважень тимчасового адміністратора або ліквідатора банку

Відповідно до пункту 10 частини першої, частини шостої статті 12, частини третьої статті 35 Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" (4452-17) виконавча дирекція Фонду гарантування вкладів фізичних осіб ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Порядок здійснення перевірки інформації про наявність/відсутність конфлікту інтересів, запобігання конфлікту інтересів у працівника Фонду гарантування вкладів фізичних осіб при виконанні ним повноважень тимчасового адміністратора або ліквідатора банку, що додається.
2. Відділу методології та стратегічного планування разом з департаментом правового забезпечення подати це рішення до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
3. Це рішення набирає чинності з дня, наступного за днем його офіційного опублікування.
4. Управлінню зв’язків з громадськістю та міжнародними організаціями забезпечити розміщення цього рішення на офіційній сторінці Фонду гарантування вкладів фізичних осіб у мережі Інтернет після його державної реєстрації.
5. Контроль за виконанням цього рішення залишити за директором-розпорядником.
В.о. директора-розпорядника
А. Оленчик
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення виконавчої дирекції
Фонду гарантування
вкладів фізичних осіб
14.01.2021 № 34
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 лютого 2021 р.
за № 252/35874

ПОРЯДОК

здійснення перевірки інформації про наявність/ відсутність конфлікту інтересів, запобігання конфлікту інтересів у працівника Фонду гарантування вкладів фізичних осіб при виконанні ним повноважень тимчасового адміністратора або ліквідатора банку

І. Загальні положення

1. Цей Порядок розроблений з метою виявлення обставин, що становлять конфлікт інтересів працівника Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (далі - Фонд), якому виконавча дирекція Фонду має намір делегувати або делегує всі або частину визначених Законом України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб" (4452-17) (далі - Закон) повноважень Фонду як тимчасового адміністратора або ліквідатора банку, щодо якого Національним банком України було прийнято рішення про віднесення його до категорії неплатоспроможних або про відкликання у нього банківської ліцензії та ліквідацію (далі - банк).
2. Цей Порядок визначає:
порядок здійснення перевірки Фондом інформації стосовно працівника Фонду про наявність/відсутність у нього конфлікту інтересів у разі призначення його уповноваженою особою на здійснення тимчасової адміністрації або ліквідації банку;
запобігання конфлікту інтересів у уповноваженої особи Фонду (у разі делегування їй виконавчою дирекцією Фонду відповідних повноважень) на здійснення тимчасової адміністрації або ліквідації банку;
обсяг інформації, яка подається для перевірки на наявність/відсутність конфлікту інтересів у особи та вимоги до її зберігання.
3. Перевірка працівників Фонду на наявність/відсутність конфлікту інтересів здійснюється самостійним структурним підрозділом Фонду, до функціональних обов’язків якого входить здійснення перевірки інформації про конфлікт інтересів:
до часу призначення працівника Фонду уповноваженою особою Фонду на здійснення тимчасової адміністрації або ліквідації (у разі делегування їй виконавчою дирекцією Фонду відповідних повноважень);
у період виконання уповноваженою особою Фонду на здійснення тимчасової адміністрації або ліквідації повноважень, делегованих їй виконавчою дирекцією Фонду.

II. Вимоги до уповноваженої особи Фонду

1. Працівник Фонду (за згодою), якому Фонд рішенням виконавчої дирекції Фонду має намір делегувати частину або всі свої повноваження як тимчасового адміністратора або ліквідатора банку (далі - уповноважена особа Фонду), має відповідати вимогам, визначеним частинами першою та другої статті 35 Закону (4452-17) , та мати ступінь вищої освіти в галузі економіки, фінансів чи права не нижче магістра.
2. З метою впевненості у відсутності конфлікту інтересів у працівника, якому можуть бути делеговані частина або всі повноваження Фонду як тимчасового адміністратора або ліквідатора банку, виконавча дирекція Фонду забезпечує проведення перевірки факту наявності/відсутності конфлікту інтересів у цього працівника, а також осіб, визначених частиною третьою статті 35 Закону (4452-17) (далі - близькі родичі). Перевірка здійснюється з урахуванням критеріїв визначення наявності конфлікту інтересів, встановлених частиною третьою статті 35 Закону.
3. Уповноважена особа Фонду в процесі виконання своїх повноважень щодо здійснення тимчасової адміністрації або ліквідації має забезпечити дотримання вимог, визначених частиною п’ятою статті 35 Закону (4452-17) .

III. Порядок перевірки інформації про наявність/відсутність конфлікту інтересів

1. Фонд здійснює перевірку працівника, якому виконавча дирекція Фонду має намір делегувати повноваження уповноваженої особи на здійснення тимчасової адміністрації або ліквідації банку до прийняття рішення виконавчою дирекцією Фонду про таке делегування. Працівник Фонду зобов’язаний:
внести всі наявні відомості про себе та своїх близьких родичів (за згодою) до декларації про наявність/відсутність конфлікту інтересів за формою, наведеною у додатку до цього Порядку;
засвідчити своїм підписом факт ознайомлення з цим Порядком;
подати декларацію про наявність/відсутність конфлікту інтересів до самостійного структурного підрозділу Фонду, до функціональних обов’язків якого входить здійснення перевірки інформації про конфлікт інтересів.
2. Декларація про наявність/відсутність конфлікту інтересів у працівника, якому Фонд делегував повноваження уповноваженої особи, зберігається в самостійному структурному підрозділі Фонду, до функціональних обов’язків якого входить здійснення перевірки інформації про конфлікт інтересів.
3. Самостійний структурний підрозділ Фонду, до функціональних обов’язків якого входить здійснення перевірки інформації про конфлікт інтересів, здійснює перевірку інформації про наявність/відсутність конфлікту інтересів у працівника Фонду на підставі службової записки самостійного структурного підрозділу Фонду, до функцій якого належить забезпечення здійснення тимчасової адміністрації або ліквідації банку, шляхом звірки інформації, вказаної працівником у декларації про наявність/відсутність конфлікту інтересів, з інформацією, яка є в розпорядженні Фонду, з відкритих електронних баз даних, державних реєстрів та загальнодоступною інформацією в мережі Інтернет.
4. За результатами перевірки самостійний структурний підрозділ Фонду, до функціональних обов’язків якого входить здійснення перевірки інформації про конфлікт інтересів, складає висновок щодо наявності/відсутності конфлікту інтересів у працівника Фонду, який надається виконавчій дирекції Фонду для подальшого прийняття рішення про делегування такій особі повноважень уповноваженої особи Фонду.
5. Виконавча дирекція Фонду приймає рішення про призначення уповноваженої особи на тимчасову адміністрацію або ліквідацію та делегування Фондом працівнику повноважень уповноваженої особи Фонду лише після отримання позитивного висновку щодо відсутності конфлікту інтересів в порядку, визначеному цим розділом.

IV. Забезпечення дотримання уповноваженою особою вимог Закону з питання конфлікту інтересів та запобігання конфлікту інтересів

1. Уповноважена особа Фонду, якій виконавчою дирекцією Фонду делеговані повноваження на здійснення тимчасової адміністрації або ліквідації, зобов’язана забезпечити протягом часу виконання повноважень, делегованих їй виконавчою дирекцією Фонду, внесення змін (у разі наявності або у разі виявлення нових обставин) до декларації про наявність/відсутність конфлікту інтересів про себе або своїх близьких родичів (за згодою) з подальшим інформуванням про це самостійного структурного підрозділу Фонду, до функціональних обов’язків якого входить здійснення перевірки інформації про конфлікт інтересів.
2. Контроль за дотриманням працівниками Фонду, яким делегуються повноваження уповноважених осіб, вимог цього Порядку, зокрема, за процесом виявлення та запобігання конфлікту інтересів здійснюється самостійним структурним підрозділом Фонду, до функціональних обов’язків якого входить здійснення перевірки інформації про конфлікт інтересів.
3. У разі виявлення недостовірності інформації, поданої працівником Фонду для ідентифікації наявності/відсутності конфлікту інтересів, обставин, що становлять конфлікт інтересів, який впливає на неупередженість уповноваженої особи при виконанні своїх обов’язків, після початку здійснення тимчасової адміністрації або ліквідації банку або у разі отримання інформації від уповноваженої особи Фонду в день її виявлення/отримання самостійний структурний підрозділ, до функціональних обов’язків якого входить здійснення перевірки інформації про конфлікт інтересів, інформує про це директора-розпорядника Фонду та ініціює засідання виконавчої дирекції Фонду з метою виконання вимог частини четвертої статті 35 Закону (4452-17) щодо відсторонення цієї уповноваженої особи Фонду від виконання обов’язків уповноваженої особи та делегування повноважень уповноваженої особи іншому працівнику з числа працівників Фонду.
4. У разі виникнення обставин, що становлять конфлікт інтересів відповідно до частини третьої статті 35 Закону (4452-17) , працівник Фонду, якому делеговані повноваження уповноваженої особи Фонду, зобов’язаний письмово повідомити керівника самостійного структурного підрозділу, в якому він працює, а також самостійний структурний підрозділ Фонду, до функціональних обов’язків якого входить здійснення перевірки інформації про конфлікт інтересів, про виникнення у нього конфлікту інтересів не пізніше наступного робочого дня з дня виникнення/виявлення конфлікту інтересів.
5. Виконавча дирекція Фонду не пізніше наступного робочого дня після отримання директором-розпорядником Фонду повідомлення про наявність конфлікту інтересів, визначеного пунктом 4 цього розділу, приймає рішення про відсторонення відповідного працівника від виконання обов’язків уповноваженої особи Фонду.
Начальник відділу
методології та стратегічного
планування
Т. Овчаренко
Додаток
до Порядку здійснення перевірки
інформації про наявність/відсутність
конфлікту інтересів, запобігання конфлікту
інтересів у працівника
Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
при виконанні ним повноважень
тимчасового адміністратора
або ліквідатора банку (пункт 1 розділу III)

ДЕКЛАРАЦІЯ

про наявність/відсутність конфлікту інтересів

( Див. текст (z0252-21F73) )