ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
22.03.2021 N 1103/ІПК/99-00-04-01-03-06
Державна податкова служба України на запит Фірми щодо збору за місця для паркування транспортних засобів (далі - Збір), керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Підприємство поінформувало, що загальна площа земельної ділянки, що відведена під майданчик для паркування, складає 14465 кв. м з кількістю машино-місць 300 площею 3450 кв. метрів. Фірма запитує, яка площа є базою оподаткування Збором.
Об'єктом оподаткування Збором є земельна ділянка, яка згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, спеціально відведена для забезпечення паркування транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування, тротуарах або інших місцях, а також комунальні гаражі, стоянки, паркінги (будівлі, споруди, їх частини), які побудовані за рахунок коштів місцевого бюджету, за винятком площі земельної ділянки, яка відведена для безоплатного паркування транспортних засобів, передбачених ст. 30 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" (пп. 268-1.2.1 п. 268-1.2 ст. 268-1 Кодексу).
Базою оподаткування Збором є площа земельної ділянки, відведена для паркування, а також площа комунальних гаражів, стоянок, паркінгів (будівель, споруд, їх частин), які побудовані за рахунок коштів місцевого бюджету (пп. 268-1.2.2 п. 268-1.2 ст. 268-1 Кодексу).
Водночас рішенням Дніпропетровської міської ради від 27.12.2010 р. N 5/6 "Про місцеві податки і збори на території міста" (далі - Рішення) у Положенні про порядок справляння збору за місця для паркування транспортних засобів на території міста визначено, що до прийняття відповідного нормативно- правового акта з питання бази оподаткування Збором площа земельної ділянки, відведена для паркування, визначається як сумарна площа місць паркування. Одне місце паркування для цілей оподаткування дорівнює 11,5 кв. м згідно з ДБН В.2.3.-15:2007 з урахуванням додатку ЄДБН В.2.2.-9-99 (пп. 2.2 п. 2 додатку 3 до Рішення).
З зазначеного питання зміни до Рішення не вносилися.
Норма пп. 12.3.2 п. 12 3 ст. 12 Кодексу (2755-17) визначає, що при прийнятті рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів органом місцевого самоврядування обов'язково визначаються об'єкт оподаткування та інші обов'язкові елементи, визначенні статтею 7 Кодексу (2755-17) , у т.ч. база оподаткування, з дотриманням критеріїв, встановлених розділом XII Кодексу для відповідного місцевого податку чи збору.
Враховуючи зазначене, базою оподаткування Збором для Фірми є загальна площа всіх (без винятків) можливих місць паркування в межах виділеної земельної ділянки, визначена згідно з пп. 2.2 п. 2 додатку 3 до Рішення.
Разом з цим пропонуємо Фірмі звернутися до Дніпровської міської ради для тлумачення Рішення для цілей оподаткування Збором.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу (2755-17) індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.