ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
НАКАЗ
02.03.2017 № 132
(з основної діяльності)

Про затвердження Плану заходів щодо реалізації Стратегії реформування системи Державної служби України з надзвичайних ситуацій

( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій № 335 від 03.06.2020 (v0335388-20) )
На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 січня 2017 р. № 61-р (61-2017-р) "Про схвалення Стратегії реформування системи Державної служби України з надзвичайних ситуацій" (далі - Стратегія) та з метою реалізації заходів і завдань у сфері цивільного захисту, спрямованих на підвищення рівня захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити План заходів щодо реалізації Стратегії реформування системи Державної служби України з надзвичайних ситуацій (далі - План), що додається.
2. Керівникам департаментів та інших самостійних структурних підрозділів апарату ДСНС, ГУ (У) ДСНС України в областях та м. Києві, підрозділів центрального підпорядкування ДСНС, навчальних та науково-дослідних установ, підприємств, організацій системи ДСНС забезпечити неухильне виконання Плану заходів щодо реалізації Стратегії реформування системи Державної служби України з надзвичайних ситуацій (далі - Плану) та своєчасне надання звітних матеріалів про стан його виконання за період 2017-2020 років - до 10 січня 2021 року через Відділ впровадження реформ органів та підрозділів цивільного захисту.
( Пункт 2 в редакції Наказу Державної служби України з надзвичайних ситуацій № 335 від 03.06.2020 (v0335388-20) )
3. Департаменту запобігання надзвичайним ситуаціям (Щербаченко О.М), Департаменту організації заходів цивільного захисту (Маюров М.О.), Департаменту реагування на надзвичайні ситуації (Демчук В.В.) під час проведення перевірок, навчань (тренувань) функціональних та територіальних підсистем єдиної державної системи цивільного захисту забезпечити визначення стану виконання вимог і завдань Плану та надання методичної і практичної допомоги ГУ(У) ДСНС України в областях та м. Києві щодо їх реалізації.
4. Відділу впровадження реформ органів та підрозділів цивільного захисту (Вітовецький В.О.) забезпечити підготовку та подання підсумкової інформації щодо стану реалізації заходів, передбачених Стратегією (61-2017-р) , за період 2017-2020 років - до 10 лютого 2021 року, Кабінету Міністрів України.
( Пункт 4 в редакції Наказу Державної служби України з надзвичайних ситуацій № 335 від 03.06.2020 (v0335388-20) )
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Мельчуцького О.Г.
Голова
М. Чечоткін
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ДСНС
02 березня 2017 року № 132
(у редакції наказу ДСНС
від 03 червня 2020 року № 335 (v0335388-20)
        
)

ПЛАН ЗАХОДІВ

щодо реалізації Стратегії реформування системи Державної служби України з надзвичайних ситуацій

А. Стратегічна мета: здійснення переходу від системи державного нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки до системи запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та профілактики пожеж

А. Очікуваний результат:
1. Втілення європейського досвіду у сфері пожежної, техногенної безпеки та діяльності аварійно-рятувальних служб.
2. Зменшення кількості перевірок органами державного нагляду (контролю) пожежної та техногенної безпеки.
3. Зменшення кількості суб'єктів господарювання з високим ступенем ризику від впровадження господарської діяльності.
4. Зменшення кількості пожеж та надзвичайних ситуацій.
5. Підвищення довіри до органів державного нагляду (контролю) пожежної та техногенної безпеки та формування партнерських стосунків з бізнесом.
6. Зменшення адміністративного тиску на суб'єкти господарювання.
А.1. Операційна мета: нормативно-правове врегулювання питання щодо здійснення державного нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки
Завдання
Показники (індикатори) виконання
Термін
Відповідальний орган (підрозділ)
Вартість реалізації
А.1.1. Нормативно-правове врегулювання питання щодо здійснення державного нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки шляхом обов'язкового проведення планових перевірок тільки суб'єктів господарювання з високим ступенем ризику від провадження господарської діяльності та державних установ, а також запровадження страхування цивільно-правової відповідальності суб'єктів господарювання із середнім та незначним ступенем ризику за шкоду, яка може бути заподіяна третім особам або їх майну, іншим юридичним особам унаслідок виникнення надзвичайної ситуації чи пожежі на об'єкті нерухомості, який їм належить, або на об'єкті, який належить до сфери їх управління (користування), як альтернативи плановим заходам державного нагляду (контролю)
А.1.1.1. Підготовка проекту Закону України стосовно внесення змін до Кодексу цивільного захисту України (5403-17)
щодо запровадження страхування цивільно-правової відповідальності суб'єктів господарювання із середнім та незначним ступенем ризику за шкоду, яка може бути заподіяна третім особам або їх майну, іншим юридичним особам унаслідок виникнення надзвичайної ситуації чи пожежі на об'єкті нерухомості, який їм належить, або на об'єкті, який належить до сфери їх управління (користування), як альтернативи плановим заходам державного нагляду (контролю)
Грудень 2017 р.
ДЗНС
ЮУ
-
А.1.2. Перегляд критеріїв, які визначають ступінь ризику від провадження господарської діяльності, з метою зменшення кількості суб'єктів господарювання з високим ступенем ризику
А.1.2.1. Підготовка проекту постанови Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 29 лютого 2012 р. № 306 (306-2012-п)
"Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки"
Грудень 2017 р.
ДЗНС
ЮУ
-
А.2. Операційна мета: інтеграція ДСНС до системи органів державного ринкового нагляду з віднесенням до повноважень ДСНС здійснення ринкового нагляду стосовно засобів цивільного, протипожежного захисту, піротехнічних виробів
Завдання
Показники (індикатори) виконання
Термін
Відповідальний орган (підрозділ)
Вартість реалізації
А.2.1. Інтеграція ДСНС до системи органів державного ринкового нагляду з віднесенням до повноважень ДСНС здійснення ринкового нагляду стосовно засобів цивільного, протипожежного захисту, піротехнічних виробів
А.2.1.1. Розробка Технічного регламенту засобів цивільного захисту та проекту постанови Кабінету Міністрів України, якою передбачається його затвердження та внесення змін до переліку органів державного ринкового нагляду та сфер їх відповідальності
2017-2018 рр.
ДЗНС
ЮУ
-
А.2.1.2. Погодження Технічного регламенту засобів цивільного захисту та проекту постанови Кабінету Міністрів України, якою передбачається його затвердження та внесення змін до переліку органів державного ринкового нагляду та сфер їх відповідальності з МВС та направлення її на опрацювання до заінтересованих центральних органів виконавчої влади
2017-2018 рр.
ДЗНС
ЮУ
-
А.2.1.3. Опрацювання Технічного регламенту засобів цивільного захисту та проекту постанови Кабінету Міністрів України, якою передбачається його затвердження та внесення змін до переліку органів державного ринкового нагляду та сфер їх відповідальності з заінтересованими центральними органами виконавчої влади і направлення до Кабінету Міністрів України Технічного регламенту засобів цивільного захисту та проекту постанови Кабінету Міністрів України
2017-2018 рр.
ДЗНС
ЮУ
-
А.2.1.4. Внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 р. № 573 (573-2011-п)
щодо здійснення ДСНС ринкового нагляду стосовно засобів цивільного, протипожежного захисту, піротехнічних виробів
2017-2018 рр.
ДЗНС
ЮУ
-
А.3. Операційна мета: посилення відповідальності керівників суб'єктів господарювання за порушення вимог щодо пожежної та техногенної безпеки
Завдання
Показники (індикатори) виконання
Термін
Відповідальний орган (підрозділ)
Вартість реалізації
А.3.1. Посилення відповідальності керівників суб'єктів господарювання за порушення вимог щодо пожежної та техногенної безпеки шляхом запровадження дієвих адміністративних санкцій
А.3.1.1. Підготовка проекту Закону України стосовно внесення змін та доповнень до Кодексу України про адміністративні правопорушення (80731-10)
і Кримінального кодексу України (2341-14)
щодо посилення відповідальності у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки
Грудень 2017 р.
ДЗНС
ЮУ
-
А.4 Операційна мета: імплементація Директиви 2012/18/ЄС (984_011-12) Європейського парламенту та Ради від 4 липня 2012 р. про контроль значних аварій, пов'язаних із небезпечними речовинами (СЕВЕЗО III)
Завдання
Показники (індикатори) виконання
Термін
Відповідальний орган (підрозділ)
Вартість реалізації
А.4.1. Імплементація Директиви 2012/18/ЄС (984_011-12)
Європейського парламенту та Ради від 4 липня 2012 р. про контроль значних аварій, пов'язаних із небезпечними речовинами (СЕВЕЗО III), зокрема в частині визначення критеріїв щодо здійснення контролю держави за об'єктами підвищеної небезпеки
А.4.1.1. Внесення змін до Закону України (2245-14)
"Про об'єкти підвищеної небезпеки"
Грудень 2017 р.
ДЗНС
ЮУ
-
А.5 Операційна мета: запровадження системи управління техногенною та пожежною безпекою на основі ризик-орієнтованого підходу і європейських стандартів щодо оцінювання і аналізу ризиків пожежної та техногенної безпеки суб'єктів господарювання
Завдання
Показники (індикатори) виконання
Термін
Відповідальний орган (підрозділ)
Вартість реалізації
А.5.1. Запровадження системи управління техногенною та пожежною безпекою на основі ризик-орієнтованого підходу і європейських стандартів щодо оцінювання і аналізу ризиків пожежної та техногенної безпеки суб'єктів господарювання
А.5.1.1. Підготовка пропозицій щодо внесення змін до Кодексу цивільного захисту України (5403-17)
стосовно повноваження ДСНС щодо розроблення та затвердження відповідних методик оцінювання ризиків
2017-2020 рр.
ДЗНС
ЮУ
ІДУНДЦЗ
-
А.5.1.2. Підготовка проекту змін до Критеріїв, які б передбачали можливість, за умови вжиття заходів, спрямованих на зменшення виникнення ризиків, віднесення суб'єкта господарювання до меншого ступеня прийнятного ризику або збільшення терміну періодичності проведення планової перевірки
2017-2020 рр.
ДЗНС
ІДУНДЦЗ
ЮУ
-
А.5.1.3. Розроблення проектів Методик оцінювання ризиків пожежної та техногенної безпеки суб'єктів господарювання
2017-2020 рр.
ІДУНДЦЗ
ЗНС
ЮУ
-

Б. Стратегічна мета: удосконалення виконання основних завдань (функцій) у сфері пожежної та техногенної безпеки органами місцевого самоврядування

Б. Очікуваний результат:
Досягнення стратегічної мети забезпечить:
належний рівень безпеки життєдіяльності населення, захист суб'єктів господарювання і територій від загрози виникнення надзвичайних ситуацій;
удосконалення системи реагування на пожежі, надзвичайні ситуації та інші небезпечні події, скорочення часу прибуття пожежно-рятувальних підрозділів до місця виклику (до 10 хвилин у місті та до 20 хвилин у сільській місцевості);
зменшення збитків національної економіки та населення у разі виникнення пожеж, надзвичайних ситуацій, небезпечних гідрометеорологічних явищ;
створення оптимальної системи управління єдиною державною системою цивільного захисту та підвищення ефективності її функціонування.
Б.1. Операційна мета: удосконалення єдиної державної системи цивільного захисту з урахуванням реформування системи ДСНС, місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні
Завдання
Показники (індикатори) виконання
Термін
Відповідальний орган (підрозділ)
Вартість реалізації
Б.1.1. Забезпечення впровадження вимог та норм Кодексу цивільного захисту України (5403-17)
з урахуванням стандартів Європейського Союзу
Б.1.1.1. Погодження проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань цивільного захисту" з заінтересованими органами виконавчої влади
Листопад 2017 р.
ЮУ
-
Б.1.1.2. Надання проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань цивільного захисту" на розгляд Уряду та забезпечення його супроводження в Секретаріаті Кабінету Міністрів України
Грудень 2017 р.
ЮУ
-
Б.1.1.3. Забезпечення супроводження проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства з питань цивільного захисту" в комітетах Верховної Ради України
До прийняття Верховною Радою України
ЮУ
-
Б.1.2. Розроблення проекту Закону України "Про внесення зміни до статті 7 Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" щодо передачі майнових комплексів державних пожежно-рятувальних підрозділів (частин) та іншого майна Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту"
Б.1.2.1. Забезпечення супроводження проекту Закону України "Про внесення зміни до статті 7 Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" щодо передачі майнових комплексів державних пожежно-рятувальних підрозділів (частин) та іншого майна Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту" в комітетах Верховної Ради України
До прийняття Верховною Радою України
ДРЗ
ЮУ
-
Б.1.3. Включення питань цивільного захисту до проекту Закону України "Про префектів"
Б.1.3.1. Розроблення та надання пропозицій до проекту закону України "Про префектів" (у частині врахування питань цивільного захисту) на розгляд керівництву ДСНС
Вересень 2017 р.
ДОЗЦЗ
-
Б.1.3.2. надання пропозицій до проекту Закону України "Про префектів" (у частині врахування питань цивільного захисту) до Мінрегіону
Грудень 2017 р.
ДОЗЦЗ
-
Б.1.4. Уточнення розподілу повноважень з питань цивільного захисту між суб'єктами місцевого самоврядування у проекті Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"
Б.1.4.1. Розроблення та надання пропозицій до проекту Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (щодо уточнення розподілу повноважень у сфері цивільного захисту між суб'єктами місцевого самоврядування) на розгляд керівництву ДСНС
Вересень 2017 р.
ДОЗЦЗ
-
Б.1.4.2. Надання пропозицій до проекту Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (щодо уточнення розподілу повноважень у сфері цивільного захисту між суб'єктами місцевого самоврядування) до Мінрегіону
Грудень 2017 р.
ДОЗЦЗ
-
Б.1.5. Визначення стратегічних напрямків реформування організації цивільного захисту, зокрема щодо розмежування повноважень у сфері цивільного захисту з метою уникнення їх дублювання на регіональному і місцевому рівні між органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування з урахуванням реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні
Б.1.5.1. Розроблення проекту розпорядження Кабінету Міністрів України "Про затвердження Стратегії реформування організації цивільного захисту" та надання його на розгляд керівництву ДСНС
2017-2019 р.
ІДУНДЦЗ
ДОЗЦЗ
-
Б.1.5.2. Погодження проекту розпорядження Кабінету Міністрів України "Про затвердження Стратегії реформування організації цивільного захисту" з заінтересованими органами виконавчої влади
Листопад 2020 р.
ДОЗЦЗ
-
Б.1.5.3. Надання проекту розпорядження Кабінету Міністрів України "Про затвердження Стратегії реформування організації цивільного захисту" на розгляд Уряду та забезпечення його супроводження в Секретаріаті Кабінету Міністрів України
Грудень 2020 р.
ДОЗЦЗ
-
Б.1.5.4. Підготовка пропозицій щодо внесення змін до нормативно-правових актів стосовно удосконалення єдиної державної системи цивільного захисту з урахуванням реформування системи ДСНС, місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, розмежування повноважень у сфері цивільного захисту з метою уникнення їх дублювання на регіональному і місцевому рівні між органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування з урахуванням реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні
Грудень 2020 р.
ДОЗЦЗ
-
Б.1.6. Визначення нормативних показників розміщення державних пожежно-рятувальних підрозділів ДСНС, пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) відомчої, місцевої і добровільної пожежної охорони в адміністративно-територіальних одиницях та розмежування їх функцій з урахуванням досвіду країн - членів Європейського Союзу
Б.1.6.1. Визначення та встановлення нових вимог до формування критеріїв створення державних пожежно-рятувальних підрозділів ДСНС в адміністративно-територіальних одиницях з урахуванням досвіду країн - членів Європейського Союзу
I півріччя 2017 р.
ІДУНДЦЗ
ДРНС
-
Б.1.6.2. Видання нормативно-правового акта щодо визначення нормативних показників розміщення державних пожежно-рятувальних підрозділів ДСНС, пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) відомчої, місцевої і добровільної пожежної охорони в адміністративно-територіальних одиницях та розмежування їх функцій з урахуванням досвіду країн - членів Європейського Союзу
Грудень 2017 р.
ДРНС
-
Б.1.7. Вжиття заходів щодо формування структурних підрозділів (або призначення окремих посадових осіб) з питань цивільного захисту в складі виконавчих органів об'єднаних територіальних громад
Б.1.7.1. Формування структурних підрозділів (або призначення окремих посадових осіб) з питань цивільного захисту в складі виконавчих органів об'єднаних територіальних громад
Грудень 2018 р.
ГУ (У) ДСНС
(у межах компетенції)
ДОЗЦЗ
(контроль)
-
Б.1.8. Формування волонтерського руху у сфері цивільного захисту
Б.1.8.1. Формування волонтерського руху у сфері цивільного захисту
Грудень 2018 р.
ГУ (У) ДСНС
(у межах компетенції)
ВВЗМІКГ
(координація)
-
Б.2. Операційна мета: налагодження дієвої взаємодії ДСНС із центральними та місцевими органами виконавчої влади, їх структурними підрозділами з питань цивільного захисту щодо підвищення пожежної та техногенної безпеки населених пунктів, територій та об'єктів
Завдання
Показники (індикатори) виконання
Термін
Відповідальний орган (підрозділ)
Вартість реалізації
Б.2.1. Забезпечення методичного супроводження організації цивільного захисту органами місцевого самоврядування
Б.2.1.1. Видання Методичних рекомендацій для органів місцевого самоврядування щодо створення системи управління цивільним захистом в об'єднаній територіальній громаді
2017 р.
ДОЗЦЗ
ДЗНС
ЮУ
-
Б.2.1.2. Видання Методичних рекомендацій для органів місцевого самоврядування щодо організації захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій
2017 р.
ДОЗЦЗ
ЮУ
-
Б.2.1.3. Видання Методичних рекомендацій для органів місцевого самоврядування щодо організації та забезпечення пожежної безпеки в (на території) об'єднаній територіальній громаді
2017 р.
ДРНС
ДЗНС
ЮУ
-
Б.2.2. Удосконалення механізму взаємодії з іншими структурами забезпечення національної безпеки
Б.2.2.1. Розвиток державного центру управління в надзвичайних ситуаціях ДСНС, утворення відповідних регіональних центрів та налагодження їх взаємодії з Головним ситуаційним центром та іншими ситуаційними центрами складових сектору безпеки і оборони
2019-2020 рр.
ДРНС ДОЗЦЗ
У межах видатків державного бюджету на відповідний рік
Б.3. Операційна мета: здійснення передбаченого законодавством комплексу заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій
Завдання
Показники (індикатори) виконання
Термін
Відповідальний орган (підрозділ)
Вартість реалізації
Б.3.1. Модернізація системи централізованого оповіщення населення на центральному та регіональному рівні, а також забезпечення її надійного функціонування
Б.3.1.1. Реконструкція загальнодержавної системи централізованого оповіщення та створення типового комплексу територіальної системи централізованого оповіщення населення
Грудень 2020 р.
ДОЗЦЗ
У межах видатків державного бюджету на відповідний рік
Б.3.1.2. Участь у проектуванні та створенні територіальних та місцевих автоматизованих систем централізованого оповіщення населення
Грудень 2020 р.
ГУ (У) ДСНС
(у межах компетенції)
ДОЗЦЗ
(контроль)
-
Б.3.1.3. Участь у проектуванні та створенні системи оповіщення на рівні об'єднаних територіальних громад
Грудень 2020 р.
ГУ (У) ДСНС
(у межах компетенції)
ДОЗЦЗ
(координація)
-
Б.3.2. Переобладнання вузлів зв'язку територіальних органів та підрозділів ДСНС, створення комплексів засобів зв'язку для мобільних пунктів ДСНС
Б.3.2.1. Створення пересувних телекомунікаційних комплексів для мобільних пунктів управління ДСНС
Грудень 2019 р.
ДОЗЦЗ
У межах видатків державного бюджету на відповідний рік
Б.3.2.2. Створення цифрової системи радіозв'язку підрозділів ДСНС
Грудень 2020 р.
ДОЗЦЗ
- " -
Б.3.2.3. Створення та забезпечення функціонування автоматизованої системи управління телекомунікаційними мережами ДСНС
Грудень 2020 р.
ДОЗЦЗ
У межах видатків державного бюджету на відповідний рік
Б.3.3. Створення та забезпечення функціонування автоматизованої системи управління телекомунікаційними мережами, центру обробки даних, комплексної підсистеми інформаційної підтримки прийняття рішень з питань надзвичайних ситуацій, у тому числі комплексної системи захисту інформації
Б.3.3.1. Створення та забезпечення функціонування центру обробки даних
Грудень 2020 р.
ДОЗЦЗ
- " -
Б.3.3.2. Створення та забезпечення функціонування комплексної підсистеми інформаційної підтримки прийняття рішень з питань надзвичайних ситуацій
Грудень 2020 р.
ДОЗЦЗ
- " -
Б.3.3.3. Створення підсистеми забезпечення живучості, у тому числі комплексної системи захисту інформації
Грудень 2020 р.
ДОЗЦЗ
- " -
Б.3.3.4. Модернізація телекомунікаційної мережі центрального рівня управління
До 2020 р.
ДОЗЦЗ
- " -
Б.3.3.5. Створення системи обробки інформації з обмеженим доступом ДСНС
Грудень 2020 р.
ДОЗЦЗ
- " -
Б.3.4. Визначення зон відповідальності щодо реагування на надзвичайні ситуації державних пожежно-рятувальних підрозділів ДСНС, пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони, комунальних аварійно-рятувальних служб об'єднаних територіальних громад
Б.3.4.1. Визначення зон відповідальності щодо реагування на надзвичайні ситуації та пожежі підрозділів ДСНС, пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони, комунальних аварійно-рятувальних служб об'єднаних територіальних громад
Грудень 2018 р.
ДРНС
ГУ (У) ДСНС
-
Б.3.4.2. Внесення змін до Закону України (1770-14)
"Про радіочастотний ресурс України" щодо надання дозволу користування радіочастотним ресурсом ДСНС центрам безпеки громад
Грудень 2019 р.
ДОЗЦЗ
-
Б.3.4.3. Уточнення складу сил і засобів, що залучаються до ліквідації надзвичайних ситуацій, пожеж та небезпечних подій на об'єктах критичної інфраструктури, маршрутів їх висування, переліку виконуваних робіт тощо
2018 р.
ГУ (У) ДСНС ДРНС
(контроль)
У межах видатків державного бюджету на відповідний рік
Б.3.4.4. Уточнення планів реагування на випадок виникнення надзвичайних ситуацій, пожеж та небезпечних подій на об'єктах критичної інфраструктури
2020 р.
ГУ (У) ДСНС
(у межах компетенції)
ДРНС
(контроль)
-
Б.3.5. Ведення обліку сил цивільного захисту
Б.3.5.1. Створення єдиної бази сил цивільного захисту
2017-2018 рр.
ДРНС
ДОЗЦЗ
ІДУНДЦЗ
ГУ (У) ДСНС
-
Б.3.5.2. Організація та проведення обліку пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони в об'єднаних територіальних громадах, комунальних (громадських) аварійно-рятувальних служб в органах управління, які їх утворили, та формування на рівні області єдиного переліку таких підрозділів і служб
2017-2020 рр.
ГУ (У) ДСНС
ДРНС
(контроль)
-
Б.4. Операційна мета: реалізація у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій, Львівській та Тернопільській областях пілотних проектів щодо організації здійснення заходів цивільного захисту об'єднаних територіальних громад
Завдання
Показники (індикатори) виконання
Термін
Відповідальний орган (підрозділ)
Вартість реалізації
Б.4.1 Надання методичної та практичної допомоги органам місцевого самоврядування щодо утворення пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони в об'єднаних територіальних громадах Вінницької, Дніпропетровської, Донецької, Львівської та Тернопільської областей з урахуванням часу їх прибуття до найвіддаленішого населеного пункту у сільській місцевості не більше 20 хвилин з моменту отримання повідомлення про виникнення пожежі або надзвичайної ситуації
Б.4.1.1. Утворення пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони в об'єднаних територіальних громадах Вінницької, Дніпропетровської, Донецької, Львівської та Тернопільської областей з урахуванням часу їх прибуття до найвіддаленішого населеного пункту у сільській місцевості не більше 20 хвилин з моменту отримання повідомлення про виникнення пожежі або надзвичайної ситуації
Грудень 2017 р.
ГУ (У) ДСНС
у Вінницькій, Дніпропетровській,
Донецькій, Львівській та Тернопільській областях
(у межах компетенції),
ДРНС (контроль)
-
Б.4.2. Подання звернення до місцевих органів виконавчої влади (об'єднаних територіальних громад) Вінницької, Дніпропетровської, Донецької, Львівської та Тернопільської областей щодо передбачення видатків у місцевих бюджетах на утримання новостворених та існуючих реформованих пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони
Б.4.2.1. Передбачення видатків у місцевих бюджетах на утримання новостворених та існуючих реформованих пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони
2017-2020 рр.
ГУ (У) ДСНС
у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій, Львівській та Тернопільській областях
ДЕФ (контроль)
-
Б.4.3. Організація та здійснення підготовки на базі навчальних закладів ДСНС робітничих кадрів пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони об'єднаних територіальних громад у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій, Львівській та Тернопільській областях
Б.4.3.1. Підготовка пропозицій щодо підготовки робітничих кадрів пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони для об'єднаних територіальних громад на безоплатній основі та надання їх на розгляд керівництву ДСНС
Квітень 2017 р.
ДРНС
ДП
ЮУ
ДОЗЦЗ
ДЕФ
-
Б.4.3.2. Підготовка робітничих кадрів пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони для об'єднаних територіальних громад у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій, Львівській та Тернопільській областях
Грудень 2017 р.
ДРНС
ДП
ДОЗЦЗ
ДЕФ
-
Б.4.4. Вжиття заходів щодо оснащення пожежно-рятувальною технікою та спеціальним обладнанням існуючих пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони в об'єднаних територіальних громадах Вінницької, Дніпропетровської, Донецької, Львівської та Тернопільської областей за їх погодженням, у тому числі за рахунок надлишкового майна та техніки ДСНС, виконання місцевих, державних і міжнародних гуманітарних програм
Б.4.4.1. Оснащення пожежно-рятувальною технікою та спеціальним обладнанням існуючих пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони в об'єднаних територіальних громадах Вінницької, Дніпропетровської, Донецької, Львівської та Тернопільської областей
Грудень 2017 р. (у разі прийняття Верховною Радою України відповідного проекту Закону України)
ДРЗ
ДРНС
ГУ (У) ДСНС у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій, Львівській та Тернопільській областях
-
Б.4.5. Здійснення комплексу заходів щодо передачі окремим об'єднаним територіальним громадам Вінницької, Дніпропетровської, Донецької, Львівської та Тернопільської областей за їх погодженням майнових комплексів державних пожежно-рятувальних підрозділів ДСНС у сільських населених пунктах, в яких відсутні об'єкти підвищеної небезпеки або соціально значущі об'єкти
Б.4.5.1. Передача окремим об'єднаним територіальним громадам Вінницької, Дніпропетровської, Донецької, Львівської та Тернопільської областей за їх погодженням майнових комплексів державних пожежно-рятувальних підрозділів ДСНС
Грудень 2017 р. (у разі прийняття Верховною Радою України відповідного проекту Закону України)
ДРЗ
ДРНС
ГУ (У) ДСНС у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій, Львівській та Тернопільській областях
-
Б.4.6. Включення утворених в об'єднаних територіальних громадах пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони до розрахунку сил реагування на надзвичайні ситуації та пожежі
Б.4.6.1. Включення пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони об'єднаних територіальних громад областей, де реалізуються пілотні проекти з питань організації заходів цивільного захисту, до відповідних Планів залучення сил та засобів відповідного регіону по мірі їх утворення
По мірі утворення підрозділів
ГУ (У) ДСНС
у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій, Львівській та Тернопільській областях
У межах видатків державного бюджету на відповідний рік, передбачених на утримання ДСНС
Б.4.6.2. Визначення стану виконання Плану реалізації заходів Пілотних проектів з питань організації заходів цивільного захисту спроможних територіальних громад у частині створення та функціонування пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони, комунальних (громадських) аварійно-рятувальних служб та підготовка пропозицій щодо запровадження досвіду на всій території України
I квартал 2018 р.
ГУ (У) ДСНС
у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій, Львівській та Тернопільській областях
ДРНС (координація) ДОЗЦЗ
-
Б.4.7. Вжиття заходів щодо формування структурних підрозділів (або призначення окремих посадових осіб) з питань цивільного захисту у складі виконавчих органів об'єднаних територіальних громад Вінницької, Дніпропетровської, Донецької, Львівської та Тернопільської областей
Б.4.7.1. Формування структурних підрозділів (або призначення окремих посадових осіб) з питань цивільного захисту у складі виконавчих органів об'єднаних територіальних громад Вінницької, Дніпропетровської, Донецької, Львівської та Тернопільської областей
Грудень 2017 р.
ГУ (У) ДСНС у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій, Львівській та Тернопільській областях (в межах компетенції), ДОЗЦЗ (контроль)
-
Б.5. Операційна мета: підвищення ефективності оперативного та комплексного реагування на надзвичайні ситуації шляхом створення та розвитку пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони та добровільних формувань цивільного захисту
Завдання
Показники (індикатори) виконання
Термін
Відповідальний орган (підрозділ)
Вартість реалізації
Б.5.1. Визначення необхідної кількості пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони в об'єднаних територіальних громадах, їх чисельності, місць дислокації з урахуванням часу прибуття до місця виклику (10 хвилин у місті та 20 хвилин у сільській місцевості), фінансово-економічного обґрунтування їх створення і утримання
Б.5.1.1. Уточнення необхідної кількості пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони в об'єднаних територіальних громадах, їх чисельності, місць дислокації з урахуванням часу прибуття до місця виклику (10 хвилин у місті та 20 хвилин у сільській місцевості)
I півріччя 2017 р.
ДРНС
(координація)
ГУ (У) ДСНС
-
Б.5.1.2. Підготовка фінансово-економічного обґрунтування створення і утримання пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони в об'єднаних територіальних громадах
I півріччя 2017 р.
ГУ (У) ДСНС
(в межах компетенції)
ДРЗ
(контроль)
-
Б.5.2. Надання методичної та практичної допомоги органам місцевого самоврядування щодо утворення пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони в об'єднаних територіальних громадах з урахуванням часу прибуття 10 хвилин у місті та до найвіддаленішого населеного пункту у сільській місцевості не більше 20 хвилин з моменту отримання повідомлення про виникнення пожежі або надзвичайної ситуації
Б.5.2.1. Проведення спільних нарад, семінарів, круглих столів, тощо з питань утворення та функціонування пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони в об'єднаних територіальних громадах
2017-2020 рр.
ДРНС
(координація)
ГУ (У) ДСНС
У межах видатків державного бюджету на відповідний рік, передбачених на утримання ДСНС
Б.5.2.2. Утворення пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони в об'єднаних територіальних громадах з урахуванням часу прибуття 10 хвилин у місті та до найвіддаленішого населеного пункту у сільській місцевості не більше 20 хвилин з моменту отримання повідомлення про виникнення пожежі або надзвичайної ситуації
2017-2020 рр.
ГУ (У) ДСНС
(в межах компетенції)
ДРНС
(контроль)
За рахунок коштів органів місцевого самоврядування
Б.5.3. Підготовка пропозицій щодо удосконалення кваліфікаційних вимог до фахівців у сфері цивільного захисту, забезпечення підготовки на базі навчальних закладів ДСНС робітничих кадрів для пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони в об'єднаних територіальних громадах
Б.5.3.1. Визначення кваліфікаційних вимог до фахівців у сфері цивільного захисту
Грудень 2018 р.
ДП
ДРНС
ДЗНС
ДОЗЦЗ
-
Б.5.3.2. Підготовка на базі навчальних закладів ДСНС робітничих кадрів для пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони в об'єднаних територіальних громадах
2017-2020 рр.
ДРНС
(координація)
ДЕФ
ГУ (У) ДСНС
(в межах компетенції)
-
Б.5.4. Підготовка примірних вимог до будівель пожежних депо для розміщення пожежно-рятувальних автомобілів та персоналу пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони в об'єднаних територіальних громадах, з урахуванням можливості використання будівель модульного типу
Б.5.4.1. Визначення примірних вимог до будівель пожежних депо для розміщення пожежно-рятувальних автомобілів та персоналу пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони в об'єднаних територіальних громадах з урахуванням можливості використання будівель модульного типу
I півріччя 2017 р.
ІДУНДЦЗ
-
Б.5.5. Вжиття заходів щодо оснащення пожежно-рятувальною технікою та спеціальним обладнанням існуючих пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони в об'єднаних територіальних громадах за їх погодженням, у тому числі за рахунок надлишкового майна та техніки ДСНС, виконання місцевих, державних і міжнародних гуманітарних програм
Б.5.5.1. Оснащення пожежно-рятувальною технікою та спеціальним обладнанням існуючих пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони в об'єднаних територіальних громадах за їх погодженням, у тому числі за рахунок надлишкового майна та техніки ДСНС, виконання місцевих, державних і міжнародних гуманітарних програм
2017-2020 рр. (у разі прийняття Верховною Радою України відповідного проекту Закону України)
ДРЗ
ДРНС
УЄІМС
ГУ (У) ДСНС
(в межах компетенції)
-
Б.5.6. Здійснення комплексу заходів щодо передачі об'єднаним територіальним громадам за їх погодженням майнових комплексів державних пожежно-рятувальних підрозділів ДСНС у сільських населених пунктах, в яких відсутні об'єкти підвищеної небезпеки або соціально значущі об'єкти
Б.5.6.1. Передача об'єднаним територіальним громадам за їх погодженням майнових комплексів державних пожежно-рятувальних підрозділів ДСНС у сільських населених пунктах, в яких відсутні об'єкти підвищеної небезпеки або соціально значущі об'єкти
2017-2020 рр. (у разі прийняття Верховною Радою України відповідного проекту Закону України)
ДРЗ
ДРНС
ГУ (У) ДСНС
у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій, Львівській та Тернопільській областях
(в межах компетенції)
-
Б.5.7. Включення пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони в об'єднаних територіальних громадах до розрахунку сил реагування на надзвичайні ситуації та пожежі відповідного регіону
Б.5.7.1. Включення пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони в об'єднаних територіальних громадах до плану залучення сил та засобів відповідного регіону по мірі їх утворення
2017-2020 рр.
ГУ (У) ДСНС
ДРНС
(контроль)
-
Б.5.8. Удосконалення організації добровільної пожежної охорони в об'єднаних територіальних громадах
Б.5.8.1. Підготовка та подання на розгляд керівництву ДСНС пропозицій щодо внесення змін до Порядку функціонування добровільної пожежної охорони (564-2013-п)
, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2013 р. № 564, щодо організації добровільної пожежної охорони в об'єднаних територіальних громадах
II півріччя 2017 р.
ДРНС
ДЗНС
ДОЗЦЗ
ГУ (У) ДСНС
-
Б.6. Операційна мета: поглиблення міжнародного співробітництва та активізація процесів інтеграції ДСНС до Механізму цивільного захисту Європейського Союзу
Завдання
Показники (індикатори) виконання
Термін
Відповідальний орган (підрозділ)
Вартість реалізації
Б.6.1. Вивчення міжнародного досвіду з питань:
розподілу повноважень у сфері цивільного захисту між суб'єктами адміністративно-територіального устрою (воєводствами, повітами, містами та гмінами), а також створення та функціонування Урядового центру безпеки Польщі;
Б.6.1.1. Участь у складі делегацій ДСНС у вивченні досвіду Польщі щодо розподілу повноважень у сфері цивільного захисту між суб'єктами адміністративно-територіального устрою (воєводствами, повітами, містами та гмінами), а також створення та функціонування Урядового центру безпеки Польщі
Протягом 2017 р.
ДОЗЦЗ
ДРНС
УЄІМС
-
утворення пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони в об'єднаних територіальних громадах, їх фінансового та матеріально-технічного забезпечення, стимулювання громадян в участі у діяльності таких підрозділів, соціального захисту працівників і волонтерів, преференцій для роботодавців, робітники яких беруть участь у ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та гасінні пожеж;
Б.6.1.2. Участь у складі делегацій ДСНС у вивченні досвіду країн - членів Європейського Союзу щодо утворення пожежно-рятувальних підрозділів (пожежних частин) місцевої і добровільної пожежної охорони в об'єднаних територіальних громадах, їх фінансового та матеріально-технічного забезпечення, стимулювання громадян в участі у діяльності таких підрозділів, соціального захисту працівників і волонтерів, преференцій для роботодавців, робітники яких беруть участь у ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та гасінні пожеж
Протягом 2017 р.
ДОЗЦЗ
ДРНС
УЄІМС
-
Б.6.2. Вивчення міжнародного досвіду з питань профілактики пожеж, запобігання виникненню надзвичайним ситуаціям та управління техногенною та пожежною безпекою на основі ризик-орієнтованого підходу, оцінювання та аналіз ризиків пожежної та техногенної безпеки суб'єктів господарювання, критерії їх розподілу в рамках програм з обміну експертами, що фінансується Європейським Союзом та міжнародними організаціями
Б.6.2.1. Участь у складі делегацій ДСНС у семінарах, тренінгах, обміні та вивченні досвіду країн - членів Європейського Союзу щодо профілактики пожеж, запобігання виникненню надзвичайним ситуаціям та управління техногенною та пожежною безпекою на основі ризик-орієнтованого підходу, оцінювання та аналіз ризиків пожежної та техногенної безпеки суб'єктів господарювання
2017-2020 рр.
ДЗНС
УЄІМС
-

В. Стратегічна мета: реформування системи ДСНС та підвищення її спроможності щодо забезпечення виконання у взаємодії з іншими складовими сектору безпеки і оборони завдань з протидії загрозам національній безпеці у сфері цивільного захисту

В. Очікуваний результат:
належний рівень безпеки життєдіяльності населення, захист суб'єктів господарювання і територій від надзвичайних ситуацій;
оптимізація організаційної структури ДСНС на центральному, регіональному, територіальному та об'єктовому рівні, до складу якої входять: апарат ДСНС;
територіальні органи ДСНС;
сили цивільного захисту, які входять до системи ДСНС центрального, регіонального, місцевого та об'єктового рівня;
навчальні заклади, навчальні та науково-дослідні установи;
підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління ДСНС;
вдосконалення системи реагування на пожежі і надзвичайні ситуації, скорочення часу прибуття пожежно-рятувальних підрозділів до місця події (10 хвилин у місті та 20 хвилин у сільській місцевості);
зменшення збитків економіці та населенню України від пожеж, надзвичайних ситуацій, небезпечних гідрометеорологічних явищ;
створення оптимальної системи управління єдиною державною системою цивільного захисту та підвищення ефективності її функціонування;
визначення напрямків та заходів щодо інтеграції України до Механізму цивільного захисту Європейського Союзу.
В.1. Операційна мета: реформування організаційної структури ДСНС на центральному, регіональному, територіальному та об'єктовому рівні
Завдання
Показники (індикатори) виконання
Термін
Відповідальний орган (підрозділ)
Вартість реалізації
В.1.1. Оптимізація організаційної структури ДСНС на центральному, регіональному, територіальному та об'єктовому рівні, до складу якої входять:
апарат ДСНС;
територіальні органи ДСНС;
сили цивільного захисту, які входять до системи ДСНС центрального, регіонального, місцевого та об'єктового рівня;
навчальні заклади, навчальні та науково-дослідні установи; підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління ДСНС
В.1.1.1. Підготовка та подання установленим порядком пропозицій щодо внесення змін до відповідних актів Кабінету Міністрів України стосовно чисельності апарату ДСНС та територіальних органів ДСНС
2019-2020 рр.
ДП
ДРНС
ДОЗЦЗ
структурні підрозділи апарату ДСНС,
ГУ (У) ДСНС
-
В.1.1.2. Підготовка пропозицій щодо уточнення завдань і функцій структурних підрозділів територіальних органів ДСНС місцевого рівня з урахуванням реформування системи ДСНС, місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні
Грудень 2017 р.
ДРНС
ДОЗЦЗ
ДП
структурні підрозділи апарату ДСНС,
ГУ (У) ДСНС
-
В.1.2. Визначення структурних підрозділів апарату та територіальних органів ДСНС, що укомплектовуватимуться особами начальницького складу служби цивільного захисту
В.1.2.1 Визначення штатних посад в апараті ДСНС та територіальних органах ДСНС, які комплектуються особами рядового і начальницького складу служби цивільного захисту
2019-2020 рр.
ДП
ДРНС
ДОЗЦЗ
структурні підрозділи апарату ДСНС,
ГУ (У) ДСНС
-
В.1.3. Ліквідація підрозділів, що дублюють функції, зменшення кількості підрозділів, які виконують контролюючі функції
В.1.3.1. Скорочення кількості підрозділів, що мають дублюючі функції, та таких, що виконують контролюючі функції
2019-2020 рр.
ДП
ДРНС
ДОЗЦЗ
ДЗНС
структурні підрозділи апарату ДСНС,
ГУ (У) ДСНС
В.2. Операційна мета: підвищення рівня соціального захисту осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту
Завдання
Показники (індикатори) виконання
Термін
Відповідальний орган (підрозділ)
Вартість реалізації
В.2.1. Підвищення рівня соціального захисту осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту шляхом запровадження механізму їх стимулювання за участь у гасінні пожеж та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій
В.2.1.1. Підвищення у 2017 році розміру грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту
2017 р.
ДЕФ
1723,22 млн. грн.
В.2.1.2. Ініціювання щодо передбачення видатків у держбюджеті на будівництво (придбання) житла для осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, державних службовців і працівників, які перебувають на квартирному обліку, за окремою бюджетною програмою
2017-2020 рр.
ДРЗ
ДЕФ
-
В.3. Операційна мета: реформування сил ДСНС центрального, регіонального та місцевого рівнів, створення у гарнізонах ДСНС пожежно-рятувальних підрозділів, приведення їх структури та чисельності у відповідність із обсягами покладених на них завдань
Завдання
Показники (індикатори) виконання
Термін
Відповідальний орган (підрозділ)
Вартість реалізації
В.3.1. Реорганізація сил цивільного захисту ДСНС, до складу яких будуть входити: аварійно-рятувальні, спеціальні та спеціалізовані підрозділи, які безпосередньо підпорядковуються апарату ДСНС, підприємства, основна діяльність яких пов'язана з проведенням робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на території України та за її межами;
регіональні аварійно-рятувальні підрозділи, здатні виконувати комплекс аварійно-рятувальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, виникнення яких можливе у відповідному регіоні. Зазначені підрозділи в разі потреби залучаються до проведення аварійно-рятувальних робіт в інших регіонах України, а також на території іноземних держав;
державні пожежно-рятувальні підрозділи ДСНС, які здатні здійснювати гасіння пожеж і виконувати комплекс першочергових аварійно-рятувальних робіт у разі можливого виникнення небезпечних подій і надзвичайних ситуацій на відповідній території та функціонуватимуть в обласних і районних центрах, містах, віднесених до відповідних груп цивільного захисту або в яких розташовані об'єкти підвищеної небезпеки. Зазначені підрозділи в разі потреби залучаються для проведення аварійно-рятувальних робіт на території відповідного регіону;
об'єктові пожежно-рятувальні підрозділи, що забезпечують охорону об'єктів від пожеж на підставі договорів
В.3.1.1. Реорганізація аварійно-рятувальних, спеціальних та спеціалізованих підрозділів, які безпосередньо підпорядковуються апарату ДСНС, підприємств, основна діяльність яких пов'язана з проведенням робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на території України та за її межами та визначення для них завдань відповідно до чіткої спеціалізації щодо реагування на певні види надзвичайних ситуацій
2018-2020 рр.
ДРНС
ДП
ДЕФ
ДРЗ
ЮУ
-
В.3.1.2. Проведення аналізу можливостей регіональних аварійно-рятувальних підрозділів та підготовка пропозицій щодо їх підвищення із урахуванням специфіки прогнозованих надзвичайних ситуацій у відповідному регіоні
Грудень 2017 р.
ГУ (У) ДСНС
ДРНС
(координація)
ДОЗЦЗ
-
В.3.1.3. Реорганізація регіональних аварійно-рятувальних підрозділів, здатних виконувати комплекс аварійно-рятувальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, виникнення яких можливе у відповідному регіоні, з передбаченням можливості залучення зазначених підрозділів у разі потреби до проведення аварійно-рятувальних робіт в інших регіонах України, а також на території іноземних держав
2018-2020 рр.
ГУ (У) ДСНС
ДРНС
(координація)
ДП
ДЕФ
ДРЗ
ЮУ
-
В.3.1.4. Реорганізація державних пожежно-рятувальних підрозділів ДСНС, які здатні здійснювати гасіння пожеж і виконувати комплекс першочергових аварійно-рятувальних робіт у разі можливого виникнення небезпечних подій і надзвичайних ситуацій на відповідній території та функціонуватимуть в обласних і районних центрах, містах, віднесених до відповідних груп цивільного захисту або в яких розташовані об'єкти підвищеної небезпеки, з передбаченням можливості залучення зазначених в разі потреби для проведення аварійно-рятувальних робіт на території відповідного регіону
2018-2020 рр.
ГУ (У) ДСНС
ДРНС
(координація)
ДП
ДЕФ
ДРЗ
ЮУ
В.3.1.5. Реорганізація об'єктових пожежно-рятувальних підрозділів, що забезпечують охорону об'єктів від пожеж на підставі договорів
2018-2020 рр.
ГУ (У) ДСНС
ДРНС
(координація)
ДП
ДЕФ
ДРЗ
ЮУ
В.3.2. Підвищення спроможності підрозділів ДСНС, які виконують піротехнічні роботи, здійснюють гуманітарне розмінування території від вибухонебезпечних предметів
В.3.2.1. Імплементація міжнародних стандартів щодо протимінної діяльності
2017 р.
ДРНС
ДРЗ
ГУ (У) ДСНС
У межах видатків державного та місцевих бюджетів на відповідний рік, за рахунок гуманітарної, міжнародної, технічної, благодійної допомоги та інших джерел не заборонених законодавством
В.3.2.2. Утворення та оснащення регіональних підрозділів з гуманітарного розмінування у Донецькій та Луганській областях
2017 р.
ДРНС
ДРЗ
ГУ ДСНС в
Донецькій та Луганській областях
- " -
В.3.2.3. Оснащення підрозділів ДСНС, які виконують піротехнічні роботи сучасними зразками техніки та спеціальним обладнанням
2017 р.
ДРН
ДРЗ
ГУ (У) ДСНС
У межах видатків державного та місцевих бюджетів на відповідний рік, за рахунок гуманітарної, міжнародної, технічної, благодійної допомоги та інших джерел не заборонених законодавством
В.3.3. Удосконалення механізму мобілізаційного розгортання спеціальних формувань ДСНС в особливий період та в разі проведення цільової мобілізації
В.3.3.1. Уточнення плануючих та розпорядчих документів щодо мобілізаційного розгортання спеціальних формувань ДСНС в особливий період та в разі проведення цільової мобілізації
2017-2020 рр.
СМР
ДРНС
ДОЗЦЗ
ДРЗ
ДП
-
В.3.3.2. Створення резерву служби цивільного захисту відповідно до законодавства та здійснення підготовки осіб, включених до такого резерву
2019-2020 рр.
ГУ (У) ДСНС
СМР
ДРНС
ДП
-
В.3.4. Технічне переоснащення сучасною технікою, аварійно-рятувальними засобами та спеціальним обладнанням сил цивільного захисту, які входять до системи ДСНС
В.3.4.1. Технічне переоснащення сучасною технікою, аварійно-рятувальними засобами та спеціальним обладнанням сил цивільного захисту, які входять до системи ДСНС, а також залучення міжнародної технічної допомоги
2017-2020 рр.
ДРЗ
ДРНС
УЄІМС
У межах видатків державного бюджету на відповідний рік, за рахунок гуманітарної, міжнародної, технічної, благодійної допомоги та інших джерел не заборонених законодавством
В.3.5. Модернізація та оснащення системи гідрометеорологічних спостережень, автоматизації збирання і передачі гідрометеорологічної інформації та інформації про забруднення навколишнього природного середовища
В.3.5.1. Модернізація та оснащення системи гідрометеорологічних спостережень, автоматизації збирання і передачі гідрометеорологічної інформації та інформації про забруднення навколишнього природного середовища
2019-2020 рр.
УГ
ДРЗ
У межах видатків державного бюджету на відповідний рік
В.3.6. Підвищення готовності мобільних медичних формувань ДСНС (мобільних медичних пунктів) до надання медичної допомоги особовому складу служби цивільного захисту при виконанні завдань з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, їх переоснащення сучасною медичною технікою та медичним майном
В.3.6.1. Здійснення заходів щодо повного укомплектування посад медичних спеціалістів закладів охорони здоров'я органів і підрозділів ДСНС для забезпечення постійної готовності мобільних медичних формувань ДСНС (мобільних медичних пунктів) до виконання завдань за призначенням
2017-2020 рр.
ГУ (У) ДСНС
УОМЗМБЗОП
(контроль)
- " -
В.3.6.2. Переоснащення мобільних медичних формувань ДСНС (мобільних медичних пунктів) сучасною медичною технікою та медичним майном згідно з нормами забезпечення та табелем оснащення відповідно до програм матеріально-технічного переоснащення органів і підрозділів ДСНС
2018-2020 рр.
УОМЗМБЗОП
ДРЗ
ДЕФ
- " -
В.3.7. Накопичення оперативного матеріального резерву, який створюється ДСНС для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і ліквідації їх наслідків
В.3.7.1. Накопичення оперативного матеріального резерву, який створюється ДСНС для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, з урахуванням створення запасу довготривалого зберігання для забезпечення потреб ДСНС в особливий період та під час проведення цільової мобілізації
2017-2020 рр.
ДРЗ
ДЕФ
- " -
В.3.8. Розвиток, впровадження і застосування в діяльності органів управління та формуваннях ДСНС сучасних автоматизованих інформаційних, телекомунікаційних та інших технологій
В.3.8.1. Автоматизація основних процесів управління силами та засобами при ліквідації надзвичайних ситуацій та створення системи оперативно-диспетчерського управління силами та засобами територіальних органів управління та підрозділів ДСНС
Грудень 2020 р.
ГУ (У) ДСНС
ДОЗЦЗ
(контроль)
- " -
В.3.8.2. Створення телекомунікаційної мережі територіальних органів управління та підрозділів ДСНС
Грудень 2020 р.
ГУ (У) ДСНС
ДОЗЦЗ
(контроль)
- " -
В.3.8.3. Створення акредитованого центру сертифікації ключів ДСНС
Грудень 2020 р.
ДОЗЦЗ
У межах видатків державного бюджету на відповідний рік
В.3.8.4. Модернізація матеріально-технічної бази підрозділів ТЗІ
Грудень 2020 р.
ДОЗЦЗ
- " -
В.4. Операційна мета: удосконалення системи кадрового забезпечення органів і підрозділів ДСНС шляхом перегляду кваліфікаційних вимог до фахівців у сфері цивільного захисту
Завдання
Показники (індикатори) виконання
Термін
Відповідальний орган (підрозділ)
Вартість реалізації
В.4.1. Перегляд кваліфікаційних вимог до фахівців у сфері цивільного захисту та визначення посад, кваліфікаційні вимоги до яких потребують змін (доповнень)
В.4.1.1. Видання довідника кваліфікаційних характеристик професій сфери цивільного захисту
2018 р.
ДП
ДРНС
ДЗНС
ДОЗЦЗ
У межах видатків державного бюджету на відповідний рік
В.4.2. Визначення посад фахівців у сфері цивільного захисту, які необхідно вводити як нові професії до Національного класифікатора України "Класифікатор професій ДК 003:2010" (va327609-10)
В.4.2.1. Внесення до Національного класифікатора України "Класифікатор професій ДК 003:2010" нових професій фахівців у сфері цивільного захисту
2018 р.
ДП
ДРНС
ДЗНС
ДОЗЦЗ
-
В.4.3. Удосконалення системи кадрового діловодства
В.4.3.1. Впровадження єдиної автоматизованої системи кадрового діловодства та електронного обліку, створення загального архівного фонду кадрової документації та персональних даних працівників
Липень 2018 р.
ДП
ДОЗЦЗ
-
В.5. Операційна мета: подальший розвиток системи авіаційного забезпечення ДСНС
Завдання
Показники (індикатори) виконання
Термін
Відповідальний орган (підрозділ)
Вартість реалізації
В.5.1. Уведення в експлуатацію повітряних суден, призначених для виконання авіаційних робіт з пошуку і рятування, пожежогасіння, транспортування та інших завдань, з урахуванням вимог міжнародних стандартів, розміщення їх у регіонах (або поряд з ними) з високими показниками ризику виникнення надзвичайних ситуацій
В.5.1.1. Збільшення кількості вертольотів багатоцільового призначення, що дозволить підвищити готовність авіації до виконання завдань за призначенням та реагування на надзвичайні ситуації
2019-2020 рр.
УААПР
У межах видатків державного бюджету на відповідний рік
Список абревіатур
ДЗНС - Департамент запобігання надзвичайним ситуаціям;
ДРНС - Департамент реагування на надзвичайні ситуації;
ДОЗЦЗ - Департамент організації заходів цивільного захисту;
ДП - Департамент персоналу;
ДРЗ - Департамент ресурсного забезпечення;
ДЕФ - Департамент економіки і фінансів;
УГ - Управління гідрометеорології;
УААПР - Управління авіації та авіаційного пошуку і рятування;
ЮУ - Юридичне управління;
УЄІМС - Управління європейської інтеграції та міжнародного співробітництва;
УОМЗМБЗОП - Управління організації медичного забезпечення, медико-біологічного захисту та охорони праці
ВВЗМІКГ - Відділ взаємодії із засобами масової інформації та комунікацій з громадськістю;
СМР - Сектор мобілізаційної роботи;
ГУ (У) ДСНС - Головні управління (управління) ДСНС України в областях та м. Києві;
ІДУНДЦЗ - Інститут державного управління та наукових досліджень з цивільного захисту.
( План в редакції Наказу Державної служби України з надзвичайних ситуацій № 335 від 03.06.2020 (v0335388-20) )
( Текст взято з сайту ДСНС України http://www.mns.gov.ua )