ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
07.06.2021 N 2286/ІПК/99-00-04-03-03-09
Державна податкова служба України, керуючись статті 52 Податкового кодексу України (далі - ПКУ (2755-17) ) розглянула Ваше звернення щодо порядку нарахування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та в межах компетенції повідомляє, що відповідь надається з урахуванням фактичних обставин, викладених у зверненні.
Платнику податку було винесено податкове повідомлення-рішення щодо необхідності сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за 2019 рік у сумі ... грн.
Разом з тим, платник податку зазначає що згідно з Законом України від 04 грудня 2020 року N 1072-IХ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" (1072-20) (далі - Закон N 1072) та інформаційного листа Державної податкової служби України N 17, списанню підлягає податковий борг (у тому числі штрафні санкції і пеня) платника податків, сукупний розмір якого за усіма податками і зборами не перевищує 3060 грн (включно) та залишився несплаченим/непогашеним.
Платник податку просить надати індивідуальну податкову консультацію щодо необхідності сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки за 2019 рік у сумі ... грн.
Платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості (підпункт 266.1.1 пункту 266.1 статті 266 ПКУ).
База оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, встановлена нормами пункту 266.3 статті 266 ПКУ, відповідно до підпункту 266.3.1 якого базою оподаткування є загальна площа об'єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.
Відповідно до підпункту 266.3.2 пункту 266.3 статті 266 ПКУ база оподаткування об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.
Порядок обчислення суми податку передбачено нормами пункту 266.7 статті 266 ПКУ відповідно до підпункту 266.7.1 якого обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості.
Верховною Радою України прийнятий Закон N 1072 (1072-20) , який набув чинності з 10.12.2020 р.
Згідно з пунктом 24 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПКУ (2755-17) контролюючий орган здійснює списання без подання заяви платником податків податкового боргу (у тому числі штрафних санкцій і пені) платника податків, сукупний розмір якого за усіма податками і зборами не перевищує 3060 грн (включно), що за даними інформаційно-телекомунікаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, обліковувався станом на 1 листопада 2020 року та залишився несплаченим/непогашеним станом на дату списання такого боргу.
Таке списання здійснюється без застосування положень статті 101 ПКУ та виключно за даними, що містяться в інформаційно-телекомунікаційних системах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, і буде проводитись контролюючим органом одноразово та одночасно усім платникам податків.
Списані суми підлягають відновленню у разі виявлення обставин, що свідчать про відсутність підстав для списання.
Положення цього пункту не застосовується щодо податкового боргу з податків та зборів, які відповідно до податкового, митного та іншого законодавства справляються у зв'язку із ввезенням (пересиланням) товарів на митну територію України або територію вільної митної зони або вивезенням (пересиланням) товарів з митної території України або території вільної митної зони, а також щодо осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені Кодексом України з процедур банкрутства (2597-19) .
Списання податкового боргу згідно з цим пунктом є підставою для звільнення майна платника податків з-під податкової застави та її виключення з відповідних державних реєстрів.
На підставі наданої контролюючим органом інформації про списані суми податкового боргу підлягають закінченню відкриті державною виконавчою службою виконавчі провадження та припиняються заходи примусового виконання рішень щодо стягнення податкового боргу з платників податків, яким здійснюється списання сум податкового боргу відповідно до цього пункту, у порядку, визначеному Законом України "Про виконавче провадження" (1404-19) .
На виконання пункту 24 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПКУ (2755-17) 21 грудня 2020 року проведено списання податкового боргу, суми якого не перевищують 3060 грн, у автоматичному режимі одночасно усім платникам податків та із застосуванням спеціально розробленого для виконання вимог пункту 24 програмного забезпечення з відповідними параметрами відбору сум, що підпадають під списання згідно із законом.
Станом на ... за... обліковується податковий борг з податку на нерухоме майно, вiдмiнне вiд земельної дiлянки... у сумі ... грн, який виник ... в результаті несплати нарахованої суми (податкове повiдомлення-рiшення...), тобто після дати, визначеної у пункту 24 (01.11.2020), і тому цей борг не підлягає списанню згідно з цією законодавчою нормою.
Згідно з пунктом 52.2 статті 52 ПКУ індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.