30.04.2021 № 493
|
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 червня 2021 р.
за № 809/36431
Міністр
|
С. Шкарлет
|
ПОГОДЖЕНО:
Голова Державної регуляторної служби України
Голова Державної служби якості освіти України
Міністр розвитку економіки, торгівлі
та сільського господарства України
|
О. Кучер
Р.В. Гурак
І. Петрашко
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
09 січня 2019 року № 17
(у редакції наказу
Міністерства освіти
і науки України
від 30 квітня 2021 року № 493)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 червня 2021 р.
за № 809/36431
Генеральний директор
директорату дошкільної,
шкільної, позашкільної
та інклюзивної освіти
|
А. Осмоловський
|
Додаток 1
до Порядку проведення
інституційного аудиту закладів
загальної середньої освіти
(пункт 6)
Напрям оцінювання
|
Вимога/правило організації освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти
|
Критерії оцінювання
|
Індикатори оцінювання
|
Методи збору інформації
|
1. Освітнє середовище закладу освіти
|
1.1. Забезпечення здорових, безпечних і комфортних умов навчання та праці
|
1.1.1. Приміщення і територія закладу освіти є безпечними та комфортними для навчання та праці
|
1.1.1.1. Облаштування території закладу та розташування приміщень є безпечними
|
1.1.1.1. Спостереження, опитування
|
1.1.1.2. У закладі освіти забезпечується комфортний повітряно-тепловий режим, освітлення, прибирання приміщень, облаштування та утримання туалетів, дотримання питного режиму
|
1.1.1.2. Спостереження, опитування
|
|||
1.1.1.3. У закладі освіти забезпечується оптимальне використання приміщень і комплектування класів (з урахуванням кількості учнів, їх особливих освітніх потреб, площі приміщень)
|
1.1.1.3. Вивчення документації, спостереження, опитування
|
|||
1.1.1.4. У закладі освіти є робочі (персональні робочі) місця для педагогічних працівників та облаштовані місця відпочинку для учасників освітнього процесу
|
1.1.1.4. Спостереження, опитування
|
|||
1.1.2. Заклад освіти забезпечений навчальними та іншими приміщеннями з відповідним обладнанням, що необхідні для реалізації освітньої програми
|
1.1.2.1. У закладі освіти є приміщення, необхідні для реалізації освітньої програми та забезпечення освітнього процесу
|
1.1.2.1. Спостереження, вивчення документації, опитування
|
||
1.1.2.2. Частка навчальних кабінетів початкових класів, фізики, хімії, біології, інформатики, майстерень/кабінетів трудового навчання (обслуговуючої праці, технологій), спортивної та актової зал, інших кабінетів, які обладнані засобами навчання відповідно до вимог законодавства та освітньої програми
|
1.1.2.2. Спостереження, вивчення документації, опитування
|
|||
1.1.3. Учні та працівники закладу освіти обізнані з вимогами охорони праці,
|
1.1.3.1. У закладі освіти проводяться навчання/інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій
|
1.1.3.1. Вивчення документації, опитування
|
||
безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх
|
1.1.3.2. Учасники освітнього процесу дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки, прийнятих у закладі освіти
|
1.1.3.2. Спостереження
|
||
1.1.4. Працівники обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку з учнями та працівниками закладу освіти чи раптового погіршення їх стану здоров’я та вживають необхідних заходів у таких ситуаціях
|
1.1.4.1. У закладі освіти проводяться навчання/інструктажі педагогічних працівників з питань надання домедичної допомоги, реагування на випадки травмування або погіршення самопочуття учнів і працівників під час освітнього процесу
|
1.1.4.1. Вивчення документації, опитування
|
||
1.1.4.2. У разі нещасного випадку педагогічні працівники та керівництво закладу освіти діють у встановленому законодавством порядку
|
1.1.4.2. Вивчення документації, опитування
|
|||
1.1.5. У закладі освіти створюються умови для здорового харчування учнів і працівників
|
1.1.5.1. Організація харчування в закладі освіти сприяє формуванню культури здорового харчування в учнів і працівників закладу освіти
|
1.1.5.1. Вивчення документації, спостереження
|
||
1.1.5.2. Частка учасників освітнього процесу, які задоволені умовами харчування
|
1.1.5.2. Опитування
|
|||
1.1.6. У закладі освіти створюються умови для безпечного використання мережі Інтернет, в учасників освітнього процесу формуються навички безпечної поведінки в Інтернеті
|
1.1.6.1. У закладі освіти застосовуються технічні засоби та інші інструменти контролю за безпечним користуванням мережею Інтернет
|
1.1.6.1. Спостереження, опитування
|
||
1.1.6.2. Учасники освітнього процесу поінформовані закладом освіти щодо безпечного використання мережі Інтернет
|
1.1.6.2. Опитування
|
|||
1.1.7. У закладі освіти застосовуються підходи для адаптації та інтеграції учнів до освітнього процесу, професійної адаптації працівників
|
1.1.7.1. У закладі освіти налагоджено систему роботи з адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу
|
1.1.7.1. Опитування
|
||
1.1.7.2. Заклад освіти сприяє адаптації педагогічних працівників до професійної діяльності
|
1.1.7.2. Опитування
|
|||
1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм
|
1.2.1. Заклад освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам
|
1.2.1.1. У закладі освіти розроблено план заходів із запобігання та протидії булінгу
|
1.2.1.1. Вивчення документації, опитування
|
|
1.2.1.2. У закладі освіти реалізуються заходи із запобігання проявам дискримінації
|
1.2.1.2. Вивчення документації, опитування
|
|||
насильства та дискримінації
|
дискримінації, булінгу в закладі
|
1.2.1.3. Частка учнів і педагогічних працівників, які вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним
|
1.2.1.3. Опитування
|
|
1.2.1.4. Керівництво та педагогічні працівники закладу освіти обізнані з ознаками булінгу, іншого насильства та запобігання йому
|
1.2.1.4. Опитування
|
|||
1.2.1.5. Заклад освіти співпрацює з представниками правоохоронних органів, іншими фахівцями з питань запобігання та протидії булінгу
|
1.2.1.5. Опитування та/або вивчення документації
|
|||
1.2.2. Правила поведінки учасників освітнього процесу в закладі освіти забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини
|
1.2.2.1. У закладі освіти оприлюднені правила поведінки, спрямовані на формування позитивної мотивації в поведінці учасників освітнього процесу та реалізацію підходу, заснованого на правах людини
|
1.2.2.1. Вивчення документації, опитування
|
||
1.2.2.2. Частка учасників освітнього процесу, ознайомлених із правилами поведінки, прийнятими в закладі освіти
|
1.2.2.2. Опитування
|
|||
1.2.2.3. Учасники освітнього процесу дотримуються правил поведінки, прийнятих у закладі освіти
|
1.2.2.3. Спостереження, опитування
|
|||
1.2.3. Керівник та заступники керівника (далі - керівництво) закладу освіти, педагогічні працівники протидіють булінгу, іншому насильству, дотримуються порядку реагування на їх прояви
|
1.2.3.1. З метою запобігання різним проявам насильства (у закладі освіти, за його межами, у тому числі вдома) здійснюється аналіз причин відсутності учнів на навчальних заняттях і вживаються відповідні заходи
|
1.2.3.1. Вивчення документації, опитування
|
||
1.2.3.2. Заклад освіти реагує на звернення про випадки булінгу
|
1.2.3.2. Вивчення документації, опитування
|
|||
1.2.3.3. Психологічна служба закладу освіти здійснює системну роботу з виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншому насильству (діагностування, індивідуальна робота, тренінгові заняття тощо)
|
1.2.3.3. Опитування
|
|||
1.2.3.4. Частка учасників освітнього процесу, які в разі потреби отримують у закладі освіти психологічну та соціально-педагогічну підтримку
|
1.2.3.4. Опитування
|
|||
1.2.3.5. Заклад освіти у випадку виявлення фактів булінгу та іншого насильства повідомляє відповідні органи та служби у справах дітей, правоохоронні органи
|
1.2.3.5. Вивчення документації, опитування
|
|||
1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору
|
1.3.1. Приміщення та територія закладу освіти облаштовуються з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування
|
1.3.1.1. У закладі освіти забезпечується безперешкодний доступ до будівель, приміщень закладу освіти
|
1.3.1.1. Спостереження
|
|
1.3.1.2. У закладі освіти приміщення (туалети, їдальня, облаштування коридорів, навчальних кабінетів тощо) і територія (доріжки, ігрові та спортивні майданчики тощо) адаптовані до використання всіма учасниками освітнього процесу
|
1.3.1.2. Спостереження, опитування
|
|||
1.3.1.3. У закладі освіти використовуються ресурсна кімната, дидактичні засоби для осіб з особливими освітніми потребами
(у разі наявності учнів з особливими освітніми потребами)
|
1.3.1.3. Спостереження, опитування
|
|||
1.3.2. У закладі освіти застосовуються методики та технології роботи з особами з особливими освітніми потребами (у разі потреби)
|
1.3.2.1. У закладі освіти є асистент вчителя, практичний психолог, вчитель-дефектолог, інші фахівці для реалізації інклюзивного навчання
|
1.3.2.1. Вивчення документації, опитування
|
||
1.3.2.2. У закладі освіти забезпечується корекційна спрямованість освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами
|
1.3.2.2. Спостереження, опитування
|
|||
1.3.2.3. Педагогічні працівники застосовують форми, методи, прийоми роботи з особами з особливими освітніми потребами
|
1.3.2.3. Спостереження
|
|||
1.3.2.4. У закладі освіти налагоджено співпрацю педагогічних працівників з питань навчання осіб з особливими освітніми потребами (створення команди психолого-педагогічного супроводу, розроблення індивідуальної програми розвитку тощо)
|
1.3.2.4. Вивчення документації, опитування
|
|||
1.3.3. Заклад освіти взаємодіє з батьками, іншими законними представниками (далі - батьки) осіб з особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, залучає їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття освіти (у разі наявності таких осіб)
|
1.3.3.1. У закладі освіти індивідуальні програми розвитку розроблені за участі батьків і створені умови для залучення асистента(ів) дитини в освітній процес
|
1.3.3.1. Вивчення документації, опитування
|
||
1.3.3.2. Заклад освіти співпрацює з інклюзивно-ресурсним центром щодо психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами
|
1.3.3.2. Вивчення документації, опитування
|
|||
1.3.4. Освітнє середовище мотивує учнів до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними вміннями, ведення здорового способу життя
|
1.3.4.1. У закладі освіти формуються навички здорового способу життя (харчування, гігієна, рухова активність тощо) та екологічно доцільної поведінки учнів
|
1.3.4.1. Спостереження
|
||
1.3.4.2. Простір закладу освіти, обладнання, засоби навчання сприяють формуванню в учнів ключових компетентностей та умінь, спільних для всіх компетентностей
|
1.3.4.2. Спостереження, опитування
|
|||
1.3.5. У закладі освіти створено простір інформаційної взаємодії та соціально-культурної
|
1.3.5.1. Простір і ресурси бібліотеки/інформаційно-ресурсного центру використовуються для індивідуальної, групової, проєктної та іншої роботи в рамках освітнього процесу, різних форм комунікації учасників освітнього процесу
|
1.3.5.1. Спостереження, опитування
|
||
комунікації учасників освітнього процесу (бібліотека, інформаційно-ресурсний центр тощо)
|
1.3.5.2. Ресурси бібліотеки/інформаційно-ресурсного центру використовуються для формування інформаційно-комунікаційної компетентності учнів
|
1.3.5.2. Опитування
|
||
2. Система оцінювання результатів навчання учнів
|
2.1. Наявність системи оцінювання результатів навчання учнів, яка забезпечує справедливе, неупереджене, об’єктивне та доброчесне оцінювання
|
2.1.1. Учні отримують від педагогічних працівників інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання результатів навчання
|
2.1.1.1. У закладі оприлюднено критерії, правила та процедури оцінювання результатів навчання учнів
|
2.1.1.1. Вивчення документації, спостереження, опитування
|
2.1.1.2. Частка учнів, які в закладі освіти отримують інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання результатів навчання
|
2.1.1.2. Опитування
|
|||
2.1.2. Система оцінювання результатів навчання учнів у закладі освіти сприяє реалізації компетентнісного підходу до навчання
|
2.1.2.1. Частка педагогічних працівників, які застосовують систему оцінювання результатів навчання учнів, спрямовану на реалізацію компетентнісного підходу
|
2.1.2.1. Спостереження
|
||
2.1.3. Учні вважають оцінювання результатів навчання справедливим, неупередженим, об’єктивним, доброчесним
|
2.1.3.1. Частка учнів, які вважають оцінювання результатів їх навчання в закладі освіти справедливим, неупередженим, об’єктивним, доброчесним
|
2.1.3.1. Опитування
|
||
2.2. Систематичне відстеження результатів навчання кожного учня та надання йому (за потреби) підтримки в освітньому процесі
|
2.2.1. У закладі освіти здійснюється аналіз результатів навчання учнів
|
2.2.1.1. У закладі освіти систематично проводяться відстеження результатів навчання учнів
|
2.2.1.1. Вивчення документації, опитування
|
|
2.2.1.2. За результатами відстеження здійснюється аналіз результатів навчання учнів, приймаються рішення щодо надання їм підтримки в освітньому процесі
|
2.2.1.2. Опитування
|
|||
2.2.2. У закладі освіти впроваджується система формувального оцінювання
|
2.2.2.1. Педагогічні працівники за допомогою оцінювання відстежують особистісний поступ учнів, формують у них позитивну самооцінку, відзначають досягнення, підтримують бажання навчатися, запобігають побоюванням помилитися
|
2.2.2.1. Спостереження, опитування
|
||
2.3. Спрямованість системи оцінювання результатів навчання учнів на формування в учнів відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання
|
2.3.1. Заклад освіти сприяє формуванню в учнів відповідального ставлення до результатів навчання
|
2.3.1.1. Педагогічні працівників надають учням необхідну допомогу в навчальній діяльності
|
2.3.1.1. Опитування
|
|
2.3.1.2. Частка учнів, які відповідально ставляться до процесу навчання, оволодіння освітньою програмою
|
2.3.1.2. Опитування, спостереження
|
|||
2.3.2. Заклад освіти забезпечує самооцінювання та взаємооцінювання результатів навчання учнів
|
2.3.2.1. Педагогічні працівники в системі оцінювання результатів навчання учнів використовують прийоми самооцінювання та взаємооцінювання
|
2.3.2.1. Спостереження, опитування
|
||
3. Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти
|
3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей учнів
|
3.1.1. Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність
|
3.1.1.1. Частка педагогічних працівників, які використовують календарно-тематичне планування, що відповідає освітній програмі та річному навчальному плану закладу освіти, і корегують його у разі потреби
|
3.1.1.1. Спостереження, опитування
|
3.1.2. Педагогічні працівники застосовують освітні технології, спрямовані на формування в учнів ключових компетентностей та умінь, спільних для всіх компетентностей
|
3.1.2.1. Частка педагогічних працівників, які застосовують освітні технології, спрямовані на оволодіння учнями ключовими компетентностями та уміннями, спільними для всіх компетентностей
|
3.1.2.1. Спостереження
|
||
3.1.3. Педагогічні працівники беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальної освітньої траєкторії учнів (у разі потреби)
|
3.1.3.1. Педагогічні працівники беруть участь у розробленні індивідуальної освітньої траєкторії учнів (складають завдання, перевіряють роботи, надають консультації, проводять оцінювання результатів навчання учнів тощо) та відстежують їх результативність
|
3.1.3.1. Опитування, вивчення документації
|
||
3.1.4. Педагогічні працівники створюють та/або використовують освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, вебсайти, блоги тощо)
|
3.1.4.1. Частка педагогічних працівників, які створюють та/або використовують власні освітні ресурси, розробляють дидактичні матеріали, мають публікації з професійної тематики та оприлюднені методичні розробки
|
3.1.4.1. Опитування, спостереження
|
||
3.1.5. Педагогічні працівники сприяють формуванню суспільних цінностей в учнів у процесі їх навчання, виховання та розвитку
|
3.1.5.1. Педагогічні працівники, які використовують зміст навчального предмету (інтегрованого курсу), інтегровані змістові лінії для формування суспільних цінностей
|
3.1.5.1. Спостереження
|
||
3.1.6. Педагогічні працівники використовують інформаційно-комунікаційні (цифрові) технології в освітньому процесі
|
3.1.6.1. Частка педагогічних працівників, які застосовують інформаційно-комунікаційні (цифрові) технології в освітньому процесі, у тому числі, для організації дистанційного навчання (у разі потреби)
|
3.1.6.1. Спостереження, Опитування
|
||
3.2. Постійне підвищення професійного рівня та педагогічної
|
3.2.1. Педагогічні працівники забезпечують власний професійний розвиток і підвищення
|
3.2.1.1. Частка педагогічних працівників закладу освіти, які обирають різні види, форми та напрямки підвищення рівня своєї педагогічної майстерності
|
3.2.1.1. Вивчення документації, опитування
|
|
майстерності педагогічних працівників
|
кваліфікації, у тому числі щодо методик роботи з особами з особливими освітніми потребами
|
|||
3.2.2. Педагогічні працівники здійснюють інноваційну освітню діяльність, беруть участь в освітніх проєктах, залучаються до роботи як освітні експерти
|
3.2.2.1. Педагогічні працівники беруть участь в інноваційній роботі (розроблення/адаптація, впровадження освітніх технологій, форм, методів, засобів навчання, експериментальна робота), ініціюють та/або реалізують освітні проєкти
|
3.2.2.1. Вивчення документації, опитування
|
||
3.2.2.2. Педагогічні працівники здійснюють експертну діяльність в сфері загальної середньої освіти
|
3.2.2.2. Вивчення документації, опитування
|
|||
3.3. Налагодження співпраці з учнями, їх батьками, працівниками закладу освіти
|
3.3.1. Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства
|
3.3.1.1. Частка учнів, які вважають, що їх думка має значення (вислуховується, враховується) в освітньому процесі
|
3.3.1.1. Опитування
|
|
3.3.1.2. Частка педагогічних працівників, які використовують форми роботи, спрямовані на формування партнерських взаємин з учнями із застосуванням особистісно орієнтованого підходу
|
3.3.1.2. Спостереження
|
|||
3.3.2. Педагогічні працівники співпрацюють з батьками учнів з питань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотній зв’язок
|
3.3.2.1. У закладі освіти налагоджена конструктивна комунікація педагогічних працівників із батьками учнів (у різних формах)
|
3.3.2.1. Вивчення документації, опитування
|
||
3.3.3. У закладі освіти існує практика педагогічного наставництва, взаємонавчання та інших форм професійної співпраці
|
3.3.3.1. Педагогічні працівники надають методичну підтримку колегам, обмінюються досвідом (консультації, навчальні семінари, майстер-класи, конференції, взаємовідвідування занять, наставництво, публікації тощо)
|
3.3.3.1. Вивчення документації, опитування
|
||
3.4. Організація педагогічної діяльності на засадах академічної доброчесності
|
3.4.1. Педагогічні працівники під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються академічної доброчесності
|
3.4.1.1. Педагогічні працівники діють відповідно до принципів і визначених законом правил академічної доброчесності
|
3.4.1.1. Спостереження, опитування
|
|
3.4.2. Педагогічні працівники сприяють дотриманню академічної доброчесності учнями
|
3.4.2.1. Частка педагогічних працівників, які інформують учнів про принципи та визначені законом правила академічної доброчесності
|
3.4.2.1. Спостереження, опитування
|
||
4. Управлінські процеси закладу освіти
|
4.1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених завдань
|
4.1.1. У закладі освіти затверджено стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності
|
4.1.1.1. Стратегія розвитку закладу освіти відповідає особливостям і умовам його діяльності (тип закладу, мова навчання, територія обслуговування, формування контингенту учнів, обсяг і джерела фінансування тощо), передбачає заходи з підвищення якості освітньої діяльності
|
4.1.1.1. Вивчення документації, опитування
|
4.1.2. У закладі освіти річне планування роботи і відстеження його результативності здійснюються відповідно до стратегії розвитку закладу освіти
|
4.1.2.1. Річний план роботи закладу освіти реалізує стратегію його розвитку
|
4.1.2.1. Вивчення документації, опитування
|
||
4.1.2.2. Учасники освітнього процесу залучаються до розроблення річного плану роботи закладу освіти
|
4.1.2.2. Опитування
|
|||
4.1.2.3. Керівник та органи управління закладу освіти аналізують реалізацію річного плану роботи закладу освіти та у разі потреби корегують його
|
4.1.2.3. Вивчення документації
|
|||
4.1.2.4. Діяльність педагогічної ради закладу освіти спрямовується на реалізацію річного плану роботи і стратегії розвитку закладу освіти
|
4.1.2.4. Вивчення документації, опитування
|
|||
4.1.3. У закладі освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти
|
4.1.3.1. Заклад освіти розробляє та оприлюднює документ, що визначає стратегію (політику) і процедури забезпечення якості освіти
|
4.1.3.1. Вивчення документації, опитування
|
||
4.1.3.2. У закладі освіти здійснюється періодичне самооцінювання якості освітньої діяльності відповідно до розроблених або адаптованих процедур
|
4.1.3.2. Вивчення документації
|
|||
4.1.3.3. Учасники освітнього процесу залучаються до самооцінювання якості освітньої діяльності закладу освіти
|
4.1.3.3. Вивчення документації, опитування
|
|||
4.1.4. У закладі освіти здійснюєтья планування та реалізація заходів для розвитку закладу освіти, його матеріально-технічної бази
|
4.1.4.1. Керівник та органи управління закладу освіти відповідно до своїх повноважень вживають заходів для створення належної матеріально-технічної бази закладу освіти
|
4.1.4.1. Вивчення документації, опитування
|
||
4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм
|
4.2.1. Керівник закладу освіти, його заступники сприяють створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію учнів, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру
|
4.2.1.1. Частка учасників освітнього процесу, які задоволені загальним психологічним кліматом у закладі освіти і діями керівника закладу освіти і його заступників щодо формування відносин довіри та конструктивної співпраці між ними
|
4.2.1.1. Опитування
|
|
4.2.1.2. У закладі освіти забезпечується доступ учасників освітнього процесу, представників місцевої громади до спілкування із керівником закладу освіти (особистий прийом, звернення, використання сучасних засобів комунікації тощо)
|
4.2.1.2. Вивчення документації, опитування
|
|||
4.2.1.3. Керівник закладу вчасно розглядає звернення учасників освітнього процесу та вживає відповідних заходів реагування
|
4.2.1.3. Вивчення документації, опитування
|
|||
4.2.2. Заклад освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах
|
4.2.2.1. Заклад освіти забезпечує змістовне наповнення та вчасне оновлення інформаційних ресурсів закладу (інформаційні стенди, вебсайт закладу освіти/інформація на вебсайті засновника, сторінки у соціальних мережах тощо)
|
4.2.2.1. Спостереження, опитування
|
||
4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників
|
4.3.1. Керівник закладу освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми
|
4.3.1.1. У закладі освіти укомплектовано кадровий склад (наявність/відсутність вакансій)
|
4.3.1.1. Вивчення документації, опитування
|
|
4.3.1.2. Частка педагогічних працівників закладу освіти, які працюють за фахом (мають відповідну освіту та/або професійну кваліфікацію)
|
4.3.1.2. Вивчення документації
|
|||
4.3.2. У закладі освіти створено умови, які мотивують педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності
|
4.3.2.1. Керівник і педагогічна рада закладу освіти відповідно до своїх повноважень застосовують заходи матеріального та морального заохочення до педагогічних працівників
|
4.3.2.1. Опитування
|
||
4.3.3. У закладі освіти створено умови, які сприяють підвищенню кваліфікації педагогічних працівників
|
4.3.3.1. Керівник і педагогічна рада закладу освіти створюють умови для постійного підвищення кваліфікації, атестації, сертифікації педагогічних працівників
|
4.3.3.1. Вивчення документації, опитування
|
||
4.3.3.2. Частка педагогічних працівників, які вважають, що керівник і педагогічна рада закладу освіти сприяють їхньому професійному розвитку
|
4.3.3.2. Опитування
|
|||
4.4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою
|
4.4.1. У закладі освіти створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу
|
4.4.1.1. Частка учасників освітнього процесу, які вважають, що їхні права в закладі освіти не порушуються
|
4.4.1.1. Опитування
|
|
4.4.2. Управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу
|
4.4.2.1. Частка учасників освітнього процесу, які вважають, що їхні пропозиції враховуються під час прийняття управлінських рішень
|
4.4.2.1. Опитування
|
||
4.4.3. У закладі освіти створено умови для розвитку громадського самоврядування
|
4.4.3.1. Керівник і педагогічна рада закладу освіти сприяють участі органів громадського самоврядування у вирішенні питань щодо діяльності закладу освіти
|
4.4.3.1. Опитування
|
||
4.4.4. У закладі освіти створено умови для виявлення громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їхньої участі в житті місцевої громади
|
4.4.4.1. Керівник закладу освіти, його заступники, органи управління закладу освіти підтримують освітні та громадські ініціативи учасників освітнього процесу, які спрямовані на сталий розвиток закладу освіти та участь у житті місцевої громади (культурні, спортивні, екологічні проєкти, заходи тощо)
|
4.4.4.1. Вивчення документації, опитування
|
||
4.4.5. Організація освітнього процесу враховує вікові особливості учнів, відповідає їхнім освітнім потребам
|
4.4.5.1. Режим роботи закладу освіти враховує потреби учасників освітнього процесу, особливості діяльності закладу освіти
|
4.4.5.1. Вивчення документації, опитування
|
||
4.4.5.2. У розкладі навчальних занять забезпечено розподіл навчального навантаження з урахуванням вікових особливостей учнів
|
4.4.5.2. Вивчення документації, опитування
|
|||
4.4.5.3. Розклад навчальних занять сформований відповідно до освітньої програми та річного навчального плану закладу освіти
|
4.4.5.3. Вивчення документації, опитування
|
|||
4.4.5.4. Частка батьків і учнів, думка яких враховується при визначенні вибіркових (за вибором учнів) навчальних предметів (інтегрованих курсів)
|
4.4.5.4. Опитування, вивчення документації
|
|||
4.4.5.5 У закладі освіти застосовуються різні форми організації освітнього процесу, у тому числі з використанням технологій дистанційного навчання (у разі потреби)
|
4.4.5.5. Вивчення документації, опитування
|
|||
4.4.5.6 Створено та/або використовується електронна освітня платформа для комунікації між суб’єктами дистанційного навчання
|
4.4.5.6. Спостереження, вивчення документації
|
|||
4.4.6. У закладі освіти створюються умови для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії учнів
|
4.4.6.1. Керівник закладу освіти забезпечує розроблення та затвердження індивідуальних навчальних планів, запроваджує дистанційну (за наявності ресурсів) та індивідуальні форми здобуття освіти (у разі потреби)
|
4.4.6.1. Вивчення документації, опитування
|
||
4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності
|
4.5.1. Заклад освіти впроваджує політику академічної доброчесності
|
4.5.1.1. Керівник і педагогічна рада закладу освіти відповідно до своїх повноважень забезпечують дотримання принципів і визначених законом правил академічної доброчесності
|
4.5.1.1. Вивчення документації, опитування
|
|
4.5.1.2. Частка учнів і педагогічних працівників, які поінформовані щодо дотримання академічної доброчесності
|
4.5.1.2. Опитування
|
|||
4.5.2. Керівник закладу освіти і його заступники сприяють формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції
|
4.5.2.1. Керівник закладу освіти, його заступники, органи управління закладу освіти відповідно до своїх повноважень забезпечують проведення освітніх та інформаційних заходів, спрямованих на формування в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції
|
4.5.2.1. Опитування
|
Додаток 2
до Порядку проведення
інституційного аудиту закладів
загальної середньої освіти
(пункт 16)
Додаток 3
до Порядку проведення
інституційного аудиту закладів
загальної середньої освіти
(пункт 20)