ОФІС ГЕНЕРАЛЬНОГО ПРОКУРОРА
НАКАЗ
16.06.2021 № 202

Про затвердження Інструкції про порядок проведення службових розслідувань стосовно прокурорів

Відповідно до вимог статей 9, 19 Закону (1697-18) України "Про прокуратуру" та з метою зміцнення дисципліни в органах прокуратури, регламентування питань призначення, проведення службових розслідувань та прийняття законних рішень за їх результатами НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію про порядок проведення службових розслідувань стосовно прокурорів, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Генеральної прокуратури України від 06.12.2017 № 343 (z0008-18) "Про затвердження Інструкції про порядок проведення службових розслідувань в органах прокуратури", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 02.01.2018 за № 8/31460.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його оприлюднення.
4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою, а також покладаю на заступника Генерального прокурора - керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, керівників обласних та спеціалізованих на правах обласних прокуратур.
Генеральний прокурор
І. Венедіктова
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Генерального прокурора
16 червня 2021 року № 202

ІНСТРУКЦІЯ

про порядок проведення службових розслідувань стосовно прокурорів

I. Загальні положення

1. Ця Інструкція визначає підстави та порядок проведення службового розслідування стосовно прокурорів Офісу Генерального прокурора, у тому числі Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, а також прокурорів обласних, окружних, спеціалізованих на правах обласних, окружних прокуратур (далі - прокурори), оформлення результатів та прийняття рішень, а також компетенцію структурних підрозділів, службових та посадових осіб органів прокуратури при його проведенні.
2. Дія цієї Інструкції не поширюється на службові розслідування за фактами вчинення правопорушень у сфері охорони державної таємниці, порядок проведення яких визначається законодавством.
3. Службове розслідування - комплекс заходів, які здійснюються відповідно до цієї Інструкції з метою з'ясування обставин, що стали підставами для його призначення.
4. Службове розслідування проводиться незалежно від здійснення за тим самим фактом розслідування у кримінальному провадженні чи провадження у справі про адміністративне правопорушення.
У разі відкриття відповідним органом, що здійснює дисциплінарне провадження щодо прокурорів, дисциплінарного провадження до його завершення службове розслідування за тим самим фактом щодо прокурора, стосовно якого відкрите дисциплінарне провадження, не призначається. У такому випадку службове розслідування може бути призначене лише за письмовим запитом члена відповідного органу, що здійснює дисциплінарне провадження щодо прокурорів, яким у ході дисциплінарного провадження здійснюється перевірка за дисциплінарною скаргою (заявою).
5. Службове розслідування не проводиться стосовно прокурорів, з якими припинено трудові правовідносини. У такому разі службове розслідування може бути призначене з метою встановлення причетності (непричетності) до події інших прокурорів, виявлення та усунення причин і умов, що сприяли вчиненню неправомірних дій, усунення їх наслідків.

II. Приводи та підстави для призначення службового розслідування

1. Приводами для призначення службового розслідування є:
звернення (скарги, заяви) і повідомлення громадян, народних депутатів України, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від підпорядкування і форм власності, об'єднань громадян та засобів масової інформації, які містять фактичні дані, що можуть бути перевірені;
доручення посадових осіб, уповноважених на призначення службових розслідувань;
подання спеціально уповноваженого суб'єкта у сфері протидії корупції або припис Національного агентства з питань запобігання корупції;
письмовий запит члена відповідного органу, що здійснює дисциплінарне провадження щодо прокурорів, яким у ході дисциплінарного провадження здійснюється перевірка за дисциплінарною скаргою (заявою);
рапорт прокурора, в тому числі щодо ініціювання проведення службового розслідування для спростування безпідставних звинувачень або підозр стосовно нього;
повідомлення Генеральної інспекції Офісу Генерального прокурора.
2. За анонімними повідомленнями та зверненнями службове розслідування не проводиться, крім випадків, коли анонімне повідомлення стосується порушення вимог Закону України (1700-18) "Про запобігання корупції" та наведена в ньому інформація стосується конкретного прокурора, містить фактичні дані, які можуть бути перевірені.
Не проводиться службове розслідування за рапортом прокурора про спростування безпідставних звинувачень або підозр щодо нього у разі наявності дисциплінарного провадження стосовно такого прокурора за викладеними у рапорті фактами.
3. Підставами для призначення службового розслідування є наявність даних про:
втручання чи будь-який інший вплив прокурора у випадках чи порядку, не передбачених законодавством, у службову діяльність іншого прокурора, службових, посадових осіб чи суддів;
допущення витоку мовної та видової інформації на об'єктах інформаційної діяльності органів прокуратури, розголошення конфіденційної, службової інформації або інформації, яка містить таємницю, що охороняється законом (крім державної таємниці), втрату, пошкодження службових документів і матеріалів, печаток, штампів, іншого майна прокуратури, порушення пропускного режиму до службових приміщень прокуратури;
втрату або викрадення службового посвідчення прокурора, електронного ключа доступу до Єдиного реєстру досудових розслідувань;
порушення, допущене посадовими особами органів прокуратури, що призвело чи могло призвести до нецільового використання бюджетних коштів та втрат;
загибель чи травмування прокурора під час виконання службових обов'язків, посягання на життя, здоров'я, житло та майно прокурора чи його близьких родичів, пов'язані зі службовою діяльністю прокурора;
неправомірне втручання в діяльність прокурора;
подію, яка сталася за участі прокурора та викликала негативний суспільний резонанс;
використання прокурором своїх службових повноважень або службового статусу та пов'язаних із цим можливостей на користь своїх приватних інтересів або приватних інтересів третіх осіб;
вчинення прокурором дій, що містять ознаки кримінальних правопорушень, у тому числі корупційних, або правопорушень, пов'язаних з корупцією;
керування прокурором транспортним засобом у стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння або відмову від проходження огляду з метою виявлення стану сп'яніння;
подання в анкеті доброчесності прокурора недостовірних (у тому числі неповних) тверджень;
порушення прокурором вимог, заборон або обмежень, встановлених Законами України "Про запобігання корупції" (1700-18) , "Про прокуратуру" (1697-18) ;
вчинення прокурором інших дій, що порочать звання прокурора і можуть викликати сумнів у його об'єктивності, неупередженості та незалежності, у чесності та непідкупності органів прокуратури.
4. Призначення та проведення службових розслідувань у ході таємної перевірки доброчесності прокурорів здійснюються з урахуванням положень Порядку проведення таємної перевірки доброчесності прокурорів (z0875-16) , затвердженого відповідним наказом Генерального прокурора.

III. Порядок призначення службового розслідування

1. Посадовими особами органів прокуратури, уповноваженими призначати службове розслідування, є Генеральний прокурор, керівники обласних, спеціалізованих на правах обласних прокуратур або особи, які виконують їх обов'язки, заступник Генерального прокурора - керівник Спеціалізованої антикорупційної прокуратури.
2. Генеральним прокурором (особою, яка виконує його обов'язки) службове розслідування може призначатися стосовно всіх категорій прокурорів з урахуванням особливостей, передбачених пунктом 4 цього розділу.
3. Інші вказані в пункті 1 цього розділу посадові особи мають право призначати службові розслідування лише стосовно підпорядкованих прокурорів.
4. Службові розслідування стосовно прокурорів Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (крім заступника Генерального прокурора - керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури та його заступників) має право призначати виключно заступник Генерального прокурора - керівник Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, а у разі його відсутності Генеральний прокурор (особа, яка виконує його обов'язки).
5. Рішення про призначення службового розслідування оформлюється наказом, яким утворюється комісія з проведення службового розслідування (далі - комісія), визначаються голова та члени комісії.
У наказі зазначаються приводи і підстави для призначення службового розслідування, мета і строки його проведення, прізвище, ім'я, по батькові, посада прокурора, стосовно якого проводиться розслідування, факт, за яким воно проводиться.
6. Проєкт наказу про призначення службового розслідування та пропозиції щодо складу комісії готується структурним підрозділом, яким встановлено наявність підстав для проведення службового розслідування.
За рішенням посадової особи, уповноваженої призначати службове розслідування, підготовку проєкту наказу про його призначення може бути доручено іншому структурному підрозділу.
7. Копія наказу про призначення службового розслідування надається до Генеральної інспекції Офісу Генерального прокурора не пізніше наступного робочого дня після його видання.
8. Член відповідного органу, що здійснює дисциплінарне провадження щодо прокурорів, яким у ході дисциплінарного провадження здійснюється перевірка за дисциплінарною скаргою (заявою), про результати розгляду письмового запиту щодо призначення службового розслідування повідомляється в порядку та в строки, передбачені частиною сьомою статті 46 Закону (1697-18) України "Про прокуратуру".
9. Залучення до проведення службового розслідування безпосередніх керівників або підлеглих прокурора, стосовно якого його призначено, а також інших осіб, що можуть бути заінтересовані у результатах відповідного розслідування, не допускається.
Про виявлення таких обставин голова комісії не пізніше наступного робочого дня зобов'язаний повідомити посадову особу, якою призначено службове розслідування, без припинення його проведення.
10. Службове розслідування проводиться у строк не більше ніж один місяць з дня його призначення.
У разі потреби за мотивованим рапортом (службовою запискою) голови комісії визначений строк може бути продовжено посадовою собою, якою призначено службове розслідування, про що видається відповідний наказ. Загальний строк проведення службового розслідування не може перевищувати двох місяців.
Якщо останній день строку проведення службового розслідування припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, днем закінчення строку є наступний за ним робочий день.
Час тимчасової втрати працездатності прокурора, стосовно якого проводиться службове розслідування, його перебування на лікуванні, у відпустці, службовому відрядженні або відсутності з інших документально підтверджених причин до строку проведення службового розслідування не зараховується.
Про строк, який комісією не враховано в строк проведення службового розслідування, зазначається у висновку за результатами його проведення, копії підтверджуючих документів долучаються до його матеріалів.
У разі надходження інформації про відкриття відповідним органом, що здійснює дисциплінарне провадження щодо прокурорів, дисциплінарного провадження перебіг строку службового розслідування, розпочатого за тим самим фактом та стосовно того самого прокурора, зупиняється до завершення дисциплінарного провадження.
Про зупинення перебігу строку службового розслідування інформується член відповідного органу, що здійснює дисциплінарне провадження щодо прокурорів, яким у ході дисциплінарного провадження здійснюється перевірка за дисциплінарною скаргою (заявою) та службове розслідування може бути поновлено за його письмовим запитом.
Початком службового розслідування є дата видання наказу про його призначення, а завершенням - дата затвердження висновку службового розслідування.
11. За наявності обставин, що унеможливлюють виконання повноважень головою комісії, обов'язки голови комісії покладаються на одного із членів комісії відповідно до наказу посадової особи, якою призначено службове розслідування (особи, яка виконує її обов'язки).

IV. Компетенція окремих структурних підрозділів органів прокуратури, які залучаються до проведення службових розслідувань

1. Службові розслідування, призначені для перевірки інформації про вчинення прокурором дій, що порочать звання прокурора і можуть викликати сумнів у його об'єктивності, неупередженості та незалежності, у чесності та непідкупності органів прокуратури; втручання чи будь-який інший вплив прокурора у випадках чи порядку, не передбачених законодавством, у службову діяльність іншого прокурора, службових, посадових осіб чи суддів, а також у ході таємної перевірки доброчесності прокурорів здійснюються з обов'язковим залученням Генеральної інспекції Офісу Генерального прокурора.
2. До проведення службових розслідувань, призначених керівниками обласних, спеціалізованих на правах обласних прокуратур, працівники Генеральної інспекції Офісу Генерального прокурора залучаються виключно за дорученням Генерального прокурора чи керівника Генеральної інспекції Офісу Генерального прокурора або осіб, які виконують їх обов'язки.
3. До проведення службових розслідувань, призначених Генеральним прокурором чи заступником Генерального прокурора - керівником Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, у випадках, не передбачених пунктом 1 цього розділу, службові особи Генеральної інспекції Офісу Генерального прокурора залучаються виключно за вказівкою Генерального прокурора.
4. Службові особи інших структурних підрозділів залучаються до службового розслідування з огляду на обставини, що підлягають з'ясуванню в ході його проведення, та з урахуванням їх компетенції.

V. Питання, які підлягають з'ясуванню під час проведення службового розслідування:

1. Під час проведення службового розслідування з'ясуванню підлягають:
обставини (час, місце, наслідки тощо) події, у зв'язку з якою проводиться службове розслідування;
правомірність дій (бездіяльності) прокурора, що призвели(а) до події чи безпосередньо передували(а) їй;
наявність чи відсутність порушень положень законів чи інших нормативно-правових актів, організаційно-розпорядчих документів, а також встановлення осіб, які їх допустили;
наявність чи відсутність у діянні прокурора ознак дій, що порочать звання прокурора, порушень Присяги прокурора і правил прокурорської етики, дисциплінарного проступку, їх мотиви;
обставини, що пом'якшують або обтяжують ступінь і характер відповідальності прокурора чи знімають безпідставні звинувачення або підозри стосовно нього;
характеристика прокурора, стосовно якого проводиться службове розслідування (ставлення до виконання службових обов'язків, поведінка до події, у зв'язку з якою проводиться службове розслідування).
причини та умови, що сприяли вчиненню порушення, роль безпосереднього керівника прокурора, стосовно якого проводиться службове розслідування, інших посадових осіб у забезпеченні належної поведінки підлеглого, стосовно якого проводиться службове розслідування;
характер і розмір завданих порушенням матеріальних збитків, а також можливість їх відшкодування;
наявність прийнятого відповідними компетентними органами рішення за фактом події.

VI. Повноваження посадових осіб, уповноважених на призначення службового розслідування, та осіб, які беруть участь у його проведенні

1. Посадові особи, зазначені в пункті 1 розділу III цієї Інструкції:
розглядають клопотання про відвід голови або членів комісії, скарги на їхні дії або бездіяльність та протягом семи робочих днів від дня отримання таких клопотань (скарг) письмово повідомляють про рішення, прийняті за результатами їх розгляду;
розглядають висновок та матеріали службового розслідування у п'ятиденний строк з дня їх надання;
затверджують висновок службового розслідування та з урахуванням зібраних за результатами його проведення матеріалів приймають рішення, яке може відрізнятися від запропонованого комісією;
при встановленні під час службового розслідування діяння, що містить ознаки кримінального або адміністративного правопорушення, вживають заходів у порядку, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України (4651-17) або Кодексом України про адміністративні правопорушення (80731-10) .
2. Посадові особи, зазначені в пункті 1 розділу III цієї Інструкції, мають право:
ознайомлюватися з матеріалами службового розслідування;
надавати голові комісії письмові доручення стосовно його проведення;
за наявності підстав змінювати склад комісії;
у разі незгоди із висновком службового розслідування в межах установленого строку надавати доручення голові та членам комісії щодо додаткової перевірки доводів і обставин, у тому числі які раніше не були відомі або не були враховані під час проведення службового розслідування, а також щодо доопрацювання висновку службового розслідування.
3. Голова комісії:
організовує роботу комісії, за необхідності скликає її засідання;
забезпечує проведення службового розслідування у визначені строки, за наявності підстав ініціює їх продовження;
протягом трьох робочих днів з дня призначення службового розслідування повідомляє прокурора про призначення стосовно нього службового розслідування та роз'яснює його права;
надає окремі доручення членам комісії стосовно проведення службового розслідування, розглядає матеріали, необхідні для встановлення фактичних обставин, на будь-якому етапі службового розслідування бере безпосередню участь у його проведенні;
за необхідності ініціює питання щодо зміни складу комісії, в тому числі включення до неї інших осіб;
при встановленні під час службового розслідування діяння, що містить ознаки кримінального або адміністративного правопорушення, невідкладно інформує про це посадову особу, якою призначено службове розслідування, або особу, яка виконує її обов'язки, для вжиття заходів у порядку, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України (4651-17) або Кодексом України про адміністративні правопорушення (80731-10) ;
за дорученням посадової особи, якою призначено службове розслідування, або особи, яка виконує її обов'язки, розглядає скарги на дії чи бездіяльність членів комісії;
складає висновок за результатами службового розслідування або визначає члена комісії, якому доручає складання такого висновку;
після підписання комісією висновку службового розслідування подає його для розгляду посадовій особі, якою призначено службове розслідування, або особі, яка виконує її обов'язки;
протягом трьох робочих днів з дня затвердження висновку службового розслідування повідомляє про його завершення прокурора, стосовно якого воно проводилось.
4. Голова та члени комісії мають право:
виїжджати на місце події, що стала підставою для призначення службового розслідування, використовувати технічні засоби з метою фіксації обставин події, не перешкоджаючи при цьому уповноваженим особам у виконанні дій, пов'язаних із додержанням вимог кримінального процесуального законодавства чи законодавства про адміністративні правопорушення;
викликати прокурорів, інших осіб (за їх згодою), які обізнані або мають стосунок до обставин, що досліджуються під час службового розслідування, й одержувати від них письмові або усні пояснення, а також документи, які стосуються службового розслідування.
Відмова від надання пояснень засвідчується актом, що складається за участі не менше трьох осіб, одна з яких обов'язково має бути головою або членом комісії, чи шляхом внесення опитуваною особою до пояснення відповідного запису з проставлянням власного підпису. Факт відмови опитуваної особи від надання пояснень відображається у висновку службового розслідування;
за згодою особи, яка опитується, у встановленому порядку організовувати проведення її опитування з використанням поліграфа;
проводити одночасні опитування осіб (за їх згодою), у поясненнях яких є суттєві розбіжності щодо обставин, що з'ясовуються під час службового розслідування;
за згодою особи, яка опитується, здійснювати фіксацію її пояснень технічними засобами;
за наявності підстав вважати, що прокурор перебуває у стані алкогольного, наркотичного або іншого сп'яніння, пропонувати проходження медичних обстежень, а в разі відмови - складати відповідний акт.
Відмова прокурора від проходження медичного обстеження засвідчується актом, що складається за участі не менше трьох осіб, одна з яких обов'язково повинна бути головою або членом комісії. Факт відмови прокурора від проходження медичного обстеження відображається у висновку службового розслідування;
отримувати у встановленому законодавством порядку доступ до матеріалів кримінальних проваджень, розгляду звернень, інших документів і матеріалів, у тому числі з обмеженим доступом, або таких, що містять охоронювану законом таємницю, що пов'язані зі службовим розслідуванням, за потреби знімати з них копії, які долучаються до матеріалів службового розслідування;
за письмовим запитом мати безперешкодний доступ до службових комп'ютерів та електронних носіїв інформації, інформаційних баз даних, службових приміщень, автомобілів, сейфів, шаф, сховищ і територій, що належать або використовуються органами прокуратури.
Факт здійснення доступу фіксується в акті, що підписується особами, які здійснили (надали) відповідний доступ.
Доступ до матеріальних носіїв секретної інформації (машинних носіїв, документів, інших матеріалів, наглядових проваджень, номенклатурних справ тощо), режимних приміщень, сховищ та сейфів, де вони зберігаються, здійснюється у порядку, встановленому законодавством у сфері охорони державної таємниці.
Доступ до матеріалів кримінальних проваджень, речових доказів, тимчасово вилученого майна чи майна, на яке накладено арешт, здійснюється з дотриманням порядку, визначеного кримінальним процесуальним законодавством України;
отримувати та збирати з дотриманням вимог законодавства матеріали, що стосуються службового розслідування, у тому числі від органів державної влади, місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб (за їх згодою);
у разі незгоди з проєктом висновку за результатами службового розслідування під час його підписання подавати на ім'я посадової особи, якою призначено службове розслідування, або особи, яка виконує її обов'язки, мотивований рапорт (службову записку), у якій викладати окрему думку та пропозиції.
Така службова записка долучається до висновку службового розслідування та є його невід'ємною частиною.
5. Голова та члени комісії зобов'язані:
вживати всіх законних заходів щодо швидкого, всебічного, повного та неупередженого встановлення обставин та з'ясування питань, зазначених у розділі V цієї Інструкції;
повідомляти посадову особу, якою призначено службове розслідування, або особу, яка виконує її обов'язки, про конфлікт інтересів, що може виникнути під час його проведення, інші обставини, які унеможливлюють їх участь у службовому розслідуванні;
заявляти самовідвід у випадках, коли їх участь у проведенні службового розслідування може викликати сумнів у його об'єктивності;
вживати в межах компетенції необхідних заходів щодо недопущення порушення прав та законних інтересів осіб, зокрема тих, стосовно яких проводиться службове розслідування;
не допускати упередженості, приниження честі та гідності осіб, зокрема тих, стосовно яких проводиться службове розслідування;
розглядати скарги, заяви і клопотання, отримані під час службового розслідування;
доповідати посадовій особі, якою призначено службове розслідування, або особі, яка виконує її обов'язки, про встановлені істотні порушення законів, інших нормативних актів, організаційно-розпорядчих документів, а також про причини і умови, що сприяли цим порушенням, вносити пропозиції щодо їх усунення;
не розголошувати, а також уживати всіх можливих заходів щодо недопущення розголошення іншими особами таємної інформації та інформації з обмеженим доступом, яка стала їм відома під час проведення службового розслідування, оприлюднення іншої інформації відповідно до вимог законодавства.
6. Прокурор, стосовно якого проводиться службове розслідування, має право:
ознайомлюватися з наказом про призначення службового розслідування;
отримувати інформацію про підстави проведення службового розслідування, склад відповідної комісії;
під час проведення службового розслідування заявляти обґрунтовані клопотання про відвід голови або членів комісії;
давати усні чи письмові пояснення, робити заяви, у встановленому порядку подавати документи, які мають значення для його проведення;
висловлювати письмові зауваження щодо об'єктивності та повноти проведення службового розслідування, оскаржувати дії або бездіяльність голови чи членів комісії;
відмовлятися давати будь-які пояснення щодо себе, членів своєї сім'ї чи близьких родичів, коло яких визначено законодавством України;
порушувати питання про витребування додаткових документів, одержання додаткових пояснень осіб;
отримувати повідомлення про завершення службового розслідування;
у семиденний строк з дня одержання повідомлення про завершення службового розслідування ознайомлюватися із затвердженим висновком та матеріалами службового розслідування, у тому числі з використанням власних технічних засобів отримувати копії окремих документів.
Матеріали службового розслідування для ознайомлення та копіювання надаються прокурору, стосовно якого воно проводилося, із вжиттям заходів щодо недопущення витоку інформації з обмеженим доступом;
оскаржувати рішення, прийняте за результатами службового розслідування, у строки і в порядку, визначені законодавством.
7. Клопотання про витребування додаткових документів, одержання додаткових пояснень осіб, долучення до матеріалів службового розслідування документів, які мають значення для його проведення, прокурором, стосовно якого проводиться службове розслідування, подаються у письмовій формі голові комісії в межах строку проведення службового розслідування.
Голова комісії вивчає обґрунтованість поданого письмового клопотання та протягом п'яти робочих днів від дня його отримання письмово повідомляє про рішення, прийняте за результатами його розгляду, прокурора, який звернувся з клопотанням.
Скарги на дії або бездіяльність голови та членів комісії прокурором, стосовно якого проводиться службове розслідування, подаються у письмовій формі уповноваженій посадовій особі органу прокуратури, якою призначено службове розслідування, або особі, яка виконує її обов'язки, в межах строку проведення службового розслідування.

VII. Оформлення результатів службового розслідування

1. Результати службового розслідування оформлюються висновком, який складається із вступної, описової та резолютивної частин.
2. У вступній частині висновку зазначаються посада, прізвище, ініціали голови та членів комісії, приводи та підстави для проведення службового розслідування посада, прізвище, ініціали прокурорів, стосовно яких проведено службове розслідування.
3. В описовій частині висновку викладаються фактичні обставини, встановлені за результатами проведення службового розслідування, з посиланням на матеріали, якими вони підтверджуються.
4. У резолютивній частині висновку службового розслідування зазначаються:
дані щодо підтвердження (спростування) відомостей, які стали підставою для призначення службового розслідування;
пропозиції щодо ініціювання відкриття стосовно прокурора дисциплінарного провадження або причини неможливості його ініціювання, якщо за результатами службового розслідування встановлено ознаки дисциплінарного проступку;
пропозиції щодо направлення копії висновку та/або матеріалів службового розслідування до відповідних органів для прийняття рішення згідно із законодавством;
пропозиції щодо заходів, спрямованих на усунення виявлених під час службового розслідування порушень і недоліків, причин та умов виникнення обставин, які стали підставою для його призначення;
дані про виявлені під час службового розслідування корупційні ризики у діяльності органів прокуратури.
5. Висновок службового розслідування складається з урахуванням положень Переліку відомостей, що становлять службову інформацію та можуть міститися в документах органів прокуратури України (v0578905-20) , затвердженого відповідним наказом Генерального прокурора.
За наявності у висновку службового розслідування інформації, що може бути віднесена до таємної, такому висновку надається відповідний гриф секретності.
6. Висновок службового розслідування підписується головою та членами комісії, затверджується посадовою особою, якою призначено службове розслідування, або особою, яка виконує її обов'язки.
У разі неможливості підписання висновку службового розслідування членом комісії у зв'язку із його перебуванням у відпустці, тимчасовою втратою працездатності, а також з інших документально підтверджених поважних причин про це зазначається у висновку.
Після усунення вказаних причин та у випадку незгоди із висновком службового розслідування член комісії, який його не підписав, має право протягом трьох робочих днів подати службову записку з викладенням окремої думки. Неподання такої службової записки вважається згодою з висновком службового розслідування.
7. Протягом трьох робочих днів з дня затвердження висновку службового розслідування прокурор, стосовно якого воно проведене, повідомляється про завершення розслідування.
Повідомлення про завершення службового розслідування вручається прокурору, стосовно якого воно проводилося, особисто або надсилається за місцем його роботи чи проживання.
У разі відсутності відомостей про місце перебування прокурора, неможливості повідомлення з інших причин письмове повідомлення про завершення службового розслідування надсилається за останнім відомим місцем його проживання.

VIII. Прийняття рішення за результатами службового розслідування

1. Посадові особи, визначені у пункті 1 розділу III цієї Інструкції, у встановленому Законом України (1697-18) "Про прокуратуру" порядку за наявності підстав уживають адміністративних та організаційних заходів, у тому числі ініціюють питання про звільнення прокурора з адміністративної посади чи притягнення прокурора до дисциплінарної відповідальності.
2. Висновок службового розслідування може бути скасовано Генеральним прокурором, посадовою особою, якою призначено службове розслідування, або особами, які виконують їх обов'язки, у разі неповноти службового розслідування, невідповідності висновку службового розслідування фактичним обставинам, встановленим під час його проведення, а також у разі допущення інших порушень цієї Інструкції, іншого законодавства України, що суттєво вплинули чи могли вплинути на результати службового розслідування.
Висновок службового розслідування, проведеного стосовно прокурора Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (крім заступника Генерального прокурора - керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури та його заступників), може бути скасовано виключно заступником Генерального прокурора - керівником Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, а у разі його відсутності Генеральним прокурором (особою, яка виконує його обов'язки).
У разі скасування висновку посадовою особою, яка прийняла таке рішення, призначається додаткове службове розслідування, що проводиться у порядку та строки, визначені цією Інструкцією для проведення службового розслідування.
У разі скасування висновку службового розслідування з підстав його невідповідності фактичним обставинам, встановленим у ході проведення службового розслідування, та за відсутності потреби у проведенні додаткових перевірочних дій комісією протягом 10 робочих днів складається новий висновок на підставі зібраних раніше матеріалів, що подається на затвердження посадовій особі, якою його скасовано, чи особі, яка виконує її обов'язки.
3. У разі встановлення за результатами службового розслідування діяння, що містить ознаки кримінального або адміністративного правопорушення, посадовою особою, якою призначено службове розслідування, або особою, яка виконує її обов'язки, невідкладно вживаються заходи у порядку, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України (4651-17) або Кодексом України про адміністративні правопорушення (80731-10) .
4. За запитом органів, перед якими ініційовано питання про початок кримінального провадження, провадження у справі про адміністративне правопорушення, звільнення прокурора з адміністративної посади чи притягнення його до дисциплінарної відповідальності, таким органам можуть надаватися копії матеріалів службового розслідування, а за необхідності - їх оригінали.

IX. Облік результатів та зберігання матеріалів службових розслідувань

1. Облік службових розслідувань та їх результатів здійснюється Генеральною інспекцією Офісу Генерального прокурора.
2. Копії висновку службового розслідування та документів про вжиття за його результатами заходів, у тому числі передбачених у пункті 1 розділу VIII цієї Інструкції, протягом трьох робочих днів з дня їх затвердження (реалізації) надсилаються до Генеральної інспекції Офісу Генерального прокурора.
У разі якщо службове розслідування проводилося під час таємної перевірки доброчесності, до Генеральної інспекції Офісу Генерального прокурора також надсилаються матеріали службового розслідування.
3. Копії висновку службового розслідування та прийнятого за його результатами рішення долучаються до особових справ прокурорів, стосовно яких воно проводилося. Матеріали службового розслідування зберігаються у порядку, встановленому організаційно-розпорядчими документами Генерального прокурора.
Керівник Генеральної інспекції
Офісу Генерального прокурора
А. Яковлев
( Текст взято з сайту Офісу Генерального прокурора http://www.gp.gov.ua )