ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 13 липня 2021 року № 267

Про окремі питання діяльності Чигиринської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області

До Центральної виборчої комісії від Чигиринської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області (далі - Чигиринська міська територіальна виборча комісія) відповідно до положень Порядку інформування Центральної виборчої комісії про перебіг виборчого процесу місцевих виборів (v0200359-20) , затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 25 серпня 2020 року № 200, надійшли відомості за встановленими цим Порядком формами, а саме: повідомлення про підсумки голосування та результати виборів депутатів Чигиринської міської ради Черкаського району Черкаської області (далі - Чигиринська міська рада) і про черговість кандидатів у депутати вказаної міської ради, включених до територіальних виборчих списків місцевих організацій політичних партій (далі - організації партій), що склалась за результатами місцевих виборів ( форми № 4 (v0200359-20) та № 5 (v0200359-20) ).
Так, відповідно до наданих документів Черкаська обласна організація політичної партії "ОСНОВА" за результатами місцевих виборів 25 жовтня 2020 року отримала 3 депутатські мандати, а Черкаська обласна партійна організація політичної партії "Національний корпус" - 1 депутатський мандат.
Під час попереднього розгляду відомостей, надісланих до Центральної виборчої комісії Чигиринською міською територіальною виборчою комісією, виявлено необхідність додаткового з’ясування обставин щодо порядку розподілу депутатських мандатів між організаціями політичних партій, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів на відповідних місцевих виборах.
З метою з’ясування зазначених обставин, керуючись пунктом 1 частини третьої статті 29 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" (1932-15) (далі - Закон), член Центральної виборчої комісії звернувся до Чигиринської міської територіальної виборчої комісії з вимогою надати Центральній виборчій комісії письмове пояснення по суті ймовірного порушення Чигиринською міською територіальною виборчою комісією порядку розподілу депутатських мандатів за результатами виборів депутатів Чигиринської міської ради 25 жовтня 2020 року, зокрема щодо розподілу депутатських мандатів між Черкаською обласною організацією політичної партії "ОСНОВА" та Черкаською обласною партійною організацією політичної партії "Національний корпус", і надіслати Комісії засвідчену встановленим порядком копію протоколу Чигиринської міської територіальної виборчої комісії про результати виборів депутатів Чигиринської міської ради Черкаського району Черкаської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі 25 жовтня 2020 року.
У відповідь до Центральної виборчої комісії надійшли копія протоколу Чигиринської міської територіальної виборчої комісії про результати виборів депутатів Чигиринської міської ради 25 жовтня 2020 року в єдиному багатомандатному виборчому окрузі та пояснення заступника голови Чигиринської міської територіальної виборчої комісії, у яких зазначалося, що помилки у протоколах про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів були допущені у зв’язку з тим, що не було враховано дані уточнених протоколів окремих дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та протоколу про перерахунок голосів виборців на виборчій дільниці. Також було допущено арифметичні помилки і зазначено неточні дані. Однак під час складання протоколу про результати виборів депутатів Чигиринської міської ради ці помилки були усунуті.
Частиною першою статті 2 Закону (1932-15) встановлено, що Центральна виборча комісія в межах своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених Конституцією України (254к/96-ВР) та законами України принципів і засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України. За змістом частини другої статті 1, пунктів 3, 4 статті 17, пунктів 1, 2 статті 21 Закону (1932-15) на Центральну виборчу комісію покладено повноваження щодо контролю за діяльністю виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення місцевих виборів, а також за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори на всій території України.
Відповідно до статті 16 Закону (1932-15) , якщо Комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори, виборчих прав громадян України з результатів проведених нею перевірок або із засобів масової інформації чи інших джерел, що не суперечать законодавству України, Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення в установленому Законом порядку. У разі необхідності, з метою забезпечення дотримання законного перебігу виборчого процесу, захисту виборчих прав громадян та поновлення порушених виборчих прав громадян Комісія може з власної ініціативи розглянути питання діяльності виборчих комісій нижчого рівня та за результатами розгляду прийняти передбачене частиною третьою статті 16 Закону (1932-15) рішення.
На виконання своїх повноважень, установлених, зокрема, наведеними нормами законодавства, Центральна виборча комісія, вивчивши вказані вище та беручи до уваги інші наявні в неї документи, вважає за необхідне розглянути питання діяльності Чигиринської міської територіальної виборчої комісії за власною ініціативою.
Пунктом 20 частини першої статті 92 Конституції України (254к/96-ВР) встановлено, що організація і порядок проведення виборів і референдумів визначаються виключно законами України. Спеціальним нормативно-правовим актом, за положеннями якого здійснювалися організація і проведення місцевих виборів 25 жовтня 2020 року, є Виборчий кодекс України (396-20) (далі - Кодекс).
Відповідно до частини першої статті 32, частин першої, четвертої статті 33, статті 206 Кодексу (396-20) територіальні виборчі комісії є спеціальними колегіальними незалежними органами адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України (254к/96-ВР) та Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення місцевих виборів.
Територіальні виборчі комісії та їх члени при виконанні своїх повноважень зобов’язані діяти відповідно до Конституції України (254к/96-ВР) , Кодексу (396-20) та законів України (частина третя статті 32, частина четверта статті 38 Кодексу (396-20) ).
Порядок проведення голосування, визначення результатів місцевих виборів регламентовано розділом XXXX Кодексу (396-20) . Крім того, з метою забезпечення однакового застосування положень статей 256 - 260 Кодексу (396-20) щодо порядку встановлення результатів місцевих виборів постановою Центральної виборчої комісії від 23 жовтня 2020 року № 419 затверджено Роз’яснення щодо встановлення результатів виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті ради, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) (v0419359-20) (далі - Роз’яснення).
За змістом частини першої статті 256 Кодексу (396-20) , пункту 1 Роз’яснення (v0419359-20) міська територіальна виборча комісія на своєму засіданні на підставі протоколів про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів з відповідних місцевих виборів (у тому числі з позначкою "Уточнений") не пізніш як на дванадцятий день після дня голосування встановлює результати виборів депутатів міської ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) у єдиному багатомандатному виборчому окрузі, про що складає протокол про результати відповідних місцевих виборів, до якого заносить визначені Кодексом відомості.
Аналізуючи внесені до протоколу Чигиринської міської територіальної виборчої комісії про результати виборів депутатів Чигиринської міської ради 25 жовтня 2020 року в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, складеного 6 листопада 2020 року (далі - протокол), відомості на предмет правильності розподілу цією територіальною виборчою комісією мандатів депутатів Чигиринської міської ради, Центральна виборча комісія зазначає.
Згідно з відомостями протоколу (пункт 15) право на участь у розподілі депутатських мандатів отримали 9 організацій партій, а саме: Черкаська обласна організація партії "Всеукраїнське об’єднання "Батьківщина", Черкаська регіональна організація Політична партія "ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА ЗА ЖИТТЯ", Черкаська Обласна організація ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ "СЛУГА НАРОДУ", Черкаська обласна організація Всеукраїнське об’єднання "ЧЕРКАЩАНИ", Черкаська обласна організація політичної партії "Наш край", Черкаська обласна організація політичної партії "ОСНОВА", Чигиринська районна організація Аграрна партія України, Черкаська обласна партійна організація політичної партії "Національний корпус", Черкаська територіальна організація ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ "РАДИКАЛЬНА ПАРТІЯ ОЛЕГА ЛЯШКА".
Тобто кожна із зазначених партійних організацій повинна отримати по одному гарантованому депутатському мандату, який має розподілятися у порядку черговості відповідно до єдиних виборчих списків, затверджених цими організаціями партій.
Порядок встановлення кількості мандатів, отриманих територіальними виборчими списками кандидатів від організацій партій, визначено статтею 258 Кодексу (396-20) .
Так, депутатські мандати в кожному територіальному виборчому окрузі розподіляються між територіальними виборчими списками кандидатів у депутати від організацій партій, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів, пропорційно до кількості голосів виборців, поданих на підтримку відповідного територіального виборчого списку, у кількості, визначеній відповідно до частин другої - четвертої статті 258 Кодексу (396-20) та пункту 7 Роз’яснення (v0419359-20) .
Для визначення кількості депутатських мандатів, отриманих територіальним виборчим списком кандидатів у депутати від організації партії, кількість голосів виборців, поданих у територіальному виборчому окрузі на підтримку відповідного територіального виборчого списку організації партії (пункт 9 протоколу), ділиться на виборчу квоту (пункт 17 протоколу).
Ціла частина отриманої частки становить кількість депутатських мандатів, що отримали кандидати в депутати, включені до відповідного територіального виборчого списку від цієї організації партії.
Територіальна виборча комісія підсумовує кількість мандатів, отриманих кандидатами в депутати, включеними до територіальних виборчих списків усіх організацій партій, у відповідному територіальному виборчому окрузі, встановлюючи сумарну кількість мандатів, розподілених у відповідному територіальному виборчому окрузі, та вносить установлені відповідно до зазначених положень Кодексу (396-20) та Роз’яснення (v0419359-20) відомості до пунктів 18 та 19 відповідного протоколу про результати виборів депутатів міської ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше).
Як вбачається із пункту 18 протоколу, в територіальних виборчих округах розподілено 3 депутатські мандати таким чином: Черкаська обласна організація політичної партії "Наш край" отримала 1 депутатський мандат у територіальному виборчому окрузі № 1 (всього 1 мандат), Черкаська Обласна організація ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ "СЛУГА НАРОДУ" отримала 1 депутатський мандат у територіальному виборчому окрузі № 1 (всього 1 мандат), Черкаська обласна організація Всеукраїнське об’єднання "ЧЕРКАЩАНИ" - 1 депутатський мандат у територіальному виборчому окрузі № 1 (всього 1 мандат).
Решта місцевих організацій політичних партій депутатських мандатів у територіальних виборчих округах не отримали.
Водночас, перевірка зазначених у пункті 18 протоколу відомостей шляхом ділення кількості голосів виборців, поданих у кожному територіальному виборчому окрузі на підтримку відповідного територіального виборчого списку організації партії (пункт 9 протоколу), на виборчу квоту (пункт 17 протоколу), засвідчує, що Черкаська обласна організація політичної партії "Наш край" отримала 1 депутатський мандат у територіальному виборчому окрузі № 2, а не у територіальному виборчому окрузі № 1, як це зазначено в пункті 18 протоколу.
Отже, за даними протоколу (пункт 21) обраним депутатом Чигиринської міської ради мав бути зазначений відповідний кандидат від Черкаської обласної організації політичної партії "Наш край", який висувався за територіальним виборчим списком у територіальному виборчому окрузі № 2, а не кандидат у депутати цієї організації партії, який висувався у територіальному виборчому окрузі № 1.
За змістом частини першої статті 260 Кодексу (396-20) та пункту 13 Роз’яснення (v0419359-20) територіальна виборча комісія встановлює кількість мандатів, які підлягають розподілу в єдиному багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів міської ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), шляхом віднімання від загальної кількості депутатських мандатів, що дорівнює кількісному складу міської ради, кількості мандатів, розподілених у територіальних виборчих округах, та сумарної кількості мандатів, які гарантовано отримають організації партій, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів на відповідних місцевих виборах (по одному депутатському мандату).
Враховуючи, що кількісний склад Чигиринської міської ради становить 26 депутатів, а також кількість депутатських мандатів, розділених у територіальних виборчих округах (3 депутатські мандати) та сумарну кількість мандатів, які гарантовано отримають організації партій (9 депутатських мандатів), кількість депутатських мандатів, які підлягають розподілу в єдиному багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Чигиринської міської ради, становить 14 мандатів (26 - 3 - 9 = 14), що збігається з даними пункту 23 протоколу.
За змістом частин третьої, четвертої статті 260 Кодексу (396-20) , пункту 15 Роз’яснення (v0419359-20) для визначення кількості мандатів, отриманих єдиним виборчим списком кандидатів у депутати від організації партії, загальна кількість невикористаних голосів виборців, поданих у єдиному багатомандатному виборчому окрузі на підтримку єдиного виборчого списку кандидатів у депутати від відповідної організації партії (пункт 24 протоколу), ділиться на виборчу квоту (пункт 17 протоколу). Ціла частина отриманої частки становить кількість депутатських мандатів, яку отримали кандидати в депутати, включені до відповідного єдиного виборчого списку від цієї організації партії. Дробові залишки до трьох знаків після коми враховуються під час розподілу решти депутатських мандатів.
Організації партій, єдині виборчі списки від яких мають більші порівняно з іншими дробові залишки, отримують по одному додатковому депутатському мандату, починаючи з єдиного виборчого списку кандидатів у депутати від організації партії, що має найбільший дробовий залишок. Якщо дробові залишки у двох чи більше виборчих списках кандидатів у депутати від організацій партій однакові, першим додатковий депутатський мандат отримує той виборчий список організації партії, за кандидатів у депутати від якої віддано більшу кількість голосів виборців у єдиному багатомандатному виборчому окрузі.
Розподіл додаткових депутатських мандатів закінчується після вичерпання загальної кількості депутатських мандатів, які підлягають розподілу в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.
Відповідно до відомостей протоколу (пункти 17, 24) Комісією встановлено таку кількість мандатів, які підлягають розподілу в єдиному багатомандатному виборчому окрузі:
Черкаська обласна організація політичної партії "Наш край" - 2 депутатські мандати, отримані в єдиному багатомандатному виборчому окрузі за цілою частиною; 1 гарантований депутатський мандат; 0,228 дробових залишків;
Черкаська Обласна організація ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ "СЛУГА НАРОДУ" - 1 депутатський мандат, отриманий в єдиному багатомандатному виборчому окрузі за цілою частиною; 1 гарантований депутатський мандат; 0,853 дробові залишки;
Чигиринська районна організація Аграрна партія України - 2 депутатські мандати, отримані в єдиному багатомандатному виборчому окрузі за цілою частиною; 1 гарантований депутатський мандат; 0,390 дробових залишків;
Черкаська обласна організація Всеукраїнське об’єднання "ЧЕРКАЩАНИ" - 1 депутатський мандат, отриманий в єдиному багатомандатному виборчому окрузі за цілою частиною; 1 гарантований депутатський мандат; 0,092 дробові залишки;
Черкаська обласна організація партії "Всеукраїнське об’єднання "Батьківщина" - 1 депутатський мандат, отриманий в єдиному багатомандатному виборчому окрузі за цілою частиною; 1 гарантований депутатський мандат; 0,561 дробовий залишок;
Черкаська обласна організація політичної партії "ОСНОВА" - 1 депутатський мандат, отриманий в єдиному багатомандатному виборчому окрузі за цілою частиною; 1 гарантований депутатський мандат; 0,409 дробових залишків;
Черкаська регіональна організація Політична партія "ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА ЗА ЖИТТЯ" - 1 депутатський мандат, отриманий в єдиному багатомандатному виборчому окрузі за цілою частиною; 1 гарантований депутатський мандат; 0,422 дробові залишки;
Черкаська територіальна організація ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ "РАДИКАЛЬНА ПАРТІЯ ОЛЕГА ЛЯШКА" - 1 депутатський мандат, отриманий в єдиному багатомандатному виборчому окрузі за цілою частиною; 1 гарантований депутатський мандат; 0,107 дробових залишків;
Черкаська обласна партійна організація політичної партії "Національний корпус" - 1 гарантований депутатський мандат; 0,955 дробових залишків.
Тобто в єдиному багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Чигиринської міської ради Чигиринською міською територіальною виборчою комісією розподілено 10 депутатських мандатів, отриманих у єдиному багатомандатному виборчому окрузі за цілою частиною отриманої частки від ділення на виборчу квоту, і для розподілу решти депутатських мандатів (4 мандати) територіальна виборча комісія повинна була враховувати дробові залишки (до трьох знаків після коми) відповідно до положень частин третьої, четвертої статті 260 Кодексу (396-20) та пункту 15 Роз’яснень.
Отже, залежно від розміру дробових залишків організації партій розташовуються таким чином (від більшого до меншого):
Черкаська обласна партійна організація політичної партії "Національний корпус" (0,955 дробових залишків);
Черкаська Обласна організація ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ "СЛУГА НАРОДУ" (0,853 дробові залишки);
Черкаська обласна організація партії "Всеукраїнське об’єднання "Батьківщина" (0,561 дробовий залишок);
Черкаська регіональна організація Політична партія "ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА ЗА ЖИТТЯ" (0,422 дробові залишки);
Черкаська обласна організація політичної партії "ОСНОВА" (0,409 дробових залишків);
Чигиринська районна організація Аграрна партія України (0,390 дробових залишків);
Черкаська обласна організація політичної партії "Наш край" (0,228 дробових залишків);
Черкаська територіальна організація ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ "РАДИКАЛЬНА ПАРТІЯ ОЛЕГА ЛЯШКА" (0,107 дробових залишків);
Черкаська обласна організація Всеукраїнське об’єднання "ЧЕРКАЩАНИ" (0,092 дробові залишки).
Тобто чотири додаткові депутатські мандати за найбільшими дробовими залишками мали б отримати Черкаська обласна партійна організація політичної партії "Національний корпус", Черкаська Обласна організація ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ "СЛУГА НАРОДУ", Черкаська обласна організація партії "Всеукраїнське об’єднання "Батьківщина" та Черкаська регіональна організація Політична партія "ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА ЗА ЖИТТЯ".
Натомість згідно з відомостями протоколу (пункти 25, 26) депутатський мандат, що визначається за дробовими залишками, отримали Черкаська Обласна організація ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ "СЛУГА НАРОДУ" (0,853 дробові залишки), Черкаська обласна організація партії "Всеукраїнське об’єднання "Батьківщина" (0,561 дробовий залишок), Черкаська регіональна організація Політична партія "ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА ЗА ЖИТТЯ" (0,422 дробові залишки), а також Черкаська обласна організація політичної партії "ОСНОВА" (0,409 дробових залишків) замість Черкаської обласної партійної організації політичної партії "Національний корпус" (0,955 дробових залишків), яка має найбільший розмір дробових залишків, у тому числі більший, ніж Черкаська обласна організація політичної партії "ОСНОВА".
Отже, за результатами виборів депутатів Чигиринської міської ради 25 жовтня 2020 року Черкаська обласна організація політичної партії "ОСНОВА" та Черкаська обласна партійна організація політичної партії "Національний корпус" повинні були отримати по 2 депутатські мандати кожна (з урахуванням кількості депутатських мандатів, розподілених у територіальних виборчих округах, гарантованих депутатських мандатів та мандатів, отриманих за цілою частиною і дробовими залишками), а не 3 і 1 депутатський мандат відповідно, як фактично розподілила Чигиринська міська територіальна виборча комісія.
Таким чином, Чигиринська міська територіальна виборча комісія повинна була визнати депутатом Чигиринської міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від Черкаської обласної партійної організації політичної партії "Національний корпус", крім першого кандидата Романенка Павла Івановича, також Мартиновську Ніну Григорівну (№ 2 у єдиному виборчому списку) замість кандидата в депутати під № 3 в єдиному виборчому списку від Черкаської обласної організації політичної партії "ОСНОВА".
Наведене дає підстави для висновку, що рішення та дії Чигиринської міської територіальної виборчої комісії щодо встановлення результатів виборів Чигиринської міської ради суперечать положенням статей 256 - 260 Кодексу (396-20) .
Належне здійснення виборчих процедур і механізмів, передбачених Кодексом, дотримання основних засад виборчого права, точне і достовірне встановлення результатів виборів гарантуються частиною другою статті 19 Кодексу (396-20) .
Слід зазначити, що наслідком неправомірних дій Чигиринської міської територіальної виборчої комісії щодо встановлення результатів виборів, які оформлені протоколом, стало офіційне оприлюднення результатів місцевих виборів та у подальшому прийняття вказаною територіальною виборчою комісією постанов про реєстрацію депутатів Чигиринської міської ради всупереч дійсним результатам місцевих виборів.
Згідно з частиною другою статті 33, частиною першою статті 202 Кодексу (396-20) Центральна виборча комісія є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів.
За змістом частини третьої статті 208 Кодексу (396-20) повноваження усього складу територіальної виборчої комісії можуть бути достроково припинені в установленому законом порядку виборчою комісією, яка сформувала (утворила) відповідну територіальну виборчу комісію, рішенням виборчої комісії вищого рівня з відповідних місцевих виборів або рішенням суду в разі одноразового грубого порушення чи систематичного порушення комісією Конституції України (254к/96-ВР) , Кодексу (396-20) та законів України, невиконання рішень виборчої комісії вищого рівня.
Комісія наголошує, що вчинення дій та прийняття Чигиринською міською територіальною виборчою комісією рішень такого змісту перешкоджає реалізації встановленого статтею 38 Конституції України (254к/96-ВР) права громадян України обирати і бути обраними до органів місцевого самоврядування та свідчить про порушення нею Конституції України (254к/96-ВР) , Кодексу (396-20) та законів України, що призвело до грубого порушення виборчих прав окремих громадян.
За таких обставин Комісія вважає за необхідне встановити факт одноразового грубого порушення Чигиринською міською територіальною виборчою комісією Конституції України (254к/96-ВР) , Кодексу (396-20) та законів України, у зв’язку з чим достроково припинити повноваження всього складу Чигиринської міської територіальної виборчої комісії.
Разом з тим Комісія зауважує, що відповідно до частини другої статті 4 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" (93-15) повноваження депутата місцевої ради починаються з дня відкриття першої сесії відповідної ради з моменту офіційного оголошення підсумків виборів відповідною територіальною виборчою комісією і закінчуються в день відкриття першої сесії цієї ради нового скликання, крім передбачених законом випадків дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради або ради, до складу якої його обрано.
При цьому перелік підстав дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради, визначений статтею 5 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" (93-15) , є вичерпним і визнання судом або Центральною виборчою комісією під час виконання контрольних функцій незаконними (протиправними) дій територіальної виборчої комісії щодо встановлення результатів відповідних місцевих виборів та/або незаконними (протиправними) рішень територіальної виборчої комісії про визнання особи обраною та/або про її реєстрацію депутатом місцевої ради та/або скасування таких рішень до нього не належить.
Таким чином, на сьогодні законодавством України не передбачено ефективного механізму поновлення порушених виборчих прав у разі настання відповідних обставин.
Враховуючи викладене, відповідно до статті 38 Конституції України (254к/96-ВР) , статей 6, 10, 12, 19, частини третьої статті 32, частин першої, другої, четвертої, шостої, дев’ятої статті 33, частини четвертої статті 38, частин першої, другої статті 202, статей 208, 256 - 260 Виборчого кодексу України (396-20) , статей 4, 5 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" (93-15) , керуючись частиною другою статті 1, частиною першою статті 2, частиною другою статті 3, статтями 11 - 13, 16, 17, 21 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" (1932-15) , Центральна виборча комісія постановляє:
1. Встановити факт одноразового грубого порушення Чигиринською міською територіальною виборчою комісією Черкаського району Черкаської області Конституції України (254к/96-ВР) , Виборчого кодексу України (396-20) та законів України.
2. Достроково припинити повноваження всього складу Чигиринської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області (v0172359-20) у зв’язку з одноразовим грубим порушенням нею Конституції України (254к/96-ВР) , Виборчого кодексу України (396-20) та законів України.
3. Встановити, що місцеві організації політичних партій, за поданнями яких до складу Чигиринської міської територіальної виборчої комісії Черкаського району Черкаської області було включено осіб, повноваження яких достроково припинено цією постановою, можуть не пізніше 13 години 00 хвилин 15 липня 2021 року подати до Центральної виборчої комісії кандидатури для включення до складу зазначеної виборчої комісії.
4. Копію цієї постанови надіслати Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування, Чигиринській міській територіальній виборчій комісії Черкаського району Черкаської області.
5. Цю постанову оприлюднити на офіційному вебсайті Центральної виборчої комісії.
Голова
Центральної виборчої комісії
О.ДІДЕНКО