21.06.2018 № 668
|
Міністр
|
Л.М. Гриневич
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки України
21.06.2018 № 668
№
з/п
|
Ключові компетентності
|
Компоненти
|
1
|
Спілкування державною мовою (і рідною - у разі
відмінності, українською жестовою)
|
Уміння: (самостійно або за допомогою) ставити
запитання та розпізнавати проблему; робити висновки на основі
інформації, поданої в різних формах (у текстовій формі, таблицях,
діаграмах, на графіках); розуміти, пояснювати та перетворювати
тексти задач письмово, грамотно висловлюватися рідною мовою;
доречно та коректно вживати в мовленні термінологію з окремих
предметів, чітко та зрозуміло формулювати думку, аргументувати,
доводити правильність тверджень, поповнювати свій активний та
пасивний словниковий запас.
Ставлення: розуміння чітких та лаконічних формулювань
Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей,
доведення правил, теорем
|
2
|
Спілкування іноземними мовами
|
Уміння: (самостійно або за допомогою) здійснювати
спілкування в межах сфер, тем і ситуацій, визначених чинною
навчальною програмою; розуміти на слух (за допомогою американської
дактильної абетки), зміст автентичних текстів; читати та розуміти
автентичні тексти різних жанрів і видів із різним рівнем розуміння
змісту; здійснювати спілкування у письмовій формі відповідно до
поставлених завдань; використовувати у разі потреби невербальні
засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів;
ефективно взаємодіяти з іншими усно (за допомогою дактильної
абетки), письмово, за допомогою засобів електронного
спілкування.
Ставлення: оцінювати інформацію та використовувати її для різних
потреб; висловлювати свої думки, почуття та ставлення;
використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови (української
жестової мови) та інших навчальних предметів, розглядаючи його як
засіб оволодіння іноземною мовою; обирати й застосовувати доцільні
комунікативні стратегії (у тому числі альтернативні засоби
спілкування) відповідно до різних потреб.
Навчальні ресурси: підручники, словники, жестівники, довідкова
література, мультимедійні засоби, адаптовані іншомовні тексти.
|
3
|
Математична компетентність
|
Уміння: (самостійно або за допомогою) оперувати
текстовою та числовою інформацією; встановлювати відношення між
реальними об'єктами навколишньої дійсності (природними,
культурними, технічними тощо); розв'язувати задачі, зокрема
практичного змісту; будувати та досліджувати найпростіші
математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ,
інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті
навчальних та практичних задач; використовувати математичні методи
у життєвих ситуаціях.
Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя
в сучасному суспільстві, розвитку технологічного, економічного й
оборонного потенціалу держави, успішного вивчення інших
предметів.
Навчальні ресурси: розв'язання математичних задач, зокрема таких,
що моделюють реальні життєві ситуації.
|
4
|
Основні компетентності у природничих науках і
технологіях
|
Уміння: (самостійно або за допомогою)
розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі; будувати та
досліджувати природні явища та процеси; користуватися
технологічними пристроями.
Ставлення: усвідомлення важливості природничих наук як
універсальної мови наук, техніки та технологій, усвідомлення ролі
наукових ідей у сучасних інформаційних технологіях.
Навчальні ресурси: складання графіків та діаграм, які ілюструють
функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на
природу.
|
5
|
Інформаційно-цифрова компетентність
|
Уміння: (самостійно та за допомогою)
структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми;
визначати достатність даних для розв'язання задачі; використовувати
різні знакові системи; знаходити інформацію та оцінювати її
достовірність; доводити істинність тверджень.
Ставлення: осмислення інформації та джерел її отримання;
усвідомлення важливості інформаційних технологій для ефективного
розв'язання математичних задач.
Навчальні ресурси: візуалізація даних, побудова графіків та діаграм
за допомогою програмних засобів.
|
6
|
Уміння вчитися впродовж життя
|
Уміння: (самостійно та за допомогою) визначати
мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні
знання та способи діяльності для досягнення цієї мети;
організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати
власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та
оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити
правильність власного судження або визнавати помилковість.
Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових
знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння
важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення
результатів своєї діяльності.
Навчальні ресурси: моделювання власної освітньої траєкторії.
|
7
|
Ініціативність і підприємливість
|
Уміння: (самостійно та за допомогою) вирішувати
життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні
рішення; використовувати критерії практичності, ефективності з
метою вибору найкращого рішення; аргументувати та захищати свою
позицію, дискутувати; використовувати різні стратегії, шукаючи
оптимальних способів розв'язання життєвого завдання.
Ставлення: ініціативність, відповідальність, упевненість у собі;
переконаність, що успіх команди - це особистий успіх; позитивне
оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших.
Навчальні ресурси: завдання підприємницького змісту (оптимізаційні
задачі).
|
8
|
Соціальна і громадянська компетентності
|
Уміння: (самостійно та за допомогою) висловлювати
власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та
змінювати думку на основі доказів; аргументувати та відстоювати
свою позицію; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих
ситуаціях; співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну
роль в командній роботі; аналізувати власну економічну ситуацію,
родинний бюджет; орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на
основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись на
різні дані.
Ставлення: ощадливість і поміркованість; рівне ставлення до інших
незалежно від статків, соціального походження; відповідальність за
спільну справу; повага до прав людини.
Навчальні ресурси: завдання соціального змісту.
|
9
|
Обізнаність і самовираження у сфері культури
|
Уміння: (самостійно та за допомогою) висловлювати
свою думку, аргументувати та вести діалог (в тому числі за
допомогою української жестової мови), національні та культурні
особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування та
взаємодії; враховувати художньо-естетичну складову при створенні
продуктів своєї діяльності (малюнків, текстів, схем тощо).
Ставлення: культурна самоідентифікація, повага до культурного
розмаїття у глобальному суспільстві; усвідомлення впливу окремого
предмета на людську культуру та розвиток суспільства.
Навчальні ресурси: математичні моделі в різних видах мистецтва.
|
10
|
Екологічна грамотність і здорове життя
|
Уміння: (самостійно та за допомогою) аналізувати
та оцінювати соціально-економічні події в державі на основі різних
даних; враховувати правові, етичні, екологічні та соціальні
наслідки рішень.
Ставлення: усвідомлення взаємозв'язку кожного окремого предмета та
екології на основі різних даних; ощадне, бережливе відношення до
природних ресурсів, чистоти довкілля та дотримання санітарних норм
побуту; розгляд порівняльної характеристики щодо вибору здорового
способу життя; власна думка та позиція до зловживань алкоголю,
нікотину тощо.
Навчальні ресурси: навчальні проекти, завдання
соціально-економічного, екологічного змісту; задачі, які сприяють
усвідомленню цінності здорового способу життя
|
Наскрізна лінія
|
Коротка характеристика
|
Екологічна безпека й сталий розвиток
|
Формування в здобувачів освіти соціальної
активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності
брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку
суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх
поколінь.
Проблематика наскрізної лінії реалізується через завдання з
реальними даними про використання природних ресурсів, їх збереження
та примноження. Аналіз цих даних сприяє розвитку бережливого
ставлення до навколишнього середовища, екології, формування
критичного мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати
перспективи розвитку навколишнього середовища і людини.
|
Громадянська відповідальність
|
Сприятиме формуванню відповідального громадянина,
що розуміє принципи та механізми функціонування суспільства. Ця
наскрізна лінія засвоюється переважно через колективну діяльність,
яка поєднує окремі предмети між собою та розвиває у здобувачів
освіти готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних
способів діяльності і думок.
Вивчення окремого предмета має викликати у здобувачів освіти
якомога більше позитивних емоцій, а її зміст - бути націленим на
виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності,
наполегливості та чесності. Приклад вчителя є важливим у формуванні
толерантного ставлення один до одного, незалежного від рівня
навчальних досягнень та особливостей психофізичного розвитку.
|
Здоров'я і безпека
|
Завданням наскрізної лінії є становлення
здобувача освіти як свідомого громадянина, здатного вести здоровий
спосіб життя та формувати навколо себе безпечне життєве
середовище.
Реалізується через завдання з реальними даними про безпеку та
охорону здоров'я (текстові завдання пов'язані з середовищем
дорожнього руху, рухом пішоходів транспортних засобів).
|
Підприємливість і фінансова грамотність
|
Наскрізна лінія націлена на розвиток лідерських
ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному
середовищі, забезпечення кращого розуміння здобувачами освіти
практичних аспектів фінансових питань, (здійснення заощаджень,
інвестування запозичення, страхування кредитування тощо).
Реалізується через розв'язування практичних завдань щодо планування
господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей,
складання сімейного бюджету, формування економного ставлення до
природних ресурсів.
|
Директор департаменту
загальної середньої
та дошкільної освіти
|
Ю.Г. Кононенко
|
Таблиця 1
до Типової освітньої програми
Навчальні предмети
|
Кількість годин на тиждень у класах
|
|
11
|
12
|
|
Українська мова
|
2
|
2
|
Українська література
|
2
|
2
|
Іноземна мова
|
3
|
3
|
Зарубіжна література
|
2
|
2
|
Історія України
|
1,5
|
1,5
|
Всесвітня історія
|
1
|
1
|
Громадянська освіта:
|
|
|
правознавство
|
1
|
-
|
економіка
|
-
|
1
|
людина і світ
|
-
|
0,5
|
філософія
|
-
|
-
|
Художня культура
|
0,5
|
0,5
|
Алгебра
|
2
|
2
|
Геометрія
|
2
|
2
|
Астрономія
|
-
|
0,5
|
Біологія
|
1,5
|
1,5
|
Географія
|
1,5
|
-
|
Фізика
|
3
|
3
|
Хімія
|
1
|
2
|
Екологія
|
-
|
0,5
|
Технології
|
1
|
1
|
Інформатика
|
1
|
2
|
Фізична культура
|
2
|
2
|
Захист Вітчизни
|
1
|
1
|
Разом
|
29
|
31
|
*Корекційно-розвиткові заняття
|
2
|
2
|
Додатковий час на поглиблене вивчення предметів,
введення курсів за вибором, факультативів
|
3
|
1
|
Гранично допустиме навантаження на учня (без
корекційно-розвиткових занять)
|
32
|
32
|
Директор департаменту
загальної середньої
та дошкільної освіти
|
Ю.Г. Кононенко
|
Таблиця 2
до Типової освітньої програми
Навчальні предмети
|
Кількість годин на тиждень у класах
|
|
11
|
12
|
|
Українська мова
|
2
|
2
|
Українська література
|
2
|
2
|
Російська мова
|
1
|
1
|
Іноземна мова
|
3
|
2,5
|
Інтегрований курс "Література" (російська та зарубіжна)
|
2
|
2
|
Історія України
|
1,5
|
1,5
|
Всесвітня історія
|
1
|
1
|
Громадянська освіта:
|
|
|
правознавство
|
1
|
-
|
економіка
|
-
|
1
|
людина і світ
|
-
|
0,5
|
філософія
|
-
|
-
|
Художня культура
|
0,5
|
0,5
|
Алгебра
|
2
|
2
|
Геометрія
|
2
|
2
|
Астрономія
|
-
|
0,5
|
Біологія
|
1,5
|
1,5
|
Географія
|
1,5
|
-
|
Фізика
|
3
|
3
|
Хімія
|
1
|
2
|
Екологія
|
-
|
0,5
|
Технології
|
1
|
1
|
Інформатика
|
1
|
2
|
Фізична культура
|
2
|
2
|
Захист Вітчизни
|
1
|
1
|
Разом
|
30
|
31,5
|
*Корекційно-розвиткові заняття
|
2
|
2
|
Додатковий час на поглиблене вивчення предметів, введення курсів за вибором, факультативів
|
2
|
0,5
|
Гранично допустиме навантаження на учня
|
32
|
32
|
Директор департаменту
загальної середньої
та дошкільної освіти
|
Ю.Г. Кононенко
|
Таблиця 3
до Типової освітньої програми
Навчальні предмети
|
Кількість годин на тиждень у класах
|
|
11
|
12
|
|
Українська мова
|
3
|
3
|
Українська література
|
2
|
2
|
Зарубіжна література
|
2
|
2
|
Історія України
|
1,5
|
1,5
|
Всесвітня історія
|
1
|
1
|
Громадянська освіта:
|
|
|
правознавство
|
1
|
-
|
економіка
|
-
|
1
|
людина і світ
|
-
|
0,5
|
філософія
|
-
|
-
|
Художня культура
|
0,5
|
0,5
|
Алгебра
|
2
|
2
|
Геометрія
|
2
|
2
|
Астрономія
|
-
|
0,5
|
Біологія
|
1,5
|
1,5
|
Географія
|
1,5
|
-
|
Фізика
|
3
|
3
|
Хімія
|
1
|
2
|
Екологія
|
-
|
0,5
|
Технології
|
1
|
1
|
Інформатика
|
1.
|
2
|
Фізична культура
|
2
|
2
|
Захист Вітчизни
|
1
|
1
|
Разом
|
27
|
29
|
*Корекційно-розвиткові заняття
|
2
|
2
|
Додатковий час на поглиблене вивчення предметів, введення курсів за вибором, факультативів
|
5
|
3
|
Гранично допустиме навантаження на учня (без
корекційно-розвиткових занять)
|
32
|
32
|
Директор департаменту
загальної середньої
та дошкільної освіти
|
Ю.Г. Кононенко
|
Таблиця 4
до Типової освітньої програми
Навчальні предмети
|
Кількість годин на тиждень у класах
|
|
11
|
12
|
|
Українська мова
|
3
|
3
|
Українська література
|
2
|
2
|
Російська мова
|
2
|
2
|
Інтегрований курс "Література" (російська та зарубіжна)
|
2
|
2
|
Історія України
|
1,5
|
1,5
|
Всесвітня історія
|
1
|
1
|
Громадянська освіта:
|
|
|
правознавство
|
1
|
-
|
економіка
|
-
|
1
|
людина і світ
|
-
|
0,5
|
філософія
|
-
|
-
|
Художня культура
|
0,5
|
0,5
|
Алгебра
|
2
|
2
|
Геометрія
|
2
|
2
|
Астрономія
|
-
|
0,5
|
Біологія
|
1,5
|
1,5
|
Географія
|
1,5
|
-
|
Фізика
|
3
|
3
|
Хімія
|
1
|
2
|
Екологія
|
-
|
0,5
|
Технології
|
1
|
1
|
Інформатика
|
1
|
2
|
Фізична культура
|
2
|
2
|
Захист Вітчизни
|
1
|
1
|
Разом
|
29
|
31
|
*Корекційно-розвиткові заняття
|
2
|
2
|
Додатковий час на поглиблене вивчення предметів, введення курсів за вибором, факультативів
|
3
|
1
|
Гранично допустиме навантаження на учня
|
32
|
32
|
Директор департаменту
загальної середньої
та дошкільної освіти
|
Ю.Г. Кононенко
|
Таблиця 5
до Типової освітньої програми
Навчальні предмети
|
Кількість годин на тиждень у класах
|
|
11
|
12
|
|
Українська мова
|
3
|
3
|
Українська література
|
2
|
2
|
Іноземна мова
|
2
|
2
|
Зарубіжна література
|
2
|
2
|
Історія України
|
1,5
|
1,5
|
Всесвітня історія
|
1
|
1
|
Громадянська освіта:
|
|
|
правознавство
|
1
|
-
|
економіка
|
-
|
1
|
людина і світ
|
-
|
0,5
|
філософія
|
-
|
-
|
Художня культура
|
0,5
|
0,5
|
Алгебра
|
2
|
2
|
Геометрія
|
2
|
2
|
Астрономія
|
-
|
0,5
|
Біологія
|
1,5
|
1,5
|
Географія
|
1,5
|
-
|
Фізика
|
3
|
3
|
Хімія
|
1
|
2
|
Екологія
|
-
|
0,5
|
Технології
|
1
|
1
|
Інформатика
|
1
|
2
|
Фізична культура
|
2
|
2
|
Захист Вітчизни
|
1
|
1
|
Разом
|
29
|
31
|
*Корекційно-розвиткові заняття
|
4
|
4
|
Додатковий час на поглиблене вивчення предметів,
введення курсів за вибором, факультативів
|
3
|
1
|
Гранично допустиме навантаження на учня
|
32
|
32
|
Директор департаменту
загальної середньої
та дошкільної освіти
|
Ю.Г. Кононенко
|
Таблиця 6
до Типової освітньої програми
Навчальні предмети
|
Кількість годин на тиждень у класах
|
|
11
|
12
|
|
Українська мова
|
3
|
3
|
Українська література
|
2
|
2
|
Російська мова
|
1
|
1
|
Іноземна мова
|
2
|
2
|
Інтегрований курс "Література" (російська та
зарубіжна)
|
1
|
1
|
Історія України
|
1,5
|
1,5
|
Всесвітня історія
|
1
|
1
|
Громадянська освіта:
|
|
|
правознавство
|
1
|
-
|
економіка
|
-
|
1
|
людина і світ
|
-
|
0,5
|
філософія
|
-
|
-
|
Художня культура
|
0,5
|
0,5
|
Алгебра
|
2
|
2
|
Геометрія
|
2
|
2
|
Астрономія
|
-
|
0,5
|
Біологія
|
1,5
|
1,5
|
Географія
|
1,5
|
-
|
Фізика
|
3
|
3
|
Хімія
|
1
|
2
|
Екологія
|
-
|
0,5
|
Технології
|
1
|
1
|
Інформатика
|
1
|
2
|
Фізична культура
|
2
|
2
|
Захист Вітчизни
|
1
|
1
|
Разом
|
29
|
31
|
*Корекційно-розвиткові заняття
|
4
|
4
|
Додатковий час на поглиблене вивчення предметів,
введення курсів за вибором, факультативів
|
3
|
1
|
Гранично допустиме навантаження на учня
|
32
|
32
|
Директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти
|
Ю.Г. Кононенко
|
Таблиця 7
до Типової освітньої програми
Навчальні предмети
|
Кількість годин на тиждень у класах
|
|
11
|
12
|
|
Українська мова
|
2
|
2
|
Українська література
|
2
|
2
|
Іноземна мова
|
3
|
3
|
Зарубіжна література
|
2
|
2
|
Історія України
|
1,5
|
1,5
|
Всесвітня історія
|
1
|
1
|
Громадянська освіта:
|
|
|
правознавство
|
1
|
-
|
економіка
|
-
|
1
|
людина і світ
|
-
|
0,5
|
філософія
|
-
|
-
|
Художня культура
|
0,5
|
0,5
|
Алгебра
|
2
|
2
|
Геометрія
|
2
|
2
|
Астрономія
|
-
|
0,5
|
Біологія
|
1,5
|
1,5
|
Географія
|
1,5
|
-
|
Фізика
|
3
|
3
|
Хімія
|
1
|
2
|
Екологія
|
-
|
0,5
|
Технології
|
1
|
1
|
Інформатика
|
1
|
2
|
Фізична культура
|
2
|
2
|
Захист Вітчизни
|
1
|
1
|
Разом
|
29
|
31
|
*Корекційно-розвиткові заняття
|
4
|
4
|
Додатковий час на поглиблене вивчення предметів,
введення курсів за вибором, факультативів
|
3
|
1
|
Гранично допустиме навантаження на учня
|
32
|
32
|
Директор департаменту
загальної середньої
та дошкільної освіти
|
Ю.Г. Кононенко
|
Таблиця 8
до Типової освітньої програми
Навчальні предмети
|
Кількість годин на тиждень у класах
|
|
11
|
12
|
|
Українська мова
|
2
|
2
|
Українська література
|
2
|
2
|
Російська мова
|
1
|
1
|
Іноземна мова
|
3
|
3
|
Інтегрований курс "Література"
(російська та зарубіжна)
|
2
|
2
|
Історія України
|
1,5
|
1,5
|
Всесвітня історія
|
1
|
1
|
Громадянська освіта:
|
|
|
правознавство
|
1
|
-
|
економіка
|
-
|
1
|
людина і світ
|
-
|
0,5
|
філософія
|
-
|
-
|
Художня культура
|
0,5
|
0,5
|
Алгебра
|
2
|
2
|
Геометрія
|
2
|
2
|
Астрономія
|
-
|
0,5
|
Біологія
|
1,5
|
1,5
|
Географія
|
1,5
|
-
|
Фізика
|
3
|
3
|
Хімія
|
1
|
2
|
Екологія
|
-
|
0,5
|
Технології
|
1
|
1
|
Інформатика
|
1
|
2
|
Фізична культура
|
2
|
1,5
|
Захист Вітчизни
|
1
|
0,5
|
Разом
|
30
|
31
|
*Корекційно-розвиткові заняття
|
4
|
4
|
Додатковий час на поглиблене вивчення предметів,
введення курсів за вибором, факультативів
|
2
|
1
|
Гранично допустиме навантаження на учня
|
32
|
32
|
Директор департаменту
загальної середньої
та дошкільної освіти
|
Ю.Г. Кононенко
|
Таблиця 9
до Типової освітньої програми
№ п/п
|
Назва навчальної програми
|
1.
|
Українська мова
|
2.
|
Українська мова для загальноосвітніх навчальних
закладів з навчанням російською мовою
|
3.
|
Астрономія
|
4.
|
Біологія
|
5.
|
Всесвітня історія
|
6.
|
Географія
|
7.
|
Екологія
|
8.
|
Економіка
|
9.
|
Зарубіжна література
|
10.
|
Захист Вітчизни
|
11.
|
Інформатика
|
12.
|
Історія України
|
13.
|
Людина і світ
|
14.
|
Математика
|
15.
|
Правознавство
|
16.
|
Технології
|
17.
|
Українська література
|
18.
|
Фізика
|
19.
|
Фізична культура
|
20.
|
Хімія
|
21.
|
Художня культура
|
22.
|
Література (російська та зарубіжна)
|
23.
|
Російська мова
|
24.
|
Англійська мова
|
Директор департаменту
загальної середньої
та дошкільної освіти
|
Ю.Г. Кононенко
|
Таблиця 10
до Типової освітньої програми
№ з/п
|
Назва корекційно-розвиткової програми
|
1.
|
Програма з корекційно-розвиткової роботи
"Розвиток слухового сприймання та формування вимови для дітей зі
зниженим слухом" для 11 - 12 класів загальноосвітніх навчальних
закладів (спеціальних та з інклюзивним навчанням),
навчально-реабілітаційних центрів (Федоренко О.Ф., Автомонова І.В.,
Різоль М.В., Коноваленко М.В.)
|
2.
|
Програма з корекційно-розвиткової роботи
"Розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування
вимови для глухих дітей" для 11 - 12 класів загальноосвітніх
навчальних закладів (спеціальних та з інклюзивним навчанням),
навчально-реабілітаційних центрів (Федоренко О.Ф., Васильєва В.В.,
Юхимович Л.Ф., Ільченко Е.С.)
|
3.
|
Програма з корекційно-розвиткової роботи
"Корекція розвитку" (базова) для 11 - 12 класів спеціальних
загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з порушеннями
опорно-рухового апарату (Чеботарьова О.В., Іоганова Н.А., Топчій
Н.Г.)
|
4.
|
Програма з корекційно-розвиткової роботи
"Корекція розвитку (розвиток художньо-естетичної діяльності)" для
11 - 12 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для
дітей з порушеннями опорно-рухового апарату (авт. Гаман Л.М.,
Чеботарьова О.В.)
|
5.
|
Програма з корекційно-розвиткової роботи
"Корекція розвитку (арт-корекція засобами нетрадиційних видів
занять)" для 11 - 12 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних
закладів для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату (авт.
Крисяк О.В., Чеботарьова О.В.)
|
Директор департаменту
загальної середньої
та дошкільної освіти
|
Ю.Г. Кононенко
|