ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 липня 2014 року Справа № 925/57/14
Вищий господарський суд України у складі: суддя Селіваненко В.П. - головуючий, судді Васищак І.М. і Харченко В.М.
розглянув касаційну скаргу виконавчого комітету Черкаської міської ради, м.Черкаси
на постанову Київського апеляційного господарського суду від 03.06.2014
зі справи № 925/57/14
за позовом виконавчого комітету Черкаської міської ради, м.Черкаси (далі - Виконком)
до Черкаського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м.Черкаси (далі - відділення АМК України)
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - комунальне підприємство "Черкаська служба чистоти", м.Черкаси (далі - Підприємство)
про визнання недійсним рішення.
Судове засідання проведено за участю представників:
позивача - не з'явився;
відповідача - Новицький М.З.;
третя особа - не з'явилася.
ВСТАНОВИВ:
У січні 2014 року Виконком звернувся з позовом, згідно з яким просив визнати недійсним рішення відділення АМК України від 04.11.2013 № 93 у справі № 03-23-17/13.
Ухвалою господарського суду Черкаської області від 17.01.2014 зі справи № 925/57/14 було залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Підприємство.
Рішенням господарського суду Черкаської області від 13.03.2014 зі справи № 925/57/14 (суддя Грачов В.М.), яке залишено без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 03.06.2014 (колегія суддів у складі: суддя Отрюх Б.В. - головуючий, судді Михальська Ю.Б. і Тищенко А.І.), у позові відмовлено.
У касаційній скарзі до Вищого господарського суду України Виконком просить скасувати рішення місцевого господарського суду від 13.03.2014, постанову апеляційного суду від 03.06.2014 та прийняти нове рішення, яким позов задовольнити. Скарга мотивована тим, що судові рішення попередніх інстанцій прийняті з порушенням норм матеріального та процесуального права.
Перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, Вищий господарський суд України не знаходить підстав для задоволення касаційної скарги.
Відповідного висновку суд дійшов на підставі такого.
Як встановлено судами, за результатами розгляду матеріалів справи № 03-23-17/13 відділенням АМК України 04.11.2013 було прийнято рішення № 93 "Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції", яким визнано, що дії Виконкому щодо визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів у м.Черкаси без проведення конкурсу є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим абзацом сьомим частини другої статті 15, пунктом 3 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування шляхом надання окремому суб'єкту господарювання переваг, які ставлять його у привілейоване становище стосовно конкурентів, що може призвести до недопущення конкуренції. Також зобов'язано Виконком припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції шляхом проведення конкурсу з визначення виконавця послуг із вивезення твердих побутових відходів у м.Черкаси, про що у двомісячний строк з дня отримання рішення повідомити відділення АМК України.
В обґрунтування оскаржуваного рішення відповідач, спираючись на вимоги пункту 55 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"; частини третьої статті 35-1 Закону України "Про відходи"; Порядку проведення конкурсу з надання житлово-комунальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 631 (631-2005-п) ; пункту 4 Правил надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070 (1070-2008-п) , послався на те, що збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами у межах певної території здійснюється юридичною особою, яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Проте, на порушення наведених норм законодавства, 01.03.2011 Виконком прийняв рішення № 252 "Про доповнення рішення Виконкому від 31.10.2007 № 1480 "Про визначення виконавців житлово-комунальних послуг населенню м.Черкаси", яким без проведення конкурсу виконавцем послуг з вивезення твердих та рідких побутових відходів у м.Черкаси визначив Підприємство.
Сукупності встановлених зі справи обставин суди дали належну оцінку і дійшли обґрунтованого висновку про безпідставність заявленого у справі позову.
При цьому суди правильно виходили з того, що встановлені за справою обставини давали відповідачу можливість дійти висновку про те, що без проведення конкурсу Виконком не вправі був визначати Підприємство виконавцем послуг з вивезення твердих та рідких побутових відходів у м.Черкаси, що, в свою чергу, свідчило про наявність у діях позивача складу правопорушення, передбаченого абзацом сьомим частини другої статті 15, пунктом 3 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції".
Враховуючи зазначене, а також з огляду на те, що наведені у касаційній скарзі доводи висновків судів не спростовують, суд не бере їх до уваги і вважає, що оскаржувані судові рішення відповідають вимогам чинного законодавства і підстав для їх скасування не вбачається.
Керуючись ст.ст. 111-7, 111-9, 111-11 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України
ПОСТАНОВИВ:
Рішення господарського суду Черкаської області від 13.03.2014 та постанову Київського апеляційного господарського суду від 03.06.2014 зі справи № 925/57/14 залишити без змін, а касаційну скаргу виконавчого комітету Черкаської міської ради - без задоволення.
Суддя
Суддя
Суддя
В. Селіваненко
І. Васищак
В. Харченко