КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
01025, м.Київ, пров. Рильський, 8 т. (044) 278-46-14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17.02.2009 № 1/108-20/28-4/197-16/153
Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: Кондес Л.О.
суддів:
при секретарі:
За участю представників:
позивача: не з'явився.
відповідача 1: Денис А. І. - довіреність №02-вих-189 від 16.02.2009 р.
відповідача 2: Шеремет Ю. С. - довіреність № 154 від 16.02.2009 р.
відповідача 3: не з'явився.
третьої особи 1: Локатир Ю. В. (директор)
третьої особи 2: не з'явився.
третьої особи 3: не з'явився.
третьої особи 4: не з'явився.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Львівської обласної ради
на рішення Господарського суду м.Києва від 27.10.2008
у справі № 1/108-20/28-4/197-16/153
за позовом Управління комунальної власності Львівської міської ради
до Львівської обласної ради
Комунального підприємства Львівської обласної ради "Нерухомість та майно"
Обласного комунального підприємства Львівської обласної ради "Бюро технічної інвентаризації та експортної оцінки"
третя особа відповідача Львівське закрите акціонерне товариство "Торговий дім "Львів"
Суб"єкт підприємницької діяльності - фізична особа ОСОБА_1
Товариство з обмеженою відповідальністю "Біла Чайка"
АТЗТ "Львівський універмаг "На ринку"
про визнання права власності на майно, скасування державної реєстрації тавитребування майна від неналежного власника
ВСТАНОВИВ:
Управління комунальною власністю Львівської міської ради (далі - позивач) звернулось до суду з позовом про визнання права власності територіальної громади м. Львова в особі Львівської міської ради на будинок по вул. Шевська, 1 (пл. Ринок,32) в цілому, витребування від комунального підприємства Львівської обласної ради "Нерухомість та майно" будівлю за адресою: м. Львів, вул. Шевська, 1 (пл. Ринок, 32) та зобов'язання його здійснити передачу вказаного будинку по акту прийому-передачі позивачу, як комунальну власність територіальної громади м. Львова, та скасувати державну реєстрацію будинку за адресою: м. Львів, вул. Шевська, 1 (пл. Ринок,32).
В процесі розгляду справи позивач двічі уточнював свої позовні вимоги. В кінцевому результаті, він просив суд визнати право власності територіальної громади міста Львова та витребувати від КП Львівської обласної ради "Нерухомість та майно" нежитлові приміщення за адресою м. Львів, вул. Шевська, 1, загальною площею 1752, 70 кв.м., а саме: Підвал -приміщення 1-1,1-2,1-3, 1-4,1- 5,1 -6,1 -7, загальною площею 85,6 кв.м ; 1-й поверх 1-1,1-2,І,ІІ,ІІІ,ІV,V,VІ,VІІ, загальною площею 84,2 кв.м; Антресоль - 2-1,2-2,14-1,15-1, 16-1,16-2,17-1, загальною площею 133, 7 кв.м (згідно з даними по поверхового плану ЛМБТІ від 06.02.96); 3-й поверх - 25 (1-7), 26 (1-4), 27 (1-3), 28 (1-12) загальною площею 431,5 кв.м; 4-й поверх - 4 (1-6), 29 (1-21), 30 (1-13) загальною площею 531,8 кв.м; 5-й поверх - 5 (1-6), 31 (1 9), 32(1-8), 33 (1-11) загальною площею 418,9 кв.м; мезонін - 34 (1-7) загальною площею 67,0 кв.м (згідно поверхового плану ЛОКБТІ та ЕО від 30.05.04).
Рішенням господарського суду міста Києва від 27.04.2007 у справі № 1/108-20/28-4/197 Управлінню комунальної власності Львівської міськради у позові відмовлено.
Постановою Київського апеляційного господарського суду від 22.11.2007 зазначене судове рішення скасовано. Прийнято нове рішення, яким позов задоволено. Визнано право власності територіальної громади м. Львова в особі Львівської міської ради на нежитлові приміщення у м. Львові по вул. Шевська, 1 (пл. Ринок, 32).
Постановою Вищого господарського суду України від 27.03.2008 р. рішення господарського суду від 27.04.07 р. у справі №1/108-20/28-4/197 скасовано, а справу передано на новий розгляд до господарського суду міста Києва.
Ухвалою суду від 15.07.08 порушено провадження у справі та присвоєно справі № 1/108-20/28-4/197-16/153.
За результатами нового розгляду, 27.10.2008 р. Господарським судом м. Києва було прийняте рішення, яким:
- визнано право власності територіальної громади міста Львова в особі Львівської міської ради на нежитлові приміщення за адресою м. Львів, вул. Шевська буд. 1 загальною площею 1752,70 кв.м., а саме: підвал -приміщення 1-1,1-2,1-3, 1-4,1- 5,1 -6,1 -7 - загальною площею 85,6 кв.м ; 1-й поверх - 1-1, 1-2, І, ІІ, ІІІ, ІV, V, VІ, VІІ - загальною площею 84,2 кв.м; антресоль - 2-1, 2-2, 14-1, 15-1, 16-1, 16-2,17-1 - загальною площею 133, 7 кв.м (згідно з даними по поверхового плану ЛМБТІ від 06.02.96); 3-й поверх - 25 (1-7), 26 (1-4), 27 (1-3), 28 (1-12) - загальною площею 431,5 кв.м; 4-й поверх - 4 (1-6), 29 (1-21), 30 (1-13) - загальною площею 531,8 кв.м; 5-й поверх - 5 (1-6), 31 (1-9), 32 (1-8), 33 (1-11) загальною площею - 418,9 кв.м; мезонін - 34 (1-7) - загальною площею 67,0 кв.м ( згідно поверхового плану ЛОКБТІ та ЕО від 30.05.04);
- витребувано у Комунального підприємства Львівської обласної ради "Нерухомість та майно" (м. Львів, вул. Винниченка, 8 код ЄДРПОУ 3335850) нежитлові приміщення за адресою: м. Львів, вул. Шевська буд. 1 загальною площею 1752,70 кв.м., а саме: Підвал - приміщення 1-1, 1-2, 1-3, 1-4, 1- 5, 1 -6,1 -7, загальною площею 85,6 кв.м.; 1-й поверх 1-1, 1-2, І, ІІ, ІІІ, ІV, V, VІ, VІІ, загальною площею 84,2 кв.м; Антресоль - 2-1, 2-2, 14-1, 15-1, 16-1, 16-2, 17-1, загальною площею 133,7 кв.м (згідно з даними по поверхового плану ЛМБТІ від 06.02.96); 3-й поверх - 25 (1-7), 26 (1-4), 27 (1-3), 28 (1-12) загальною площею 431,5 кв.м; 4-й поверх - 4 (1-6), 29 (1-21), 30 (1-13) загальною площею 531,8 кв.м; 5-й поверх - 5 (1-6), 31 (1-9), 32 (1-8), 33 (1-11) загальною площею 418,9 кв.м; мезонін - 34 (1-7) загальною площею 67,0 кв.м ( згідно поверхового плану ЛОКБТІ та ЕО від 30.05.04), зобов'язавши його передати ці приміщення по акту прийому-передачі Управлінню Комунального майна Львівської міської ради (м. Львів, пл. Галицька, 15, код ЄДРПОУ 25558625), як комунальну власність територіальної громади міста Львова;
- скасувано реєстрацію права власності за Львівською обласною радою на нерухоме майно - нежитлові приміщення за адресою: Львівська обл., м. Львів, вул. Шевська, 11 загальною площею 1752,70 кв.м., а саме: Підвал -приміщення 1-1, 1-2, 1-3, 1-4, 1- 5,1-6, 1-7, загальною площею 85,6 кв.м ; 1-й поверх 1-1, 1-2, І, ІІ, ІІІ, ІV, V,VІ, VІІ, загальною площею 84,2 кв.м; Антресоль - 2-1, 2-2, 14-1, 15-1, 16-1, 16-2, 17-1, загальною площею 133,7 кв.м (згідно з даними по поверхового плану ЛМБТІ від 06.02.96); 3-й поверх - 25 (1-7), 26 (1-4), 27 (1-3), 28 (1-12) загальною площею 431,5 кв.м; 4-й поверх - 4 (1-6), 29 (1-21), 30 (1-13) загальною площею 531,8 кв.м; 5-й поверх - 5 (1-6), 31 (1-9), 32 (1-8), 33 (1-11) загальною площею 418,9 кв.м; мезонін -34 (1-7) загальною площею 67,0 кв.м ( згідно поверхового плану ЛОКБТІ та ЕО від 30.05.04) та скасувати свідоцтво про право власності на нерухоме майно - нежитлові приміщення за адресою: Львівська обл., м. Львів, вул. Шевська, 1, видане 25.05.2006 р. на підставі розпорядження голови Львівської обласної ради від 16.11.2005 р.;
- стягнуто з Львівської обласної ради (м. Львів, вул. Винниченка, 18) на користь Управління комунальної власності Львівської міської ради (м. Львів, пл. Галицька, 15, код ЄДРПОУ 25558625) 42,50 грн. державного мита, 69 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу;
- стягуто з Комунального підприємства Львівської обласної ради "Нерухомість та майно" (м. Львів, вул. Винниченка, 8 код ЄДРПОУ 1335850) на користь Управління комунальної власності Львівської міської ради (м. Львів, пл. Галицька, 15, код ЄДРПОУ 25558625) 42,50 грн. державного мита, 69 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Не погодившись з рішенням Господарського суду м. Києва в справі № 1/108-20/28-4/197-16/153 від 27.10.2008 р. Львівська обласна Рада звернулась до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати оскаржуване рішення і прийнято нове, яким в позові відмовити повністю.
В скарзі зазначено, що рішення Господарського суду м. Києва від 27.10.2008 р. у справі № 1/108-20/28-4/197-16/153 прийняте з грубим порушенням норм матеріального та процесуального права, не відповідає обставинам та матеріалам справи, а саме:
1) Всупереч п. 3 ч. 1 ст. 84 Господарського процесуального кодексу України суд, безпідставно посилаючись на ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", рішення Ленінської районної ради народних депутатів № 222 від 14.04.1987 р., робить висновок про те, що будинок за адресою: м. Львів, вул. Шевська, 1 до спільної власності територіальних громад Львівської області ніколи не передавався, а розпорядженнями голови Львівської обласної ради від 20.10.2005р. №495-р та від 16.1 1.2005 р. № 552 без жодної на те правової підстави спірний об'єкт (вул. Шевська. 1) вилучено з комунальної власності територіальної громади м. Львова. Вказаний висновок абсолютно не відповідає обставинам та матеріалам справи. Зокрема, судом не взято до уваги таке.
Розподіл майна між: комунальною власністю міста Львова та Львівської області відбувався у 1991-1993 роках на підставі Постанов КМУ "Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною власністю)" від 5 листопада 1991 р. (311-91-п) АДРЕСА_111 та Постанови КМУ "Про передачу майна, яке перебуває у загальнодержавній власності, до комунальної власності областей та м. Севастополя" від 13 жовтня 1992 р. N 577 (577-92-п) .
В порушення ст. 84 ГПК України судом також проігноровано, не досліджено та не надано оцінки тому факту, що приватизацію єдиної квартири АДРЕСА_1, що знаходиться у будинку № 1 на вул. Шевській, власником якої був громадянин ОСОБА_2, здійснював орган приватизації Львівської обласної ради госпрозрахунковий відділ по управлінню нерухомим майном області, а не відповідний відділ приватизації Львівської міської ради.
2) Судом проігноровані долучені рішення судів різних інстанцій, які підтверджують той факт, що будинок за адресою: м. Львів, пл. Ринок, 32 (вул. Шевська, 1) є одним цілим. Зокрема це стосується і постанови арбітражного суду Львівської області про перевірку рішення, ухвали в порядку нагляду від 25.0б.2001р. у справі №1/100-9-48, де встановлено та підтверджено, що будинок за адресою: м. Львів, вул. Шевська, 1 (пл. Ринок, 32) є цілісним майновим комплексом - це "один будинок, який внаслідок свого розташування (з виходом, на пл. Ринок і вул. Шевську) має подвійну адресу", що призвело до неправильних висновків суду, а також порушує не лише ст. ст. 43 ГПК України, але й ст. 35, згідно з частиною 2 якої "факти, встановлені рішенням господарського суду під час розгляду однієї справи, не доводяться знову при вирішенні інших спорів, в яких беруть участь ті самі сторони".
При з'ясуванні обставин справи та винесенні рішення судом не були витребувані та досліджені одні з основних документів - інвентаризаційна справа, поверхові плани, технічний паспорт будинку за адресою: м. Львів, вул. Шевська, 1 (пл. Ринок, 32), що є грубим порушенням ст. 38 ГПК.
3) При винесенні рішення судом порушені вимоги ст.ст. 32, 33, 84 Господарського процесуального кодексу України.
Так, у абз.2 на стор. 4 рішення Господарського суду м. Києва від 27.10.2008 р. вказано, що спірні нежитлові приміщення, займає третя особа ЗАТ "Торговий дім "Львів" на підставі договору оренди, укладеного з позивачем. Водночас, такий договір або будь-які інші докази наявності такого договору відсутні в матеріалах справи. Окрім того, такий договір не розглядався, не вивчався і не аналізувався, оскільки не був поданий ні позивачем, ні третьою особою.
4) Висновок суду про те, що обласна рада відповідно до Конституції України (254к/96-ВР) та Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (280/97-ВР) не може бути суб'єктом права власності, а будь-яка реєстрація будівлі по вул. Шевська, 1 окремо чи у складі майнового комплексу пл. Ринок, 32 (вул. Шевська, 1) на праві комунальної власності Львівської області є такою, що суперечить вимогам ст. 140, 142, 143 Конституції України та ч. 2 ст. 10 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (280/97-ВР) , є безпідставним та необґрунтованим, положення Закону застосовані неправильно.
При цьому судом проігноровано чинний на момент існування спірних правовідносин Закон України "Про власність" (697-12) , ст. 32 якого встановлювала правосуб'єктний склад права комунальної власності, а саме: "суб'єктами права комунальної власності є адміністративно-територіальні одиниці в особі обласних, районних, міських, селищних, сільських Рад народних депутатів".
5) Судом неправильно застосовано вимоги ст. 35 ГПК України. Так, судом відхилено рішення судів різних інстанцій, долучених до справи Відповідачем - Львівською обласною радою, якими встановлено ряд фактів, які мають значення для справи.
Третя особа на стороні відповідача - Акціонерне товариство закритого типу "Львівський універмаг "На ринку" також не погодилось з вказаним рішенням господарського суду м. Києва та звернулось до Київського апеляційного господарського суду з апеляційної скаргою, в якій також просить суд скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким в позові відмовити в повному обсязі.
Мотиви викладені в апеляційній скарзі ідентичні мотивам викладеним в апеляційній скарзі Львівської обласної Ради.
Позивач, відповідачі - Комунальне підприємство Львівської обласної Ради "Нерухомість та майно" та Обласне Комунальне підприємство Львівської обласної Ради "Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки" та треті особи - Львівське Закрите акціонерне товариство "Торговий Дім "Львів", Суб'єкт підприємницької діяльності - фізична особа ОСОБА_1, Товариство з обмеженою відповідальністю "Біла чайка" та Акціонерне товариство закритого типу "Львівський універмаг "На ринку" відзиви на апеляційні скарги не надали.
Ухвалами від 26.01.2009 р. апеляційні скарги прийняті до провадження, розгляд справи призначений на 17.02.2009 р.
В судове засідання 17.02.2009 р. з'явились представники відповідачів 1 та 2, третьої особи -1. Представники позивача, відповідача-3, третіх осіб 2-4 в судове засідання не з'явились. Про дату, час та місце слухання справи повідомлялись належним чином.
16.02.2009 р. до відділу документального забезпечення Київського апеляційного господарського суду надійшло письмове клопотання Управління комунальною власністю Львівської міської ради про відкладення розгляду справи в зв'язку з тим, що його представник перебуває на лікарняному.
17.02.2009 р. до відділу документального забезпечення Київського апеляційного господарського суду надійшла телеграма від Акціонерного товариства закритого типу "Львівський універмаг "На ринку" з клопотанням про відкладення розгляду справи в зв'язку з неможливістю забезпечення явки його представника в суд на зазначену дату та клопотання третьої особи на стороні позивача Львівське Закрите акціонерне товариство "Торговий Дім "Львів" про повернення без розгляду апеляційної скарги Львівської обласної Ради.
Судова колегія, заслухавши думку учасників судового засідання, обговоривши в судовому засіданні заявлені клопотання ухвалила:
- клопотання Управління комунальною власністю Львівської міської ради та Акціонерного товариства закритого типу "Львівський універмаг "На ринку" про відкладення розгляду справи залишити без задоволення, в зв'язку з тим, що нез'явлення представників в засідання не є перешкодою для розгляду апеляційної скарги;
- клопотання Львівського ЗАТ "ТД "Львів" залишити без задоволення, в зв'язку з тим, що прийняття рішення стосовно наявності підстав повернення апеляційної скарги, відповідно до ст. 97 ГПК України, належить до компетенції апеляційного господарського суду, а не учасників судового засідання.
Враховуючи викладене, колегія вважає за можливе здійснити перевірку рішення суду першої інстанції у даній справі за наявними матеріалами справи та без участі представників позивача, відповідача, третіх осіб, що не з'явились в судове засідання.
Розглянувши доводи апеляційних скарг, заслухавши пояснення представників відповідачів 1 та 2, третьої особи -1, перевіривши матеріали, колегія встановила наступне.
Рішенням виконкому Ленінської районної ради народних депутатів м. Львова від 14.04.1987р. за № 222 затверджено реєстр житлових будинків місцевих рад по Ленінському району м. Львова, в якому порядковим номером 124 в реєстрі №1 зазначено будинок №1 по вул. Народної Гвардії, який знаходився на той час на балансі ЖЕК-102 Ленінського району (після зміни назви Галицький район м. Львова).
На підставі вказаного рішення будинок за адресою: Львівська обл., м. Львів, вул. Шевська, 1, був зареєстрований Львівським обласним державним комунальним бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки на праві комунальної власності за Територіальною громадою міста Львова в особі Львівської міської ради.
Пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України від 05.11.1991 АДРЕСА_111 "Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною) власністю встановлено, що розмежування майна між власністю областей і власністю районів, міст обласного підпорядкування проводиться облвиконкомами з участю виконкомів нижчестоящих Рад народних депутатів.
Тобто, при такому розмежуванні повинно враховуватись взаємне волевиявлення його учасників.
Рішенням виконавчого комітету Львівської обласної Ради народних депутатів від 27.12.1991 № 728 "Про розмежування обласної комунальної власності і власності адміністративно-територіальних одиниць (підприємств та організацій житлово-комунального господарства області)", прийнятому на виконання зазначеної постанови, до підприємств та організацій комунальної власності Львівської міської Ради народних депутатів віднесено Виробниче житлово-комунальне об'єднання Галицького району (майновий комплекс, житловий та нежитловий фонд Ради народних депутатів Галицького району, об'єкти лінійно-експлуатаційних контор, які входять до складу житлово-комунального об'єднання Галицького району, (пункт 12 додатку № 2).
Таким чином, вказаним рішенням будівля на вул. Народної Гвардії, 1 (теперішня вул. Шевська, 1) віднесена до комунальної власності міста, оскільки на той час вона перебувала на балансі ЖЕК-102 Галицького району м. Львова і входила в реєстр будинків, які належали місцевим Радам по Ленінському (теперішньому Галицькому) району м. Львова, затвердженому рішенням Ленінської районної Ради народних депутатів № 222 від 14.04.1987 року.
Розпорядженням Голови обласної Ради від 18.02.1993 № 128 будинок за адресою - пл. Ринок, 32, як будинок для забезпечення функціонування обласних структур та підприємств, був переданий до комунальної власності Львівської області.
Львівською міською радою такий перерозподіл майна не оспорювався.
Ухвалою Львівської обласної Ради народних депутатів від 12.05.1993 № 288 "Про передачу майна комунальної власності" було проведено повторний перерозподіл майна комунальної власності, якою до комунальної власності Львівської обласної ради було віднесено майновий комплекс Львівського обласного комерційного торгово -виробничого підприємства "Львівкнига" (за винятком магазинів, переданих у власність міста Львова) за адресою м. Львів, вул. Шевська, 1 та Львівське державно-комунальне торгово -виробниче підприємство "Діалог" (м. Львів, вул.Шевська, 1), а також Державне комунальне підприємство Львівський універмаг "На ринку" за адресою - пл. Ринок, 32.
Зазначене підтверджує, що відповідно з ухвалою Львівської обласної ради народних депутатів від 12.05.1993 № 288 до комунальної власності були додатково передані нежитлові приміщення незначної площі (тобто частина приміщень по вул. Шевській, 1).
Згідно з Актом приймання-передачі нерухомого майна від 21.05.1993 на баланс Фонду комунального майна Львівської обласної адміністрації ЖЕК 102 передав будівлю на пл. Ринок, 32, в якій розміщувалось Державне комунальне підприємство "Львівський універмаг "На ринку".
Листом № 5120 від 12.11.2004 начальник ЛОДКБТІ та ЕО Кравець П.М. підтвердив, що будинок АДРЕСА_12 на пл. Ринок в м. Львові на підставі розпорядження Голови облради № 128 від 18.02.1993 зареєстрований на праві обласної комунальної власності за Фондом комунального майна Львівської обласної держадміністрації; будинок № 1 по вул. Шевській - на праві комунальної власності територіальної громади міста Львова в особі Львівської міськради на підставі рішення Галицького райвиконкому м. Львова від 14.04.1987 № 222.
Отже, зазначений будинок, розташований на перетині пл.. Ринок, 32 та вул. Шевської, 1 знаходився на балансі ЖЕК 102 Галицького району, фактично не є одним цілим, а різними будівлями.
Як вбачається із матеріалів справи, будинок за адресою: пл. Ринок, 32 у м. Львові мав початкову балансову вартість 306 403 крб., а будинок по вул. Шевській, 1 - 504 968 крб., про що свідчить акту прийому-передачі нерухомого майна від 21.05.1993 р. (а.с. 65 т.1) та довідка (а.с.66 т.1). Ці будинки мають різні ізольовані входи та різні поштові адреси.
Обласним комунальним підприємством Львівської обласної ради "Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки" за Львівською обласною радою будинок по вул. Шевській, 1 в м. Львові був зареєстрований на праві власності в цілому, відповідно до розпорядження голови обласної ради № 552 від 16.11.2005.
Фактично такими діями була відмінена початкова згода Львівської обласної та Львівської міської рад про розмежування комунального майна.
Як вбачається із матеріалів справи, частина нежитлових приміщень по вул. Шевській, 1 була викуплена суб'єктами підприємницької діяльності в процесі приватизації. Спірні нежитлові приміщення, які знаходиться за адресою вул. Шевська, 1 займає третя особа ЗАТ "Торговий дім "Львів" на підставі договору оренди укладеного з позивачем та треті особи СПД - фізична особа ОСОБА_1 та ТОВ "Біла Чайка" на праві власності отриманої в процесі приватизації.
Згідно ухвали Львівської міськради № 243 від 27.05.1999 р. "Про питання управління майном міської комунальної власності", побудовані до 1939 р. об'єкти нерухомого майна які є на території м. Львова (яким є і спірний об'єкт) належать до комунальної власності м. Львова.
Незважаючи на вищенаведене, 20.10.2005 р. головою Львівської обласної ради видано розпорядження № 495-р "Про передачу в оренду нежитлових приміщень у будинку № 1 по вул. Шевській (пл. Ринок, 32)", яким передбачено "надання додатково в оренду Акціонерному товариству закритого типу "Львівський універмаг "На ринку" не житлові приміщення у будинку № 1 по вул. Шевській (пл. Ринок, 32) згідно з додатком".
16.11.2005 р. головою Львівської обласної ради видано розпорядження № 552-р "Про оформлення свідоцтва про право спільної власності територіальних громад області", п. 1 якого передбачає "оформлення свідоцтва про право власності Львівської обласної ради на об'єкт нерухомого майна спільної власності територіальних громад області за адресою: м. Львів, вул. Шевська, 1 (пл. Ринок, 32)".
На підставі названого розпорядження голови Львівської облради від 16.11.2005 р., 25.05.2006 р. було оформлено свідоцтво про право власності на нерухоме майно, відповідно до якого власником не житлових приміщень за адресою: Львівська обл., м. Львів, вул. Шевська, буд. 1 визначено Львівську обласну раду.
Це зроблено з посиланням на розпорядження голови облради та представника президента у Львівській області № 128 від 18.02.1993 р. "Про комунальну власність області", яким приміщення за адресою пл. Ринок, 32 віднесено до спільної комунальної власності територіальних громад Львівської області.
Таким чином, розпорядженнями голови Львівської обласної ради від 20.10.2005 р. № 495-р та від 16.11.2005 р. № 552-р. фактично без жодної на те правової підстави самовільно проведено розпорядження спірним об'єктом (вул. Шевська, 1), вилучено його із комунальної власності територіальної громади м. Львова і передано у власність Львівської обласної ради, про що видано відповідне свідоцтво про право власності і ЛОДКБТІ та ЕО проведено реєстрацію.
Реєстрація Львівським обласним бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки будинку за адресою: м. Львів, вул. Шевська, буд. 1 на праві комунальної власності за Львівською обласною радою, суперечить вимогам ст. 140, 142, 143 Конституції України, та частини 2 ст. 10 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (280/97-ВР) , оскільки обласна рада не може бути суб'єктом права власності комунального майна, а лише органом по управлінню майном, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст.
Заслухавши учасників судового процесу, перевіривши юридичну оцінку встановлених місцевим господарським судом фактичних обставин справи та її повноту, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до п.1 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів належать територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах, які згідно зі ст. 143 Конституції України безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є у комунальній власності. Як передбачено пунктом 5 ст.60 вказаного Закону, зазначені органи від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування, розпорядження об'єктами права комунальної власності.
Відповідно до п.п. 30, 31 пункту 1 ст.26 Закону, визначена виключна компетенція місцевих рад і вказано, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна та про передачу іншим органам повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення.
Відповідно до норм чинного цивільного законодавства, повноваження щодо володіння, користування чи розпорядження майном може здійснювати власник цього майна або уповноважені ним органи.
Будинок за адресою: м. Львів, вул. Шевська, 1 в установленому порядку до спільної комунальної власності територіальних громад Львівської області не передавався, як і не наділялися Львівська обласна рада чи створені нею органи повноваженнями щодо розпорядження цим майном від імені його належного власника - Львівської міської ради.
Таким чином, будь-яка реєстрація будівлі по вул. Шевська, 1 м. Львова окремо чи в складі майнового комплексу пл. Ринок, 32 (вул. Шевська, 1) на праві комунальної власності Львівської області є незаконною і такою, що суперечить вимогам ст. 140, 142, 143 Конституції України, та частини 2 ст. 10 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (280/97-ВР) .
Рішення судів різних інстанцій як підтвердження належності будинку № 1 по вул. Шевській (пл.Ринок,32) до спільної власності територіальної громади області не беруться судом до уваги як преюдиційні факти в порядку ст. 35 ГПК України, оскільки, всі ці справи були між іншими сторонами, з іншими предметами спору, і в жодній з них предметом спору не було визнання права власності.
Як зазначалось вище з матеріалів справи не вбачається, що обласній раді були делеговані відповідні повноваження або спірний об'єкт було у встановленому порядку передано у спільну власність територіальної громади області.
Укладення Договору купівлі-продажу № 273 від 06.07.2000р. між Управлінням ресурсів Львівської міської ради та приватним підприємцем ОСОБА_1 на приміщення площею 57,2 кв.м, розташоване в будівлі за адресою м. Львів, вул. Шевська, 1; а також Договору купівлі-продажу № 1412 від 21.02.2006 року, між Управлінням комунального майна Львівської міської ради та ТОВ "Біла Чайка" на нежитлове приміщення площею 144,5 кв.м, розташоване в будівлі за адресою м. Львів, вул. Шевська, 1, на підставі рішень Львівської міської ради в процесі приватизації комунального майна, які були посвідчені нотаріусом в порядку передбаченому законодавством, також підтверджують факт приналежності будівлі за адресою м. Львів, вул. Шевська, 1 до комунальної власності міста Львова.
За таких обставин суд першої інстанції прийшов до вірного висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Згідно ст. ст. 33, 34 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу, господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи, обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Відповідачем - 1 та третьою особою - Акціонерне товариство закритого типу "Львівський універмаг "На ринку" не було надано суду першої інстанції належних доказів на спростування викладеного в позові, тому враховуючи викладене, суд першої інстанції вірно визначив вимоги позивача як обґрунтовані і такі, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 11112 ГПК України (1798-12) , вказівки, що містяться у постанові касаційної інстанції, є обов'язковими для суду першої інстанції під час нового розгляду справи.
Оцінюючи викладене в рішенні суду першої інстанції та обсяг досліджених доказів, суд вірно встановив обставини справи та правильно застосував норми права, з врахуванням вищевказаних вказівок касаційного суду.
Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції вважає, що доводи викладені в апеляційній скарзі є безпідставними та не ґрунтуються ні на матеріалах справи, ні на вимогах законодавства.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, судова колегія Київського апеляційного господарського суду дійшла висновку про те, що місцевий господарський суд повно і всебічно з'ясував всі обставини справи та дав їм належну правову оцінку. Порушень норм матеріального чи процесуального права, які могли призвести до зміни чи скасування рішення по справі, судовою колегією не встановлено.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 99, 101, 103, 105 ГПК України, Київський апеляційний господарський суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Львівської обласної Ради залишити без задоволення.
Апеляційну скаргу Акціонерного товариства закритого типу "Львівський універмаг "На ринку" залишити без задоволення.
Рішення Господарського суду м. Києва від 27.10.2008 р. по справі № 1/108-20/28-4/197-16/153 залишити без змін.
Справу № 1/108-20/28-4/197-16/153 повернути до Господарського суду м. Києва.
Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття і може бути оскаржена до Вищого господарського суду України протягом місяця.
Головуючий суддя Судді
12.03.09 (відправлено)