ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 5011-32/908-2012 08.06.12
( Додатково див. постанову Київського апеляційного господарського суду (rs25950163) )
Господарський суд міста Києва у складі колегії суддів:
Головуючий суддя Підченко Ю.О.
Судді Любченко М. О.
Капцова Т.П.
За участю секретаря судового засідання Бандури Ю.В.
Розглянув у відкритому судовому засіданні справу за позовом Дочірнього підприємства Державної компанії «Укрспецекспорт» -Державного підприємства «УКРОБОРОНСЕРВІС», м. Київ
до Міністерства оборони України, м. Київ
про вчинення певних дій
за участю представників сторін:
від позивача: Могильна Я.Я. -юрисконсульт
від відповідача: Гомон О.О. -начальник відділу правового забезпечення
У зв'язку з складністю спору розпорядженням Заступника голови Господарського суду міста Києва від 22.05.2012року розгляд справи відбувся колегіально, у складі трьох суддів.
З метою усунення суперечностей у доводах та доказах сторін, у судовому засіданні з 15 год. 00 хвил. 05.06.12р. по 09 год. 50 хвил. 08.06.12р. відповідно до вимог статті 77 ГПК України було оголошено перерву, без винесення процесуального документа суду, за наслідком якого було складено протокол відповідно до вимог ст. 81-1 ГПК України.
СУТЬ СПОРУ: Дочірнє підприємство Державної компанії «Укрспецекспорт»-Державне підприємство «УКРОБОРОНСЕРВІС»звернулось до господарського суду з позовною заявою до Міністерства оборони України з вимогами зобов'язати останнього передати Дочірньому підприємству Державної компанії «Укрспецекспорт»- Державному підприємству «УКРОБОРОНСЕРВІС» на утилізацію боєприпаси на умовах, визначених Генеральним Договором № 220/2793-Д29-3.3/1418 від 20.12.2004 року.
Відповідач позовні вимоги не визнав, мотивуючи свої заперечення наступними обставинами, зокрема:
· підставою для укладення угод про утилізацію боєприпасів є постанови органів виконавчої влади. Більша частина боєприпасів, що підлягає утилізації у 20012-2016 роках відповідно до переліку -відсутня;
· укладення спірного Генерального Договору № 220/2793-Д29-3.3/1418 від 20.12.2004року пов'язано із утилізацією боєприпасів, непридатних для подальшого використання та зберігання, а мтуо їх реалізація відбувається на умовах комісії;
· сторонами укладено три Додаткові угоди до Генерального Договору, де було визначено номенклатуру виробів, місця їх зберігання, обсяг робіт і порядок їх виконання;
· у зв'язку із законодавчими актами, які передбачають проведення розрахунків у не грошовій формі, що ускладнює виконання умов Генерального Договору, сторонами було прийнято рішення про припинення Договору;
· рішенням Господарського суду м. Києва у справі № 45/47 від 02.09.2008року між сторонами затверджено мирову угоду щодо виконання умов Генерального Договору № 220/2793-Д29-3.3/1418 від 20.12.2004року та Додаткових угод до нього №2 УБПС - Д/У29-6.22/1309 від 26.12.2005року та №3 УБПС - Д/У29-6.22/1310 від 26.12.2005року. Мета укладення мирової угоди -врегулювання спірні питання щодо розрахунків між сторонами за Генеральним Договором;
· зобов'язання за мировою угодою виконанні, що підтверджується складеними між сторонами актом приймання - виконаних робіт №1 від 24.07.2009року до Додаткової угоди №2 та актом приймання -виконаних робіт №1 від 22.07.2009року до Додаткової угоди №3 за 2006-2009роки, ггтому відсутні правові підстави для задоволення позову.
З'ясувавши фактичні обставини справи, докази на їх підтвердження, виходячи з фактів, встановлених у процесі розгляду справи та правову норму, яка підлягає застосуванню у відносинах сторін, приймаючи до уваги доводи представника позивача, заперечення відповідача, суд встановив:
До початку розгляду справи по суті та відкриття судового засідання, роз'яснення прав та обов'язків учасникам судового процесу, від позивача надійшло клопотання в розумінні вимог статті 22 ГПК України про зміну предмету позову, зокрема:
· зобов'язати Міністерство оборони України укласти Додаткову угоду на передачу Дочірньому підприємству Державної компанії «Укрспецекспорт»-Державному підприємству «УКРОБОРОНСЕРВІС»на утилізацію боєприпасів, на умовах визначених Генеральним договором № 220/2793-Д29-3.3/1418 від 20.12.2004року з переліком боєприпасів, визначених Специфікацією ( Додаток №1 до позовної заяви), та відповідно до наданого проекту вказаної Додаткової угоди.
Відповідно до вимог пункту 3.11 Пленуму Вищого господарського суду України №18 від 26.11.2011року (v0018600-11) , із змінами та доповненнями, «Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України (1798-12) судами першої інстанції»встановлені умови застосування приписів частини четвертої статті 22 ГПК України. Так, зокрема вказаною статтею, не передбачено права позивача на подання заяв (клопотань) про «доповнення» або «уточнення» позовних вимог, або заявлення "додаткових" позовних вимог і т.п. Тому в разі надходження до господарського суду однієї із зазначених заяв (клопотань) останній, виходячи з її змісту, а також змісту раніше поданої позовної заяви та конкретних обставин справи, повинен розцінювати її як:
ь подання іншого (ще одного) позову;
ь збільшення або зменшення розміру позовних вимог;
ь об'єднання позовних вимог;
ь зміну предмета або підстав позову.
Таким чином Господарським процесуальним кодексом України (1798-12) визначено таке поняття, як-то -предмет позову, який встановлює матеріально-правову вимогу до відповідача, щодо якої суд повинен винести рішення. Ця вимога повинна нести правовий характер, тобто бути урегульована нормами матеріального права, а також бути підвідомчою суду. В процесі розгляду справи по суті позивач має право змінити предмет позову. Матеріально-правова вимога позивача повинна опиратися на підставу позову. Підставою позову є -обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги. Цими обставинами можуть бути лише юридичні факти, тобто такі факти, які тягнуть за собою певні правові наслідки: виникнення, зміну чи припинення правових відносин. Це не є доказами у справі. Підставу позову теж можна змінити. Відтак зміна предмета позову означає зміну вимоги, з якою позивач звернувся до відповідача, а зміна підстав позову -це зміна обставин, на яких ґрунтується вимога позивача. Одночасна зміна і предмета, і підстав позову не допускається. Заява позивача про зміну предмету позову відповідає вимога закону, подана до початку судового засідання, а у звязку з і зміною складу суду розгляд справи почався заново.
Зміну предмету позову позивач обґрунтовує тим, що в результаті проведених робіт з утилізації боєприпасів затратна частина позивача значно перевищила вартість надходжень від реалізації боєприпасів, а згідно вимог пункту 4.6 Додаткових угод №2 та №3 до Генерального Договору у разі перевищення вартості робіт з комплексної утилізації боєприпасів витрат, пов'язаних з організацією реалізації продуктів утилізації, та комісійної різниці оформляється сторонами окремо Додатковою угодою шляхом передачі на утилізацію додаткової номенклатури боєприпасів. Посилаючись на пункт 4.6 Додаткових угод №2 та №3 до Генерального Договору та пункту 4.1 Договору, згідно з якими відповідач зобов'язаний щомісячно укладати угоди з позивачем на виконання робіт з утилізації виробів, позивач стверджує, що для належного виконання умов Договору відповідач повинен укласти з ним Додаткову угоду на передачу боєприпасів на утилізацію, що надасть можливість провести розрахунки між сторонами. Посилаючись на вказане обґрунтування, позивач наполягає на задоволенні позову.
Відповідачеві були створені фактичні обставини та надано часу для надання письмових пояснень щодо змінених позивачем вимог. Представник відповідча змінені позивачем вимоги не визнав, посилаючись на обставини пов'язані з виконанням сторонами умов Договору, за наслідками якого сторонами укладено мирову угоду.
До прийняття рішення у справі, позивач з посиланням на приписи статті 22 ГПК України надав суду клопотання про виправлення технічної помилки припущеної у назві свого підприємства, зазначивши у позовній заяві та клопотання про зміну предмету позову його скорочену назву відповідно до Статуту - Державного підприємства «УКРОБОРОНСЕРВІС», тоді як повне найменування позивача -Дочірнє підприємство Державної компанії «Укрспецекспорт» -Державне підприємство «УКРОБОРОНСЕРВІС». Помилка у найменуванні позивача не впливає на суть заявлених вимог, а тому клопотання позивача підлягає задоволенню, у зв'язку з чим належним позивачем у справі відповідно до установчих документів є - Дочірнє підприємство Державної компанії «Укрспецекспорт»-Державне підприємство «УКРОБОРОНСЕРВІС».
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 20.12.2004 року між Дочірнім підприємством Державної компанії «Укрспецекспорт»-Державним підприємством «УКРОБОРОНСЕРВІС», далі Виконавець, та Міністерством оборони України далі Замовник, було укладено Генеральний договір № 220/2793-Д29-3.3/1418, далі Договір.
Відповідно до предмету Договору, визначеного пунктом 1.1, на підставі оферти Замовника, Виконавець узяв здійснив акцепт щодо покладення на себе обов'язків, за наявністю певного дозволу, з дотриманням необхідних заходів безпеки, виконати роботи, пов'язані з утилізацією 300 тис. тонн боєприпасів Збройних Сил України, непридатних для подальшого використання і зберігання, далі Вироби, та реалізувати отримані в ході виконання робіт продукти утилізації на умовах комісії.
Номенклатура та кількість Виробів наведена у Додатку №1 до Договору, і може уточнюватися в процесі роботи. Розрахунки за виконані роботи повинні були проводитись за рахунок коштів, що надійдуть до Позивача від реалізації продуктів утилізації, що передавались йому на утилізацію.
Терміни та порядок виконання робіт визначено сторонами у пункті 2.1 та 2.2 Договору. Факт проведення робіт за Договором підтверджується сторонами відповідно до вимог пункту 2.4, шляхом складення актів приймання-здачі виконаних робіт за формами визначеними у Додатку №2 та в терміни та порядку визначеними Додатковими угодами. Фінансування та вартість робіт визначена сторонами згідно пункту 3.1 Договору. На Замовника покладається обов'язок щорічно укладати Додаткові угоди з Виконавцем на виконання робіт з утилізації Виробів ( пункт 4.1 Договору).
Відповідно до п. 4.3. Генерального договору Відповідач був зобов'язаний відповідно до Додаткових угод на виконання робіт, передати Позивачу Вироби на утилізацію по нарядах, що видаються не пізніше 10 діб з моменту підписання Додаткових угод. Фактичні обставини справи та докази на їх підтвердження свідчать, що між сторонами було укладено три Додаткові угоди, зокрема:
Ш Додаткова угода № 1 УБПС-Д/У 29-6.22/805 від 05.10.2005 р.;
Ш Додаткова угода № 2 УБПС-Д/У 29-6.22/1309 від 26.12.2005 р.;
Ш Додаткова угода № 3 УБПС-Д/У 29-6.22/1310 від 26.12.2005 р.
На підставі виданих нарядів, боєприпаси на утилізацію, в повному обсязі, у встановлені календарним планом строки (до 01.01.2007 року) передані Позивачу не були. Одночасно, Міністерство оборони України з посиланням на статтю 66 Закону України «Про державний бюджет України на 2006рік», безпідставно зупинило дію Генерального договору №220/2793-Д29-3.3/1418 від 20.12.2004 року та Додаткових угод до нього, про що Дочірнє підприємство Державної компанії «Укрспецекспорт»-Державне підприємство «УКРОБОРОНСЕРВІС»було повідомлено листами № 256/4/1224 від 26 липня 2006 року та № 252/2653 від 11 вересня 2006 року. Підставою зупинення Договору за приписами вказаної статті слугувало заборона проведення розрахунків з бюджетом у не грошовій формі, в тому числі шляхом проведення взаємозаліку, застосування векселів, бартерних операцій та зарахування зустрічних вимог у фінансових установах тощо.
У липні 2007 року позивач звернувся з позовною заявою до Господарського суду м. Києва про стягнення з відповідача, без врахування власних збитків 774 764,12 грн., пені та зобов'язання передати непридатні для подальшого використання боєприпаси для виконання Позивачем робіт з комплексної утилізації за Генеральним договором № 220/2793-Д29-3.3/1418 від 20.12.2004 року.
19 серпня 2008 року між позивачем і відповідачем була підписана мирова угода про зобов'язання Міністерства оборони України виконати умови Генерального договору №220/2793-Д29-3.3/1418 від 20.12.2004 року та забезпечити видачу боєприпасів, зазначених в Додатку № 2 до мирової угоди для виконання робіт з комплексної утилізації боєприпасів. В результаті проведення робіт з утилізації боєприпасів відповідно до додаткових угод №2а та №3а затратна частина позивача значно перевісила вартість надходжень від реалізації продуктів утилізації боєприпасів. Виходячи з цього, сторони зобов'язані були виконати вимоги п.4.6 Додаткових Угод.
Відповідно до п. 4.6. Додаткових угод №2 та №3 до Договору у разі перевищення вартості робіт з комплексної утилізації боєприпасів, витрат, пов'язаних з організацією реалізації продукції утилізації, та комісійної плати над загальною сумою вартості реалізації продуктів утилізації, рішення про компенсацію різниці оформляється сторонами окремо Додатковою угодою шляхом передачі на утилізацію додаткової номенклатури боєприпасів. В порушення вимог даного пункту відповідач відмовляється від укладення додаткових угод, у зв'язку з чим позивач не має можливості компенсувати понесені збитки.
Пунктом 7.1 Договору встановлений його строк, а саме він набирає чинності з дня його підписання сторонами і діє до повного виконання робіт з утилізації загальної ваги боєприпасів у межах обсягів, визначених у пункті 1.2 Договору. До наступного часу Додаткова угода №5 від до Генерального Договору від 20.12.2004року №Д29-3.3/1418 на виконання робіт з комплексної утилізації боєприпасів, непридатних для подальшого зберігання і використання та реалізації отриманих продуктів утилізації неукладена, а тому позивач наполягає на задоволенні позову щодо зобов'язання відповідача укласти Додаткову угоди №5, проект якої долучений до позовної заяви.
Судом дана належна правова кваліфікація правовідносинам сторін. За своєю правовою природою між сторонами укладено договір підряду. Сторони досягли всіх суттєвих умов відносно цього типу договору, встановили його предмет, визначили договірну ціну (кошторис), порядок прийняття виконаних робіт, а тому в розумінні вимог ст.ст. 638, 639, 837, 854 ЦК України договір вважається укладеним.
Особливості регулювання майнових відносин у сфері господарювання визначається господарським кодексом. Майнові зобов'язання, які виникають між учасниками господарських відносин регулюються ЦК України (435-15) з урахуванням особливостей, передбачених ГК України (436-15) . Судом прийнято до уваги що учасниками судового процесу є суб'єкти господарювання в розумінні ст. 55 ГПК України.
Так, стаття 837 ЦК України передбачає, що за договором підряду одна сторона (Підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (Замовника), а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу. Фактичні обставини справи та докази на їх підтвердження свідчать про те, що мотивованої відмови від прийомки виконаних робіт з боку відповідача не надходило, обсяг робіт погоджений сторонами, недоліків під час виконання робіт сторонами не виявлено.
Необхідність укладення Додаткової угоди, проект якої надано позивачем підтверджено фактичними обставинами справи та доказами на їх підтвердження, ікореспондується з вимогами статті 187 ГК України.
Під час розгляду справи виникло питання про наявність боєприпасів за переліком визначених Специфікацією у Додатку №1 ( долучений до матеріалів справи) у місці їх знаходження. На виконання ухвали суду по даній справі від 07.03 2012року сторонами було досліджено наявність у місці знаходження номенклатура та кількість виробів, що підлягають утилізації в період з 22.03.2012року по 29.03.2012року. За наслідками такої перевірки було складено акт від 05.04.2012року за змістом якого вбачається, що Вироби, які перелічені у додатку до позовної заяви Дочірнього підприємства Державної компанії «Укрспецекспорт» -Державне підприємство «УКРОБОРОНСЕРВІС» від 25.01.2012року № 29/1.732-587, є в наявності, у кількості, визначеного у Додатку, непридатні для подальшого використання і підлягають утилізації.
Відповідно до вимог статті 181 ЦК України передбачено порядок укладення господарських договорів, в тому числі додаткових угод до них. Вважаючи на те, що існує основне зобов'язання -Генеральний Договір, то посилання відповідача на припинення зобов'язань є хибним, оскільки виконання сторонами мирової угоди від 19.08. 2008року не тягне за собою припинення дії спірного Договору, так як обов'язки за ним не виконанні відповідачем у повному обсязі.
Строк дії Договору, як це зазначено у пункті 7.1 не закінчився, правочин не розірвано, не визнано недійсним, і він діє до повного виконання сторонами його умов за законом. Законодавець передбачив умови припинення зобов'язань частково або у повному обсязі на підставах визначених законом або договором. Тобто, припинення зобов'язання на вимогу однією із сторін допускається лише у випадках, встановлених договором або законом відповідно до вимог ст. 598 ЦК України. господарське зобов'язання припиняється виконанням проведеним належним чином у випадках передбачених ст.ст. 202 - 205 ГК України. Таким чином, Договір та Додаткові угоди до Договору є чинними до наступного часу, а посилання відповідача на зупинення його дії спростовується тим, що заборона застосування у господарських відносин певної форми розрахунків не є форс-мажорними обставинами, як це зазначено у розділі 6 Догвоор, і які надають право сторонам зупинити дію правочину (винятком є обставини на його розірвання, встановлених пунктом 6.6 Договору).
Додатково слід зазначити, що на виконання умов пунктів 3.2, 11.3 Договору сторонами не проведено остаточну звірку розрахунків відповідно до форми визначеної у Додатку №3 Договору. Позивачем дотримано порядок внесення змін до спірного Договору. Надісланий на адресу відповідача проект Додаткової угоди №5 на передачу Дочірньому підприємству Державної компанії «Укрспецекспорт»-Державному підприємству «УКРОБОРОНСЕРВІС»на утилізацію боєприпасів, на умовах визначених Генеральним договором № 220/2793-Д29-3.3/1418 від 20.12.2004року з переліком боєприпасів, визначених Специфікацією (Додаток №1) відповідач не прийняв, у встановлений законом строк до суду не звернувся.
Пункт 4.6. Додаткових угод №2 та №3 до Договору встановлює, що у випадку перевищення вартості робіт з комплексної утилізації боєприпасів, витрат, пов'язаних з організацією реалізації продукції утилізації, та комісійної плати над загальною сумою вартості реалізації продуктів утилізації, рішення про компенсацію різниці оформляється сторонами окремо Додатковою угодою шляхом передачі на утилізацію додаткової номенклатури боєприпасів.
В силу загальної норми передбаченої у статті 599 ЦК України та спеціальної нормі визначеної у частині першої ст. 193 ГК України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання -відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Стаття 33 ГПК України зобов'язує сторін довести ті обставини, на які вони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень. Вимоги статті 34 ГПК України визначають, що господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Втім, ніякі докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили і оцінюються судом в розумінні вимог статті 43 ГПК України за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляду в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Позивачем доведені підстави щодо зобов'язання відповідача укласти Додаткову угоду №5 на передачу Дочірньому підприємству Державної компанії «Укрспецекспорт» -Державне підприємство «УКРОБОРОНСЕРВІС» на утилізацію боєприпасів, на умовах визначених Генеральним договором № 220/2793-Д29-3.3/1418 від 20.12.2004року з переліком боєприпасів, визначених Специфікацією (Додаток №1), проект якої залучений до матеріалів справи. Відповідач безпідставно ухиляється від пропозиції позивача укласти Додаткову угоду №5 на передачу Дочірньому підприємству Державної компанії «Укрспецекспорт»-Державному підприємству «УКРОБОРОНСЕРВІС»на утилізацію боєприпасів, на умовах визначених Генеральним договором № 220/2793-Д29-3.3/1418 від 20.12.2004року з переліком боєприпасів, визначених Специфікацією (Додаток №1).
На підставі викладеного, позовні вимоги Дочірнього підприємства Державної компанії «Укрспецекспорт»-Державного підприємства «УКРОБОРОНСЕРВІС»до Міністерства оборони України є обґрунтованими та підлягаючими задоволенню, у зв'язку з чим слід зобов'язати Міністерство оборони України, протягом 30-денного строку з дня набрання рішення законної сили, укласти з Дочірнім підприємством Державної компанії «Укрспецекспорт»-Державним підприємством «УКРОБОРОНСЕРВІС»Додаткову угоду №5 на передачу Дочірньому підприємству Державної компанії «Укрспецекспорт»-Державному підприємству «УКРОБОРОНСЕРВІС»на утилізацію боєприпасів, на умовах визначених Генеральним договором № 220/2793-Д29-3.3/1418 від 20.12.2004року з переліком боєприпасів, визначених Специфікацією (Додаток №1 до позовної заяви) згідно наданого проекту.
Витрати по сплаті судового збору в сумі 1 073 грн. покладаються на відповідача у справі -Міністерство оборони України згідно вимог ст.ст. 44, 49 ГПК України. У судовому засіданні, яке відбулося 08.06.12р. згідно частини 2 статті 85 ГПК України було проголошено скорочений текст рішення, а саме його вступну та резолютивні частини.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 124, 129 Конституції України, ст. ст. 525, 526, 599, 638, 639, 837 ЦК України, ст. ст. 55, 173, 181, 188, 187, 194, ГК України (436-15) , ст. ст. 4-2, 4-3, 4-6, 10, 22, 33, 36, ч.3 ст. 43, ст. ст. 44, 49, 81-1, 82, 82-1, 84, ч. ч 2,3 ст. 85 ГПК України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Позовні вимоги Дочірнього підприємства Державної компанії «Укрспецекспорт» -Державного підприємства «УКРОБОРОНСЕРВІС»до Міністерства оборони України задовольнити.
2. Зобов'язати Міністерство оборони України, 01168, м. Київ, проспект Повітрофлотський, 6, код ЄДРПОУ 00034022, протягом 30-денного строку з дня набрання рішення законної сили, укласти з Дочірнім підприємством Державної компанії «Укрспецекспорт»-Державним підприємством «УКРОБОРОНСЕРВІС», 01021, м. Київ, вул. Грушевського, 30/1, код ЄДРПОУ 21552117 Додаткову угоду №5 на передачу Дочірньому підприємству Державної компанії «Укрспецекспорт»-Державному підприємству «УКРОБОРОНСЕРВІС»на утилізацію боєприпасів, на умовах визначених Генеральним договором № 220/2793-Д29-3.3/1418 від 20.12.2004року з переліком боєприпасів, визначених Специфікацією (Додаток №1 до позовної заяви), за наступним змістом, зокрема:
ДОДАТКОВА УГОДА №5
до ГЕНЕРАЛЬНОГО ДОГОВОРУ від 20.12.2004 р. № Д29-3.3/1418
на виконання робіт з комплексної утилізації боєприпасів,
непридатних для подальшого зберігання і використання
та реалізації отриманих продуктів утилізації
м. Київ 201 р.
Міністерство оборони України, в особі ТВО директора Департаменту утилізації компонентів ракетного палива та ракет і боєприпасів Міністерства оборони України ОСОБА_5, який діє на підставі довіреності Міністерства оборони України від 22.03.2012 р. № 220/391/д, (далі -Замовник), з однієї сторони, та Дочірнє підприємство Державної компанії «Укрспецекспорт» - Державне підприємство «Укроборонсервіс», в особі начальника комерційного управління №4 ОСОБА_6, який діє на підставі довіреності від 07.03.2012 р. № Д-50 (далі -Виконавець), з другої сторони, разом Сторони, в рамках виконання «Державної цільової оборонної програми утилізації звичайних видів боєприпасів не придатних для подальшого використання і зберігання, на 2008 -2017 роки», затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 22.10.2008 р. № 940 (940-2008-п) , керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 07.06.2006 року № 812 (812-2006-п) «Про затвердження Порядку утилізації ракет, боєприпасів і вибухових речовин»(із змінами, визначеними Постановою КМУ від 16.06.2010 року №469 (469-2010-п) ) з метою погашення збитків Виконавця за Додатковими угодами від 10.10.2008 р. № 2а та №3а до Генерального Договору від 20.12.2005 р. № Д29-3.3/1418 (далі -Генеральний Договір) уклали цю Додаткову угоду №5 (далі -Додаткова угода) до Генерального Договору про наступне:
1. Предмет Додаткової угоди
1.1. Виконавець зобов'язується в термін, що визначений даною Додатковою угодою, на підставі Ліцензії Міністерства промислової політики України від 21.06.2011 р. серії АГ № 399946 на вид господарської діяльності "Розроблення, реалізація, ремонт, модернізація та утилізація військової техніки, військової зброї і боєприпасів до неї", відповідно до умов Додаткової угоди, виконати утилізацію боєприпасів, непридатних для подальшого використання і зберігання, надлишкових боєприпасів та їх елементів (далі -Боєприпаси) за номенклатурою та обсягами, які визначені в "Специфікації боєприпасів, що підлягають утилізації" (додаток № 1). Обсяги та терміни виконання робіт визначаються "Календарним планом робіт" (додаток №2).
1.2. Замовник доручає Виконавцю, а Виконавець бере на себе зобов'язання за плату від свого імені, в інтересах Замовника та за рахунок останнього укласти договори на реалізацію отриманих продуктів утилізації.
1.3. Цією Додатковою угодою СТОРОНИ визначають:
- порядок виконання робіт з утилізації боєприпасів та організації реалізації утворених продуктів утилізації;
- порядок компенсації Виконавцю збитків в обсязі 5 688 041,90 грн., в т.ч. ПДВ 948 006,98 грн. за Додатковими угодами від 10.10.2008 р. № 2А та №3а до Генерального Договору.
2. ПРАВА І ОБОВ'ЯЗКИ СТОРІН
2.1. Загальні обов'язки Сторін:
2.1.1. Сторони зобов'язуються виконувати прийняті на себе зобов'язання у відповідності до цієї Додаткової угоди та законодавства України.
2.1.2. При виконанні робіт за Додатковою угодою, Сторони зобов'язані дотримуватись режиму обмеження доступу до робіт і документів у відповідності зі ступенем таємності та інших обов'язкових при цьому умов.
2.1.3. Сторони зобов'язуються повідомляти одна одну про зміну своїх реквізитів у письмовій формі не пізніше 7 (семи) робочих днів з моменту виникнення такої зміни.
2.2. Обов'язки Замовника
Замовник зобов'язується:
2.2.1. Передати Виконавцю протягом 7 (семи) робочих днів з дати укладення Додаткової угоди наряди на передачу боєприпасів (форма 200) (додаток № 3 до Додаткової угоди).
2.2.2. У погоджені Сторонами терміни забезпечити передачу Виконавцю Боєприпасів для утилізації, у відповідності зі "Специфікацією боєприпасів, що підлягають утилізації" (додаток № 1 до Додаткової угоди).
2.2.3. За погодженням Сторін допустити фахівців Виконавця та його засоби на територію об'єктів Замовника для проведення навантаження і транспортування Боєприпасів.
2.2.4. Після виконання робіт з утилізації прийняти виконані роботи та провести взаєморозрахунки, в тому числі на умовах та в порядку, визначеному цією Додатковою угодою.
2.3. Права Замовника
Замовник має право:
2.3.1. Перевірити у будь-який час дотримання Виконавцем умов Додаткової угоди, здійснювати контроль виконання Додаткової угоди через Військове представництво Міністерства оборони України, визначене Замовником. Контролювати:
- наявність та стан переданих Виконавцю для проведення робіт боєприпасів, отриманих продуктів утилізації;
- стан обліку та забезпечення Виконавцем належних умов зберігання боєприпасів та продуктів утилізації;
- відповідність виконання робіт вимогам нормативно-технічної документації;
- дотримання Виконавцем заявлених технологій виконання робіт;
- повноту та своєчасність виконання обов'язків Виконавцем за даною Додатковою угодою.
2.3.2. Розірвати в односторонньому порядку Додаткову угоду у зв'язку з істотними порушеннями її умов Виконавцем.
2.3.3. Виступати з ініціативою щодо внесення змін до цієї Додаткової угоди або її розірвання в односторонньому порядку в разі погіршення стану проведення робіт, а також у разі невиконання або неналежного виконання Виконавцем умов цієї Додаткової угоди, попередивши Виконавця про розірвання Додаткової угоди не пізніше ніж за 5 днів до дати розірвання.
2.3.4. Відмовитися від цієї Додаткової угоди та вимагати відшкодування збитків, якщо Виконавець своєчасно не розпочав роботи або виконує їх настільки повільно, що закінчення їх у строк стає явно неможливим. Замовник має право призначити Виконавцю строк для усунення недоліків, а в разі невиконання Виконавцем цієї вимоги -відмовитися від цієї Додаткової угоди та вимагати відшкодування збитків.
2.3.5. Військове представництво здійснює виконання покладених на нього функцій відповідно до: постанови Кабінету Міністрів України від 07.06.06 року № 812 "Про затвердження Порядку утилізації ракет, боєприпасів і вибухових речовин" (812-2006-п) (із змінами); постанови КМУ від 21.10.2009 року № 1107 (1107-2009-п) "Про затвердження Положення про представництва державних замовників з оборонного замовлення на підприємствах, в установах і організаціях;
"Інструкції Військовим представництвам Міністерства оборони України про порядок контролю утилізації ракет і боєприпасів Збройних Сил України на підприємствах різної форми власності".
2.4. Обов'язки Виконавця
Виконавець зобов'язується:
2.4.1. У визначені терміни прийняти від Замовника Боєприпаси з складанням "Акту прийому" (додаток №4 до Додаткової угоди). Копію виконаного наряду, "Акту прийому", завізованого Військовим представництвом, надати Замовнику разом з «Актом виконаних робіт».
2.4.2. Своїми силами, засобами та із застосуванням власних або орендованих виробничих потужностей виконати утилізацію Боєприпасів у терміни, з якістю та у кількості відповідно до умов цієї Додаткової угоди.
2.4.3. Здійснювати:
всі види необхідного страхування;
перевезення Боєприпасів з місць зберігання до місць утилізації, відповідно до вимог чинного законодавства;
охорону під час перевезення Боєприпасів та їх зберігання на час виконання умов за цією Додатковою угодою;
зберігання Боєприпасів, отриманих продуктів утилізації на час виконання умов за Додатковою угодою до моменту передачі їх Замовнику;
навантажувально-розвантажувальні роботи;
контроль за повною утилізацією Боєприпасів;
контроль за виконанням заходів безпеки при виконанні робіт з утилізації, а також транспортуванні, навантаженні, розвантаженні та зберіганні Боєприпасів;
оформлення звітних документів за формою та змістом згідно Додаткової угоди;
повернення Замовнику тари, в якій знаходились Боєприпаси, передані на утилізацію.
2.4.4. Щомісячно, не пізніше 20-го числа місяця, що слідує за звітним, готувати та надавати на затвердження Замовнику:
"Звіт про отримання та рух продуктів утилізації" (зразок - Додаток № 7 до Додаткової угоди);
"Звіт про отримання та рух боєприпасів і їх елементів, отриманих на утилізацію" (зразок - додаток № 8 до Додаткової угоди).
2.4.5. Забезпечити зберігання та охорону переданих Замовником Боєприпасів (у тому числі при транспортуванні) та отриманих в результаті виконання робіт за цією Додатковою угодою продуктів утилізації, запобігати їх втраті, дотримуватись правил та норм пожежної, екологічної безпеки, санітарного стану, охорони праці, здійснювати необхідні заходи щодо їх забезпечення.
Виконавець несе ризик випадкового знищення, пошкодження (псування), втрати Боєприпасів з моменту їх прийому для проведення утилізації та втрати отриманих в результаті виконання робіт з утилізації за цією Додатковою угодою продуктів утилізації до моменту їх передачі відповідним особам згідно наданих Замовником нарядів.
Збитки, заподіяні Замовнику, співвиконавцям, а також третім особам, протягом всього часу знаходження Боєприпасів та отриманих в результаті виконання робіт з утилізації продуктів утилізації у Виконавця, відшкодовуються Виконавцем зазначеним особам за цінами, діючими на момент відшкодування.
2.4.6. Допускати уповноважених представників Замовника для контролю за станом переданих на утилізацію Боєприпасів, отриманих продуктів утилізації та проведенням робіт з утилізації.
2.4.7. Виявлені при здійсненні робіт з утилізації недоліки Виконавець усуває власними силами та за власний рахунок у погоджений із Замовником термін.
2.4.8. Виконавець зобов'язується не укладати будь-яких правочинів, пов'язаних з уступкою права вимоги, переводом боргу, тощо.
2.4.9. Виконавець зобов'язаний безоплатно зберігати передані для утилізації боєприпаси та отримані в результаті виконання робіт з утилізації продукти утилізації до моменту передачі їх уповноваженим підприємствам, визначеним Замовником, та/або Покупцям.
2.5. Права Виконавця
Виконавець має право:
2.5.1. Вносити пропозиції щодо внесення змін до цієї Додаткової угоди у порядку, визначеному законодавством.
2.5.2. Отримати оплату за виконані роботи з утилізації Боєприпасів на умовах та в порядку, визначеному цією Додатковою угодою.
2.5.3. Залучати до виконання робіт з утилізації Боєприпасів співвиконавців, на умовах, визначених цією Додатковою угодою.
3. ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ ТА ПРИЙОМУ РОБІТ
3.1. Утилізація Боєприпасів.
3.1.1. Замовник передає Виконавцю непридатні для подальшого використання і зберігання та надлишкові Боєприпаси на утилізацію на підставі нарядів (форма 200), у відповідності зі "Специфікацією боєприпасів, що підлягають утилізації" (додаток № 1 до Додаткової угоди) зі складанням "Акту прийому" (додаток № 4 до Додаткової угоди).
3.1.2. Утилізація Боєприпасів за цією Додатковою угодою здійснюється згідно затверджених технологічних процесів, на спеціальному обладнанні, з забезпеченням дотримання вимог чинного законодавства щодо вибухопожежобезпеки, охорони праці та екологічного захисту.
3.1.3. За погодженням з Замовником Виконавець може залучати до виконання робіт з утилізації Боєприпасів співвиконавців, які мають відповідні ліцензії, дозволи, при цьому Виконавець залишається відповідальним перед Замовником за результат роботи співвиконавців.
Перелік робіт, що виконують сторонні організації погоджується з Замовником оформленням додатку № 16 до цієї Додаткової угоди "Перелік робіт, що виконують сторонні організації", в якому зазначається перелік робіт (послуг) та розмір плати за їх надання.
Договори між Виконавцем та співвиконавцями повинні бути погоджені Військовим представництвом, та підлягають контролю з боку Військових представництв, визначених Замовником.
3.1.4. Роботи з підготовки Боєприпасів до утилізації виконуються відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 07.06.06 року № 812 "Про затвердження Порядку утилізації ракет, боєприпасів і вибухових речовин" (812-2006-п) (із змінами).
В разі залучення до виконання робіт з підготовки Боєприпасів до утилізації арсеналів, баз і складів Збройних Сил України, перелік робіт, що виконуються на арсеналах, базах і складах Збройних Сил України погоджується з Замовником оформленням додатку № 16 до цієї Додаткової угоди "Перелік робіт, що виконують сторонні організації", в якому зазначається перелік робіт (послуг) та розмір плати за їх надання.
3.1.5. Якщо під час виконання Додаткової угоди виникла необхідність уточнити перелік співвиконавців, або робіт, що виконуються на арсеналах, базах і складах Збройних Сил України, про це Сторонами складається відповідна Додаткова угода.
3.1.6. Якісно виконаною утилізацією Боєприпасів вважається робота, що виконана Виконавцем за затвердженими технологічними процесами, продукти утилізації якої відповідають встановленим стандартам.
3.1.7. Продукти утилізації Боєприпасів, що отримані в результаті виконання Додаткової угоди, повинні бути приведені Виконавцем до вимог відповідних ДСТУ та ГОСТ-ів, а саме:
ДСТУ 4121-2002 "Метали чорні вторинні. Загальні технічні умови"
ДСТУ 3211:2009 (ГОСТ 1639:2009) "Брухт і відходи кольорових металів і сплавів. Загальні технічні умови"
ТУ У 3.50-14015318-114-99 "Вещества взрывчатые промышленные. Порох пироксилиновый для взрывных работ. Технические условия."
ТУ У 24.6-14015318-176-2002 "Порох баліститний для вибухових робіт Технічні умови."
ТУ У 3.50-14015318-036-95, "Тротил вторичный утилизированный. Технические условия"
ТУ У 24.6-14015318-148-2003 "Смеси гексогеносодержащие утилизированные. Технические условия"
ГОСТ 1028-79 "Порох дымный. Технические условия"
ОСТ В 84-1025-74 (окфол).
3.1.8. Орієнтовну кількість продуктів, які будуть отримані внаслідок утилізації боєприпасів визначено у "Відомості орієнтовної кількості продуктів утилізації" (додаток №5).
Погоджена Сторонами «Орієнтовна вартість реалізації продуктів утилізації»на час укладення Додаткової угоди вказана у додатку № 6.
3.1.9. Кількість та якісний стан продуктів утилізації боєприпасів (вторинних ресурсів) отриманих в результаті виконання робіт підтверджуються "Актом виконаних робіт" та вносяться до "Відомості фактичного виходу продуктів утилізації" (зразок - додаток № 11 до Додаткової угоди). Відомість візується Військовим представництвом.
3.1.10. Боєприпаси, отримані Виконавцем від Замовника відповідно до цієї Додаткової угоди та отримані в результаті виконання робіт продукти утилізації є власністю Держави в особі Замовника.
Виконавець зобов'язується виконувати їх реалізацію, у порядку, визначеному цією Додатковою угодою.
3.2. Прийом виконаних робіт з утилізації Боєприпасів.
3.2.1. Після виконання утилізації всього обсягу боєприпасів або за згодою сторін частини обсягу Виконавець в 30-денний термін готує та надає Замовнику на підпис "Акт виконаних робіт" (зразок - додаток № 10 до Додаткової угоди) і з моменту його затвердження Сторонами стає невід'ємним додатком до цієї Додаткової угоди.
"Акт виконаних робіт" візується Військовим представництвом.
До "Акту виконаних робіт" Виконавцем додаються:
- "Акт (Акти) зміни якісного стану боєприпасів (форма 13)" (зразок - додаток № 12 до Додаткової угоди);
- "Відомість фактичного виходу продуктів утилізації" (зразок - додаток № 11 до Додаткової угоди), завізована Військовим представництвом;
- Висновок Військового представництва щодо фактичної вартості робіт, зазначених в Акті;
- "Протокол погодження договірної (фактичної) ціни" (зразок - додаток № 17 до Додаткової угоди) з розрахунково-калькуляційними матеріалами та первинними документами (або їх копіями), що підтверджують фактичні витрати Виконавця. Калькуляції погоджуються Військовим представництвом.
3.3. Реалізація продуктів утилізації.
3.3.1. Реалізація продуктів утилізації (вторинних ресурсів) здійснюється Виконавцем після підписання Сторонами "Акту виконаних робіт", за окремими Додатковими угодами з реалізації продуктів утилізації до цієї Додаткової угоди, які після їх підписання стають її невід'ємною частиною.
3.3.2. Найменування продуктів утилізації боєприпасів, що передаються Виконавцю для реалізації, їх кількість, якісний стан, умови поставки, терміни реалізації, розмір витрат на підготовку їх до реалізації, розмір комісійної плати та інше визначаються у Додаткових угодах з реалізації продуктів утилізації, які складаються окремо на кожну партію продуктів утилізації боєприпасів, що підлягають реалізації.
3.3.3. При підготовці Додаткової угоди з реалізації продуктів утилізації Виконавець оформлює "Акт оцінки кількості і якісного стану продуктів утилізації боєприпасів" (згідно форми, встановленої Додатковою угодою з реалізації продуктів утилізації) (далі -Акт оцінки)
3.3.4. Після складання та узгодження Акту оцінки Виконавець самостійно та за свій рахунок організовує і проводить маркетингові дослідження кон'юнктури ринку на продукти утилізації боєприпасів і укладає з покупцем договір купівлі-продажу на найбільш вигідних для Замовника умовах.
3.3.5. Виконавець готує проект Додаткової угоди з реалізації продуктів утилізації та надає його Замовнику, який протягом 6-ти робочих днів розглядає його, погоджує та підписує.
Термін дії Додаткової угоди з реалізації продуктів утилізації залежить від кількісного та якісного стану продуктів утилізації боєприпасів, але не може перевищувати 60 (шістдесяти) діб.
3.3.6. Виконавець здійснює реалізацію покупцям, які визначені на конкурсних засадах, на найбільш вигідних для Замовника умовах.
3.3.7. Передача Виконавцю партії продуктів утилізації боєприпасів, зазначених в Додатковій угоді з реалізації продуктів утилізації, проводиться на підставі нарядів (ф.200) з оформленням Акту прийому-передачі продуктів утилізації боєприпасів за даними фактичного зважування, тільки після повної оплати покупцем її вартості та перерахування коштів на рахунки Виконавця.
3.3.8. Наряд (ф.200) на обсяги продуктів утилізації боєприпасів, згідно укладеної Додаткової угоди з реалізації продуктів утилізації, виписується протягом 5 робочих днів Департаментом за письмовим зверненням Виконавця до Замовника.
3.4. Повернення тари.
3.4.1. Тара, в якій Боєприпаси передані підприємству для виконання робіт з утилізації, є майном Міністерства оборони України. Виконавець несе відповідальність за збереження та повернення тари.
3.4.2. У разі, якщо тара не підлягає утилізації за умовами Додаткової угоди, вона підлягає поверненню до військової частини. Відомості про повернення тари вказуються в "Акті виконаних робіт".
3.4.3. Тара, яка за своїм технічним станом непридатна до використання, транспортування та зберігання підлягає списанню встановленим порядком. В такому випадку Виконавець разом з Військовим представництвом складає Акт технічного стану тари, який подається Замовнику разом з "Актом виконаних робіт".
3.4.4. Після закінчення дії цієї Додаткової угоди, а також у разі її дострокового припинення або розірвання Виконавець передає Замовнику залишок Боєприпасів, утилізація яких ще не проведена, їх елементів та тари.
Передача здійснюється у визначеному Замовником місці, з виконанням Виконавцем за свій рахунок умов, викладених у пункті 2.4.3. Додаткової угоди.
4. ВАРТІСТЬ РОБІТ І ПОРЯДОК РОЗРАХУНКІВ
4.1 Вартість робіт.
4.1.1 Загальна вартість робіт за цією Додатковою угодою (сума Додаткової угоди) становить 6 714 048 (шість мільйонів сімсот чотирнадцять тисяч сорок вісім) грн. 52 коп., в т.ч. ПДВ (20%) -1 119 008 (один мільйон сто дев'ятнадцять тисяч вісім) грн. 09 коп.
4.1.2. Роботи за даною Додатковою угодою виконуються із залученням власних коштів Виконавця.
4.1.3. Загальна вартість робіт за цією Додатковою угодою є граничною (лімітною) і не може бути перевищена Виконавцем. У разі перевищення Виконавцем суми Додаткової угоди, витрати Виконавця в частині вищезазначеного перевищення оплаті не підлягають.
4.2 Порядок розрахунків.
4.2.1. Взаєморозрахунки за цією Додатковою угодою здійснюються на підставі пунктів 33 та 34 постанови Кабінету Міністрів України від 07.06.06 року № 812 "Про затвердження Порядку утилізації ракет, боєприпасів і вибухових речовин" (812-2006-п) (із змінами).
4.2.2. На момент укладення Додаткової угоди вартість робіт з утилізації Боєприпасів не може перевищувати вартості продуктів утилізації.
Під час складання Додаткової угоди Сторони, в межах суми Додаткової угоди, складають та затверджують "Протокол погодження граничної (лімітної) ціни на роботи з утилізації Боєприпасів" (додаток № 13 до Додаткової угоди), та погоджену Сторонами «Орієнтовну вартість реалізації продуктів утилізації»на час укладення Додаткової угоди (додаток № 6 до Додаткової угоди). До Протоколу додаються "Калькуляції планових витрат" (додаток № 14 до Додаткової угоди) з розшифровками. "Протокол погодження граничної (лімітної) ціни на роботи з утилізації Боєприпасів" та " Орієнтовна вартість реалізації продуктів утилізації " після їх затвердження Сторонами стає невід'ємною частиною Додаткової угоди.
4.2.3 Після одержання від Виконавця належним чином оформленого "Акту виконаних робіт", з додатками, Замовник протягом 10-ти робочих днів здійснює перевірку отриманих документів, підписує Акт або повідомляє Виконавця про відмову в їх прийнятті.
4.2.4 Замовник має право повернути документи Виконавцю без погодження у наступних випадках:
- при включенні в розрахунки сум, що перевищують вартість утилізації окремої номенклатури Боєприпасів над вартістю, яка передбачена Калькуляцією планових витрат (Додаток № 14 до Додаткової угоди);
- при неналежному оформленні документів (відсутність погодження з Військовим представництвом, відсутність додатків, печаток, підписів, тощо);
- при будь-якому порушенні Виконавцем умов Додаткової угоди -до усунення цих порушень.
4.2.5 У випадку відмови в прийнятті документів Замовник письмово повідомляє Виконавця про причини такої відмови з зазначенням мотивованих підстав.
4.2.6. Вартість виконаних робіт з утилізації Боєприпасів нараховується за договірними цінами, визначеними за результатами фактичних витрат, понесених Виконавцем та прийнятих Замовником.
Вартість виконаних робіт вказується в "Протоколі погодження договірної (фактичної) ціни", який затверджується Замовником (зразок - додаток № 17 до Додаткової угоди). До протоколу додається "Калькуляція фактичних витрат підприємства" (зразок - додаток № 18 до Додаткової угоди), погоджена з військовим представництвом, з розшифровками (відповідно до п. 2 ст. 19 Бюджетного кодексу України).
4.2.7. Замовник має право зменшити вартість виконаних робіт з утилізації на суму витрат, які безпідставно включені до калькуляції фактичних витрат та розрахунково-калькуляційних матеріалів.
4.2.8. Кошти, отримані Виконавцем за реалізовані продукти утилізації, за вирахуванням: суми ПДВ, що підлягає сплаті згідно чинного законодавства від суми реалізованих продуктів утилізації, збитків в обсязі 5 688 041,90 грн. за Додатковими угодами від 10.10.2008 р. № 2А та №3а до Генерального Договору від 20.12.2004 р. № Д29-3.3/1418, комісійної плати та коштів, утриманих Виконавцем в якості компенсації витрат, які понесені Виконавцем при утилізації боєприпасів та при реалізації продуктів утилізації боєприпасів за даною Додатковою угодою, перераховуються (без ПДВ) Виконавцем на рахунок Замовника, у п'ятиденний строк після реалізації всього обсягу продуктів утилізації. Виконавець самостійно виконує податкові зобов'язання перед Державним бюджетом України відповідно чинного законодавства України.
4.2.9. Виконавець не має права утримувати кошти (частину коштів), з тих, що перераховані йому покупцем за продукти утилізації, у рахунок відшкодування своїх витрат, якщо ці витрати:
- не визначені умовами цієї Додаткової угоди;
- не погоджені із Замовником;
- перевищують розміри, що погоджені Замовником;
- не підтверджені відповідними первинними документами.
4.2.10. Підставою для проведення остаточних розрахунків є належним чином оформлений «Звіт комісіонера»(додаток № 9).
4.2.11. Після реалізації всього обсягу продуктів утилізації боєприпасів, Виконавець протягом десяти робочих днів надсилає Замовнику "Звіт комісіонера" (Додаток №9), на підставі якого Сторони проводять документальну звірку взаєморозрахунків зі складанням "Акту звіряння взаєморозрахунків" (додаток №15 до Додаткової угоди).
4.2.12. Звіт комісіонера є підтвердженням виконання Сторонами зобов'язань за відповідною Додатковою угодою з реалізації продуктів утилізації, підписується особами, які її уклали, і додається до Додаткової угоди з реалізації продуктів утилізації в якості її невід'ємної частини.
4.2.13. Моментом нарахування комісійної плати Виконавцем -є дата відвантаження покупцю продуктів утилізації.
4.2.14. Розрахунки зі співвиконавцями здійснює Виконавець.
4.2.15. Виконавець сплачує податок на прибуток на загальних підставах.
4.2.16. У разі зміни цін продуктів утилізації визначених цією Додатковою угодою та перевищенні вартості робіт з комплексної утилізації боєприпасів, витрат, пов'язаних з організацією реалізації продуктів утилізації та комісійної плати, збитків за Додатковими угодами №2а та №3а над загальною сумою вартості реалізації продуктів утилізації, рішення про компенсацію різниці оформляється Сторонами окремою Додатковою угодою шляхом передачі на утилізацію додаткової номенклатури боєприпасів.
4.3. Визначення вартості продуктів утилізації.
4.3.1. Для визначення вартості продуктів утилізації боєприпасів, що передаються Виконавцю для реалізації, залучаються суб'єкти оціночної діяльності, які мають відповідні дозволи.
4.3.2. Ціна однієї тонни та вартість партії продуктів утилізації боєприпасів, які передаються Виконавцю для реалізації, вносяться у специфікацію Додаткової угоди та дійсні протягом її дії.
4.3.3. Виконавець здійснює реалізацію продуктів утилізації боєприпасів за договірними цінами, але не нижче цін, які склалися на ринку України на час їх передачі для реалізації.
Ціна реалізації визначається з урахуванням податку на додану вартість.
4.3.4. Інформацію про кон'юнктуру ринку Виконавець одержує від суб'єктів оціночної діяльності, які мають відповідні дозволи, і несе повну відповідальність перед Замовником за своєчасність її отримання.
4.3.5. Витрати, які понесе Виконавець, виконуючи доручення Замовника за Додатковою угодою з реалізації продуктів утилізації, підлягають обов'язковому погодженню з Замовником та відшкодовуються з коштів, які надійдуть на рахунок Виконавця від реалізації продуктів утилізації боєприпасів.
5. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СТОРІН
5.1. За порушення строків виконання зобов'язання по Додатковій угоді, з Виконавця стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості невиконаних робіт з утилізації Боєприпасів, з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, але не більше вартості невиконаних робіт.
5.2. За прострочення кінцевого строку виконання утилізації Боєприпасів понад 30 діб за цією Додатковою угодою з Виконавця стягується штраф у розмірі 7 відсотків вартості утилізації Боєприпасів, з яких допущено прострочення виконання зобов'язань.
5.3 За порушення умов зобов'язання щодо якості робіт з утилізації Боєприпасів або односторонньої зміни порядку утилізації без попереднього погодження із Замовником з Виконавця стягується штраф у розмірі 20 відсотків вартості робіт, що виконані неякісно.
5.4 За неналежне виконання умов Додаткової угоди (відмову від виконання або часткове виконання) з Виконавця стягується штраф у розмірі 7 відсотків від вартості робіт з утилізації Боєприпасів, що невиконані, крім зазначеного в п. п. 5.1., 5.2., 5.3 цієї Додаткової угоди.
5.5. За затримку платежів Замовнику проти строків, встановлених цією Додатковою угодою, Виконавець з власних коштів сплачує Замовнику пеню, яка розраховується виходячи із подвійної облікової ставки Національного банку України, яка діяла на дату проведення платежу, нараховану на розмір затриманого платежу за кожну добу затримки перерахувань, включаючи день проведення платежу.
5.6. Сплата пені, штрафів, а також відшкодування збитків за невиконання або неналежне виконання цієї Додаткової угоди не звільняють Сторони від виконання прийнятих на себе зобов'язань.
5.7. Спори, що виникають між Сторонами при виконанні цієї Додаткової угоди вирішуються шляхом переговорів та пред'явлення претензій. У випадку недосягнення згоди, спір передається на розгляд до відповідного господарського суду в порядку, встановленому законодавством України.
6. ДОТРИМАННЯ ВИМОГ ЗАКОНОДАВСТВА
У СФЕРІ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ ТА ТЕХНОГЕННОЇ БЕЗПЕКИ
6.1. Утилізація Боєприпасів за цією Додатковою угодою здійснюється на підставі ліцензії на проведення утилізації зазначених у Додатковій угоді боєприпасів.
6.2. Виконавець зобов'язується дотриматися вимог законодавства у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки, правил та норм пожежної, екологічної безпеки, санітарного стану, охорони праці, здійснювати необхідні заходи щодо їх забезпечення під час підготовки до утилізації, виконання утилізації боєприпасів, зберігання боєприпасів і вибухонебезпечних продуктів утилізації, а також їх транспортування (якщо інше не передбачене Додатковою угодою).
6.3. Виконавець забезпечує:
- готовність у разі виникнення надзвичайних ситуацій до вжиття заходів щодо оповіщення та інформування, спостереження і лабораторного контролю, укриття у захисних спорудах, евакуації, інженерного, медичного, психологічного, біологічного, екологічного, радіаційного та хімічного захисту працівників;
- відповідність вимогам нормативних актів з пожежної та техногенної безпеки стану виробничих та інших будівель і споруд, що задіяні у процесі утилізації Боєприпасів;
- надання достовірної інформації до МНС для здійснення оцінки можливостей підприємств щодо виконання утилізації Боєприпасів;
- всебічне сприяння МНС здійсненню контролю за обігом вибухонебезпечних продуктів утилізації Боєприпасів;
- перевезення боєприпасів до місць утилізації з дотриманням вимог законодавства з питань перевезення небезпечних вантажів;
- до виконання зазначених робіт залучення представників МНС.
6.4. Договір підлягає обов'язковому погодженню з територіальними органами МНС.
7. ФОРС -МАЖОР
7.1. Сторони звільняються від відповідальності за часткове чи повне невиконання обов'язків за цією Додатковою угодою, якщо вони трапились внаслідок непереборної сили (форс-мажорних обставин).
7.2. Під форс-мажорними обставинами вбачаються зовнішні надзвичайні обставини, які не існували на час підписання цієї Додаткової угоди, виникли поза волею сторін, настанню та дії яких вони не могли перешкодити.
7.3. Форс-мажорними обставинами визнаються: стихійні лиха, епідемії, аварії на транспорті, диверсії, війна та військові дії, рішення органів Державної влади та інші обставини, які віднесені до таких у встановленому чинним законодавством України порядку.
7.4. Сторони можуть бути звільненні від відповідальності за часткове або повне невиконання обов'язків за цією Додатковою угодою, якщо доведуть, що воно було викликане форс-мажорними обставинами.
7.5. Термін виконання обов'язків за цією Додатковою угодою відкладається при виникненні обставин, зазначених у пунктах 7.1 - 7.3, на час, протягом якого останні будуть діяти.
7.6. Сторона, що підпала під дію форс-мажорних обставин і виявилась, внаслідок цього, нездатною виконувати обов'язки за цією Додатковою угодою, повинні терміново, не пізніше 3-х (трьох) діб з моменту їх настання, у письмовій формі повідомити іншу сторону. Несвоєчасне, більше ніж 10 (десять) діб, повідомлення про форс-мажорні обставини позбавляє відповідну сторону права посилатися на них для виправдання.
7.7. Належним доказом обставин, зазначених у пунктах 7.1 -7.3 цієї Додаткової угоди та строку їх дії служать довідки, які видаються уповноваженими органами місцевої влади або Торгово-промислової палати України (за місцем форс-мажорних обставин).
Якщо обставини, зазначені у пунктах 7.1 -7.3 цієї Додаткової угоди, будуть продовжуватись більше трьох місяців, то кожна із сторін буде вправі розірвати Додаткову угоду повністю чи частково з обов'язковим проведенням розрахунків на момент розірвання. В такому випадку, жодна із сторін не буде мати права вимагати від іншої відшкодування не отриманих доходів. Сторони зобов'язуються, при цьому у термін 30 (тридцяти) днів провести остаточні взаєморозрахунки, якщо між ними існує заборгованість.
8. СТРОК ДІЇ ДОДАТКОВОЇ УГОДИ
8.1. Строк дії Додаткової угоди -до 31 грудня 2013 року, в частині взаєморозрахунків -до виконання Сторонами своїх зобов'язань.
8.2. Термін виконання робіт з утилізації Боєприпасів зазначений в "Календарному плані виконання робіт з утилізації Боєприпасів" (додаток
№ 2 до Додаткової угоди).
9. ІНШІ УМОВИ ДОДАТКОВОЇ УГОДИ
9.1. Внесення змін і доповнень до цієї Додаткової угоди допускаються за взаємної згоди Сторін. Сторона, яка одержала пропозицію щодо зміни до Договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу Сторону про результати її розгляду. Одностороння відмова від виконання Додаткової угоди (внесення змін в Додаткову угоду) не допускається за винятком випадків, визначених в пунктах 2.3.2, 2.3.3, 2.3.4 даного Договору.
9.2. Зміни та доповнення до цієї Додаткової угоди здійснюються тільки у письмовій формі.
9.3. Дійсними та обов'язковими для Сторін визнаються зміни та доповнення, які внесені ними у цю Додаткову угоду за взаємною згодою. Під взаємною згодою Сторін щодо зміни чи доповнення Додаткової угоди вважаються підписані Сторонами додаткові угоди, які додані до тексту цієї Додаткової угоди як невід'ємні його частини.
9.4. Чинність цієї Додаткової угоди припиняється внаслідок:
- повного виконання Сторонами зобов'язань;
- відмови Замовника від виконання цієї Додаткової угоди у випадках, визначених в пунктах 2.3.2, 2.3.3, 2.3.4 цієї Додаткової угоди;
- достроково за взаємною згодою сторін або за рішенням господарського суду.
9.5. Реорганізація Сторін не визнається підставою для зміни або припинення чинності цієї Додаткової угоди. Ця Додаткова угода зберігає свою чинність для правонаступника реорганізованої сторони.
9.6. Взаємовідносини сторін, не врегульовані цією Додатковою угодою, регулюються чинним законодавством України.
9.7. Ця Додаткова угода укладено в 2-х (двох) примірниках, кожен з яких має однакову юридичну силу, один примірника для Замовника, один -для Виконавця.
10. ДОДАТКИ ДО ДОДАТКОВОЇ УГОДИ
10.1 Додатки до Додаткової угоди є її невід'ємними частинами.
10.2. Перелік додатків :
Додаток № 1Специфікація боєприпасів, що підлягають утилізації на2арк.Додаток № 2Календарний план виконання робіт з утилізації Боєприпасів на2арк.Додаток № 3Наряд на передачу боєприпасів (форма 200) (зразок)на1арк.Додаток № 4Акт прийому (форма 4) (зразок)на2арк.Додаток № 5Відомість орієнтовної кількості продуктів утилізаціїна1арк.Додаток № 6Орієнтовна вартість реалізації продуктів утилізаціїна1арк.Додаток № 7Звіт про отримання та рух продуктів утилізації (зразок)на1арк.Додаток № 8Звіт щодо руху непридатних боєприпасів та їх елементів, отриманих на утилізацію (зразок) на 1 арк.Додаток № 9"Звіт комісіонера" (зразок)на арк.Додаток № 10Акт виконаних робіт (зразок)на2арк.Додаток № 11Відомість фактичного виходу продуктів утилізації (зразок)на1арк.Додаток № 12Акт зміни якісного стану боєприпасів (форма 13) (зразок)на2арк.Додаток № 13Протокол погодження граничної (лімітної) ціни на утилізацію боєприпасів на 2 арк.Додаток № 14Калькуляції планових витрат на10арк.Додаток № 15Акт звіряння взаєморозрахунків (зразок)на1арк.Додаток № 16Перелік робіт, що виконують сторонні організації (зразок)на1арк.Додаток № 17Протокол погодження договірної (фактичної) ціни на роботи з утилізації боєприпасів (зразок) на 1 арк.Додаток № 18Калькуляція фактичних витрат підприємства (зразок)на1арк. 10.3 Додатки №№ 1, 2, 5, 6, 13, 14 та 16 заповнюються при укладанні Додаткової
угоди, інші додатки додаються в якості зразку.
11. МІСЦЕ ЗНАХОДЖЕННЯ СТОРІН ТА
ЇХ БАНКІВСЬКІ РЕКВІЗИТИ
ЗАМОВНИК ВИКОНАВЕЦЬМіністерство оборони України, Місце знаходження: Департамент утилізації компонентів ракетного палива та ракет і боєприпасів Міністерства оборони України 03113, м. Київ-113, просп. Повітрофлотський, 6 тел. 044-454-74-37 факс 044-454-74-07 Державне підприємство "Укроборонсервіс" Місцезнаходження: Поштова адреса: 02093, м. Київ, вул. Росошанська, 3-А, Юридична адреса: 01021, м. Київ, вул. Грушевського, 30/1 тел. 044-586-62-00 факс 044-586-62-03 Банківські реквізити: р/р 2600401284630 в ПАТ «Укрексімбанк»м. Київ, МФО 322313, ЄДРПОУ 21552117 Свідоцтво платника ПДВ 100338255ПЛАТНИК: Міністерство оборони України Місце знаходження: 03168, м. Київ-168, просп. Повітрофлотський,6 Банківські реквізити: р/р 35224205003192; 35218039003192 Державна казначейська служба України м. Київ МФО 820172 код ЄДРПОУ 00034022 12. ПІДПИСИ СТОРІН
ЗАМОВНИК ВИКОНАВЕЦЬТВО директора Департаменту утилізації компонентів ракетного палива та ракет і боєприпасів Міністерства оборони України ________________ ОСОБА_5 "____" ______________ 201 р. МП Начальник комерційного управління №4 Дочірнього підприємства Державної компанії«Укрспецекспорт»-Державне підприємство «УКРОБОРОНСЕРВІС» ОСОБА_6 "______" ________________ 201 р. МПвидавши наказ.
4. Стягнути з Міністерства оборони України, 01168, м. Київ, проспект Повітрофлотський, 6, код ЄДРПОУ 00034022 на користь:
- Дочірнього підприємства Державної компанії «Укрспецекспорт»-Державного підприємства «УКРОБОРОНСЕРВІС», 01021, м. Київ, вул. Грушевського, 30/1, код ЄДРПОУ 21552117, витрати по сплаті судового збору в сумі 1 073 грн., видавши наказ.
5. рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено - 13.06.12р.
Головуючий
Судді
Підченко Ю.О.
Любченко М.О.
Капцова Т.П.