ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
31.05.12р. Справа № 33/5005/3519/2012
( Додатково див. постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду (rs26476830) )
За позовом Прокурора Бабушкінського району м. Дніпропетровська в інтересах держави в особі - Міністерства внутрішніх справ України в особі позивача Управління Державної служби охорони при ГУМВС України в Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ
до Комунального підприємства "Нікопольське виробниче управління водопровідно - каналізаційного господарства" Нікопольської міської ради, м. Нікополь, Дніпропетровська область
про спонукання укласти договір
Суддя Рудовська І.А.
Представники:
Від прокуратури: ОСОБА_2 - довіреність № 05 від 11.01.2012 року
Від позивача: ОСОБА_3 - довіреність № 9/6-313/КР від 02.11.2011року
Від відповідача: ОСОБА_4 -довіреність № 1 від 01.01.2012
ОСОБА_5 - довіреність № 2 від 01.05.2012 року
СУТЬ СПОРУ:
У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину рішення згідно ст. 85 Господарського процесуального кодексу України.
Розглядається спір про спонукання Комунального підприємства "Нікопольське виробниче управління водопровідно - каналізаційного господарства" Нікопольської міської ради укласти з Управлінням державної служби охорони при ГУМВС України в Дніпропетровській області договір на охорону об'єкту. Позивач просить вважати Договір укладеним з моменту набрання чинності рішенням суду.
Прокурор наполягає на задоволенні позовних вимог.
Представник позивача підтримав позовні вимоги прокурора.
Відповідач не згоден з позовом на підставі того, що проект Договору не відповідає вимогам діючого законодавства, а також не проведено процедуру закупівлі послуг, яка передбачена Законом України "Про здійснення державних закупівель" (2289-17) .
Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення сторін, суд встановив:
Державна служба охорони утворена постановою Кабінету Міністрів України № 615 від 10.08.1993 р. (615-93-п) при Міністерстві внутрішніх справ на базі підрозділів охорони органів внутрішніх справ, для здійснення заходів щодо охорони нерухомих об'єктів та іншого майна, в тому числі вантажів, валютних цінностей, що перевозяться, інкасації, перевезення валютних цінностей та забезпечення особистої безпеки громадян на договірних засадах. Відповідно до п.3 Положення про ДСО, одним із основних завдань Державної служби охорони є здійснення за договорами заходів щодо охорони особливо важливих об'єктів згідно з переліком, який затверджується Кабінетом Міністрів України.
До Переліку об'єктів, що підлягають обов'язковій охороні підрозділами ДСО за договорами та які затверджені постановою КМУ від 10.08.1993р. № 615 (615-93-п) , відноситься об'єкт водопостачання населених пунктів з резервуарами питної води, що належить до Комунального підприємства "Нікопольське виробниче управління водопровідно - каналізаційного господарства" Нікопольської міської ради, м. Нікополь.
Листами від 19.12.2011 р. за № 9/6-Н006/КР та від 01.02.2012 року за № 230/КР УДСО при ГУМВС України в Дніпропетровській області зверталося до Комунального підприємства "Нікопольське виробниче управління водопровідно - каналізаційного господарства" Нікопольської міської ради з пропозицією укласти договір та надіслало проект договору на охорону " Об'єкт" з додатками №№ 1-3.
09.12.2011 р. Комунальне підприємство "Нікопольське виробниче управління водопровідно - каналізаційного господарства" Нікопольської міської ради своїм листом за № 6-0127/581, відмовився від укладання договору на охорону об'єктів посилаючись на Закон України "Про здійснення державних закупівель" (2289-17) .
Тому позивач звернувся до суду з позовом про спонукання відповідача укласти Договір на охорону об'єкта наступного змісту: Управління Державної служби охорони при ГУМВС України в Дніпропетровській області, в особі начальника майора міліції ОСОБА_6, яке діє на підставі Положення, затвердженого Постановою КМ України № 615 від 10 серпня 1993р. (615-93-п) та являється платником податку на прибуток на загальних підставах згідно чинного законодавства, і названого у подальшому "Охорона", з однієї сторони і Комунальне підприємство "Нікопольське виробниче управління водпровідно-каналізаційного господарства", в особі ОСОБА_7, який діє на підставі Статуту, названого у подальшому "Замовник", з іншої сторони, уклали цей договір: (далі -Договір) про наступне:
ТЕРМІНИ ТА ВИЗНАЧЕННЯ
"Об'єкт" -територія розташування у межах земельного відводу з розміщеними на ній бази будівельних матеріалів, виробничими, допоміжними та іншими приміщеннями, а також відкритими майданчиками зберігання майна "Замовника";
Об'єкт зберігання майна - індивідуально визначений відокремлений об'єкт зберігання майна "Замовника" (адміністративна будівля, виробниче чи інше приміщення, а також відкритий майданчик зберігання майна), розташований на території "Об'єкта", що передається під охорону (спостереження) та включений до дислокації;
Об'єкт спостереження - об'єкт зберігання майна, який на час передачі його "Замовником" під охорону "Охороні" не має погодженого між "Охороною" та "Замовником" рівня технічної укріпленності;
Об'єкт охорони - об'єкт зберігання майна, на якому на час передачі його "Замовником" під охорону "Охороні", або під час знаходження "Об'єкта" під охороною "Охорони" виконані усі погоджені між "Охороною" та "Замовником" заходи його технічного укріплення;
Сторонні особи -будь-які громадяни (крім уповноважених посадових осіб правоохоронних та природоохоронних органів), у тому числі працівники виробничих, адміністративних та допоміжних структурних підрозділів "Замовника", яким "Замовник" не надав повноважень на перебування на "Об'єкті", індивідуально визначеному об'єкті спостереження або об'єкті охорони у визначений час, а також не санкціонував користування майном "Замовника" на його території.
І. ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ
1.1.»Замовник»передає, а "Охорона" приймає під охорону об'єкт Комунального підприємства "Нікопольське виробниче управління водпровідно-каналізаційного господарства", розташований за адресою Дніпропетровська область, м. Нікополь, вул. К. Маркса,180, який складається з об'єкту зберігання майна (об'єкти охорони або спостереження). Об'єкти охорони (спостереження) та їхні характеристики зазначаються Сторонами у дислокації (додаток 1 до договору) .
Вид охорони "Об'єкта" - цивільна охорона "Охорони", згідно затвердженого кошторису на утримання працівників охорони.
1. 2. Стан технічної укріпленості "об'єктів зберігання майна", що передаються під охорону, у тому числі порядок розміщення майна на них, повинен відповідати погодженим між "Охороною" та "Замовником" вимогам технічного стану "Об'єкта".
1.3. До усунення всіх вказаних в акті обстеження "об'єкта зберігання майна" недоліків технічної укріпленності та порядку розміщення майна, його статус визначається як "об'єкт спостереження", а заходи щодо його охорони здійснюються без майнової відповідальності "Охорони", крім випадків, коли майнова шкода "Замовнику" буде допущена внаслідок виконання "Охороною" своїх обов'язків неналежним чином.
1.4. Зміна статусу місць збереження майна відповідно з "об'єктів спостереження" на "об'єкти охорони" відбувається одночасно із складенням Сторонами акту про виконання погоджених заходів з технічної укріпленості індивідуально визначеного "об'єкта спостереження", вдосконалення порядку складування на ньому майна, включеного до дислокації до цього Договору.
Зворотня зміна статусу місця збереження майна з "об'єкту охорони" на "об'єкт спостереження" відбувається одночасно з наданням "Охороною" письмової обґрунтованої вимоги "Замовнику" про усунення недоліків у технічній укріпленності "об'єкта збереження майна", що виявлені під час виконання умов цього договору.
1.5. Охорона "Об'єкта" та "об'єктів охорони" (спостереження) здійснюється у дні і години, що вказані у дислокації.
1.6. Система охорони "Об'єкта", "об'єктів охорони" (спостереження) та розташування постів визначається "Охороною" і узгоджується із "Замовником".
1.7. Перепускний та внутрішньооб'єктовий режим на "Об'єкті" та "об'єктах охорони" (спостереження) встановлюється згідно зрозпорядженням "Замовника", а здійснюється "Охороною".
II. СУМА ДОГОВОРУ ТА УМОВИ РОЗРАХУНКУ
2.1. Ціна послуг охорони за цим Договором розраховується відповідно до Методики визначення розмірів цін на послуги з охорони об'єктів, що підлягають обов'язковій охороні, затвердженої Наказом МВС України та Міністерства економіки України від 02.03.2001 № 171/51 (z0346-01) . Вартість охоронних послуг по Договору на кожний окремий місяць визначається у Дислокації та Розрахунку (додатки №№ 1,2 до Договору), відповідно до кількості годин надання цих послуг в кожному окремому місяці та їх вартості.
У разі зміни норм витрат охорони, у тому числі при проведенні державою індексації доходів населення, інших заходів, що викликають зміну суми витрат на утримання охорони, сума договору змінюється шляхом підписання Сторонами додаткової угоди, яка є невід'ємною частиною договору або у судовому порядку.
2.2. Оплата за охоронні послуги здійснюється "Замовником" самостійно на умовах попередньої оплати, шляхом перерахування грошових коштів на банківський рахунок "Охорони", щомісячно до 20-го числа поточного місяця. Датою оплати вважається дата зарахування коштів "Замовника" на банківський рахунок "Охорони".
2.3. Оплата за виконання згідно з цим договором здійснюється в національній валюті України.
2.4. Якщо на момент перерахування грошових коштів є прострочена заборгованість за раніше фактично одержані послуги по цьому договору або іншим договорам на надання послуг, укладеними між сторонами, грошові кошти у першу чергу можуть направлятися "Охороною" на погашення такої заборгованості без врахування призначення платежу. Залишок вільних коштів після погашення вищевказаної заборгованості використовується згідно з призначенням платежу, який вказаний в платіжному доручені.
2.5. Рахунок на оплату виконаних робіт "Виконавець" надає "Замовнику" самостійно.
ІII. ОБОВ'ЯЗКИ СТОРІН
3.1. Обов'язки "Охорони"
3.1.1. Забезпечити у визначеному законодавством порядку, у межах наданих повноважень, охорону "Об'єкта", "об'єктів охорони" (спостереження) від розкрадання, пошкодження майна шляхом:
3.1.2. Контролю за цілісністю "Об'єкта", "об'єктів охорони" (спостереження) та схоронністю майна, що на них зберігається.
3.1.3. Здійснення на "Об'єкті" та визначених "Замовником" "об'єктах охорони" (спостереження) перепускного та внутрішньообЧєктового режимів, у тому числі не допускати проникнення сторонніх осіб на "Об'єкт" та "об'єкти охорони" (спостереження), а також несанкціоноване "Замовником" перебування його працівників на "Обєкті" та "об'єктах охорони" (спостереження) у не визначений "Замовником" час.
3.1.4. Припинення шляхом здійснення заходів оперативного реагування на безпосередні правопорушення проти майна «Замовника»на "Об'єкті" та на "об'єктах охорони" (спостереження), порушення режиму роботи "Об'єкта", його "об'єктів охорони" (спостереження) або спеціальної зони охорони "Об'єкта".
3.1.5. Забезпечення недоторканності місця вчинення протиправних дій проти майна "Замовника" на "Об'єкті" до прибуття представників правоохоронних органів.
3.1.6. Після закінчення робочого дня пересвідчитися у тому, що всі відвідувачі, пропущені через контрольно-пропускні пункти за разовими перепустками, залишили територію "Об'єкта" та "об'єкти охорони" (спостереження).
3.1.7. Забезпечувати дотримання встановлених правил пожежної безпеки на постах силами постових "Охорони" під час несення ними служби, а у випадку виявлення на "об'єктах охорони" (спостереження) пожежі або спрацювання охоронно-пожежної сигналізації, негайно повідомити про це пожежну частину, вжити
можливих заходів по ліквідації пожежі.
3.1.8. Приймати під охорону (спостереження) замкнені та опечатані (опломбовані) приміщення, вказані у дислокації, за умови наявності на них запобіжних коробок з контрольними замками, якщо це передбачено інженерно-технічним обладнанням конкретного "об'єкта охорони" (спостереження).
3.1.9. При виявленні працівниками «Охорони»ознак проникнення сторонніх осіб на "Об'єкт", "об'єкти охорони" (спостереження), вжити заходів по їх затриманню, здійснювати охорону місця події.
3.1.10. На вимогу "Замовника", виділяти уповноважених представників "Охорони" до роботи в комісії по зняттю залишків майна на "об'єкті охорони" (спостереження) за повідомленнями "Замовника" про ознаки вчинення крадіжки та визначення суми збитку.
3.1.11. Приймати відповідні рішення по інформації "Замовника" про неякісне несення служби працівниками "Охорони" та письмово повідомляти про прийняті заходи.
3.2. Обов'язки "Замовника"
3.2.1. Здійснювати визначені договором та актами обстеження "об'єктів зберігання майна" заходи по обладнанню «Об'єкта»та "об'єктів охорони" (спостереження) інженерно-технічними засобами охоронного призначення, створювати належні умови для забезпечення збереження власного майна та сприяти "Охороні" при виконанні нею своїх завдань, а також в удосконаленні організації охорони "Об'єкта", "об'єктів охорони" (спостереження) та зміцненні пропускного і внутрішньооб'єктного режимів.
3.2.2. Перед здаванням "об'єктів охорони" (спостереження) під охорону згідно з дислокацією:
3.2.2.1. ретельно перевіряти, щоб у приміщеннях "об'єктів охорони" (спостереження), в неробочий час не залишились сторонні особи, ввимкнуті електрогазоприлади, інші джерела вогню та системи водопостачання у аварійному стані.
3.2.2.2. зачиняти та замикати вікна, двері, люки, грати, інші конструкції на запори (защіпки та замки), а також опечатувати (пломбувати) їх і навішувати контрольні замки у присутності постового "Охорони".
3.2.2.3. Здавати під охорону (спостереження) від відповідальних осіб "Замовника" об'єкти охорони (спостереження) та приймати їх з-під охорони (спостереження) у час, зазначений у дислокації.
3.2.2.4. Надавати «Охороні», за домовленістю "Сторін", безкоштовно службові та підсобні приміщення, обладнання, інвентар, та засоби зв'язку для належного виконання покладених на неї охоронних функцій.
3.2.2.5. Залучати уповноважених представників "Охорони" до роботи в комісії по зняттю залишків та визначення суми збитку, заподіяного майну "Замовника", за фактом виявлених на об'єкті охорони (спостереження) ознак крадіжки, пошкодження чи знищення майна.
3.2.2.6. Інструктувати персонал "Охорони" з існуючими на "Об'єкті" та об'єктах охорони (спостереження) правилами з охорони праці, яке стосуються здійснення
"Охороною" своїх функцій, та проводити необхідні заходи по охороні праці персоналу "Охорони".
3.2.2.7. Забезпечити постових "Охорони" місцями обігріву та захисту від непогоди (з оснащенням місць обігріву опалювальними приладами)
3.2.2.8. Своєчасно вносити плату за послуги "Охорони".
3.2.2.9. Повідомляти "Охорону" про всі недоліки та порушення служби персоналом охорони для прийняття необхідних заходів.
IV. ПРАВА СТОРІН
4.1. Права "Охорони":
4.1.1. У відповідності до визначених законодавством повноважень, у тому числі за допомогою належних їй технічних засобів відповідно до їх призначення фіксувати та документувати події, які можуть мати юридичні наслідки для визначення умов та обсягів відповідальності Сторін за цим Договором.
4.1.2. Вимагати від "Замовника" створення безпечних умов для виконання персоналом "Охорони" зобов'язань "Охорони" за Договором, пов'язаних із здійсненням заходів охорони та оперативного реагування щодо "Об'єкта".
4.1.3. Висувати "Замовнику" письмові вимоги про необхідність усунення виявлених за час виконання цього Договору недоліків з технічної укріпленності та вдосконалення порядку збереження (складування) майна на "Об'єкті" та об'єктах охорони (спостереження).
4.1.4. У випадку ненадходження оплати за надані послуги у встановлений пунктом 2.2. Розділу II цього Договору, надіслати "Замовнику" письмове повідомлення з вимогою оплатити надані послуги протягом 5 днів та попередження про негайне припинення своїх зобов'язань за цим Договором.
4.2. Права "Замовника".
4.2.1. Вимагати від "Охорони" належного виконання її персоналом службових обов'язків по охороні "Об'єкта" та надавати "Охороні" інформацію про факти неякісного несення служби.
4.2.2. Призначити уповноважених осіб для участі в роботі комісії по обстеженню спільно з "Охороною" стану технічної укріпленності "Об'єкта", об'єктів зберігання майна (об'єктів охорони (спостереження)), порядку зберігання на них майна "Замовника".
4.2.3. У випадку виникнення необхідності в припиненні користуванням послугами "Охорони", розторгнути Договір шляхом письмового повідомлення, оформленого належним чином, "Охорону" не менше ніж за 2 (два) місяці.
V. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ "ОХОРОНИ".
ПОРЯДОК ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГІВ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ "ОХОРОНИ"
5.1. "Охорона" несе майнову відповідальність за збитки, спричинені сторонніми особами майну "Замовника", яке зберігалось на "об'єктах охорони", внаслідок виконання "Охороною" своїх обов'язків неналежним чином.
Факти виконання "Охороною" своїх обов'язків неналежним чином та розмір збитків, що підлягає відшкодуванню, встановлюються у порядку, визначеному законодавством.
"Охороною", у встановленому порядку, відшкодовуються збитки:
5.2. Заподіяні товарно-матеріальним цінностям, грошовим коштам, іншим цінностям, що знаходилися на об'єктах охорони під час здійснення щодо них заходів охорони, здійснені шляхом крадіжки, грабежу, розбійного нападу, пошкодження або знищення майна, внаслідок виконання "Охороною" своїх обов'язків неналежним чином.
5.3. Заподіяні пожежею або внаслідок інших подій, що сталися безпосередньо на об'єктах охорони з вини постових "Охорони".
5.4. Про порушення цілісності "Об'єкта", "об'єктів охорони" та ознаки заподіяння збитків (крадіжки, пошкодження або знищення майна), "Охорона" сповіщає "Замовника" та в чергову частину органу внутрішніх справ. До прибуття представників органу внутрішніх справ або слідства "Охорона" забезпечує недоторканість місця події.
5.5. Факти крадіжки, грабежу, розбою, а також пошкодження або знищення майна "Замовника" сторонніми особами, які проникли на «Об'єкт», "об'єкт охорони", або внаслідок пожежі на них, або за інших обставин, встановлюються органами дізнання або слідства.
5.6. Вина "Охорони" у допущенні майнового збитку "Замовнику", встановлюється судом.
5.7. При наявності письмової заяви "Замовника" про заподіяні збитки, уповноважені представники "Охорони" зобов'язані брати участь в знятті залишків товарно-матеріальних цінностей та у визначенні розміру цих збитків, які порівнюються з даними бухгалтерського обліку на день події. Зняття залишків товарно-матеріальних цінностей повинно бути проведене терміново по прибутті представників Сторін на місце події з дозволу старшої посадової особи органу дізнання або слідства.
5.8. Відшкодування "Замовнику" збитків, допущених з вини "Охорони" здійснюються за рішенням суду про наявність вини "Охорони" та розміру збитків.
5.9. При поверненні "Замовнику" викрадених товарно-матеріальних цінностей, присутність уповноважених представників "Охорони" є обов'язковою. Вартість повернутих товарно-матеріальних цінностей вилучається з загальної суми позову "Замовника" до "Охорони", а раніше сплачена сума за дані цінності повертається "Охороні". Якщо частина повернених товарно-матеріальних цінностей виявиться неповноцінною, про це складається акт за участю обох Сторін і компетентних службових осіб для визначення відсотку придатності вказаних цінностей. У цьому випадку "Охорона" відшкодовує "Замовнику" збитки з урахуванням уцінки товарно-матеріальних цінностей.
5.10. Претензії по відшкодуванню матеріальних збитків подаються "Замовником" і розглядаються "Охороною" згідно з діючим законодавством.
VI. УМОВИ ЗВІЛЬНЕННЯ "ОХОРОНИ" ВІД ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ
6.1. "Охорона" звільняється від відповідальності за заподіяні збитки при відсутності її вини в їх спричиненні.
"Охорона" не несе відповідальності:
6.2. За залишене у приміщенні, що охороняється, особисте майно працівників "Замовника";
6.3. За збитки, заподіяні майну "Замовника" правопорушником всередині об'єкту охорони (спостереження), якщо він проник у це приміщення до його закриття і прийняття під охорону (спостереження).
6.4. За майнові збитки, заподіяні "Замовнику" при масових порушеннях громадського порядку.
6.5. За крадіжку товарно-матеріальних цінностей при невиконанні "Замовником" у встановлені двостороннім актом строки погоджених заходів по технічному укріпленні об'єктів спостереження, порушень спільно визначеного Сторонами порядку зберігання (складування) майна на них, якщо це стало умовою здійснення крадіжки.
6.6. При форс-мажорних обставинах.
6.7. Недотримання "Замовником" правил протипожежної безпеки.
6.8. При аваріях побутових комунікацій, а також правомірного здійснення
спеціальними службами у зв'язку з цим невідкладних ремонтних чи аварійно-рятувальних робіт.
6.9. Правомірного здійснення уповноваженими працівниками правоохоронних органів визначених законодавством оперативно-слідчих дій щодо "Об'єкта" та майна, що на ньому зберігається.
6.10. Спричинення збитків внаслідок дій "Охорони" в умовах необхідної оборони або крайньої необхідності.
6.11. Доведення в установленому порядку факту розголошення працівниками "Замовника" стороннім особам відомостей щодо системи охорони "Об'єкта", об'єктів охорони (спостереження), що призвело до спричинення збитків;
6.12. Якщо особа, яка протиправно проникла на "Об'єкт", "об'єкт охорони" (спостереження) і нанесла майнову шкоду "Замовнику", затримана безпосередньо на "Об'єкті" або при переслідуванні при втечі з "Об'єкта" та її вина в спричиненні збитків доведена в установленому порядку;
6.13. "Охорона" не несе відповідальності за збереження майна, що зберігається у приміщеннях, будівлях і на майданчиках, не включених до дислокації цього Договору.
6.14. "Охорона" звільняється від відповідальності за збитки, розмір яких визначено "Замовником" самостійно без повідомлення "Охорони" про порушення цілісності "Об'єкта" або без участі відповідальних працівників "Охорони", при відсутності письмового повідомлення останнього про час зняття залишків товарно-матеріальних цінностей та визначення розмірів збитків.
VII. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ "ЗАМОВНИКА"
7.1. У випадку несвоєчасної (неповної) оплати за охорону об'єкта нараховується пеня у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми простроченої плати за кожен день прострочення платежу.
VIII. ОСОБЛИВІ УМОВИ ДОГОВОРУ
8.1.Договір може бути негайно розірваний "Охороною" в односторонньому порядку за умов:
8.1.2 Доведення в установленому порядку факту відсутності у "Замовника" на час укладення договору або втрати під час його виконання повноважень на володіння "Об'єктом" (у формі права власності, права на повне господарське відання, оперативне управління, оренди, лізингу, доручення тощо).
8.1.3. Якщо "Замовник" не виконав умови пункту 2 Договору у частині оплати за послуги охорони, у тому числі у випадку відмови "Замовника" від надання передбаченої пункту 2.1. Розділу II Договору письмової згоди на оплату послуг за новими розцінками, попередивши про це "Замовника" не менше ніж за 5 днів
8.1.4. Якщо "Замовником" грубо порушуються вимоги щодо охорони праці та забезпечення особистої безпеки працівників "Охорони", які здійснюють охорону "Об'єкта".
8.2. Якщо "Замовник" не згоден зі зміною тарифів.
8.3. Договір може бути розірваний за згодою сторін або за рішенням суду.
IX. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
9.1. Цей Договір укладається строком на 1 рік і набуває чинності з дня його підписання Сторонами.
Якщо за 2 місяці до закінчення строку договору жодна із Сторін не вимагатиме його припинення, договір вважається подовженим на тих же умовах на кожний наступний строк.
Замовник»може розірвати в односторонньому порядку цей Договір попередивши «Виконавця»в письмовій формі не пізніше ніж за 60 робочих днів до його розірвання. В протилежному випадку, "Замовник" компенсує "Виконавцю" всі витрати, пов'язані зі скороченням посад (штату), які були задіяні на об'єкті "Замовника". Витрати, які пов'язані зі скороченням "Виконавця" у зв'язку з достроковим розірванням договору, розраховуються "Виконавцем" та надсилаються до "Замовника". У разі несплати "Замовником" протягом 7 діб даних витрат, з моменту отримання вимоги, "Виконавець" має право звернутися за захистом порушеного права.
9.2. Усі повідомлення, направлені Сторонами одна одній у зв'язку з цим Договором, повинні бути здійсненні у письмовій формі і мають вважатися поданими належним чином, якщо вони направлені листом з повідомленням про одержання його адресатом, телеграфом, засобами факсимільного зв'язку, або доставлені і вручені особисто за вказаними юридичними адресами сторін.
У невідкладних випадках повідомлення може бути передане однією Стороною іншій Стороні по телефону з одночасним дублюванням його з дотриманням викладених вище вимог.
9.3. Суперечки "Замовника" і "Охорони" щодо додержання умов договору можуть бути оскаржені в установленому законом порядку.
9.4. Усі правовідносини, що виникають або можуть виникнути між Сторонами у зв'язку з цим договором регулюються виключно чинним законодавством України.
9.5. Договір з додатками, які є його невід'ємною частиною, складається у чотирьох примірниках, що мають однакову юридичну силу, з яких перший, другий та третій примірники знаходяться у "Охорони", четвертий -у "Замовника".
ДОДАТКИ ДО ДОГОВОРУ:
Додаток 1 "Дислокація "Об'єкта" на 1 стор.
Додаток 2 "Розрахунок вартості охорони" на 1 стор.
Додаток 2-1 "Розрахунок Щомісячної оплати послуг" на 1 стор
Додаток 3 "Протокол узгодження договірної ціни" на 1 стор.
ЮРИДИЧНІ АДРЕСИ, БАНКІВСЬКІ РЕКВІЗИТИ СТОРІН ТА ПІДПИСИ ПРЕДСТАВНИКІВ СТОРІН:
Вирішуючи спір по суті, суд враховує наступне.
Відповідно до ст. 187 Господарського процесуального кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом.
Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією (254к/96-ВР) та законами України.
Згідно з ст. 14 Цивільного кодексу України цивільні обов'язки виконуються у межах, встановлених договором або актом цивільного законодавства. Особа не може бути примушена до дій, вчинення яких не є обов'язковим для неї.
За приписами ст. ст. 11, 509 Цивільного кодексу України зобов'язання виникають, зокрема, в силу закону, договору. У випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.
У пункті 3 Положення зазначено, що одним з основних завдань Державної служби охорони є здійснення за договорами заходів щодо охорони особливо важливих об'єктів згідно з переліком, який затверджується Кабінетом Міністрів України в порядку, встановленому законодавством.
Статтею 117 Конституції України визначено, що Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання.
Згідно з Переліком, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 10.08.1993р. № 615 (615-93-п) , до об'єктів, що підлягають обов'язковій охороні підрозділами Державної служби охорони при Міністерстві внутрішніх справ за договорами, відносяться, зокрема, об'єкти водопостачання населених пунктів з резервуарами питної води.
Із змісту ст. 14 Закону України "Про питну воду та питне водопостачання" слідує, що мережі, споруди, устаткування централізованого питного водопостачання населених пунктів є особливо важливими об'єктами життєзабезпечення.
Відповідно до ст. 5 Закону України "Про питну воду та питне водопостачання" об'єктами правового регулювання у сфері питної води та питного водопостачання є зокрема, суспільні відносини з питань: охорони джерел і систем питного водопостачання та пов'язаних з ними природних комплексів.
Статтями 6, 7 цього Закону встановлено, що державна політика у сфері питної води та питного водопостачання будується на принципах: запобіжного характеру заходів щодо охорони джерел і систем питного водопостачання. Держава гарантує захист прав споживачів у сфері питної води та питного водопостачання шляхом: охорони джерел і систем питного водопостачання, відновлення запасів питної води.
Відповідно до прикінцевих положень Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" (1775-14) (№1775-III) від 1 червня 2000 року було внесено зміни до ст. 4 Закону України "Про підприємництво" № 698-XII від 7 лютого 1991 року. Закон України "Про підприємництво" (698-12) втратив чинність з 01.01.2004р., крім статті 4, на підставі Господарського кодексу України (436-15) від 16.01.2003р. У подальшому до статті 4 Закону вносилися зміни.
Згідно з частиною 2 статті 4 вказаного Закону № 698-XII (698-12) , в редакції чинній на час розгляду справи (із змінами, внесеними згідно із Законами № 2340-IV від 13.01.2005 (2340-15) , № 2984-IV від 18.10.2005 (2984-15) ), діяльність, пов'язана з охороною окремих особливо важливих об'єктів права державної власності, перелік яких визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку, може здійснюватися тільки державними підприємствами та організаціями. Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 01.12.2009 №505 (z1248-09) , зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 25 грудня 2009р. за №14/2468-ЕП, затверджено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг, пов'язаних з охороною державної та іншої власності, надання послуг з охорони громадян. У пункті 4.4. цих умов встановлено що діяльність, пов'язана з охороною окремих особливо важливих об'єктів, перелік яких визначається в установленому чинним законодавством порядку, може здійснюватися тільки юридичними особами державної форми власності.
Статтею 184 Господарського кодексу України передбачено укладення господарських договорів на основі примірних і типових договорів з дотриманням умов, передбачених статтями 179, 181 цього Кодексу.
Відповідно до ч. ч. 3, 7 ст. 179 Господарського кодексу України укладання господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо, зокрема, існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання, чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування. Господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України (435-15) з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.
Загальний порядок укладання господарських договорів передбачений ст. 181 Господарського кодексу України. Згідно з приписами цієї статті проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках. Сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму у двадцятиденний строк після одержання договору. За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.
Згідно з ст. 180 Господарського кодексу України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Частиною 4 статті 179 Господарського кодексу України встановлено, що при укладенні господарських договорів сторони можуть визначити зміст договору на основі:
- вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству;
- примірного договору, рекомендованого органом управління суб'єктам господарювання для використання при укладенні ними договорів, коли сторони мають право за взаємною згодою змінювати окремі умови, передбачені примірним договором, або доповнювати його зміст;
- типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.
Наказом Департаменту Державної Служби охорони при МВС України № 215 від 16.08.2006р., відповідно до ч. 3 пункту 4 Положення про Державну службу охорони при МВС України, затвердженого постановою КМУ від 10.08.1993р. № 615 (615-93-п) , було затверджено примірні договори на охорону об'єктів.
Згідно з п. 21 Положення відносини підрозділів Державної служби охорони з юридичними особами та громадянами у зв'язку з надання послуг з охорони та безпеки, відповідальність, права та обов'язки сторін визначаються договорами. Договір на охорону укладається відповідно до примірних договорів. Ціна на послуги з охорони об'єктів, що підлягають обов'язковій охороні підрозділами Державної служби охорони, визначаються на підставі відповідної методики, що затверджується Мінекономіки та МВС за погодженням з Антимонопольним комітетом.
Як слідує із запропонованого позивачем тексту проекту договору, ціна послуг охорони розрахована відповідно до Методики визначення розмірів цін на послуги з охорони об'єктів, що підлягають обов'язковій охороні, затвердженої наказом МВС України та Міністерства економіки України від 02.03.2001 № 171/51 (z0346-01) і зазначено у Розрахунку та Протоколі узгодження договірної ціни (додатки № № 1, 2 до договору). Вартість охоронних послуг на кожний окремий місяць визначається у Дислокації та Розрахунку (додатки № № 1, 2), відповідно до кількості годин надання послуг в кожному окремому місяці та їх вартості. Згідно з цими додатками вартість за одну годину охорони одним працівником міліції охорони (з урахуванням ПДВ) складає 35 грн. 00 коп.
Укладення господарських договорів за рішенням суду регулюється ст. 187 Господарського кодексу України, відповідно до якої судом розглядаються спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом.
Як встановлено судом, позивач дотримав визначений у статтях 179- 188 Господарського кодексу України порядок укладення господарських договорів, направляв відповідачу для підписання проект договору відповідно до затвердженої примірної форми з усіма необхідними додатками, в яких визначено усі необхідні істотні умови. Відповідач від підписання договору ухилився, посилаюсь на Закон України "Про здійснення державних закупівель" (2289-17) заперечень щодо окремих умов договору при листуванні відповідач не висловив.
Із змісту вищенаведених нормативно-правових актів слідує, що укладення договору на охорону об'єктів водопостачання, до яких входять резервуари питної води, є обов'язковим на підставі закону. При вирішенні спору про зобов'язання укласти договір судом досліджено, що проект договору відповідає вимогам чинного законодавства, в договорі наявні усі істотні умови, а саме: предмет договору в розділі 1 та Дислокації (додаток № 1), ціну (розділ 2, Додатки № № 1, 3), строк дії договору (пункт 9.1.).
Відповідно до ст. 84 Господарського процесуального кодексу України, у спорах про спонукання до укладення договору в рішенні необхідно зазначати умови, на яких сторони зобов'язані укласти договір, з посиланням на поданий позивачем проект договору.
Згідно з ч. 3 ст. 184 Господарського кодексу України укладення господарських договорів на основі примірних і типових договорів повинно здійснюватися з додержанням умов, передбачених статтею 179 цього Кодексу, не інакше як шляхом викладення договору у вигляді єдиного документа, оформленого згідно з вимогами статті 181 цього Кодексу та відповідно до правил, встановлених нормативно-правовими актами щодо застосування примірного або типового договору.
Суд зазначає, що замовники можуть здійснювати закупівлю за державні кошти та власні кошти підприємств послуги з охорони об'єктів, що відносяться до переліку об'єктів, які підлягають обов'язковій охороні підрозділами Державної служби охорони при МВС України, за прямими договорами з відповідними підрозділами Державної служби охорони, без застосування процедур закупівель на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 10.08.1993 р. № 615 (615-93-п) . Суд звертає увагу на той факт, що відповідач, у даному випадку, нехтує не тільки приписами Закону України "Про здійснення державних закупівель" (2289-17) і постанови Кабінету Міністрів України від 10.08.1993 р. № 615 (615-93-п) , а й безпекою населення відповідного регіону.
Враховуючи викладене, позовні вимоги про зобов'язання відповідача укласти договір на охорону об'єкта, що підлягають обов'язковій охороні з додатками в редакції, запропонованій позивачем, є обґрунтованими, відповідають вимогам чинного законодавства України та підлягають задоволенню. Заперечення відповідача, викладені у відзиві, спростовуються вищенаведеним.
Відповідно до ч. 2 ст. 187 Господарського кодексу України день набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням не визначено інше.
Згідно з ст. 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 33, 44, 49, 82- 85, 115- 116 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ВИРІШИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Спонукати Комунальне підприємство "Нікопольське виробниче управління водопровідно - каналізаційного господарства" Нікопольської міської ради укласти з Управлінням державної служби охорони при ГУМВС України в Дніпропетровській області договір на охорону об'єкту, вважати укладеним із моменту набрання рішенням суду законної сили в редакції Позивача:
ДОГОВІР № ______
НА ОХОРОНУ ОБ'ЄКТА
________2012р. м. Дніпропетровськ
Управління Державної служби охорони при ГУМВС України в Дніпропетровській області, в особі начальника майора міліції ОСОБА_6, яке діє на підставі Положення, затвердженого Постановою КМ України № 615 від 10 серпня 1993р. (615-93-п) та являється платником податку на прибуток на загальних підставах згідно чинного законодавства, і названого у подальшому "Охорона", з однієї сторони і Комунальне підприємство "Нікопольське виробниче управління водпровідно-каналізаційного господарства", в особі ОСОБА_7, який діє на підставі Статуту, названого у подальшому "Замовник", з іншої сторони, уклали цей договір: (далі -Договір) про наступне:
ТЕРМІНИ ТА ВИЗНАЧЕННЯ
"Об'єкт" -територія розташування у межах земельного відводу з розміщеними на ній бази будівельних матеріалів, виробничими, допоміжними та іншими приміщеннями, а також відкритими майданчиками зберігання майна "Замовника";
Об'єкт зберігання майна - індивідуально визначений відокремлений об'єкт зберігання майна "Замовника" (адміністративна будівля, виробниче чи інше приміщення, а також відкритий майданчик зберігання майна), розташований на території "Об'єкта", що передається під охорону (спостереження) та включений до дислокації;
Об'єкт спостереження - об'єкт зберігання майна, який на час передачі його "Замовником" під охорону "Охороні" не має погодженого між "Охороною" та "Замовником" рівня технічної укріпленності;
Об'єкт охорони - об'єкт зберігання майна, на якому на час передачі його "Замовником" під охорону "Охороні", або під час знаходження "Об'єкта" під охороною "Охорони" виконані усі погоджені між "Охороною" та "Замовником" заходи його технічного укріплення;
Сторонні особи -будь-які громадяни (крім уповноважених посадових осіб правоохоронних та природоохоронних органів), у тому числі працівники виробничих, адміністративних та допоміжних структурних підрозділів "Замовника", яким "Замовник" не надав повноважень на перебування на "Об'єкті", індивідуально визначеному об'єкті спостереження або об'єкті охорони у визначений час, а також не санкціонував користування майном "Замовника" на його території.
І. ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ
1.1. "Замовник" передає, а "Охорона" приймає під охорону об'єкт Комунального підприємства "Нікопольське виробниче управління водпровідно-каналізаційного господарства", розташований за адресою Дніпропетровська область, м. Нікополь, вул. К.Маркса, 180, який складається з об'єкту зберігання майна (об'єкти охорони або спостереження). Об'єкти охорони (спостереження) та їхні характеристики зазначаються Сторонами у дислокації (додаток 1 до договору) .
Вид охорони "Об'єкта" - цивільна охорона "Охорони", згідно затвердженого кошторису на утримання працівників охорони.
1. 2. Стан технічної укріпленості "об'єктів зберігання майна", що передаються під охорону, у тому числі порядок розміщення майна на них, повинен відповідати погодженим між "Охороною" та "Замовником" вимогам технічного стану "Об'єкта".
1.3. До усунення всіх вказаних в акті обстеження "об'єкта зберігання майна" недоліків технічної укріпленності та порядку розміщення майна, його статус визначається як "об'єкт спостереження", а заходи щодо його охорони здійснюються без майнової відповідальності "Охорони", крім випадків, коли майнова шкода «Замовнику" буде допущена внаслідок виконання "Охороною" своїх обов'язків неналежним чином.
1.4. Зміна статусу місць збереження майна відповідно з "об'єктів спостереження" на "об'єкти охорони" відбувається одночасно із складенням Сторонами акту про виконання погоджених заходів з технічної укріпленості індивідуально визначеного "об'єкта спостереження", вдосконалення порядку складування на ньому майна, включеного до дислокації до цього Договору.
Зворотня зміна статусу місця збереження майна з "об'єкту охорони" на "об'єкт спостереження" відбувається одночасно з наданням "Охороною" письмової обґрунтованої вимоги "Замовнику" про усунення недоліків у технічній укріпленності "об'єкта збереження майна", що виявлені під час виконання умов цього договору.
1.5. Охорона "Об'єкта" та "об'єктів охорони" (спостереження) здійснюється у дні і години, що вказані у дислокації.
1.6. Система охорони "Об'єкта", "об'єктів охорони" (спостереження) та розташування постів визначається "Охороною" і узгоджується із "Замовником".
1.7. Перепускний та внутрішньооб'єктовий режим на "Об'єкті" та "об'єктах охорони" (спостереження) встановлюється згідно зрозпорядженням "Замовника", а здійснюється "Охороною".
II. СУМА ДОГОВОРУ ТА УМОВИ РОЗРАХУНКУ
2.1. Ціна послуг охорони за цим Договором розраховується відповідно до Методики визначення розмірів цін на послуги з охорони об'єктів, що підлягають обов'язковій охороні, затвердженої Наказом МВС України та Міністерства економіки України від 02.03.2001 № 171/51 (z0346-01) . Вартість охоронних послуг по Договору на кожний окремий місяць визначається у Дислокації та Розрахунку (додатки №№ 1,2 до Договору), відповідно до кількості годин надання цих послуг в кожному окремому місяці та їх вартості.
У разі зміни норм витрат охорони, у тому числі при проведенні державою індексації доходів населення, інших заходів, що викликають зміну суми витрат на утримання охорони, сума договору змінюється шляхом підписання Сторонами додаткової угоди, яка є невід'ємною частиною договору або у судовому порядку.
2.2. Оплата за охоронні послуги здійснюється "Замовником" самостійно на умовах попередньої оплати, шляхом перерахування грошових коштів на банківський рахунок "Охорони", щомісячно до 20-го числа поточного місяця. Датою оплати вважається дата зарахування коштів "Замовника" на банківський рахунок "Охорони".
2.3. Оплата за виконання згідно з цим договором здійснюється в національній валюті України.
2.4. Якщо на момент перерахування грошових коштів є прострочена заборгованість за раніше фактично одержані послуги по цьому договору або іншим договорам на надання послуг, укладеними між сторонами, грошові кошти у першу чергу можуть направлятися "Охороною" на погашення такої заборгованості без врахування призначення платежу. Залишок вільних коштів після погашення вищевказаної заборгованості використовується згідно з призначенням платежу, який вказаний в платіжному доручені.
2.5. Рахунок на оплату виконаних робіт "Виконавець" надає "Замовнику" самостійно.
ІII. ОБОВ'ЯЗКИ СТОРІН
3.1. Обов'язки "Охорони"
3.1.1. Забезпечити у визначеному законодавством порядку, у межах наданих повноважень, охорону "Об'єкта", "об'єктів охорони" (спостереження) від розкрадання, пошкодження майна шляхом:
3.1.2. Контролю за цілісністю "Об'єкта", "об'єктів охорони" (спостереження) та схоронністю майна, що на них зберігається.
3.1.3. Здійснення на "Об'єкті" та визначених "Замовником" "об'єктах охорони" (спостереження) перепускного та внутрішньообЧєктового режимів, у тому числі не допускати проникнення сторонніх осіб на "Об'єкт" та "об'єкти охорони" (спостереження), а також несанкціоноване "Замовником" перебування його працівників на "Обєкті" та "об'єктах охорони" (спостереження) у не визначений «Замовником»час.
3.1.4. Припинення шляхом здійснення заходів оперативного реагування на безпосередні правопорушення проти майна "Замовника" на "Об'єкті" та на "об'єктах охорони" (спостереження), порушення режиму роботи "Об'єкта", його "об'єктів охорони" (спостереження) або спеціальної зони охорони "Об'єкта".
3.1.5. Забезпечення недоторканності місця вчинення протиправних дій проти майна "Замовника" на "Об'єкті" до прибуття представників правоохоронних органів.
3.1.6. Після закінчення робочого дня пересвідчитися у тому, що всі відвідувачі, пропущені через контрольно-пропускні пункти за разовими перепустками, залишили територію "Об'єкта" та "об'єкти охорони" (спостереження).
3.1.7. Забезпечувати дотримання встановлених правил пожежної безпеки на постах силами постових "Охорони" під час несення ними служби, а у випадку виявлення на "об'єктах охорони" (спостереження) пожежі або спрацювання охоронно-пожежної сигналізації, негайно повідомити про це пожежну частину, вжити
можливих заходів по ліквідації пожежі.
3.1.8. Приймати під охорону (спостереження) замкнені та опечатані (опломбовані) приміщення, вказані у дислокації, за умови наявності на них запобіжних коробок з контрольними замками, якщо це передбачено інженерно-технічним обладнанням конкретного "об'єкта охорони" (спостереження).
3.1.9. При виявленні працівниками "Охорони" ознак проникнення сторонніх осіб на "Об'єкт", "об'єкти охорони" (спостереження), вжити заходів по їх затриманню, здійснювати охорону місця події.
3.1.10. На вимогу "Замовника", виділяти уповноважених представників "Охорони" до роботи в комісії по зняттю залишків майна на "об'єкті охорони" (спостереження) за повідомленнями "Замовника" про ознаки вчинення крадіжки та визначення суми збитку.
3.1.11. Приймати відповідні рішення по інформації "Замовника" про неякісне несення служби працівниками "Охорони" та письмово повідомляти про прийняті заходи.
3.2. Обов'язки "Замовника"
3.2.1. Здійснювати визначені договором та актами обстеження "об'єктів зберігання майна" заходи по обладнанню "Об'єкта" та "об'єктів охорони" (спостереження) інженерно-технічними засобами охоронного призначення, створювати належні умови для забезпечення збереження власного майна та сприяти "Охороні" при виконанні нею своїх завдань, а також в удосконаленні організації охорони "Об'єкта", "об'єктів охорони" (спостереження) та зміцненні пропускного і внутрішньооб'єктного режимів.
3.2.2. Перед здаванням "об'єктів охорони" (спостереження) під охорону згідно з дислокацією:
3.2.2.1. ретельно перевіряти, щоб у приміщеннях "об'єктів охорони" (спостереження), в неробочий час не залишились сторонні особи, ввимкнуті електрогазоприлади, інші джерела вогню та системи водопостачання у аварійному стані.
3.2.2.2. зачиняти та замикати вікна, двері, люки, грати, інші конструкції на запори (защіпки та замки), а також опечатувати (пломбувати) їх і навішувати контрольні замки у присутності постового "Охорони".
3.2.2.3. Здавати під охорону (спостереження) від відповідальних осіб "Замовника" об'єкти охорони (спостереження) та приймати їх з-під охорони (спостереження) у час, зазначений у дислокації.
3.2.2.4. Надавати "Охороні", за домовленістю "Сторін", безкоштовно службові та підсобні приміщення, обладнання, інвентар, та засоби зв'язку для належного виконання покладених на неї охоронних функцій.
3.2.2.5. Залучати уповноважених представників "Охорони" до роботи в комісії по зняттю залишків та визначення суми збитку, заподіяного майну "Замовника", за фактом виявлених на об'єкті охорони (спостереження) ознак крадіжки, пошкодження чи знищення майна.
3.2.2.6. Інструктувати персонал "Охорони" з існуючими на "Об'єкті" та об'єктах охорони (спостереження) правилами з охорони праці, яке стосуються здійснення
"Охороною" своїх функцій, та проводити необхідні заходи по охороні праці персоналу "Охорони".
3.2.2.7. Забезпечити постових "Охорони" місцями обігріву та захисту від непогоди (з оснащенням місць обігріву опалювальними приладами)
3.2.2.8. Своєчасно вносити плату за послуги "Охорони".
3.2.2.9. Повідомляти "Охорону" про всі недоліки та порушення служби персоналом охорони для прийняття необхідних заходів.
IV. ПРАВА СТОРІН
4.1. Права "Охорони":
4.1.1. У відповідності до визначених законодавством повноважень, у тому числі за допомогою належних їй технічних засобів відповідно до їх призначення фіксувати та документувати події, які можуть мати юридичні наслідки для визначення умов та обсягів відповідальності Сторін за цим Договором.
4.1.2. Вимагати від "Замовника" створення безпечних умов для виконання персоналом "Охорони" зобов'язань "Охорони" за Договором, пов'язаних із здійсненням заходів охорони та оперативного реагування щодо "Об'єкта".
4.1.3. Висувати "Замовнику" письмові вимоги про необхідність усунення виявлених за час виконання цього Договору недоліків з технічної укріпленності та вдосконалення порядку збереження (складування) майна на "Об'єкті" та об'єктах охорони (спостереження).
4.1.4. У випадку ненадходження оплати за надані послуги у встановлений пунктом 2.2. Розділу II цього Договору, надіслати "Замовнику" письмове повідомлення з вимогою оплатити надані послуги протягом 5 днів та попередження про негайне припинення своїх зобов'язань за цим Договором .
4.2. Права "Замовника"
4.2.1. Вимагати від "Охорони" належного виконання її персоналом службових обов'язків по охороні "Об'єкта" та надавати "Охороні" інформацію про факти неякісного несення служби.
4.2.2. Призначити уповноважених осіб для участі в роботі комісії по обстеженню спільно з "Охороною" стану технічної укріпленності "Об'єкта", об'єктів зберігання майна (об'єктів охорони (спостереження)), порядку зберігання на них майна "Замовника".
4.2.3. У випадку виникнення необхідності в припиненні користуванням послугами "Охорони", розторгнути Договір шляхом письмового повідомлення, оформленого належним чином, "Охорону" не менше ніж за 2 (два) місяці.
V. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ «ОХОРОНИ».
ПОРЯДОК ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГІВ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ «ОХОРОНИ»
5.1. "Охорона" несе майнову відповідальність за збитки, спричинені сторонніми особами майну "Замовника", яке зберігалось на "об'єктах охорони", внаслідок виконання "Охороною" своїх обов'язків неналежним чином.
Факти виконання "Охороною" своїх обов'язків неналежним чином та розмір збитків, що підлягає відшкодуванню, встановлюються у порядку, визначеному законодавством.
"Охороною", у встановленому порядку, відшкодовуються збитки:
5.2. Заподіяні товарно-матеріальним цінностям, грошовим коштам, іншим цінностям, що знаходилися на об'єктах охорони під час здійснення щодо них заходів охорони, здійснені шляхом крадіжки, грабежу, розбійного нападу, пошкодження або знищення майна, внаслідок виконання "Охороною" своїх обов'язків неналежним чином.
5.3. Заподіяні пожежею або внаслідок інших подій, що сталися безпосередньо на об'єктах охорони з вини постових "Охорони".
5.4. Про порушення цілісності "Об'єкта", "об'єктів охорони" та ознаки заподіяння збитків (крадіжки, пошкодження або знищення майна), "Охорона" сповіщає "Замовника" та в чергову частину органу внутрішніх справ. До прибуття представників органу внутрішніх справ або слідства "Охорона" забезпечує недоторканість місця події.
5.5. Факти крадіжки, грабежу, розбою, а також пошкодження або знищення майна "Замовника" сторонніми особами, які проникли на "Об'єкт", "об'єкт охорони", або внаслідок пожежі на них, або за інших обставин, встановлюються органами дізнання або слідства.
5.6. Вина "Охорони" у допущенні майнового збитку "Замовнику", встановлюється судом.
5.7. При наявності письмової заяви "Замовника" про заподіяні збитки, уповноважені представники "Охорони" зобов'язані брати участь в знятті залишків товарно-матеріальних цінностей та у визначенні розміру цих збитків, які порівнюються з даними бухгалтерського обліку на день події. Зняття залишків товарно-матеріальних цінностей повинно бути проведене терміново по прибутті представників Сторін на місце події з дозволу старшої посадової особи органу дізнання або слідства.
5.8. Відшкодування "Замовнику" збитків, допущених з вини "Охорони" здійснюються за рішенням суду про наявність вини "Охорони" та розміру збитків.
5.9. При поверненні "Замовнику" викрадених товарно-матеріальних цінностей, присутність уповноважених представників "Охорони" є обов'язковою. Вартість повернутих товарно-матеріальних цінностей вилучається з загальної суми позову "Замовника" до "Охорони", а раніше сплачена сума за дані цінності повертається "Охороні". Якщо частина повернених товарно-матеріальних цінностей виявиться неповноцінною, про це складається акт за участю обох Сторін і компетентних службових осіб для визначення відсотку придатності вказаних цінностей. У цьому випадку "Охорона" відшкодовує "Замовнику" збитки з урахуванням уцінки товарно-матеріальних цінностей.
5.10. Претензії по відшкодуванню матеріальних збитків подаються "Замовником" і розглядаються "Охороною" згідно з діючим законодавством.
VI. УМОВИ ЗВІЛЬНЕННЯ "ОХОРОНИ" ВІД ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ
6.1. "Охорона" звільняється від відповідальності за заподіяні збитки при відсутності її вини в їх спричиненні.
"Охорона" не несе відповідальності:
6.2. За залишене у приміщенні, що охороняється, особисте майно працівників "Замовника";
6.3. За збитки, заподіяні майну "Замовника" правопорушником всередині об'єкту охорони (спостереження), якщо він проник у це приміщення до його закриття і прийняття під охорону (спостереження).
6.4. За майнові збитки, заподіяні "Замовнику" при масових порушеннях громадського порядку.
6.5. За крадіжку товарно-матеріальних цінностей при невиконанні "Замовником" у встановлені двостороннім актом строки погоджених заходів по технічному укріпленні об'єктів спостереження, порушень спільно визначеного Сторонами порядку зберігання (складування) майна на них, якщо це стало умовою здійснення крадіжки.
6.6. При форс-мажорних обставинах.
6.7. Недотримання "Замовником" правил протипожежної безпеки.
6.8. При аваріях побутових комунікацій, а також правомірного здійснення
спеціальними службами у зв'язку з цим невідкладних ремонтних чи аварійно-рятувальних робіт.
6.9. Правомірного здійснення уповноваженими працівниками правоохоронних органів визначених законодавством оперативно-слідчих дій щодо "Об'єкта" та майна, що на ньому зберігається.
6.10. Спричинення збитків внаслідок дій "Охорони" в умовах необхідної оборони або крайньої необхідності.
6.11. Доведення в установленому порядку факту розголошення працівниками "Замовника" стороннім особам відомостей щодо системи охорони "Об'єкта", об'єктів охорони (спостереження), що призвело до спричинення збитків;
6.12. Якщо особа, яка протиправно проникла на "Об'єкт", "об'єкт охорони" (спостереження) і нанесла майнову шкоду "Замовнику", затримана безпосередньо на "Об'єкті" або при переслідуванні при втечі з "Об'єкта" та її вина в спричиненні збитків доведена в установленому порядку;
6.13. "Охорона" не несе відповідальності за збереження майна, що зберігається у приміщеннях, будівлях і на майданчиках, не включених до дислокації цього Договору.
6.14. "Охорона" звільняється від відповідальності за збитки, розмір яких визначено "Замовником" самостійно без повідомлення "Охорони" про порушення цілісності "Об'єкта" або без участі відповідальних працівників "Охорони", при відсутності письмового повідомлення останнього про час зняття залишків товарно-матеріальних цінностей та визначення розмірів збитків.
VII. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ "ЗАМОВНИКА"
7.1. У випадку несвоєчасної (неповної) оплати за охорону об'єкта нараховується пеня у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми простроченої плати за кожен день прострочення платежу.
VIII. ОСОБЛИВІ УМОВИ ДОГОВОРУ
8.1.Договір може бути негайно розірваний "Охороною" в односторонньому порядку за умов:
8.1.2 Доведення в установленому порядку факту відсутності у "Замовника" на час укладення договору або втрати під час його виконання повноважень на володіння "Об'єктом" (у формі права власності, права на повне господарське відання, оперативне управління, оренди, лізингу, доручення тощо).
8.1.3. Якщо "Замовник" не виконав умови пункту 2 Договору у частині оплати за послуги охорони, у тому числі у випадку відмови "Замовника" від надання передбаченої пункту 2.1. Розділу II Договору письмової згоди на оплату послуг за новими розцінками, попередивши про це "Замовника" не менше ніж за 5 днів
8.1.4. Якщо "Замовником" грубо порушуються вимоги щодо охорони праці та забезпечення особистої безпеки працівників "Охорони", які здійснюють охорону "Об'єкта".
8.2. Якщо "Замовник" не згоден зі зміною тарифів.
8.3. Договір може бути розірваний за згодою сторін або за рішенням суду.
IX. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
9.1. Цей Договір укладається строком на 1 рік і набуває чинності з дня його підписання Сторонами.
Якщо за 2 місяці до закінчення строку договору жодна із Сторін не вимагатиме його припинення, договір вважається подовженим на тих же умовах на кожний наступний строк.
"Замовник" може розірвати в односторонньому порядку цей Договір попередивши "Виконавця" в письмовій формі не пізніше ніж за 60 робочих днів до його розірвання. В протилежному випадку, "Замовник" компенсує "Виконавцю" всі витрати, пов'язані зі скороченням посад (штату), які були задіяні на об'єкті "Замовника". Витрати, які пов'язані зі скороченням "Виконавця" у зв'язку з достроковим розірванням договору, розраховуються "Виконавцем" та надсилаються до "Замовника". У разі несплати «Замовником»протягом 7 діб даних витрат, з моменту отримання вимоги, «Виконавець»має право звернутися за захистом порушеного права.
9.2. Усі повідомлення, направлені Сторонами одна одній у зв'язку з цим Договором, повинні бути здійсненні у письмовій формі і мають вважатися поданими належним чином, якщо вони направлені листом з повідомленням про одержання його адресатом, телеграфом, засобами факсимільного зв'язку, або доставлені і вручені особисто за вказаними юридичними адресами сторін.
У невідкладних випадках повідомлення може бути передане однією Стороною іншій Стороні по телефону з одночасним дублюванням його з дотриманням викладених вище вимог.
9.3. Суперечки "Замовника" і "Охорони" щодо додержання умов договору можуть бути оскаржені в установленому законом порядку.
9.4. Усі правовідносини, що виникають або можуть виникнути між Сторонами у зв'язку з цим договором регулюються виключно чинним законодавством України.
9.5. Договір з додатками, які є його невід'ємною частиною, складається у чотирьох примірниках, що мають однакову юридичну силу, з яких перший, другий та третій примірники знаходяться у "Охорони", четвертий -у "Замовника".
ДОДАТКИ ДО ДОГОВОРУ:
Додаток 1 "Дислокація "Об'єкта" на 1 стор.
Додаток 2 "Розрахунок вартості охорони" на 1 стор.
Додаток 2-1 "Розрахунок Щомісячної оплати послуг" на 1 стор
Додаток 3 "Протокол узгодження договірної ціни" на 1 стор.
ЮРИДИЧНІ АДРЕСИ, БАНКІВСЬКІ РЕКВІЗИТИ СТОРІН ТА ПІДПИСИ ПРЕДСТАВНИКІВ СТОРІН:
3. Стягнути з Комунального підприємства "Нікопольське виробниче управління водопровідно - каналізаційного господарства" Нікопольської міської ради (53219, м. Нікополь, Дніпропетровська область, вул. Карла Маркса, 180, код ЄДРПОУ 03341339) в дохід Державного бюджету України в особі управління Державної казначейської служби України у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області (49027, м. Дніпропетровськ, пл. Шевченка, 7; код ЄДРПОУ 379 892 69 Банк одержувача Відділення банку ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805 012; п/р 312 142 067 830 05; КБКД 220 300 01) судовий збір у розмірі 1073, 00 грн. (одна тисяча сімдесят три грн. 00 коп.), про що видати наказ.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.
Суддя
І.А. Рудовська
Дата підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 ГПК України «05»червня 2012р.