ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Запорізької області
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.01.12 Справа № 15/5009/7562/11
( Додатково див. постанову Донецького апеляційного господарського суду (rs24206675) ) ( Додатково див. постанову Вищого господарського суду України (rs27030802) )
Суддя Горохов І.С.
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Токмак Теплоенергія", 71701, Запорізька область, м. Токмак, вул. Шевченка, 45-а
до відповідача Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, 69107, м. Запоріжжя, пр. Леніна, 164
про визнання незаконним та скасування рішення № 55-рш від 21.09.2011р.
За зустрічним позовом Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, 69107, м. Запоріжжя, пр. Леніна, 164
до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Токмак Теплоенергія", 71701, Запорізька область, м. Токмак, вул. Шевченка, 45-а
про стягнення 25 000,00 грн. штрафу
Суддя Горохов І.С.
Представники:
від ТОВ "Токмак Теплоенергія": ОСОБА_1., представник дов. № б/н від 16.08.2011р.
ОСОБА_2., представник дов. № 57 від 11.01.2012р.
від Антимонопольного комітету: ОСОБА_3., представник дов. №253 від 21.12.2011р.
ОСОБА_4., представник дов. № 231 від 01.11.2011р.
Суть спору:
Розглядається первісний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Токмак Теплоенергія" до відповідача Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України про визнання незаконним та скасування рішення № 55-рш від 21.09.2011р. та зустрічний позов Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Токмак Теплоенергія" про стягнення 25 000,00 грн. штрафу.
Ухвалою господарського суду від 29.11.2011 порушено провадження у справі, її розгляд призначено на 22.12.2011. Розгляд справи відкладався.
12.12.2011 ухвалою суду була прийнята зустрічна позовна заява для спільного розгляду з первісним позовом.
В судовому засіданні 30.01.2012р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Первісний позов заявлено з наступних підстав: рішенням Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України накладено штраф на позивача за зловживання монопольним домінуючим становищем на ринку централізованого опалення. Позивач вважає, що дане рішення є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки у відповідності до законодавства оплату за фактичні втрати тепла крізь пошкоджену ізоляцію теплопостачальна організація повинна пред’являти балансоутримувачу житлових будинків. Згідно з рішенням Токмацького виконавчого комітету №250 від 27.03.2010 зобов’язання за утримання в належному стані внутрішньо будинкових мереж покладено на виконавців послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій на ПП "Чайка", КП "Контакт", КП "Центр", ДП "Токмак-Центральний"ПП "Токмак-Центр". Тобто, вказані підприємства є виконавцями послуг з утримання будинків і споруд та при будинкових територій, а не балансоутримувачами будинків, які знаходяться на їх обслуговуванні. Тому дії позивача по нарахуванню власникам квартир з індивідуальними системами опалення плати за фактичні втрати теплової енергії крізь пошкоджену ізоляцію розподільчих трубопроводів системи опалення, прокладених в місцях загального користування є правомірними, а рішення відповідача підлягає скасуванню.
Саме з вищезазначених причин позивач як відповідач за зустрічним позовом заперечує проти стягнення з нього штрафу у розмірі 25 000,00 грн.
Відповідач за первісним позовом проти задоволення первісного позову заперечив з підстав, викладених у відзиві. Зокрема зазначає, що оскаржуваним рішенням визнані дії ТОВ "Токмак теплоенергія", які полягали у виставленні власникам квартир з індивідуальним опаленням плати за опалення місць загального користування у необґрунтовано завищеному розмірі, а не за дії, як зазначає позивач, щодо неправомірності нарахування взагалі. Просить в задоволенні первісного позову відмовити, зустрічний позов задовольнити.
За клопотанням представників сторін розгляд справи здійснювався без застосування технічних засобів фіксування судового процесу.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін суд встановив наступне.
21.09.2011р. адміністративною колегією Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України прийнято рішення №55-рш по справі №02/20-11, яким визнано дії Товариства з обмеженою відповідальністю "Токмак Теплоенергія", які полягають у виставленні власникам (наймачам) квартир з індивідуальним опаленням плати за опалення місць загального користування у необґрунтовано завищеному розмірі, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим п. 2 статті 50, ч. 1 ст. 13 Закону України "Про захист економічної конкуренції", шляхом зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку централізованого опалення, у вигляді дій суб’єкта господарювання, що призвели до ущемлення інтересів споживачів, які б були неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку, та притягнуто до відповідальності у вигляді накладання штрафу у розмірі 25000 грн.
Згідно з ч. 1 ст. 60 Закону України "Про захист економічної конкуренції" заявник, відповідач, третя особа мають право оскаржити рішення органів Антимонопольного комітету України повністю або частково до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення. Цей строк не може бути відновлено.
Не погодившись з прийнятим рішенням, позивач за первісним позовом –Товариство з обмеженою відповідальністю "Токмак Тепломережа", звернувся до господарського суду з позовом про визнання незаконним та скасування вказаного рішення.
Проаналізувавши норми чинного законодавства, оцінивши докази, пояснення представників сторін, суд вважає, що первісні позовні вимоги не підлягають задоволенню у зв’язку з наступним.
Згідно з ч. 1 п. 2 Роз’яснення Президії Вищого Арбітражного суду України "Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів" №02-5/35 від 26.01.2000р. (v5_35800-00) підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації - позивача у справі.
Приписами ст. 59 Закону України "Про захист економічної конкуренції" встановлено, що підставами для зміни, скасування чи визнання недійсними рішень органів Антимонопольного комітету України є: неповне з'ясування обставин, які мають значення для справи; недоведення обставин, які мають значення для справи і які визнано встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні, обставинам справи; порушення або неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права. Порушення або неправильне застосування норм процесуального права може бути підставою для зміни, скасування чи визнання недійсним рішення тільки за умови, якщо це порушення призвело до прийняття неправильного рішення.
В обґрунтування заявлених первісних позовних вимог позивач посилається, зокрема, на неправильне застосування (тлумачення) норм матеріального права.
Відповідно до ст. 1 Господарського кодексу України, він визначає основні засади господарювання в Україні і регулює господарські відносини, що виникають у процесі організації та здійснення господарської діяльності між суб'єктами господарювання, а також між цими суб'єктами та іншими учасниками відносин у сфері господарювання.
За змістом статей 2, 8 Господарського кодексу України державні установи, не будучи суб'єктами господарювання, є учасниками господарських відносин і наділені господарською компетенцією.
Згідно зі ст. 3 Господарського кодексу України під господарською діяльністю розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність. Господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб’єкти підприємництва –підприємцями. Господарська діяльність може здійснюватись і без мети одержання прибутку (некомерційна господарська діяльність).
Відповідно до ч. 1 ст. 41 Господарського кодексу України законодавство, регулює відносини, що виникають у зв'язку з недобросовісною конкуренцією, обмеженням та попередженням монополізму у господарській діяльності, складається з цього Кодексу, закону про Антимонопольний комітет України, інших законодавчих актів.
ТОВ "Токмак теплоенергія", згідно зі Статутом, нову редакцію якого зареєстрованого 27.11.2009 виконавчим комітетом Токмацької міської ради Запорізької області. реєстраційний номер № 1 102 105 0010 000400, є юридичною особою.
Згідно з довідкою з ЄДРПОУ серії АБ № 224889 від 23.09.2010, основним видом діяльності ТОВ "Токмак теплоенергія"є постачання пари та гарячої води (код за КВЕД 40.30.0)
ТОВ "Токмак теплоенергія"отримано ліцензії НКРЕ на право здійснення господарської діяльності з:
- виробництва теплової енергії (крім теплової енергії, що виробляється на теплоелектроцентралях, когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії) - від 04.11.2010 серії АГ № 500111,
- транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами - від 04.11.2010 серії АГ № 500112,
- постачання теплової енергії - від 04.11.2010 серії АГ № 500113.
рішенням виконавчого комітету Токмацької міської ради №281 від 01.10.2009 "Про визначення виконавця послуг" виконавцем послуг з централізованого опалення в м. Токмак визначено ТОВ "Токмак теплоенергія".
Статтею 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції" визначено поняття суб'єкта господарювання, а також встановлено, що суб'єктами господарювання визнаються також органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю в частині їх діяльності з виробництва, реалізації, придбання товарів чи іншої господарської діяльності.
Таким чином, при наданні платних послуг ТОВ "Токмак теплоенергія"є суб'єктом господарювання у розумінні статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції".
рішенням адміністративної колегії Запорізького обласного тервідділення Антимонопольного комітету України від 21.09.2011 № 55-рш (що є предметом оскарження у даній справі) встановлено, що в м. Токмак значна частина власників (наймачів) квартир у багатоквартирних будинках з централізованим опаленням, в тому числі Заявники, встановили індивідуальні системи опалення та відключились від внутрішньобудинкових мереж централізованого опалення.
Згідно з пунктом 28 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених Постановою кабінету Міністрів від 21.07.2005 №630 (630-2005-п) , споживачі, які встановили у квартирі багатоквартирного будинку індивідуальні (автономні) системи опалення, оплачують послуги з централізованого опалення місць загального користування (МЗК) будинку відповідно до методики, що затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства. Наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 31.10.2006 №359 (z1237-06) затверджено Методику розрахунку кількості теплоти, спожитої на опалення місць загального користування багатоквартирних будинків, та визначення плати за їх опалення.
Згідно з пунктом 2.1.4 Методики (z1237-06) , у разі відсутності приладів обліку теплової енергії на МЗК загальна кількість теплової енергії на опалення МЗК визначається як сума кількості теплової енергії розподільчими трубопроводами системи опалення будинку, прокладеними в підвалі або на горищі (які розраховуються відповідно до Додатку 12 СНиП 2.04.05-91 "Отопление, вентилями и кондинционирование" (рос), затверджених постановою Державного комітету СРСР по будівництву та інвестиціям від 28.11.1991,зі змінами, (далі - СниП 2.04.05-92)).
Згідно з Додатком 12 СНиП 2.04.05-91, розмір втрат теплоти в прямій та зворотній магістралях, що проходить в неопалювальних приміщеннях, розраховується виходячи з того, що ці труби є теплоізольованими.
Тобто, утрати теплової енергії розподільчими трубопроводами системи опалення будинку, прокладеними в неопалювальних підвалі або на горищі, мають визначатись виключно для ізольованих магістралей.
Однак розмір втрат теплової енергії розподільчими трубопроводами, прокладеними в неопалювальних підвалі або на горищі, Товариством визнається на ділянках з порушеною ізоляцією - як для труб та стояків, відкрито прокладених в опалювальних приміщеннях, тобто у розмірі витрат теплової енергії на опалення підвалів та горищ (що за проектом є неопалювальними).
Тобто, при нарахуванні мешканцям будинків, які встановили індивідуальне опалення, до оплати виставляється обсяг втрат теплової енергії на ділянках розподільчих трубопроводів з порушеною теплоізоляцією, прокладених в неопалювальних підвалі або на горищі (відкрито прокладеними трубами та стояками). Хоча, як зазначалось раніше, згідно СНиП 2.04.05-91, для трубопроводів системи опалення, що прокладаються в неопалювальних приміщеннях, має бути передбачена теплова ізоляція.
Правилами підготовки теплових господарств до опалювального періоду, затверджених спільним наказом Міністерства палива та енергетики України та Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 10.12.2008 № 620/378, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 31.12.2008 № 1310816001 (z1310-08) , одним із заходів, необхідних для підготовки внутрішньобудинкових систем централізованого опалення, вентиляції та ГВП до експлуатації в наступному періоду системи тепло споживання споживачів (системи опалення та, вентиляції та ГВП) повинна відповідати, зокрема таким вимогам: трубопроводи системи опалення, вентиляції та ГВП повинні бути пофарбовані у відповідний колір та не мати ділянок з порушеною ізоляцією.
Відповідно до рішення виконавчого комітету Токмацької міської ради від 27.08.2010 № 250 у м. Токмак зобов'язання за утриманням в належному стані внутрішньобудинкових мереж опалення виконкомом Токмацької міськради покладено на виконавців послуг з утримання будинків і споруд та при будинкових територій: приватне підприємство "Чайка", комунальне підприємство "Контакт" Токмацької міської ради, комунальне підприємство "Центр" Токмацької міської ради, дочірнє підприємство "Токмак-Плюс" приватного підприємства "Токмак-Центр".
На підставі договорів укладених з Токмацької міською радою зазначені підприємства зобов'язані здійснювати підготовку житлового фонду до експлуатації в осінньо-зимовий період.
Також, окремо варто зазначити, що підготовка житлового фонду в осінньо-зимовий період та обслуговування внутрибудинкової системи теплозабезпечення є окремими платними послугами, які входить до переліку робіт по утриманню будинків та при будинкової території і надаються мешканцям будинків виконавцями зазначених послуг.
Тобто, Позивачем неправомірно була виставлена власникам (наймачам) квартир з індивідуальними системами опалення плату за фактичні втрати теплової енергії крізь пошкоджену ізоляцію розподільчих трубопроводів системи опалення, прокладених у підвалі.
За роз'ясненнями Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, у разі порушення теплової ізоляції на розподільчих трубопроводах системи опалення, прокладених у підвалі або на горищі, теплопостачальній організації необхідно надати припис балансоутримувачу будинку на відновлення цієї ізоляції та на відновлення роботи нагрівальних приладів на сходових клітинах будинків згідно проектів.
Матеріалами справи було встановлено, що Позивач надсилав зазначений припис, але вже після закінчення опалювального сезону 2010/2011 років.
Визначення розміру плати за опалення місць загального користування з урахуванням розміру втрат теплової енергії крізь пошкоджену ізоляцію розподільчих трубопровід системи опалення, прокладених у підвалі, призводить до необгрунтованого його завищення.
Правилами утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу від 17.05.2005 № 76, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 серпня 2005 р. за № 927/11207 (z0927-05) (далі - Правила утримання), визначено, що балансоутримувач будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд (далі - балансоутримувач) - власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом.
Згідно з пунктом 2.8 Правил утримання (z0927-05) , під час підготовки житлового фонду до сезонної експлуатації у приміщеннях, що не опалюються, слід:
- перевірити стан і зробити ремонт ізоляції труб водопроводу і каналізації, центрального опалення,
- у літній період провести роботи з відновлення зруйнованої або з заміни недостатньої теплової ізоляції труб у камерах, підземних каналах і підвалах (технічних підпіллях);
У процесі експлуатації житлових будинків пошкодження теплоізоляційних матеріалів, повинні негайно усуватись (пункт 4.9.1 Правил утримання (z0927-05) ).
Крім того, згідно з Правилами підготовки теплових господарств до опалювального періоду, затверджених спільним наказом Міністерства палива та енергетики України та Міністерством з питань житлово-комунального господарства України від 10.12.2008 № 620/378, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31.12.2008 за № 1310/16001 (z1310-08) , одним із заходів, необхідних для підготовки внутрішньобудинкових систем централізованого опалення, вентиляції та ГВП до експлуатації в наступному опалювальному періоді, є відновлення теплової ізоляції. Підготовлена до опалювального періоду система теплоспоживання споживачів (системи опалення, вентиляції та ГВП) повинна відповідати, зокрема, таким вимогам: трубопроводи систем опалення, вентиляції та ГВП повинні бути пофарбовані у відповідний колір та не мати ділянок з порушеною ізоляцією.
Отже, в разі порушення теплової ізоляції на ділянках ізольованих розподільчих трубопроводів, прокладених в підвалі або на горищі, оплату за фактичні втрати тепла крізь пошкоджену ізоляцію теплопостачальна організація повинна пред'являти балансоутримувачу будинку.
Зазначений висновок підтверджується і Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (лист від 24.06.2011 № 7/9-7181).
У м. Токмак зобов'язання за утримання в належному стані внутрішньобудинкових мереж опалення виконкомом Токмацької міськради покладено на виконавців послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій: приватне підприємство "Чайка", комунальне підприємство "Контакт", комунальне підприємство "Центр", дочірнє підприємство "Токмак - Плюс"приватного підприємства "Токмак - Центр"(рішення виконкому Токмацької міськради "Про визначення підприємств виконавцями послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій"від 27.03.2010 № 250, договори про передачу на обслуговування та ремонт житлового фонду і прибудинкової території, укладені виконкомом Токмацької міськради з цими підприємствами).
По кожному будинку виконком Токмацької міськради своїми рішеннями для вищевказаних підприємств встановив плату за послугу з обслуговування внутрібудинкових систем теплозабезпечення (крім квартир).
Таким чином, у Товариства не було правових підстав виставляти власникам (наймачам) квартир з індивідуальними системами опалення плату за фактичні втрати теплової енергії крізь пошкоджену ізоляцію розподільчих трубопроводів системами опалення, прокладених у підвалі.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про Антимонопольний комітет України", Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель.
Статтею 3 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" передбачено, що основним завданням Антимонопольного комітету України є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині:
1) здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб’єктів господарювання перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції;
2) контролю за концентрацією, узгодженими діями суб’єктів господарювання та регулюванням цін (тарифів) на товари, що виробляються (реалізуються) суб’єктами природних монополій;
3) сприяння розвитку добросовісної конкуренції;
4) методичного забезпечення застосування законодавства про захист економічної конкуренції;
5) здійснення контролю щодо створення конкурентного середовища та захисту конкуренції у сфері державних закупівель.
Відповідно до ст. 17 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" до повноважень голови територіального відділення Антимонопольного комітету України належить проводити перевірки суб'єктів господарювання, об'єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю щодо дотримання ними вимог законодавства про захист економічної конкуренції та під час проведення розслідувань за заявами і справами про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
За викладених обставин, дії ТОВ "Токмак теплоенергія", які полягають у виставленні власника (наймачам) квартир з індивідуальним опаленням плати за опалення місць загального користування у необґрунтовано завищеному розмірі, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим пунктом 2 статті 50, частиною першою статті 13 Закону України "Про захист економічної конкуренції", шляхом зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку централізованого опалення, у вигляді дій суб’єкта господарювання, що призвели до ущемлення інтересів споживача які були б неможливі за умов існування значної конкуренції на ринку.
Враховуючи вищенаведене, рішення № 55-рш від 21.09.2011р. по справі № 02/20-11 "Про порушення законодавства економічної конкуренції та накладення штрафу" прийняте Запорізьким обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України відповідно до закону, в межах його компетенції.
Визначальним в даному спорі при визначенні розміру нарахування кількості теплоти, спожитої на опалення місць загального користування багатоквартирних будинків, та визначення плати за їх опалення є розрахунок такої плати як для ізольованих магістралей, однак при перевірці тервідділенням встановлено порушення цілісності теплопроводів, а відтак є порушення Методики розрахунку та Додатку 12 СНиП 2.04.05-91 про що зазначалось вище.
Обов’язок оплати рахунків на оплату послуг з централізованого опалення місць загального користування будинку власниками квартир або балансоутримувачем будинку є другорядним та не впливає на суть виявленого порушення розрахунку.
Таким чином, доводи викладені в первісній позовній заяві не спростовують обставин встановлених рішенням адміністративної колегії Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 21.09.2011р. № 55-рш.
З урахуванням вищенаведеного, заявлені первісні позовні вимоги є необґрунтованими, документально не доведені та задоволенню не підлягають.
Розглянувши зустрічні позовні вимоги Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю штрафу за порушення законодавства про захист економічної конкуренції, накладеного рішенням адміністративної колегії Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 21.09.2011р. № 55-рш у розмірі 25000 грн., суд дійшов висновку, що вони підлягають задоволенню в повному обсязі виходячи з наступного.
21.09.2011р. адміністративною колегією Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України прийнято рішення № 55-рш, яким:
- визнано, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Токмак теплоенергія"у період з січня 2010 року по серпень 2011 року займає монопольне (домінуюче) становище на ринку централізованого опалення у територіальних (географічних) межах м. Токмак (в межах мереж обслуговування) з часткою 100%;
- визнано дії Товариства з обмеженою відповідальністю "Токмак Теплоенергія", які полягають у виставленні власникам (наймачам) квартир з індивідуальним опаленням плати за опалення місць загального користування у необґрунтовано завищеному розмірі, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим п. 2 статті 50, ч. 1 ст. 13 Закону України "Про захист економічної конкуренції", шляхом зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку централізованого опалення, у вигляді дій суб’єкта господарювання, що призвели до ущемлення інтересів споживачів, які б були неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку;
- накладено на ТОВ "Токмак теплоенергія"штраф за вказане порушення у розмірі 25000 грн.
Копія рішення адміністративної колегії тервідділення від 21.09.2011р. № 55-рш, надіслана із супровідним листом від 22.09.2011р. № 02-29.3/06-2879 на адресу ТОВ "Токмак теплоенергія"та отримана ним 26.09.2011р., про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення № 6910700971544 від 27.09.2011р.
Частиною 2 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання.
Згідно з частинами 3, 5 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу, за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу.
З урахуванням зазначеної норми закону, кінцевий термін для добровільної сплати штрафу - 28.11.2011. У зазначений термін штраф ТОВ "Токмак теплоенергія"не сплачено.
Частиною сьомою ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, органи Антимонопольного комітету України стягують штраф у судовому порядку.
В добровільному порядку ТОВ "Токмак теплоенергія"зобов'язання, встановлене рішенням адміністративної колегії тервідділення від 21.09.2011р. № 55-рш не виконано, штраф в сумі 25 000 грн. не сплачено.
Факт порушення норм чинного законодавства діями ТОВ "Токмак теплоенергія"доведено матеріалами справи.
Таким чином, заявлені зустрічні позовні вимоги є обґрунтованими, документально доведеними та підлягають задоволенню.
Судові витрати за первісним позовом покладаються на позивача за первісним позовом.
Судові витрати за зустрічним позовом покладаються на відповідача за зустрічним позовом.
Керуючись ст. ст. 49, 82- 84 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Токмак Теплоенергія"до відповідача Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України відмовити.
2. Зустрічний позов Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Токмак Теплоенергія"задовольнити.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Токмак Теплоенергія"(71701 м. Токмак Запорізької області, вул. Шевченка, 95-А, код ЄДРПОУ 35361900) до загального фонду Державного бюджету України на рахунок, відкритий в управлінні Державного казначейства України за місцем знаходження платника податків за кодом бюджетної класифікації доходів –21081100, символ звітності –106, суму штрафу в розмірі 25 000 (двадцять п’ять тисяч) грн. 00 коп. штрафу. Видати наказ.
4. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Токмак Теплоенергія"(71701 м. Токмак Запорізької області, вул. Шевченка, 95-А, код ЄДРПОУ 35361900) на користь Державного бюджету (одержувач –Державний бюджет Орджонікідзевського району, банк одержувача –ГУДКУ в Запорізькій області, № рахунку 31215206783007, МФО 813015, код ЄДРПОУ 38025409) 1411 (одну тисячу чотириста одинадцять) грн. 50 коп. судового збору. Видати наказ.
Суддя
І.С. Горохов
рішення оформлено та підписано відповідно до вимог ст. 84 Господарського процесуального кодексу України 06.02.2012р.