ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"19" грудня 2011 р.
Справа № 5027/1075/2011.
( Додатково див. постанову Львівського апеляційного господарського суду (rs21606579) ) ( Додатково див. постанову Вищого господарського суду України (rs24326236) )
За позовом Приватного підприємства "Єврофасадбуд"
до відповідачів 1. Першотравневої районної ради в м. Чернівці
2. Управління житлового господарства Першотравневої районної у місті
Чернівці ради
третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача —Колективне підприємство "Євробудсервіс"
про визнання недійсним акцепту № 137929 конкурсних торгів по закупці робіт з проведенням капітального ремонту житлового будинку № 18 "а" на вул.. Буковинській в м. Чернівці та договору про закупівлю робіт
Суддя О. Г. Проскурняк
Представники:
Від позивача –Марфіна А.І., Палій О.С.
Від відповідача –Мар’ян С.А., Когут А.І.
Від третьої особи –Гаїна В.Ф.
В засіданні приймав участь
СУТЬ СПОРУ: Приватне підприємство "Єврофасадбуд" звернулося з позовом до Першотравневої районної ради в м. Чернівці про визнання недійсним акцепту конкурсних торгів по закупці робіт з проведення капітального ремонту житлового будинку; про визнання недійсним договору про закупівлю робіт з проведення капітального ремонту житлового будинку; про зобов’язання укласти договір про закупівлю робіт з проведення капітального ремонту житлового будинку.
Ухвалою від 7 листопада 2011 року, суд залучив до участі у справі відповідачем — Управлінням житлового господарства Першотравневої районної у місті Чернівці ради.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається на те, що приймав участь в конкурсних торгах по закупівлі робіт на проведенню капітального ремонту житлового будинку АДРЕСА_1 які проводились Управлінням житлового господарства Першотравневої районної у місті Чернівці ради. За результатами торгів переможцем визначено учасника торгів КП "Євробудсервіс" з яким укладено договір про закупівлю робіт з проведення капітального ремонту житлового будинку. Позивач вважає, що акцепт пропозиції конкурсних торгів та договір про закупівлю робіт з проведення капітального ремонту житлового будинку такими, що не відповідають вимогам законодавства, оскільки неправомірно було відхилено його пропозицію з підстав недостатньої фінансової спроможності, не відповідності умовам документації конкурсних торгів щодо порушення форми "Відомості про учасника", не зазначення даних про посадових осіб учасника, не зазначення назви документа, яким затверджено Статут учасника, його номер та дата, визначення нереального строку виконання робіт.
Позивач зазначає, що документація конкурсних кредиторів містить документи про його фінансову спроможність, належним чином заповнену форму "Відомості про учасника" де вказано необхідні відомості, а також визначено реальний строк виконання робіт. Окрім того, позивач вказує, що на момент акцепту відповідачем 2. пропозиції третьої особи, закінчився строк дії ліцензії КП "Євробудсервіс".
Відповідач у відзиві на позов заперечує проти позовних вимог та зазначає, що процедура відкритих торгів проведена на підставі та в порядку визначених законом. При цьому, стверджує, що висновки відповідача стосовно недостатньої фінансової спроможності позивача зроблені на підставі поданих фінансових документів. Окрім того, з огляду на перелік будівельних робіт які необхідно провести, відповідач вважає, що позивач вказав нереальний строк терміном у 45 днів на виконання капітального ремонту будівлі.
Третя особа, у судовому засіданні пояснила, що на час подання документів на участь у торгах діяла попередня ліцензія, тому 27 липня 2011 року звернувся із заявою на отримання нової ліцензії, яка видана 25 серпня 2011 року.
Позивач повторно звернувся з клопотання про забезпечення позову, шляхом заборони виконання будівельних робіт з проведення капітального ремонту житлового будинку.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників, з’ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив:
Відповідно до протоколу №1 від 20 січня 2011 року засідання комітету з конкурсних торгів Управління житлового господарства Першотравневої районної у м. Чернівці ради щодо проведення процедури закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, вирішено визначити процедуру відкритих торгів на закупівлю робіт по капітальному ремонту житлового будинку АДРЕСА_1.
Протоколом № 3 А від 07.06.2011 року засідання комітету з конкурсних торгів Управління житлового господарства Першотравневої районної у м. Чернівці ради затверджено тендерну документацію на капітальний ремонт житлового будинку АДРЕСА_1.
Згідно оголошення Управління житлового господарства Першотравневої районної у м. Чернівці ради про проведення відкритих торгів № 03/349 від 07.06.2011 року, подання пропозицій конкурсних торгів здійснюється в строк 19.07.2011 року, розкриття пропозицій 19.07.2011 року.
Відповідно до реєстру 19.07.2011 року відповідачем 2. отримано п’ять пропозицій конкурсних кредиторів, в тому числі КП "Євробудсервіс" та ПП "Єврофасадбуд".
Згідно протоколу №4 від 19.07.20011 року відповідачем 2. проведено розкриття пропозицій конкурсних кредиторів.
Відповідно до протоколу № 5 від 03.08.2011 року відповідачем 2. відхилено пропозицію конкурсних торгів та допущення до процедури оцінки на закупівлю ПП "Єврофасадбуд" з підстав недостатньої фінансової спроможності, не відповідності умовам документації конкурсних торгів щодо порушення форми "Відомості про учасника", не зазначення даних про посадових осіб учасника, не зазначення назви документа, яким затверджено Статут учасника, його номер та дата, визначення нереального строку виконання робіт.
Згідно протоколу оцінки пропозицій конкурсних торгів № 6 від 4 серпня 2011 року встановлено, що найбільшу кількість балів отримано за пропозицією КП "Євробудсервіс". Визначено номер акцепту 137929 за яким переможцем визнано КП "Євробудсервіс".
1 вересня 2011 року між Управлінням житлового господарства Першотравневої районної у м. Чернівці ради та КП "Євробудсервіс" укладено договір № 109 на капітальний ремонт житлового будинку АДРЕСА_1.
Так, відповідно до пункту 7 частини 1 (відмова в участі у процедурі закупівлі) розділу 6 Документації конкурсних торгів на капітальний ремонт житлового будинку АДРЕСА_1, передбачено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику, учаснику попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов’язаний відхилити пропозицію конкурсних трогів ( кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника ( учасника попередньої кваліфікації ), у разі якщо учасником або учасником попередньої кваліфікації не надано документів, що підтверджують правомочність на укладення договору про закупівлю.
Згідно пункту 2 частини 1 статті 29 Закону України "Про здійснення державних закупівель" від 1 червня 2010 року № 2289-VІ, замовник відхиляє пропозицію конкурсних торгів, у разі якщо наявні підстави, зазначені у статті 17 та частині сьомій статті 28 цього Закону.
Пунктом 7 частини 1 статті 17 Закону України № 2289-VІ передбачено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику, учаснику попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов’язаний відхилити пропозицію конкурсних трогів ( кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника ( учасника попередньої кваліфікації ), у разі якщо учасником або учасником попередньої кваліфікації не надано документів, що підтверджують правомочність на укладення договору про закупівлю.
Частиною 3 статті 837 Цивільного кодексу України визначено, що для виконання окремих видів робіт, встановлених законом, підрядник (субпідрядник) зобов’язаний одержати спеціальний дозвіл.
Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2007 р. N 1396 (1396-2007-п) "Про ліцензування господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури" передбачено, що юридична особа та фізична особа (підприємець) - суб'єкти господарської діяльності (далі - суб'єкти будівельної діяльності), що мають намір провадити будівельну діяльність, повинні отримати ліцензію згідно з цим Порядком (1396-2007-п) .
Як вбачається з матеріалів справи на час акцепту пропозиції та визначення переможцем відкритих торгів КП "Євробудсервіс" (протокол оцінки пропозицій конкурсних торгів № 6 від 4 серпня 2011 року), не діяла ліцензія на здійснення будівельної діяльності КП "Євробудсервіс".
Тобто, в учасника відкритих торгів КП "Євробудсервіс" на час акцепту його пропозиції 4 серпня 2011 року не було правомочності на укладення договору про закупівлю.
За таких обставин, відповідач 2., відповідно пункту 7 частини 1 статті 17 Закону України "Про здійснення державних закупівель" від 1 червня 2010 року № 2289-VІ та пункту 7 частини 1 розділу 6 Документації конкурсних торгів, зобов’язаний був прийняти рішення про відмову КП "Євробудсервіс" у процедурі закупівлі та відхилити пропозицію конкурсних торгів. При цьому, з матеріалів справи вбачається, що згідно протоколу № 5 від 03.08.2011 року відповідачем 2. відхилено пропозицію одного із учасників торгів ( ПП "Суперприз") з підстав закінчення строку дії ліцензії.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що відповідачем 2. відкриті торги на капітальний ремонт житлового будинку АДРЕСА_1, проведені з порушенням встановленого законом порядку, у зв’язку з чим, неправомірно визначено переможця торгів КП "Євробудсервіс", а тому акцепт пропозиції конкурсних торгів, який здійснений на підставі протоколу № 6 від 4 серпня 2011 року підлягає визнанню недійсним.
Частиною 3 статті 215 Цивільного кодексу України визначено, якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).
За таких обставин, неправомірним є укладення договору № 109 від 1 вересня 2011 року на підставі протоколу № 6 від 4 серпня 2011 року.
При цьому, безпідставними є посилання відповідача 2. та третьої особи щодо подальшого переоформлення дії ліценції, як умови укладення договору на закупівлю, оскільки закон чітко визначає, що підстави відмови учаснику у процедурі закупівлі та відхилення пропозиції застосовуються саме на час проведення відкритих трогів.
Відповідно до абзацу 3 части 2 статті 31 Закону України "Про здійснення державних закупівель" від 1 червня 2010 року № 2289-VІ, замовник укладає договір про закупівлю з учасником, пропозицію конкурсних торгів якого було акцептовано.
Тому, безпідставними є вимоги позивача щодо зобов’язання відповідача 2. укласти з ним договір про закупівлю робіт, оскільки ПП "Єврофасадбуд" не є переможцем проведених відкритих торгів.
Окрім того, не підлягає задоволенню повторне клопотання про забезпечення позову, за відсутністю обґрунтувань щодо необхідності вжиття таких заходів до забезпечення позову та беззаперечних доказів стосовно того, що в майбутньому може бути утруднене чи неможливим виконання рішення господарського суду.
Керуючись статтями 4-2, 4-3, 22, 43, 49, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд —
В И Р І Ш И В :
1. Позов задовольнити частково.
2. Визнати недійсним акцепт № 137929 конкурсних торгів по закупці робіт з проведення капітального ремонту житлового будинку АДРЕСА_1.
3. Визнати недійсним договір № 109 від 1 вересня 2011 року на капітальний ремонт житлового будинку АДРЕСА_1, що укладений між Управлінням житлового господарства Першотравневої районної у м. Чернівці ради та КП "Євробудсервіс".
4. У решті позовних вимог, відмовити.
5. Відмовити у задоволенні клопотання про забезпечення позову.
6. Стягнути з Управління житлового господарства Першотравневої районної у місті Чернівці ради, код 03190863, вул. Руська,136, м. Чернівці на користь Приватного підприємства "Єврофасадбуд", код 35644324, вул.. Головна,6/10, м. Чернівці — 170,00 грн. державного мита, 157,32 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Суддя
Проскурняк О.Г.
Повне рішення складено 23 грудня 2011 року.