ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Запорізької області
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08.12.11 Справа № 22/5009/5699/11
( Додатково див. постанову Вищого господарського суду України (rs24326051) ) ( Додатково див. постанову Донецького апеляційного господарського суду (rs22038913) )
Суддя Ярешко О.В.
за позовом Комунального підприємства "Водоканал" (69002, м. Запоріжжя, вул. Артема, 61) до відповідача Публічного акціонерного товариства "Запоріжвогнетрив" (69106, м. Запоріжжя, Північне шосе/вул. Теплична, буд. 22 "Б"/1) про стягнення 55 387,76 грн. додаткової плати за скид понаднормативних забруднень Суддя Ярешко О.В.
Представники:
від позивача: ОСОБА_1., довіреність № 134 від 01.11.2011р.
ОСОБА_2., довіреність № 101 від 20.06.2011р.
від відповідача: ОСОБА_3., довіреність № 18-30 від 15.04.2011р.
СУТНІСТЬ СПОРУ:
23.09.2011р. до господарського суду Запорізької області звернулось Комунальне підприємство "Водоканал",м.Запоріжжя з позовною заявою до Публічного акціонерного товариства "Запоріжвогнетрив", м. Запоріжжя про стягнення 55 387,76 грн. додаткової плати за скид понаднормативних забруднень.
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 26.09.2011р. порушено провадження у справі № 22/5009/5699/11, судове засідання призначено на 17.10.2011р., у сторін витребувані документи і матеріали, необхідні для розгляду справи.
В судовому засіданні 17.10.2011р., на підставі ст. 77 ГПК України було оголошено перерву до 07.11.2011р.
Ухвалою суду від 07.11.2011р. розгляд справи було відкладено на 22.11.2011р. та викликано для дачі пояснень уповноваженого представника начальника ОЕЕЦ Нікольського Е.В. та заступника начальника ОЕЕЦ Трубіцина Е.В.
Ухвалою від 22.11.2011р. продовжено строк вирішення спору до 09.12.2011р. та відкладено розгляд справи 08.12.2011р.
В судовому засіданні 08.12.2011р. представники позивача підтримали свої позовні вимоги, які обумовлені наступним. Між КП "Водоканал" і ПАТ "Запоріжвогнетрив"був укладений договір № 86/4 про надання послуг з питного водопостачання та приймання стічних вод у системи каналізації (далі договір). Відповідно до п.1.1 договори сторони, окрім умов договору, керуються "Правилами прийому стічних вод підприємств в систему міської каналізації м. Запоріжжя" (далі Правила м. Запоріжжя) і "Правилами користування системами комунального водопостачання і водовідведення в містах і селищах України" (далі "Правила України"). Згідно п. 2.1.2 "Правил м. Запоріжжя", Водоканал має право проводити обстеження водопровідних і каналізаційних систем будь-якого абонента, приладів та пристроїв на них, контролювати раціональне водоспоживання і т. д., і складати акти за результатами цих обстежень. Також, у відповідності з п. 2.1.З., Водоканал має право контролювати якість, кількість і режим скидання стічних вод у будь-який час доби без представника підприємства за участю представника відповідної компетентної організації або самостійно. Порядок і періодичність відбору проб визначає КП "Водоканал"без узгодження з підприємством. Як зазначив позивач, 10.03.11р. лабораторією відділу охорони навколишнього середовища КП "Водоканал" (ВОНС) був проведений контрольний відбір проб стічних вод підприємства, що поступають в горканализацию через контрольну точку "КК"вказану в п. 3.2.8 договору. Результати хімічних досліджень даної лабораторії показали, що стічні води підприємства в контрольній точці "КК"не відповідають встановленим нормам по залізу загальному - 1,2 мг/дм3 при допустимих концентраціях (ДК) -0,65мг/дм3. Про результати хімічного аналізу стічних вод керівникові підприємства було повідомлено телефонограмою, направленою 14.03.2011р. (прийняла секретар Курдюм С.Д.). Відбір проб стічних вод було зроблено в присутності представників відповідача - в. о. начальника ТСУ ОЕЕЦ Кочина Д. С. Відповідно до п.п. 7.8, 7.10 "Правил прийому стічних вод підприємств в комунальні і відомчі системи каналізації населених пунктів України" зареєстровані Мінюстом України від 26.04.02р. №403/6693, п.п. 2.3,3.5 Інструкцій "Про встановлення і стягнення плати за скид промислових і інших стічних вод в системи каналізації населених пунктів", п. 3.2.8 договору, КП "Водоканал"було виконано розрахунок величини додаткової плати за скидання наднормативних забруднень на весь об'єм стічних вод, скинутих підприємством в мережу горканалізації через "КК", за період з 01.01.11р. по 31.03.2011р. на суму 55 387,76 грн. Пункт 9.6 "Правил, м. Запоріжжя"передбачає, що період, за який стягається плата за скидання підприємством стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій, складає не більше трьох календарних місяців. Згідно з п. 3.2.8 договору, при перевищенні складу забруднюючих речовин в стічних водах абонента, які скидаються в систему каналізації, в порівнянні з ДК, абонент вносить плату за скид наднормативних забруднень Водоканалу, у відповідності з "Правилами м. Запоріжжя"і "Правилами України". Як зазначив позивач, у відповідності с п. 7.10 "Правил України"відповідачеві була направлена претензія на суму 55 387,76 грн. з вимогою про оплату за скидання наднормативних забруднень. Відповідачеві був виставлений рахунок № 86 від 20.04.2011г. на суму 55 387,76 грн. на оплату за скидання наднормативних забруднень, згідно акту відбору проб. Як стверджує позивач, до теперішнього часу відповідач оплату не здійснив. На підставі викладеного, позивач просить стягнути з відповідача 55 387,76 грн. додаткової плати за скид понаднормативних забруднень.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив та пояснив наступне. Відповідно до п. 2.1 Правил приймання та п. 2.1 Місцевих Правил приймання водоканалу надано право, зокрема, здійснювати контроль за якістю стічних вод, що скидають підприємства, проводити обстеження водопровідних і каналізаційних систем та складати акти за результатами цих обстежень, здійснювати раптовий (в будь-який час доби), не погоджений з підприємством заздалегідь, відбір проб, проводити хімічний аналіз проб стічних вод підприємств, робити офіційні висновки про відповідність фактичних концентрацій забруднюючих речовин в стічних водах допустимим. Одночасно на підприємство (абонента) покладено відповідні обов'язки, а також захищено його права. Загальнодержавними та Місцевими Правилами приймання передбачено можливість захисту своїх прав абонентами. Таким є право перевіряти розрахунки допустимих концентрацій забруднюючих речовин в стічних водах свого підприємства, виконані водоканалом, брати участь у відборі проб стічних вод, робити паралельний відбір проб (п.п.2.3, 7.8 Правил приймання та п. 7.9 Місцевих Правил приймання). Пунктом 7.9.1 Місцевих Правил приймання визначено, що з метою контролю якості стічних вод підприємств Водоканал здійснює плановий відбір разових, а при необхідності, середньодобових проб стічної води в контрольних точках, вказаних на схемі каналізування підприємства, погодженій Водоканалом. Згідно з п.п.7.9.2-7.9.6, Додатком №3 до Місцевих Правил приймання відбір проб стічних вод підприємства проводиться представниками Водоканалу, що фіксується у спеціальному акті, що іменується "Акт відбору проб стічних вод", який підписують як представники Водоканалу, так і представник підприємства-абонента. Як зазначено у пункті 7.4 Місцевих Правил приймання, при відмові підприємства виділити відповідальну особу для відбору проб, зволіканні з допуском представника Водоканалу на територію підприємства (більш ніж на 30 хвилин після його прибуття) або створенні перешкод у відборі проб з боку представників підприємства, Водоканал складає акт про перешкоду у відборі проб в односторонньому порядку. На підставі акту Водоканал виставляє підприємству рахунок за понаднормативний скид забруднень з коефіцієнтом кратності К=5 за розрахунковий місяць, у якому було вчинене дане порушення. Відповідно до п.7.9.28 Місцевих Правил приймання матеріал пробовідбірників та посуди для проб повинен бути хімічно стійким та не змінювати склад та властивості стічної води; посуд повинен бути пронумерований та забезпечений кришкою, яка щільно закривається; проби перевозять з дотриманням необхідних умов безпеки транспортом, який забезпечує їх збереження та своєчасну доставку. Відповідальність за організацію контролю якості стічних вод підприємства несе водоканал (п. 3.3.3 Місцевих Правил приймання). Згідно з п.7.8 Правил приймання відбір контрольних проб стічних вод підприємств виконується уповноваженими представниками Водоканалу, що фіксується у спеціальному журналі або акті, який підписують як представники Водоканалу, так і представник підприємства-абонента. У разі неявки уповноваженого представника підприємства або при його відмові підписати акт останній підписується представниками Водоканалу із зазначенням прізвища представника абонента, який відмовився підписати акт. Як зазначив відповідач, з акту відбору проб стічних вод від 10.03.2011р. вбачається, що з боку відповідача він підписаний в.о. начальника ТСД ОЕЕЦ Кочиним Д.С. Між тим, у п. 3.2.9. договору від 01.01.2006р. № 86/4 уповноваженими особами, відповідальними водопостачання абонента, огляд водопровідних та каналізаційних мереж і споруд абонента, підписання усіх видів актів, виконання приписів представників водоканалу, абонентом визначено начальника ОЕЕЦ Нікольського Є.В. та заступника начальника ОЕЕЦ Трубіцину О.В. таким чином, відповідач стверджує, що відбір проб здійснювався позивачем без участі уповноваженої (відповідальної) особи відповідача. У п. 1.4 Правил приймання наведено значення терміну контрольний колодязь (КК)-колодязь на каналізаційному випуску підприємства безпосередньо перед приєднанням до збірного чи головного каналізаційного колектора. Приписами п. 1.6 Місцевих Правил приймання встановлено, що кожне підприємство повинно скидати стічні води безпосередньо у міську каналізацію або через відомчі мережі окремим випуском з обов'язковим улаштуванням контрольного колодязя, розташованого за межами підприємства в місці, яке має під'їзді дороги. Об'єднання випусків стічних вод від декількох підприємств дозволяється тільки після контрольного колодязя на випуску кожного підприємства. Як встановлено відповідальною особою ПАТ "Запоріжвогнетрив"- начальником ОЕЕЦ Нікольським Є.В., на КК ПАТ "Запоріжвогнетрив"мається випуск інших підприємств. Отже, в даному випадку здійснено відбір проб з контрольного колодязя, розташованого в порушення вимог п.1.6 Місцевих Правил. На цю обставину відповідач зазначив у відповіді від 14.06.2011р. №18-1257 на претензію від 20.04.2011р. №3210. Оскільки пропозиція відповідача позивачу стосовно проведення спільного обстеження системи водовідведення ПАТ "Запоріжвогнетрив"зокрема, на предмет визначення колодязя КК-1 як контрольного (лист від 04.10.2011р. №18-1997), залишена КП "Водоканал"без відповіді, ПАТ "Запоріжвогнетрив"провело таке обстеження в односторонньому порядку, про що складений Акт огляду від 11.11.2011р. Відповідач, також, зазначив, що листом від 14.09.2011р. №6-1859 ПАТ "Запоріжвогнетрив"звернулося до позивача стосовно перегляду схеми скиду стоків. Статтею 4 "Ідентифікація проб"ДСТУ ISO 5667-3-2001 передбачено, що посудини, що містять проби, треба маркувати у ясній і зрозумілій формі, для того, щоб сприяти ідентифікації у лабораторії без виникнення різночитань. В Акті відбору проб стічних вод від 10.03.2011р. значиться: "номер посуды для основного анализа"- "п.б.115 (V-2дм3), ст.б.120 (V-1дм3)". Як зазначив відповідач, у запереченнях на відзив позивач вказав, що проби для основного аналізу відібрані у поліетиленову та у скляну банки. В той же час у ДСТУ ISO 5667-3-2001 (зокрема, в Таблиці 1 - Головні способи консервування проб. Фізіко-хімічний і хімічний аналізи) тип посудини вказаний наступним чином: П = Пластики (тобто поліетилен, ПВХ, ПЕТ, ПТФЕ); С = Скло; БС = Боросилікатне скло. Таким чином, як стверджує відповідач, в порушення вимог ДСТУ ISO 5667-3-2001 Акт відбору проб стічних вод від 10.03.2011р. не містить відомостей в ясній і зрозумілій формі щодо посудин, що - містять проби. У протоколі аналізу стічних вод відмічено, що досліджується одна проба стічних вод (№121), відібрана 10.03.2011р. (в той час як для основного аналізу було відібрано дві проби: №№115, 120). Протокол не містить відомостей про час приймання проб лабораторією та час проведення дослідження, умови їх зберігання до проведення дослідження. Оскільки Протокол не містить дати його складання, а позивач повідомив відповідача про результати аналізів відібраної 10.03.2011р. проби стічних вод телефонограмою від 14.03.2011р., на думку відповідача, це свідчить про те, що між відбором проб та їх дослідженням пройшов значний час. Як в акті відбору проб стічних вод від 10.03.2011р., так і в протоколі аналізу стічних вод відсутні посилання на методики, національні стандарти, якими керувалися відповідні спеціалісти. Як зазначив відповідач, позивачем дослідження проби відповідача щодо заліза проведено із застосуванням методики КНД 211.1.4.040-95 "Методика фотометричного визначення заліза (III) та заліза (II, III) з сульфатсаліциловою кислотою в стічних водах". Поряд з тим вказана методика за галуззю застосування призначена для очищених стічних вод. Як зазначив відповідач, води відповідача є неочищеними стічними водами. Таким чином, використання певної методики за невідповідності галузі застосування є порушенням відповідного КНД. На підставі викладеного, відповідач просить відмовити у задоволені позовних вимог.
За клопотанням представників сторін судовий процес вівся без застосування засобів технічної фіксації.
Розгляд справи закінчено 08.12.2011р. оголошенням вступної та резолютивної частин рішення.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представників сторін, суд
ВСТАНОВИВ:
01.01.2006р. між Комунальним підприємством "Водоканал"(надалі –Водоканал) та Відкритим акціонерним товариством "Запоріжвогнетрив"(відповідно до п. 1.1. статуту позивача, Публічне акціонерне товариство "Запоріжвогнетрив"є новим найменуванням Відкритого акціонерного товариства "Запоріжвогнетрив"відповідно до вимог Закону України "Про акціонерні товариства" (514-17) ) (надалі –абонент) був укладений договір № 86/4 про надання послуг з питного водопостачання та приймання стічних вод у системи каналізації (надалі –договір).
Відповідно до п. 1.1. договору, Водоканал забезпечує абоненту подачу питної води на господарсько-питні, побутові та технічні потреби, а також приймання стічних вод по майданчикам м. Запоріжжя, вул. Північне шосе, 1 –Виробництво вул. Л. Чайкіної - будинок культури. При цьому сторони керуються Законом України "Про питну воду та питне водопостачання" від 10 січня 2002р. (2918-14) №2918-111, діючими "Правилами користування системами комунального водопостачання і водовідведення в містах і селищах України", затверджених наказом Держжиткомгоспа України від 1 липня 1994р. №65 (z0165-94) , далі за текстом цього договору "Правила користування ...", "Правилами приймання стічних вод підприємств в комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України", затверджених наказом Держбуду України від 19 лютого 2002р. №37 (z0403-02) , далі за текстом цього договору "Правила приймання ..." "Інструкцією про встановлення та стягнення плати за скидання промислових та інших стічних вод в системи каналізації населених пунктів", зареєстрованого Міністерством Юстиції України 26 квітня 2002р. №402/6690 (z0402-02) , далі за текстом цього договору "Інструкція ...", "Правила приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м.Запоріжжя", затверджених рішенням виконавчого комітету міської ради № 167 від 29.05.03р., далі за текстом цього договору "Правила приймання... м.Запоріжжя", "Правилами експлуатації та технічними вимогами до приладів обліку питної, технічної води, промислових та госпфекальних стоків" від 20.12.1993р., далі за текстом цього договору "Правила експлуатації ...", ГОСТом на воду питну 2874-82, ДБН 360-92, СНіП 2.04.02-84, "Правилами технічної експлуатації систем комунального водопостачання і каналізації населених пунктів України" КДП 204-12 Укр. 242-95.
Згідно із п. 3.2.8. договору, абонент зобов’язаний виконувати скид стоків, якість яких в контрольних точках КК –виробничий майданчик по вул. Північне шосе/вул. Теплична, буд. 22 "Б"/1 повинна відповідати вимогам "Правил приймання стічних вод підприємств в комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України", "Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя"і допустимим концентраціям (надалі –ДК).
Допустимі концентрації забруднюючих речовин, що скидаються в міську каналізацію, додаються (додаток № 1 до п. 3.2.8.).
При перевищенні складу забруднюючих речовин в стічних водах абонента, які скидаються в систему каналізації, в порівнянні з ДК, абонент вносить плату за скид наднормативних забруднень Водоканалу, у відповідності з "Правилами приймання …", "Правилами приймання … м. Запоріжжя", "Інструкцією про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод в системи каналізації населених пунктів".
Пунктом 1.2. Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджених наказом Держбуду України від 19.02.2002р. № 37 (z0403-02) передбачено, що ці правила поширюються на комунальні підприємства водопровідно-каналізаційного господарства міст і селищ України та інші підприємства, що мають на балансі системи місцевого водопроводу та каналізації (далі - Водоканали), та на всі підприємства, установи, організації незалежно від форм власності й відомчої належності, які скидають свої стічні води в системи каналізації населених пунктів (далі - Підприємства).
У пункті 2.1. цих правил зазначено, що Водоканали мають право, зокрема: розробляти, погоджувати та представляти на затвердження виконавчим органам рад місцеві Правила приймання стічних вод підприємств, а також зміни і доповнення до них; контролювати якість, кількість та режим скиду стічних вод підприємств; пред'являти Підприємствам у встановленому порядку рахунки за скид понаднормативних забруднень із застосуванням коефіцієнта кратності, який враховує рівень небезпеки скинутих забруднень, при порушенні як цих Правил, так і місцевих Правил приймання; пред'являти Підприємствам претензії та позови (в установленому порядку) щодо відшкодування збитків, заподіяних системам комунальної каналізації, а також виставляти рахунки за скид понаднормативних забруднень.
У відповідності до п. 1.5. Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, на підставі цих Правил та Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових стічних вод у системи каналізації населених пунктів (далі - Інструкція) Водоканали розробляють місцеві Правила приймання стічних вод підприємств у систему каналізації населеного пункту (далі - місцеві Правила приймання), у яких установлюються допустимі концентрації (далі - ДК) для кожної забруднюючої речовини, що може скидатися Підприємствами в систему каналізації, а також відображаються місцеві особливості приймання стічних вод Підприємств у міську каналізацію.
Місцеві Правила приймання є обов'язковими для всіх Підприємств, яким Водоканали надають послуги з водовідведення та які розташовані на території даної місцевої ради (п. 1.6. Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України).
Як передбачено п. 1.7. зазначених правил, Водоканали встановлюють кожному конкретному Підприємству режими і нормативи скиду забруднюючих речовин у систему каналізації населеного пункту, які не підлягають погодженню з місцевими органами Мінекоресурсів та МОЗ України.
рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради № 167 від 29.05.2003р. вирішено затвердити Правила приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя.
У відповідності до п. 2.1.2. Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя (надалі –Правила Запоріжжя), Водоканал має право проводити обстеження водопровідних та каналізаційних систем будь-якого абонента, приладів та пристроїв на них, контролювати раціональне водоспоживання і т. д., та складати акти за результатами цих обстежень.
Як зазначено у п. 2.1.3. Правил Запоріжжя, Водоканал, також, має право контролювати якість, кількість та режим скиду стічних вод у будь-який час доби без представника Підприємства з участю представника відповідної компетентної організації або самостійно. Порядок та періодичність відбору проб визначає Водоканал без погодження Підприємства.
Додатком № 1 до п. 3.2.8. договору № 86/4 від 01.01.2006р. сторони передбачили допустимі концентрації забруднюючих речовин у січних водах, що скидаються підприємствами у міську систему каналізування, у яких, зокрема, передбачено, що допустимі концентрації заліза загального для підприємств, стічні води яких надходять до ЦОС-1 –0,65 мг/дм.
У відповідності до п. 7.8. Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, з метою контролю якості стічних вод Підприємств Водоканал здійснює відбір разових проб. Виявлені в цих пробах перевищення ДК забруднюючих речовин у стічних водах є підставою для нарахування плати за скид понаднормативних забруднень. Відбір контрольних проб стічних вод Підприємств виконується уповноваженими представниками Водоканалу, що фіксується у спеціальному журналі або акті, який підписують як представники Водоканалу, так і представник Підприємства-абонента.
У разі неявки уповноваженого представника Підприємства або при його відмові підписати акт останній підписується представниками Водоканалу із зазначенням прізвища представника абонента, який відмовився підписати акт.
10.03.2011р. Лабораторією стічних вод відділу навколишнього середовища КП "Водоканал"в особі: лаборантів Васильченко В.К. та Чернеги А.Г. у присутності представника ПАТ "Запоріжвогнетрив" - в.о. начальника ТСУ ОЕЕЦ Кочина Д.С. був проведений контрольний відбір проб стічних вод відповідача, що підтверджується актом відбору проб стічних вод від 10.03.2011р. Цей акт був переданий Кочину Д.С., про що в акті зроблено відмітку.
Результати аналізу відібраної проби показали, що стічні води відповідача не відповідають встановленим нормам по залізу загальному, оскільки у стічних водах відповідача заліза загального виявлено 1,2 мг/дм3, що підтверджується протоколом аналізу стічних вод.
Відповідно до п. 7.10. Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, при виявленні перевищення ДК забруднень, установлених договором або місцевими Правилами приймання, Водоканал після закінчення аналізу направляє Підприємству повідомлення про виявлене перевищення ДК забруднень (листом або телефонограмою) у термін, визначений місцевими Правилами приймання, але не більше 15 днів. Протягом шестимісячного терміну після виявлення перевищення ДК Водоканал згідно з Господарським процесуальним кодексом України (1798-12) направляє Підприємству претензію, до якої додаються: копія акта про відбір проби, копія результатів аналізу стічних вод, розрахунок величини додаткової плати за скид стічних вод (передаються лише ті документи, що відсутні на Підприємстві).
Як зазначив позивач, про результати аналізу стічних вод відповідача було повідомлено телефонограмою від 14.03.2011р., що не заперечується відповідачем.
На підставі акту відбору проб стічних вод від 10.03.2011р. та протоколу аналізу стічних вод, позивачем зроблений розрахунок величини додаткової плати за скид наднормативних забруднень у систему каналізації м. Запоріжжя, відповідно до якого, розмір додаткової плати за скид понаднормативних забруднень складає 55 387,76 грн.
Позивачем 20.04.2011р. на додаткову оплату за скид понаднормативних забруднень виставлений відповідачу рахунок № 86 на суму 55 387,76 грн.
Претензія з вимогою оплати 55 387,76 грн. додаткової плати за скид понаднормативних забруднень, протокол аналізу стічних вод, розрахунок величини додаткової вартості та рахунок № 86 були направлені на адресу відповідача 28.04.2011р., про що свідчить опис вкладення та фіскальний чек № 7318 від 28.04.2011р.
Відповідач сплачувати 55 387,76 грн. додаткової плати за скид понаднормативних забруднень відмовився.
В обґрунтування своїх заперечень проти позову відповідач, зокрема, зазначив, що враховуючи вимоги п. 3.2.9. договору, відбір проб здійснювався позивачем без участі уповноваженої (відповідальної) особи відповідача.
Пунктом 3.2.9. договору передбачено, що відповідальними особами (особами їх заміщаючими) за водопостачання абонента, зберігання пломб на водо лічильних вузлах, вводах та водопровідних мережах абонента, забезпечення безпечних умов праці при проведенні робіт по зняттю показників облікових приладів, огляду водолічильних вузлів, вводів водопроводу, водопровідних та каналізаційних мереж і споруд абонента, підписання усіх видів актів, виконання приписів представників Водоканалу, абонент призначає начальника ОЕЕЦ Нікольського Є.В. та заступника начальника ОЕЕЦ Трубіцину О.В. При зміні відповідальних осіб та осіб їх заміщаючих, абонент повідомляє про це Водоканалу письмово у триденний термін, на підставі чого між сторонами по договору укладається додаткова угода.
Акт відбору проб стічних вод від 10.03.2011р. зі сторони відповідача підписаний в.о. начальника ТСУ ОЕЕЦ Кочиним Д.С. При цьому, відповідач не заперечує того, що Кочин Д.С. є працівником Публічного акціонерного товариства "Запоріжвогнетрив".
Позивач з цього приводу зазначив, що акт відбору проб стічних вод від 10.03.2011р. зі сторони відповідача підписаний Кочиним Д.С. у зв’язку із тим, що передбачені п. 3.2.9. договору представники відповідача, на час відбору проб були відсутні.
Пунктом 2.4.3. Правил Запоріжжя передбачено, що Підприємство зобов’язано призначити відповідальну особу за організацією проведення контролю якості та кількості стічних вод у будь-який час доби з правом підпису акту відбору проб. У разі відсутності такого працівника у момент відбору проб акт має право підписати інший працівник Підприємства.
Також, відповідач стверджує, що відповідальною особою ПАТ "Запоріжвогнетрив"- начальником ОЕЕЦ Нікольським Є.В. встановлено, що на контрольній точці "КК"відповідача мається випуск інших підприємств, у зв’язку із чим здійснено відбір проб з контрольного колодязя, розташованого в порушення вимог п. 1.6. Місцевих правил.
Однак, зазначене спростовується п.3.2.8. договору, яким передбачено, що у відповідача не має стічних вод, які надходять від інших підприємств (організацій) через мережі відповідача в контрольних точках.
Окрім того, відповідач зазначив, що використання позивачем при дослідженні проби відповідача щодо заліза загального Методики КНД 211.1.4.040-95 "Методики фотометричного визначення заліза (ІІІ) та заліза (ІІ, ІІІ) з сульфат саліциловою кислотою в стічних водах"є порушенням відповідного КНД, оскільки води відповідача є неочищеними стічними водами.
З цього приводу слід зазначити, що зазначена Методика не містить виключного переліку видів стічних вод, до яких її слід застосовувати.
До того ж, відповідач не зміг пояснити, яку саме Методику, на його думку, слід застосовувати в даному випадку.
Таким чином, заперечення відповідача спростовуються вищенаведеним.
З викладеного вбачається, що позивач правомірно звернувся до відповідача з вимогою про сплату 55 387,76 грн. додаткової плати за скид понаднормативних забруднень.
Відповідач доказів сплати 55 387,76 грн. додаткової плати за скид понаднормативних забруднень не надав.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги позивача обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Згідно зі ст. ст. 44, 49 ГПК судові витрати, покладаються на відповідача, оскільки спір доведено до суду з його вини.
Керуючись ст. ст. 44, 49, 82, 84, 85 ГПК України, суд
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги Комунального підприємства "Водоканал" до Публічного акціонерного товариства "Запоріжвогнетрив" задовольнити повністю.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Запоріжвогнетрив" (69106,м. Запоріжжя, Північне шосе/вул. Теплична, буд. 22 "Б"/1, код ЄДРПОУ 13857564) на користь Комунального підприємства "Водоканал" (69002, м. Запоріжжя, вул. Артема, 61, код ЄДРПОУ 03327121) 55 387 (п’ятдесят п’ять тисяч триста вісімдесят сім) грн.76 коп. додаткової плати за скид понаднормативних забруднень, 553 (п’ятсот п’ятдесят три) грн. 88 коп. державного мита та 236 (двісті тридцять шість) грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Суддя
О.В. Ярешко
рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підпису.
рішення оформлене і підписане згідно із вимогами ст. 84 ГПК України 26.12.2011р.
26.12.2011