ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
09.11.11р.
Справа № 5/298-08
( Додатково див. постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду (rs21211810) )
За позовом: прокурора м. Кривого Рогу Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ
До відповідача: публічного акціонерного товариства "АрселорМіттал Кривий Ріг", м. Кривий Ріг Дніпропетровської області
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача : Криворізька міська рада, м. Кривий Ріг Дніпропетровської області
Про: стягнення 139 973,79 грн.
Суддя: Євстигнеєва Н.М.
Секретар судового засідання: Ворошило О.М.
Представники:
Від позивача : ОСОБА_1, довіреність від 24.06.2011 року №96, представник
Від відповідача : ОСОБА_2, довіреність від 13.10.2011 року №85-310 юр, заступник директора - начальник управління захисту атмосферного повітря служби з охорони навколишнього середовища; ОСОБА_3., довіреність від 11.05.2011 року №85-141юр, представник
Від третьої особи : не з'явився
В засіданні брали участь : Зіма В.Б., прокурор відділу прокуратури Дніпропетровської області, посвідчення №117
СУТЬ СПОРУ:
Прокурор м. Кривого Рогу Дніпропетровської області звернувся до суду з позовом в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Дніпропетровській області, яким просить стягнути з відкритого акціонерного товариства "АрселорМіттал Кривий Ріг" шкоду у розмірі 139 973,79 грн., судові витрати покласти на відповідача.
Позовні вимоги мотивовані тим, що при проведенні перевірки Державною екологічною інспекцією в Дніпропетровській області зафіксовано порушення відкритим акціонерним товариством "АрселорМіттал Кривий Ріг" вимог ст.ст. 10, 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" та завдано державі шкоду у розмірі 139 973,79 грн.
Прокурор зазначає, що у період з 09.06.2008 року по 27.06.2008 року при проведенні перевірки Державною екологічною інспекцією в Дніпропетровській області було зафіксовано невиконання заходу по досягненню нормативів ГДВ на джерелі №375 ФСЛЦ, а саме заходами по досягненню нормативів ГДВ у 4 кварталі 2007 року було передбачено виконати реконструкцію газоочистки за піччю ДПС-3а з введенням в експлуатацію у зв'язку з реконструкцією газоочисток (дж. № 370, 375, 398) нового джерела №407. Відсутній дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від піччі ДСП-3а ФСЛЦ (дж. №375).
Інструментальними вимірами, проведеними відділом екологічного та інструментально-лабораторного контролю Державної екологічної інспекції в Дніпропетровській області 25.06.2008 року від піччі ДСП-3а ФСЛЦ після ГОУ (дж.№ 375) зафіксовано середню концентрацію викиду пилу неорганічного, який містить двоокис кремнію у % нижче 20 (д-т) 0,024 г/м3 при об'ємній витраті газоповітряної суміші 10,182 м3/сек., середню концентрацію викиду діоксиду азоту 0,044 г/м3 при об'ємній витраті газоповітряної суміші 10,182 м3/сек., середню концентрацію викиду оксиду вуглецю 0,296 г/м3 при об'ємній витраті газоповітряної суміші 10,182 м3/сек., середню концентрацію викиду сірчистого ангидриду 0,005 г/м3 при об'ємній витраті газоповітряної суміші 10,182 м3/сек..
Таким чином, від піччі ДСП-3а ФСЛЦ (дж. №375) потужність викиду пилу неорганічного, який містить двоокис кремнію у % нижче 20 (д-т) становить 0,179 г/сек. (з урахуванням похибки), і є наднормативним викидом оскільки норматив ГДВ - 0., потужність викиду діоксиду азоту становить 0,402 г/сек. (з урахуванням похибки), і є наднормативним викидом оскільки норматив ГДВ - 0., потужність викиду оксиду вуглецю становить 2,677 г/сек. (з урахуванням похибки), і є наднормативним викидом оскільки норматив ГДВ - 0., потужність викиду сірчистого ангидриду становить 0,046 г/сек. (з урахуванням похибки), і є наднормативним викидом оскільки норматив ГДВ - 0.
Відповідно до п.5.1; 5.1.2; 5.2; 5.4; 5.5; 5.6; 5.7; 6.1; 6.3; 7.1-7.3 Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, які заподіяні державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 18.05.1995 року №38 (z0157-95) та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 29.05.1995 року за №157/693 (z0157-95) , проведено розрахунок збитків, який становить 139 973,79 грн.
Представник позивача позовні вимоги прокурора підтримує та просить їх задовольнити у повному обсязі.
Відповідач проти позову заперечує, посилаючись на те, що приписом Державного управління екології та природних ресурсів в Дніпропетровській області від 22.11.2006 року №4-1715-8-2 термін дії дозволу №123131 від 07.04.2006 року було продовжено до кінця 4-го кварталу 2008 року про що позивачу на момент проведення перевірки було відомо.
До проведення позивачем вищезазначеної перевірки відповідачем були розроблені та погоджені з Дніпропетровською обласною радою та Криворізькою міською радою нові технічні рішення щодо будівництва нових, прогресивних і більш ефективних централізованих газо-пилоочисних споруд замість раніше передбачених (листи №6/25-3001 від 25.12.2007 року і №2901-10 від 29.01.2008 року), при цьому строк їх реалізації встановлено: 4-й квартал 2008 року, тобто терміни реалізації раніше передбачених природоохоронних заходів були продовжені. Відповідач зазначає, що в результаті проведення заходів та впровадження нових, прогресивних і більш ефективних централізованих газо-пилоочисних споруд при реконструкції газоочистки за печами ДСП-6, ДСП-3а, ДСП-25,12 (джерела №370,375,398) ФСЛЦ досягнутий вагомий ефект, а саме: зменшення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря в кількості 30,9 тон в рік.
Відповідач зазначає, що при розгляді справи №2а-7765/08/0470 встановлені наступні обставини: наявність у відповідача чинного на 2008 рік дозволу на викиди з джерел №370, №375, №398 від електропечей ДСП-6, ДСП-3а, ДСП-25,12 ФСЛЦ; перенесення термінів виконання заходів по реконструкції газоочисток від цих джерел до кінця 2008 року; відсутність негативного впливу зазначених джерел викидів на навколишнє природне середовище; і як результат - відсутність з боку відповідача порушень вимог ст. 10, 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря".
Відповідач також просить здійснити заміну відповідача у справі відкритого акціонерного товариства "АрселорМіттал Кривий Ріг" його правонаступником публічним акціонерним товариством "АрселорМіттал Кривий Ріг".
Враховуючи, що відкритим акціонерним товариством "АрселорМіттал Кривий Ріг" приведено назву відповідно до вимог Закону України "Про акціонерні товариства" (514-17) , господарський суд вважає за необхідне привести назву у відповідність до його правовстановлюючих документів та зазначити назву відповідача - публічне акціонерне товариство "АрселорМіттал Кривий Ріг".
Представник Криворізької міської ради у судове засідання 09.11.2011 року не з'явився, однак 18.10.2011 року від Криворізької міської ради надійшли пояснення, згідно яких просить позовні вимоги прокурора м. Кривого Рогу до відкритого акціонерного товариства "АрселорМіттал Кривий Ріг" про стягнення 139 973,79 грн. задовольнити у повному обсязі. Третя особа зазначає, що на момент подання позову відповідачем заподіяна шкода державі, яка на даний момент не відшкодована, крім того, відповідно до ст. 69 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації, як правило у повному обсязі, без застосування норм зниження розмірів стягнення незалежно від збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів (а.с. 97).
Розгляд справи був відкладений з 28.09.2011 року на 19.10.2011 року, з 19.10.2011 року на 09.11.2011 року.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 19.10.2011 року строк вирішення спору був продовжений на 15 днів до 16.11.2011 року.
В судовому засіданні 09.11.2011 року оголошені вступна та резолютивна частини рішення.
Заслухавши пояснення представників сторін та прокурора відділу прокуратури Дніпропетровської області, дослідивши матеріали справи, господарський суд, -
В С Т А Н О В И В:
Відповідно до п.п. 4.1.а, 5.9 Положення про Державну екологічну інспекцію у Дніпропетровській області на неї покладена функції державного контролю за додержанням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища та вжиття заходів щодо відшкодування втрат і збитків унаслідок порушень вимог вказаного законодавства.
У період з 09 по 27 червня 2008 року Державною екологічною інспекцією у Дніпропетровській області проведено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства відкритим акціонерним товариством "АрселорМіттал Кривий Ріг", за наслідками якої складений акт (а.с. 13-19).
При проведені перевірки, Державною екологічною інспекцією в Дніпропетровській області було зафіксовано невиконання відкритим акціонерним товариством "АрселорМіттал Кривий Ріг" заходу по досягненню нормативів ГДВ на джерелі №375 ФСЛЦ, а саме заходами по досягненню нормативів ГДВ у 4 кварталі 2007 року було передбачено виконати реконструкцію газоочистки за піччю ДСП-3а з введенням в експлуатацію в зв'язку з реконструкцією газоочисток (дж. №370,375, 398) нового джерела №407 чим порушено вимоги ст. 10 Закону України "Про охорону атмосферного повітря". Також перевіркою встановлено відсутність дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від піччі ДСП-За ФСЛЦ (дж.№ 375) чим встановлено порушення відкритим акціонерним товариством "Арселор Міттал Кривий Ріг" вимог ст. 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря".
18 червня 2008 року державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища в Дніпропетровській області складений протокол №3044 про адміністративне правопорушення начальником ФСНЦ ВАТ "АрселорМіттал Кривий Ріг" Бабічевим Олександром Віталійовичем ст. 10 Закону України "Про охорону атмосферного повітря".
Постановою про накладення адміністративного стягнення №3044 від 19.06.2008 року за порушення ст.ст. 10, 53 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" на Бабічева Олександра Віталійовича накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 136 грн. (а.с 27).
25.06.2008 року відділом інструментально лабораторного контролю Державної екологічної інспекції в Дніпропетровській області проведені інструментальні виміри від піччі ДСП-3а ФСЛЦ після ГОУ (дж.№ 375), в ході яких зафіксовано середню концентрацію викиду пилу неорганічного, який містить двоокис кремнію у % нижче 20 (д-т) 0,024 г/м3 при об'ємній витраті газоповітряної суміші 10,182 м3/сек., середню концентрацію викиду діоксиду азоту 0,044 г/м3 при об'ємній витраті газоповітряної суміші 10,182 м3/сек., середню концентрацію викиду оксиду вуглецю 0,296 г/м3 при об'ємній витраті газоповітряної суміші 10,182 м3/сек., середню концентрацію викиду сірчистого ангидриду 0,005 г/м3 при об'ємній витраті газоповітряної суміші 10,182 м3/сек..
Таким чином, від піччі ДСП-3а ФСЛЦ (дж.№ 375) потужність викиду пилу неорганічного, який містить двоокис кремнію у % нижче 20 (д-т) становить 0,179 г/сек. (з урахуванням похибки), і є наднормативним викидом оскільки норматив ГДВ - 0., потужність викиду діоксиду азоту становить 0,402 г/сек. (з урахуванням похибки), і є наднормативним викидом оскільки норматив ГДВ - 0., потужність викиду оксиду вуглецю становить 2,677 г/сек. (з урахуванням похибки), і є наднормативним викидом оскільки. норматив ГДВ - 0., потужність викиду сірчистого ангидриду становить 0,046 г/сек. (з урахуванням похибки), і є наднормативним викидом оскільки норматив ГДВ - 0.
Відлік часу роботи джерела №375 від піччі ДСП-3а ФСЛЦ відкритого акціонерного товариства "АрселорМіттал Кривий Ріг" в наднормативному режимі було взято з урахуванням п.6.3 Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, які заподіяні державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 18.05.1995 року №38 (z0157-95) та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 29.05.1995 року за №157/693 (z0157-95) .
Копії довідок відкритого акціонерного товариства "АрселорМіттал Кривий Ріг" про часи роботи піччі ДСП-За ФСЛЦ (дж.№ 375) в наднормативному режимі та за період з 01.04.2008 року по 25.06.2008 року (дата проведення інструментальних вимірів) знаходяться в матеріалах справи –а.с. 11, 12.
Розрахунок розмірів відшкодування збитків за наднормативні викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, виконаний згідно п.п.5.1; 5.1.2; 5.2;5.4; 5.5.; 5.6; 5.7; 6.1; 6.3; 7.1-7.3 Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, які заподіяні державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 18.05.1995 року №38 (z0157-95) та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 29.05.1995 року за №157/693 (z0157-95) (а.с. 9-10). Відповідно до вказаного розрахунку розмір збитків складає 139 973,79 грн.
Прокурор просить стягнути з відповідача шкоду, заподіяну наднормативними викидами забруднюючих в атмосферне повітря у розмірі 139 973,79 грн., проти чого останній заперечує, що є причиною спору.
Таким чином, предмет спору свідчить, що між сторонами по справі виникли цивільні відносини відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок порушення відповідачем законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
Розглянувши позовні вимоги, господарський суд вважає їх такими, що підлягають задоволенню з огляду на наступне.
Згідно зі ст. 13 Конституції України, земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, є об'єктами права власності українського народу. Від імені українського народу права власника здійснюють органи державної влади.
Згідно ст. 15 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" забезпечення реалізації екологічної політики України, контроль за додержанням законодавства про охорону навколишнього природного середовища належить до повноважень екологічних інспекцій, в зв'язку з чим органом уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах є державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області.
Відповідно до ч.4 ст. 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" підприємства, установи, організації та громадяни України, а також іноземні юридичні та фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати шкоду, завдану внаслідок порушення вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.
Шкода, завдана порушенням законодавства про охорону атмосферного повітря, підлягає відшкодуванню у порядку та розмірах, встановлених законом (ст. 34 закону України "Про охорону атмосферного повітря".
Згідно з п.3 ч.2 ст. 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов'язків є, зокрема, завдання майнової (матеріальної) шкоди іншій особі. Відшкодування збитків є одним із способів захисту цивільних прав (п.8 ч.2 ст. 16 Цивільного кодексу України). Держава в особі уповноважених органів також може бути учасником цивільних відносин (ч.2 ст. 2 Цивільного кодексу України), в тому числі відносин відшкодування шкоди.
Відповідно до ст. 1166 Цивільного кодексу України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правом фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Розглядаючи спір про відшкодування заподіяної шкоди, суд повинен з'ясувати наявність у діях відповідача складу цивільного правопорушення, що включає неправомірність поведінки, наявність матеріальних втрат та їх розміру (збитків), причинного зв'язку між неправомірною поведінкою та заподіяними збитками.
Як вбачається з матеріалів справи, відкрите акціонерне товариство "АрселорМіттал Кривий Ріг" зверталося до адміністративного суду із позовом про встановлення відсутності компетенції ДЕІ в Дніпропетровській області щодо здійснення перевірки господарської діяльності позивача на предмет додержання вимог природоохоронного законодавства, проведеної в період з 09.06.2008 року по 27.06.2008 року; визнання неправомірними дій ДЕІ в Дніпропетровської області щодо проведення в період з 09.06.2008 року по 27.06.2008 року на ВАТ "АрселорМіттал Кривий Ріг" перевірки на предмет додержання вимог природоохоронного законодавства та складання акту перевірки вимог природоохоронного законодавства від 09-27 червня 2008 року.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.03.2009 року по справі №2а-7763/08/0470 відмовлено в задоволенні адміністративного позову відкритого акціонерного товариства "АрселорМіттал Кривий Ріг" до Державної екологічної інспекції в Дніпропетровській області про встановлення відсутності компетенції та визнання дій неправомірними.
Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 24.02.2010 року постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.03.2009 року по справі №2а-7763/08/0470 залишено без змін.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 03.02.2011 року постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.03.2009 року по справі №2а-7763/08/0470 та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 24.02.2010 року залишено без змін.
Під час розгляду адміністративної справи встановлено, що перевірка, яка проводилася з 09.06.2008 року по 27.06.2008 року, є плановою, та ці обставини підтверджені планом заходів з виконання покладених на Державну екологічну інспекцію в Дніпропетровській області завдань на II квартал 2008 року, а також наказом Державної екологічної інспекції в Дніпропетровській області від 07.05.2008 року № 293-П. Отже, обґрунтування відкритим акціонерним товариством "АрселорМіттал Кривий Ріг" незаконності дій Державної екологічної інспекції в Дніпропетровській області є безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню.
Державною екологічною інспекцією в Дніпропетровській області проведений розрахунок компенсації збитків визначається за формулою
3 = Міх 1,1 х П х Аі х Кт х Кзі, де:
З - розмір компенсації збитків, грн.;
Мі –маса і-тої забруднюючої речовини, що викинута в атмосферне повітря понаднормативно, т;
1,1 х П - базова ставка компенсації збитків в частках мінімальної заробітної плати (П) за одну тону умовної забруднюючої речовини, грн./т;
Аі - безрозмірний показник відносної небезпечності і-тої забруднюючої речовини
Кзі - коефіцієнт, що залежить від рівня забруднення атмосфери населеного пункту і-тою забруднюючою речовиною
Кт- коефіцієнт, що враховує соціально-екологічні особливості.
Розмір відшкодування збитків за наднормативний викид: пилу неорганічного, який містить двоокис кремнію у % нижче 20 (д-т) від піччі ДСП-3а ФСЛЦ (дж.№ 375): за період з 01.01.08р. по 31.03.08р. складає: Зі= 0,528x1,1x515x6,66x1,94x2,66 = 10 279,96грн.; за період з 01.04.08 р. по 25.06.08 р. складає: 3і= 0,381x1,1x525x6,66x1,94x2,66 = 7 561,96 грн.
Розмір відшкодування збитків за наднормативний викид діоксиду азоту від піччі ДСП-3а ФСЛЦ (дж.№ 375): за період з 01.01.08 р. по 31.03. 08 р. складає: Зі= 1,19x1,1x515x25x1,94x1,25 = 40 869,43 грн.; за період з 01.04.08 р. по 25.06. 08 р. складає: Зі= 0,857x1,1x525x25x1,94x1,25= 30 004,37 грн.
Розмір відшкодування збитків за наднормативний викид оксиду вуглецю від піччі ДСП-За ФСЛЦ (дж.№ 375): за період з 01.01.08 р. по 31.03.08 р. складає: Зі= 7,9x1,1x515x3,33x1,94x1,0 = 28 911,66 грн.; за період з 01.04.08 р. по 25.06.08 р. складає:3і= 5,684x1,1x525x3,33x1,94x1,0= 21 205,67 грн.
Розмір відшкодування збитків за наднормативний викид сірчистого ангідриду від піччі ДСП-3а ФСЛЦ (дж.№ 375): за період з 01.01.08 р. по 31.03.08р. складає: Зі= 0,136x1,1x515x20x1,94x0,22= 657,65 грн.; за період з 01.04.08 р по 25.06.08 р складає: Зі= 0,098x1,1x525x20x1,94x0,22 = 483,09 грн.
Загальний розмір збитків складає: 139 973,79 грн. (10 279,96 грн. + 7 561,96 грн. + 40 869,43 грн. +30 004,37 грн. + 28 911,66 грн. + 21 205,67 грн. + 657,65+483,09 грн.).
На час розгляду спору відповідач доказів відшкодування належного до стягнення розміру збитків не надав, тверджень наведених екологічною інспекцією в частині обґрунтування задоволених позовних вимог не спростував.
Суд відхиляє посилання відповідача на те, що спірні джерела не впливають на навколишнє середовище, а заходи по них не увійшли до Програми поліпшення екологічного стану Дніпропетровської області на 2007 –2015 роки, тому виконання їх не є обов'язковим до кінця 2008 року (листи Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 31.07.2008 року №9977/03/10-08 та лист Державної екологічної інспекції в Дніпропетровській області від 18.08.2008 року №4-4617-8-3) з огляду на те, що в зазначених листах звертається увага позивача на необхідність до кінця 2008 року отримати новий дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря згідно нового механізму регулювання. Мім тим, відповідач не надав доказів отримання в установленому порядку та в установлені строки нового дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
Не приймається судом також послання відповідача на те, що він вчасно розпочав роботу по узгодженню перенесення термінів виконання природоохоронних заходів ще в 2007 році і лише відсутність законодавчого врегулювання механізму перенесення таких строків завадила отримати відповідне рішення до початку перевірки, оскільки предметом розгляду справи є стягнення збитків за наднормативні викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря встановлені перевіркою додержання вимог природного законодавства, а відповідно до п. є) ст. 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи, винні у допущенні наднормативних, аварійних і залпових викидів і скидів забруднюючих речовин та інших шкідливих впливів на навколишнє природне середовище.
Враховуючи те, що постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27.04.2009 року визнано протиправними дії головного державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Дніпропетровської області при винесенні рішення №111 від 21.07.2008 року про тимчасову заборону (зупинення) діяльності ВАТ "АрселорМіттал Кривий Ріг" щодо складування доменного гранульованого шлаку на резервному складі (відвалі) на території доменної печі (ДП)-9 доменного цеху (ДЦ) №2 на території Дзержинського району м. Кривого Рогу, тобто не з тих підстав, що стали підставою для нарахування збитків за наднормативні викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, заперечення відповідача в цій частині відхиляються судом.
З огляду на викладене позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на відповідача в такому розмірі: витрати по сплаті державного мита в сумі 1 399,74 грн., витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в розмірі 118 грн.
Керуючись ст.ст. 1, 2, 33, 43, 49, 82- 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з публічного акціонерного товариства "АрселорМіттал Кривий Ріг" (50095, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Орджонікідзе, 1, код ЗКПО 24432974) на користь Державної екологічної інспекції в Дніпропетровській області (49010, м. Дніпропетровськ, вул. Лабораторна, 69, код ЄДРПОУ 34984968, розрахунковий рахунок УДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, р/р 33112331700019) шкоду у розмірі 139 973,79 грн., про що видати наказ.
Стягнути з публічного акціонерного товариства "АрселорМіттал Кривий Ріг" (50095, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Орджонікідзе, 1, код ЗКПО 24432974) в доход Державного бюджету України в особі управління Державного казначейства у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління державного казначейства України у Дніпропетровській області (49027, м. Дніпропетровськ, пл. Шевченка, 7, рахунок 31118095700005 в УДКУ в Дніпропетровській області, код ЗКПО 24246786, МФО 805012) державне мито в розмірі 1 399,74 грн., про що видати наказ.
Стягнути з публічного акціонерного товариства "АрселорМіттал Кривий Ріг" (50095, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Орджонікідзе, 1, код ЗКПО 24432974) в доход Державного бюджету України в особі управління Державного казначейства у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Головного управління державного казначейства України у Дніпропетровській області (49027, м. Дніпропетровськ, пл. Шевченка, 7, рахунок 31217264700005 в Дніпропетровській області, КБКД 22050003 "Надходження від оплати витрат з інформаційно-технічного забезпечення розгляду справ у судах", ЗКПО 24246786, МФО 805012) витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в розмірі 118 грн., про що видати наказ.
Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя
Н.М.Євстигнеєва
Повне рішення складено - 11.11.2011 року