ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
19.10.11 р. Справа № 31/105пн
( Додатково див. постанову Донецького апеляційного господарського суду (rs20117135) ) ( Додатково див. постанову Вищого господарського суду України (rs24303282) )
Господарський суд Донецької області, у складі судді Ушенко Л.В., при секретарі судового засідання Новікової В.Р., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали за позовною заявою
Відкритого акціонерного товариства "Красноармійськжитлобуд", м. Красноармійськ
до Красноармійської міської ради
про зобов’язання прийняти до комунальної власності об’єкт житлового фонду, що утримується на балансі ВАТ "Красноармійськжитлобуд", розташований в 77/100 частини будівлі за адресою: вул. Дніпропетровська, 53, м. Красноармійськ
В присутності представників сторін:
від позивача: Карауш Ю.В.- ліквідатор
від відповідача : ОСОБА_1- довіреність
ВСТАНОВИВ:
Відкрите акціонерне товариство "Красноармійськжитлобуд", м. Красноармійськ звернулось із позовом до Красноармійської міської ради про зобов’язання прийняти до комунальної власності об’єкт житлового фонду, що утримується на балансі ВАТ "Красноармійськ житлобуд", розташований в 77/100 частини будівлі за адресою: вул. Дніпропетровська, 53, м. Красноармійськ.
В обґрунтування вимог позивач посилається на те, що постановою Господарського суду Донецької області від 18.12.2003р. у справі 15/345б ВАТ "Красноармійськжитлобуд" визнано банкрутом та відкрита ліквідаційна процедура, в ході якої було встановлено, що на балансі позивача утримується об’єкт житлового фонду – гуртожиток по вул. Дніпропетровській, 53 м. Красноармійська. Даний об’єкт не увійшов до складу ліквідаційної маси банкрута ВАТ "Красноармійськжитлобуд", що підлягає реалізації. Ліквідатор відповідача неодноразово звертався до відповідача з метою його передачі до комунальної власності, проте об’єкт житлового фонду у комунальну власність прийнято не було, що зумовило звернення позивача з даним позовом.
Відповідач надав відзив на позовну заяву, відповідно до якого позовні вимоги не визнає та вказує, що прийняття у комунальну власність будь-якого об’єкту вирішується виключно на пленарному засіданні міської ради. Крім того, міською радою неодноразово вказувалось, що для прийняття спірного об’єкту до комунальної власності необхідна наявність документів, передбачених Законом України "Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків" (500-17) .
Згідно письмових пояснень арбітражного керуючого від 19.10.2011р., ним було узгоджено перелік документів, необхідних для передачі спірного майна у комунальну власність територіальної громади м. Красноармійська, проте відповідач відмовляється прийняти у комунальну власність гуртожиток, посилаючись на виключну можливість його передання вцілому.
Відповідач надав письмові пояснення по справі, за якими вказує, що з боку міської ради не було прийнято рішення про прийняття у комунальну власність спірного майна, оскільки позивачем не було надано документи на весь об’єкт – цілісний майновий комплекс гуртожиток, а тільки на частку – 77/100, а також акту балансової вартості мереж (тепло, водо, електропостачання).
Технічна фіксація судового засідання не здійснювалась за клопотанням представників сторін, присутніх в судовому засіданні.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд встановив наступне.
Постановою Господарського суду Донецької області від 18.06.2003р. у справі № 15/345 Б припинено процедуру розпорядження майном ВАТ "Красноармійськжитлобуд" та визнано його банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців.
Ухвалами Господарського суду Донецької області від 27.07.2011р. та від 06.09.2011р. у справі № 15/345б подовжено строк ліквідаційної процедури по справі 15/345б про банкрутство ВАТ "Красноармійськжитлобуд".
Відповідно до Свідоцтва про право власності від 21.05.2001р., ВАТ "Красноармійськжитлобуд" був власником гуртожитку по вул. Дніпропетровській, 53 м. Красноармійська в цілому.
В подальшому ВАТ "Красноармійськжитлобуд" було реалізовано за договором купівлі-продажу від 21.09.2001р. 9/100 частини гуртожитку та за договором купівлі-продажу від 20.02.2002р. квартиру в гуртожитку.
До матеріалів справи ліквідатором ВАТ "Красноармійськжитлобуд" надано копії листів, адресованих Красноармійському міському Голові № 272 від 26.07.2010р. та № 325 від 09.09.2010р., відповідно до яких ліквідатор просила надати інформацію щодо прийняття на баланс територіальної громади м. Красноармійська з балансу ВАТ "Красноармійськжитлобуд" будівлі гуртожитку по вул. Дніпропетровській, 53 м. Красно армійська.
Листом від 17.09.2010. Красноармійська міська рада повідомила про підготовку проекту рішення для розгляду на черговій сесії міськради питання про прийняття до комунальної власності м. Красноармійська гуртожитку по вул. Дніпропетровській, 53.
З листа від 22.11.2010р. № 649 КП БТІ м. Красноармійська вбачається, що ВАТ "Красноармійськжитлобуд" належить 77/100 будівлі згідно свідоцтва про право власності, виданого виконкомом Красно армійської міської ради 21.05.2001р.
В матеріалах справи наявна виписка з протоколу чергової шостої сесії міської ради шостого скликання, відповідно до якої питання про прийняття в комунальну власність територіальної громади м. Красноармійська гуртожитку, розташованого по вул. Дніпропетровській, 53 м. Красноармійська було знято з розгляду у зв’язку з відсутністю необхідних документів.
Листами від 08.06.2010р., 27.12.2010р., № 307 від 18.07.2011р. Виконком Красноармійської міської ради повідомляв ліквідатора ВАТ "Красномармійськжитлобуд", що відповідно до законодавства, передача гуртожитку передбачена в цілому, а не частками та вказував про необхідність надання пакету документів для передачі спірного майна у комунальну власність.
Листом від 18.07.2011р. № 307 на ім’я Краснолиманського міського Голови в Донецькій області арбітражний керуючий вказала, що назва "гуртожиток" стосовно спірного об’єкту житлового фонду, що знаходиться на балансі ВАТ "Красномарміськжитлобуд", була вжита помилково, адже Розпорядженням № 293-р від 25.12.1989р. Красномармійської міської ради народних депутатів було затверджено перелік житлових будинків, серед яких є будинок 53 по вул. Дніпропетровській м. Красноармійська.
Також до матеріалів справи позивачем долучено Постанову керівництва та президіуму об’єднаного комітету профспілки тресту "Красномармійськжитлобуд" від 26.12.1984р. про проведення капітального ремонту (реконструкції) будівлі гуртожитку "Буддеталь" по вул. Дніпропетровській, 53 м. Красноармійська та Розпорядження Виконкому Красно армійської міської Ради народних депутатів від 25.12.1989р. № 293-р, згідно якого затверджено перелік житлових будинків, що знаходяться на балансі заводу "Буддеталь" тресту "Красноармійськжитлобуд", зокрема будинку 53 по вул. Дніпропетровській м. Красноармійська.
Господарський суд вважає, що позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру.
За ч. 1 ст. 26 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, за винятком об'єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об'єктів комунальної інфраструктури, які в разі банкрутства підприємства передаються в порядку, встановленому законодавством, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.
Як вбачається з матеріалів справи, ухвалою господарського суду Донецької області від 18.06.2003р. у справі № 15/345 Б припинено процедуру розпорядження майном ВАТ "Красноармійськжитлобуд" та визнано його банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру.
На балансі ВАТ "Красноармійськжитлобуд" утримується об’єкт житлового фонду, розташований в 77/100 частини будівлі по вул. Дніпропетровська, 53 м. Красно армійська Донецької області, який належить йому на праві власності на підставі свідоцтва про право власності, виданого Виконкомом Красноармійської міської ради 21.05.2001р.
Відповідно до другого абазу ч. 1 ст. 4 Закону України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" передача об'єктів з державної у комунальну власність здійснюється за рішенням органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядних організацій - щодо об'єктів, визначених у абзацах четвертому та шостому частини першої статті 2 цього Закону, зокрема житловий фонд та інші об'єкти соціальної інфраструктури, які перебувають у повному господарському віданні чи оперативному управлінні державних підприємств, установ, організацій або не увійшли до статутних фондів господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), у тому числі не завершені будівництвом.
Відповідно до п. 51 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання щодо надання згоди на передачу об'єктів з державної у комунальну власність та прийняття рішень про передачу об'єктів з комунальної у державну власність, а також щодо придбання об'єктів державної власності.
Арбітражний керуючий багаторазово звертався до Красноармійської міської ради з вимогою прийняти спірний об’єкт до комунальної власності.
Звернення позивача до господарського суду мотивується відмовою ради в прийнятті спірного об’єкту житлового фонду з посиланням на ненадання ліквідатором необхідних документів на всю будівлю в цілому, а не його частини.
Позовні вимоги ліквідатора у даному позові ґрунтуються на зобов’язанні ради прийняти до комунальної власності об’єкт житлового фонду.
Господарський суд вважає, що даний позов задоволенню не підлягає з огляду на наступне. Серед матеріалів справи не вбачається рішення Красноармійської міської ради стосовно відмови позивачеві у прийняті об’єкту житлового фонду до комунальної власності. Сторони не заперечують того факту, що рішення ради з питання прийняття зазначеного майна до комунальної власності або відмови в його прийнятті відсутнє, дане питання на пленарному засіданні ради не приймалося. Листи, в яких рада вказувала про необхідність у наданні документів для прийняття об’єкту житлового фонду, а також зняття на сесії з розгляду вказаного питання, не є рішенням ради щодо відмови у прийнятті до комунальної власності спірного майна, оскільки рішення радою приймається на засіданнях (сесіях) за результатом розгляду відповідного питання та результатів голосування.
Вирішення зазначеного питання є виключною компетенцією ради як представницького органу місцевого самоврядування. Більш того, прийняттю відповідного рішення щ цього питання передує підготовка та надання всіх необхідних документів, пов’язаних з прийняттям зазначеного майна до комунальної власності. В матеріалах справи відсутні докази отримання від позивача всіх необхідних документів радою з метою розгляду спірного питання в судовому порядку.
Лист позивача від06.05.2010р. № 159 про направлення документів відповідачу не містить доказів отримання цього листа з доданими документами. Інших доказів отримання документів не надано.
Зобов’язання ради прийняти спірне майно до комунальної власності без дотримання порядку його передачі та при відсутності рішення буде втручанням в діяльність ради і порушенням виключної компетенції органу місцевого самоврядування, що є неприпустимим. Суд не має права втручатись в діяльність органів місцевого самоврядування, впливати будь-яким чином на прийняття цим органом рішень, що відноситься до його компетенції, або підміняти їх.
Крім того, суд зазначає, що правовий статус майна є спірним, оскільки згідно Свідоцтва про право власності від 21.05.2001р. ВАТ "Крсноармійськжитлобуд" є власником саме гуртожитку по вул. Дніпропетровській, 53 у м. Красномармійську та реалізував частину будівлі за договорами купівлі-продажу від 21.09.2001р. та 20.02.2002р. як гуртожитка, а згідно розпорядження Виконкому Красноармійської міської ради № 293 –р від 25.12.89р. зазначений гуртожиток після його реконструкції був включений до житлового фонду шляхом включення до переліку житлових будинків, що знаходились на балансі заводу "Буд сталь" тресту Красноармійськжитлобуд.
З урахуванням викладеного, позов задоволенню не підлягає.
З урахуванням результатів розгляду справи, судові витрати у справі покладаються на позивача.
Керуючись ст. 33, 43, 49, 82, 85 ГПК України, господарський суд,-
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовних вимог відкритого акціонерного товариства "Красноармійськжитлобуд", м. Красноармійськ до Красноармійської міської ради про зобов’язання прийняти до комунальної власності об’єкт житлового фонду, що утримується на балансі ВАТ "Красноармійськ житлобуд", розташований в 77/100 частини будівлі за адресою: вул. Дніпропетровська, 53, м. Красноармійськ. – відмовити.
Судові витрати у справі покласти на позивача.
Вступну та резолютивну частини рішення долучити до матеріалів справи.
рішення господарського суду може бути оскаржене до Донецького апеляційного господарського суду протягом десяти днів. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 цього Кодексу.
рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Суддя
Ушенко Л.В.
Повний текст рішення складено та підписано 24 жовтня 2011р.