УКРАЇНА
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31.05.11р.
Справа № Б15/101-08
( Додатково див. постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду (rs18504785) )
Суддя господарського суду Дніпропетровської області Полєв Д.М.
при секретарі судового засідання Карпенко К.М.
за участю представників сторін:
від кредиторів: представник ПАТ "ЕК "Дніпрообенерго" ОСОБА_1 за довіреністю №169 від 12.04.2011р.
- представник ПП "Приват-Ескорт" ОСОБА_2 за довіреністю №02/11 від 01.01.2011р.
- ОСОБА_3
- ОСОБА_4
- ОСОБА_5
- ОСОБА_6
- ОСОБА_7
- ОСОБА_8
- ОСОБА_9
- ОСОБА_10
від боржника: представник керуючого санацією ОСОБА_11 за довіреністю №20/1 від 01.01.2011р.
за участю: пом. військового прокурора Маньковський К.Л. (посвідчення №080), арбітражного керуючого Гальченка Є.А.
розглянувши справу
за заявою Управління Пенсійного фонду України в Бабушкінському районі м.Дніпропетровська
до боржника "971 Управління начальника робіт", м. Дніпропетровськ
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
19.03.2008р. порушено провадження у справі про банкрутство 971 Управління начальника робіт, м. Дніпропетровська за заявою УПФУ в Бабушкінському районі м. Дніпропетровська.
Ухвалою суду від 15.05.2008р. введено процедуру розпорядження майном.
12.08.2008р. за результатами попереднього судового засідання затверджено реєстр вимог кредиторів боржника.
Ухвалою суду від 18.06.2009р. введено процедуру санації боржника строком на 12 місяців, керуючим санацією призначено арбітражного керуючого Зімницю О.І.
09.09.2010р. ухвалою суду припинено повноваження керуючого санацією арбітражного керуючого Зімниці О.І., керуючим санацією боржника призначено арбітражного керуючого Романова К.В.
10.02.2011р. керуючим санацією на підставі рішення комітету кредиторів подано клопотання про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури. Одночасно керуючий санацією просить припинити його повноваження.
21.03.2011р. Управлінням з питань банкрутства у Дніпропетровській області подано лист Міноборони №225/4/1140 від 01.03.2011р. яким комітету кредиторів боржника запропоновано звернутись до суду з клопотання про відкриття ліквідаційної процедури.
10.05.2011р. Державним департаментом з питань банкрутства запропоновано для призначення ліквідатором боржника арбітражного керуючого Гальченка Є.А.
31.05.2011р. представником військової прокуратури Дніпропетровського гарнізону, подано письмові пояснення, у яких повідомляється, що зазначений вище лист Міністерства оборони України виготовлено з перевищенням повноважень з боку його підписанта, тому він не може прийматись господарським судом до уваги при вирішенні питання щодо визнання боржника банкрутом. Крім того, прокурор зазначає, про неможливість винесення постанови про визнання боржника банкрутом через положення Закону України "Про введення мораторію на примусову реалізацію майна" (2864-14) .
Також, проти відкриття ліквідаційної процедури заперечує представник трудового колективу ОСОБА_3, мотивуючи невиконанням в процедурі санації боржника всіх заходів, передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (2343-12) (далі - Закон), зокрема, затвердження плану санації.
Заслухавши пояснення представників сторін та учасників провадження у справі, суд вважає за необхідне визнати боржника банкрутом, відкрити ліквідаційну процедуру тощо з огляду на наступне. .
Чинний Закон про банкрутство не передбачає як підставу для переходу до ліквідаційної процедури прийняття рішення про припинення діяльності боржника його органом управління, яким у даному випадку є Міністерство оборони України. Тому судом не приймається до уваги лист Міністерства оборони України від 01.03.2011 р., яким рекомендується комітету кредиторів розглянути питання про перехід до ліквідаційної процедури у справі про банкрутство боржника.
Стаття 16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі –Закон) відносить до виключної компетенції комітету кредиторів прийняття рішення про звернення до господарського суду з клопотанням про відкриття ліквідаційної процедури відносно боржника та призначення ліквідатора.
Таким чином єдиним органом, який має право ініціювати питання щодо переходу до ліквідаційної процедури, є комітет кредиторів боржника.
09.02.2011р. комітетом кредиторів прийнято рішення (протокол №8) про закінчення процедури санації, відкриття ліквідаційної процедури та доручення керуючому санацією звернути до суду з відповідним клопотанням.
Крім того, приймаючи рішення про перехід до ліквідаційної процедури суд бере до уваги, що процедура санації по даній справі триває великий проміжок часу - з 18.06.2009р., план санації, який схвалено та погоджено у встановленому чинним законодавством порядку на затвердження до суду не подано.
Проведений керуючим санацією аналіз фінансового та майнового становища боржника свідчать про наявність ознак неплатоспроможності боржника. Так, боржник не веде виробничої діяльності. З 2006 року ним не отримано жодного замовлення на будівництво, що є основним видом діяльності підприємства. Інвестор, який би мав намір взяти участь у відновленні платоспроможності боржника, –відсутній. Міністерством оборони України, як засновником боржника, коштів для погашення кредиторської заборгованості та відновлення платоспроможності боржника не виділено. Рухоме майно боржника перебуває у незадовільному стані, не може експлуатуватись за своїм цільовим призначенням, об'єкти нерухомості не мають необхідної документації та державної реєстрації.
Крім того, боржник має непогашену з 2006 року заборгованість по заробітній платі перед своїми працівникам, яка на даний час становить більше 2 млн. грн. Поточна заборгованість із заробітної плати, заборгованість перед бюджетними установами, страховими фондами постійно збільшується.
Таким чином, без затвердження плану санації або надання фінансової допомоги Міністерством оборони України погашення заборгованості перед кредиторами неможливо інакше, як через застосування ліквідаційної процедури відносно боржника.
Враховуючи викладене, суд вважає достатніми підстави для визнання боржника банкрутом.
Щодо посилання прокурора на неможливість визнання боржника банкрутом з огляду на норми Закону України "Про введення мораторію на примусову реалізацію майна" (2864-14) слід зазначити, що цей Закон містить заборону на відчуження державного майна, що забезпечує ведення виробничої діяльності підприємством, однак не містить заборони і не перешкоджає винесенню судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття щодо нього ліквідаційної процедури. Аналіз чинного законодавства про банкрутство свідчить про те, що право суду на введення процедури ліквідації може бути обмежено лише шляхом включення боржника до переліку об’єктів, що не підлягають приватизації (ч.5 ст.5 Закону про банкрутство).
Таким чином, зазначені зауваження прокурора судом до уваги не приймаються.
Приймаючи рішення про введення процедури ліквідації у справі, суд вважає за необхідне зобов’язати ліквідатора банкрута при проведенні реалізації майна банкрута суворо дотримуватись обмежень, які передбачено Законом України "Про введення мораторію на примусову реалізацію майна" (2864-14) до закінчення дії цього мораторію.
Одночасно слід зазначити, що підприємницьку діяльність боржника може бути поновлено у випадку погашення всіх вимог кредиторів та достатності майна боржника для продовження підприємницької діяльності та у випадку укладення між ліквідатором та комітетом кредиторів мирової угоди.
Стосовно заперечень представника трудового колективу ОСОБА_3 проти відкриття ліквідаційної процедури через не затвердження плану санації слід зазначити, що як вбачається з матеріалів справи комітетом кредиторів неодноразово на своїх засіданнях приймалось рішення щодо відхилення плану санації. Наслідком такої позиції комітету кредиторів є несхвалення плану санації, непогодження його у подальшому компетентними органами та не затвердження судом. Тобто в зв"язку з відсутністю інвесторів, волі комітету кредиторів щодо схвалення плану санації, останній до суду не надходив, тому не може бути затверджений.
Стосовно призначення ліквідатора слід зазначити, що відповідно до ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" державний орган з питань банкрутства пропонує господарському суду кандидатури арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує двадцять п'ять відсотків, щодо яких порушена справа про банкрутство, та в інших випадках, передбачених цим Законом.
Відповідно до наявним матеріалів справи документів боржник є державним підприємством, тому суд вважає за необхідне призначити його ліквідатором арбітражного керуючого Гальченко Є.А. (за письмовою згодою останнього), як такого чию кандидатуру запропоновано Державним департаментом з питань банкрутства (лист №216-30-20/1730 від 28.04.2011р.)
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 16, 22- 34 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Визнати "971 Управління начальника робіт", м. Дніпропетровськ, вул. Фурманова, 11, ЄДРПОУ 07737235) - банкрутом.
Відкрити ліквідаційну процедуру у справі строком на 1 рік до 31.05.12 року.
З дня прийняття господарським судом постанови підприємницька діяльність припиняється, строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язання щодо сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів), повернення коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності вважається таким, що настав, припиняється нарахування неустойки, процентів та інших видів економічних санкцій по усіх видах заборгованості банкрута, вимоги за зобов"язаннями банкрута, що виникли під час проведення процедур банкрутства, пред"являються в межах ліквідаційної процедури. Припиняються повноваження органів управління банкрута, ліквідатора і повноваження власника майна.
Скасовуються всі арешти, накладені на майно боржника - "971 Управління начальника робіт" (м. Дніпропетровськ, вул. Фурманова, 11; код ЄДРПОУ 07737235) та інші обмеження щодо розпорядження майном боржника (в тому числі, усі податкові застави, застави рухомого та нерухомого майна). Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.
Ліквідатором "971 Управління начальника робіт", м. Дніпропетровськ призначити арбітражного керуючого Гальченка Євгена Анатолійовича, ліцензія НОМЕР_2 (49125, м. Дніпропетровськ, а/с 6119; ідентифікаційний номер НОМЕР_1)
зобов'язавши його :
у 5-ти денний термін з дня прийняття цієї постанови опублікувати оголошення в офіційних друкованих органах про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури;
здійснювати ліквідаційну процедуру у відповідності до вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (2343-12) ;
при проведенні реалізації майна банкрута суворо дотримуватись обмежень, які передбачено Законом України "Про введення мораторію на примусову реалізацію майна" (2864-14) до закінчення дії цього мораторію.
не рідше одного разу на місяць надавати комітету кредиторів звіт про свою діяльність, інформацію про фінансове становище і майно боржника на день відкриття ліквідаційної процедури та при проведенні ліквідаційної процедури, використання коштів боржника, а також іншу інформацію на вимогу комітету кредиторів;
у ліквідаційному балансі відображати капіталізовані суми на відшкодування шкоди, завданої працівникам підприємства-банкрута, що отримали трудове каліцтво чи професійне захворювання.
Зобов’язати керівника банкрута - "971 Управління начальника робіт", м. Дніпропетровськ у п’ятнадцятиденний строк передати ліквідатору бухгалтерську та іншу документацію банкрута, печатки і штампи та інші матеріальні цінності банкрута.
Зобов'язати ліквідатора банкрута за результатами проведеної роботи у строк до 31.05.12р. представити на затвердження суду звіт та ліквідаційний баланс у відповідності до вимог статті 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Суддя
Д.М. Полєв