ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Запорізької області
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18.03.10 Справа № 26/72/10
( Додатково див. постанову Запорізького апеляційного господарського суду (rs11823271) )
Суддя
за позовом – Запорізького транспортного прокурора (вул. Залізнична, 17, м. Запоріжжя, 69002) в інтересах держави: Управління Пенсійного фонду України в м. Бердянськ Запорізької області (пл. 1 Бердянської Ради, 2, м. Бердянськ, Запорізька область, 71112)
до відповідачів – 1/ Бердянської міської ради (пл. 1 Бердянської Ради, 2, м. Бердянськ, Запорізька область, 71112)
2/ Міського голови м. Бердянськ (пл. 1 Бердянської Ради, 2, м. Бердянськ, Запорізька область, 71112)
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору –арбітражний керуючий Сізов О.Є. (АДРЕСА_1, 69095)
про визнання недійсним та скасування рішення Бердянської міської ради №38 від 30.09.2009. та розпорядження міського голови м. Бердянськ №499-р від 07.10.2009.
Суддя Юлдашев О.О.
Представники:
Від позивача - Марков І.О. – прокурор. (18.03.10., 25.03.10.)
Від відповідача – 1. Тислицький Ю.В., довір. №112 від 16.03.10. (18.03.10., 25.03.10.)
Від відповідача – 2. не з’явився.
Від третьої особи - арбітражний керуючий Сізов О.Є. (18.03.10., 25.03.10.)
СУТЬ СПОРУ:
Заявлено позов про визнання недійсним та скасування рішення Бердянської міської ради №38 від 30.09.2009. та розпорядження Міського голови м. Бердянськ №499-р від 07.10.2009.
У судовому засіданні, відкритому 18.03.2010. оголошено перерву до 25.03.2010. для оголошення рішення в повному об’ємі.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі обґрунтовуючи їх наступним: 14.11.2007. у зв’язку зі скрутним фінансовим становищем Державного підприємства "Аеропорт Бердянськ"було видане розпорядження Кабінету Міністрів України №955-р (995-2007-р) "Про передачу цілісного майнового комплексу Державного підприємства "Аеропорт Бердянськ"у власність територіальної громади м. Бердянськ. Ухвалою господарського суду Запорізької області від 31.08.2009. було порушено провадження у справі №26/107/09 про банкрутство ДП "Аеропорт Бердянськ". Ухвалою суду від 23.09.2009. в рамках справи про банкрутство введена процедура розпорядження майном боржника та призначено розпорядника майном. 30.09.2009. Бердянська міська рада Запорізької області ухвалила рішення №38 про створення комунального підприємства Бердянської міської ради "Аеропорт-Бердянськ", а розпорядженням Міського голови м. Бердянськ №499-р від 07.10.2009. створена комісія з питань прийняття–передачі цілісного майнового комплексу від ДП "Аеропорт Бердянськ"до КП "Аеропорт-Бердянськ". 01.11.2009. міським головою міста Бердянськ і Міністерством транспорту та зв’язку України затверджено акт прийняття–передачі цілісного майнового комплексу від ДП "Аеропорт Бердянськ"до комунальної власності територіальної громади м. Бердянськ.
Ухваленням рішення та фактичною передачею цілісного майнового комплексу суттєво порушено вимоги Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (2343-12) (п.п. 1,11,13 ст. 13 Закону), Закону України "Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності" (147/98-ВР) , Положення "Про порядок передачі об’єктів державної власності", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1482 від 21.09.1998 р. (1482-98-п) (п.п. 5,6).
Позивач просить визнати недійсними та скасувати рішення Бердянської міської ради №38 від 30.09.2009. та розпорядження міського голови м. Бердянськ №499-р від 07.10.2009.
Представник відповідача-1 позов не визнає з наступних підстав. рішення №38 про створення комунального підприємства Бердянської міської ради "Аеропорт-Бердянськ"було прийнято на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України №955-р (995-2007-р) "Про передачу цілісного майнового комплексу державного підприємства "Аеропорт Бердянськ"від 14.11.2007. Про ухвалення рішення суду про порушення справи про банкрутство ДП "Аеропорт Бердянськ"відповідачу нічого відомо не дуло, наявність будь-яких обтяжень відносно майна ДП "Аеропорт Бердянськ"не наведено ДП "Аеропорт Бердянськ".
Представник відповідача-2 у судові засідання не з’явився, відзив на позовну заяву не надав.
Третя особа вважає позов таким, що підлягає задоволенню, оскільки рішення Бердянської міської ради №38 від 30.09.2009. та розпорядження Міського голови м. Бердянськ №499-р від 07.10.2009. є такими, що ухвалені з порушенням норм діючого законодавства, а тому вони підлягають скасуванню у повному обсязі.
Про дату та час розгляду справи сторони були повідомлені належним чином –шляхом направлення ухвали суду від 01.03.2010. про порушення справи та призначення ії до розгляду.
Згідно п. 26.4.7-1 Роз’яснення президії Вищого господарського суду України №04-5/609 від 31.05.2001 р. (v_609600-02) "Про внесення змін і доповнень і про визнання таким, що втратило чинність, деяких роз’яснень президії Вищого арбітражного суду України"(з наступними змінами та доповненнями) особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце ії розгляду судом, якщо ухвалу про порушення провадження по справі надіслано за адресою, зазначеною у позовної заяві.
У відповідності до ст. 22 ГПК України, сторони зобов’язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, виявляти взаємну повагу до прав і охоронюваних законом інтересів другої сторони, вживати заходів до всебічного, повного та об’єктивного дослідження всіх обставин справи.
Відповідно до статті 75 ГПК України справи розглядається за наявними в ній матеріалами.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та учасників процесу, суд
ВСТАНОВИВ:
ДП "Аеропорт Бердянськ"відповідно до Статуту, затвердженого Наказом №492 Голови Державної служби України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації від 16.07.2005., засноване на державній власності і підпорядковане Державної службі України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації, що є Органом управління майном.
Відповідно до п. 4.2. Статуту ДП "Аеропорт Бердянськ"майно підприємства є державною власністю і закріплено за ним на праві повного господарського відання, яке підприємство реалізує шляхом володіння, користування та розпорядження на свій розсуд за погодженням з Органом управління майном, вчинюючи будь-яки дії.
Відповідно до пункту 8.1. Статуту ліквідація та реорганізація (злиття, приєднання, поділ, виділення, перетворення) ДП "Аеропорт "Бердянськ"здійснюється за рішенням Органу управління майном або господарського суду згідно з чинним законодавством. Крім того, в пункті 8.2. Статуту зазначено, що у разі банкрутства його ліквідація здійснюється згідно з Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (2343-12) .
14.11.2007. у зв’язку зі скрутним фінансовим становищем ДП "Аеропорт Бердянськ"було видане розпорядження Кабінету Міністрів України №955-р (995-2007-р) "Про передачу цілісного майнового комплексу державного підприємства "Аеропорт Бердянськ"у власність територіальної громади м. Бердянськ.
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 31.08.2009. було порушено провадження по справі №26/107/09 про банкрутство ДП "Аеропорт Бердянськ".
Ухвалою суду від 23.09.2009. в рамках справи про банкрутство введено процедура розпорядження майном та призначено розпорядник майном.
Ухвалою суду від 01.12.2009. в рамках справи про банкрутство Бердянської міської раді заборонено приймати на баланс майно ДП "Аеропорт Бердянськ"та здійснювати будь-яки дії відносно майна цього підприємства.
Листом №238 від 28.09.2009. розпорядник майна ДП "Аеропорт Бердянськ"повідомив Бердянську міську раду про порушення справи про банкрутство, про деякі обмеження щодо розпорядження майном підприємства-боржника, відносно якого порушено справу про банкрутство, тощо. Лист було отримано, про що свідчить відповідна відмітка.
30.09.2009. Бердянська міська рада Запорізької області ухвалила рішення №38 про створення комунального підприємства Бердянської міської ради "Аеропорт-Бердянськ", а розпорядженням Міського голови м. Бердянськ №499-р від 07.10.2009. створена комісія з питань прийняття–передачі цілісного майнового комплексу від ДП "Аеропорт Бердянськ"до КП "Аеропорт-Бердянськ".
01.11.2009. міським головою міста Бердянськ та Міністерством транспорту та зв’язку України затверджено акт прийняття–передачі цілісного майнового комплексу від ДП "Аеропорт Бердянськ"до комунальної власності територіальної громади м. Бердянськ.
Відповідно до Витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна №24860543 від 01.10.2009. всі активи ДП "Аеропорт Бердянськ" знаходяться у податкової заставі на підставі акту опису №6393/10/24 від 10.11.2006. та №1747/10/24 від 06.09.2007.
Згідно з Наказом Фонду Державного майна України №787 від 05.05.2001 (z0463-01) . "Про Положення про порядок віднесення майна до такого, що включається до складу цілісних майнових комплексів державних підприємств, які не підлягають приватизації"під цілісним майновим комплексом слід вважати об’єкт, сукупність активів якого забезпечує провадження окремої господарської діяльності, що визначає загальнодержавне значення підприємства, на постійній та регулярної основі.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України "Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності"об’єктом передачі може бути цілісний майновий комплекс.
Відповідно до п. 1 ст. 4 Закону України "Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності"передача цілісного майнового комплексу може здійснюватися лише за рішенням Кабінету Міністрів України.
Порядок передачі цілісного майнового комплексу підлягає здійсненню відповідно до Положення "Про порядок передачі об’єктів державної власності", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1482 від 21.09.1998 (1482-98-п) . (далі - Положення).
Згідно з п. 5 Положення (1482-98-п) пропозиція щодо передачі об’єктів права державної власності, яке здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України, повинно бути узгоджено з державним органом приватизації (у цьому випадку –з регіональним відділенням Фонду державного майна України по Запорізької області) та Антимонопольним комітетом. Таки узгодження проведені не були, відповідні рішення не отримувалися.
Згідно з п. 6 Положення (1482-98-п) у разі наявності податкової застави на майно суб’єкта господарської діяльності Міністерство економіки України відмовляє в передачі майна. Ніяких доказів відсутності податкової застави на час прийняття рішення щодо передачі цілісного майнового комплексу та наявності дозволу Міністерства економіки України суду відповідачами не надано.
Відповідно до п. 1 ст. 13 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"розпорядник майна призначається господарським судом з метою забезпечення майнових інтересів кредиторів.
Відповідно до ч. 5 ст. 31, ч. 9 ст. 13 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"розпорядник майна підприємства-боржника здійснювати заходи щодо захисту майна боржника.
Відповідно ч. 11 ст. 13 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"питання щодо реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) підприємства-боржника, відносно якого порушено справа про банкрутство, заборонено приймати без згоди розпорядника майна. Такої згоди від розпорядника майна не надходило.
Відповідно до ч. 13 ст. 13 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"керівник або орган управління боржника, відносно якого порушено справа про банкрутство, виключно за погодженням розпорядника майна має право укладати угоди щодо передачі нерухомого майна в оренду, заставу, внесення зазначеного майна як внеску до статутного фонду господарського товариства або розпорядження таким майном іншим чином, розпорядження іншим майном боржника, балансова вартість якого складає понад один відсоток балансової вартості активів боржника. Ніяких погоджень в частині розпорядження майном розпорядник майна не здійснював.
Доводи відповідача-1 щодо прийняття відповідного рішення у зв’язку з відсутністю у нього відомостей щодо порушення справи про банкрутство спростовуються зібраними по справі доказами (повідомлення розпорядника майна №238 від 28.09.2009.), а тому не приймаються до уваги.
Враховуючи викладені обставини, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, підтвердженими матеріалами справи та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст. 16, ст.ст. 44- 49, ст. 82- 85 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Визнати недійсними та скасувати у повному обсязі рішення Бердянської міської ради №38 від 30 вересня 2009. та розпорядження міського голови м. Бердянськ №499-р від 07 жовтня 2009.
Суддя
О.О. Юлдашев