ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
Іменем України
РІШЕННЯ
11.03.2010
справа № 5020-4/280
За позовом Закритого акціонерного товариства "Источник" (99011, місто Севастополь, вул. Велика Морська, 10)
до Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради (99011, місто Севастополь, вул. Луначарського, 5)
про спонукання до укладення договору купівлі-продажу,
Суддя Погребняк О.С.
За участю представників:
позивача –Басов Ю.М., представник, довіреність №12 від 03.02.2010;
відповідача –не з’явився;
Суть спору:
Закрите акціонерне товариство "Источник" звернулося до суду з позовом до Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради про спонукання до укладення договору купівлі-продажу.
Позовні вимоги ЗАТ "Источник"мотивовані посиланням на норми Закону України Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію) (2171-12) , положення Цивільного (435-15) та Господарського кодексів України (436-15) та обґрунтовані невиконанням відповідачем покладеного на нього рішенням господарського суду м.Севастополя від 01.12.2008 обов’язку по здійсненню приватизації вбудованого нежитлового приміщення площею 326,3 кв.м., розташованого в м.Севастополі по вул. В.Морська, 10 та укладенню договору купівлі-продажу (том 1 а.с.2-6).
Ухвалою господарського суду міста Севастополя від 21.12.2009 порушено провадження у справі № 5020-4/280.
25.01.2010 позивач надав заяву про зміну предмету позову (вх. 507-д), відповідно до якої, посилаючись на невиконання відповідачем своїх зобов’язань щодо проведення інвентаризації, оцінки та здійснення приватизації спірного нежитлового приміщення, просив суд зобов’язати Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради укласти з Закритим акціонерним товариством "Источник"договір купівлі-продажу нерухомого майна, розташованого за адресою: м. Севастополь, вул. В. Морська, 10, (літ. А: підвал: VІІІ-1, VІІІ-8; першій поверх: ІІІ-1, ІІІ-1а, ІІІ-1б, ІІІ-2 –ІІІ-4; другій поверх: V-1-V-4), з двома входами в підвал, крильцем, естакадою, загальною площею 326,3 кв.м, вартістю 1774947 грн. з урахуванням вартості поліпшень майна та збитків в редакції позивача, а також просив суд стягнути з відповідача суму витрат на проведення експертної оцінки в розмірі 6000 грн., витрати на проведення інвентаризації в розмірі 593,00 грн., а всього у розмірі 6593 грн., а також суму судових витрат. Також позивачем було надано суду проект договору купівлі-продажу (том 4 а.с.17-21, 32-35).
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Господарського процесуального кодексу України позивач вправі до прийняття рішення по справі змінити підставу або предмет позову, збільшити розмір позовних вимог за умови дотримання встановленого порядку досудового врегулювання спору у випадках, передбачених статтею 5 цього Кодексу, в цій частині, відмовитись від позову або зменшити розмір позовних вимог.
Отже, зміна предмета позову є процесуальним правом позивача, тому суд прийняв цю заяву до розгляду.
Відповідач не скористався правом, наданим йому статтею 59 Господарського процесуального кодексу України, відзив на позов не надав.
У судове засідання 11.03.2010 представник відповідача явку уповноваженого представника не забезпечив, до його початку надав суду клопотання про відкладення розгляду справи, обґрунтовуючи своє клопотання зайнятістю в іншому судовому процесі (вх. №7477-д від 11.03.2010).
Суд не знайшов підстав для задоволення заявленого клопотання, оскільки судове засідання 25.02.2010 відкладалось саме у зв’язку з неявкою відповідача. Ухвалою від 25.02.2010 відповідач попереджався про наслідки нез’явлення у судове засідання, передбачені статтею 75 Господарського процесуального кодексу України. Крім того, заявляючи клопотання про відкладення розгляду справи, відповідач не надав жодних доказів в його підтвердження.
Суд приймає до уваги той факт, що представництво юридичних осіб в судовому процесі не обмежується колом певних фізичних осіб. У випадку дійсної неможливості забезпечення явки представника у судове засідання, сторона у справі, в силу статті 22 Господарського процесуального кодексу України, не позбавлена права надати свої вимоги або заперечення в письмовому вигляді.
У судовому засіданні 11.03.2010 представник позивача виклав зміст позовних вимог, просить позов задовольнити за мотивами вказаними в ньому з урахуванням зміни предмету позову.
Справа розглядалась за наявними у ній матеріалами у порядку статті 75 Господарського процесуального кодексу України.
Представник позивача виклав суду позовні вимоги, на позовних вимогах наполягав, просив суд позов задовольнити в повному обсязі на підставах, викладених в позовній заяві.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши пояснення представника позивача, суд –
ВСТАНОВИВ:
08.08.1996 між Управлінням майном міста Севастопольської міської державної адміністрації та позивачем був укладений договір оренди № 1894 нежитлового приміщення загальною площею 476,6 кв.м., розташованого за адресою: м. Севастополь, вул. В. Морська, 10 (том 1 а.с.36-37).
Пунктом 1.5 Договору встановлений строк оренди нерухомого майна - з 10.08.1996 по 30.11.2006 та зазначено, що раніш діючі договори оренди між сторонами стосовно цього об’єкта нерухомого майна втрачають силу.
В подальшому договірні відносини були продовжені договором оренди № 428-06 від 29.12.2006, вказані приміщення були передані позивачу в оренду для розміщення магазину, кафе, складу, на строк до 29.11.2007, площа орендованого приміщення склала 326,3 кв.м. (у зв'язку із поверненням площі бомбосховища).
Згідно з пунктом 3.2 Договору, Орендар має право здійснювати переобладнання, перепланування, реконструкцію приміщення за власний рахунок при наявності письмової згоди Орендодавця.
Згідно з Порядком оцінки орендованого нерухомого майна, що містить невід'ємні поліпшення, здійснені за час його оренди, під час приватизації, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 27.02.2004 № 377 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.03.2004 за № 343/8942 (z0343-04) , до підтверджуючих документів про здійснені орендарем поліпшення, які подаються орендарем до відповідного органу приватизації, зокрема, віднесено погоджену орендодавцем проектно-кошторисну документацію на проведення поліпшень.
Ідентифікацією поліпшень орендованого нерухомого майна є встановлення суб'єктом оціночної діяльності - суб'єктом господарювання факту відповідності підтверджувальних документів, наданих орендарем, про здійснені ним заходи, спрямовані на покращання фізичного (технічного) стану орендованого нерухомого майна та (або) його споживчих якостей (далі - поліпшення), наявним поліпшенням, які неможливо відокремити від відповідного об'єкта без завдання йому шкоди і які здійснені за рахунок коштів орендаря та за згодою орендодавця.
Ідентифікуються поліпшення, що здійснені протягом строку дії договору оренди та наявні на дату оцінки.
За даними звіту від 09.04.2003 про ідентифікацію невідокремлених поліпшень вбудованих приміщень магазину "Источник", розташованих на першому поверсі житлового будинку № 10 по вул. В. Морська у місті Севастополі, загальною площею 476,6 кв.м, вартість поліпшень склала 20813,70 грн. (том 1 а.с.90), робочий проект ремонту зазначених приміщень був узгоджений відповідачем 17.01.2000 (том 1 а.с.94-96).
Відповідно до звіту від 04.11.2004 про ідентифікацію невідокремлених поліпшень вбудованих приміщень магазину "Источник", розташованих на першому поверсі житлового будинку № 10 по вул. В. Морська у місті Севастополі, вартість поліпшень орендованого майна, які булі узгоджені орендодавцем 17.01.2000 склала 8805,00 грн. (том 1 а.с.63, 66).
Згідно з Аудиторським висновком за результатами проведення аудиту Закритого акціонерного товариства "Источник"- покрашення були призведені за рахунок власних коштів Закритого акціонерного товариства "Источник"(том 1 а.с.100, том 3 а.с.117).
Наказом начальника Управління з питань майна комунальної власності від 21.04.2003 № 193 узгоджений обсяг виконаних невід’ємних покрашень у розмірі 20813,70 грн. нежитлового будинку по вул. В. Морська, 10, призведених орендарем –ЗАТ "Источник" за рахунок власних коштів (том 1 а.с.107).
Згідно із статтею 1 Закону України "Про приватизацію державного майна" приватизація державного майна - це відчуження майна, що перебуває у державній власності і майна, що належить Автономній Республіці Крим, на користь фізичних та юридичних осіб, які можуть бути покупцями відповідно до вказаного Закону (2163-12) , з метою підвищення соціально-економічної ефективності виробництва та залучення коштів на структурну перебудову економіки України.
Відповідно до положень статті 7 Закону України "Про приватизацію державного майна" № 2163-ХП від 04.03.1992 (з подальшими змінами і доповненнями) державну політику в сфері приватизації здійснюють Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва у районах і містах, органи приватизації в Автономній Республіці Крим, що становлять єдину систему державних органів приватизації в Україні.
Відповідно до частини 4 статті 3 вказаного Закону, відчуження майна, що є у комунальній власності, регулюється положеннями цього Закону (2163-12) , інших законів з питань приватизації і здійснюється органами місцевого самоврядування.
Повноваження щодо управління комунальним майном відповідно до рішення Севастопольської міської Ради від 31.01.2006 № 4657 передані Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради, який, у свою чергу, є правонаступником Управління з питань майна комунальної власності Севастопольської міської державної адміністрації.
рішенням Севастопольської міської Ради № 339 від 12.11.2002 затверджено Положення про Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради, пунктами 6.19, 6.20 якого передбачено, що Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради, є органом приватизації по об’єктам права комунальної власності від імені та за дорученням ради, укладає договори купівлі-продажу, здійснює контроль їх виконання.
Згідно з пунктами 10.25-10.27 Положення про Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради здійснює реалізацію державної політики у сфері управління комунальної власністю, організує проведення відчуження (приватизації) майна, що знаходиться в комунальній власності.
Продаж майна, що є у комунальній власності, здійснюють органи, створювані відповідними місцевими радами. Зазначені органи діють у межах повноважень, визначених відповідними місцевими радами, та є їм підпорядкованими, підзвітними та підконтрольними.
Згідно з рішенням Севастопольської міської Ради № 637 від 04.03.2003 "Про програму оптимізації структури комунального майна та підвищення ефективності його використання на 2003-2006 роки в місті Севастополі", нежитлове приміщення, яке перебуває в оренді у позивача, по вул. В.Морська, 10, було включено до переліку об'єктів комунальної власності які підлягають приватизації шляхом викупу.
Судом встановлено, що збоку Закритого акціонерного товариства "Источник"мало місце звернення до господарського суду м. Севастополя з позовом до Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради про визнання права на приватизацію нежитлового приміщення загальною площею 326,3 кв.м, розташованого за адресою: м. Севастополь, вул. В. Морська, 10, шляхом викупу.
Згідно зі статтею 35 Господарського процесуального кодексу України, факти, встановлені рішенням господарського суду (іншого органу, який вирішує господарські спори) під час розгляду однієї справи, не доводяться знову при вирішенні інших спорів, в яких беруть участь ті самі сторони
рішенням господарського суду міста Севастополя від 01.12.2008 у справі № 20-5/550-6/120 Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради було зобов’язано здійснити приватизацію вбудованого нежитлового приміщення площею 326,3 кв.м., розташованого за адресою: м. Севастополь, вул. В. Морська, б. 10, шляхом викупу Закритим акціонерним товариством "Источник"; зобов’язано Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради здійснити інвентаризацію вбудованого нежитлового приміщення площею 326,3 кв.м., розташованого за адресою: м. Севастополь, вул. В. Морська, б. 10, яке підлягає приватизації шляхом викупу Закритим акціонерним товариством "Источник", а також зобов’язано Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради укласти з Закритим акціонерним товариством "Источник" договір купівлі-продажу шляхом викупу вбудованого нежитлового приміщення площею 326,3 кв.м., розташованого за адресою: м. Севастополь, вул. В. Морська, б. 10 (том 1 а.с.28-31).
Постановою Вищого господарського суду України від 06.08.2009 рішення господарського суду м. Севастополя від 01.12.208 у справі № 20-5/550-6/120 залишено без змін.
. Як встановлено судом в рамках даної справи, фактично договір купівлі-продажу між ЗАТ "Источник"та Фондом комунального майна Севастопольської міської Ради у виконання рішення господарського суду від 01.12.008 у справі № 20-5/550-6/120 не укладений, приватизація об’єкта не здійснена. Зазначений факт став підставою для звернення позивача з позовом про спонукання до укладення договору купівлі-продажу до господарського суду міста Севастополя.
Суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Правила щодо захисту прав суб'єктів господарювання та споживачів встановлені ст. 20 Господарського кодексу України, відповідно до частини 2 якої кожний суб'єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються шляхом: визнання наявності або відсутності прав; визнання повністю або частково недійсними актів органів державної влади та органів місцевого самоврядування, актів інших суб'єктів, що суперечать законодавству, ущемлюють права та законні інтереси суб'єкта господарювання або споживачів; визнання недійсними господарських угод з підстав, передбачених законом; відновлення становища, яке існувало до порушення прав та законних інтересів суб'єктів господарювання; припинення дій, що порушують право або створюють загрозу його порушення; присудження до виконання обов'язку в натурі ; відшкодування збитків; застосування штрафних санкцій; застосування оперативно-господарських санкцій; застосування адміністративно-господарських санкцій; установлення, зміни і припинення господарських правовідносин; іншими способами, передбаченими законом.
Згідно з приписами ст. 8 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства здійснюється його підготовка до приватизації. Підготовка об'єкта малої приватизації до продажу здійснюється органами приватизації. Строк підготовки об’єкта малої приватизації до продажу не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття рішення про включення його до відповідного переліку об’єктів, що підлягають приватизації.
Враховуючи вимоги статті 23 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств", процес приватизації комунального майна включає укладення договору купівлі-продажу об’єкта нерухомого майна.
Статтями 181, 183 Господарського кодексу України, 638, 641 Цивільного кодексу України встановлено порядок укладення господарських договорів. Договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і прийняття пропозиції (акценту) другою стороною.
В силу ч. 3 ст. 179 Господарського кодексу України укладання господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.
Відповідно до ст. 187 Господарського кодексу України, спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом.
Порядок викупу об'єкта приватизації, згідно зі ст. 11 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", визначається Фондом державного майна України.
Відповідно до ст. 4 Закону продавцями об'єктів малої приватизації, що перебувають у державній та комунальній власності, є Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва, органи приватизації, створені місцевими Радами.
Стаття 23 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" визначає істотні умови договору купівлі продажу державного майна, що укладається між покупцем та уповноваженим представником органу приватизації, включає зобов'язання сторін, які були визначені умовами викупу, відповідальність та правові наслідки їх невиконання.
Ціна продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, та початкова вартість продажу об'єкта малої приватизації на аукціоні або за конкурсом визначаються відповідно до методики, затвердженої Кабінетом Міністрів України (частина 2 вищезазначеної статті).
Частиною 1 статті 9 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" передбачено, що методичне регулювання оцінки майна здійснюється у відповідних нормативно-правових актах з оцінки майна, які розробляються з урахуванням вимог положень (національних стандартів) і затверджуються Кабінетом Міністрів України або Фондом державного майна України.
Порядок проведення оцінки майна, у тому числі в процесі приватизації, врегульовано Методикою оцінки майна, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 року № 1891 (1891-2003-п) , згідно з якою визначення вартості окремого індивідуально визначеного майна, що підлягає приватизації, має здійснюватися на підставі інвентаризації об'єкта, яку проводить балансоутримувач, зі складанням і поданням органу приватизації на затвердження зведеного акта та передавального балансу за результатами інвентаризації майна на дату оцінки - останню дату місяця.
За пунктом 19 цієї Методики (1891-2003-п) саме державні органи приватизації затверджують оцінку майна у разі його приватизації.
Висновок про вартість майна, складений для цілей приватизації майна шляхом викупу або продажу конкурентними способами (для договору купівлі-продажу, оголошення умов продажу, у тому числі повторного продажу), дійсний протягом шестимісячного строку від дати його затвердження (пункт 23 Методики (1891-2003-п) ).
Відповідно до частини 3 статті 77 Господарського кодексу України, якщо поліпшення речі зроблено за згодою наймодавця, наймач має право на відшкодування вартості необхідних витрат або на зарахування їх вартості в рахунок плати за користування річчю.
Згідно з частиною 4 пункту 7.5 Протоколу узгодження змін від 13.11.1996 до договору оренди №1894 від 08.08.1996 вартість поліпшень, здійсненних орендарем, які неможливо відокремити без шкоди для орендованого майна підлягає відшкодуванню Орендодавцем Орендарю (т.1, арк.с. 38).
Так, відповідно до Звіту про оцінку майна –вбудованих нежитлових приміщень магазину-бару "Источник"(літ. А: підвал: VІІІ-1, VІІІ-8; першій поверх: ІІІ-1, ІІІ-1а, ІІІ-1б, ІІІ-2 –ІІІ-4; другій поверх: V-1-V-4), з двома входами в підвал, крильцем, естакадою, загальною площею 355,1 кв.м, розташованих в житловому будинку за адресою: м. Севастополь, Ленінський район, вул. В. Морська, 10 орендарем фактично сплачено (перераховано) грошових коштів на здійснення ідентифікованих поліпшень спірного об’єкту складає 23080,00 грн. (том 3 а.с.64).
Відповідно до даних Звіту про оцінку майна ринкова вартість на 30.10.2009 спірного об’єкта нерухомого майна з ідентифікованими поліпшеннями склала –1950310,00 грн.; невід’ємних поліпшень орендованого спірного об’єкта, ідентифікованих експертом –23080,00 грн.(том 3 а.с.65).
Поліпшення орендованого майна узгоджені з Орендодавцем у порядку, передбаченому діючим законодавством, що підтверджується матеріалами справи та встановлено судом.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що витрати позивача у розмірі 23080,00 грн. не були зараховані відповідачем у якості орендної плати.
Враховуючи вищевикладене сума витрат, призведених позивачем на здійснення поліпшень орендованого майна у розмірі 23080,00 грн. за даними звіту про оцінку майна від 30.10.2009 підлягає зарахуванню при укладенні договору купівлі-продажу об’єкта приватизації.
Таким чином, вартість об’єкта приватизації та сума, яка підлягає сплаті за договором купівлі-продажу (викупу) вбудованих нежитлових приміщень магазину-бару "Источник" загальною площею 326,3 кв.м. складає 1774947 грн. (1950310 грн. (загальна сума об’єкта приватизації з урахуванням невідокремлених поліпшень орендованого майна) –23080 грн. (вартість призведених орендарем невідокремлених поліпшень орендованого майна) –145690,00 грн. (відокремлених поліпшень орендованого майна, які належать позивачу) = 1774947,00 грн.
Суд, прийнявши до уваги доводи позивача, а також наданні ними доказі вважає позовні вимоги позивача обґрунтованими та такими що підлягають задоволенню виходячи з вищевикладеного.
Судом досліджено зміст запропонованого позивачем проекту договору та зроблений висновок про можливість прийняти запропоновану позивачем редакцію договору.
Частиною 3 статті 84 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що у спорі, що виник при укладанні або зміні договору, в резолютивній частині вказується рішення з кожної спірної умови договору, а у спорі про спонукання укласти договір-умови, на яких сторони зобов'язані укласти договір, з посиланням на поданий позивачем проект договору.
Згідно із частиною 2 статті 187 Господарського кодексу України, день набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше.
Відповідно до частини 1 статті 8 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" підготовка об'єкта малої приватизації до продажу здійснюється органами приватизації, які, зокрема, і визначають ціну продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, або початкову вартість продажу об'єкта на аукціоні, за конкурсом.
За частиною 1 статті 9 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" за рішенням органів приватизації проводиться інвентаризація майна об'єкта малої приватизації із залученням, у разі необхідності, аудитора (аудиторської фірми) та здійснюється його оцінка в порядку, встановленому законодавством про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність. Акт інвентаризації затверджується керівником та головним бухгалтером підприємства, акт оцінки вартості об'єкта приватизації - керівником органу приватизації.
Враховуюче вищевикладене, суд вважає обґрунтованими вимоги позивача стосовно стягнення з відповідача суми витрат, понесених ним у ході підготовки об’єкта приватизації для продажу з метою визначення ціні об’єкта продажу, яка не була здійснена відповідачем у порядку, передбаченому діючим законодавством, а саме: витрати проведення експертної оцінці у розмірі 6000 грн., витрати на проведення інвентаризації у розмірі 593,00 грн., а всього у розмірі 6593 грн.
На підставі статті 49 Господарського процесуального кодексу України державне мито у розмірі 85,00 грн. (стосовно немайнової вимоги позивача) та 102 грн. (стосовно майнової вимоги позивача) та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у розмірі 236,00 грн. підлягають стягненню з відповідача на користь позивача.
Керуючись статтями 49, 82-85, 116, 117 Господарського процесуального кодексу України, суд –
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Зобов'язати Фонд комунального майна Севастопольської міської Ради (99011, місто Севастополь, вул. Луначарського, 5, ідентифікаційний код 25750044) укласти з Закритим акціонерним товариством "Источник" (99011, місто Севастополь,вул. Велика Морська, 10, ідентифікаційний код 20695205) Договір купівлі-продажу (викупу) вбудованого нежитлового приміщення розташованого за адресою: м. Севастополь, вул. В. Морська, 10, (літ. А: підвал: VІІІ-1, VІІІ-8; першій поверх: ІІІ-1, ІІІ-1а, ІІІ-1б, ІІІ-2 –ІІІ-4; другій поверх: V-1-V-4), з двома входами в підвал, крильцем, естакадою, загальною площею 326,3 кв.м, вартістю 1774947 грн. з урахуванням вартості поліпшень майна та збитків на наступних умовах:
ДОГОВОР КУПЛИ-ПРОДАЖИ (ВЬІКУПА) ВСТРОЕННОГО НЕЖИЛОГО ПОМЕЩЕНИЯ
город Севастополь
Мы, нижеподписавшиеся, Фонд коммунального имущества Севастопольского городского Совета в лице председателя Фонда коммунального имущества Севастопольского городского Совета, Фролова Станислава Анатольевича, который действует на оснований Положення о Фонде коммунального имущества Севастопольского городского Совета, (далее - Продавец) с одной стороны, и Закрытое акционерное товарищество "Источник", которое зарегистрировано в Ленинской районной государственной администрации 17.08.1995 г. код ЕГРПОУ 20995205 в лице Директора Закрытого акционерного общества "Источник"Епифанцевой Людмилы Ивановны, которая действует на основе протокола собрания акционеров об избрании директором № 1 от 28.07.1995 г., (далее - Покупатель) с другой стороны заключили настоящий Договор о нижеследующем:
1. Предмет Договора.
1.1. Продавец обязуется передать в собственность Покупателю встроенное нежилое помещение общей площадью 326,3 кв.м (далее - Объект приватизации), которое находится по адресу: город Севастополь, улица Большая Морская, 10, и является коммунальной собственностью на основании:
(название документа, когда и кем выдан)
зарегистрированный,
(где и когда, под каким номером), а Покупатель обязуется принять Объект приватизации и оплатить его стоимость в соответствии с условиями настоящего Договора, и зарегистрировать Объект в Бюро технической инвентаризации (далее - БТИ).
1.2. Право собственности на Объект приватизации переходит к Покупателю с момента заключения настоящего Договора решением хозяйственного суда города Севастополя, государственной регистрации этого Договора в порядке, предусмотренном законодательством.
1.3. Рыночная стоимость Объекта приватизации составляет 1 774947 (один миллион семьсот семьдесят четыре тысячи девятьсот сорок семь) гривен без НДС.
При этом сумма налога на добавленную стоимость составляет 354 990 (триста пятьдесят четыре тысячи девятьсот девяносто) гривен.
2. Порядок расчетов за приобретенный Объект приватизации.
2.1. Покупатель обязан в течение 10 дней с момента государственной регистрации настоящего Договора внести 354990 (триста пятьдесят четыре тысячи девятьсот девяносто) гривен налога на добавленную стоимость за приобретенный Объект приватизации.
Покупатель обязан внести разновеликими частями 1774947 (один миллион семьсот семьдесят четыре тысячи девятьсот сорок семь) гривен за приобретенный Объект приватизации на протяжении ста восьмидесяти календарных дней с момента вступления в законную силу решения хозяйственного суда г. Севастополя о заключении настоящего Договора и передачи объекта приватизации в соответствии с Актом приема-передачи между Продавцом и Покупателем.
2.2. Расчеты за приобретенный Объект приватизации осуществляется Покупателем путем безналичного перечисления денежных средств со своего счета на расчетный счет Продавца.
2.3. Расчеты за Объект приватизации осуществляются со счета Покупателя СФ ОАО "Банк "Финансы и Кредит"р/счет 26009147201 следующим образом:
- налог на добавленную стоимость в сумме 354990 (триста пятьдесят четыре тысячи
девятьсот девяносто) гривен перечисляются на расчетный счет Продавца №
37188003000416 в УДК в г. Севастополе МФО 824509;
- средства Покупателя в 1 774947 (один миллион семьсот семьдесят четыре тысячи девятьсот сорок семь) гривен перечисляются на расчетный счет Продавца № 37188003000416 в УДК в г. Севастополе МФО 824509.
3. Передача Объекта приватизации.
3.1. Передача Объекта приватизации осуществляется Продавцом Покупателю в течение трех календарных дней после вступления в законную силу решения хозяйственного суда г.Севастополя о заключении настоящего Договора.
3.2. Передача Объекта приватизации Продавцом и принятие Объекта приватизации Покупателем подтверждается актом приема - передачи, который подписывается сторонами.
4. Права и обязанности сторон.
4.1. Каждая из сторон настоящего договора обязуется надлежащим образом выполнять обязанности, возложенные на нее настоящим Договором, и оказывать содействие другой стороне в выполнении её договорных обязанностей.
4.2. Стороны несут материальную ответственность за невыполнение или ненадлежащее выполнение условий настоящего Договора.
5. Обязанности Покупателя.
5.1. Покупатель обязан:
- в установленный настоящим Договором срок уплатить налог на добавленную стоимость;
- в установленный настоящим Договором срок уплатить стоимость Объекта продажи приватизации;
- в установленный настоящим Договором срок принять Объект приватизации.
5.2. Покупатель обязан осуществить регистрацию недвижимого имущества, которое входит в состав Объекта приватизации, в установленном законом порядке.
5.3. Покупатель обязан предоставить Продавцу подтверждающие документы о выполнении условий настоящего Договора.
5.4. Дальнейшее отчуждение и передача в залог Покупателем Объекта приватизации в период действия условий настоящего Договора осуществляется по согласованию Продавца с обеспечением перехода к новому собственнику всех обязательств, не исполненных Покупателем на момент такого отчуждения, ответственности за их неисполнение, определенных законодательством и настоящим Договором прав и обязанностей Покупателя согласно законодательству Украины.
6. Обязанности Продавца.
6.1. Продавец обязан:
- передать Покупателю Объект приватизации в установленный настоящим Договором срок;
- уведомить Покупателя о случаях несвоевременного внесения платежей за Объект приватизации;
- осуществлять контроль за выполнением Покупателем условий этого Договора.
7. Ответственность сторон.
7.1. За неисполнение или ненадлежащее исполнение условий настоящего договора стороны несут ответственность, установленную действующим законодательством.
7.2. Продавец обязуется на протяжении 3 календарных дней после полного расчета по этому договору передать Покупателю все документы, связанные с правом собственности на Объект и его эксплуатацией, о чем сторонами будет подписан соответствующий акт.
7.3. В случае если Продавец в установленный настоящим Договором срок не передал Объект приватизации, Покупатель имеет право требовать возмещения убытков, понесенных им вследствие не исполнения Продавцом условий настоящего Договора.
8. Гарантии и претензии
8.1. Продавец гарантирует, что на момент заключения настоящего договора Объект приватизации не входит в перечне объектов, которые не подлежат приватизации, не является проданным, переданным, заложенным, не находится под арестом, а также, что Объект приватизации не является предметом судебных разбирательств.
9. Риск случайной гибели Объекта приватизации
9.1. Риск случайной гибели или порчи Объекта приватизации несет Покупатель с момента приобретения права собственности на Объект приватизации.
10. Форс - мажорные обстоятельства.
10.1. Стороны освобождаются от ответственности относительно исполнения условий настоящего Договора в случае возникновения форс-мажорных обстоятельств (обстоятельств непреодолимой силы). Сторона, которая не может выполнить условия настоящего Договора из-за возникновения форс-мажорных обстоятельств (обстоятельств непреодолимой силы), должна сообщить об этом другой стороне.
10.2. Возникновение форс-мажорных обстоятельств должно быть подтверждено соответствующей справкой Торгово-промышленной палаты Украины.
11. Разрешение споров.
11.1. Все споры, возникающие при выполнении условий этого Договора или в связи с толкованием разделов настоящего Договора, решаются в порядке, установленном действующим законодательством Украины.
12. Изменение условий настоящего Договора и его расторжение.
12.1. Изменение условий настоящего Договора осуществляется по согласованию сторон в соответствии с требованиями законодательства Украины.
13. Расходы.
13.1. Все расходы, связанные с государственной регистрацией настоящего Договора, несет Покупатель.
14. Заключительные условия.
14.1. Настоящий Договор подлежит государственной регистрации в установленном законом порядке.
14.2. Настоящий Договор составлен в двух экземплярах, которые имеют одинаковую юридическую силу.
14.3. Настоящий Договор заключен решением Хозяйственного суда города Севастополя 11.03.2010 года.
Платёжные и почтовые реквизиты сторон:
Продавец: Покупатель:
ФОНД коммунального имущества Закрытое акционерное общество "Источник"
Севастопольского городского совета 99011, г.Севастополь, улица Большая Морская, 10
99011, город Севастополь, код ЕГРПОУ 20695205,
улица Луначарского, 5 расчетный счет 260091472201 в СФ ОАО "Банк
код ЕГРПОУ 2570044 "Финансы и Кредит", МФО 384812
расчетный счет 37188003000416 в УДК
в г. Севастополе, МФО 824509
3. Стягнути з Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради (99011, м. Севастополь, вул. Луначарського, 5, ідентифікаційний код 25750044) на користь Закритого акціонерного товариства "Источник" (99011, м. Севастополь,вул. В. Морська, 10, ідентифікаційний код 20695205, р/р 26009147201 в СФ ВАТ "Фінанси та кредит" МФО 384812) 6593,00 грн . (шість тисяч п’ятсот дев’яносто три грн., 00 грн.), з яких: 6000,00 грн. сума витрат на проведення експертної оцінці, 593,00 грн. - витрати на проведення інвентаризації.
4. Стягнути з Фонду комунального майна Севастопольської міської Ради (99011, м. Севастополь, вул. Луначарського, 5, ідентифікаційний код 25750044) на користь Закритого акціонерного товариства "Источник" (99011, м. Севастополь, вул.В. Морська, 10, ідентифікаційний код 20695205, р/р 26009147201 в СФ ВАТ "Фінанси та кредит" МФО 384812) витрати по сплаті державного мита в сумі 187,00 грн . (сто вісімдесят сім грн., 00 коп.), витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в розмірі 236,00 грн . (двісті тридцять шість грн. 00 коп.).
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Суддя
О.С. Погребняк
рішення оформлено відповідно до вимог ст. 84 Господарського процесуального кодексу України і підписано 16.03.2010.