ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030,
м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 32/350
26.07.10
( Додатково див. постанову Київського апеляційного господарського суду (rs12326564) )
За позовом
до
третя особа
Приватного акціонерного товариства "Українська міжбанківська валютна біржа"
Міністерства економіки України
Закрите акціонерне товариство "Українська фондова біржа"
про
визнання недійсним рішення та зобов’язання вчинити певні дії
Суддя Хрипун О.О.
Представники сторін :
Від позивача Мартинюк А.П., Соковська Л.М. –предст.,
Від відповідача Лавренюк А.С., Левченко Д.В. –предст.,
Від третьої особи Гуменюк В.В., Яцюк Г.В. –предст.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Приватне акціонерне товариство "Українська міжбанківська валютна біржа" (далі –Позивач, ПрАТ "УМВБ") звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до Міністерства економіки України (далі –Відповідач, Мінекономіки), в якому просить суд визнати недійсним рішення Мінекономіки в особі Аукціонного комітету від 17.05.2010 в частині проведення аукціону № 141 з продажу нафти, газового конденсату, скрапленого газу та вугілля 26.05.2010, а також в частині проведення інших аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, скрапленого газу та вугілля на інших біржах, крім ПрАТ "УМВБ"; зобов’язати Мінекономіки організувати проведення аукціонів з продажу нафти та газового конденсату виключно на базі ПрАТ "УМВБ"не рідше одного разу в місяць протягом п’яти років, починаючи з 06.11.2009, відповідно до графіку проведення аукціонів з продажу нафти та газового конденсату на 2010 рік, що затверджений рішенням Аукціонного комітету від 22.12.2009 (протокол Аукціонного комітету № 229 від 22.12.2009); зобов’язати Мінекономіки припинити вчинення дій, пов’язаних з організацією проведення аукціонів з продажу нафти та газового конденсату на інших біржах, крім УМВБ.
09.07.2010 ухвалою Господарського суду міста Києва залучено до участі у справі закрите акціонерне товариство "Українська фондова біржа"(далі –ЗАТ "УФБ") третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні Відповідача.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 17.05.2010 Аукціонний комітет при Мінекономіки прийняв рішення про проведення частини з запланованих на 2010 рік аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, скрапленого газу на базі ЗАТ "УФБ". Такі дії Мінекономіки, за твердженням Позивача, є порушенням умов укладеної між ними угоди від 05.05.2000.
Відповідач у поданому до суду відзиві заперечив проти задоволення позовних вимог, посилаючись на те, що прав та законних інтересів Позивача не порушив, спірне рішення про проведення аукціонів було прийняте не Відповідачем, а Аукціонним комітетом в межах його повноважень та відповідно до Положення про організацію та проведення аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля (599-2000-п) .
ЗАТ "УФБ"заперечило проти задоволення позовних вимог, вказуючи на те, що умови укладеної між ПрАТ "УМВБ" та Мінекономіки угоди від 05.05.2000 не відповідають вимогам законодавства та порушують права ЗАТ "УФБ", яке 05.04.2005 перемогло у конкурсі на право проводити аукціони з продажу нафти та газового конденсату.
02.07.2010, 07.07.2010 слухання справи відкладалося з підстав, визначених у відповідній ухвалі, згідно з вимогами ч. 1 ст. 77 ГПК України; 21.07.2010 в судовому засіданні оголошувалася перерва відповідно до ч. 3 ст. 77 ГПК України.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників осіб, що беруть участь у справі, Господарський суд міста Києва
ВСТАНОВИВ:
05.05.2000 на засіданні конкурсної комісії з визначення бірж, на базі яких проводитимуться аукціони з продажу нафти, газового конденсату, скрапленого газу та вугілля, було прийняте рішення визнати Позивача переможцем конкурсу та запропонувати йому організувати торги з продажу скрапленого газу для потреб населення (копія протоколу № 2 засідання конкурсної комісії від 05.05.2000 знаходиться в матеріалах справи).
10.05.2000 між Позивачем та Відповідачем була укладена угода про організаційне забезпечення проведення аукціонів з продажу нафти та газового конденсату на базі Позивача (далі –Угода).
Згідно з п. 1.3 Угоди Мінекономіки доручає, а УМВБ бере на себе зобов’язання щодо організації та проведення аукціонів відповідно до вимог, визначених Положенням про організацію та проведення аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, скрапленого газу та вугілля, правил та положень УМВБ та цієї Угоди.
Пунктом 4.1 Угоди передбачено, що дана Угода набуває чинності з моменту її підписання сторонами та вважається укладеною на невизначений строк.
06.11.2009 Мінекономіки та ПрАТ "УМВБ"підписали доповнення № 2 до Угоди, на підставі якого ряд положень останньої були викладені в новій редакції, змінені та доповнені.
Так згідно з п. 2.3 доповнення № 2 пункт 2.3 розділу 2 Угоди "Обов’язки сторін"був доповнений підпунктами 2.3.6 та 2.3.7, якими передбачено, що з метою вдосконалення технології проведення аукціонних торгів, ПрАТ "УМВБ"зобов’язується забезпечити розробку та впровадження до кінця першого півріччя 2010 року біржової електронної торговельної системи для проведення аукціонів та проведення аукціонів в біржовій електронній торговельній системі в режимі он-лайн торгівлі до кінця 2011 року; здійснювати безперервний облік та аналіз інформації щодо попиту та пропозиції, а також динаміки ціна на нафтопродукти, отриманої за результатами проведення аукціонів, та надавати цю інформацію у систематизованому вигляді Мінекономіки для забезпечення створення прозорого механізму ціноутворення, розвитку конкурентних засад та підвищення платіжної дисципліни на ринку енергоресурсів.
Відповідно до п. 2.2 доповнення № 2 пункт 2.2 розділу 2 "Обов’язки сторін"доповнений пунктом 2.2.4, яким передбачено, що для забезпечення виконання ПрАТ "УМВБ"вимог підпунктів 2.3.6 та 2.3.7 п. 2.3 Угоди Мінекономіки зобов’язується протягом не менше п’яти років організовувати проведення аукціонів виключно на базі УМВБ не рідше одного разу на місяць.
Відповідно до п. 6 доповнення № 2 це доповнення набирає чинності з дня його підписання сторонами.
Згідно з п. 2.5 доповнення № 2 пункт 4.2 розділу 4 Угоди "Інші положення"викладено в наступній редакції: сторони домовилися, що Угода може бути розірвана лише за взаємною домовленістю сторін за умови повідомлення однією з сторін іншої сторони за один місяць, але не раніше спливу п’яти років з моменту підписання цього доповнення.
Враховуючи викладені положення доповнення № 2 до Угоди, зобов’язання Мінекономіки щомісяця проводити аукціони на базі ПрАТ "УМВБ"повинно виконуватися щонайменше до 06.11.2014.
05.04.2005 на засіданні конкурсної комісії з визначення біржі, на базі якої проводитимуться аукціони з продажу нафти та газового конденсату визнано переможцем спеціалізованого конкурсу з визначення біржі, на базі якої проводитимуться аукціони з продажу нафти та газового конденсату, ЗАТ "УФБ".
06.04.2005 між Мінекономіки та ЗАТ "УФБ"була укладена угода про організаційне забезпечення проведення аукціонів з продажу нафти та газового конденсату на базі ЗАТ "УФБ", згідно з п. 2.1 якої сторони зобов’язуються забезпечити якісну організацію та проведення аукціонів, та спільно діяти з метою подальшого вдосконалення технології й механізму аукціонних торгів, проводити аукціони відповідно до вимог Положення та цієї угоди.
27.04.2010 між Мінекономіки та ЗАТ "УФБ"було укладене доповнення № 1 до угоди про організаційне забезпечення проведення аукціонів з продажу нафти та газового конденсату на базі ЗАТ "УФБ"від 06.04.2005, відповідно до п. 2.2 якого Мінекономіки зобов’язалося організовувати проведення аукціонів на ЗАТ "УФБ"не менше шести місяців щорічно на квартальній основі протягом не менше п’яти років.
Позивачем надані до суду роздрукований витяг з офіційного веб-сайту Мінекономіки ( www.me.gov.ua ), в якому відображена інформація про рішення Аукціонного комітету з продажу нафти, газового конденсату, скрапленого газу та вугілля (далі –Аукціонний комітет) щодо графіку проведення аукціонів з продажу нафти та газового конденсату на 2010 рік.
Так в указаного витязі (електронна адреса сторінки – http://www.me.gov.ua/control/publish/printable_article?art_id=143066, зазначено, що на засіданні Аукціонного комітету прийняте рішення, оформлене протоколом від 22.12.2009 № 229 УМВБ-Н/ГК засідання Аукціонного комітету, про затвердження графіку проведення аукціонів з продажу нафти та газового конденсату на 2010 рік. Із вказаного графіку слідує, що аукціони за номерами 137-148 кожного місяця 2010 року будуть проводитись на базі ПрАТ "УМВБ". Дата розміщення інформації на веб-сайті Мінекономіки –09.02.2010.
В матеріалах справи знаходиться копія протоколу засідання Аукціонного комітету з продажу нафти, газового конденсату, скрапленого газу та вугілля (далі –Аукціонний комітет) від 17.05.2010.
Як вбачається з вказаного протоколу, Аукціонним комітетом прийнято рішення провести черговий аукціон з продажу нафти та газового конденсату на базі ЗАТ "УФБ"та затверджено графік проведення аукціонів з продажу нафти та газового конденсату на травень-грудень 2010 р.
З графіку слідує, що аукціони за № 141 (дата проведення –26.05.2010), № 142 (дата проведення –22.06.2010), № 144 (дата проведення –20.08.2010), № 146 (дата проведення –21.10.2010), № 148 (дата проведення –23.12.2010) проводитимуться на базі ЗАТ "УФБ"; на базі ПрАТ "УМВБ"вирішено провести лише три аукціони - № 143 (дата проведення 22.07.2010), № 145 (дата проведення –23.09.2010), № 147 (дата проведення –23.11.2010).
За результатом розгляду встановлених обставин суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню з огляду на наступне.
Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 04.04.2000 № 599 "Про запровадження аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля" (599-2000-п) (далі –Постанова) встановлено, що аукціони з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля проводяться на базі бірж, визначених за результатами спеціалізованого конкурсу, який організовує і проводить Міністерство економіки.
З наведеного пункту слідує, що Постановою (599-2000-п) передбачена можливість проведення аукціонів з продажу нафти, газового конденсату та вугілля на базі декількох бірж, визначених за результатами проведення спеціалізованого конкурсу.
Судом встановлено, що 05.05.2000 конкурс на право проведення аукціонів виграло ПрАТ "УМВБ", а 05.04.2005 –ЗАТ "УФБ"і, як слідує з пояснень представників учасників судового процесу, аукціони з продажу нафти, газового конденсату та вугілля проводилися на базі вказаних бірж відповідно до затвердженого графіку.
Суд звертає увагу на те, що ні Постановою (599-2000-п) , ні іншими нормативно-правовими актами не визначають умови, відповідно до яких Мінекономіки має укладати угоди з біржами –переможцями конкурсу на право проведення аукціонів з продажу нафти, газового конденсату та вугілля.
Згідно з 2 ст. 6 ЦК України сторони мають право врегулювати у договорі, який передбачений актами цивільного законодавства, свої відносини, які не врегульовані цими актами.
06.11.2009 Мінекономіки та ПрАТ "УМВБ"уклали доповнення № 2 до Угоди, пунктом 2.3 якого на Мінекономіки покладено зобов’язання протягом не менше п’яти років організовувати проведення аукціонів виключно на базі УМВБ не рідше одного разу на місяць .
Відповідно до ч. 1 ст. 173 ГК України господарським визнається зобов’язання, що виникає між суб’єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом (436-15) , в силу якого один суб’єкт (зобов’язана сторона, у тому числі боржник) зобов’язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб’єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб’єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов’язаної сторони виконання її обов’язку.
Згідно з ч. 1 ст. 174 ГК України господарські зобов’язання виникають, зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.
Як вбачається з матеріалів справи, господарські зобов’язання ПрАТ "УМВБ"та Мінекономіки виникли на підставі укладеної між ними угоди про організаційне забезпечення проведення аукціонів з продажу нафти та газового конденсату на базі ПрАТ "УМВБ".
Відповідно до ч. 1 ст. 193 ГК України суб’єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов’язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов’язання —відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Частиною 1 ст. 610 ЦК України передбачено, що договір є обов’язковим для виконання сторонами.
Однак, судом встановлено, що 27.04.2010 між Мінекономіки та ЗАТ "УФБ"було укладене доповнення № 1 до угоди про організаційне забезпечення проведення аукціонів з продажу нафти та газового конденсату на базі ЗАТ "УФБ"від 06.04.2005, відповідно до п. 2.2 якого Мінекономіки зобов’язалося організовувати проведення аукціонів на ЗАТ "УФБ"не менше шести місяців щорічно на квартальній основі протягом не менше п’яти років, а 17.05.2010 Аукціонний комітет прийняв рішення про проведення аукціону № 141 з продажу нафти та газового конденсату та ряду інших аукціонів у 2010 році на базі ЗАТ "УФБ".
Зазначеними діями Мінекономіки порушило встановлене Угодою зобов’язання організовувати протягом не менше п’яти років проведення аукціонів виключно на базі ПрАТ "УМВБ" не рідше одного разу на місяць.
Згідно з ч. 1 ст. 525 ЦК України одностороння відмова від зобов’язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 610 ЦК України порушенням зобов’язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов’язання (неналежне виконання).
З огляду на викладені обставини справи та наведені норми чинного законодавства, суд приходить до висновку, що Мінекономіки, прийнявши рішення про проведення аукціонів у 2010 році на базі ЗАТ "УФБ"та уклавши з останнім доповнення до угоди від 27.04.2010, в якому зобов’язалося проводити на базі ЗАТ "УФБ аукціони протягом не менше шести місяців щорічно, порушило умови Угоди, укладеної між ним та ПрАТ "УМВБ".
Пунктом 4 Положення про організацію та проведення аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.04.2000 № 599 (599-2000-п) (далі –Положення), передбачено, що для організації аукціону утворюється аукціонний комітет, який здійснює загальне керівництво та контроль за дотриманням умов проведення аукціонів.
Комітет приймає рішення про проведення аукціонів або їх черговість, а також спеціалізованих аукціонів з продажу скрапленого газу. рішення комітету оформляється протоколом, який підписують усі члени комітету, присутні на засіданні.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 ГК України кожний суб’єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб’єктів захищаються, зокрема шляхом: визнання повністю або частково недійсними актів органів державної влади та органів місцевого самоврядування, актів інших суб’єктів, що суперечать законодавству, ущемлюють права та законні інтереси суб’єкта господарювання або споживачів; припинення дій, що порушують право або створюють загрозу його порушення; присудження до виконання обов’язку в натурі.
Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги щодо визнання недійсним рішення Аукціонного комітету від 17.05.2010 та зобов’язання Мінекономіки виконувати умови Угоди обґрунтованими, доведеними та такими, що підлягають задоволенню.
При цьому, суд відхиляє як такі, що не грунтуються на вимогах законодавства, доводи Відповідача про те, що спірне рішення про затвердження графіку проведення аукціонів у 2010 році було прийняте Аукціонним комітетом, за дії якого Відповідач не несе відповідалності та до якого не має відношення.
Так згідно з згідно з підп. 4 п. 4 Положення "Про Міністерство економіки України", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2007 № 777 (777-2007-п) , Мінекономіки відповідно до покладених на нього завдань здійснює функції з регулювання товарного біржового ринку
Відповідно до п. 4 Положення (599-2000-п) персональний склад Аукціонного комітету затверджується Мінекономіки за погодженням з Мінпаливенерго та Мінвуглепром. На кожній з бірж, на базі яких проводяться аукціони з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля, Мінекономіки за погодженням з Мінпаливенерго та Мінвуглепромом має право затвердити окремого секретаря комітету.
Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 04.04.2000 № 599 "Про запровадження аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля" (599-2000-п) встановлено, що аукціони з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля проводяться на базі бірж, визначених за результатами спеціалізованого конкурсу, який організовує і проводить Міністерство економіки
Відтак, органом державної влади, що уповноважений затверджувати склад Аукціонного комітету, визначати умови проведення конкурсу на визначення бірж, на базі яких проводитимуться конкурси, та укладати угоди з цими біржами, є саме Міністерство економіки України.
Пунктом 4 Положення (599-2000-п) визначено, що Аукціонний комітет затверджує типові форми аукціонної документації та договорів з купівлі-продажу на стандартних аукціонних умовах; затверджує порядок розрахунків, пов’язаних з проведенням аукціону, і виконання угод, укладених на аукціоні, відповідно до цього Положення (599-2000-п) ; приймає рішення про проведення аукціонів або їх черговість, а також спеціалізованих аукціонів з продажу скрапленого газу; визначає день і час проведення аукціону відповідно до поданих пропозицій з урахуванням графіка проведення спеціалізованих аукціонів.
Таким чином, Аукціонний комітет є колегіальним органом, який утворюється Міністерством економіки, не має статусу юридичної особи та функції якого обмежуються організацією та визначенням умов проведення аукціонів.
Також суд відхиляє доводи ЗАТ "УФБ"про те, що положення Угоди, яке зобов’язує Мінекономіки забезпечити протягом не менше п’яти років проведення аукціонів виключно на базі УМВБ не рідше одного разу на місяць, не повинне застосовуватися, оскільки порушує вимоги законодавства, а саме рекомендації Антимонопольного комітету України від 06.07.2009 № 17-рк.
Так в ч. 1 ст. 203 ЦК України встановлена вимога про те, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу (435-15) , іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства.
Визначення актів цивільного законодавства міститься в ст. 4 ЦК України, згідно з якою до останнього належить Цивільний кодекс України (435-15) , інші закони України, які приймаються відповідно до Конституції України (254к/96-ВР) та цього Кодексу (435-15) , акти Президента України у випадках, встановлених Конституцією України (254к/96-ВР) , постанови Кабінету Міністрів України.
Відповідно до ч. 5 ст. 4 ЦК України інші органи державної влади України, органи влади Автономної Республіки Крим можуть видавати нормативно-правові акти, що регулюють цивільні відносини, лише у випадках і в межах, встановлених Конституцією України (254к/96-ВР) та законом.
Як вбачається з рекомендацій Антимонопольного комітету України від 06.07.2009 № 17-рк, Аукціонному комітету рекомендовано забезпечити можливість проведення аукціонів з продажу нафти, газового конденсату та вугілля на базі всіх бірж, визначених у встановленому порядку Міністерством економіки України, шляхом внесення відповідних змін до графіку проведення аукціонів з продажу нафти та газового конденсату.
Відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про Антимонопольний комітет України"Антимонопольний комітет України має право надавати обов’язкові для розгляду рекомендації органам влади, органам місцевого самоврядування, органам адміністративно-господарського управління та контролю, суб’єктам господарювання, об’єднанням щодо припинення дій або бездіяльності, які містять ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції, та усунення причин виникнення цих порушень і умов, що їм сприяють.
З викладеного положення слідує, що рекомендації Антимонопольного комітету України є обов’язковими для розгляду тільки тих осіб, яким вони адресовані, а, відтак, не мають нормативного характеру та не є нормативно-правовим актом цивільного законодавства, додержання вимог якого є обов’язковим для сторін при укладенні договору згідно з ч. 1 ст. 203 ЦК України.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 32, 33, 44, 49, 82- 84 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити повністю.
Визнати недійсним рішення Міністерства економіки України (01008, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2; код ЄДРПОУ 2005532) в особі Аукціонного комітету з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля від 17.05.2010 в частині проведення аукціону № 141 з продажу нафти, газового конденсату, скрапленого газу та вугілля 26.05.2010, а також в частині проведення інших аукціонів з продажу нафти, газового конденсату, скрапленого газу та вугілля на інших біржах, крім приватного акціонерного товариства "Українська міжбанківська валютна біржа"(04070, м. Київ, вул. Межигірська, 1; код ЄДРПОУ 22877057).
Зобов’язати Міністерство економіки України (01008, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2; код ЄДРПОУ 2005532) організувати проведення аукціонів з продажу нафти та газового конденсату виключно на базі приватного акціонерного товариства "Українська міжбанківська валютна біржа"(04070, м. Київ, вул. Межигірська, 1; код ЄДРПОУ 22877057) не рідше одного разу в місяць протягом п’яти років, починаючи з 06.11.2009, відповідно до графіку проведення аукціонів з продажу нафти та газового конденсату на 2010 рік, що затверджений рішенням Аукціонного комітету з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля від 22.12.2009, що оформлене протоколом Аукціонного комітету з продажу нафти, газового конденсату, природного, скрапленого газу та вугілля № 229 від 22.12.2009).
Зобов’язати Міністерство економіки України (01008, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2; код ЄДРПОУ 2005532) припинити вчинення дій, пов’язаних з організацією проведення аукціонів з продажу нафти та газового конденсату на інших біржах, крім приватного акціонерного товариства "Українська міжбанківська валютна біржа"(04070, м. Київ, вул. Межигірська, 1; код ЄДРПОУ 22877057).
Стягнути з Міністерства економіки України (01008, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2; код ЄДРПОУ 2005532) на користь приватного акціонерного товариства "Українська міжбанківська валютна біржа"(04070, м. Київ, вул. Межигірська, 1; код ЄДРПОУ 22877057) 85,00 грн. (вісімдесят п’ять гривень 00 коп.) державного мита та 236,00 грн. (двісті тридцять шість гривень 00 коп.) витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Видати накази після набрання рішенням законної сили.
рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття та може бути оскаржене у порядку та строки, визначені Господарським процесуальним кодексом України (1798-12) .
Суддя
О.О.Хрипун