ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
05 жовтня 2010 року
справа № 20-4/653-9/058-12/221-9/362-4/125
( Додатково див. постанову Севастопольського апеляційного господарського суду (rs12213110) ) ( Додатково див. постанову Вищого господарського суду України (rs14358283) )
за заявою Відкритого акціонерного товариства "Енергетична компанія "Севастопольенерго" (99040, м. Севастополь, вул. Хрустальова, 44)
до Севастопольського державного підприємства "Атлантика" (99014, м. Севастополь, вул. Правди, 10),
про визнання банкрутом,
Суддя О.С. Погребняк .
За участю представників:
Ініціюючий кредитор (ВАТ "ЕК Севастопольенерго") –не з’явився;
Державний комітет рибного господарства України –не з’явився;
Управління з питань банкрутства в АР Крим та м. Севастополі –не з’явився;
Прокуратура м. Севастополя – Ковалевич Олег Михайлович - посвідчення № 631 від 01.02.2010;
Боржник (СДП "Атлантика") –не з’явився;
Кредитор (ТОВ "Дніпроінвесттехнології") - Михайлов Д.В. - представник,
Кредитор (ТОВ "Фірма "Енергетичні технології") - Михайлов Д.В., - представник,
Профком (ППО СДП "Атлантика") - Кальченко Г.Ф. - представник,
Керуючий санацією (Майницький М.І.) - Майницький М.І., паспорт серії НОМЕР_1, виданий Нахімовським РВ УМВС України у місті Севастополі від 07.05.1999
Кредитор (УПФУ у Гагарінському районі у місті Севастополя) –не з’явився;
Фонд державного майна України –не з’явився;
Кредитор (ВАТ "Укртелеком") –не з’явився;
Регіональне відділення Фонду державного майна України в АР Крим та м . Севастополі (РВ ФДМ України в АРК та м . Севастополі) –не з’явився;
Кредитор (ДПІ у Гагарінському районі м. Севастополя) –не з’явився.
Кредитор (КП "Севтеплоенерго") –Дегтярь А.Г., представник, довіреність № 06-юр від 17.02.2010;
ВСТАНОВИВ:
Відкрите акціонерне товариство "Енергетична компанія "Севастопольенерго" звернулось до господарського суду міста Севастополя із заявою про визнання Севастопольського державного підприємства "Атлантика" банкрутом.
Ухвалою господарського суду міста Севастополя від 15.10.2002 порушено провадження у справі, введений мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Ухвалою суду від 28.01.–10.02.2003 затверджений реєстр вимог кредиторів.
Ухвалою суду від 05.08.2005 введена процедура санації Севастопольського державного підприємства "Атлантика" на строк дванадцять місяців.
Ухвалою суду від 26.07.2006 затверджено План санації СДП "Атлантика".
У зв’язку з надходженням апеляційних та касаційних скарг на судові рішення суду по даній справі провадження по справі неодноразово зупинялись, матеріали справи направлялись до Севастопольського апеляційного господарського суду, Вищого господарського суду, Верховного Суду України для розгляду скарг.
За розпорядженням керівника суду справа неодноразово передавалась до провадження різних суддів.
Розпорядженням голови господарського суду міста Севастополя №104 від 03.09.2009 справа № 20-4/653-9/486-2/149-5/174-9/138-5/231-9/138-12/212-9/058-12/221 передана до провадження судді Рибіної С.А.
Розпорядженням голови господарського суду міста Севастополя №105 від 04.09.2009 змінений номер справи 20-4/653-9/486-2/149-5/174-9/138-5/231-9/138-12/212-9/058-12/221-9/362 за заявою Відкритого акціонерного товариства "Енергетична компанія "Севастопольенерго" про визнання банкрутом Севастопольського державного підприємства "Атлантика" на номер 20-4/653-9/058-12/221-9/362.
Ухвалою суду від 09.09.2009, на виконання розпорядження голови господарського суду міста Севастополя №104 від 03.09.2009, справа №20-4/653-9/058-12/221-9/362 прийнята до провадження суддею Рибіною С.А. та призначена до розгляду.
Ухвалами суду від 14.12.2009 продовжений строк санації Севастопольського державного підприємства "Атлантика" на один рік - 14.12.2010 та затверджені Зміни №2 до Плану санації Севастопольського державного підприємства "Атлантика".
12.07.2010 на адресу суду від комітету кредиторів Севастопольського державного підприємства "Атлантика" надійшло клопотання про припинення процедури санації Севастопольського державного підприємства "Атлантика", визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури (том 55 а.с.44-45).
Ухвалою суду від 13.07.2010 дане клопотання призначено до розгляду.
Державним комітетом рибного господарства України суду подані заперечення стосовно визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури (том 56 а.с.12-13). Свої заперечення заявник обґрунтовує тим, що прийняте комітетом кредиторів рішення, на його думку, є незаконним, оскільки прийнято у відсутності представника Державного комітету рибного господарства України, який не зміг приїхати на засідання комітту кредиторів та заявляв клопотання про відкладення вирішення питання про припинення процедури санації СДП "Атлантика". Додатково заявник посилається на те, що звіт керуючого санацією, на його думку, не відображує всього майна, яке належить боржнику та залишилося у нього після реалізації плану санації.
Ухвалою суду від 06.08.2010 розгляд клопотання комітету кредиторів Севастопольського державного підприємства "Атлантика" про введення стосовно боржника процедури ліквідації було відкладено на 19.08.2010 року.
Ухвалою суду від 11.08.2010 справу прийнято до провадження суддею Погребняком О.С., з привласненням справі №20-4/653-9/058-12/221-9/362-4/125, призначено розгляд клопотання комітету кредиторів Севастопольського державного підприємства "Атлантика" про введення стосовно боржника процедури ліквідації на 19.08.2010, а також зобов’язано Державний комітет рибного господарства України надати суду докази наявності майна, яке не враховано керуючим санацією у звіті про результати санації як таке, що залишилось у власності боржника на теперішній час, а також докази знаходження у власності боржника земельних ділянок.
У судовому засіданні 03.09.2010 керуючий санацією та голова комітету кредиторів підтримали заявлене раніше клопотання про припинення процедури санації відносно боржника та введення процедури ліквідації.
До початку судового засідання 03.09.2010 від Державного комітету рибного господарства України надійшло клопотання (від 01.09.2010 №12594-д), яким останній просив суд з метою виконання належним чином ухвал суду, перенести судовий розгляд на іншу дату та витребувати від керуючого санацією Майницького М.І. документи, що у встановленому законом порядку підтверджують набрання законної сили Постановою Севастопольського апеляційного господарського суду від 17.09.2009 у справі № 5020-9/063-546-13/052-5/042 або спростовують набуття нею законної сили, а також витребувати документі, які підтверджують заходи, вжитті керуючим санацією стосовно повернення бази відпочинку "Ізумруд" незавершеного будівництва пансіонату на 500 місць бази відпочинку "Ізумруд", Бази технічного обслуговування флоту та іншого майна Севастопольського державного підприємства "Атлантика".
У судовому засіданні 03.09.2010 керуючий санацією та голова комітету кредиторів висловили заперечення проти заявленого клопотання Державного комітету рибного господарства України. Профком залишив клопотання на розсуд суду.
Ухвалою від 03.09.2010 розгляд клопотання комітету кредиторів про припинення процедури санації боржника та перехід до процедури ліквідації було відкладено, а також зобов’язано:
- керуючого санацією: надати суду копію постанови Севастопольського апеляційного суду від 17.09.2010 у справі №5020-9/063-546-13/052-5/042, а також данні про оскарження (чи неоскарження) зазначеної постанови в касаційному порядку, а також інші докази, які стосуються обставин щодо купівлі - продажу бази відпочинку "Ізумруд".
- Державний комітет рибного господарства: надати суду висновки контрольно-ревізійного управління, які зроблені за наслідками проведення ревізії фінансово-господарської діяльності керуючого санацією, докази наявності майна, яке не враховано керуючим санацією у звіті про результати санації як таке, що залишилось у власності боржника на теперішній час, а також докази знаходження у власності боржника земельних ділянок.
- прокуратуру м. Севастополя: надати суду дані про прийняття рішення за наслідками розгляду заяви Державного комітету рибного господарства від 10.08.2010 №1-15-9/3533 про повернення перевірки стосовно керуючого санацією Майницького М.І та голови комітету кредиторів Михайлова Р.В.
На вимогу суду керуючим санацією було представлено копії судових актів, зокрема, Ухвали Верховного Суду України від 24.12.2008, якою залишено без змін рішення Кам`янобрідського районного суду м.Луганська від 26.09.2006 про визнання за ТОВ "Метекс-М"права власності та визнання правомірності набуття у власність майна за договорами купівлі-продажу, укладених с СДП "Атлантика". Предметом договорів купівлі-продажу, які були предметом дослідження у вказаній справі, з`явилось майно СДП "Атлантика"- база відпочинку "Ізумруд", База технічного обслуговування флоту та склади № 5 та № 11.
Прокуратурою м.Севатополя на вимогу суду надано копію листа від 27.08.2010, направленого голові Державного комітету рибного господарства за наслідками перевірки законності рішень у справі про банкрутство та з інших питань. У вказаному листі зазначається про відсутність порушень вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (2343-12) та відсутність підстав для прокурорського реагування.
Державний комітет рибного господарства у судове засідання 05.10.2010 не з`явився, вимоги суду від 03.09.2010 не виконав, заявив клопотання про перенесення розгляду справи та надання можливості виконати вимоги ухвал суду про витребування доказів.
В той же час, суд за наслідками розгляду заявленого клопотання та обговорення його у судовому засіданні 05.10.2010, не вбачає підстав для його задоволення з огляду на те, що розгляд даної справи неодноразово відкладався саме на підставі клопотань Державного комітету рибного господарства. В той же час, протягом трьох місяців представник Державного комітету рибного господарства або не з`являвся у судове засідання, або з`являючись - вимоги суду не виконував, доказів в обгрунтування наведених доводів про порушення керуючим санацією та головою комітету кредиторів вимог чинного законодавства не представляв.
Ухвалою від 06.08.2010 господарським судом м.Севастополя на адресу Державного департаменту рибного господарства було винесено окрему ухвалу та надіслано для розгляду. У зазначеній ухвалі судом порушено питання про невідповідність дій Державного департаменту рибного господарства вимогам Конституції України (254к/96-ВР) , Закону України "Про судоустрій України і статус суддів" (2453-17) та вимогам Господарського процесуального кодексу України (1798-12) стосовно невиконання обов`язкових до виконання вимог суду, а також безпідставного ухилення від вчиненя дій, покладених судом на сторону (том 56 а.с.89-91).
Доказів вжиття заходів, спрямованих на усунення Державним департаментом рибного господарства виявлених судом порушень закону, суду не представлено.
Частиною 3 статті 22 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, виявляти взаємну повагу до прав і охоронюваних законом інтересів другої сторони, вживати заходів до всебічного, повного та об'єктивного дослідження всіх обставин справи.
Наведені вище обставини надають суду підстави для виснвоку про зловживання Державним комітетом рибного господарства власними процесуальними правами та неналежне виконання процесуальних обв`язків.
З урахуванням викладеного, а також з урахуванням наданих учасниками провадження документів та доказів, суд приходить до висновку про можливість надання об`єктивної оцінки тим доводам, які були висловлені Державним комітетом рибного господарства у запереченнях на клопотання про припинення процедури санації, а також визнає можливим розглянути по суті клопотання комітету кредиторів у відсутніть представника Державного комітету рибного господарства.
Заявою від 07.09.2010 Управління з питань банкрутства в АР Крим та м.Севастополі просило суд залучити його до участі у справі.
В той же час, суд звертає увагу на статтю 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якою встановлено, що учасниками провадження у справі про банкрутство - сторони, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор), власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, а також у випадках, передбачених цим Законом, інші особи, які беруть участь у провадженні у справі про банкрутство, Фонд державного майна України, державний орган з питань банкрутства, представник органу місцевого самоврядування, представник працівників боржника, уповноважена особа акціонерів або учасників товариств з обмеженою чи додатковою відповідальністю.
Таким чином, Управління з питань банкрутства в АР Крим та м.Севастополі являється учасником справи про банкрутство в силу закону, у зв`язку з чим, додаткового процесуального оформлення залучення його до участі у справі про банкрутство не потребується.
Розглянувши у судовому засіданні клопотання комітету кредиторів СДП "Атлантика"про припинення процедури санації та відкриття ліквідаційної процедури, вислухавши пояснення керуючого санацією, голови комітету кредиторів, представника прокуратури м.Севастополя, представника профспілкового комітету боржника суд приходить до висновку про обґрунтованість заявленого клопотання виходячи з наступного.
Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.
До клопотання про припинення процедури санації Севастопольського державного підприємства "Атлантика", визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, в якості доказів обгрунтованості заявленого клопотання, було додатно звіт керуючого санацією, а також уточнення до звіту (том 55 а.с.46-70).
Дослідивши наявний в матерілах справи звіт керуючого санацією та доповнення до нього, судом встановлено здійснення наступних санаційних заходів:
- в рамках реалізації Плану санації, за результатми торгів, що відбулись 11.09.2006 було укладено договори купівлі-продажу майна СДП "Атлантика", зокрема, нерухоме майно бази відпочинку "Ізумруд"вартістю 6848867,76 грн., рухоме майно Бази відпочинку "Ізумруд"вартістю 360986,40 грн.; незавершене будівництво на території бази відпочинку "Ізумруд"вартістю 2614496,40 грн., нерухоме майно Бази технічного обслуговування флоту вартістю 4580076,40 грн., рухоме майно бази технічного обслуговування флоту 1914322,40 грн., незавершене будівництво Бази технічного обслуговування флоту вартістю 2093320,00 грн., майно складу № 5 вартістю 1978279,45 грн. та майно складу № 11 вартістю 1120047,58 грн. –всього на суму 21510396,39 грн;
- погашення поточних вимог кредиторів: ДПІ у Гагарінському районі м.Севастополя, УПФУ в Гагарінському районі м.Севастополя, Міністерства праці та соціальної політики України, КП "Севміськводоканал", КП "Севтеплоенерго", ОСОБА_8, ТОВ "НВО "Екотех", ЗАТ "Аналіз", ТОВ "НВФ Бифис", ТОВ "Метекс-М", ТОВ "Фірма "Олдим", ОСОБА_9, Агенство з питань банкрутства, поточні виробничі витрати –всього на суму 16987529,47 грн.;
- погашення конкурсних кредиторських вимог перед: фізичними особами, Профокомом в інтересах працівників, ДПІ в Гагарінському районі м.Севастополя, УПФУ в Гагарінському районі м.Севастополя, МПП "Дар`я", КП "Севтеплоенерго", ТОВ "Енергетичні технології", ТОВ "Дніпроінвесттехнології", КП "Севастопольліфт", РВ ФДМУ в м.Севастополі, ТОВ "Медтранзит", ОСОБА_10 та ДП "Севморрибпорт"- всього на суму 4522866,92 грн.;
- додатковий частковий розрахунок з конкурсними кредиторами - КП "Севтеплоенерго", ТОВ "Енергетичні технології", ТОВ "Дніпроінвесттехнології", КП "Севастопольліфт", РВ ФДМУ в м.Севастополі, ТОВ "Медтранзит", ОСОБА_10, ДП "Севморрибпорт"та ДП "Океанологічний центр"- всього на суму 1500000,00 грн.;
- відповідно до змін до Плану санації, затверджених ухвалою господарського суду м.Севастополя від 10.06.2008, передбачався продаж майна автотранспортного підприємства, будинку міжрейсового відпочинку та дитячого табору відпочинку, проведення торгів у формі аукціону, а також здійснення інвестування у житлове будівництво;
- в рамках плану санації із внесеними до нього змінами було здійснено продаж майна Дитячого табору відповідчку (с.Передове) за ціною 5507360,10 грн. Грошові кошти, отримані від продажу зазначеного майна було протягом трьох місяців спрямовано на погашення заборгованості перед наступними кредиторами: ТОВ "Вектор-Строй", контрагентами, ТОВ "Міркос-груп", ТОВ "АФ "Компаньйон", ТОВ "ЮФ "Фарго", суб`єктами оціночної діяльності, Регіональним агентством з питань банкрутства, УПФУ в Гагарінському районі м.Севастополя, працівники, СПД "Атлантика"- всього на суму 5235756,25 грн.;
- у 2007 році розпочато ремонт Гуртожитку "Буревісник", який не проводився з моменту введення в експлуатацію в 1969 році;
- у зв’язку з відсутністю потенційних інвесторів створення спільних підприємств, керуючим санацією розроблено та затверджено зміни до Плану санації боржника, які передбачали додатковий продаж частини майна;
- у 2009 році у зв’язку із закінченням терміну класифікаційного свідоцтва розпочато ремонт судна УТС "Жуковський";
- розроблено Зміни № 2 до Плану санації СДП "Атлантика", якими передбачався продаж майна підрозділів (Експериментальна рибопереробна філія та Фабрика знарядь лову) та створення нового підрозділу –цеху з виробництва пінобетону. Змінами №2 до Плану санації передбачалося отримання близько 13,2 млн.грн., з яких близько 10 млн.грн. планувалось витратити на погашення поточної та реєстрової заборгованості та створення нового виробництва (цеху пінобетону).
Перші та повторні відкриті торги з продажу майна, організовані Державною госпрозрахунковою установою "Агентство з питань банкрутства", не відбулись через відсутність заявок покупців. За допомогою Державної госпрозрахункової установи "Агентство з питань банкрутства", було знайдено покупців на майно підрозділів, з якими укладено договори на суми 1 899 697,0 грн. та 1 855 227,00 грн. Таким чином, через відсутність покупців на майно, СДП "Атлантика" отримало на 9,5 млн.грн. менше, ніж очікувалося Змінами № 2 до Плану санації.
- не передано гуртожиток до комунальної власності, не створено комплекс з виробництва пінобетону. Причина –недостатність коштів через відсутність покупців на майно за початковими цінами. Наявних активів недостатньо для здійснення заходів з передачі гуртожитку до комунальної власності.
Із змісту Звіту керуючого санацією також вбачається, що СДП "Атлантика"має: основні засоби: гуртожиток "Буревісник", по якому прийнято міською радою рішення про прийняття об`єкту в комунальну власність, судно "Денеб"- місцезнаходження його є невідомим, а також квартири № 7, 27, 28 у житловому будинку, мешканці яких мають право на приватизацію. Також у Звіті керуючого санацією зазначається про наявність товарно-матеріальних цінностей на суму 232770,86 грн.
Станом на 30.06.2010 дебіторська заборгованість боржників перед СПД Атлантика"складає 843193,89 грн., з яких перспективними до стягнення є сума в розмірі 22659,46 грн.
Станом на 30.06.2010 загальна сума кредиторської заборгованості за даними бухгалтерського обліку СДП "Атлантика"становить: перед конкурсними кредиторами –18895,77 грн., перед поточними кредиторами –148577,54 грн. Активи боржника складають 559593,48 грн., пасиви 787473,31 грн. (том 55 а.с.70).
У звіті керуючого санацією, на підставі представлених даних та вжитих заходів по реалізації плану санації, зроблено такі висновки:
- наявних грошових коштів достатньо для задоволення вимог конкурсних кредиторів;
- наявні активи не дозволяють виконати такий санаційний захід, як створення цеху з виробництва пінобетону, що, в свою чергу, не дозволяє отримувати доходи в майбутньому;
- наявні активи не дозволяють здійснити такий санаційний захід, як закінчення ремонту Гуртожитку та його передача в комунальну власність.
Судом також встановлено, що після звільнення працівників, в штаті апарату управління СДП "Атлантика" знаходиться 8 працівників, а також 9 працівників гуртожитку та 5 осіб у відпустці по догляду за дитиною віком до 3 років (том 55 а.с.138).
09.07.2010 Комітетом кредиторів СДП "Атлантика" було прийнято рішення, оформлене протоколом № 79-2 від 09.07.2010 про звернення до господарського суду з клопотанням про припинення процедури санації та введення процедури ліквідації боржника (том 55 а.с.71-74).
Відповідно до пункту 56 Постанови Пленуму Верховного Суду України № 15 від 18.12.2009 "Про судову практику у справах про банкрутство" (v0015700-09) , при проведенні процедур банкрутства інтереси всіх кредиторів у справі представляє комітет кредиторів (частина дев’ята статті 7 Закону). З моменту утворення комітету кредиторів саме він, а не окремі кредитори, вважається стороною у справі про банкрутство у випадках, передбачених Законом, зокрема частинами десятою –дванадцятою, чотирнадцятою статті 3–1, частинами сьомою, шістнадцятою статті 13, частинами першою, другою та восьмою статті 17, частинами першою та п’ятою статті 18, частинами восьмою –десятою статті 19, частиною п’ятою статті 21, частинами першою та тринадцятою статті 30, частиною третьою статті 36, частиною тринадцятою статті 53.
Частиною 5 статті 21 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено, що за наслідками розгляду звіту керуючого санацією комітет кредиторів приймає рішення про звернення до господарського суду з клопотанням щодо:
1) припинення процедури санації у зв'язку з виконанням плану санації і відновленням платоспроможності боржника;
Виходячи із змісту статті 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" платоспроможність - спроможність суб'єкта підприємницької діяльності виконати після настання встановленого строку їх сплати грошові зобов'язання перед кредиторами, в тому числі по заробітній платі, а також виконати зобов'язання щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів).
В даному випадку доказів відновлення платоспроможності боржника суду не представлено, санаційні заходи за наявних активів є неможливими;
2) продовження встановленого строку процедури санації;
З матеріалів справи вбачається, що суд ухвалою від 27.08.2009 продовжував строк санації на 6 місяців. Суд погоджується з доводами комітету кредиторів про те, що підставами продовження строку санації є необхідність додаткового часу для реалізації санаційних заходів. Приймаючи до уваги той факт, що наявні активи боржника свідчать про неможливість реалізації санаційних заходів, суд не вбачає правових підстав для продовження строку санації боржника;
3) припинення процедури санації, визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури;
4) припинення процедури санації і укладення мирової угоди.
В даному випадку, пунктом 6.2 Плану санації СДП "Атлантика"передбачено, що укладення мирової угоди можливо лише за умови виконання санаційних заходів та погашення поточної заборгованості.
На підставі дослідження судом майнового стану боржника, а також можливих, передбачених законом, процедур в рамках справи про банкрутство, суд приходить до виснвоку про те, що в даному випадку відсутні правові та економічні підстави для застосування інших процедур, окрім припинення процедури санації, визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Оцінивши фактичні обставини справи та матеріали справи у відповідності до статті 43 Господарського процесуального кодексу України в їх сукупності суд визнає боржника таким, що не є спроможним відновити свою платоспроможність та виконати свої грошові зобов`язання перед кредиторами інакше як через ліквідацію та повного або часткового задоволення вимог ркдиторів за рахунок реалізації його майнових активів.
Надаючи оцінку доводам Державного комітету рибного гсоподарства щодо неповноти відображення керуючим санацією у Звіті майнового стану боржника, суд вважає такі доводи безпідставними виходячи з наступного.
Пункт 1 Постанови Пленуму Верховного Суду України № 15 від 18.12.2009 "Про судову практику у справах про банкрутство" (v0015700-09) встановлює, що Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (2343-12) містить спеціальні норми, які мають пріоритет у застосуванні при розгляді справ про банкрутство щодо інших законодавчих актів України.
Частина 8 статті 16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачає, що до компетенції комітету кредиторів належить прийняття рішення, зокорема, визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, припинення повноважень арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) та про призначення нового арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора).
Пункт 57 Постанови Пленуму Верховного Суду України № 15 від 18.12.2009 "Про судову практику у справах про банкрутство" (v0015700-09) передбачає, що рішення зборів кредиторів чи комітету кредиторів не може визнаватися господарським судом недійсним, оскільки за своєю правовою природою не є актом юридичної особи, державного чи іншого органу.
Суд повинен давати оцінку цим рішенням та враховувати їх резолюції у прийнятті судових актів у справі, якщо такі рішення відповідають приписам чинного законодавства.
Судом встановлено, що рішення Комітету кредиторів СДП "Атлантика", оформлене протоколом № 79-2 від 09.07.2010 (том 55 а.с.71-74), яким вирішено звернутися до господарського суду із клопотанням про припинення процедури санації та введення процедури ліквідації боржника, прийнято більшістю голосів кредиторів та в межах компетенції, наданої комітету кредиторів частиною 5 статті 21 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
На підставі викладеного суд вважає, що рішення комітету кредиторів від 09.07.2010 відповідає приписам законодавства, у зв`язку з чим, має бути враховано судом.
Відповідно до частини 11 статті 21 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якщо розрахунки з кредиторами не проведено у строки, передбачені планом санації, господарський суд у разі відсутності клопотання комітету кредиторів про продовження термінів, передбачених планом санації, і внесення відповідних змін до плану санації визнає боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру.
Згідно з частиною 1 статті 22 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру.
Враховуючи думку представників кредиторів, звіт керуючого санацією про неспроможність боржника відновити свою платоспроможність та рішення комітету кредиторів, суд визнає боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру.
Статтею 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено, що з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури:
підприємницька діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу;
строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язання щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів) вважається таким, що настав;
припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості банкрута;
відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю;
укладення угод, пов'язаних з відчуженням майна банкрута чи передачею його майна третім особам, допускається в порядку, передбаченому цим розділом;
скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається;
вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури;
виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбаченому цим розділом.
З дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, про що робиться запис у його трудовій книжці, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута, якщо цього не було зроблено раніше.
Опублікування відомостей про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури здійснюється ліквідатором у офіційних друкованих органах за рахунок банкрута у п'ятиденний строк з дня прийняття постанови про визнання боржника банкрутом.
Відповідно до частини 2 статті 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", державний орган з питань банкрутства пропонує господарському суду кандидатури арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) для державних підприємств або підприємств, у статутному фонді яких частка державної власності перевищує двадцять п'ять відсотків, щодо яких порушена справа про банкрутство, та в інших випадках, передбачених цим Законом.
В матеріалах справи міститься заява арбітражного керуючого Овсієнко Алли Вікторівни (ліцензія на право діяльності арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) серії АВ № 470373 від 15.04.2010 на участь у справі про банкрутство СДП "Атлантика" в якості ліквідатора (том 55 а.с.75-76).
Державним департаментом з питань банкрутства (лист № 216-30-20/2782 від 22.08.2010 р.) в якості кандтдатури ліквідатора запропоновано господарському суду кандидатуру арбітражного керуючого Овсієнко Алли Вікторівни (ліцензія на право діяльності арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) серії АВ № 470373 від 15.04.2010) (том 55 а.с.87).
Згідно з частиною 2 статті 65 Закону України "Про виконавче провадження", у випадку ліквідації боржника - юридичної особи, в тому числі внаслідок визнання боржника банкрутом, виконавчий документ передається до ліквідаційної комісії або арбітражного керуючого для вирішення питання про подальший порядок виконання рішення у встановленому законодавством порядку. У разі направлення виконавчого документа до ліквідаційної комісії або арбітражного керуючого арешт з майна боржника знімається за постановою державного виконавця, затвердженою начальником відповідного органу державної виконавчої служби, якому він безпосередньо підпорядкований.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 2, 16, 22- 24 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", статтею 86 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Припинити процедуру санації Севастопольського державного підприємства "Атлантика"(99014, м. Севастополь, вул. Правди, 10; код ЄДРПОУ 00463088).
2. Визнати боржника –Севастопольське державне підприємство "Атлантика"(99014, м. Севастополь, вул. Правди, 10; код ЄДРПОУ 00463088) банкрутом та відкрити ліквідаційну процедуру боржника строком на 12 (дванадцять) місяців.
3. Припинити повноваження керуючого санацією Майницького Максима Ігоровича.
4. Призначити ліквідатором Севастопольського державного підприємства "Атлантика"арбітражного керуючого Овсієнко Аллу Вікторівну (ліцензія на право діяльності арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) серії АВ № 470373 від 15.04.2010, яка мешкає за адресою: 71630, АДРЕСА_1).
5. Припинити підприємницьку діяльність банкрута та виробничу діяльність банкрута після закінчення технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу.
6. Строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язання щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів) вважати таким, що настав.
7. Припинити нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості банкрута.
8. Зняти всі обмеження щодо конфіденційності інформації та комерційній таємниці відносно фінансового становища банкрута.
9. Укладення угод, пов'язаних з відчуженням майна банкрута чи передачею його майна третім особам, допускається в порядку, передбаченому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (2343-12) .
10. Скасувати арешти, накладені на майно (грошові кошти, матеріальні та нематеріальні цінності) Севастопольського державного підприємства "Атлантика"(99014, м. Севастополь, вул. Правди, 10; код ЄДРПОУ 00463088) та його структурних підрозділів, та усі інші обмеження щодо розпорядження майном банкрута. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута інакше, чим у процедурі банкрутства, не допускається.
11. Вимоги за зобов'язаннями банкрута, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури.
12. Виконання зобов'язань банкрута, здійснюється у випадках і порядку, передбаченому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (2343-12) .
13. Припинити повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном.
14. Зобов’язати ліквідатора опублікувати відомості про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у п'ятиденний строк з дня отримання даної постанови.
Оголошення повинно містити: найменування та інші реквізити банкрута, найменування господарського суду, в провадженні якого знаходиться справа про банкрутство, дату прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, відомості про ліквідатора.
15. Зобовязати ліквідатора прийняти від органів ДВС виконавчі документи, вирішити їх долю відповідно до закону, повідомити персонально стягувачів-кредиторів про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
16. Ліквідатору здійснювати свої повноваження відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (2343-12) та з урахуванням вимог Закону України "Про введення мораторію на примусову реалізацію майна" (2864-14) .
17. Зобов`язати ліквідатора надати суду по готовності звіт та ліквідаційний баланс.
18. Копію постанови направити банкруту, керуючому санацією, ліквідатору, Кримському управлінню з питань банкрутства, Державному комітету рибного господарства України, кредиторам та учасникам провадження, державному реєстратору.
Суддя
Погребняк О.С.