ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Запорізької області
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01.11.10 Справа № 10/291/10
( Додатково див. постанову Донецького апеляційного господарського суду (rs13659106) )
Суддя
за позовом Державного підприємства "Донецька залізниця" ( 83001, м. Донецьк, вул. Артема, 68)
до відповідача дочірнього підприємства "СВ-ДІМ" ТОВ "Стройіммосистем" (69018, м. Запоріжжя, вул. Новокузнецька, буд. 12-В)
про стягнення 8 565 934,78 грн.
Суддя Алейникова Т.Г.
Представники:
Від позивача: не з’явився
Від відповідача : не з’явився
01.11.10 прийняте рішення.
Розглядається спір про стягнення з відповідача на користь Державного підприємства "Донецька залізниця"суми здійсненного фінансування у розмірі 8 565 329,51 грн. та пеню в розмірі 605,27 грн., 295,20 грн. за прострочення виконання зобов'язань згідно умовам Інвестиційної угоди від 08.02.2010 р. № 2034/2010/12 від 08.02.2010 р. та 310,07 грн. за прострочення виконання зобов'язань згідно умовам Інвестиційної угоди б/н від 29.12.2010 р., а всього 8 565 934,78 грн.
Представник відповідача у судове засідання не з’явився, письмового відзиву не надав, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Справа розглядається відповідно до ст. 75 ГПК України за наявними матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення позивача, суд встановив:
29 грудня 2009 року між Міністерством транспорту та зв'язку України, Державним підприємством "Донецька залізниця" та, дочірнім підприємством "СВ-ДІМ" ТОВ "Стройіммосистем" була укладена Інвестиційна угода б/н щодо реконструкції існуючого вокзалу станції Донецьк та 8 лютого 2010 року між державним підприємством "Донецька залізниця" та дочірнім підприємством "СВ-ДІМ" ТОВ "Стройіммосистем" була укладена Інвестиційна угода № 2034/2010/12 щодо будівництва нового приміського пасажирського вокзалу та реконструкції станції Донецьк (Угоди).
Відповідно до умов вказаних Угод, Дочірнє підприємство "СВ-ДІМ", як Інвестор, зобов'язалося здійснити інвестування грошових коштів і забезпечити реалізацію інвестиційного проекту на території залізничної станції Донецьк (реконструкція існуючого вокзалу станції Донецьк та будівництво нового приміського пасажирського вокзалу та реконструкції станції Донецьк.
Згідно п.4.1 Угод фінансування реконструкції, будівництва та облаштування Об'єкту Інвестування за цією Угодою у повному обсязі, в тому числі (але не виключно) передпроектні, проектні та будівельно-монтажні роботи, погодження й затвердження ПКД, отримання необхідних дозволів, здійснення технічного та авторського нагляду, забезпечення Об'єкту Інвестування необхідними матеріалами та устаткуванням, оплату робіт та послуг, сплату податків та інших обов'язкових платежів, введення Об'єкта Інвестування в експлуатацію та інших витрат пов'язаних з реалізацією Інвестиційного проекту здійснюється виключно за рахунок Інвестора у розмірі 100% (сто відсотків) від необхідного обсягу.
Згідно п.5.4.1 Угод, Інвестор зобов'язаний "виконати, відповідно до затвердженого Загального плану будівництва, роботи з будівництва та реконструкції Об'єкта інвестування, розпочавши виконання зазначених робіт не пізніше 15 січня 2010 року та здати його в експлуатацію не пізніше 30 жовтня 2011 року шляхом підписання акту готовності об'єкту до експлуатації.
Відповідно до п.7.2.4 Угод Інвестор підтверджує та гарантує Залізниці, що має достатній досвід та є фінансово спроможнім забезпечити фінансування Проекту відповідно до умов цієї Угоди за рахунок власних коштів, та/або залучених Інвестором фінансових ресурсів, після набуття цією Угодою чинності.
Згідно п.5.3.2 Угод Залізниця має право здійснювати контроль за діяльністю Інвестора щодо виконання ним своїх зобов'язань за цією Угодою згідно із Загальним планом будівництва та Графіком надання інвестиційних коштів"; вимагати від Інвестора неухильного виконання умов цієї Угоди і додержання ним Плану-графіка основних етапів реконструкції та будівництва та Графіка надання інвестиційних коштів. 15 березня 2010р. на адресу ДП "Донецька залізниця"Дочірнє підприємство "СВ-ДІМ"ТОВ "Стройіммосистем"надісланий лист № 15/10 з пропозицією розірвання укладеної Угоди.
Підставою для розірвання Угоди вказано, що реалізація вищезазначених проектів планувалась за рахунок залучення приватних інвесторів та фінансових установ. В зв'язку з впливом фінансової кризи на банківський сектор та економіку країни, потенційні інвестори відмовились від виконання попередніх домовленостей щодо фінансування проектів". Таким чином, підстава, зазначена в цьому листі, свідчить про невідповідність дійсності гарантії Інвестора, що є істотним порушенням умов Угод.
Станом на 01.07.2010 року не розпочаті роботи з реалізації вказаного інвестиційного проекту, тобто має факт порушення Загального плану будівництва та Графіку надання інвестиційних коштів в січні-червні 2010 р. по договору № 2034/2010/12 від 08.02.2010р.
Станом на 01.07.2010 року також не розпочаті роботи з реалізації вказаного інвестиційного проекту, тобто має факт порушення Загального плану будівництва та Графіку надання інвестиційних коштів в січні-червні 2010р. по договору б/н від 29.12.2010 р.
Згідно ст. 526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог Цивільного кодексу України (435-15) , інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Згідно ч.1 ст. 530 ЦК України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Відповідно до ч.1ст. 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.
У статті 611 ЦК України зазначено, що в разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки.
Згідно п.9.3 Угод за порушення передбачених Загальним планом будівництва та реконструкції строків Інвестор сплачує на користь Залізниці пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБ України за кожен день прострочення.
Сума пені за прострочення виконання зобов'язань становить 197,03 грн., 102,88 грн. за договором від 08.02.2010 р. № 2034/2010/12 та 94,15 грн. за договором б/н від 29.12.2010 р.
Таким чином позивач стверджує, що за Угодами здійснено фінансування у розмірі 8 565 329,51грн. та просить стягнути з відповідача суму фінансування у розмірі 8 565 329,51 грн. та пеню в розмірі 605,27 грн., 295,20 грн. за прострочення виконання зобов'язань згідно умовам Інвестиційної угоди від 08.02.2010 р. № 2034/2010/12 від 08.02.2010 р. та 310,07 грн. за прострочення виконання зобов'язань згідно умовам Інвестиційної угоди б/н від 29.12.2010 р., а всього 8 565 934,78 грн.
Вимоги позивача задоволенню не підлягають у зв’язку із наступним.
На підтвердження обставин, викладених у позові, позивачем надані платіжні доручення, які не відносяться до вказаних у позові угод, т.я. суми, які позивач просить стягнути сплачені до укладання вказаних в позові угод. Таким чином, обставини, які викладені позивачем у позові не підтверджені документально та вимоги про стягнення суми здійсненного фінансування у розмірі 8 565 329,51 грн. та пені в розмірі 605,27 грн., 295,20 грн. за прострочення виконання зобов'язань згідно умовам Інвестиційної угоди від 08.02.2010 р. № 2034/2010/12 від 08.02.2010 р. та 310,07 грн. за прострочення виконання зобов'язань згідно умов Інвестиційної угоди б/н від 29.12.2010 р., а всього 8 565 934,78 грн. необґрунтовані та задоволенню не підлягають.
Керуючись ст. 49, 75, 82, 84 ГПК України, суд
Вирішив:
У позові відмовити.
Суддя
Алейникова Т.Г.
рішення підписане 04.11.10