ПРЕЗИДІЯ ВОЛИНСЬКОГО ОБЛАСНОГО СУДУ
 
                        П О С Т А Н О В А
 
 від 16.04.96
 
 
 
                                                           (Витяг)
 
 
     25 травня 1995 р.  Ф. звернувся в Ратнівський районний суд із
скаргою  на незаконність звільнення зі служби в органах внутрішніх
справ. Заявник зазначав, що наказом N 9 від 16 лютого 1994 р. його
було звільнено з 22 лютого 1994 р.  із органів внутрішніх справ за
п. 64 "е" Положення про проходження служби рядовим і начальницьким
складом органів внутрішніх справ України ( 114-91-п ) (114-91-п)
         за те, що 30
січня  1994  р.  він  після   здачі   чергування   знаходився   на
спеціальному   посту   міліції  у  стані  алкогольного  сп'яніння.
Вважаючи звільнення незаконним,  оскільки насправді він  у  такому
стані  не  перебував,  Ф.  просив  поновити  його  на службі в цих
органах.
     Рішенням Ратнівського районного суду від  6  липня  1995  р.,
залишеним  без  зміни  ухвалою судової колегії в цивільних справах
Волинського обласного суду від 3 серпня  1995  р.,  в  задоволенні
скарги було відмовлено.
     Заступник Голови Верховного Суду України порушив  у  протесті
питання  про  скасування  судових  рішень  і направлення справи на
новий розгляд.  Президія Волинського обласного  суду  визнала,  що
протест підлягає задоволенню з таких підстав.
     Відмовляючи в задоволенні скарги,  суд виходив з того,  що Ф.
без поважних причин пропустив передбачений ст. 233 КЗпП ( 322-08 ) (322-08)
        
місячний строк на звернення до суду,  а також із того, що 30 січня
1994 р.  він перебував у стані  алкогольного  сп'яніння.  З  таким
висновком  суду  погодилась  і  судова колегія в цивільних справах
обласного суду.
     Проте, вирішуючи  справу  із  застосуванням  норм   трудового
законодавства,   суд   не   врахував,   що  відповідно  до  п.  40
Дисциплінарного статуту  органів  внутрішніх  справ  ( 1368-12 ) (1368-12)
        ,
затвердженого Указом Президії Верховної Ради  УРСР  від  29  липня
1991 р.,  скарги рядового або начальницького складу цих органів на
незаконність  їх  звільнення  зі  служби  вирішуються  в  порядку,
встановленому для розгляду скарг на неправомірні рішення,  дії або
бездіяльність державних органів,  юридичних чи  службових  осіб  у
сфері управлінської   діяльності.   Порядок,   встановлений   КЗпП
( 322-08 ) (322-08)
         для розгляду індивідуальних трудових  спорів,  і  норми
законодавства   про   працю,   що  регулюють  припинення  трудових
відносин,  до  цих  правовідносин   не   застосовуються.   Останні
регулюються зазначеним статутом, Положенням про проходження служби
рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх  справ  України
( 114-91-п ) (114-91-п)
        , іншими актами законодавства про ці органи.
     На обгрунтування своїх вимог Ф.  посилався на те, що згідно з
висновком Республіканської комісії Українського НДІ  клінічної  та
експериментальної неврології і психіатрії акт про перебування його
у стані сп'яніння є  недійсним,  а  також  на  те,  що  строку  на
звернення  до  суду  він не пропустив,  оскільки відповідь МВС він
отримав 27 квітня 1995 р.,  а до суду звернувся 25 травня  того  ж
року.  Проте  суд ці доводи заявника ретельно не перевірив,  копій
висновку названої вище Республіканської комісії та акта N  21  від
30 січня 1994 р. про визначення стану сп'яніння у Ф. не витребував
і не з'ясував, коли саме той отримав відповідь з МВС.
     Суду також слід було з'ясувати,  чи компетентними особами, що
зазначені в  ч.  2  п.  40  Дисциплінарного  статуту  ( 1368-12 ) (1368-12)
        ,
відхилено скарги Ф.,  оскільки ця обставина пов'язана  з  початком
перебігу строку на звернення зі скаргою до суду.
     Оскільки справу було розглянуто з порушенням вимог статей 15,
30, 40  ЦПК  ( 1501-06  ) (1501-06)
        ,  президія  Волинського  обласного суду
скасувала судові рішення і направила справу на новий розгляд.
 
 "Рішення Верховного Суду України", 1997 р.