АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
 
                           У Х В А Л А
 
                            03.12.2004
 
 
     Суддя апеляційного суду  Луганської  області  Стрюкова  О.В.,
перевіривши виконання вимог ст. 290-298 ЦПК України ( 1503-06 ) (1503-06)
         по
цивільній справі за скаргою  довіреної  особи  кандидата  на  пост
Президента України Ющенка Віктора Андрійовича - Путінцева Анатолія
Васильовича на неправомірні дії  територіальної  виборчої  комісії
територіального  виборчого  округу N 105 та про визнання недійсним
протоколу  ТВК  про  підсумки  повторного  голосування   в   межах
територіального виборчого округу N 105, В С Т А Н О В И Л А:
 
     Від довіреної  особи  кандидата  на  пост  Президента України
Ющенка Віктора Андрійовича - Путінцева  А.В.  надійшла  скарга  на
розгляд  в  апеляційний  суд  Луганської області 29.11.2004 року з
вимогами про встановлення факту порушення суб'єктом оскарження ТВК
ТВО  N  105  вимог  Закону  України  "Про  внесення змін до Закону
України "Про  вибори  Президента  України"   ( 1630-15   ) (1630-15)
           від
18.03.2004 року, визнати дії ТВК ТВО N 105 неправомірними, визнати
недійсним протокол ТВК ТВО N 105,  у зв'язку з грубими порушеннями
ТВК  Закону  України  "Про  вибори  Президента України" ( 474-14 ) (474-14)
        
достроково  припинити  повноваження  ТВК  ТВО  N  105,  заборонити
будь-яким особам використовувати протокол ТВО N 105,  в тому числі
при встановленні підсумків голосування в межах ТВО N  105  та  при
встановленні  результатів виборів Президента України,  зобов'язати
ТВК ТВО N 105 скласти уточнений протокол про підсумки  голосування
в  межах  ТВО  N  105  без  урахування  результатів голосування на
виборчих дільницях N 5,  41,  51,  52, 53, 54, 56, 57, 60, 63, 64,
65, 68, 69, 70, 72 та невідкладно направити його до ЦВК.
 
     Суть порушення  полягає в наступному:  22 листопада 2004 року
було вчинено дії зі складання протоколу ТВК ТВО N 105 про підсумки
повторного  голосування  з виборів Президента України 21 листопада
2004  року  в  межах  ТВО,  вказані  дії  вчинено   з   порушенням
встановленого Законом  України  "Про  вибори  Президента  України"
( 474-14 ) (474-14)
         порядку та правил, положень щодо встановлення підсумків
голосування в межах ТВО.
 
     Однак згідно  з  текстом  цієї  скарги,  вона  оформлена  без
дотримання вимог п.п.  4,  5,  6 ст. 95 Закону України "Про вибори
Президента України" ( 474-14 ) (474-14)
        ,  щодо форми та змісту скарги,  яка
повинна  містити  суть  порушеного  питання,  виклад  обставин   і
зазначенням доказів, якими заявник скарги обґрунтовує свої вимоги,
а також чітко сформульовані вимоги.
 
     У відповідності  до  ст.  104  Закону  України  "Про   вибори
Президента України" ( 474-14 ) (474-14)
         підлягає оскарженню рішення, дії чи
бездіяльність  територіальної  виборчої  комісії  або  її   члена,
обов'язки (повноваження) яких містяться у ст. 26 цього Закону.
 
     У порушення  цих  вимог  Закону  ( 474-14 ) (474-14)
         скаржник у своїй
скарзі посилається на порушення Закону,  які мали  місце  під  час
голосування на виборчих дільницях N 5, 41, 51, 52, 53, 54, 56, 57,
60,  63,  64,  65,  68,  69,  70,  72 ТВО N 105,  у зв'язку з  чим
неможливо встановити волевиявлення під час голосування,  та вважає
за доцільне переглянути  підсумки  голосування  в  межах  ТВО  без
урахування  результатів  голосування на цих виборчих дільницях,  а
також  скаржиться  на  дії  територіальної  виборчої  комісії  при
складанні    протоколу    про   підсумки   голосування   в   межах
територіального виборчого округу після голосування.
 
     При цьому в одній скарзі оскаржується  декілька  дій  кількох
суб'єктів оскарження, на які посилається скаржник, що мали місце в
різні періоди згідно із законодавством  (під  час  голосування  та
після  нього),  тому  виклад  обставин  із  зазначенням доказів по
кількох питаннях, що треба розглядати окремо, унеможливлюють чітко
сформулювати  вимоги  по  скарзі  в межах компетенції суду та таке
нагромадження різних вимог ускладнюють розгляд справи по суті.
 
     Тому в скарзі повинні міститися  чітко  сформульовані  вимоги
відносно   кожного  випадку  неправомірних  дій  чи  бездіяльності
суб'єктів оскарження,  із зазначенням обставини,  в  чому  ці  дії
виражені, якою нормою закону це передбачено; або якщо оскаржується
рішення, слід також посилатися на норми закону, яким не відповідає
оскаржене рішення.
 
     При цьому   слід   враховувати  компетенцію  ТВК,  дільничних
виборчих комісій,  суду щодо прийняття рішень у межах,  зазначених
законом;  а  також слід дотримуватись вимог Закону ( 474-14 ) (474-14)
         щодо
строків подання скарги та підсудності справ судам.
 
     Тому, відповідно до частин четвертої статті  96  Закону  "Про
вибори  Президента  України"  ( 474-14 ) (474-14)
        ,  скарга,  оформлена без
дотримання вимог статті 95 цього Закону,  повертається  суб'єктові
подання скарги.
 
     Повернення скарги    не   перешкоджає   суб'єкту   звернення,
виправивши недоліки,  звернутися до комісії чи суду для  вирішення
порушеного питання.
 
     З наведених  підстав,  скарга,  як  оформлена  без дотримання
вимог ст.  95  Закону  України  "Про  вибори  Президента  України"
( 474-14  ) (474-14)
        ,  має  бути  повернена йому без розгляду для належного
оформлення.
 
     Керуючись ст.  95,  ч.  4 ст.  96 Закону України "Про  вибори
Президента України" ( 474-14 ) (474-14)
        , У Х В А Л И Л А:
 
     Скаргу довіреної  особи  кандидата на пост Президента України
Ющенка Віктора Андрійовича -  Путінцева  Анатолія  Васильовича  на
неправомірні  дії  територіальної виборчої комісії територіального
виборчого округу N 105 та про визнання недійсним протоколу ТВК про
підсумки  повторного голосування в межах територіального виборчого
округу N 105 повернути без розгляду.
 
     Ухвала оскарженню не підлягає.
 
 "Збірник рішень судів
 за результатами розгляду скарг
 та заяв суб'єктів виборчого процесу
 на виборах Президента України
 2004 року". Київ, 2005 р.