АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
 
                          Р І Ш Е Н Н Я
 
                            01.10.2004
 
 
     Апеляційний суд   Донецької  області  у  складі:  головуючого
Круглікової К.С.,  суддів:  Ігнатової Л.Є.,  Звягінцевої О.М., при
секретарі Андра О.А.,  розглянувши у відкритому судовому засіданні
в місті  Донецьку  цивільну  справу  за  скаргою  довіреної  особи
кандидата    на   пост   Президента   України   Ющенка   В.А.   по
територіальному виборчому округу N 52 - Гвоздика Павла Михайловича
на постанову N 12 територіальної виборчої комісії виборчого округу
N 52 від 22 вересня 2004 року, В С Т А Н О В И В:
 
     28 вересня 2004  року  заявник  звернувся  до  суду  з  даною
скаргою. Вказував, що 22 вересня 2004 року територіальною виборчою
комісією виборчого округу N 52 була прийнята постанова  N  12  про
невключення  40  осіб  до  складу  дільничних  виборчих  комісій з
виборів Президента України з  170  запропонованих  осіб  довіреною
особою кандидата в Президента України Ющенка В.А.  Вважав, що дана
постанова є незаконною,  оскільки  відповідно  до  постанови  N  6
територіальної  виборчої  комісії було утворено всього 85 виборчих
округів і кожен кандидат в Президенти мав право подати подання  на
170  кандидатів  до  складу виборчих дільничних комісій.  У своєму
поданні він і запропонував 170 осіб,  що відповідає вимогам  ч.  3
ст.  24 Закону України "Про вибори Президента України" ( 474-14 ) (474-14)
        .
На його думку,  територіальна  виборча  комісія  повинна  була  не
виключати  осіб,  запропонованих  до  складу  дільничних  виборчих
комісій, в кількості більш ніж дві особи, а перерозподілити їх між
іншими  дільничними  комісіями,  до складу яких було запропоновано
менше ніж 2 особи.  З цих підстав неправильно  було  виключено  зі
списку 24 кандидати.
 
     Вважав також,  що  безпідставно  було  виключено  зі списку і
інших 16 осіб через невідповідність в їх анкетних даних,  вказаних
в поданні довіреної особи і в заявах кандидатів,  доданих до цього
подання,  оскільки відповідно до ч.  7 ст.  24 Закону України "Про
вибори Президента України" ( 474-14 ) (474-14)
         у поданні щодо кандидатур до
складу дільничної  виборчої  комісії  зазначаються  відомості  про
наявність  досвіду  у  запропонованих  осіб  щодо  участі в роботі
виборчих комісій,  відповідної освіти чи  підготовки.  До  подання
додаються   заяви   осіб,  запропонованих  до  складу  відповідної
виборчої комісії,  про згоду на участь у її роботі.  Надання інших
даних законом не передбачено.
 
     Крім того,  відповідно  до  ч.  8 ст.  24 Закону України "Про
вибори  Президента  України"  ( 474-14  ) (474-14)
          до  складу  дільничної
виборчої   комісії   включаються  усі  висунуті  представники  від
кандидатів на пост Президента України.
 
     Просив задовольнити   скаргу.   Визнати   постанову   N    12
територіальної виборчої   комісії   виборчого   округу  N  52  від
22 вересня  2004  року  неправомірною,  зобов'язати  територіальну
виборчу   комісію   поновити  порушені  права  кандидата  на  пост
Президента України Ющенка В.А.
 
     У судовому засіданні заявник підтримав скаргу  і  її  доводи,
просив її задовольнити, скасувавши оскаржувану постанову.
 
     Представник довіреної   особи  Гвоздика  П.М.  -  Фуйор  В.Д.
підтримав доводи скарги в частині незаконного виключення з  списку
24   кандидатів   у   дільничні  виборчі  комісії,  пояснивши,  що
територіальна виборча комісія,  впевнившись,  що подання довіреної
особи кандидата на пост Президента України складено з помилками, а
саме:  до деяких дільничних виборчих комісій  пропонується  більше
двох кандидатів, зобов'язана була надати час заявнику для усунення
недоліків подання,  тобто для  перерозподілу  цих  кандидатів  між
іншими дільничними виборчими комісіями,  а не виключати цих осіб з
подання.  Виключення цих осіб порушує права кандидата в Президенти
України.   Просив   частково  скасувати  постанову  і  зобов'язати
територіальну виборчу комісію ввести виключених з подання 24  осіб
в дільничні виборчі комісії.
 
     Представник територіальної  виборчої комісії виборчого округу
N 52 - голова комісії Сергієнко  Ю.Р.  заперечував  проти  доводів
скарги.  Пояснив,  що оскаржувана постанова винесена з дотриманням
вимог Закону України "Про вибори Президента України" ( 474-14  ) (474-14)
        ,
тому просив відмовити в задоволенні скарги.
 
     Заслухавши пояснення     заявника,     його     представника,
представника суб'єкта  оскарження,  дослідивши  матеріали  справи,
апеляційний суд вважає,  що скарга не підлягає задоволенню з таких
підстав.
 
     Згідно зі  ст.  20  Закону  України  "Про  вибори  Президента
України"  ( 474-14  ) (474-14)
          для  проведення  голосування та підрахунку
голосів по виборах Президента України територія сіл,  селищ, міст,
районів  у містах,  що входять до складу територіального виборчого
округу,  поділяється на  виборчі  дільниці.  П.  2  ч.  1  ст.  26
названого  Закону  відніс  до повноваження територіальної виборчої
комісії утворення виборчих дільниць, встановлення єдиної нумерації
виборчих дільниць, визначення меж кожної виборчої дільниці.
 
     Постановою (протокольним   рішенням)   N   6   територіальної
виборчої комісії виборчого округу N 52 від 2 вересня 2004 року  на
території  виборчого округу утворено 85 виборчих дільниць,  з яких
80 - загальні, 5 - спеціальні.
 
     Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону ( 474-14 ) (474-14)
         дільнична виборча
комісія  утворюється  відповідною територіальною виборчою комісією
не пізніше як за тридцять п'ять днів до дня виборів.  Ч.  3 ст. 24
Закону встановила, що подання щодо кандидатур (не більше двох осіб
до  однієї  виборчої  комісії  від  одного  кандидата)  до  складу
виборчих комісій звичайних виборчих дільниць,  а також спеціальних
виборчих дільниць,  утворених у стаціонарних лікувальних закладах,
установах кримінально-виконавчої системи, вноситься до відповідної
територіальної виборчої комісії не пізніш як за сорок  п'ять  днів
до  дня  виборів  за  підписом  довіреної  особи кандидата на пост
Президента України.  Таким чином,  останнім днем  строку  внесення
подання був день 15 вересня 2004 року.
 
     Згідно з  вимогами названого Закону ( 474-14 ) (474-14)
         довірена особа
кандидата на пост Президента України  Ющенка  В.А.  -  заявник  по
даній  справі,  подав територіальній виборчий комісії подання щодо
кандидатур до складу дільничних  виборчих  комісій  на  170  осіб.
Подання  було  передано  комісії  15  вересня  2004 року,  тобто в
останній день строку,  о 14 годині 43  хвилини,  про  що  свідчить
запис N 95 в Журналі реєстрації вхідних документів, заяв і скарг у
виборчій комісії та  комісії  з  референдуму.  Вказаної  обставини
заявник не оспорював.
 
     З вказаного подання вбачається,  що в порушення ч.  3 ст.  24
Закону ( 474-14 ) (474-14)
         (в поданні повинно бути вказано не  більше  двох
осіб до однієї дільничної виборчої комісії від одного кандидата) в
поданні до дільничних виборчих комісій N 2,  16,  17,  33, 37, 41,
46,  53,  55, 57, 67, 69, 70, 78, 79, 85 пропонувалось ввести по 3
особи,  а до дільничних виборчих комісій N 25, 45, 71 та 74 - по 4
особи.   За   вказаних   обставин  територіальна  виборча  комісія
виборчого  округу  N  52  обґрунтовано  не   зареєструвала   таких
кандидатів до   дільничних   виборчих   комісій:   Муравйову  Л.Л.
(дільнична виборча  комісія  N   2),   Стоянову   К.С.   (N   16),
Сидоренко Т.М.  (N 17),  Васильєву І.О.  та Ремізову В.Б.  (N 25),
Якуніну О.І.  (N 33),  Гаврюшенко Г.М. (N 37), Бондик Е.О. (N 41),
Мірошниченко Л.Є.  та Поморцеву Т.М. (N 45), Колісову З.М. (N 46),
Огньову Л.М. (N 53), Костенко З.К. (N 55), Афанасьєву О.Д. (N 57),
Мартиненко І.В. (N 67), Макогон Г.С. (N 69), Кононову Л.І. (N 70),
Стеценко І.О.  та  Луканинець  А.Д.  (N  71),  Хортову   І.С.   та
Кравченко А.Ф.  (N 74),  Цапа М.В.  (N 78), Глазунову В.В. (N 79),
Новікову Г.В. (N 85).
 
     Доводи заявника та його представника про те, що територіальна
виборча  комісія  зобов'язана  була,  встановивши,  що  в  поданні
пропонуються ввести до однієї дільничної  виборчої  комісії  більш
ніж 2 особи, повернути подання і надати час для усунення недоліків
подання,  не основані на Законі  України  "Про  вибори  Президента
України"  ( 474-14 ) (474-14)
         та іншому чинному законодавстві,  що регулює
виборчий процес.  Крім того,  судом встановлено,  що подання  щодо
кандидатів  у  дільничні  виборчі  комісії подано в останній день,
передбачений законом для подачі подань. Не можуть бути прийняті до
уваги  як  не  основані  на  законі  й  доводи  заявника  та  його
представника про те,  що комісія  повинна  була  не  відмовляти  в
реєстрації  цих кандидатур,  а перерозподілити їх в інші дільничні
виборчі комісії,  в які було  рекомендовано  внести  відповідно  з
поданням менш ніж 2 особи.  До компетенції територіальної виборчої
комісії вирішення такого питання не віднесено Законом України "Про
вибори Президента України".  Територіальна виборча комісія повинна
лише перевірити,  чи відповідає подання вимогам Закону,  в  даному
випадку:  чи  не  внесено  в  подання  більше  двох осіб до однієї
дільничної виборчої комісії від одного кандидата.
 
     У своїх поясненнях представник заявника також посилається  на
те, що комісія не могла відмовити в реєстрації вказаних вище осіб,
оскільки лише довірена особа кандидата в Президенти України  могла
вирішувати питання,  кого виключити зі списку, а кого залишити. Ці
доводи також не можуть бути прийняті  до  уваги  як  такі,  що  не
ґрунтуються на  законі,  оскільки згідно зі ст.  26 Закону України
( 474-14 ) (474-14)
         питання утворення дільничних виборчих комісій,  в  тому
числі   й   питання   щодо  складу  цих  комісій,  є  компетенцією
територіальної  виборчої  комісії,  яка   свої   повноваження   не
перевищила.
 
     Є необґрунтованою  скарга заявника і в іншій частині,  а саме
щодо відмови в реєстрації ще 16  осіб,  внесених  в  подання  щодо
кандидатур  до складу дільничних виборчих комісій,  оскільки судом
встановлено,  що територіальною виборчою комісією було встановлено
невідповідність  між  особистими  даними  кандидатів до дільничних
виборчих комісій,  що містяться в поданні та в заявах про згоду на
участь у роботі дільничних виборчих комісій.  З подання та наданих
до нього заяв не можна було зробити висновок,  що йдеться про одну
й ту ж особу.
 
     Так, в поданні вказана Флорія Наталія Петрівна,  а до подання
додана заява  від  Флорії  Наталії  Георгіївни.  Це  ж  стосується
вказаного в поданні Березняка Віталія Михайловича,  а заява подана
від  імені  Березняка  Віталія  Миколайовича.  Різні   по-батькові
вказані  в  поданні  та  в  заявах Демиденка Олександра Івановича,
Маляренко Наталії Олександрівни,  Орлова  Олександра  Михайловича,
Балабанової  Ірини  Миколаївни.  Не  збігаються  дати  народження,
вказані в поданні та в доданих заявах таких кандидатів:  Клімкіної
Алли  Григорівни,  Афанасьєвої Надії Леонідівни,  Романової Любові
Дмитрівни,  Захарової Віри Дем'янівни, Хоронжук Марини Леонідівни,
Сівака Анатолія Аркадійовича,  Овчарової Тамари Олексіївни, Малого
Петра Івановича та Середи Любові Іванівни.
 
     Апеляційний суд  також  вважає,  що   територіальна   виборча
комісія  обґрунтовано  не  зареєструвала  кандидатом до дільничної
виборчої комісії N 86 Сущенко Тетяну  Георгіївну,  оскільки  такої
дільничної виборчої комісії не існує.
 
     За вказаних  обставин  доводи  заявника  щодо  неправильності
постанови в цій частині є  безпідставними,  тому  не  можуть  бути
прийняті до уваги.
 
     Таким чином,  апеляційний суд вважає, що в задоволенні скарги
слід відмовити.
 
     Керуючись ст. ст. 20, 24, 26, 91 - 98 Закону України "Про
вибори Президента України" ( 474-14 ) (474-14)
        , апеляційний суд вирішив:
 
     Довіреній особі   кандидата   на   пост   Президента  України
Ющенка В.А.  по територіальному виборчому  округу  N  52  Гвоздику
Павлу   Михайловичу   в  задоволенні  скарги  на  постанову  N  12
територіальної виборчої  комісії  виборчого  округу   N   52   від
22 вересня 2004 року відмовити.
 
     Рішення може  бути оскаржено до Верховного Суду України через
апеляційний суд  Донецької  області  протягом  двох  днів  з  дня,
наступного після дня одержання копії рішення.
 
 "Збірник рішень судів за результатами
 розгляду скарг та заяв суб'єктів
 виборчого процесу на виборах
 Президента України 2004 року".
 Київ, 2005 р.