Луцький міськрайонний суд Волинської області
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 червня 2011 року
Справа № 2-3510/11
Луцький міськрайонний суд Волинської області
у складі : головуючого –судді Кухтея Р.В.
при секретарі Пилипюк Л.М.
з участю : позивача ОСОБА_1
представника позивачів ОСОБА_2, ОСОБА_3 ОСОБА_4
представника відповідача Луцької міської ради ОСОБА_6
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Луцьку цивільну справу за позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 до Луцької міської ради про визнання права власності на самочинне будівництво, -
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1, ОСОБА_2 та ОСОБА_3 звернулися в суд з позовом до Луцької міської ради про визнання права власності на самочинно збудоване нерухоме майно.
Свій позов обґрунтовують тим, що 01.07.2008 р. ОСОБА_3 уклав договір оренди земельної ділянки, загальною площею 96 кв.м., яка знаходиться в АДРЕСА_1.
21.08.2008 р. виконавчий комітет Луцької міської ради прийняв рішення №579-3, яким дозволив ОСОБА_3 провести будівництво кафе за цією адресою та присвоїти вказаному об’єкту поштову адресу, а саме : АДРЕСА_1.
08.10.2009 р. Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Волинській області видала ОСОБА_3 дозвіл на виконання будівельних робіт, на замовлення якого було виготовлено робочий проект Кафе, який пройшов інвестиційну експертизу, висновок № 2562/03-476-09 від 05.10.2009 р.
Санітарно-епідеміологічна станція м.Луцька та Луцького району склала висновок № 105 від 22.09.2009 р. про відповідність проекту цього кафе вимогам Закону України "Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення" (4004-12) та Положення про державний санітарно-епідеміологічний нагляд в Україні (1109-99-п) .
05.10.2009 р. ГУ МНС України у Волинській області склало експертний висновок № 04/5845 про повне виконання нормативно-правових актів у проектній документації на будівництво вказаного кафе.
КП "Волинське обласне бюро технічної інвентаризації"при проведенні технічної інвентаризації і виготовленні технічного паспорту на кафе встановило невідповідність проектної документації здійсненому будівництву, про що зазначено в технічному паспорті. Згідно заключення МП "ЛОКО"кафе відповідає ДБН.
15.12.2009 р. ОСОБА_3 уклав з ОСОБА_1 та ОСОБА_2 договір дарування незавершеного будівництвом кафе на 49% готовності. 03 серпня 2009 р. ОСОБА_3 уклав з ОСОБА_1 та ОСОБА_2 договір про інвестиційну діяльність у будівництві об’єктів містобудування, п.1.1. якого передбачено, що предметом договору є інвестиційна діяльність ОСОБА_1 та ОСОБА_2 по будівництву ОСОБА_3 об’єкту кафе на земельній ділянці, що знаходиться за вказною вище адресою.
рішенням Луцького міськрайонного суду від 04.04.2011 р. ОСОБА_3 було зобов’язано передати ОСОБА_1 та ОСОБА_2 документацію для реєстрації за ними права власності КП "Волинське ОБТІ" кафе та документацію для ведення кафе в експлуатацію. На час розгляду даної справи рішення не виконано.
На підставі наведеного позивачі просять суд визнати за ОСОБА_1 і ОСОБА_2, за кожним окремо, право власності на 1/2 частки самочинного будівництва кафе, що знаходиться за адресою : АДРЕСА_1 та зобов’язати Луцьку міську раду погодити ОСОБА_3 проект фасаду та планування внутрішніх приміщень кафе.
Позивач ОСОБА_1 та представник інших позивачів підтримав позов з підстав, в ньому наведених.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнала, суду пояснила, що дане будівництво не є самочинним, оскільки ОСОБА_3 надавався дозвіл на проведення будівництва, дане будівництво слід вводити в експлуатацію як новостворене майно. Відсутні докази якими стверджується факт самочинного будівництва.
Заслухавши пояснення позивача ОСОБА_1, представника позивачів, представника відповідача, дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що позов підлягає до часткового задоволення з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_3 є орендарем земельної ділянки за адресою : АДРЕСА_1 (кадастровий номер : 220470009).
Виконавчий комітет Луцької міської ради прийняв рішення №579-3, яким дозволив ОСОБА_3 провести будівництво кафе за адресою : АДРЕСА_1.
Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Волинській області 8.10.2009 р. видала ОСОБА_3 дозвіл на виконання будівельних робіт. Робочий проект Кафе пройшов інвестиційну експертизу, висновок № 2562/03-476-09 від 05.10.2009 р.
Згідно висновку №105 від 22.09.2009 р. Санітарно-епідеміологічної станції м.Луцька та Луцького району проект кафе відповідає вимогам Закону України "Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення" (4004-12) та Положення про державний санітарно-епідеміологічний нагляд в Україні (1109-99-п) .
Згідно експертного висновку № 04/5845 ГУ МНС України у Волинській області проектна документація кафе виконана у відповідності до нормативно-правових актів.
Згідно технічного паспорту КП "Волинське обласне бюро технічної інвентаризації"від 24.12.2010 р. встановлено невідповідність проектної документації здійсненому будівництву.
Згідно проекту надісланого Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Волинській області та постанови про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_3 будівництво здійснено з відхиленням від проекту.
Згідно заключення МП "ЛОКО"технічний стан кафе на 65 місць на АДРЕСА_1 з переробленим фасадом та переплануванням внутрішніх приміщень за результатами технічного обстеження будівельних конструкцій та інженерних мереж відповідає нормативним вимогам. Технічний стан кафе відповідає державним будівельним, санітарним і пожежним нормам та правилам.
Підпунктом 10 ст. 29 Закону України "Про планування і забудову територій", в редакції чинній на час виникнення правовідносин, передбачено, що здійснення будівельних робіт на об’єктах містобудування без дозволу на виконання будівельних робіт або його перереєстрації, а також здійснення не зазначених у дозволі будівельних робіт вважається самовільним будівництвом.
Відповідно до ст. 376 ЦК України, житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважається самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без належного дозволу чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил. Право власності на самочинно збудоване нерухоме майно може бути за рішенням суду визнане за особою, яка здійснила самочинне будівництво на земельній ділянці, що не була їй відведена для цієї мети, за умови надання земельної ділянки у встановленому порядку особі під уже збудоване нерухоме майно.
В позові про зобов’язання Луцької міської ради погодити ОСОБА_3 проект фасаду та планування внутрішніх приміщень кафе слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 3, 10, 57- 60, 88, 208, 209, 215, 218 ЦПК України, на підставі ст.29 ЗУ "Про планування і забудову територій", ст. 376 ЦК України, суд, -
В И Р І Ш И В :
Позов задовольнити.
Визнати за ОСОБА_1 право власності на Ѕ частину самочинного будівництва : кафе, що знаходиться по АДРЕСА_1.
Визнати за ОСОБА_2 право власності на Ѕ частину самочинного будівництва : кафе, що знаходиться по АДРЕСА_1.
рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до апеляційного суду Волинської області через Луцький міськрайонний суд шляхом подачі протягом десяти днів з дня його проголошення апеляційної скарги.
Суддя Луцького міськрайонного суду Р.В.Кухтей