Як мають вирішуватися питання про  заборгованість  державного
дослідного   господарства   в  разі  ухвалення  рішення  про  його
роздержавлення з подальшим паюванням землі і майна?
                     О.Панферова, с. Августинівка Запорізької обл.

     Відповідно до Закону України від 01.12.98 р. N 284 ( 284-14 )
"Про наукову та науково-технічну діяльність"  Українська  академія
аграрних  наук  та підприємства,  організації,  що забезпечують її
діяльність,  є державними  науковими  установами,  заснованими  на
державній власності.  Статутом Української академії аграрних наук,
затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від  13  серпня
1999 р.  (  1488-99-п  ),  передбачено,  що  Президія  Академії  в
установленому  Кабінетом  Міністрів  України  порядку   забезпечує
створення,  реорганізацію та ліквідацію наукових установ,  а також
вирішує питання про підпорядкування  і  перепрофілювання  установ,
підприємств  і  організацій  Академії  та визначає основні напрями
їхньої діяльності,  здійснює управління майном і розглядає питання
про  надання  згоди на вилучення земель,  закріплених за науковими
установами, підприємствами, організаціями Академії.

     Указом Президента України від 29.01.2001 р. N 62 ( 62/2001 ),
постановою Кабінету  Міністрів  України  від  28.02.2001 р.  N 177
( 177-2001-п    )    та    розробленими    на     її     виконання
нормативно-правовими  актами  врегульовуються  майнові відносини в
колективних  сільськогосподарських  підприємствах,  у  тому  числі
реорганізованих.

     Зокрема, відповідно  до  Рекомендацій  з  уточнення  вартості
майна,    що    складає    пайові    фонди    членів   колективних
сільськогосподарських підприємств,  у тому числі  реорганізованих,
затверджених наказом  Мінагрополітики  від  21.06.2001  р.  N  174
( v0174555-01 ),  зобов'язання колективного сільськогосподарського
підприємства,  в  тому  числі  реорганізованого,  включаються   до
розрахунку  пайового  фонду  за  їхньою балансовою оцінкою на дату
реорганізації.

     Зобов'язання, термін погашення яких  минув,  збільшуються  на
суму штрафних санкцій (пені,  штрафи тощо),  які підлягають сплаті
на дату реорганізації підприємства і розраховані згідно  з  чинним
законодавством.

     Зобов'язання, строк   давності   яких   минув  та  щодо  яких
досягнуто згоди з кредиторами про списання, виключаються із складу
зобов'язань.  Їх  відносять  на  доходи звітного періоду і на їхню
суму збільшується розмір уточненого пайового фонду.

     Згідно з    Порядком    оформлення    правонаступництва    за
зобов'язаннями  реорганізованих  колективних сільськогосподарських
підприємств,  затвердженим наказом Мінагрополітики від  14.03.2001
р. N  63  (  z0306-01  ),  підприємствам - правонаступникам (після
їхньої  державної  реєстрації)  за   актом   приймання-передавання
передається   майно   КСП,   виділене  під  забезпечення  боргових
зобов'язань.

     Склад і  вартість  пайових  фондів  майна  членів колективних
сільськогосподарських   підприємств   уточнюють   за    методикою,
затвердженою  постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2001
р. N 177 ( 177-2001-п ).

     Вибір шляхів  вирішення  більшості   майнових   проблем,   що
виникають  у  процесі  реформування  господарства,  залишається за
комісією з  урегулювання  майнових  відносин  (яка  створюється  в
господарстві)   та  зборів  співвласників  майна  і  залежить  від
об'єктивних умов, котрі склалися на місці.

     У разі виникнення потреби в допомозі під час приватизації або
згодом  у  процесі  реформування  господарства,  про яке йдеться в
запитанні,  за  роз'ясненням  складних  питань  дописувачка   може
звернутися до фахівців районного чи обласного управлінь сільського
господарства  і  продовольства,  при  яких   створено   структурні
підрозділи з питань реформування сільського господарства.

     Р.БОНДАРЕНКО, заступник  начальника  управління  -  начальник
відділу Міністерства аграрної політики України